آخرین خبر :

اخبار خراسان جنوبی / فعالان اقتصادی برای حمایت  از ورزشکاران ورود پیدا کنند‌

دانش آموزان پایه گذاران تمدن نوین اسلامی/ فعالیت ۲۹مدرسه شاهد در خراسان جنوبی/فعالیت ۱۶۵معلم فرزند شهید در مدارس استان
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: دانش آموزان سربازان خط مقدم جبهه ی فرهنگی و پایه گذاران اصلی تمدن نوین اسلامی در قاموس بیانیه ی گام دوم انقلاب به شمار می روند.

به گزارش اداره اطلاع رسانی وروابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی،محمدعلی واقعی،صبح امروزدردوره آموزشی استاندارد سازی و سبک منسجم مدارس شاهدکه با حضور مدیرکل امورشاهدو ایثارگران وزارت،روسای ادارات شاهد کشور و کارشناسان، معلمان ومدیران مدارس شاهد استان برگزار شد،اظهار کرد:بزرگترین افتخارما بعنوان معلم خدمت به فرهنگ ایثاروشهادت وفرزندان معزز شهدا است.

وی با بیان این که ترویج فرهنگ مقاومت، اشاعه و گسترش پیام شهدا در گفتمان جهانی، مهم ترین رسالت فرهنگیان و خادمین ایشان در حوزه ستادی آموزش و پرورش است، تصریح کرد: آموزش و پرورش از بدو ترویج گفتمان انقلاب در ایران، دوران انقلاب و پس از پیروزی، دوران دفاع مقدس، دفاع از حریم ،حرم و امنیت سلامت جامعه ۴۳۲ شهید و ۲۹۰ جانباز تقدیم اسلام و انقلاب نموده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به وجود یک هزار و ۱۵۰ رزمنده دوران دفاع مقدس در بدنه ی آموزش و پرورش استان؛ عنوان کرد: در حال حاضر نیز ۱۶۵ معلم فرزند شهید،در مدارس استان مشغول تعلیم و تربیت دانش آموزان نسل پنجم انقلاب و مشغول گفتمان سازی برای  فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت هستند.

دبیر آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از فعالیت ۲۹ مدرسه شاهد با ۷ هزار و ۳۰۰ دانش آموز دخترو پسر وابسته به خانواده شاهد استان خبر داد و ابراز داشت: از این تعداد ۲۰ مدرسه در دوره ابتدایی، ۴ دبیرستان در دوره اول، ۴دبیرستان در دوره دوم و یک هنرستان شاهد فعالیت می کنند.

این مقام مسئول با اشاره به مشارکت ۲۳۲ دانش آموز دختر و پسر از فرزندان شهدا، جانبازان، آزاداگان، ایثارگران و رزمندگان استان در طرح شاهدو پراکنده شاهد؛ بیان کرد: نظام تعلیم و تربیت نقطه اتکا و حلقه اتصال بین شهدا،گفتمان ایثار و مقاومت و دانش آموزان نسل پنجم انقلاب به شمار می رود.

به گفته واقعی، اشاعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در عصر حاضر  مستلزم ابتکارات و ایده های نو و ملموس با نسل امروز است و ابتکارات جدید و ایده‌های نو ی مدیران مدارس شاهد، می تواند،در معرفی سیره شهدا نقش به سزایی داشته، به گونه ای که نسل جدید جامعه بتواند از این سرمایه، به نحو مطلوبی در سبک زندگی خود استفاده کند.

 

ابتکارات جدید برای ترویج فرهنگ ایثار ارائه شود

بیرجند- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: اشاعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در عصر حاضر مستلزم ابتکارات و ایده‌های نو و ملموس برای نسل امروز است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی واقعی صبح دوشنبه در دوره آموزشی استاندارد سازی و سبک منسجم مدارس شاهد استان بیان کرد: ترویج فرهنگ مقاومت و گسترش پیام شهدا در گفتمان جهانی، مهم‌ترین رسالت فرهنگیان است.

وی با بیان اینکه هزار و ۱۵۰ رزمنده دوران دفاع مقدس در بدنه آموزش و پرورش استان وجود دارد، گفت: در حال حاضر ۱۶۵ معلم فرزند شهید، در مدارس استان مشغول تعلیم و تربیت دانش آموزان و گفتمان سازی برای فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت هستند.

واقعی از فعالیت ۲۹ مدرسه شاهد در استان خبر داد و اظهار کرد: هفت هزار و ۳۰۰ دانش آموز دختر و پسر وابسته به خانواده شاهد در استان فعالیت دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: در مجموع ۲۰ مدرسه در دوره ابتدایی، چهار دبیرستان در دوره اول، چهار دبیرستان در دوره دوم و یک هنرستان شاهد فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: ۲۳۲ دانش آموز دختر و پسر از فرزندان شهدا، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و رزمندگان استان در طرح شاهد و پراکنده شاهد مشارکت دارند.

واقعی با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت نقطه اتکا و حلقه اتصال بین شهدا، گفتمان ایثار، مقاومت و دانش آموزان نسل پنجم انقلاب است، افزود: اشاعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در عصر حاضر مستلزم ابتکارات و ایده‌های نو و ملموس با نسل امروز است.

وی ادامه داد: ابتکارات و ایده‌های جدید مدیران مدارس شاهد در معرفی سیره شهدا نقش به سزایی دارد و نسل جدید جامعه می‌تواند از این سرمایه به نحو مطلوبی در سبک زندگی خود استفاده کند.

 

 

 

شناسایی ۲۱بیمار جدید کرونا در خراسان جنوبی/۳

شبانه روز گذشته ۲۱بیمار جدید کرونا در خراسان جنوبی شناسایی شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در شبانه روز گذشته شناسایی ۲۱ بیمار جدید کرونا در خراسان جنوبی۱۴۷آزمایش کرونا در استان انجام شد که ۲۱آزمایش، مثبت قطعی اعلام شد، گفت: از این تعداد، ۲نفر در بیمارستان‌ها بستری اند و ۱۹نفر نیز نمونه گیری سرپایی شدند.

از ۲۱بیمار جدید شناسایی شده، ۱۲نفر مربوط به شهرستان بیرجند، ۵نفر شهرستان قائنات، ۲نفر شهرستان سرایان، یک نفر شهرستان بشرویه و یک نفر نیز مربوط به شهرستان درمیان است.

دکتر مهدی زاده افزود: خوشبختانه در شبانه روز گذشته هیچ مورد فوت در اثر کرونا، در خراسان جنوبی نداشیم و تعداد فوتی‌ها در اثر بیماری کرونا همچنان ۷۵۴مورد است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۳۶بیمار با علائم بیماری حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: از این تعداد ۳۰نفر مبتلا قطعی بیماری کرونا هستند و ۳نفر از مبتلایان کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری اند که خوشبختانه مریض بدحال در آنها نداریم.

 

 

برگزاری مسابقه ورزشی ویژه بانوان طبس /۷

برگزاری مسابقه همگانی ویژه بانوان طبس به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر
به مناسبت چهل و دومین فجر شکوهمند انقلاب اسلامی یک دوره مسابقه آمادگی جسمانی و آیتم های ورزش همگانی در محل پارک بانوان به همت هیات ورزش همگانی و امور ورزش بانوان شهرستان طبس و با همکاری و مشارکت باشگاه ورزشی نامی نو برگزار گردید که در پایان به نفرات برتر لوح تقدیر تقدیم گردید.

جوان طبسی داور بازی لیگ قهرمانی نوجوانان کشور/۷

فرشاد مالک داور بازی لیگ قهرمانی نوجوانان کشور

فرشاد مالک بازی لیگ قهرمانی نوجوانان کشور را داوری می کند .

