معاون استاندار خراسان جنوبی: تمکین از قانون و بی‌طرفی اولویت برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد است

 

نمایشگاه آثار جشنواره مد و لباس اسلامی- ایرانی در بیرجند افتتاح شد

نمایشگاه آثار جشنواره مد و لباس اسلامی- ایرانی در بیرجند افتتاح شد

گروه استان‌هاـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برپایی نمایشگاه آثار جشنواره کشوری و جشنواره استانی مد و لباس اسلامی – ایرانی در بیرجند خبر داد.

 ناصر نبی‌زاده صبح امروز در آیین افتتاح این نمایشگاه اظهار داشت: ۱۱۹ اثر به دبیرخانه جشنوراه ارسال شد که از این تعداد ۲۳ اثر به نمایش گذاشته شده است.

وی گفت: آثار توسط هیئت داوران مورد بررسی قرار گرفته است و برگزیدگان قرار است ۲۴ اسفندماه در مراسم اختتامیه معرفی شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: جشنواره در دو بخش طراحی مانتو اداری و مجلسی برگزار شد  و در هر بخش به نفر اول جشنواره تندیس همراه با لوح تقدیر و جایزه نقدی به  مبلغ ۱۲ میلیون ریال ریال اهدا می‌شود و نفرات دوم و سوم علاوه بر لوح تقدیر، به ترتیب ۱۰ میلیون ریال و ۸ میلیون ریال دریافت خواهند کرد.

نبی زاده اظهار داشت: این نمایشگاه تا ۲۱ اسفندماه در محل نگارخانه موسسه فرهنگی هنری رباب در بیست متری اول غربی مدرس، خیابان آیت‌الله سعیدی بعد از تقاطع مفتح برای بازدید عموم دایر است.

 

 

 

درمان موثر کرونا با بیماریابی زودهنگام محقق می‌شود

بیرجند – ایرنا – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: درمان موثر کرونا با بیماریابی زودهنگام محقق می‌شود لذا افراد مشکوک به بیماری سریعتر به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.

کامبیز مهدی‌زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام مهم امکان درمان موثر فرد مبتلا را توسط کادر درمانی میسر می‌سازد و بیمار در کوتاه‌ترین زمان ممکن پس از بهبودی به چرخه زندگی و اجتماع باز می‌گردد و به شدت از فرسودگی جامعه جلوگیری می‌کند.

وی بر لزوم تغییر نگاه به بیماری تاکید کرد و گفت: خروجی این تغییر نگاه باعث تغییر در زمان مراجعه و شناسایی به موقع مبتلایان می‌شود و به تبع آن کاهش فشار بر کادر درمان و جلوگیری از درهم ریختگی و غافلگیری مراکز بیمارستانی و درمانی را در پی دارد و در نهایت وضعیت شهرها را به سمت (آبی یا سفید) سوق خواهد داد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: در صورتی که بتوان فعالیت‌های جاری مثل طرح شهید سلیمانی را ادامه دهیم و به اقدامات خود در مدیریت اپیدمی شدت بخشیم، می‌توانیم اواسط خرداد ۱۴۰۰ مرگ ناشی از اپیدمی کرونا  را به حدود صفر برسانیم.

وی افزود: افزایش استفاده فراگیر از ماسک، محدودیت سفرها و اجتماعات، افزایش تست، رصد و رهگیری موارد مبتلا، مشکوک و تماس نزدیک لازمه تحقق این هدف مهم است.

براساس آخرین رنگ‌بندی وضعیت شیوع کرونا در خراسان جنوبی، هشت شهرستان این استان در وضعیت زرد (متوسط خطر) و سه شهرستان در وضعیت آبی (کم خطر) قرار دارد.

 

 

 

 

هدیه نوروزی شهرداری بیرجند به مردم/ نصب ۱۲ المان نوروزی در شهر

  • هدیه نوروزی شهرداری بیرجند به مردم/ نصب 12 المان نوروزی در شهر

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری بیرجند با بیان اینکه برای نوروز ۸ هزار لاله، ۱۴۰ هزار نشاء گل فصلی و ۵ هزار درختچه زینتی کاشت می‌شود گفت: برای نوروز ۱۲ المان نوروزی نصب می‌شود.

