آخرین خبر :

اخبار خراسان جنوبی /

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

احتمال انتشار کرونای انگلیسی در خراسان جنوبی وجود دارد

احتمال انتشار کرونای انگلیسی در خراسان جنوبی وجود دارد

گروه استان‌ها ــ بر اساس آخرین آمار رسمی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، تاکنون ۹ مورد مبتلا به کرونای انگلیسی نیز در خراسان جنوبی شناسایی شده و احتمال انتشار ویروس جهش‌یافته در هر نقطه استان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، آخرین وضعیت اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هشت شهرستان استان در وضعیت زرد (متوسط خطر) و فقط ۳ شهرستان در وضعیت آبی (کم خطر) قرار دارد که نسبت به شرایط قبلی کمتر شده است.

کرونا همچنان جولان می دهد و در این میان  عادی انکاری مردم و عدم توجه به دستورالعمل های بهداشتی وضعیت را نگران کننده کرده است.

به رغم تاکید مسئولان استان اعمال محدویت ها متاسفانه برخی از شهروندان با عدم توجه به آن سلامت جامعه را به خطر انداخته اند وعدم احساس مسئولیت وعدم توجه به حقوق شهروندی دراین روزها، بحران بزرگی را حکایت دارد که می طلبد با اقدامات جدی و بازدارنده ، از شیوع بیشتر این اپیدمی جلوگیری گردد.

تغییر رنگ ۲ شهرستان خراسان جنوبی از آبی به زرد است و این در حالی است که اوایل بهمن  ماه امسال خراسان جنوبی هفت شهرستان آبی و چهار شهرستان زرد داشت.

به دنبال آخرین رنگ‌بندی  اعلام شده شهرستان‌های سرایان و بشرویه از وضعیت آبی به زرد تغییر رنگ دادند وشهرستان قاینات که در ۲ هفته اخیر نارنجی بود، به زرد تغییر رنگ داد.

 در حال حاضر شهرستان‌های درمیان، سربیشه و خوسف در وضعیت آبی (کم خطر) و شهرستان‌های بیرجند، قاینات، زیرکوه، سرایان، فردوس، بشرویه، طبس و نهبندان در وضعیت زرد (متوسط خطر) هستند.

براساس وضعیت قبلی رنگ‌بندی ۱۱شهرستان‌ خراسان جنوبی، پنج شهرستان استان شامل بیرجند، زیرکوه، فردوس، نهبندان و طبس در وضعیت زرد (متوسط خطر) هستند و پنج شهرستان سربیشه، درمیان، بشرویه، خوسف و سرایان در وضعیت آبی (کم خطر) قرار داشتند.

قاینات تنها شهرستان نارنجی استان  است که از ۲ هفته قبل به دنبال افزایش موارد مثبت و بستری در این شهرستان از زرد به نارنجی تغییر وضعیت داد و دوباره زرد رنگ شده است.

خراسان جنوبی در آبان امسال هفت شهرستان قرمز (خیلی پرخطر) را ثبت کرد و اکنون از نظر کنترل ویروس کرونا در وضعیت شکننده قرار دارد و براساس آخرین آمار رسمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تاکنون ۹ مورد مبتلا به کرونای انگلیسی نیز در خراسان جنوبی شناسایی شده است و احتمال انتشار ویروس جهش یافته در هر جایی از استان وجود دارد.

محدودیت‌های جدید با تصویب ستاد استانی مدیریت کرونا در خراسان جنوبی اعمال می‌شود که تعطیلی آموزش حضوری در بیرجند و ممنوعیت ورود به آرامستان‌های استان تا پایان سال از مهمترین آنها است.همچنین تردد شبانه در تمامی شهرستان‌های خراسان جنوبی بدون در نظر گرفتن رنگ آنها از ساعت ۲۱ تا ۳ صبح ممنوع است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آغاز عملیات آبرسانی به ۹۵۰ خانوار روستایی

عملیات اجرایی طرح آب رسانی و تامین آب آشامیدنی ۶ روستای خراسان جنوبی، به مناسبت ولادت حضرت علی (ع) آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، این طرح‌ها با همت بسیج سازندگی برای روستا‌های تاجکوه، فخرآباد، کبودان ، آغاز عملیات آبرسانی به ۹۵۰ خانوار روستاییگزخت ، خیرآباد و مهل آباد اجرا می‌شود تا ۹۵۰ خانوار این مناطق تا سه ماه دیگر از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شوند.

مسئول بسیج سازندگی استان  طول مجموع این ۶ طرح را ۲۰ کیلومتر اعلام کرد و گفت: برای اجرای آن ۲ میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان از سوی یکی از موسسات خیریه درنظر گرفته شده است.

هنری افزود: سه باب مخزن ذخیره آب با ظرفیت ۷۰۰ مترمکعب پیش بینی شده است و در روستای گزخت نیز ۸۰۰ متر خط انتقال برق برای تامین برق مجتمع آب رسانی این روستا ایجاد می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالرضای استان هم در این مراسم خدمات رسانی به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته را از اهداف بسیج سازندگی دانست و گفت: بسیج سازندگی این مهم را درکنار سایر دستگاه‌های متولی دنبال می‌کند.

سردار قاسمی افزود: بسیج سازندگی با جذب کمک‌های مردمی و خیران گام‌های بلندی برای اجرای طرح‌های عمرانی و اشتغال زا در برنامه دارد.

 

 

دیدار استاندار خراسان جنوبی با جمعی از جانبازان

استاندار خراسان جنوبی به مناسبت روز میلاد حضرت علی (ع) به دیدار تعدادی از جانبازان شهر بیرجند رفت.

ملانوری در این دیدارها، جانبازان را قهرمانان واقعی و همیشگی این مرز و بوم خواند.

وی افزود: جانبازان، سند زنده حقانیت انقلاب اسلامی در برابر دشمنان کشور هستند.

استاندار در این برنامه، به دیدار خانواده‌های گرانقدر محمد حسن طرمی، غلامرضا قنبری و علی حاجی آبادی جانبازان ۷۰ درصد رفت.

حجت الاسلام رحیم آبادی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان هم در دیدار مداحان اهل بیت استان با نماینده ولی فقیه، استاندار، سردار قاسمی و سردار فرشید گفت: جریانات نفوذ و نفاق عامل جلوگیری از ظهور است که با شناخت این جریانات به ظهور نزدیک تر می شویم.
در انتهای جلسه  از خانواده دو شهید تقدیر شد.

 

اجرای محدودیت‌های جدید در خراسان جنوبی

اجرای محدودیت‌های جدید در خراسان جنوبی

بیرجند – ایرنا – محدودیت‌های جدید با تصویب ستاد استانی مدیریت کرونا برای کنترل ویروس جهش یافته در خراسان جنوبی اٍعمال می‌شود.

به گزارش ایرنا براساس آخرین آمار رسمی تعداد مبتلایان به ویروس جهش یافته کرونا یا کرونای انگلیسی در استان خراسان جنوبی از ۲ نفر در اوایل هفته جاری به ۹ نفر افزایش یافته است و هفت مورد جدید از اطرافیان ۲ بیمار قبلی هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون ۹ مورد مبتلا به کرونای انگلیسی در خراسان جنوبی شناسایی شده است و احتمال انتشار ویروس جهش یافته در هر جایی از استان وجود دارد.

محمد دهقانی فیروزآبادی افزود: طی چند روز گذشته تست ۲ نفر از کسانی که مشکوک به کرونای انگلیسی بودند، مثبت گزارش شد و بعد از آن تمامی اعضای خانواده و کسانی که در تماس نزدیک با این افراد در ۲ هفته گذشته بودند، مورد رصد قرار گرفتند.

وی اظهار داشت: از اطرافیان این ۲ بیمار، تست گرفته شد و هفت نفر دیگر از اطرافیان آنان مثبت شدند که در حال حاضر ۹ مورد مبتلا به کرونای جهش یافته یا انگلیسی را در استان داریم و تست آنها هم برای توالی یابی به انستیتو پاستور ارسال خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: بعد از این با توجه به اینکه در سایر نقاط کشور هم با این ویروس جهش یافته مواجه بوده‌ایم مطمئنا هیچ جای استان در امان نیست و احتمال اینکه این ویروس در هر جایی از خراسان جنوبی دیده شود، وجود دارد.

ستاد استانی مدیریت کرونا هم عصر دیروز (چهارشنبه) تشکیل جلسه داد و محدودیت‌های جدید متناسب با روند بیماری در شهرهای خراسان جنوبی تعیین شد.

تعطیلی آموزش حضوری در بیرجند و ممنوعیت ورود به آرامستان‌های استان تا پایان سال از مهمترین محدودیت‌هایی است که برای کنترل ویروس کرونا اعمال می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی در این نشست هدف از تصمیمات اتخاذ شده در ستاد استانی مدیریت کرونا را حفظ سلامت مردم عنوان کرد و گفت: ما علاقه‌مندیم که در تمامی روزهای سال، مردم نشاط  داشته باشند و فضای کسب و کار رونق داشته باشد، اما شیوع کرونا به ویژه کرونای جهش یافته انگلیسی در استان باعث می‌شود تا تصمیمات جدی را در راستای مدیریت بیماری اتخاذ کنیم.

حمید ملانوری افزود: آرامستان‌ها باید از پنجشنبه این هفته با اتخاذ تدابیر لازم بسته شود و این شلوغی که در آرامستان‌های استان می‌بینیم، واقعا خطرناک است.

وی تصریح کرد: بستن آرامستان‌ها و نه محدودیت را باید در دستور کار قرار دهیم لذا هیچ خودرویی در محدوده آرامستان‌ها اجازه توقف ندارد و ورود به آرامستان ممنوع است مگر برای تدفین که با افراد محدود انجام شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: همچنین در شهر بیرجند تمامی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی غیرحضوری برگزار شود، در شهرستان قاینات هم که نارنجی و تعطیل است و در بقیه شهرها تابع شرایط قبلی است.