به گزارش امروز خراسان جنوبی بر اساس ابلاغ کمیته داوران فدراسیون فوتبال قضاوت دیدار تیم های شهر خودرو مشهد و شاهین آمل به عنوان کمک داور بر عهده جوان طبسی فرشاد مالک خواهد بود.

کمک به توسعه زیرساخت های هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی خراسان جنوبی/۷

کمک به توسعه زیرساخت های هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی خراسان جنوبی

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی و رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان با رییس فدراسیون کوهنوردی و صعود های ورزشی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، در این دیدار مباحث مربوط به هیات کوهنوردی استان پیگیری شد . در این جلسه زارعی رئیس فدراسیون گفت : برای اعزام مربیان فدراسیون به استان جهت برگزاری دوره های آموزشی ، هماهنگی و برگزاری کلاس برای ورزشکاران خراسان جنوبی در پایتخت قول همکاری می دهیم . حسن عزیزی مدیر کل ورزش و جوانان استان جهت توسعه کوهنوردی و صعودهای ورزشی گفت : مبلغ سیصد میلیون ریال را اختصاص و قول همکاری در تمام زمینه ها را می دهیم . خسروی رئیس هیات کوهنوردی خراسان جنوبی عنوان کرد: بانک اطلاعاتی کوهنوردان استان تا پایان سال جاری به منظور برنامه ریزی دوره های آموزشی و هماهنگی با فدراسیون در خصوص اعزام مربی تهیه خواهد شد . همچنین مقرر شد جهت توسعه باشگاه های کوهنوردی علاوه بر مربیان ، مربی راهنمایان پنج رشته زیر مجموعه می‌توانند در تاسیس و همکاری با باشگاه ها فعالیت داشته باشند.

رشته قایقرانی در خراسان جنوبی فعال می شود/۷

مدیر کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی با حضور در دریاچه آزادی با رئیس فدراسیون قایقرانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، در این دیدار با توجه به تازه تاسیس بودن هیات قایقرانی خراسان جنوبی، دو طرف بر لزوم توسعه این رشته ورزشی با توجه به ظرفیت‌ و پتانسیل‌ها در استان خراسان جنوبی تاکید کردند. رئیس فدراسیون قایقرانی در این دیدار گفت: با توجه به آمایش سرزمینی که برای رشته‌های قایقرانی انجام شد، پتانسیل قایقرانی کم و بیش در همه استان‌های کشور وجود دارد و فدراسیون قایقرانی به عنوان متولی این رشته همه تلاش خود را در جهت استفاده از ظرفیت همه استان‌ها به کار می‌گیرد. علیرضا سهرابیان با تقدیر از نگاه مثبت اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی به قایقرانی اظهار کرد: تجربه نشان داده که استان‌های تازه تاسیس مسیر توسعه و رشد را با سرعت بیشتری طی می‌کنند و امیدواریم با حمایت اداره‌کل ورزش و جوانان و دیگر مسئولین استانی به زودی شاهد رونق قایقرانی در سطح استان باشیم. وی ادامه داد: رشته قایقرانی از جنبه‌های مختلف می‌تواند جوانان استان را جذب و فضای نشاط و شادی را در استان فراهم کند. امیدوار هستیم هیات قایقرانی نیز با حمایت مسئولین استانی جایگاه خوبی پیدا کند و هر چه زودتر رونق قایقرانی در استان را شاهد باشیم. مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی نیز در این دیدار با اعلام حمایت از رشته قایقرانی گفت: بسیار خوشحالیم که رشته قایقرانی در استان راه‌اندازی شده و آمادگی داریم تا توسعه قایقرانی را با جذب حمایت‌ها از ارگان‌های استانی رقم بزنیم. حسن عزیزی همچنین اظهار کرد: تلاش می‌کنیم مجمع استان پس از طی مراحل قانونی برگزار شود اما پیش از آن نیز از سرپرست هیات انتظار داریم هماهنگی‌ها را برای شروع فعالیت این رشته در استان انجام دهد تا از ظرفیت جوانان استان بهره‌مند شویم.

 

 

استاندار خراسان جنوبی:

ظرفیت‌های ورزشی برای معرفی خراسان جنوبی به‌کار گرفته شود/۷

ظرفیت‌های ورزشی برای معرفی خراسان جنوبی به‌کار گرفته شود

 استاندار خراسان جنوبی بر استفاده از ظرفیت‌های ورزشی برای معرفی استان تاکید کرد و گفت: یکی از راهکارهای معرفی ظرفیت‌های خراسان جنوبی، استفاده از فرصت مسابقات فرهنگی، علمی، ورزشی و جشنواره‌هاست.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، حمید ملانوری در دیدار اعضای هیات رییسه هیات کشتی استان افزود: هرچه این مسابقات در سطوح استانی، منطقه‌ای، کشوری و بین‌المللی بالاتر می‌رود، به ما در رسیدن به هدف‌مان بیشتر کمک می‌کند.

وی گفت: وقتی نمایندگان استان در هر حوزه ورزشی، علمی و فرهنگی در مسابقات و جشنواره‌های کشورهای دیگر شرکت می‌کنند و نامشان در بین شرکت‌کننده‌ها برده می‌شود، به نوعی به معرفی استان کمک می‌کنند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: به جهت اهمیت این موضوع، همراهی با ورزشکاران به عنوان جامعه‌ای که در معرفی استان نقش دارند، برای ما مهم است.

وی افزود: برنامه‌های ورزشی در هر رشته و رسته‌ای، ضمن اینکه به سلامت جامعه کمک می‌کنند و در اشاعه فرهنگ عمومی نقش دارند، به نشاط اجتماعی و سیاسی هم کمک می‌کنند و در توسعه جامعه نقش بسیار مؤثر و مفیدی دارند.

ملانوری کشتی را یک ورزش پهلوانی خواند که به جهت قدمت و پیشینه غنی با سرشت و فرهنگ مردم منطقه عجین شده است.

وی گفت: ما در زمینه کشتی، پهلوانان بزرگی داریم که نام و آوازه ایران را بلند کرده‌اند.

استاندار خراسان جنوبی از برنامه استان برای همراهی با جامعه ورزشی گفت و اظهار داشت: بهترین راه این است که از ظرفیت بنگاه‌ها و فعالان اقتصادی و کسانی که بضاعت مالی دارند، در قالب مسئولیت اجتماعی برای حمایت از ورزشکاران استفاده شود.

وی افزود: اولین گام در این راستا حمایت منطقه ویژه اقتصادی بیرجند از نجمه خدمتی به عنوان تنها نماینده استان در المپیک بود که به خوبی انجام شد.

 

 

 

 

 

 

۱۱۹ اثر به ‌جشنواره مد و لباس اسلامی و ایرانی ‌ارسال شد‌/۳

 

119 اثر به ‌جشنواره مد و لباس اسلامی و ایرانی ‌ارسال شد‌

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی از ارسال ۱۱۹ اثر به چهارمین جشنواره استانی مد و لباس اسلامی و ایرانی خبر داد.

ناصر نبی‌زاده اظهار داشت: چهارمین جشنواره مد و لباس اسلامی و ایرانی استان امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شود که با پایان یافتن مهلت ارسال آثار در ۳۰ بهمن ماه، ۱۱۹ اثر از شهرستان‌های استان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی گفت: هدف از برپایی این جشنواره زمینه‌سازی برای کشف ظهور استعدادها و خلاقیت‌های نو و مرتبط با پوشاک اسلامی ایرانی، شناسایی، معرفی و تأکید بر ویژگی‌های خاص انواع لباس‌های سنتی و بومی و به کارگیری آن در طراحی‌های نوین و آشنا کردن جامعه مخاطب با شاخصه‌های اصیل فراموش شده در پوشاک اسلامی ایرانی است.