طرح استقبال از بهار هرسال همزمان با اسفندماه در مناطق شهری اجرا می‌شود تا نوروزی متفاوت‌تر را با شاخص‌های جدید برای شهروندان رقم خورد.

شادی آفرینی و ایجاد تنوعات بصری در سطح شهرها یکی از وظایف مسئولان اجرایی است که در ردیف نیازهای ضروری برای داشتن شهری شاد و سالم قرار می‌گیرد. یکی از اقداماتی که در این راستا هر ساله انجام می‌گیرد نصب نمادهای تازه در سطح شهر و میادین در ایام نوروز است.

مردم همیشه از نمادها استقبال ویژه‌ای داشته‌اند و این استقبال را می‌توان به خوبی در زمان عکس یادگاری گرفتن در کنار نمادها شاهد باشیم.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بیرجند با اشاره به اهمیت نورپردازی و گل‌کاری شهر در آستانه سال نو گفت: گل‌کاری میادین آغاز شده است.

ابراهیم زاده افزود: هدیه شهرداری بیرجند برای نوروز ۱۴۰۰ ساخت نشان‌های نوروزی است که درآستانه نوروز رونمایی می‌شود.

وی افزود: این نهاد امسال نیز علاوه بر گل آرایی شهر، با نصب ۱۲ المان نورزوی که از ۲۵ اسفند در میدان ها رونمایی خواهد شد به استقبال بهار می‌رود.

ابراهیم‌زاده با بیان اینکه فاز یک میدان آیت‌الله  عبادی در حال انجام است و بهسازی میدان شهید  سلیمانی ورودی شهر از سمت مشهد در دستور کار  است و میدان سپاه سفیر امید و سپیده در برنامه سال آینده شهرداری دیده شده است.

وی گفت: برای گل آرایی شهر ۸ هزار لاله، ۱۴۰ نشاء گل فصلی و ۵ هزار درختچه زینتی کاشت می‌شود و ۱۲ المان  و مجسمه و یادمان به مناسبت نوروز در حال ساخت است که از ۲۵ اسفند نصب می‌شود.

 

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس؛
دستگاه های فرهنگی نگذارند فرهنگ دینی و ایرانی فراموش شود/۲-۳
خسروی اسفزار با بیان اینکه خطوط قرمز از جمله تربیت تحت الشعاع مسائل سیاسی قرار نگیرد، گفت: دستگاه های فرهنگی و هنری باید در کنار اجرای کارهای فرهنگی و هنری از خمیرمایه دینی و اسلامی استفاده کنند و نگذارند فرهنگ دینی و ایرانی فراموش شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسین خسروی اسفزار» پیش از ظهر امروز (۱۸ اسفند) در دیدار با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان خراسان جنوبی اظهار داشت: خراسان جنوبی جایگاه فرهنگی بالایی دارد و انتظار می رود بیش از این به فرهنگ پرداخته شود.

نماینده بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با اشاره به اهمیت تربیت کودکان و نوجوانان گفت: تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان از یک جایگاه خاص و بالایی برخوردار است و اگر علم بدون تهذیب باشد قطعا به جایی نمی رسد.

وی با بیان اینکه قلب و فکر کودکان و نوجوانان مانند یک زمین خالی است، افزود: هر بذری در این زمین کاشته شود آن را قبول می کند و اکنون که فضای مجازی در حال تبدیل شدن به فضای حقیقی است بدانید که اگر در مقابل این فضا کم کار کنید قطعا نسل های آینده نابود می شوند.

خسروی اسفزار عنوان کرد: اجرای کار پرورشی و تربیتی بر روی کودکان و نوجوانان بسیار آسان تر از اجرای آن بر روی یک فرد ۶۰ ساله است و بدانید که کار بسیار مهمی بر عهده دارید.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس ادامه داد: به این دلیل که به اندازه ای که آموزش وجود دارد به بحث پرورش در مدارس پرداخته نمی شود و اگر مسئولان مربوطه به مسائل پرورشی بها بدهند قطعا هیچ مشکلی در کشور رخ نمی دهد.