وی درباره درخواست برخی افراد و گروه‌ها برای برگزاری مراسم اظهار داشت: مخالف نشاط اجتماعی و نشاط مردم نیستیم اما نگرانی ما سلامت مردم است.

ملانوری افزود: برگزاری مراسم در شهرستان قاینات که نارنجی است، ممنوع بوده و در شهرهای زرد و آبی استان یک برنامه ویژه ۱۳ رجب تا سقف ۳۰ نفر به مدت یک ساعت برگزار شود.

وی با اشاره به شرایط کرونایی کشور و استان در یک سال گذشته تصریح کرد: ما باید براساس شرایط بوجود آمده سبک زندگی جدیدی را تجربه کنیم و در نحوه رفت و آمدها، خریدها، برگزاری مراسم شادی و عزا، آیین‌های فرهنگی و مذهبی، کسب و کار نوع جدیدی از رفتار را پیش بگیریم تا بتوانیم در مدیریت بیماری موفق عمل کنیم.

استاندار خراسان جنوبی به شیوع ویروس کرونای انگلیسی در استان اشاره کرد و گفت: تاکنون تست ۹ نفر از هم‌استانی‌ها از نظر ابتلا به ویروس جهش یافته مثبت تشخیص داده شده که تحت درمان قرار دارند و با توجه به میزان سرایت و مرگ و میر بالای این ویروس در سنین زیر ۲۰ سال، لازم است رفتارمان را در مواجهه با این بیماری مدیریت کنیم.

وی بزرگترین عامل درگیر شدن با ویروس کرونا را دورهمی‌های خانوادگی عنوان کرد و افزود: دورهمی‌های خانوادگی و تجمعات در اماکن عمومی به هر شکل، ۷۲ درصد از ابتلاها را در استان خراسان جنوبی شامل می‌شود و با توجه به سرایت بسیار سریع این ویروس می‌طلبد که از شیوع بیشتر آن که خسارت‌های جبران‌ناپذیر مادی و جانی را به دنبال دارد، جلوگیری کنیم.

ملانوری تصریح کرد: تصمیمات اتخاذ شده در ستاد کرونا، تابع شرایط رنگ‌بندی و نیز شرایط خاص استان به خاطر مشاهده این ویروس جهش یافته است.

وی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم، اصناف و ادارات تاکید کرد و گفت: رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، کاربرد ضد عفونی کننده‌ها و رعایت تمامی ضوابط بهداشتی همچنان باید مورد توجه قرار گیرد.

اعمال محدودیت‌های ویژه و رعایت ضوابط خاص در باشگاه‌ها تحت نظارت اداره کل ورزش و جوانان، پلمب و اعمال محدودیت‌های شدید برای واحدهای صنفی مشکوک به کرونای جهش یافته و ممنوعیت برگزاری مراسم در شهرستان قاینات از دیگر مصوبات این نشست بود.

اولین مورد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی اوایل اسفند ۹۸ در پی همه‌گیری جهانی ویروس کرونا اعلام شد و پس از گذر خیزهای اول و دوم بیماری در فروردین و تیر امسال، روند بیماری بار دیگر در مهر امسال صعودی شد که این روند تا آبان و آذر ماه ادامه یافت به طوری که آمار مبتلایان روزانه (۲۴ ساعت) سه رقمی و فوتی‌های کرونا در این استان دورقمی شد.

به دنبال اجرای محدودیت‌های جامع از اول آذر ماه و همراهی مردم و اصناف به تدریج موارد ابتلا به کرونا، بیماران مراجعه کننده به بیمارستان‌ها، تست‌های مثبت، موارد بستری و فوتی در خراسان جنوبی کاهش یافت.

بنابر اعلام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از هفته آخر دی ماه و اوایل بهمن امسال روند افزایش نمونه‌گیری در استان شروع شد و به دنبال آن افزایش موارد مثبت کرونا و بستری بیماران به‌خصوص در شهرستان قاینات روی داد.

در حال حاضر قاینات تنها شهرستان نارنجی خراسان جنوبی است که از ۲ هفته قبل به دنبال افزایش موارد مثبت و بستری در این شهرستان از زرد به نارنجی تغییر وضعیت داد.

همچنین پنج شهرستان استان شامل بیرجند، زیرکوه، فردوس، نهبندان و طبس در وضعیت زرد (متوسط خطر) هستند و پنج شهرستان سربیشه، درمیان، بشرویه، خوسف و سرایان در وضعیت آبی (کم خطر) باقی ماندند.

براساس مصوبه‌ای که از سوی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا به استان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شد، با توجه به رنگی که وضعیت شیوع کرونا در شهرهای مختلف را نشان می‌دهد، برای فعالیت چهار گروه شغلی تصمیم‌گیری می‌شود.

مشاغل به چهار گروه تقسیم شده‌اند و براساس وضعیت شهرها به فعالیت خود ادامه می‌دهند برای مثال در شرایط سفید و قبل از آن آبی هر چهار گروه فعالیت دارند و در شرایط زرد، گروه شغلی چهار از فعالیت منع شده است.

گروه‌های شغلی سه و چهار در مناطق نارنجی (پرخطر) مجاز به فعالیت نیستند و در شرایط قرمز (خیلی پرخطر) فقط گروه شغلی یک (مشاغل ضروری) می‌تواند فعالیت کند.

براساس مصوبه ستاد استانی مدیریت کرونا تردد شبانه در تمامی شهرستان‌های خراسان جنوبی بدون در نظر گرفتن رنگ آنها از ساعت ۲۱ تا ۳ صبح ممنوع است.

 

 

 

 

تعداد شهرهای آبی خراسان جنوبی کاهش یافت

تعداد شهرهای آبی خراسان جنوبی کاهش یافت

بیرجند – ایرنا – براساس آخرین رنگ‌بندی وضعیت شیوع کرونا در خراسان جنوبی، هشت شهرستان این استان در وضعیت زرد (متوسط خطر) و فقط سه شهرستان در وضعیت آبی (کم خطر) قرار دارد که نسبت به شرایط قبلی کمتر شده است.

به گزارش ایرنا آخرین وضعیت اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نشانگر تغییر رنگ ۲ شهرستان خراسان جنوبی از آبی به زرد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند روز پنجشنبه گفت: براساس آخرین رنگ‌بندی که منتشر شد، شهرستان‌های سرایان و بشرویه از وضعیت آبی به زرد تغییر رنگ دادند.

کامبیز مهدی‌زاده افزود: همچنین شهرستان قاینات که در ۲ هفته اخیر نارنجی بود، به زرد تغییر رنگ داد.

وی بیان کرد: در حال حاضر شهرستان‌های درمیان، سربیشه و خوسف در وضعیت آبی (کم خطر) و شهرستان‌های بیرجند، قاینات، زیرکوه، سرایان، فردوس، بشرویه، طبس و نهبندان در وضعیت زرد (متوسط خطر) هستند.

رییس مرکز بهداشت استان خراسان جنوبی از شناسایی ۱۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در این استان خبر داد و گفت: در شبانه‌روز گذشته ۱۷۸ آزمایش کرونا در خراسان جنوبی انجام و ۱۳ آزمایش مثبت قطعی اعلام شد.

وی افزود: از بیماران جدید، چهار نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند و ۹ نفر با نمونه‌گیری سرپایی شناسایی شدند.

مهدی‌زاده اظهار داشت: در حال حاضر ۱۲۱ بیمار با علائم بیماری حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۲۰ نفر مبتلای قطعی به کرونا بوده‌اند و پنج نفر از بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی گفت: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته فوت جدید در اثر کرونا گزارش نشد و تاکنون ۷۵۴ بیمار مبتلا به کرونا در استان خراسان جنوبی جان خود را از دست دادند.

این در حالی است که اوایل بهمن امسال خراسان جنوبی هفت شهرستان آبی و چهار شهرستان زرد داشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند دهم بهمن گفت: تعیین رنگ شهرها متناسب با روند بیماری در هر شهر انجام می‌شود و قرار گرفتن در هر کدام از رنگ‌های چهارگانه (آبی، زرد، نارنجی و قرمز) براساس «تعداد موارد کرونا مثبت که در روز بستری می‌شوند به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت» است.

محمد دهقانی افزود: بنابراین احتمال تغییر در رنگ‌بندی به صورت هفتگی وجود دارد و تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده فراگیر از ماسک، خودداری از دورهمی و برگزاری تجمعات الزامی است.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و براساس وضعیت قبلی رنگ‌بندی شهرستان‌های خراسان جنوبی، پنج شهرستان استان شامل بیرجند، زیرکوه، فردوس، نهبندان و طبس در وضعیت زرد (متوسط خطر) هستند و پنج شهرستان سربیشه، درمیان، بشرویه، خوسف و سرایان در وضعیت آبی (کم خطر) قرار داشتند.

قاینات تنها شهرستان نارنجی خراسان جنوبی بود که از ۲ هفته قبل به دنبال افزایش موارد مثبت و بستری در این شهرستان از زرد به نارنجی تغییر وضعیت داد و دوباره زرد رنگ شده است.

این استان که در آبان امسال هفت شهرستان قرمز (خیلی پرخطر) داشت اکنون از نظر کنترل ویروس کرونا در وضعیت شکننده قرار دارد و براساس آخرین آمار رسمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تاکنون ۹ مورد مبتلا به کرونای انگلیسی نیز در خراسان جنوبی شناسایی شده است و احتمال انتشار ویروس جهش یافته در هر جایی از استان وجود دارد.

محدودیت‌های جدید با تصویب ستاد استانی مدیریت کرونا در خراسان جنوبی اعمال می‌شود که تعطیلی آموزش حضوری در بیرجند و ممنوعیت ورود به آرامستان‌های استان تا پایان سال از مهمترین آنها است.

همچنین تردد شبانه در تمامی شهرستان‌های خراسان جنوبی بدون در نظر گرفتن رنگ آنها از ساعت ۲۱ تا ۳ صبح ممنوع است.

