آخرین خبر :

اخبار علمی/لزوم پرهیز از صحبت کردن در اماکن عمومی برای مقابله با کرونا

لزوم پرهیز از صحبت کردن در اماکن عمومی برای مقابله با کرونا

لزوم پرهیز از صحبت کردن در اماکن عمومی برای مقابله با کرونا

نتایج تحقیقات نشان می‌دهند صحبت کردن به ویژه در فضای بسته احتمال انتقال ویروس کرونا را افزایش می‌دهد از این رو پزشکان به مردم توصیه می‌کنند در اماکن عمومی همچون مترو، بازار و اماکن سربسته از صحبت کردن به خصوص با صدای بلند و از نزدیک با یکدیگر خودداری کنند.

ایرج خسرونیا فوق تخصص گوارش و کبد نیز روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا بر این موضوع تاکید کرد و افزود: اینکه گفته می شود ویروس تنها از طریق هوا منتقل می شود، صحیح است و مردم از نزدیک شدن به یکدیگر و رخ به رخ شدن باید خودداری کنند، ضمن اینکه مردم نباید از بهداشت فردی از جمله استفاده از ماسک، شست و شوی روزانه دست ها، دهان و بینی و همچنین استفاده از الکل و تماس با سطوح و وسایل آلوده غافل شوند

فواید شگفت انگیز دوش آب سرد در بهبود عملکرد بدن

نتایج تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد، دوش آب سرد فواید خارق‌العاده‌ای در بهبود عملکرد بدن دارد که نباید از آن غافل شد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، موسسه بهداشت بیولوژیکی آمریکا توضیح می‌دهد که تغییرات دما به طور کلی برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مناسب است.

بر اساس مقاله‌ای که این موسسه در سایت خود منتشر کرده است دوش آب سرد می‌تواند گردش خون را تحریک کند بنابراین به افرادی که دارای مشکل گردش خون هستند توصیه می‌شود، دوش آب سرد بگیرند.

این موسسه چند مزیت استفاده از دوش آب سرد را ذکر کرده است:

دوش‌ آب سرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد، زیرا بدن سعی می‌کند خود را گرم کند، تحت این شرایط سلول‌های سفید خون بیشتری آزاد می‌شوند، سلول‌هایی که بدن را در برابر عفونت‌ها محافظت کرده و باکتری‌ها، ویروس‌ها و مواد زائد بدن را از بین می‌برند.

بر اساس مطالعه‌ای در دانشگاه ویرجینیای آمریکا، دوش آب سرد باعث فعال شدن سیستم عصبی سمپاتیک و افزایش سطح نورآدرنالین در مغز (انتقال دهنده عصبی مرتبط با انگیزه و میزان هوشیاری) ما می‌شود بنابراین نقش زیادی در جلوگیری از افسردگی دارد.

دوش آب سرد به کاهش وزن کمک می‌کند؛ هنگامی که بدن تحت دمای خنک قرار می‌گیرد، شروع به تولید انرژی بیشتر برای افزایش دمای خود می‌کند که این امر در تخلیه چربی‌های بدن موثر است.

یکی دیگر از فواید دوش آب سرد، بهبود عملکرد فیزیکی بدن است؛ مطالعه‌ای در مجله تحقیقات بالینی تایید می‌کند که غوطه ور شدن در آب سرد به بهبودی پس از انجام تمرینات ورزشی با شدت بالا کمک می‌کند.

دوش آب سرد همچنین تنفس ما را تحریک می‌کند. اگر تا به حال فرصتی برای دوش آب سرد داشته‌اید، ممکن است متوجه شده باشید که نه تنها قلب شما تندتر می‌زند، بلکه نفس کشیدن نیز برایتان مشکل می‌شود، این تلاش به گسترش ریه‌ها کمک می‌کند تا اکسیژن بیشتری به بدن وارد کند و باعث می‌شود انرژی بیشتری داشته باشیم.

کمبود عنصر مهمی که جان کودکان و زنان باردار را تهدید می‌کند

نتیجه مطالعه تیمی از متخصصان نشان داد عنصر مهمی وجود دارد که فقر آن در بدن زنان باردار و کودکان، جان آن‌ها را تهدید می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس گزارش سایت مدلین پلاس، «روی» عنصر مهمی است که به ویژه زنان باردار و کودکان برای سالم ماندن به آن نیاز دارند، زیرا این امر برای عملکرد صحیح سیستم ایمنی بدن مهم است. بیش از ۸۵ ٪ این ماده معدنی در عضلات بدن، استخوان‌ها، موها، ناخن‌ها و بافت‌های رنگی چشم رسوب می‌کند.

نیاز به این ماده مغذی بین ۲ تا ۱۰ میلی گرم در روز متغیر است و بیشتر در غذا‌های دریایی، گوشت و فرآورده‌های شیر یافت می‌شود و در مغزها، دانه‌ها و غلات غنی شده نیز وجود دارد که دوز توصیه شده روزانه آن به طور طبیعی با حفظ رژیم غذایی طبیعی تامین می‌شود.

اولین گزارش‌های مربوط به اهمیت روی در سلامت انسان در دهه ۱۹۶۰ منتشر شد. مطالعات بر روی کودکانی که دچار سوءتغذیه بوده و به دلیل کمبود این ماده معدنی از کم خونی، رشد کم  و تاخیر در رشد جنسی خود رنج می‌بردند، انجام شد. آن‌ها به مصرف مکمل‌های روی پاسخ مثبت دادند و افزایش سلول‌های T و کاهش شدت و مدت زمان عفونت در آن‌ها مشاهده شد.

طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO)، یک رژیم غذایی متعادل باید کامل، متعادل و شامل ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم مانند آهن و روی باشد. در مورد کودکان در سنین مدرسه این رژیم غذایی باید با دقت بیشتری رعایت شود، زیرا خواسته‌های متابولیسم آن‌ها بیشتر است

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*