وی با بیان اینکه آثار توسط داوران نسرین پیشکار، محبوبه نکوفرد و فرنگیس شادکام در حال بررسی است خاطرنشان کرد: طی روزهای آتی، همزمان با برگزاری مراسم اختتامیه برگزیدگان جشنواره نیز معرفی خواهند شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه جشنواره در دو بخش طراحی مانتو فرم اجتماع و طراحی مانتو مجلسی برگزار شد ادامه داد: در هر بخش به نفر اول جشنواره تندیس همراه با لوح تقدیر و جایزه نقدی به  مبلغ ۱۲ میلیون ریال ریال اهداء خواهد شد.

به گفته نبی‌زاده نفرات دوم و سوم علاوه بر لوح تقدیر، به ترتیب ۱۰ میلیون ریال و ۸ میلیون ریال دریافت خواهند کرد.

 

 

 

 

آزادی ۳۱ زندانی بی‌بضاعت در خراسان جنوبی/۳-۷

94 زندانی نیازمند جرایم غیرعمد در خراسان جنوبی آزاد شدند

سرپرست اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال زمینه آزادی ۶۳ نفر از زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) فراهم شده و امروز نیز ۳۱ زندانی دیگر آزاد شدند.

غلامرضا روشان در جشن آزادی زندانیان نیازمند خراسان جنوبی اظهار داشت: وظیفه ما تنها نگهداری از زندانیان نیست بلکه زندان‌ محل اصلاح و تربیت و آموزش مهارت‌های زندگی با تکیه بر تعالیم اسلامی است.

سرپرست اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی گفت: برای اجرای اهداف عالیه این سازمان نیازمند یاری همه نهاد‌ها برای اصلاح و تربیت جامعه هدف هستیم.

وی عنوان کرد: با انعقاد تفاهم نامه همکاری با ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و تلاش اداره کل زندان‌های استان باگرفتن رضایت شکات، زمینه آزادی زندانیان بی بضاعت استان فراهم شد.

روشان با اشاره به اینکه تاکنون زمینه آزادی ۶۳ نفر از زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) فراهم شده است گفت: صبح امروز نیز ۳۱ زندانی نیازمند با بدهی ۲۲۰ میلیون تومان آزاد شدند.

سرپرست اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی افزود: تا پایان سال ۲۸ زندانی دیگر جرائم غیرعمد نیز آزاد خواهند شد.

 

 

 

تست اولیه ۲ مورد ابتلا به کرونای انگلیسی در بیرجند مثبت شد/۳

تست اولیه ۲ مورد ابتلا به کرونای انگلیسی در بیرجند مثبت شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تست اولیه ۲ مورد محتمل ابتلا به کرونای انگلیسی در بیرجند مثبت و این تست‌ها برای تایید به انستیتو پاستور ارسال شد.

محمد دهقانی افزود: تست اولیه ۲ مورد محتمل ابتلا به کرونای انگلیسی در بیرجند با استفاده از کیت تشخیصی مربوطه انجام و نتیجه تست اولیه مثبت شده است.

وی افزود: این تست‌ها برای تایید و توالی یابی به انستیتو پاستور ارسال شده است و در صورت تایید نهایی، مراتب به اطلاع هم‌استانی‌ها خواهد رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها برای پیشگیری از ابتلا به کرونا تاکید کرد و گفت: راه‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس جهش‌یافته همان نکات قبلی است که با توجه به ماهیت ویروس باید بیشتر و جدی‌تر رعایت شود.

اولین مورد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی اوایل اسفند ۹۸ در پی همه‌گیری جهانی ویروس کرونا اعلام شد و پس از گذر خیزهای اول و دوم بیماری در فروردین و تیر امسال، روند بیماری بار دیگر در مهر امسال صعودی شد که این روند تا آبان و آذر ماه ادامه یافت به طوری که آمار مبتلایان روزانه (۲۴ ساعت) سه رقمی و فوتی‌های کرونا در این استان دورقمی شد.

به دنبال اجرای محدودیت‌های جامع از اول آذر ماه و همراهی مردم و اصناف به تدریج موارد ابتلا به کرونا، بیماران مراجعه کننده به بیمارستان‌ها، تست‌های مثبت، موارد بستری و فوتی در خراسان جنوبی کاهش یافت.

در حال حاضر قاینات تنها شهرستان نارنجی خراسان جنوبی است که از یک هفته قبل به دنبال افزایش موارد مثبت و بستری در این شهرستان از زرد به نارنجی تغییر وضعیت داد.

همچنین پنج شهرستان استان شامل بیرجند، زیرکوه، فردوس، نهبندان و طبس در وضعیت زرد (متوسط خطر) هستند و پنج شهرستان سربیشه، درمیان، بشرویه، خوسف و سرایان در وضعیت آبی (کم خطر) باقی ماندند.

تغییر رنگ شهرهای خراسان جنوبی نگران‌کننده است/۳

تغییر رنگ شهرهای خراسان جنوبی نگران‌کننده است

مدیر کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا خراسان جنوبی نیز گفت: تغییر رنگ شهرها و کاهش شهرهای با وضعیت آبی نگرانی‌هایی را در سطح کشور و استان درخصوص عادی‌انگاری و مقابله با کرونا بوجود آورده است.

ناصر نبی‌زاده در پنجاه و هفتمین نشست کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات شورای اطلاع‌رسانی خراسان جنوبی و کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مدیریت کرونا که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، افزود: برآوردها نیز نشان از مقداری کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان دارد.

وی با بیان اینکه نتیجه این کاهش، افزایش بیماری و تعداد بستری‌ها است گفت: طبق آخرین اعلام، شهرستان قاینات همچنان در وضعیت نارنجی است، پنج شهرستان در وضعیت زرد و پنج شهرستان استان هم در وضعیت آبی قرار دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: این رنگ‌بندی حاکی از شرایطی است که اگر دقت لازم و رعایت کافی را نداشته باشیم، روزهای سختی را پیش‌رو خواهیم داشت و شاید منجر به اخذ تصمیمات سخت‌تری در استان و کشور شود.

وی با تاکید بر اینکه گذر از این شرایط و رسیدن به بستر آرام، منوط به تداوم رعایت‌ها است افزود: در این راستا ممنوعیت تردد از ساعت ۲۱ تا ۳ صبح در تمامی شهرستان‌های استان برقرار است.

نبی‌زاده گفت: در سطح کشور نیز تعداد شهرهای آبی طی هفته‌های گذشته از ۳۰۰ شهر به ۱۶۸ شهر کاهش یافته است و اگر دستورالعمل‌های بهداشتی به طور کامل رعایت نشود، شاهد افزایش شهرها با وضعیت نارنجی و قرمز خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه آغاز واکسیناسیون نباید زمینه رفتارهای غلط و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی را در جامعه ایجاد کند تصریح کرد: تا زمانی که واکسن بتواند ایمنی جمعی ایجاد کند، فاصله زیادی داریم لذا رعایت پروتکل‌ها، فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از سفرهای غیرضروری و دورهمی‌ها بسیار مهم و اساسی است.

مدیر کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مدیریت کرونا از تشدید نظارت‌ها بر ادارات و اصناف گفت و افزود: روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی می‌توانند بستری برای اطلاع‌رسانی در پایگاه‌های خبری همچنین در محیط‌های ادارات باشند.