 

 

 

 

نگاه ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به حوزه اشتغال استان
نگاه ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به حوزه اشتغال استان
استاندار خراسان جنوبی، نگاه ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به حوزه اشتغال استان را خواستار شد.
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ ملانوری با اعلام این درخواست در دیدار با وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی که به منظور پیگری مصوبات سفر مدیران این وزارتخانه به استان انجام شد، به تشریح وضعیت موجود پرداخت.
وی ضمن قدردانی از اجرای الگوی سفر استانی مدیران وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی برای توسعه استان گفت: خراسان جنوبی، استانی با ظرفیت های بی نظیر است که توجه به آنها می تواند در اشتغالزایی، افزایش درآمد مردم، پیشرفت منطقه و در نتیجه توسعه کشور تأثیرگذار باشد.
استاندار از شمار ظرفیت ها، منابع و ثروت های عظیمی که در استان وجود دارد به وجود ۷۵ درصد معادن زغال سنگ کشور در استان اشاره کرد و تصریح نمود: خراسان جنوبی، پایتخت بنتونیت کشور است و در تولید منیزیم بی‌نظیر می باشد، علاوه بر این معادن مس، طلا، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی خوبی داریم که ایجاد صنایع فرآوری مرتبط با این ذخایر معدنی می تواند، ارزش افزوده ایجاد کند و به اشتغالزایی وسیعی بینجامد.
ملانوری با اشاره به ۴ اثر جهانی موجود، از پتانسیل های گردشگری گفت و به تشریح وضعیت استان به لحاظ تنوع محصولات کشاورزی پرداخت و فرآوری، بسته بندی و صادرات را راهکارهای مناسبی برای ایجاد ارزش افزوده در این محصولات برشمرد.
وی در ادامه به مواردی اشاره کرد که در جریان سفر نمایندگان وزارتخانه به خراسان جنوبی به عنوان مطالبات اصلی مطرح شد و توجه مجموعه برای پاسخگویی به آنها را خواستار شد.
به گفته وی؛ اختصاص بیمه بیکاری به کارگران مرغداری های آسیب دیده از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، ایجاد بسترهای لازم برای اشتغالزایی، تأمین اعتبارات کمک معیشتی برای اقشار آسیب پذیر ، تخصیص اعتبار ویژه برای تکمیل پروژه های نیمه تمام حوزه روستایی و عشایری، تعیین تکلیف پروژه های کارگری ، توسعه سرمایه گذاری های شستا و …از مطالبات و درخواست های استان است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این جلسه اظهار امیدواری کرد؛ تصمیمات این نشست به اجرای هرچه سریعتر پروژه ها و پایه‌گذاری طرح‌های مهم منجر شود.
شریعتمداری بر ریل‌گذاری مناسب طرح‌ها، برنامه‌ها و ضرورت همراهی بانک‌ها ، سازمان‌های وابسته  در اجرای برنامه‌های توسعه‌ای استان‌های کمتر برخوردار تأکید کرد و گفت:  کنسرسیوم بانکی برای اعطای اعتبارات، تسهیلات و استفاده از اعتبارات و ظرفیت‌های سایر دستگاه‌ها برای اجرای برنامه ها را می توان تشکیل داد، علاوه بر این  طرح های جاری ، توسعه ای، تکمیل کارهای نیمه تمام و پایه‌گذاری طرح‌های مهم در آینده نیز می تواند عملیاتی شود.
وی افزود:  برخی طرح ها و پروژه های فعال از جمله  سیمان قائن، شرکت زغال سنگ طبس ، ساخت دو بیمارستان و هتل ایرانگردی از جمله سرمایه‌ گذاری های این وزارتخانه  در استان خراسان جنوبی است.
وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه خراسان جنوبی، ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه دارد، اظهار داشت: این استان در تولید محصولات کشاورزی نظیر زرشک، زعفران و عناب از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است و با سرمایه‌گذاری و افزایش تولید این گونه محصولات ،بازده مطلوبی به همراه خواهد داشت .
شریعتمداری متذکر شد: سرمایه‌گذاری برای مدرن‌سازی و تجاری‌ سازی این محصولات نیز به کاهش بیکاری منجر خواهد شد.
وی تولید زغال‌سنگ را از دیگر ظرفیت‌های این استان برشمرد و گفت: سرمایه گذاری در حوزه های گردشگری تاریخی،  طبیعی، کشاورزی و بوم گردی نیز می‌تواند موجب توسعه استان شود.
شریعتمداری افزود: ارتقاء بهره‌وری، توسعه کشت گلخانه‌ای، تولیدات کشاورزی و تغییر الگوی کشت در برخی مناطق از دیگر ظرفیت‌های موجود در استان است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی به  مزیت های استان در حوزه بهره برداری از معادن در شرق کشور نیز اشاره کرد و گفت :  مناطق استان سرشار از معادن متنوع  است که باید در توسعه استان لحاظ شود.
در ادامه معاونین و مدیران وزارتخانه، از سفر دو روزه خود به استان گفتند و به تشریح نتایج حاصل از بازدیدها پرداختند که مواردی همچون تعریف طرح هایی برای بهره برداری از برخی ظرفیت ها، حمایت از طرح های توسعه ای به ویژه در حوزه سنگ های قیمتی و معدنی و راه اندازی مرکز توسعه سنگ های قیمتی و معدنی، آمادگی بانک توسعه تعاون برای اجرای ۱۵ طرح توسعه ای، نحوه افزایش سهمیه بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، نحوه مشارکت صندوق بازنشستگی در اجرای طرح ها و سرمایه‌ گذاری‌ها، توسعه سرمایه گذاری های شستا در طرح های توسعه ای،
تسهیلات و سرمایه گذاری های بانک رفاه کارگران در تولید تایر های تمام سیمی باری در کارخانه کویر تایر به ارزش ۵ هزار میلیارد ریال و همچنین همراهی این بانک در پروژه های آبرسانی به مجتمع‌های روستایی و عشایری به صورت کنسرسیوم، تکمیل و توسعه خوابگاه‌های دانشجویی، احداث مجتمع های اقامتی و سرمایه‌گذاری در پروژه راه آهن از پیامد های سفر و جمع بندی این نشست بود که جهت پیگیری و تحقق دستور ویژه وزیر را به همراه داشت.
شایان ذکر است: در این جلسه به این نکته هم اشاره شد که از زمان اجرای طرح اشتغال روستایی در کشور، در خراسان جنوبی ۳ هزار طرح  با اشتغال ۷۲۰۰ نفر ثبت شده و ۳۸۰ میلیارد تومان تسهیلات نیز تاکنون به استان پرداخت شده است. 

 

 

 

حضور استاندار خراسان‌جنوبی در جمع مداحان استان
حضور استاندار خراسان‌جنوبی در جمع مداحان استان
استاندار خراسان جنوبی با حضور در حسینیه جماران، جمع مداحان استان را همراهی کرد.
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ ملانوری در گردهمایی مداحان که به مناسبت روز میلاد حضرت علی (ع ) صورت گرفت، شرکت کرد.
در این مراسم، ضمن شعرخوانی و مداحی جمعی از مداحان استان، این روز فرخنده گرامی داشته شد.
در پایان این گردهمایی از مقام شامخ دو شهید گرانقدر  «محمد حسین زنجانی» و «محمدحسین عبداللهی» که سال گذشته در مراسم تشییع جنازه سردار شهید سلیمانی به شهادت رسیدند، تجلیل شد.

 

 

 

 

افتتاح میز نماد و رونمایی از نماد ۴۳۵ شهیدمعلم و دانش آموز

افتتاح میز نماد و رونمایی از نماد ۴۳۵ شهیدمعلم و دانش آموز خراسان جنوبی با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش انجام شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی؛ مدیر کل آموزش و پرورش استان شب گذشته در این آیین گفت: در راستای همافتتاح میز نماد و رونمایی از المان ۴۳۵ شهیدمعلم و دانش آموز خراسان جنوبی افزایی دستگاه‌های اجرایی و اماکن ارائه خدمات مطلوب به صورت آنلاین و یا تلفنی به دانش آموزان در طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان، میز نماد در بیرجند افتتاح شد.

محمد علی واقعی افزود: این مکان در ساختمان مرکز مشاوره در خیابان شهید بهشتی بیرجند با زیر بنای ۱۰۰ متر مربع و اعتبار ۳۵۰ میلیون تومان احداث و تجهیز شده است.

وی با بیان این که طرح نماد طرحی فرا قوه‌ای است که دانش آموزان و اولیای ایشان در این طرح دخیل هستند، گفت: قریب ۱۶۰ هزار دانش آموز استان از مزایا و خدمات مشاوره‌ای این طرح برخوردار می‌شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ارائه خدمات مشاوره ای، مددکاری و اورژانس اجتماعی، ارائه‌ی آموزش‌ها، ارتقای مهارتی دانش آموزان، اولیا و معلمان را از دیگر اهداف طرح مراقبت‌های اجتماعی دانش آموزان عنوان کرد.

به گفته وی زنده نگه داشتن راه و یاد شهدا و حرکت در مسیر آرمان‌های والای ایشان زمینه ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.
در ادامه با حضور معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش از المان ۴۳۵ معلم و دانش آموز شهید استان در اداره کل رونمایی شد.

واژگونی مینی بوس در بلوار پیامبر اعظم(ص) بیرجند/۴

واژگونی مینی بوس در بلوار پیامبر اعظم(ص) بیرجندی زخمی برجا گذاشت.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی بیرجند گفت: یکدستگاه مینی بوس در بلوار پیامبر اعظم(ص) واژگون و با خودروی پارک شده نیز برخورد کرده که در این سانحه راننده مصدوم شده است.
سرهنگ خسروی عدم توجه به جلوی راننده را علت این واژگونی عنوان کرد.

