اخبار علمی/فواید شگفت انگیز “شیر طلایی” برای سلامتی

فواید شگفت انگیز “شیر طلایی” برای سلامتی

“شیر طلایی” که نه شیر و نه طلا جزئی از ترکیبات آن است، برای سلامتی بسیار مفید بوده و می‌توان از آن به جای قهوه استفاده کرد.

به گزارش الکوثر، به آیورودا “شیر طلایی” گفته می‌شود اما طلا و  شیرگاو بخشی از ترکیب آن نیست. این نوشیدنی اصالتی آسیایی داشته و می‌توان به جای قهوه از آن استفاده کرد.

ماده اصلی آن زردچوبه است که اثرات ضد التهابی قدرتمند داشته و بیش از ۱۵۰ عملکرد درمانی بالقوه دارد.

برای تهیه “شیر طلایی” باید از شیر نارگیل یا هر نوع شیر گیاهی، یک قاشق چای خوری زردچوبه، نصف قرص زنجبیل، نصف قاشق غذاخوری دارچین و کمی فلفل سیاه آسیاب شده استفاده کنید. همچنین به دلخواه می‌توانید مقداری عسل یا شربت افرا را به منظور شیرین کردن آن اضافه کنید.

مهمترین فواید مصرف شیر طلایی

کاهش تورم، سفتی در عضلات و مفاصل، خواص ضد باکتری و ضد ویروسی، تقویت ایمنی بدن مقابل سرماخوردگی و آنفلوانزا، بهبود حافظه، تمرکز و سایر توانایی‌های شناختی، تسکین ناراحتی‌های گوارشی، گرفتگی‌های قاعدگی و علائم اختلالات مزمن روده از مهمترین فواید مصرف شیر طلایی است.

به لطف زردچوبه موجود در این نوشیدنی گوارا، می‌توان از عملکرد آنتی اکسیدانی آن در برابر افزایش سن، کنترل متابولیسم و ​​افزایش وزن، بهبود وضعت پوست، کاهش کلسترول و تری گلیسیرید و تقویت سیستم ایمنی بدن بهره‌مند شد.

قطعی‌ترین راه پیشگیری از کرونا / سفر و دورهمی؛ تعطیل

قطعی‌ترین راه پیشگیری از کرونا / سفر و دورهمی؛ تعطیل

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به وضعیت جهش در ویروس کرونا و احتمال عدم تاثیر واکسن بر روی ویروس جهش یافته، گفت: توصیه می‌کنم که برای ایام عید برنامه‌ریزی مسافرت و دورهمی نکنیم؛ چراکه اگر دور هم جمع شویم، دوباره وضعیت بیماری مانند قبل شده و افزایش می‌یابد.

دکتر مینو محرز در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت جهش ویروس کرونا، گفت: تا زمانیکه ویروس کرونا از انسان به انسان سرایت پیدا کند، این جهش‌ها هم وجود دارد. عمده این جهش‌ها خیلی نگران کننده نیست و با رعایت همان شرایط پیشگیری اعم از فاصله‌گذاری فیزیکی، شست‌وشوی دست‌ها و استفاده از ماسک می‌توان از ابتلا به ویروس پیشگیری کرد.

استفاده از کپسول دوربین‌دار برای تشخیص سرطان روده بزرگ

استفاده از کپسول دوربین‌دار برای تشخیص سرطان روده بزرگ

سازمان ملی بهداشت انگلیس از توزیع ۱۱ هزار کپسول حاوی دوربین برای تشخیص سرطان روده بزرگ در این کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی موبی هلث نیوز، سازمان ملی بهداشت انگلیس برای تشخیص سرطان روده، روش جدیدی را جایگزین کولونوسکوپی و اندوسکوپی می کند. در این روش بیماران دوربین های کوچکی را که در داخل کپسول جاسازی شده اند، می بلعند.

این کپسول ها در مسیر رسیدن به روده بزرگ می توانند از تومورهای موجود در دستگاه گوارش تصویربرداری کنند. هم اکنون این کپسول ها میان ۱۱ هزار نفر از افرادی که مشکوک به سرطان روده هستند، توزیع شده است و این افراد می توانند در مدت چند ساعت نتیجه آزمایش خود را ببینند.

