سر مقاله

با این روند ، واکسیناسیون
فقط یک رویاست…!!!
امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد
mohammadraeifard@yahoo.com
این حق مردم است که بدانند بهداشت مندان کشورشان قرار است برای سلامت آنان چه تاجی بر سرشان نهند …
سرگرم کردن مردم به اموری که هیچ ربطی به اصل مهم واکسینه کردن آنان بر علیه بیماری مهلک و مرگباری که بیش از ۶۰ هزار نفر را قربانی کرده و میلیون ها نفر را درگیر ، دیگر نه اینکه کارساز نیست بلکه تنش های اجتماعی را بیشتر کرده و انفجار داخلی را به همراه خواهد داشت….
در حالی که کشورهای همسایه مان با سرعت و آماری بالا در حال واکسینه کردن مردم شان بر علیه کووید ۱۹ هستند ما همچنان در حال تولید آمارهایی هستیم که کوچکترین نقشی در عملیاتی شدن واکسیناسیون ندارند، نه آمار صحیح و شفافی ارائه می شود که افکار عمومی بداند تاکنون چند درصد مردم واکسینه شده اند و نه واقعیت ورود واکسن ها و شروع واکسیناسیون نمایانده می شود، فعلا در حال وقت کشی و خریدن وقت هستیم تا شاید از این ستون تا آن ستون فرجی شود …
لذا بهتر است فعلا اخبار مربوط به بایدن و انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بولد و پررنگ شود و یا خبر مربوط به هذیان های معجزه هزاره سوم و سلبریتی ها به خورد مردم داده شود و یا دایم از زبان مدیران بهداشتی کشور آمارهای متناقض ارائه و هر روز تعداد مردگان و مبتلایان را به مردم عرضه کرد و این شهر و آن شهر را رنگ آمیزی کنیم…!!!
چه زمانی قرار است به جای رویت صف مرغ و روغن نباتی مردم را در صف تزریق واکسن بر علیه بیماری کرونا ببینیم ؟
چه زمانی قرار است که برای واکسیناسیون ۸۵ میلیون ایرانی ۱۷۰ میلیون دُز واکسن در کشور وجود داشته باشد ؟ آیا مردم واقعا باور کنند که تاکنون هیچ مدیر رده بالایی چون یک پاکبان معمولی بر علیه این بیماری واکسینه نشده است ؟
آیا مردم همچنان باید ماه ها در انتظار تولید واکسن داخلی با آن همه پروپاگاندای تبلیغاتی در انتظار بنشینند و هزاران نفر دیگر را قربانی کنند ؟
آیا اینکه با ادعایی خود را در مکانی قرار دهیم که دنیا به خاطر مدیریت بهداشتی ما انگشت به دهان مانده چیزی از اوضاع آشفته امروزمان را می کاهد ؟
درد ما نداشتن یک سیستم کارآمد در تمام زمینه هاست، فرقی نمی کند که اقتصادی باشد و یا فرهنگی و سیاسی، سیستم‌ که نداشته باشی هر دولتی که بیاید می شود نقطه سرخط و حرکت از نو، می شود مرگ نخبگی در این دیار ، می شود باز تولید بن بست هایی که عملا مردم در آن گرفتار می آیند…!!!

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*