اخبار علمی/درمان جدید آسیب نخاعی با سلول‌های بنیادی

درمان جدید آسیب نخاعی با سلول‌های بنیادی

درمان جدید آسیب نخاعی با سلول‌های بنیادی

یک مطالعه جدید روی ۱۳ بیمار مبتلا به آسیب نخاعی نشان می‌دهد که درمان آزمایشی سلول‌های بنیادی در درمان ضایعات نخاعی ایمن و مؤثر است.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، تجزیه و تحلیل دقیق ۱۳ فرد مبتلا به آسیب نخاعی نشان داده است که تزریق وریدی سلول‌های بنیادی منجر به بهبود عملکرد حرکتی قابل توجهی در این بیماران که از ضایعه نخاعی رنج می‌برند، می‌شود. این تحقیق همچنین نشان می‌دهد که این درمان جدید ایمن و بدون هیچ عارضه جانبی جدی است

ظرف ها را با چه بشوئیم تا سرطان نگیریم؟

یک پزشک مصری نسبت به استفاده از صابون مایع یا مایع ظرفشویی برای شستن ظرف‌ها هشدار داد.

به گزارش العالم، باسم خوزام متخصص طب داخلی می‌گوید که طبق برخی از پژوهش‌های موثق مایع ظرفشویی یکی از شایعترین دلایل سرطان است.

او افزود: مصرف صابونهم، حتی در مقادیر بسیار کم، یکی از مهمترین دلایل سرطان است؛ اگر برای شستن ظروف از صابون مایع استفاده می‌کنیم، آن‌ها را هرقدر هم که با آب بشوییم بازهم باعث سرطان خواهد شد.

این پزشک گفت: صابون رد کمی از خود در ظروف برجای می‌گذارد، سپس غذا یا نوشیدنی‌های گرم که در این ظروف ریخته شود، با آن مخلوط شده و باعث سرطان روده بزرگ و معده می‌شود.

خوزام تاکید کرد: برای جلوگیری از خطر سرطان، مایع ظرف شویی را با مقداری سرکه مخلوط کنید تا مانع از چسبیدن مایع ظرف‌شویی روی ظروف شود.

مطالعات نشان می دهد؛

ارتباط بیماری های لثه و افزایش ریسک مشکلات قلبی عروقی

ارتباط بیماری های لثه و افزایش ریسک مشکلات قلبی عروقی

بر اساس تحقیقات جدید، افراد مبتلا به پریودنتیت (بیماری عفونی لثه) بیشتر در معرض حوادث حاد قلبی عروقی قرار دارند.

به گزارش ساینس دیلی، محققان بیمارستان عمومی ماساچوست نشان دادند که التهاب مرتبط با بیماری لثه عامل پیش بینی کننده التهاب عروقی است که می‌تواند باعث حملات قلبی، سکته مغزی و سایر انواع خطرناک بیماری‌های قلبی عروقی شود.

در این مطالعه، محققان با استفاده از توموگرافی و توموگرافی رایانه‌ای (PET و CT) اسکن ۳۰۴ فرد را برای مشاهده و تعیین میزان التهاب در عروق و لثه‌های هر بیمار انجام دادند.

در مطالعات پیگیری تقریباً چهار سال بعد، ۱۳ نفر از آن افراد دچار عوارض جانبی عمده قلبی عروقی شدند. وجود التهاب پریودنتال پیش بینی کننده مشکلات قلبی عروقی بود، حتی پس از آنکه محققان سایر عوامل خطر مانند سیگار کشیدن، فشارخون بالا، چاقی و دیابت را کنترل کردند.

محققان دریافتند که از دست دادن استخوان در اثر بیماری پریودنتال قبلی با بروز مشکلات قلبی عروقی ارتباط ندارد. بیمارانی که لثه ملتهب فعال ندارند، خطر بیماری قلبی عروقی کمتری دارند، حتی اگر این افراد سابقه بیماری پریودنتال را داشته باشند.

خواب راحت شبانه با پوشیدن جوراب

خواب راحت شبانه با پوشیدن جوراب

 سرد بودن پاها یکی از دلایل بی‌خوابی در طول شب است. وقتی پاها سرد هستند، رگ‌های خونی منقبض شده و خون کمتری در رگ‌ها گردش می‌کند. به گفته بنیاد ملی خواب آمریکا، گرم شدن پاها قبل از خواب به سیگنال‌دهی واضح مغز برای رفتن به رختخواب کمک می‌کند و منجر به خواب راحت شبانه می‌شود.

ساده‌ترین راهکار گرم کردن پاها، پوشیدن جوراب است. البته خواب راحت تنها مزیت پوشیدن جوراب در طول شب نیست.

پوشیدن جوراب در هنگام خواب، علاوه بر گرم نگه داشتن بدن، مانع ترک خوردن کف پاها می‌شود، به ویژه اگر قبل از پوشیدن جوراب، پاها را با استفاده از کرم مرطوب کنید.

همچنین پوشیدن جوراب در طول شب می‌تواند موجب کاهش دمای درونی بدن شود. علاوه بر این پوشیدن جوراب موجب کاهش حمله‌های رینود می‌شود. «سندرم رینود» عارضه‌ای است که موجب کاهش شدید جریان خون در پوست به ویژه در انگشتان دست و پا می‌شود.

جوراب مناسب

جوراب‌های تولیدشده از الیاف طبیعی نرم مانند پشم یا کشمیر، مناسب‌ترین انواع جوراب محسوب می‌شوند. این نوع جوراب‌ها معمولا گرانتر از جوراب‌های تولیدشده از پنبه و الیاف مصنوعی هستند اما ارزش هزینه بیشتر را دارند.

نوشیدنی محبوبی که جلوی طاسی را می‌گیرد

طبق مطالعات انجام شده، چای سبز به عنوان یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌های کره زمین شناخته شده و می‌تواند به افزایش رشد مو کمک کند.

به گزارش  الکوثر، با افزایش سن تغییرات اجتناب ناپذیری مانند ریزش مو در بدن انسان رخ می‌دهد.

قرن هاست که چای سبز به دلیل بسیاری از مزایایی که برای سلامتی دارد مورد توجه قرار می‌گیرد و می‌تواند راهی برای جلوگیری از طاسی و کمک به افزایش رشد مو باشد. چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است و بیشتر آنتی اکسیدان‌های موجود در آن از ترکیباتی به نام فلاوانول تشکیل شده اند.

EGCG فراوان‌ترین و قدرتمندترین آنتاگونیست در چای سبز است که با کاهش خطر بیماری‌های قلبی و انواع خاصی از سرطان ارتباط دارد. از عصاره‌های چای سبز برای اهداف مختلفی مانند جلوگیری از ریزش و بهبود سلامت مو استفاده می‌شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*