 

 

 

برگزیدگان هشتمین جشنواره استانی شعر فجر خراسان جنوبی معرفی شدند

برگزیدگان هشتمین جشنواره استانی شعر فجر خراسان جنوبی معرفی شدند
هشتمین جشنواره استانی شعر فجر خراسان جنوبی با معرفی ۹ نفر برگزیده ، در سالن استاد راشد محصل شهرستان خوسف به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره استانی شعر فجر خراسان جنوبی صبح چهارشنبه ۶ اسفندماه جاری در شهرستان خوسف برگزار شد.

در این جشنواره به مصطفی توفیقی به عنوان نفر اول لوح تقدیر، تندیس جشنواره و هدیه نقدی به مبلغ ۱۵ میلیون ریال، به علیرضا ذوالفقاری به عنوان برگزیده دوم لوح تقدیر، تندیس جشنواره و هدیه نقدی به مبلغ ۱۰ میلیون ریال و فاطمه سادات طاحانی به عنوان برگزیده سوم تندیس جشنواره و هدیه نقدی به مبلغ ۸ میلیون ریال اهدا شد.

همچنین به سید عباس محسن زاده، ام البنین جمالی، بتول شجاع، حسین کیال، اسلامی و حسین حمامی به عنوان ۶ اثر شایسته تقدیر از نگاه داوران ، لوح تقدیر و مبلغ ۵ میلیون ریال تقدیم شد.

 

اختصاص یارانه کتاب به اعضای جام باشگاه های کتابخوانی۳-۲

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از اختصاص یارانه خرید کتاب های برگزیده به اعضای جام باشگاه های کتابخوانی خبر داد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی،  محمود رمضانی با بیان این خبر، عنوان کرد: دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی با هماهنگی پژوهشگران و مدرسان برجسته حوزه کودک و نوجوان کتابهای مناسب برای گروه سنی مختلف را از بین کتاب های برگزیده جشنواره های مختلف کشوری و همچنین کتاب های مناسب منتشر شده در سال های اخیر ، انتخاب کرده است.
به گفته وی این کتب در ۴ عنوان ویژه سالهای پیش از دبستان، ویژه سه سال اول مقطع دبستان، ویژه سه سال دوم مقطع دبستان و ویژه دوره متوسطه اول منتشر شده است.
رمضانی خاطرنشان کرد: به اعضای جام  باشگاه های کتابخوانی در صورت خرید کتاب از این فهرست ۵۰ درصد یارانه تا سقف هشت صد هزار ریال و کتاب های کودک و نوجوان خارج از این لیست ۳۰ درصد یارانه تا سقف هشتصد هزار ریال تعلق خواهد گرفت.
وی افزود: فایل کتاب ها در سایت ترویج کتاب خوانی به آدرس اینترنتی Www.bookpromotion.ir بارگذاری شده است.

تجلیل از برگزیدگان جشنواره شعر فجر در خوسف/۲-۳

برگزیدگان هشتمین جشنواره شعر فجر خراسان جنوبی در شهر خوسف تجلیل شدند.

در این مراسم از ۳ نفر به عنوان خالق آثار برگزیده و ۶ نفر به عنوان شایسته  قدردانی ، تجلیل شدند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در مراسم اختتامیه این جشنواره گفت: جشنواره شعر فجر استان پارسال به علت کرونا برگزار نشد و امسال با رعایت نکات بهداشتی با ارسال ۴۲۰ اثر برگزار شد.

نبی زاده افزود: داوران کشوری آثار رسیده به دبیرخانه را بررسی کردند که در نهایت اثرمصطفی توفیقی از طبس ، سید امیررضا ذوالفقاری از بیرجند و خانم طاهانی از بشرویه برگزیده و ۶ نفر هم شایسته قدردانی شدند.

حجت الاسلام شاهبیکی امام جمعه خوسف هم شعر را گنجینه‌ای از معارف بلند دانست و گفت: شعر این قابلیت را دارد که بسیاری از ارزش‌های جامعه را فرهنگ سازی و تاثیرگذار کند.

 

 

 

 

 

جریمه ۷میلیاردی برای تردد شبانه/۴

۳هزار و ۹۰۰قبض جریمه ۲۰۰هزار تومانی به مبلغ ۷ میلیارد و ۸۰۰میلیون ریال برای رانندگان متخلف صادر شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان در ستاد استانی مدریت کرونا گفت: این جریمه‌ها بابت تردد‌های شبانه از ساعت ۲۱تا۳ صبح برای رانندگان وسائل نقلیه صادر شده است.

سردار فرشید همچنین از توقیف ۱۵روزه خودرو‌هایی که رانندگان آنان با حرکات مخاطره آمیز در شهر و تفرجگاهها، ایجاد مزاحمت می‌کنند، خبر داد.

 

 

 

 

راننده کامیون، قربانی قاتل خاموش

قاتل خاموش، راننده کامیون را به کام مرگ برد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت: ساعت ۱۷:۱۰ در پی تماس با سامانه ۱۲۵ این سازمان، ماموران آتش نشانی ایستگاه مهرشهر به منطقه ویژه اقتصادی بیرجند اعزام شدند.

حسینی افزود: راننده حدودا ۴۰ ساله در داخل یک دستگاه تریلر پارک شده در پارکینگ این منطقه دچار گازگرفتگی ناشی از استنشاق گاز پیک نیک شده بود که متاسفانه پیکر بی جانش به ماموران اورژانس تحویل شد.

 

سومین اردوی انتخابی کوهنوردی خراسان جنوبی به قله شتری/۷

سومین اردوی انتخابی کوهنوردی خراسان جنوبی به قله شتری

در سومین برنامه انتخابی ، تیم کوهنوردی استان خراسان جنوبی به قله شتری صعود کردند .

به گزارش امروز خراسان جنوبی کوهنوردان اقدام به صعود قله خاری به ارتفاع ۲۷۰۰ متر از رشته های کوه های شتری کردند.
لازم به ذکر است سرپرستی را وثوق ابراهیمی ، مربی برنامه را محمدی و مسئول فنی این اردو را علیزاده بر عهده داشت.

صعود به قله نایبند بام استان خراسان جنوبی/۷

صعود به قله نایبند بام استان خراسان جنوبی

به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر کوهنوردان به قله نایبند بام استان خراسان جنوبی صعود کردند .

به گزارش امروز حراسان جنوبی به مناسبت گرامیداشت چهل و دومین بهار شکوهمند انقلاب اسلامی تعدادی از کوهنوردان طبسی به بام استان خراسان جنوبی قله نایبند صعود کردند.

برگزاری جشن تکلیف۲۴۳دانش آموز بشرویه ای/۲

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: جشن تکلیف ۲۴۳ دانش آموز دختر سوم ابتدایی شهرستان بشرویه برگزار می شود.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمد علی واقعی در آیین جشن تکلیف ۳۱ دانش آموز دبستان شهیده نسترن خسروی بشرویه اظهار کرد: جشن تکلیف سرآغازی شیرین برای حرکت در مسیرتعالی و معنویت است که کودکان با ورود به این سن، بهار زندگی را با فریضه نماز، دعا و قرائت قرآن پیوند می دهند.

وی با بیان این که جشن تکلیف خاطره ای شیرین معنوی – تربیتی است؛ عنوان کرد: دانش آموزان دختر عزیزی که امروز  به این سن رسیده اند در این آیین  گروهی با خدایشان عهد می بندند که  دستورات دین مبین اسلام را برای رسیدن به تعالی و اوج بندگی تمرین کنند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به بازدیدش از عملیات اجرایی پروژه ۲ کلاسه خیرساز «زیبایی» بیان کرد: این آموزشگاه ۲ کلاسه با مشارکت خیرین نیکو کار در شهر بشرویه در حال احداث می باشد که در حال حاضر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا کنون  بیش از ۱۸۵ میلیون تومان برای آن هزینه شده است.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که این طرح آموزشی برای تکمیل و تجهیز نیازمند ۲۰۰ میلیون تومان دیگر می باشد؛ تصریح کرد: پیش بینی می شود این مدرسه تا مهر ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد که با افتتاح آن ۴۲۴ دانش آموز بشرویه ای از مزایای آن برخوردار می شوند.

با معرفی برگزیدگان بخش هنری مهرواره ملی «ستاره‌های بی‌نشان» کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان؛

کودکان ونوجوانان استان باز هم خوش درخشیدند۳-۷

کودکان ونوجوانان استان باز هم خوش درخشیدند

برگزیدگان بخش هنری مهرواره «ستاره‌های بی‌نشان» در حالی معرفی شدند که هنرجویان کانون پرورش فکری استان با نقاشی‌ها و عکس‌های خود از مدافعان سلامت و کادر درمان قدردانی کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان با اعلام این خبر گفت:  فراخوان مهرواره هنری و ادبی «ستاره‌های بی‌نشان» در قالب آثار نقاشی، عکس، شعر و داستانک برای قدردانی از زحمت‌های مدافعان سلامت و کادر درمان در پاییز سال ۱۳۹۹ از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

وی افزود: در بخش هنری این مهرواره که در دو قالب «نقاشی» و «عکس» برای گروه‌های سنی «نوباوه» بالای ۴ سال، «نوخوان» بالای ۷ سال، «نونهال» بالای ۹ سال، «نونگاه» بالای ۱۲ سال و «نوجوان» بالای ۱۵ سال  برگزار شد ، ۱۰۶ اثر نقاشی و عکس  از اعضای مراکز کانون استان به دبیر خانه مهرواره ارسال که با اعلام نتایج توسط هیات داوران، «مینا فرشاد» عضو نوجوان(۱۵+) از مرکز بشرویه به عنوان برگزیده و «آیسان احمدی» عضو نوخوان(۷+) کانون شهرستان قاین و «هانا کشتبان» عضو نوباوه(۴+) از مرکز فرهنگی و هنری کانون شماره ۳ بیرجند به عنوان شایسته تقدیر انتخاب شدند.