 

 

 

پویش هر کتابخانه یک مرکز کانون زبان در خراسان جنوبی آغاز شد/۳

پویش هر کتابخانه یک مرکز کانون زبان در خراسان جنوبی آغاز شد

پویش «هر کتابخانه کانون پرورش فکری یک مرکز کانون زبان» با توجه به شرایط ناشی از شیوع کرونا در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی آغاز به کار کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، با شروع ثبت‌نام ترم بهار کانون زبان ایران نشستی به منظور هماهنگی و همکاری کانون پرورش فکری با کانون زبان استان و با هدف معرفی و ارایه خدمات مناسب به فراگیران علاقه‌مند به زبان‌های خارجی برگزار شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی در این نشست گفت: در شرایط فعلی ناشی از شیوع کرونا و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، برگزاری کلاس‌های حضوری در مراکز کانون زبان امکان‌پذیر نیست و در این شرایط با استفاده از فرصت‌های فضای مجازی می‌توانیم زمینه آشنایی هرچه بیشتر خانواده‌ها با ظرفیت‌های کانون زبان در حوزه زبان‌های خارجی زنده دنیا و ثبت‌نام علاقه‌مندان به زبان‌های خارجی را در مراکز کانون سطح استان فراهم کنیم.

طاهره حمیدی با اشاره به همکاری مراکز کانون و کانون زبان افزود: با برگزاری وبینار مسوولان مراکز کانون با موضوع آشنایی بیشتر مربیان مسئول کانون با فرآیند ثبت‌نام و ارایه مشاوره لازم به مخاطبان، پیگیری برای استفاده از ظرفیت شبکه دانش‌آموزی «شاد»، اطلاع‌رسانی در فضای مجازی و نصب بنرهای تبلیغاتی در مراکز کانون، ایجاد پانل اطلاع‌رسانی کانون زبان در ورودی مراکز کانون، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری با مشارکت مدرسان و زبان‌آموزان کانون زبان به صورت دو زبانه، از مراحل اجرای «پویش هر کتابخانه کانون پرورش فکری یک مرکز کانون زبان» در استان خواهد بود.

وی اظهار داشت: قبل از شیوع کرونا فقط ۲ مرکز آموزشی کانون زبان در خراسان جنوبی در حوزه زبان‌های انگلیسی و عربی فعال بود اما در حال حاضر علاوه بر اینکه در شهرستان‌های طبس و سرایان مراکز جدید ایجاد شد، زمینه استفاده تمامی علاقه‌مندان به زبان‌های خارجی از جمله انگلیسی، عربی، اسپانیایی، آلمانی، چینی، ایتالیایی، فرانسه و روسی با بهره‌گیری از مدرسان استانی و کشوری به صورت مجازی در استان فراهم شده است.

سرپرست کانون زبان استان خراسان جنوبی نیز با اشاره به ظرفیت و قابلیت‌های فضای مجازی کانون گفت: مراکز کانون پرورش فکری با توجه به ارتباط تنگاتنک با کودکان و نوجوانان ظرفیت معرفی خدمات کانون زبان به گروه‌های سنی مختلف را داراست.

طاهره دلاوریان افزود: کانون مانند سنوات گذشته می‌تواند در این زمینه کمک شایان توجهی در جهت جذب زبان‌آموز داشته باشد.

 

 

 

 

دور باطل فعالیت مسئولان؛

جهش تولید به خراسان جنوبی نرسید/تبدیل کارخانه ها به انبار

جهش تولید به خراسان جنوبی نرسید/تبدیل کارخانه ها به انبار

بیرجند- علی رغم تاکیدات رهبری بر اقتصاد مقاومتی و نامگذاری سال جاری به جهش تولید، رشد مثبتی در واحدهای تولیدی خراسان جنوبی رخ نداده و تعداد زیادی از کارخانه ها به انبار تبدیل شده اند.

خبر گزاری مهر، گروه استان‌ها: همه ساله رهبر معظم انقلاب، متناسب با شرایط کلی حاکم بر کشور، سال را به نامی مزین می‌کنند تا این مهم بتواند سرلوحه برنامه ریزی های مسئولان و مردم قرار گیرد. با توجه به تشدید مشکلات اقتصادی در سال‌های گذشته، مقام معظم رهبری همواره نام سال‌ها را اقتصادی انتخاب کرده‌اند.

مروری بر نامگذاری‌های یک دهه اخیر توسط رهبر حکیم و فرزانه انقلاب، حاکی از اهمیت حوزه اقتصاد و تولید به عنوان موتور محرک اقتصاد کشور دارد.

علی رغم اینکه رهبری سال جاری را به عنوان سال «جهش تولید» اعلام کرده‌اند، خراسان جنوبی در زمینه بهبود تولید و گسترش صنایع و تولیدات دچار ضعف جدی بوده و گزارش‌های داخلی به برخی ضعف‌های موجود در حوزه دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها اشاره می‌کند.

امروزه بسیاری از واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی بیرجند به سکوتی سرد فرو رفته و از شکوه و هیاهوی کارگرانش تنها نام واحد را به ارث برده است. برای مصداق این گفته‌ها کافی است تا یک بار سری به شهرک صنعتی بیرجند بزنیم تا از شرایط فعلی تولید آگاه شویم. برخی از واحدها غبار چند ساله به خود گرفته و برخی هم آخرین نفس شأن را شمارش می‌کنند.

واحدهای انگشت شماری همچون گذشته فعال بوده و بر آمار تولیدات و صادرات استان رقم می‌دهند. کاشی و سرامیک، مواد شوینده، قیر و چند قلم دیگر که صادرات استان را به خود اختصاص می‌دهند.

پاسکاری خبرنگاران در میدان آماری مسئولان

شرایط فعلی در حالی است که متولیان امر صنعت آماری از وضعیت واحدهای تولیدی ارائه نمی‌دهند و خبرنگاران را برای دریافت اطلاعات بین یکدیگر پاسکاری می‌کنند. در حالی که شاید شفاف سازی ها می‌توانست غربت شهرک صنعتی بیرجند با هیاهوی کارگران بشکند.

گزارش‌ها حاکی از این است که آمارهای بخش دولتی از وضعیت اعطای تسهیلات، صادرات استان و فعالیت واحدها کاملاً متمایز با گفته‌های بخش خصوصی که متولی اصلی تولید هستند، است.

بخش خصوصی معتقد است که تسهیلات حمایتی دولت در سال جاری نه تنها محدود بوده بلکه تنها به واحدهای بزرگ اعطا شده و از سوی دیگر مسئولان بخش دولتی از پرداخت ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به هزار و ۶۰۰ واحد را گزارش می‌دهد که بنا به گفته فعالان اقتصادی ارائه این آمارهای اشتباه و جلوه دادن وضعیت مطلوب، دردی مضاعف برای این قشر است.

درد سر هدفمندی یارانه‌ها برای واحدهای تولیدی

مهدی پارسا، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌جنوبی چندی پیش به خبرنگار مهر گفت: تعطیلی برخی از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی بیرجند از حدود یک دهه قبل و از فاز اول هدفمندی یارانه‌ها شروع شد.

وی بیان کرد: بعد از فاز اول هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت حامل‌های انرژی برخی از این واحدها امکان بازسازی، نوسازی و به روز شدن را نداشتند و کم کم طی این چند سال تعطیل شدند.

وی با بیان اینکه بعد از تعطیلی این واحدهای تولیدی برخی از آنان تبدیل به انبار توزیع مواد غذایی شدند، افزود: یکی از برنامه‌های ما بر این پایه است که با جذب سرمایه‌گذار جدید این محدثات و امکانات زیر بنایی را با تفاهم و رایزنی در اختیار آنان قرار دهیم تا کمکی به چرخه تولید در شهرک صنعتی شده باشد.

جهشی که به تولید نرسید

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی بیرجند در گفت و گو با مهر در پاسخ به این سوال که در سال جهش تولید چه میزان افزایش تولید در واحدهای استان داشته‌ایم، گفت: امسال هیچ تغییر مثبتی در راستای جهش تولید در واحدهای استان نداشته‌ایم و در مسئولان استانی هیچ انگیزه‌ای برای تغییر شرایط وجود ندارد.

