سرمقاله

خطر در بیخ گوش
بهمن نزدیک به ریزش است..!!
امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد
mohammadraeifard@yahoo.com
یکی از عیوب و خطرات بزرگی که جامعه ما را تهدیدی جدی می کند همان انکار واقعیاتی است که اظهر من الشمس است…
به مانند فلان معتادی که همگان بر اعتیادش صحه می گذارند جز خودش، همه چیزش را از دست داده اما همچنان اعتیادش را انکار می کند، و زمانی تن به قبول واقعیتش می دهد که دیگر به نقطه پایان رسیده و بسیار دیر شده است…!!!
برخی آقایان همچنان بر طبل انکار می کوبند و اصولا فرسنگ ها با واقعیت های تلخ کشورشان بیگانه اند و دایم تکذیب نامه منتشر می کنند و مقصر را قدرت های جهانی و خود فروختگان و دشمنان داخلی می دانند.
مست باده قدرت شدن گاه آنچنان عقل از سر می پراند که برای بقا هر کار و عملی را مباح تلقی می کنند و حتی حاضر به کثیف ترین و سخیف ترین روش ها جهت افشای حریم خصوصی ناموسی دیگران هستند تا اعتیاد خویش را به قدرت انکار کنند.چنین است که فاصله ای پر ناشدنی بین واقعیت و حقیقت شکل می گیرد و اعتماد عمومی حبابی می شود که با تلنگری از هم می پاشد.
ذهن مردم را مخمور جنگ های درون قدرتی کردن بازخورد و خروجی اش از هم گسیختگی و از هم پاشیدگی اجتماعی می شود که متاسفانه شده، با این گونه دیدگاه ها و سال ها تکیه زدن بر قدرت بدون تغییر در روش و منش فسادی را می آفریند که چون علفی هرز ریشه دوانده و محصول ناب اجتماعی را به نابودی می کشاند …!!
گاه برای ماندن، منافع ملی و عمومی تبدیل به جنسی بنجل می گردد که فقط به دور ریزی بی مقدار تبدیل می شود…
بدانیم و آگاه باشیم که گلوله های کوچک برف که در سرازیری بی کفایتی در حال چرخش و بزرگ شدن هستند کم کم تبدیل به بهمنی عظیم خواهند شد که در صورت سقوط، همه چیز را و همه کس را در زیر بار سنگین و مرگبار خود نابود خواهد کرد، قبل از وقوع، چاره ای باید اندیشید به قیمت حرمت مردم و حداقل خواسته های آنان، باید درس های چهار دهه ای را که بر مردم دیکته کردیم دوباره و با سرعت بازخوانی کنیم و با لاک غلط گیر اشتباهات را حذف و به جای آن پی نوشتی صحیح بنگاریم…!!!

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*