یادآوری می‌شود آثار برگزیده و شایسته تقدیر این مهرواره نیز در گالری مجازی پرتال کانون به نشانی kpf.ir  به نمایش گذاشته خواهد شد.

 

 

 

 

حریق در دو مغازه موبایل فروشی در بیرجند/۴

دومین حادثه آتش سوزی امروز شهر بیرجند، به دو مغازه خسارت وارد کرد.

این حادثه ساعت ۱۵:۳۶ امروز در دو مغازه موبایل فروشی و تعمیرات موبایل خیابان معلم ۵۴ رخ داد که با تلاش آتش نشانان ایستگاه غفاری مهار شد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت: این حادثه آتش سوزی خسارت جانی نداشت اما خسارات مالی چشمگیری وارد کرد.

حسینی افزود: بررسی‌های اولیه اتصالات برق را علت این حادثه اعلام کرد.

حادثه دیگر امروز در شهر بیرجند حریق کامیون در خیابان منتظری بود.

 

قدردانی فعالان مرز ماهیرود از استاندار برای مدیریت حادثه حریق

قدردانی فعالان مرز ماهیرود از استاندار برای مدیریت حادثه حریق

بیرجند – ایرنا – جمعی از رانندگان، تجار، مرزنشینان و کارگران مجموعه مرزی ماهیرود در پی مهار آتش‌سوزی ۲ تریلی حامل سوخت در این منطقه و کنترل و مدیریت حادثه، از استاندار خراسان جنوبی قدردانی کردند.

به گزارش روز جمعه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی در متن این پیام آمده است: ضمن تبریک ولادت با سعادت مولی الموحدین حضرت علی (علیه السلام) و روز پدر، با توجه به اتفاق آتش‌سوزی رخ داده در روز سه‌شنبه پنجم اسفند ماه ۱۳۹۹ که در آن دو تانکر حاوی سوخت در مجموعه مرزی ماهیرود دچار حریق شد و هر لحظه احتمال انفجار آن وجود داشت و می‌رفت که حادثه‌ای ناگوار مشابه هفته قبل در مرز دوغارون را به وجود آورده و خسارات جبران‌ناپذیری را بر ما مردم و نظام تحمیل کند، با درایت و تدبیر و مدیریت شایسته حضرتعالی در کمترین بازه زمانی، هم شعله‌های سر به فلک کشیده آتش مهار و آتش مهیب ناشی از اشتعال دو تانکر خاموش و هم با دستور صریح و آگاهانه جنابعالی بلافاصله درب‌های خروج مرزی توسط عوامل اجرایی حاضر در مجموعه بخصوص مرزبانان غیور ایران اسلامی بر روی تمام کامیون‌ها و تجار ایرانی و تجار تبعه کشور همسایه (افغانستان) گشوده و باعث شد تا قبل از سرایت دامنه آتش به دیگر خودروها؛ کل محوطه‌های پیرامونی و اطراف تا شعاع پرمخاطره موجود تخلیه شود.

پیام فعالان مرز ماهیرود و مرزنشینان می‌افزاید: این نشان از درایت و اشرافیت شما بر مدیریت بحران صحنه داشته و چه بسا مسامحه و تعلل در اتخاذ تصمیم و تأخیر در ابلاغ دستور جهادی و به موقع؛ خسارات جانی و مالی جبران‌ناپذیری بر ما تحمیل می‌نمود.

در ادامه این پیام آمده است: بر خود فرض می‌دانیم از حسن توجه و تصمیم حضرتعالی در ایجاد فاصله امن و استقرار مناسب کامیون‌ها و دیگر اقدامات و تاکیدات پیشگیرانه‌ای که طی چند روز قبل حادثه حسب تاکید و دستورات شما توسط فرماندار شهرستان سربیشه در بازدید میدانی از مجموعه مرزی و برگزاری جلسه مدیریت بحران در محل بازارچه صورت پذیرفت؛ صمیمانه قدردانی نماییم، مسلما رسیدن به شرایط ایمن برای این مجموعه گسترده مرزی نیاز به فراهم شدن زیرساخت‌ها و تجهیزات و ماشین‌آلات بیشتری دارد که رجاء واثق داشته با اشرافیت کامل جنابعالی؛ در آینده نزدیک این ضروریات تامین و موجبات آرامش ما در این نقطه حساس مرز  فراهم خواهد شد. خداوند متعال به جنابعالی و همه خادمین نظام مقدس جمهوری اسلامی توفیق روزافزون برای خدمت به مردمان خوب این دیار عنایت فرماید.

۲ تانکر حامل سوخت ظهر روز سه‌شنبه پنجم اسفند ماه جاری در سایت منطقه ویژه اقتصادی واقع در پایانه مرزی ماهیرود دچار حریق شدند که یک دستگاه کامیون مربوط به ایران و یک دستگاه مربوط به افغانستان بود.

آتش‌سوزی بلافاصله با تلاش آتش‌نشانان و عوامل امدادی مهار شد و این حادثه تلفات جانی نداشت.

 

 

 

قدردانی فعالان مرز ماهیرود از استاندار برای مدیریت حادثه حریق/۷

جمعی از رانندگان، تجار، مرزنشینان و کارگران مجموعه مرزی ماهیرود از استاندار خراسان جنوبی قدردانی کردند.

در پی مهار آتش سوزی دو تریلی حاوی سوخت در روز سه شنبه پنجم اسفند در ماهیرود و کنترل و مدیریت حادثه رخ داده، جمعی از رانندگان، تجار، مرزنشینان و کارگران این مجموعه مرزی، طی پیامی مراتب قدردانی خود را از استاندار اعلام کردند.
در متن این پیام آمده؛ “ضمن تبریک ولادت با سعادت مولی الموحدین حضرت علی علیه السلام و روز پدر، با توجه به اتفاق آتش سوزی رخ داده در روز سه شنبه پنجم اسفند ماه ۱۳۹۹ که در آن دو تانکر حاوی سوخت در مجموعه مرزی ماهیرود دچار حریق شده و هر لحظه احتمال انفجار آن وجود داشت و می‌رفت که حادثه‌ای ناگوار مشابه هفته قبل در مرز دوغارون را به وجود آورده و خسارات جبران ناپذیری را بر ما مردم و نظام تحمیل کند که با درایت و تدبیر و مدیریت شایسته حضرتعالی در کمترین بازه زمانی، هم شعله‌های سر به فلک کشیده آتش مهار و آتش مهیب ناشی از اشتعال دو تانکر خاموش و هم با دستور صریح و آگاهانه جنابعالی بلافاصله درب‌های خروج مرزی توسط عوامل اجرایی حاضر در مجموعه بخصوص مرزبانان غیور ایران اسلامی بر روی تمام کامیون‌ها و تجار ایرانی و تجار تبعه کشور همسایه (افغانستان) گشوده و باعث گردید تا قبل از سرایت دامنه آتش به دیگر خودرو‌ها؛ کل محوطه‌های پیرامونی و اطراف تا شعاع پرمخاطره موجود تخلیه شود که این نشان از درایت و اشرافیت شما بر مدیریت بحران صحنه داشته و چه بسا مسامحه و تعلل در اتخاذ تصمیم و تأخیر در ابلاغ دستور جهادی و به موقع؛ خسارات جانی و مالی جبران ناپذیری بر ما تحمیل می‌نمود”.
در ادامه این پیام آمده؛ ” بر خود فرض می‌دانیم از حسن توجه و تصمیم حضرتعالی در ایجاد فاصله امن و استقرار مناسب کامیون‌ها و دیگر اقدامات و تأکیدات پیشگیرانه‌ای که طی چند روز قبل حادثه حسب تأکید و دستورات شما توسط فرماندار شهرستان سربیشه در بازدید میدانی از مجموعه مرزی و برگزاری جلسه مدیریت بحران در محل بازارچه صورت پذیرفت؛ صمیمانه قدردانی نماییم، مسلماً رسیدن به شرایط ایمن برای این مجموعه گسترده مرزی نیاز به فراهم شدن زیرساخت‌ها و تجهیزات و ماشین آلات بیشتری دارد که رجاء واثق داشته با اشرافیت کامل جنابعالی؛ در آینده نزدیک این ضروریات تأمین و موجبات آرامش ما در این نقطه حساس مرز فراهم خواهد گردید. خداوند متعال به جنابعالی و همه خادمین نظام مقدس جمهوری اسلامی توفیق روز افزون برای خدمت به مردمان خوب این دیار عنایت فرماید”.

 

 

بیشترین بارش‌ها در علی آباد زارعین/۲

بیشترین بارش‌ها از باران و برف اخیر در خراسان جنوبی از علی آباد زارعین با ۱۰ میلمیتر گزارش شد.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت : بارش باران و آب حاصل از برف در علی آباد زارعین ۱۰ میلیمتر ، بیرجند ۸ ، درخش ۷، سربیشه ۶ ، درمیان ۵ ، آرین شهر ، دستگرد و حاجی اباد زیرکوه ۴، قاین ، زهان، محمدآباد پسکوه ، کلاته سورگ ، اسدیه و خلف ۳ و نهبندان، فتح آباد خضری، نوغاب حاجی آباد، گزیک و کلاه گاوریج ۲ میلیمتر گزارش شد.
زارعی افزود : سرماو یخبندان در استان تشدید می‌شود و تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت.

افتتاح استخر اردوگاه پیشتازان انقلاب درمیان/۲

در دومین روز از سفر معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به استان و شهرستان درمیان، استخر ذخیره آب و پرورش ماهی پیشتازان انقلاب گزند افتتاح شد.

برای ساخت این پروژه مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال هزینه شده است که ۵۰۰ میلیون ریال آن از محل اعتبارات دولتی و ۳۰۰ میلیون ریال نیز از طریق خیرین تامین شده است.
با بهره برداری از این پروژه کمک شایانی به آبیاری ۲ هکتار از باغات و اراضی کشاورزی این اردوگاه خواهد شد.