محمد علی رمضانی با بیان اینکه در سال جاری تسهیلاتی به واحدها پرداخت نشده است، اظهار کرد: از چند سال گذشته تاکنون ۲۰ واحد تولیدی به چرخه فعالیت برگشته و ۲۰ واحد دیگر تعطیل شده است.

در حال حاضر ۵۰ درصد واحدها در شهرک صنعتی بیرجند به طور کامل تعطیل هستندوی اظهار کرد: در خراسان جنوبی، برخی مسئولان تمام امکانات استان را برای یک واحد تولیدی بسیج کرده و سهم صنعتگران خرد و کوچک و متوسط ضایع شده است.

رمضانی با اشاره به وضعیت شهرک صنعتی بیرجند بیان کرد: در حال حاضر ۵۰ درصد واحدها در شهرک صنعتی بیرجند به طور کامل تعطیل هستند.

انبار سرنوشت واحدهای تولیدی

وی با بیان اینکه این واحدهای تعطیل شده توسط شرکت‌هایی از سایر نقاط ایران خریداری شده که به عنوان انبار از آن استفاده می‌کنند، افزود: این امر نشان می‌دهد که در خراسان جنوبی بازار مصرف وجود دارد اما نمی‌توانیم مایحتاج خودمان را تولید کنیم.

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی بیرجند ادامه داد: علی رغم نیاز مردم به این تولیدات، صنعتگران توان تولید ندارند چراکه موانعی زیادی پیش روی فعالان اقتصادی است.

وی با بیان اینکه فراتر از قانون عمل کردن مسئولان استانی یکی از موانع بزرگ پیش رو است، اظهار کرد: برخی قانون‌ها در دیگر نقاط به گونه‌ای اجرایی می‌شود که صنعتگر توان کار و فعالیت داشته باشد اما همان قانون در خراسان جنوبی مانع بوده و تولید را نابود می‌کند.

رمضانی افزود: اگر این قانون کشوری بوده و مشکلات اقتصادی در کل کشور وجود دارد چرا در یک نقطه می‌توان به تولید پرداخت و در یک نقطه مانع ایجاد می‌شود؟

وی ادامه داد: دیگر شرکت‌ها، کارخانه‌های خراسان جنوبی را به اندازه‌ای بکر و پر سود دیده‌اند که برای توزیع محصولاتشان در استان سرمایه گذاری ثابت کرده‌اند.

مسئولان مانع تراشی نکنند

رمضانی با بیان اینکه از متولیان خواستاریم برای صنعتگران مانع تراشی نکنند، اظهار کرد: فعالان اقتصادی در خراسان جنوبی دلسوزی ندارند چراکه مسئولان به حرف خودشان پایبند نیستند.

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی بیرجند بیان کرد: نتیجه بدقولی مسئولان به جایی می‌رسد که دیگر استان‌ها حدود شش هزار واحد را اداره می‌کنند اما خراسان جنوبی نمی‌تواند به ۵۰۰ واحد رسیدگی کند.

وی با طرح این سوال که چرا مسئولان آماری غلط ارائه و خلاف واقعیت را گزارش می‌دهند، گفت: از استاندار خواستاریم شخصی امین را بین صنعتگران بفرستد تا صحت حرف‌های مسئول اقتصادی با حرف دل صنعتگران را مطابقت دهد.

نتیجه بدقولی مسئولان به جایی می‌رسد که دیگر استان‌ها حدود شش هزار واحد را اداره می‌کنند اما خراسان جنوبی نمی‌تواند به ۵۰۰ واحد رسیدگی کندرمضانی با اشاره به مرزی بودن خراسان جنوبی بیان کرد: افغانستان و پاکستان می‌توانند بهترین بازار را از محصولات استان داشته باشند اما به دلیل عدم حمایت و مانع تراشی موفق نبوده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه در خراسان جنوبی هیچ انگیزه‌ای برای حل مشکلات صنعت و صنعتگر وجود ندارد، افزود: وضعیت فعالان اقتصادی روز به روز بدتر می‌شود.

سهم ناچیز خراسان جنوبی از آمار صادرات

رمضانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه میزان از آمارهای صادراتی از ماهیرود و گمرک سهم تولیدات داخل استان است، افزود: برخی از صادرات مربوط به داخل استان و برخی هم مربوط به خارج استان است.

وی با بیان اینکه در برخی کالاها برگ گمرکی در گمرک دیگر استان‌ها پلمب و از خراسان جنوبی صادر می‌شود، افزود: در برخی کالاها هم بار از دیگر استان‌ها وارد و در گمرک خراسان جنوبی پلمب می‌شود.

رمضانی بیان کرد: آمار مسئولان از صادرات استان صرفاً تولیدات داخل استان نیست بلکه کالای مربوطه در گمرک خراسان جنوبی پلمب و اظهار نامه از این استان صادر شده است.

وی در پاسخ به گفته خبرنگار مهر مبنی بر اینکه با این حساب سهم خراسان جنوبی از آمار صادرات خیلی ناچیز است، گفت: سهم صادرات استان تنها سیمان، قیر و ایزوگام است.

رمضانی بیان کرد: برخی با هدف مطلوب نشان دادن وضعیت، آماری غلط ارائه می‌دهند در صورتی که در واقعیت شرایط دیگری موجود است.

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی بیرجند با انتقاد از عملکرد برخی رسانه‌های ملی بیان کرد: سوال داریم چرا مشکلات فعالان را مطرح نمی‌کنند؟

آن روی سکه صادرات در استان

مدیرکل گمرک خراسان جنوبی در گفت و گو با مهر با اشاره به عملکرد ۱۰ ماهه سال جاری در حوزه صادرات بیان کرد: کل کالای صادراتی خروجی از طریق گمرکات استان در سال ۹۹ از نظر ارزشی ۶۱۹ میلیون و ۲۲ هزار و ۵۲۷ دلار و از نظر وزنی دو میلیون و ۸۴۸ هزار ۵۰ تن بوده است.

حسن رحیمی زاده ادامه داد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۶۸ درصد و از لحاظ وزن ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به صادرات قطعی از گمرکات بیرجند، ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه مرزی ماهیرود، گفت: از ابتدای امسال تعداد چهار هزار و ۴۶۲ فقره اظهارنامه صادراتی به ارزش ۱۰۲ میلیون و ۴۶۷ هزار و ۳۹۵ دلار به وزن بالغ بر یک میلیون و ۲۹۲ هزار و ۸۸ تن تشکیل شده است.

رحیمی زاده ادامه داد: این میزان که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد اظهارنامه ۳۹ درصد، از نظر ارزش ۳۲ درصد و از نظر وزن ۱۴ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: صیفی جات، سیمان، روغن سوخت تقطیری، هیدروکربن حاصل از بازیافت خاک‌های مستعمل رنگ بر، هیدروکربن سبک، کاشی و سرامیک، گازوئیل، نخود آبگوشتی، نمک و تخم مرغ خوراکی عمده اقلام صادرات قطعی گمرک بوده است.

ترانزیت ۵۲۳۱ دستگاه کامیون

رحیمی زاده با اشاره به صادرات ماده ۱۱۶ شامل کالاهای اظهار شده در سایر گمرکات کشور، خروجی از گمرک ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه‌های مرزی استان بیان کرد: در ۱۰ ماهه سال جاری ۱۴ هزار و ۲۶۰ فقره به ارزش ۵۱۶ میلیون و ۵۵۵ هزار و ۱۳۲ دلار به وزن بیش از یک میلیون و ۵۵۵ هزار و ۹۶۲ تن صادر شده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی بیان کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد پروانه ۴۰ درصد، از نظر ارزش ۷۸ درصد و از نظر وزن ۴۷ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: عمده اقلام خروجی موضوع ۱۱۶ شامل مشتقات نفتی، کود، پروفیل، شیشه، ایزوگام و غیره بوده است.