وی با تاکید بر اینکه در کنار اجرای کارهای فرهنگی و هنری از خمیرمایه دینی و اسلامی استفاده کنید، افزود: نگذارید فرهنگ دینی و ایرانی فراموش شود و این میراث را زنده کنید و کاری که با خمیرمایه دینی و ملی آمیخته شود قطعا با ارزش است.

خسروی اسفزار بیان کرد: با توجه به اینکه کتاب غذای روح انسان است توصیه می کنم که نگذارید کودکان و نوجوانان هر کتابی را بخوانند.

نماینده بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس در پایان با بیان اینکه خطوط قرمز از جمله تربیت نباید تحت الشعاع مسائل سیاسی قرار گیرد، گفت: پرورش بالاتر از آموزش است و همه مسئولان مربوطه باید تلاش کنند تا پرورش مکمل آموزش قرار گیرد.

 

 

مراسم استقبال از ورزشکاران مدال آور بدنسازی و پرورش اندام بیرجند/۷

برگزاری مراسم استقبال از ورزشکاران مدال آور بدنسازی و پرورش اندام بیرجند

با حضورمسئولین،پیشکسوتان و ورزشکاران مراسم استقبال از ورزشکاران بدنسازی و پرورش اندام اعزامی به مسابقات قهرمانی کشور برگزار شد.

مسابقات کشوری بدنسازی سال ۹۹ به میزبانی جزیره کیش برگزار و مصطفی محمد دوست در وزن ۷۰ کیلوگرم موفق شد با پشت سر گذاشتن حریفان قدرتمندی از سایر استان ها در جایگاه سوم قرار بگیرد و محتشم خزیمه نیز در رده پیشکسوتان در جایگاه سوم این دوره از رقابت های کشوری قرار گرفت.

اجرای طرح ناهنجاری های اسکلتی زنان در بشرویه/۷

 اجرای طرح ناهنجاری های اسکلتی زنان روستایی در شهرستان بشرویه

طرح ناهنجاریهای اسکلتی زنان روستایی توسط تیم ارزیابی استان دربشرویه اجراشد

به گزارش امروز خراسان جنوبی این طرح در روستاهای رقه، غنی آباد ، کرند، شهرک امام وشهر ارسک برگزار شد که زنان روستایی مورد ارزیابی قرار گرفتند.
طرح فوق نیز در بهمن ماه ۹۸ نیز توسط تیم ارزیابی استان درروستاهای بشرویه برگزارشد
 این طرح به همت هیات ورزش همگانی استان وشهرستان وهمکاری اداره ورزش وجوانان شهرستان برگزارشد که درپایان سه پک وسایل ورزشی به دهیاری های روستاهای ( غنی آباد، کرند، وشهر ارسک )از طرف هیات ورزشهای همگانی استان اهدا شد.

 

رقابت تیم فوتبال نوجوانان شاهین بیرجند، در رقابت های کشوری/۷

تیم فوتبال نوجوانان شاهین بیرجند، به عنوان نماینده استان در رقابت های کشوری به میدان می رود.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، در ادامه مسابقات فوتبال نوجوانان لیگ زیرگروه کشوری در دور اول مسابقات، تیم شاهین بیرجند موفق شد به همراه تیم مس رفسنجان از دور اول مسابقات که سال گذشته به میزبانی مس رفسنجان برگزار شد، صعود کنند و در این دور با قرعه کشی که توسط فدراسیون انجام شده است جهت صعود به دور نهایی مسابقات و کسب سهمیه لیگ برتر و دسته اول نوجوانان فوتبال کشور، می بایست یک بازی به صورت رفت و برگشت با نماینده میناب هرمزگان برگزار نماید که به همین منظور تیم شاهین بیرجند روز چهارشنبه ۲۰ اسفند ماه میهمان تیم میناب خواهد بود و هفته آینده میزبان این تیم در شهر بیرجند خواهد بود.