برپایی دوره‌های آموزش رایگان صنایع‌دستی در روستا‌های بیرجند/۲

با همکاری پایگاه بسیج سازندگی، مربیان صنایع دستی شهرستان بیرجند به همراه تجهیزات آموزشی با حضور در روستا‌های شهرستان دوره‌های آموزش رایگان برگزار می‌کنند.

 رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بیرجند گفت: در این دوره‌ها بیش از ۱۰۰ نفر از کارآموزان موفق به دریافت گواهی مهارت صنایع‌دستی در رشته‌های گلیم‌بافی، جاجیم‌بافی، حوله‌بافی خواهند شد.

حسنعلی فولادی افزود: این دوره‌ها در روستا‌های گازار، فورجان، شاخن برگزارمی‌ شود و دوره‌های مذکور به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر، با حضور سردار قاسمی فرمانده سپاه استان و جمعی از مسئولین راه اندازی شده اند.
وی گفت: در این کارگاه‌ها رشته‌های تراش سنگ، جاجی‌بافی، گلیم‌بافی، پارچه‌بافی سنتی و رودوزی‌های سنتی آموزش داده می‌شود.

یک کشته در حادثه رانندگی محور سربیشه-نهبندان/۴

برخورد یک دستگاه تریلی با اتوبوس در محور سربیشه-نهبندان یک کشته بر جا گذاشت.

 رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: در حادثه برخورد تریلی با اتوبوس در کیلومتر۲۴ محور سربیشه-نهبندان رخ داد یک نفر جان باخت و ۳نفر نیز مصدوم شدند.
سرهنگ رضایی افزود: دو نفر از مصدومان حادثه از طریق آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند.وی علت حادثه را انحراف به چپ ناشی از عدم توانایی و کنترل در جاده لغزنده عنوان کرد.
توسط باغداران سرایانی

اهدای درختان پسته برای بازسازی عتبات عالیات/۲

در سالروز میلاد با سعادت امیرالمؤمنین، باغداران سرایانی ۳۵۰ اصله درخت برای بازسازی عتبات عالیات هدیه کردند.

در مراسمی نمادین با حضور رئیس عتبات عالیات استان  در تعدادی از باغات سرایان تعداد ۳۵۰ اصله درخت بارده پسته به بازسازی عتبات عالیات اهداء شد. 
این طرح در قالب طرح برکت عتبات عالیات از امروز در شهرستان سرایان شروع شده و ادامه خواهد داشت.

رخت سفید برف بر تن شکوفه‌های درختان زیرکوه/

در حالی که ۲۳روز دیگر به فرا رسیدن بهار طبیعت زمان باقی است و درختان شکوفه‌های بهاری بر تن کرده اند بارش برف زیرکوه را سفیدپوش کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان جنوبی، از صبح امروز با شروع بارش برف در شهرستان زیرکوه درختانی که از چند روز قبل به دلیل گرمی هوا شکوفه داده بودند، جامه سپید بر تن کردند.

خراسان جنوبی که در چند روز اخیر روز‌های آفتابی و گرم و بهاری را سپری کرده بود شب گذشته آسمانی غبار آلود و بارانی داشت.از شب گذشته نیز آسمان روی خوش به مردمان کویرنشین نشان داد و برخی نقاط استان از جمله شهرستان زیرکوه را سفیدپوش کرد.

توزیع ۴۰۰بسته غذایی در طبس/۲

۴۰۰بسته غذایی به مناسبت میلاد حضرت علی(ع) بین نیازمندان شهرستان طبس توزیع شد.

 این تعداد بسته به ارزش ۱۶۰میلیون تومان در طبس بین نیازمندان توزیع شد. 

برنج ایرانی، تن ماهی، رب، ماکارونی، روغن، سویا، قند و چای از جمله اقلام این بسته ها است.

۲ تولیدکننده مرغ گوشتی متخلف در استان خراسان جنوبی به تعزیرات حکومتی معرفی شدند/۴

 

2 تولیدکننده مرغ گوشتی متخلف در استان خراسان جنوبی به تعزیرات حکومتی معرفی شدند

 معاون بازرسی وحمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از شناسایی دو متخلف در حوزه تولید و عرضه مرغ گوشتی در استان خبر داد.

علی تهوری اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل وزارت جهاد کشاورزی  و مصوبات کارگروه تنظیم بازار کشور از آنجایی که نهاده ها با ارز دولتی در اختیار مرغ داران قرار می‌گیرد تولید کنندگان مرغ گوشتی موظف هستند مرغ زنده را  به به قیمت ۱۴ هزار و۴۰۰ به کشتارگاه ها تحویل دهند.

وی افزود: متأسفانه برخی از افراد سودجو با عدم رعایت دستورالعمل مربوطه مرغ زنده را به قیمت‌های بالاتر به استان‌های همجوار ارسال  می‌کنند.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به رصد و پیگیری‌های صورت گرفته توسط بازرسان این سازمان در همین راستا ۲ واحد متخلف شناسایی  و پرونده تخلف به ارزش ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

تهوری ضمن تشکر از تمامی تولید کنندگان  مرغ و تخم مرغ استان که بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی همکاری لازم را در تامین اقلام مورد نیاز و ضروری مردم را دارند، خاطرنشان کرد: با اخلال گران و سودجویان در شبکه توزیع کالاهای اساسی از جمله مرغ وتخم مرغ  برخورد قانونی خواهد شد.

 

 

 

پرداخت بیش از ۲۸ میلیارد تومان به ایتام خراسان جنوبی

کرونا مانع یتیم‌نوازی مردم خراسان‌جنوبی نشد | افزایش ۱۱۵ درصدی کمک به طرح اکرام و محسنین/۳-۷

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی از افزایش ۱۱۵ درصدی درآمد‌های اکرام و محسنین در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد

رضا سلم‌آبادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران از افزایش ۱۱۵ درصدی درآمد‌های اکرام و محسنین در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد و اظهار داشت: درآمد‌های اکرام و محسنین در سال جاری ۲۸ میلیارد و ۱۱۳ میلیون تومان است که این رقم در مدت مشابه پارسال ۱۳ میلیارد و ۸۷ میلیون تومان بود.

وی افزود: این کمک‌ها در زمینه‌های معیشت، تحصیل، تهیه لوازم تحصیلی و اقلام مورد نیاز این ایتام هزینه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی از افزایش سرانه پرداختی به ایتام در سال آینده به ۷۰۰ هزار تومان خبر داد و گفت: هم‌اکنون سرانه پرداختی به هر یتیم ۴۵۰ هزار تومان و فرزند محسنین ۲۳۰ هزار تومان است که قول می‌دهیم سال ۱۴۰۰ افزایش یابد.

سلم‌آبادی اضافه کرد: امیدواریم تا تابستان ۱۴۰۰ یتیم و فرزند بدون حامی در استان نداشته باشیم.

وی تعداد حامیان طرح‌های اکرام و محسنین را ۳۱ هزار و ۱۶ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۲۳ هزار حامی فعال هستند.

گفتنی است طرح محسنین مربوط به فرزندان دارای پدر  و مادر از کارافتاده، سالخورده و نیازمند است و کمیته امداد امام خمینی خراسان‌جنوبی هشت هزار و ۲۹۰ یتیم و فرزند محسنین زیرپوشش دارد که از این تعداد دو هزار و ۶۱۷ نفر یتیم هستند.

 

 

 

 

قاینات بر سکوی نخست «لیگ تندرستی ایرانیان» ایستاد/۷

رئیس هیات ورزش‌های همگانی قاینات از سکونشینی «لیگ‌تندرستی ایرانیان» خراسان‌جنوبی خبر داد و گفت: همچنین در پویش‌های میز کار و میز ورزش نیز حائز رتبه نخست شده‌ایم.

قاینات بر سکوی نخست «لیگ تندرستی ایرانیان» ایستاد

حجت‌الاسلام محمد طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: در راستای ایجاد شور و نشاط اجتماعی، آمادگی جسمانی و جلوگیری از کم‌تحرکی اقشار جامعه «لیگ‌ تندرستی ایرانیان» از چهارم بهمن‌ماه در اقصی‌نقاط کشور آغاز و تا پانزدهم اسفند ماه جاری ادامه دارد.

وی افزود: در این رویداد ورزش ملی و همگانی تمامی شهروندان بالای ۱۰ سال می‌توانند از شنبه تا پنجشنبه هرهفته به سایت: www.irantandorosti.org مراجعه و با بهره‌گیری از برنامه‌های بازگذاری شده، به مدت ۳۰ ثانیه از تمرینات خود فیلم‌گرفته و با ذکر مشخصات ارسال نمایند.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی قاینات با اشاره به شروع همزمان «لیگ تندرستی ایرانیان» در خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در ابتکاری نوآورانه و تاثیرگذار با انتخاب رابط و نماینده ورزشی در تمامی مساجد و روستاهای اقماری شهرستان نسبت به معرفی و تشویق افراد برای شرکت در این ماراتن ملی اقدام گردید.

طاهری یادآور شد: در پی بسیج‌ امکانات، همت مسؤولان کمیته‌های هیات ورزش‌های همگانی قاینات و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر همکاران خوشبختانه تعداد شرکت‌کنندگان در لیگ‌تندرستی به‌طور چشم‌گیری افزایش یافت.

وی خاطرنشان‌کرد: تا پایان هفته چهارم «لیگ تندرستی ایرانیان» شهرستان قاینات با ارسال دو هزار و ۲۵۲ ویدئو در جایگاه نخست خراسان‌جنوبی و ۱۳ کشوری قرار دارد.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی قاینات گفت: کسب رتبه‌های نخست پویش میزکار- میز ورزش و سلامت خانواده با ورزش در فضای مجازی خراسان‌جنوبی از دیگر افتخارات این هیات در سال جاری می‌باشد.

طاهری با تاکید بر فرهنگ‌سازی و ارتقای سلامت جامعه هدف عنوان داشت: در این راستا می‌توان از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی، نهادهای مردمی و خیران ورزش‌یار استفاده بهینه و توسعه‌ای نمود.