رحیمی زاده بیان کرد: در ۱۰ ماهه امسال تعداد پنج هزار و ۲۳۱ دستگاه کامیون به وزن ۱۶۱ هزار و ۲۱۲ تن به کشور افغانستان ترانزیت شده است.

وی افزود: این کالاها شامل گردو آرکا، کود اوره، پنل خورشیدی، آرد گندم، موتورسیکلت، روغن خوراکی، سیگار، کود شیمیایی، شکر و روغن موتور بوده که از کشور اندونزی، چین، ترکمنستان، هندوستان، امارات، روسیه و ترکیه از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است.

رحیمی زاده اظهار کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد کامیون ۹۲۴ درصد و از نظر وزن هزار و ۸۷ درصد افزایش داشته است.

پرداخت ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدها

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان جنوبی در گفتگو با مهر با اشاره به تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی پرداخت شده است.

عباس جرجانی ادامه داد: از این میزان ۶۹۴ میلیارد و ۵۷۳ میلیون تومان به صورت مستقیم توسط بانک‌ها پرداخت شده است.

وی افزود: همچنین ۲۱ میلیارد و ۷۹۵ میلیون تومان تسهیلات رونق تولید در اختیار واحدها قرار گرفته است.

جرجانی اظهار کرد: ۱۳۳ میلیارد و ۹۲۲ میلیون تومان هم از طریق تبصره ۱۸ در سال جاری به واحدهای تولیدی اعطا شده است.

بنا به گفته رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان جنوبی در سال جاری ۲۰ واحد به چرخه تولید بازگشته‌اند.

آنچه مسلم است تقویت کارگاه‌های کوچک و حمایت دولت و به‌ویژه بانک‌ها می‌تواند علاوه بر رونق تولید باعث ایجاد اشتغال و طبعاً رونق بازار اقتصادی شود. بر اساس شواهد و گفته‌ها چیزی که چند سال اخیر اقتصاد خراسان جنوبی را با شوک روبرو ساخت، فقدان همبستگی است که می‌طلبد مورد توجه ویژه قرار گیرد.

در شرایطی که مسئولان حاضر به ارائه برخی آمارها و شفاف سازی ها نمی‌شوند چگونه می‌توان انتظار داشت که فعالان اقتصادی نسبت به عملکرد آنها دلخوش کرده و سرمایه شأن را در راستای کمک به تولید به کار گیرند.

 

 

 

 

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی:

ورود سامانه بارشی جدید به خراسان جنوبی/۲

ورود سامانه بارشی جدید به خراسان جنوبی / یخبندان در راه است

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی از نفوذ سامانه بارشی به جو استان از روز پنج شنبه خبر داد و گفت: کاهش دما در روزهای پایانی هفته سبب وقوع یخبندان خواهد شد.

علیرضا خندان رو با اشاره به بارندگی‌های ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد: میزان بارندگی‌ها در کلاته سورگ دو میلی متر، ماهمیران و آرین شهر یک میلی متر و قاین و بیرجند هم کمتر از یک میلی متر بوده است.

وی از نفوذ سامانه جدید بارشی به جو استان خبر داد و گفت: این سامانه از اوایل وقت پنج شنبه تا شنبه در خراسان جنوبی فعال خواهد بود.

 

 

 

 

حریق در مجتمع مسکونی خیابان ترنج بیرجند /۴

حریق در مجتمع مسکونی خیابان ترنج بیرجند / علت در دست بررسی است

مدیرعامل سازمان آتش نشانی بیرجند از حریق گسترده در مجتمع مسکونی خیابان نارنج بیرجند خبر داد و گفت: با تلاش نیروها، حریق مهار و تهویه انجام شده است.

علی حسینی با بیان اینکه با توجه به حجم دود و آتش، دو ایستگاه دیگر هم به محل حادثه اعزام شدند، افزود: با تلاش نیروها، حریق مهار و تهویه هم انجام شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی بیرجند با بیان اینکه خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته است، افزود: علت حادثه در دست بررسی است.

وی ادامه داد: اگرچه در نگاه اولیه علت حادثه خطای انبارداری ناصحیح بوده اما علت دقیق و جزئیات در دست بررسی است.

 

 

 

 

مرمت منزل سلطانی قاین و مسجد تاریخی روستای خشک/۲

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان قاینات از مرمت منزل سلطانی قاین و مسجد تاریخی روستای خشک خبر داد.

حمید عباس زاده گفت: در پی بارندگی‌های شدید اواخر سال گذشته و اوایل سال جاری که منجر به آسیب‌های جدی به ویژه به مسجد روستای خشک شده بود، مرمت این بنا در دستور کار قرار گرفت و در این دوره عملیات سبک‌سازی بام، اجرای غوره‌گل و کاه‌گل پشت‌بام‌های مسجد انجام شد.
وی افزود: همچنین اجرای طاق‌ زنی گنبد‌های آسیب‌دیده، مرمت دیوار‌های داخلی و ستون‌ها از  دیگر اقداماتی است که در راستای مرمت این اثر تاریخی انجام شد.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان قاینات گفت: بارندگی‌ها آسیب‌هایی به پشت‌بام منزل تاریخی سلطانی که به عنوان موز‌های مردم‌شناسی و مشاهیر قاین مورد استفاده است، وارد کرده بود که با تجدید کاه گل، از اثر رفع خطر شد.

پایان مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال/۲

مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال در شهرستان نهبندان به پایان رسید.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهبندان گفت: بیش از ۵۰ گروه در این شهرستان به صورت خانه به خانه اقدام به خوراندن قطره فلج اطفال به کودکان زیر ۵ سال شهرستان کردند.

حسین نادی افزود: در این طرح ۶ هزار کودک ایرانی و غیر ایرانی قطره فلج اطفال دریافت کردند.

وی گفت: مرحله دوم واکسیناسیون فلج اطفال از ۱۶ اسفند ۹۹ به مدت ۴ روز برای همه کودکان شهرستان نهبندان اجرا خواهد شد.

 

محکومیت ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیونی متهم قاچاق سیگار در فردوس/۴

متهم قاچاق سیگار در شهرستان فردوس به پرداخت دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گفت: مأمورین پلیس آگاهی شهرستان فردوس هنگام کنترل خودرو‌های عبوری از یک دستگاه کامیونت ایسوزو تعداد ۲۸ کارتن سیگار و ۷ کارتن تنباکو کشف و گزارش آن برای رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی این شهرستان ارسال شد.
محمد حسین اشرفی افزود: با شروع تحقیقات شعبه و گرفتن استعلامات مشخص شد متهم در سامانه جامع انبار‌ها نسبت به ثبت سیگار‌ها اقدامی انجام نداده و همچنین از عاملان استانی توزیع کالای دخانی بوده و اجازه توزیع و پخش خارج از استان را نداشته است.
وی گفت: پس از محرز شدن تخلف، متهم در شعبه علاوه بر ضبط کالای مکشوفه به پرداخت ۲ میلیارد و ۹۲۲ میلیون و ۴۵۵ هزار ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.
کالا‌های دخانی در ردیف کالای مجاز مشروط بوده و بموجب بند ب ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز جریمه آن یک تا سه برابر ارزش کالا است.

 

 

 

طرح پرسشگری استاندارد، الکترونیکی اجرا می‌شود/۲-۳

طرح پرسشگری استاندارد، به دلیل شیوع کرونا به صورت الکترونیکی در خراسان جنوبی اجرا می‌شود.