تیم فوتبال پیروزی، نماینده استان در مسابقات امیدهای کشور/۷

تیم فوتبال پیروزی بیرجند، به عنوان نماینده خراسان جنوبی، در رقابت های امیدهای کشور با رقیبان خود رقابت می کند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی،‌ تیم فوتبال پیروزی بیرجند در رده سنی امید به عنوان نماینده استان در بهمن ماه سال گذشته برای شرکت در مسابقات مجتمع لیگ مناطق کشور به استان خراسان شمالی(بجنورد) اعزام شد و در مرحله مقدماتی با تیم های مشهد مقدس، بندرگز،سمنان و دو تیم از بجنورد هم گروه شد که پس از انجام پنج بازی به مرحله نهایی لیگ مناطق کشور صعود کرد. در حال حاضر این تیم کاملا بومی استان ساعت ۱۳:۴۵ امروز، در استادیوم آزادی بیرجند برای انجام مسابقات مرحله نهایی لیگ مناطق کشور جهت راهیابی به لیگ دسته یک امیدهای کشور میزبان تیم امید مس شهربابک کرمان خواهد بود.

معاون استاندار خراسان جنوبی:

تمکین از قانون و بی‌طرفی اولویت برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد است

تمکین از قانون و بی‌طرفی اولویت برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد است

رییس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: فرمانداران و بخشداران در مراحل مختلف برگزاری انتخابات مسوولیت مستقیم دارند و تمکین از قانون و رعایت اصل بی‌طرفی در اولویت قرار دارد.

ناصر خوش خبر روز دوشنبه در نشست خبری افزود: در فرایند چند ماهه که تا ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ منجر به برگزاری انتخابات خواهد شد، براساس تقویم زمان‌بندی حرکت خواهیم کرد.

وی گفت: انتخابات از امروز با دستور وزیر کشور جنبه رسمی پیدا می‌کند و ثبت‌نام داوطلبان شرکت در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر از روز چهارشنبه ۲۰ اسفند آغاز می‌شود که تا پایان وقت اداری روز سه‌شنبه ۲۶ اسفند جمعا به مدت هفت روز ادامه خواهد یافت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در همه سنوات تمکین از قانون و قانون محوری برگ برنده بوده و در استان این امر از درجه اهمیت بالایی برخوردار است زیرا مردم ولایت‌مدار و معتقد به مشارکت در تعیین سرنوشت خود هستند.

وی گفت: در انتخابات ۱۴۰۰ انتقال قدرت هم شکل می‌گیرد و ما انتخابات متعددی داشتیم که از آن تمکین شده است و هم در ابتدای گام دوم انقلاب ‌و اولین انتخابات در آستانه سده جدید قرار داریم که حایز اهمیت است.

وی بیان کرد: در شرایط فعلی تاکید بر نوع مشارکت است و باید بستر برای حضور حداکثری با رعایت شفافیت و قانونمداری ایجاد شود و آحاد جامعه با اعتماد بالا ورود پیدا کنند.

خوش خبر افزود: احزاب، اصحاب رسانه، نخبگان، دانشگاهیان، روحانیون و سایر قشرها باید با انسجام درونی مقوله مشارکت فراگیر و حداکثری را دنبال کنند که تحقق این مهم نیازمند آگاهی مردم است و برای مشارکت حداکثری نیازمند انسجام تبلیغی مناسب پیرامون حضور مردم در انتخابات هستیم که این روند باید در سطوح مختلف صورت گیرد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه سبک جدیدی از انتخابات را به دلیل شیوع کرونا تجربه می‌کنیم، نیازمند افزایش شعب اخذ رای برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم و الزاماتی را رقم خواهیم زد که این روند نیاز به هزینه و تمهیداتی دارد و در کمیته پشتیبانی ستاد انتخابات چاره‌اندیشی شده است.

رییس ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: ستاد انتخابات استان تشکیل و کمیته‌ها نیز مشخص شده است.