وی افزود: به منظور توسعه فعالیت‌های ورزشی و شناسایی استعدادهای‌بالقوه نیروی انسانی در مناطق کم‌برخوردار روستایی و عشایری شهرستان قاینات از مساعدت‌های خیران‌ورزشی بهره‌ جسته‌ایم که می‌تواند الگویی برای سایر شهرستان‌ها مطرح باشد.

تصادف در محور سربیشه – نهبندان یک کشته و ۳ مصدوم داشت

تصادف در محور سربیشه - نهبندان یک کشته و ۳ مصدوم داشت

بیرجند – ایرنا – برخورد اتوبوس با یک دستگاه تریلی ولوو در محور سربیشه – نهبندان، یک کشته و سه مصدوم برجا گذاشت.

جانشین رییس پلیس راه خراسان جنوبی روز جمعه گفت: این حادثه شب گذشته ساعت ۲۲ در کیلومتر ۱۸ محور سربیشه – نهبندان رخ داد.

سرهنگ محمدباقر توفیقی نیا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این حادثه راننده اتوبوس جان خود را از دست داد و ۲ نفر از سرنشینان اتوبوس و راننده تریلی ولوو مجروح شدند.

وی علت وقوع حادثه را انحراف به چپ راننده تریلی ولوو ذکر کرد.

 

 

 

 

دیدار استاندار خراسان جنوبی با شماری از جانبازان در بیرجند/۳

دیدار استاندار خراسان جنوبی با شماری از جانبازان در بیرجند

استاندار خراسان جنوبی همزمان با سالروز میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر به دیدار تعدادی از جانبازان شهر بیرجند رفت.

حمید ملانوری روز پنجشنبه با همراهی فرمانده سپاه انصارالرضا (ع)، فرمانده انتظامی خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان استان با خانواده‌های گرانقدر محمدحسن طرمی، غلامرضا قنبری و علی حاجی آبادی جانبازان ۷۰ درصد دیدار کرد.

وی در این دیدارها جانبازان را قهرمانان واقعی و همیشگی این مرز و بوم خواند و گفت: جانبازان، سند زنده حقانیت انقلاب اسلامی در برابر دشمنان کشور هستند.

استاندار خراسان جنوبی امروز با حضور در حسینیه جماران بیرجند، جمع مداحان استان را نیز همراهی کرد.

گردهمایی مداحان به مناسبت روز میلاد حضرت علی (ع) برگزار شد و نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان نیز در این مراسم حضور داشتند.

در این مراسم ضمن شعرخوانی و مداحی جمعی از مداحان استان، این روز فرخنده گرامی داشته شد.

همچنین از مقام شامخ ۲ شهید گرانقدر «محمدحسین زنجانی» و «محمدحسین عبداللهی» که سال گذشته در مراسم تشییع پیکر سردار شهید سلیمانی در کرمان به شهادت رسیدند، تجلیل شد.

 

 

 

 

جشن میلاد امام علی (ع) در ۱۵ بقعه خراسان جنوبی برپا شد/۲-۳

جشن میلاد امام علی (ع) در ۱۵ بقعه خراسان جنوبی برپا شد

جشن میلاد امام علی (ع) در ۱۵ بقعه متبرکه خراسان جنوبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برپا شد و راه‌اندازی کاروان شادی با جمعیت محدود از دیگر برنامه‌های این روز مبارک در شهرها و روستاهای استان بوده است.

به گزارش ایرنا با توجه به شیوع ویروس کرونا برگزاری جشن‌های مذهبی و اجتماعات مردمی مجاز نیست و نحوه برگزاری جشن‌ها رنگ و بوی جدیدی به خود گرفته است.

راه‌اندازی کاروان شادی خودرویی، بهره‌گیری از فضای مجازی و کمک به نیازمندان از رویکردهای مردم و ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت در مناسبت‌های مذهبی است تا ضمن حفظ سلامتی خود و دیگران، از برکات این ایام فرخنده و مبارک نیز بهره‌مند شوند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: جشن میلاد امام علی (ع) روز پنجشنبه در ۱۵ بقعه متبرکه استان برگزار می شود و در شهرهای با وضعیت نارنجی از جمله قاین این مراسم به صورت مجازی است.

حجت الاسلام حسن رحیمی درباره برنامه‌های بقاع متبرکه در روز ۱۳ رجب اظهار داشت: در این روز علاوه بر سخنرانی، برگزاری برنامه‌های مختلف از جمله تلاوت قرآن کریم با حضور قاریان برجسته، مدیحه سرایی و مولودی خوانی در دستور کار است.

وی افزود: در بقاع متبرکه که جشن مولود به صورت حضوری برگزار می‌شود به دلیل شیوع ویروس کرونا، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در دستور کار قرار دارد.

همزمان با شب میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر نیز کاروان‌های شادی و جشن‌های محدود با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در نقاط مختلف خراسان جنوبی برگزار شد.

این کاروان‌ها با حضور در مناطق مختلف شهری و روستایی و پخش سرود و مولودی، ایام ولادت مولی الموحدین را جشن گرفتند.

برگزاری برنامه‌های مختلف از جمله تلاوت قرآن کریم با حضور قاریان برجسته، مدیحه سرایی و مولودی خوانی، طبخ و توزیع غذای نذری در سراسر استان از برنامه‌هایی است که به مناسبت ولادت امیرالمومنین (ع) و در استان خراسان جنوبی برگزار شد.

همزمان با سیزدهم رجب، مرکز نیکوکاری رسانه یاران خراسان جنوبی نیز با همکاری گروه جهادی شهید فرهادی و مؤسسه خیریه انصارالحجه (عج) مشهد مقدس اقدام به طبخ و توزیع سه هزار پرس غذای گرم کرد.

 

 

 

 

 

مشکلی برای تامین کالاهای شب عید در خراسان جنوبی وجود ندارد

بیرجند – ایرنا – معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: براساس تدابیر اندیشیده شده توسط دستگاه‌های متولی، مشکلی برای تامین کالاهای اساسی مردم در پایان سال و شب عید نداریم.

مشیرالحق عابدی روز چهارشنبه در حاشیه نشست کمیسیون تنظیم بازار استان که به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، با اشاره به تامین میوه تنظیم بازار شب عید افزود: این میوه‌ها خریداری و از طریق مباشرین در سردخانه‌ها ذخیره‌سازی شده تا براساس برنامه زمان‌بندی در سطح استان عرضه شود.

وی با بیان اینکه از مدت‌ها قبل قیمت مرغ در استان با نرخ ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان ثابت است گفت: در راستای جوجه‌ریزی که واحدهای مرغداری انجام دادند، تدبیری شده تا این قیمت تدوام و ثبات داشته باشد و در این خصوص هم مشکلی نخواهیم داشت.

عابدی گفت: در سال جاری حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تن روغن به استان اختصاص یافته که از این میزان قریب به ۲ هزار و ۶۰ تن در سطح بازار توزیع شده، ۱۵۰ تن در حال توزیع و ۳۰۰ تن در حال حمل به خراسان جنوبی است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۲۹۳ تن سهمیه روغن استان بوده است و تکاپو برای حل مشکلات مردم در ایام عید توسط دستگاه‌های متولی در حال انجام است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی به کمبود موقتی سیمان در استان اشاره و گفت: این مشکل به خاطر عدم تولید یکی از کارخانه‌های سیمان به دلیل قطعی برق بود که رفع مشکل در حال انجام است تا تولید دوباره آغاز شود و از این پس مشکلی نخواهیم داشت.

 

 

 

 

 

میز نماد برای ارائه خدمت به دانش‌آموزان در بیرجند افتتاح شد

میز نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) برای ارائه خدمات مشاوره و مددکاری به دانش‌آموزان با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در بیرجند افتتاح شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی روز چهارشنبه در آیین افتتاح این مرکز گفت: در راستای هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و اماکن ارائه خدمات مطلوب به صورت آنلاین یا تلفنی به دانش‌آموزان در طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان، میز نماد در بیرجند افتتاح شد.

محمدعلی واقعی افزود: این مکان در ساختمان مرکز مشاوره در خیابان شهید بهشتی بیرجند با زیربنای یکصد متر مربع و اعتبار ۳۵۰ میلیون تومان احداث و تجهیز شده است.

وی اظهار داشت: طرح نماد طرحی فرا قوه‌ای است که دانش‌آموزان و اولیای آنان در این طرح دخیل هستند و حدود ۱۶۰ هزار دانش‌آموز استان از مزایا و خدمات مشاوره‌ای آن برخوردار می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، ارائه خدمات مشاوره‌ای، مددکاری و اورژانس اجتماعی را از دیگر اهداف طرح مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان برشمرد و عنوان کرد: ارائه آموزش‌ها و ارتقای مهارتی دانش‌آموزان، اولیا و معلمان از دیگر اهداف راه‌اندازی میز خدمت نماد به شمار می‌رود.

همچنین با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از المان ۴۳۵ معلم و دانش‌آموز شهید استان در اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی رونمایی شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش شامگاه دوشنبه چهارم اسفند وارد بیرجند شد و در این سفر ضمن دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و بازدید از دبیرستان فاطمه زهرا (س) در نشست مشترک شورای معاونین اداره کل و مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان خراسان جنوبی شرکت کرد که مدیران، معاونان و مربیان تربیتی مدارس نیز از طریق شبکه شاد در این نشست حضور داشتند.

عملیات اجرایی مدرسه قرآنی بیرجند به مساحت یک هزار و ۲۸۲ متر مربع نیز با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش آغاز شد و استخر ۶۰۰ متر مکعبی و چند منظوره اردوگاه پیشتازان انقلاب در شهرستان درمیان به بهره‌برداری رسید.

