آخرین خبر :

گفته می شود /

 

 

 

گفته می شود سید مصطفی هاشمی‌طبا سیاستمدار و مدیر ارشد دولت‌های مختلف پس انقلاب در گفت‌وگو با ایلنا در واکنش به استعفا سعید محمد فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء به منظور ورود به انتخابات، گفت: من از ایشان شناخت ندارم، اما سوال این است مگر در گذشته آقای رضایی که سپاهی بود، کاندیدا نمی‌شد؟ همینطور آقای شمخانی که در زمانی که وزیر دفاع بود کاندیدا شد. البته من اطلاعی ندارم که دراین رابطه قوانین به چه صورت است، اما اگر ممنوعیت مقرراتی و آیین نامه ای ندارد، خب مشکلی ندارد.

 

 

گفته می شود مهرداد بذرپاش در دو راهی تصمیم‌گیری برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری قرار دارد. خودش را مصداق رییس‌جمهور جوان انقلابی می‌داند اما حضور کاندیداهای متعدد او را قدری مردد کرده است. ضمن اینکه نمی‌خواهد عنوان جوان انقلابی را از کف داده و به سادگی تقدیم سعید محمد کند لذا ناگزیر است که در روزهای آتی تصمیم دشواری بگیرد.

 

 

گفته می شود حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفته سعید محمد هنوز در جامعه خیلی شناخته شده نیست و به همین خاطر شانسش کم است . در نظر سنجی‌ها هم خیلی عقب هستند. ضمن اینکه کسی هم از دیدگاه‌ها و مواضع او خبر ندارد. کارنامه او در قرارگاه اخیر برای برخی از نخبگان مطرح شده اما مردم خیلی وی را نمی‌شناسند. به خصوص که پروژه‌های قرارگاه کلان و در جایگاه‌های خاص است و ثمره آن برای عموم مردم مشخص نیست لذا تا مردم بخواهد او را بشناسند و او به حد نصابی برسد که در کنار سایر کاندیداها مطرح شود، خیلی مانده است.

 

 

 

 

گفته می شود ۱۶ کشور از جمله ایران و چین در تلاش برای تشکیل ائتلافی جهت دفاع از «منشور ملل متحد» و مقابله با تحریم‌ها و زور یکجانبه یا تهدید به استفاده از آنها هستند. خبرگزاری رویترز که این خبر را گزارش داده می‌گوید نام این ائتلاف «گروه دوستان مدافع منشور ملل متحد» است و آنها در سندی برای معرفی طرح خود نوشته‌اند: «چندجانبه‌گرایی در حال حاضر تحت حملات بی‌سابقه قرار گرفته و این تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی است.»

ایران، چین، کره شمالی، الجزایر، آنگولا، بلاروس، بولیوی، کامبوج، کوبا، اریتره، لائوس، نیکاراگوئه، فلسطین، سنت وینسنت و گرنادین‌ها، سوریه و ونزوئلا بنیان‌گذاران این گروه هستند.

 

 

گفته می شود کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبانان مرحله گروهی لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ آسیا در منطقه غرب قاره کهن را اعلام کرد که نام تیم‌های ایرانی در آن به چشم نمی‌خورد.

 

 

گفته می شود ۲۴ قانونگذار آمریکایی از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در نامه‌ای به «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه کشورشان ضمن طرح پاره‌ای انتقادات از برجام، خواستار رسیدن به «توافق جامع» با ایران شدند.

 

 

گفته می شود اتحادیه اروپا قصد دارد به بهانه نقض حقوق بشر در منطقه «سین‌کیانگ» چین، تحریم‌هایی را علیه چهار شهروند و یک نهاد این کشور اعمال کند. روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» به نقل از منابعی که نامی از آن‌ها نیاورده، گزارش داد این تحریم‌ها که شامل ممنوعیت سفر و مسدود کردن دارایی می‌شود، در جلسه وزرای خارجه اتحادیه اروپا در اواخر ماه میلادی جاری (مارس) تایید خواهد شد.

 

 

 

 

گفته می شود سخنگوی حزب اعتماد ملی در واکنش به اینکه مهدی کروبی هم با توجه به ردصلاحیت صورت گرفته از طرف کمیسیون ماده احزاب، عضو این حزب است؟ اظهار کرد: کروبی به این ردصلاحیت اعتراض نکرده است.اسماعیل گرامی‌مقدم در پاسخ به اینکه با توجه به اینکه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب صلاحیت شما را برای عضویت در حزب اعتماد ملی را رد کرده، در حال حاضر عضو این حزب هستید و یا خیر؟ گفت: بنده عضو حزب اعتماد ملی هستم. در مورد ردصلاحیت‌ها شکایت کردیم که هنوز دادگاه تجدیدنظر در این مورد اعلام نظر نکرده است

 

 

 

گفته می شود شورای وزیران عربستان سعودی با تکرار برخی مواضع بی‌اساس درباره سیاست‌های منطقه‌ای ایران، مدعی شد که اقدام‌های تهران تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*