اخبار علمی/عوارض عجیب زیاده روی در مصرف شیر

عوارض عجیب زیاده روی در مصرف شیر

دانشمندان می‌گویند زیاده روی در مصرف شیر می‌تواند سلامت بدن را به مخاطره بیاندازد.

به گزارش  ایت دیس، تاکید بر استفاده از شیر همواره یکی از توصیه‌های پزشکان و متخصصان تغذیه بوده است. با این حال، باید بدانید در کنار خواص بی نظیر شیر برای بدن، تحقیقات نشان داده است زیاده روی در مصرف آن می‌تواند سلامت بدن را به مخاطره بیاندازد.

از عوارض زیاده روی در مصرف شیر می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱- ایجاد حس تنبلی در بدن

 

۲– شکستگی مداوم استخوان‌ها

 

۳– جوش زدن

 

شیر

۴– مشکلات قلبی

 

آیا مصرف استاتین در کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا موثر است؟

آیا مصرف استاتین در کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا موثر است؟

 مطالعات محققان دانشگاه کلمبیا نشان می‌دهد نرخ مرگ و میر افرادی که برای کاهش کلسترول داروی استاتین استفاده می‌کنند و به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان بستری می شوند، ۵۰ درصد کمتر است.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری ساینس‌دیلی، داروی استاتین متداول‌ترین داروی کاهش‌دهنده کلسترول در سراسر جهان است و خواص ضد التهابی دارد.

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، از هر چهار فرد ۴۰ سال به بالا، یک نفر از این دارو استفاده می‌کند. این دارو معمولا برای کاهش چربی خون و جلوگیری از تصلب شرایین تجویز می‌شود.
مطالعات اخیر نشان می‌دهد داروی استاتین به دلیل خواص ضد التهاب، ضد انعقادی و تنظیم‌کننده سیستم ایمنی، نقش مهمی در کنترل عوارض کرونا دارد.

تاثیر چای سبز در مقابله با ۲ سرطان رایج در مردان و زنان

یافته‌های دانشمندان جدید نشان می‌دهد مصرف چای سبز می‌تواند به مبارزه با سلول‌های سرطانی کمک کند.

به گزارشایت دیس، گرچه هیچ روش مطمئن و قطعی برای مبارزه با سرطان وجود ندارد و نیز هیچ سبک زندگی خاصی نمی‌تواند با قطعیت زندگی را عاری از ابتلا به سرطان کند، اما هنوز می‌توان با برخی اقدامات خطر ابتلا به این بیماری را کاهش داد.

برخی از این روش‌ها شامل استفاده از کرم ضدآفتاب و نیز اجتناب از استعمال دخانیات است. با این حال، تحقیقات جدید دانشمندان نشان داده است مصرف چای سبز می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را در افراد کاهش دهد.

بر این اساس، بیولوژیست‌های آمریکایی در جدیدترین تحقیقات خود پی به وجود ترکیباتی در چای سبز بردند که می‌تواند به بدن برای مبارزه با سلول‌های سرطانی و نیز ترمیم دی ان ای‌های آسیب دیده کمک کند.

تحقیقات نشان داده است خطر ابتلا به سرطان پروستات و سرطان سینه که از رایج‌ترین سرطان‌ها در آقایان و خانم‌ها هستند در کسانی که چای سبز مصرف می‌کنند کمتر از سایرین است. همچنین مصرف چای سبز می‌تواند خطر مرگ و میر ناشی از این دو سرطان را در افراد کاهش دهد.

وجود ۱۰۰ ماده خطرناک در اسباب بازیهای پلاستیکی

وجود ۱۰۰ ماده خطرناک در اسباب بازیهای پلاستیکی

نتایج یک مطالعه جهانی روی اسباب بازیهای پلاستیکی حاکی از وجود بیش از ۱۰۰ ماده خطرناک در آنهاست که ممکن است به کودکان آسیب بزند.

به گزارش ایسنا، خطرات بالقوه مواد شیمیایی مورد استفاده در اسباب بازی های پلاستیکی برای سلامت، سال ها مورد توجه محققان بوده اما تحقیقات جدید نشان می دهد که خطر آسیب به کودکان تا چه اندازه گسترده است.

یافته محققان بریتانیایی؛

میزان غیرعادی سدیم بدن تعیین کننده وخامت بیماری کووید۱۹

میزان غیرعادی سدیم بدن تعیین کننده وخامت بیماری کووید۱۹

بر اساس یک مطالعه جدید، بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان با سطح غیرطبیعی سدیم در خون، با افزایش خطر ابتلا به نارسایی تنفسی یا مرگ همراه هستند.

به گزارش ساینس دیلی، به گفته محققان دانشگاه کالج لندن، این مطالعه برای اولین بار نشان می‌دهد بیماران کرونایی که با سطح سدیم پایین به بیمارستان مراجعه می‌کنند دو برابر بیشتر از بیماران با سدیم طبیعی نیاز به لوله گذاری یا سایر روش‌های تقویت تنفس پیشرفته دارند.

علاوه بر این، محققان دریافتند بیمارانی که در طول مدت اقامت در بیمارستان میزان سدیم بالایی دارند، سه برابر بیشتر از بیماران دارای سطح طبیعی سدیم در طول بستری با احتمال مرگ روبرو هستند.

محققان معتقدند اندازه گیری سدیم می‌تواند پزشکان را آگاه کند که کدام یک از بیماران کرونایی در معرض خطر بالای وخامت بیماری و مرگ قرار دارند.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*