چرا باید سبزیجات برگ دار بخوریم؟

فیبر، ویتامین و مواد معدنی موجود در سبزیجات برگ دار باعث می‌شود تا برای حفظ و تقویت سلامت عمومی بسیار مفید باشند.

به گزارش الکوثر، خوردن مقدار کافی سبزیجات بدون برگ یا همان میوه‌های سبز به محافظت از بدن در برابر بسیاری از بیماری‌ها مانند دیابت و سرطان کمک می‌کند.

به دلیل مقدار زیادی از مواد مغذی ضروری که پس از خوردن این نوع سبزیجات بدست می‌آید، فرد احساس سیری بیشتری می‌کند، همچنین می‌تواند به افزایش طول عمر کمک کند.

در حالیکه سبزیجات بدون برگ یا میوه‌های سبز بسیار مغذی هستند، سبزیجات برگ دار نیز بسیار مغذی بوده و برای بدن مفید هستند؛ براین اساس برای بسیاری از مردم سوال است که کدام یک از این سبزیجات برای بدن مفید است؟.

با توجه به محتوای کربوهیدرات، سبزیجات برگ دار مانند اسفناج و جعفری، حاوی کربوهیدرات کمتری نسبت به سبزیجات میوه‌ای مانند کدو سبز، خیار، کدو تنبل سبز یا لوبیای سبز هستند و این باعث می‌شود که آن‌ها یک انتخاب سالم برای افرادی باشد که مراقب وزن خود هستند.

از نظر مواد مغذی، سبزیجات برگ دار تازه در مقایسه با میوه‌های سبز بسیار غنی از این مواد هستند. کارشناسان تغذیه در این زمینه می‌گویند که خوردن یک وعده از هر نوع از انواع سبزیجات برگ دار دو برابر همان مقدار از سبزیجات میوه‌ای برای شما مواد مغذی تامین می‌کند.

متخصصان تغذیه تأکید می‌کنند که برای دستیابی به بیشترین منافع، باید از سبزیجات میوه‌ای و سبزیجات برگ دار همزمان استفاده شود و همچنین باید سبزیجات تازه انتخاب شده و از پختن بیش از حد آن خودداری کرد؛ زیرا این امر بر میزان آهن، فولات، ویتامین‌ها و فسفر در آن‌ها تأثیر می‌گذارد؛ بنابراین بهتر است آن را به صورت خام یا جوشانده مصرف کنید تا حداکثر فواید آن را ببرید.

ماده غذایی که نباید در یخچال نگهداری کرد

کارشناسان معتقدند نگهداری سیب زمینی در یخچال، باعث تولید ماده‌ای سرطان زا در آن می‌شود.

به گزارش  الکوثر، کارشناسان هشدار می‌دهند که نگهداری سیب زمینی در یخچال کار بسیار اشتباهی است؛ زیرا این میوه حاوی ماده‌ای است که نگهداری آن در یخچال می‌تواند طعم آن را تغییر دهد.

این کارشناسان توضیح دادند: این ماده آکریل آمید است که معمولاً هنگام پخت غذا‌های غنی از نشاسته در دمای بیش از ۱۲۰ درجه سانتیگراد ظاهر می‌شود که قرار دادن آن‌ها در یخچال میزان این ماده شیمیایی را افزایش می‌دهد.

این مؤلفه، ماده اصلی تحقیقات در مرکز بین المللی تحقیقات سرطان در فرانسه است. متخصصان آن را به عنوان ماده‌ای طبقه بندی کرده اند که می‌تواند باعث سرطان شود.

به همین دلیل محققان خواستار محدود کردن مصرف مواد غذایی حاوی این ماده به ویژه سیب زمینی سرخ شده و چیپس شده اند.

آن‌ها معتقدند برای جلوگیری از ظهور این ماده، نحوه نگهداری سیب زمینی مهم است و بهترین راه برای این کار قرار دادن سیب زمینی‌ها در مکانی دور از نور و در دمای ۸ درجه سانتیگراد است.

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*