اخبار علمی/ماسک‌های پنبه‌ای در پیشگیری از کووید-۱۹ موثرترند

ماسک‌های پنبه‌ای در پیشگیری از کووید-۱۹ موثرترند

ماسک‌های پنبه‌ای در پیشگیری از کووید-۱۹ موثرترند

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد ماسک‌های صورت که از پارچه پنبه‌ای درست شده نسبت به ماسک هایی که از پارچه‌های مصنوعی مانند نایلون و پلی استر تهیه شده‌اند در فیلتر کردن ذرات ویروس کرونا موثرتر هستند.

به گزارش روزنامه دیلی میل، محققان همچنین متوجه شدند که رطوبت زیاد ناشی از بازدم ویژگی های فیلتراسیون ماسک های پنبه ای را ۳۳ درصد بهبود می بخشد.

یافته محققان انگلیسی؛

عارضه پیش دیابت سلامت مغز را به خطر می اندازد

عارضه پیش دیابت سلامت مغز را به خطر می اندازد

مطالعات نشان می دهد افراد مبتلا به پیش دیابت که قندخون شان از حالت عادی بالاتر است، با افزایش ریسک زوال شناختی روبرو هستند.

به گزارش  ساینس دیلی، محققان دانشگاه کالج لندن در این مطالعه، داده‌های ۵۰۰ هزار فرد با میانگین سنی ۵۸ سال را بررسی کردند و دریافتند افراد دارای قندخون بالاتر از حد نرمال، ۴۲ درصد بیشتر با احتمال زوال شناختی در طول ۴ سال بعد و ۵۴ درصد بیشتر با ابتلاء به زوال عقل عروق خونی در طول ۸ سال بعد روبرو هستند.

افراد مبتلا به پیش دیابت دارای قندخون بالاتر از حد نرمال هستند، اما اینقدر این میزان قندخون بالا نیست که به عنوان دیابت نوع۲ شناخته شود. ولی بدین معناست که این افراد در معرض خطر ابتلاء به دیابت قرار دارند.

تاثیر رژیم غذایی گیاه محور در کاهش خطر سکته مغزی

تاثیر رژیم غذایی گیاه محور در کاهش خطر سکته مغزی

رعایت رژیم غذایی گیاه محور می تواند احتمال سکته مغزی را کاهش دهد.

به گزارش ایسنا، محققان بر اساس مطالعات اخیر اظهار داشتند: رژیم غذایی سالم و گیاه محور می تواند خطر بروز سکته مغزی را تا ۱۰ درصد کاهش دهد.

این نوع از رژیم غذایی شامل میزان بیشتری از خوراکی هایی همچون سبزیجات، غلات و حبوبات و حاوی غذاهای کمتر سالم مانند غلات تصفیه شده یا قندهای مازاد است.

متخصصان تغذیه در آمریکا اظهار داشتند: در حال حاضر بسیاری از مطالعات نشان می دهد که رعایت یک رژیم غذایی غنی از انواع میوه ها و سبزیجات می تواند خطر ابتلا به انواع بیماری ها از بیماری های قلبی تا دیابت را کاهش دهد.

مطالعات نشان می دهد؛

چای چگونه بر کاهش فشارخون تاثیر گذار است

چای چگونه بر کاهش فشارخون تاثیر گذار است

نوشیدن چای با فواید زیادی برای سلامت همراه است که یکی از آنها، کاهش فشارخون است.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، محققان پی بردند ترکیباتی موسوم به کاتچین ها که در چای سبز و سیاه وجود دارد، با آرام کردن ماهیچه صاف که رگ‌های خونی را شل می‌کند منجر به کاهش فشار خون می‌شود.

این یافته می‌تواند منجر به تولید داروهای بهتر برای فشارخون بالا شود.

هر دو چای سبز و سیاه از برگ‌های یک درختچه موسوم به Camellia sinensis دم می‌شوند، اما چای سبز که از برگ‌های تخمیر نشده تهیه می‌شود، حاوی آنتی اکسیدان بیشتری است.

اکسیداسیون طی فرآیند تخمیر چای سیاه، سطح آنتی اکسیدان آن را کاهش می‌دهد.

برخی مطالعات نشان داده اند که چای سبز از ایجاد سرطان‌ها پیشگیری می‌کند، فشار خون بالا و خطر بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

زخم‌های ماندگار زبانی از شایعترین علائم ابتلا به سرطان حفره دهان

زخم‌های ماندگار زبانی از شایعترین علائم ابتلا به سرطان حفره دهان

 رئیس انجمن جراحان دهان، فک و صورت‌ با بیان اینکه شایعترین سرطان‌ محدوده فک و صورت، سرطان مخاط دهان و زبان است، گفت: زخم‌هایی که در مخاط دهان و زبان ایجاد می‌شوند و پس از یک هفته بهبود نمی‌یابند، باید حتماً از نظر فاکتورهای سرطانی مورد بررسی قرار گیرند.

به گزارش روز یکشنبه انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران، دکتر بهزاد رهسپار رئیس انجمن جراحان دهان فک و صورت درباره شایعترین سرطان‌های محدوده دهان، فک و صورت اظهار داشت: مصرف دخانیات و الکل ابتلا به این سرطان را افزایش می‌دهد و عدم رعایت بهداشت دهان و دندان نیز در ایجاد آن بسیار موثر است؛ بنابراین افرادی که استعمال دخانیات و مصرف الکل مصرف دارند، احتمال درگیری آنها با این نوع سرطان بسیار بیشتر از افراد عادی است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*