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی گفت: به دلیل شیوع بیماری کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جامعه، طرح پرسشگری استاندارد امسال با هدف سنجش میزان شناخت و اعتماد عمومی نسبت به استاندارد به صورت الکترونیکی اجرایی می‌شود.

محمدرضا مروی مقدم گفت: در ۴ سال گذشته، طرح پرسشگری استاندارد با حضور و استقرار در فروشگاه‌های بزرگ استان انجام می‌شد.

وی در همین خصوص از هم استانی‌ها درخواست کرد با مراجعه به پورتال اداره کل استاندارد خراسان جنوبی به آدرس birjand.isiri.gov.ir نسبت به پرکردن فرم پرسشگری اقدام کنند.

 

 

فعالیت مراکز عرضه نهال شناسنامه دار در تمامی شهرستان‌ها/۳

تمامی شهرستان‌های خراسان جنوبی دارای مراکز عرضه نهال استاندارد و شناسنامه دار است.

مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: به کشاورزان توصیه می‌شود تا نهال‌های مورد نیاز خود را از نهالستان‌های دارای شناسه و لیبل که مورد تأیید کارشناسان حفظ نباتات این مدیریت هستند تهیه کنند.

رضایی با بیان اینکه بازدید از نهال‌های ورودی به شهرستان به طور مستمر توسط کارشناسان جهاد کشاورزی انجام می‌شود، افزود: همچنین افراد دارای مجوز فعالیت فروش نهال شناسنامه دار ، در ورودی و خروجی شهر‌ها مستقر هستند.

وی با بیان اینکه کشاورزان به منظور جلوگیری از بروز خسارت، از خرید نهال‌ هایی که به صورت غیر مجاز در منطقه و در بازارچه‌های محلی توزیع می‌شود خودداری کنند، افزود: همچنین وارد کنندگان نهال آلوده به منطقه به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

رضایی به توصیه‌های فنی مدیریت باغبانی برای کاشت نهال اشاره کرد و گفت: قبل از احداث باغ از سازگار بودن گونه باغی مورد نظر با شرایط منطقه مطمئن شوید لازم است در این خصوص با کارشناسان مجرب مشورت کنید.

به گفته وی بیشتر نهال‏ ها در هنگام کندن و حمل و نقل دچار آسیب می‏ شوند که پوشاندن ریشه نهال در گونی مرطوب و استفاده از پلاستیک و برزنت برای عایق‏ بندی نهال در هنگام جابجایی ضروری است.وی با بیان اینکه بهره برداران از خرید نهال‏‌هایی که جوانه ‏های آن متورم شده است خود‏داری کنند، افزود: نهال باید دارای شناسه یا لیبل باشد و توصیه می‏ شود لیبل نهال را تا اولین باردهی حفظ کنید تا از اصالت نهال مطمئن شوید.

قاچاق نافرجام احشام و سوخت با اتوبوس‌های مسافربری/۴

مأموران انتظامی شهرستان سربیشه در بازرسی از ۲ دستگاه اتوبوس مسافربری احشام و سوخت قاچاق کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، جانشین انتظامی سربیشه گفت: مأموران انتظامی شهرستان سربیشه در اجرای طرح مبارزه با قاچاق احشام و سوخت قاچاق، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به ۲ اتوبوس مسافربری مشکوک شدند و خودرو‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ تقی زاده افزود: مأموران در بازرسی از خودرو‌ها ۸ رأس گوسفند فاقد مجوز دامپزشکی و هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت خارج از شبکه توزیع فراورده‌های نفتی کشف کردند که ارزش ریالی آن‌ها بنا بر نظریه کارشناسان ۳۸۰ میلیون ریال برآورد شد.

جانشین انتظامی شهرستان سربیشه گفت: مأموران در این رابطه ۲ خودرو توقیف و ۲ متهم دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

 

 

بازگشت ۳۱زندانی بی بضاعت به آغوش خانواده/۳

۳۱زندانی بی بضاعت در خراسان جنوبی با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) به آغوش خانواده برگشتند.

 مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان در جشن آزادی زندانیان نیازمند در بیرجند بدهی این زندانیان را ۲۲۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: از این تعداد هفت زندانی مربوط به بیرجند و مابقی مربوط به سایر شهرستانها است که صبح امروز به آغوش خانواده برگشتند.

روشان با بیان اینکه وظیفه زندان‌ها تنها نگهداری از زندانیان نیست، افزود: امروز زندان‌ها محل اصلاح و تربیت وآموزش مهارت‌های زندگی با تکیه بر تعالیم اسلامی است.

وی زندان‌ها را یک بیمارستان اجتماعی دانست که نیازمند یاری همه نهاد‌های برای اصلاح و تربیت جامعه هدف است گفت: با انعقاد تفاهم نامه همکاری با ستاد اجرایی فرمان امام(ره) وتلاش اداره کل زندان‌های استان در گرفتن رضایت شکات زمینه آزادی زندانیان بی بضاعت استان فراهم شد.

روشان افزود: تا پایان سال زمینه آزادی ۲۸نفر دیگر از زندانیان جرائم غیرعمد فراهم خواهد شد.

تا کنون زمینه آزادی ۶۳نفر از زندانیان نیازمند غیرعمد با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) فراهم شده است.

 

 

 

 

یک کشته و ۵ زخمی در محور دیهوک- فردوس/۴

برخورد یک دستگاه پیکان با پراید در محور دیهوک – فردوس یک کشته و ۵ زخمی برجا گذاشت.

رئیس پلیس راه استان گفت: براثر برخورد یک دستگاه پیکان با پراید در کیلومتر ۵ محور دیهوک – فردوس ۶ نفر زخمی و به بیمارستان منتقل شدند که راننده سواری پراید به علت شدت جراحات در بیمارستان جان باخت.
سرهنگ رضایی افزود: علت حادثه در دست بررسی است.

 

 

 

 

فک پلمب مجتمع هلال با تعهد هیئت مدیره/۳

پلمب مجتمع تجاری هلال با تعهد هیئت مدیره مجتمع هلال بیرجند مبنی بر تامین پارکینگ رفع شد.

شهردار بیرجند گفت: هیئت مدیر مجتمع هلال برای تامین پارکینگ این مجتمع در فرصت ۱۵ ماهه تعهد محضری داده اند.

جاوید با اشاره به بدهی ۳۰ میلیارد تومانی این مجتمع به شهرداری افزود: مطالبات شهرداری، به کمیسون ماده ۷۷ برای تقسیط، ارسال شده تا برای آن رای صادر شود.

 

 

موفقیت صداو سیمای خراسان جنوبی در جشنواره کاج/۳-۲

صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی در نخستین جشنواره تولیدات رسانه و هنری کاج در دو بخش برگزیده شد.

این جشنواره ملی با محوریت کاهش آسیب‌های اجتماعی جامعه شب گذشته در شیراز بکار خود پایان داد.

صدا و سیمای خراسان جنوبی در دو بخش پادکست و داستان نویسی بزرگسالان در جشنواره کاج برگزیده شدند.

فاطمه برهانی با اثر بغض در گلو در بخش پادکست و راضیه دیانتکار در بخش داستان نویسی بزرگسالان در این جشنواره برگزیده شدند.