 

 

 

برگزیدگان هشتمین جشنواره شعر فجر خراسان جنوبی معرفی شدند
نبی زاده گفت: ۴۲۰ اثر به دبیرخانه شعر فجر خراسان جنوبی ارسال شده که از این تعداد به هفت اثر برگزیده جوایزی اهداء شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «ناصر نبی زاده» امروز (۶ اسفند) در هشتمین جشنواره استانی شعر فجر خراسان جنوبی اظهار کرد: ۴۲۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر فجر ارسال شده است که داوری مقدماتی آثار توسط داوران استانی انجام و آثار منتخب به هیئت داوران ارسال شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه فراخوان جشنواره شعر فجر سال گذشته منتشر شده بود، گفت: اختتامیه جشنواره به دلیل شیوع بالای بیماری کرونا به تاخیر افتاد که با بهتر شدن شرایط  با محدودیت افراد و با رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرستان خوسف برگزار شد.

نبی زاده تصریح کرد: با وجود بیماری کرونا، جامعه شعرای استان خراسان جنوبی در همه جریان ها، رویدادها و فعالیت ها به ویژه در فعالیت های فرهنگی سال سختی را پشت سر گذاشته اند؛ همچنین آثار شاعران خراسان جنوبی قابل بررسی، تحقیق و پژوهش است است.

وی رویکرد اصلی خراسان بزرگ را «شعر» عنوان کرد و افزود: خوشبختانه نسل پویایی از شعر را در خراسان بزرگ به ویژه خراسان جنوبی داریم که لازم است جشنواره هایی مبنی بر شعر در این استان برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه ظرفیت و سطح شعر خراسان جنوبی سطح بایسته ای است که در جشنواره شعر فجر نمود دارد، ادامه داد: در این بستر شاهد خلق آثار بسیار زیبایی هستیم که قابل تقدیر است.

گفتنی است در این جشنواره مصطفی توفیقی، علیرضا ذوالفقاری  و فاطمه سادات طاحانی به عنوان نفرات اول تا سوم هدیه نقدی، تندیش جشنواره و لوج تقدیر اهداء شد؛ همچنین آثار حسین حمامی، سید عباس محسن زاده، ام البنین جمالی، بتول شجاع، حسین کیال، اسلامی  به عنوان ۶ اثر شایسته تقدیر از نگاه داوران ، لوح تقدیر و جوایزی اهداء شد.

معاون استاندار خراسان‌جنوبی مطرح کرد:

قطعی برق علت کمبود سیمان در خراسان‌جنوبی/حمل ۳۰۰ تن روغن به استان/۲-۳

قطعی برق علت کمبود سیمان در خراسان‌جنوبی/حمل ۳۰۰ تن روغن به استان

معاون استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه کمبود سیمان در استان به علت قطعی برق کارخانه‌های سیمان رخ داد، گفت: ۳۰۰ تن روغن خوراکی در حال حمل به خراسان‌جنوبی است.

مشیرالحق عابدی در حاشیه ستاد تنظیم بازار کشور که به صورت ویدئوکنفرانسی با حضور وزیر اقتصاد برگزار شد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به اقدامات انجام شده و بر مبنای گزارش سازمان صمت در حال حاضر کمبود کالای اساسی در بازار خراسان‌جنوبی نداریم.

معاون امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به موضوع میوه بازار شب در استان بیان‌کرد: اقدامات لازم برای خرید و حمل میوه شب عید به استان صورت گرفته و در حال حاضر در سردخانه‌ها موجود است.

عابدی یادآور شد: هر زمان که ستاد تنظیم بازار دستور دهد این میوه‌ها در بازار عرضه و در دسترس مردم قرار خواهد گرفت.

وی گفت: در سراسر کشور در زمینه قیمت مرغ مشکلاتی وجود دارد ولی خوشبختانه در خراسان‌جنوبی با پیگیری‌های لازم مرغ با کیلویی ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان عرضه می‌شود که این روند تا ابتدای سال آینده ادامه خواهد داشت.

معاون امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: دو هزار و ۵۰۰ تن روغن در سال ۹۹ در خراسان‌جنوبی توزیع شده و یا در حال حمل است که از این میزان دو هزار و ۷۰-۸۰ تن توزیع شده و ۱۵۰ تن در حال توزیع و حدود ۳۰۰ تن روغن نیز در حال حمل به استان است.

عابدی ادامه‌داد: کمبود سیمان در استان در مقطعی به علت قطعی برق کارخانه‌های سیمان رخ داد که این مسئله در حال رفع است.

وی افزود: کارشناسان صنعت، معدن و تجارت استان نظر کارشناسی درباره موضوع منطقه‌بندی تنظیم بازار را در نامه‌ای اعلام کرده‌اند که برخی از مسائلی که در این خصوص به صورت روتین اعلام می‌شود، مورد تأیید ما نیست.

روز بدون فوتی کرونا در خراسان جنوبی/۲-۳

در شبانه روز گذشته موردی از فوت در بیماران کرونایی مشاهده نشد و تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری در خراسان جنوبی همان ۷۵۴نفر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۲۴ساعت گذشته ۱۵۷ روز بدون فوتی کرونازمایش تشخیص کرونا در خراسان جنوبی انجام شد که مجموعا ۲۰بیمار جدید شامل ۱بستری و ۱۹سرپایی شناسایی شدند.

دکتر مهدی زاده افزود: از این تعداد ۷مورد از بیرجند، ۷مورد از قاین، ۲مورد از طبس و ۴مورد از سریان بوده است.

وی گفت: در حال حاضر ۱۲۳بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۲۵نفر کرونا مثبتند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از این تعداد ۴نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که خوشبخاتنه بیمار بدحال نداریم.

مهدی زاده افزود: در شبانه روز گذشته ۲۵بیمار با علائم تنقسی در بیمارستان‌های استان پذیرش و در همین مدت ۲۳بیمار شامل ۴بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب ترخیص شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود:از ابتدای شیوع کرونا تا امروز ۱۴هزار و ۸۸۱بیمار کرونا مثبت بهبود یافتند یا در حال حاضر در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

مهدی زاده گفت: تا روز گذشته ۴۰هزار و ۹۶۰آزمایش تشخیص کرونا در خراسان جنوبی گرفته شده که منجر به شناسایی ۱۵هزار و ۶۶۰بیمار شد.

حادثه ای که به خیر گذشت/۴

یک تانکر سوخت که از کشنده جدا شده و در پایانه بار بیرجند پارک شده بود دچار نشت شد که با تلاش آتش نشانان واقعه به خیر گذشت.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت: ساعت ۱۰ صبح گزارش حادثه‌ای مبنی بر نشت تانکر حامل مواد سوختی هیدروکربن در پایانه بار بیرجند به سامانه ۱۲۵ اعلام شد.

حسینی افزود: نیرو‌ها پس از ۲ دقیقه به محل حادثه رسیدند و با استفاده از دستگاه فوم ساز نسبت به ایمن سازی محل اقدام کردند.

وی گفت: این واقعه ممکن بود منجر به بروز حادثه‌ای گسترده شود.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند با اشاره به اینکه این مکان از ایمنی مناسب برخوردار نیست گفت: پارک کردن نامناسب خودرو‌های سنگین بدون رعایت فاصله و مجهز نبودن به سیستم‌های اعلام و اطفا حریق، زمینه ساز بروز حوادث گسترده و جبران ناپذیر است.

حسینی با اشاره به عدم رعایت فاصله خودرو‌ها هنگام پارک کردن گفت: اگر حادثه‌ای رخ دهد عملیات جداسازی برای جلوگیری از گسترش حادثه به سختی امکان پذیر خواهد بود.

 

 

ریشه مشکلات و گرفتاری‌ها در انتخاب‌های احساسی است/۲-۳

امام جمعه بیرجند گفت: انتخاب‌ها باید معیار عقلی و منطقی داشته باشد نه احساسی، چراکه ریشه مشکلات و گرفتاری‌ها به انتخاب خود ما برمی‌گردد.

ریشه مشکلات و گرفتاری‌ها در انتخاب‌های احساسی است

آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی در خطبه‌های نماز جمعه شهر بیرجند ضمن تبریک میلاد امام علی(ع) اظهار داشت: وجود حضرت علی(ع) آنچنان که باید برای مردم شناخته شده نیست.

وی افزود: در آیه مباهله پیامبر گرامی اسلام(ص) تصریح می‌کند که علی(ع) جان من است.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه از فضایل حضرت در هر سطح و مقطعی از تاریخ، سخنان بسیاری بیان شده است، تصریح کرد: ما شیعیان به تأسی از حضرت علی(ع) در اجرای عدالت و رعایت حقوق دیگران باید الگو و اسوه باشیم.

عبادی عنوان داشت: حضرت علی(ع) به عنوان یک جریان عدل و حق در مقابل ظلم و باطل مطرح است که باید به عنوان یک مسیر درست انتخاب شود.

وی به انتخاب‌های ناصحیح در جامعه و زندگی انسان اشاره و بیان کرد: اگر انسان با اختیار خودش مسیر نادرست انتخاب کند گرفتار جبر اجباری می‌شوند، چراکه تعیین سرنوشت انسان بر عهده خود او است.

امام جمعه بیرجند تأکید کرد: انتخاب‌ها باید معیار عقلی و منطقی داشته باشد نه احساسی، چراکه ریشه مشکلات و گرفتاری‌ها به انتخاب خود ما برمی‌گردد.

عبادی با بیان اینکه ما اگر آرمان و مطلوبی داریم باید به دنبال علت آن برویم چون نمی‌شود از جهل، میوه علم بچینیم، تصریح کرد: مردم ما بیش از ۴۰ سال در مقابل مشکلات گوناگون پای آرمان‌های انقلاب و اسلام ایستادند و دشمنان را مأیوس کردند.

وی افزود: اکنون نیز انتظار می‌رود برای تحقق منویات انقلاب و اسلام به‌صورت کارشناسی‌شده و با عقل و شناخت به دنبال علل و اسبابی بروند که مشکلات از جامعه رخت بربندد.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*