 

نخستین جشنواره تولیدات رسانه و هنری کاج در سه محور کاهش اعتیاد، طلاق و حاشیه نشینی برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

برگزاری هشتمین کنفرانس ملی انرژی‌های تجدیدپذیر و تولید پراکنده ایران/۷

هشتمین کنفرانس ملی انرژی‌های تجدیدپذیر و تولید پراکنده ایران ۲۴و۲۵ اسفند ماه ۹۹ برای دومین بار به میزبانی دانشگاه بیرجند، به دلیل شرایط خاص کرونایی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دبیر این کنفرانس در نشست خبری گفت: برآنیم تا با بسترسازی مناسب در حوزه زیرساخت‌های اینترنتی، بتوانیم شرایط حضور عموم را در این رویداد علمی برای فرهنگ سازی در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر فراهم کنیم.
آقا ابراهیمی افزود: قریب به ۱۰۰مقاله در سطح بالا از دانشگاه‌ها و مراکز علمی معتبر در کشور به دبیرخانه دائمی این کنفرانس در بیرجند رسیده است.

وی سیاست گذاری و مدیریت انرژی‌های تجدید پذیر و توسعه پایدار، تولید انرژی الکترونیکی بادی، پیش بینی سرعت باد و نقشه‌های باد، اثرات متقابل سیستم‌های قدرت و منابع تولید پراکنده، انرژی‌های خورشیدی، زیست توده و سوخت‌های بیولوژیکی، منابع تولید پراکنده در بازار برق، کنترل و حفاظت تولید پراکنده، انرژی‌های اقیانوسی و جزر ومد و امواج و روش‌های ذخیره سازی انرژی را از جمله محور‌های هشتمین کنفرانس ملی انرژی‌های تجدیدپذیر و تولید پراکنده ایران عنوان کرد.آقا ابراهیمی گرمایش زمین، به هم خوردن الگوی بارش، ذوب شدن یخ‌های قطب و سیبری، بالا آمدن سطح آب‌های جهانی و افزایش آفات نباتی را نتیجه تجمع گاز‌های گلخانه‌ای وآثار سوء آن بر زمین اعلام کرد.

وی افزود: اکنون که سوخت‌های فسیلی رو به اتمام هستند، بشر باید بهروری خود را با مصرف سوخت کم و تولید انرژی بیشتر افزایش دهد، که این امر با استفاده از انرژ‌های تجدید پذیر همچون باد و خورشید و جزر و مد اقیانوسی که بی نهایت و با هزینه ارزان در دسترس بشر است امکان پذیر است.

 

 

 

معرفی پروفسور معتمدنژاد در پنجمین “دوشنبه های با مفاخر” خراسان جنوبی/۳-۷

    
معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از معرفی پروفسور کاظم معتمدنژاد ، پدر علم ارتباطات ایران، در پنجمین “دوشنبه های با مفاخر” استان خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمود رمضانی عنوان کرد: این برنامه  امشب ۴ اسفند ماه ، ساعت ۱۹ از طریق صفحه اینستاگرامی khjfarhang منتشر خواهد شد.وی با بیان این کهپروفسور معتمدنژاد اندیشمند نستوهی است که به حق عنوان سترگ «پدر علم ارتباطات» در ایران را به خود اختصاص داده است،  اضافه کرد: پایمردی او در راه‌‏اندازی، تثبیت و توسعه کمی و کیفی رشته ارتباطات و روزنامه‏ نگاری و گسترش دامنه آن در ایران، و نیز تالیف جزوات و کتابهای اساسی و پایه برای تدریس در سطوح مختلف این رشته از علوم، ستودنی است.

رمضانی به آثاری همچون «حقوق مطبوعات»، «ارتباطات بین الملل»، «ارتباطات و وسایل ارتباطی»، «حقوق ارتباط جمعی»، «روزنامه نگاری»، «روزنامه نگاری: با فصلی جدید در بازنگری روزنامه نگاری معاصر» و « روش تحقیق در محتوای مطبوعات: با کلیاتی درباره تجزیه و تحلیل در ارتباطات جمعی» اشاره کرد و گفت: این آثار تنها بخش کوچکی از کتاب ها و مقالات چاپ شده توسط پروفسور معتمدنژاد است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که دوشنبه‌های با مفاخر، با هدف معرفی مفاخر خراسان جنوبی به مردم استان و کشور و همچنین نسل جوان و در راستای پاسداشت علم، فرهنگ و فرهیختگان برنامه ریزی شده است، ادامه داد: در طول این برنامه، ۱۲ نفر از مفاخر استان معرفی خواهند شد.

گفتنی است تاکنون در این برنامه ابن حسام خوسفی، آیت الله آیتی ، آیت الله سید مهدی عبادی و آیت الله سید حسن تهامی معرفی شده اند.

 

اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بیرجند راه‌اندازی شد/۲-۷

اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بیرجند راه‌اندازی شد

اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بیرجند با هدف سهولت در انجام امور و پاسخ به مطالبه مردمی در مرکز استان خراسان جنوبی راه‌اندازی شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی روز دوشنبه در نشست معرفی اولین رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بیرجند که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: با وجود منطقه حفاظت شده باقران و ظرفیت‌های موجود در بیرجند همچنین صنایع مختلف در شهرستان و به تبع آن حجم زیاد مراجعات اداری، این نیاز احساس شد تا برای سهولت در پاسخگویی به ارباب رجوع، اداره حفاظت محیط زیست در بیرجند راه‌اندازی شود.

حسن اکبری افزود: این برنامه امروز با حمایت‌های فرمانداری بیرجند محقق شد و امیداوریم گام موثری برای خدمات‌رسانی در حوزه محیط زیست باشد.

فرماندار بیرجند هم در این نشست از اداره حفاظت محیط زیست به عنوان یکی از ادارات زیربنایی در شهرستان یاد کرد و گفت: تسریع در انجام امور اداری و مطالبه مردمی می‌طلبید که اداره حفاظت محیط زیست در بیرجند راه‌انداری شود که امروز با معارفه رییس این اداره شاهد تحقق آن هستیم.

علی ناصری اظهار داشت: امیدواریم با راه‌اندازی این اداره در سطح شهرستان مانند گذشته با تعامل و برنامه‌ریزی بتوان در راستای توسعه و پیشرفت مرکز استان گام‌های موثری برداشت.

در این نشست اسدالله حاتمی به عنوان اولین رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بیرجند معرفی شد.

 

 

 

مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال در نهبندان به پایان رسید

مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال در نهبندان به پایان رسید

بیرجند – ایرنا – مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال در شهرستان نهبندان به پایان رسید و در این طرح ۶ هزار کودک ایرانی و غیر ایرانی قطره فلج اطفال را دریافت کردند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهبندان روز دوشنبه به رسانه‌ها اظهار داشت: طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال در ۲ مرحله انجام می‌شود و اولین مرحله این طرح از ۲۵ بهمن تا  ۲۸ بهمن ماه انجام شد.

حسین نادی گفت: بیش از ۵۰ تیم در مناطق شهری و روستایی نهبندان به صورت خانه به خانه اقدام به خوراندن قطره فلج اطفال به کودکان زیر پنج سال شهرستان کردند.

وی افزود: در این طرح ۶ هزار کودک ایرانی و غیر ایرانی قطره فلج اطفال دریافت کردند و مرحله دوم واکسیناسیون فلج اطفال از ۱۶ اسفند به مدت چهار روز برای تمامی کودکان ایرانی و غیر ایرانی شهرستان نهبندان اجرا خواهد شد.

فلج اطفال یک بیماری ویروسی خطرناک است که کودکان خردسال را تهدید می‌کند، به همین منظور در راستای ایمن‌سازی تکمیلی، واکسن خوراکی منووالان تیپ ۲ (mopv۲) یا طرح قطره فلج اطفال به آنان داده می‌شود.

جمعیت هدف این طرح در شهرستان نهبندان ۶ هزار نفر است و نزدیک به ۱۰۰ نفر از پرسنل و داوطلبان سلامت در قالب ۵۰ تیم در مناطق شهری و روستایی با حضور در منازل مردم همچون سنوات گذشته و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اقدام به واکسیناسیون کودکان زیر پنج سال می‌کنند.

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*