وی با بیان اینکه در بحث آموزش تاکید فراوان داریم تصریح کرد: آموزش از ماه‌ها قبل شروع شد و برنامه‌های منطقه‌ای و کشوری برگزار شده که برای اعضای شعبه هم برنامه مدونی در حوزه آموزش دنبال می‌شود.

خوش خبر افزود: معتقدیم اشراف به قانون تضمین کننده سلامت انتخابات است و محور آموزش در انتخابات فرمانداران و بخشداران هستند.

وی از امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت به عنوان چهار رکن انتخابات نام برد و گفت: تامین امنیت و سلامت انتخابات در اولویت ما قرار دارد و تمامی کمیته‌های اجرایی و نظارتی در این زمینه فعالیت مستمر دارند.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فضای کشور و استان از ۲۰ اسفند انتخاباتی می‌شود افزود: فرمانداران و بخشداران آمادگی لازم را برای برگزاری انتخابات پرشور دارند و دوره‌های آموزشی تخصصی برگزار شده است و بسترهای لازم برای شکل‌گیری هیات‌های اجرایی را خواهند داشت.

وی با بیان اینکه برای ثبت‌نام چهار روش الکترونیک و حضوری در نظر گرفته شده است گفت: ثبت‌نام از طریق اپلیکیشن موبایلی (بارگذاری شده در پورتال وزارت کشور) و دریافت کد رهگیری و مراجعه به فرمانداری برای نهایی کردن آن، ثبت‌نام از طریق نسخه دسکتاپ (کامپیوتر) و دریافت کد رهگیری و مراجعه به فرمانداری برای نهایی کردن آن، ثبت‌نام از طریق دفاتر پیشخوان دولت و دریافت کد رهگیری و مراجعه به فرمانداری برای نهایی کردن آن و ثبت‌نام از طریق مراجعه حضوری به فرمانداری شهرستان از ساعت ۸ تا ۱۸، شیوه‌هایی تعیین شده برای ثبت‌نام متقاضیان است.

خوش خبر اظهار داشت: فرمانداری‌های سراسر استان از ساعت ۸ تا ۱۸ آماده ارایه خدمت به داوطلبان هستند و براساس برنامه زمان‌بندی انتخابات، به محض ابلاغ دستور وزیر کشور به فرمانداری‌ها، فعالیت‌های مربوط به تشکیل هیات‌های اجرایی آغاز خواهد شد.

وی افزود: فرمانداران هیچ استقبالی از داوطلبان نامزدی نخواهند داشت تا شائبه جانبداری به وجود نیاید.

رییس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: هدف‌گذاری شده که هیچ اقدام جانبدارانه‌ای در گفتار و رفتار انجام نشود و با همه هیات‌های نظارت تعامل داریم تا مصونیتی ایجاد شود که مردم به متولیان اعتماد داشته باشند.

وی یادآور شد: سلامت انتخابات با تمکین و شناخت و محور نگه داشتن قانون بدون هرگونه اغماض به عنوان حق الناس حفظ خواهد شد.

خوش خبر گفت: نظارت همه‌جانبه بر امکانات دولتی وجود دارد زیرا انتخابات یک مقوله سیاسی مهم است که تضمین کننده اقتدار و ‌وفاق اجتماعی است.

وی افزود: مسوولان استان در حوزه تنظیم بازار و اقتصادی نیز با قوت وارد شده‌اند تا ثبات در بازار برقرار باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: مطالبت قانونی مردم هم در فرایند قانونی پیگیری می‌شود و باید از گونه ایجاد تنش و جنجال‌آفرینی پرهیز شود زیرا معتقدیم همه ما در یک کشتی هستیم و در شرایط فعلی انسجام درونی و همدلی نیاز است.

وی درباره نحوه تبلیغات گفت: وزارت کشور در رابطه با تبلیغات پروتکل‌هایی را اعلام می‌کند که با ابلاغ به استان منطبق با دستورالعمل‌ها اقدام خواهد شد زیرا آنچه برای ما اهمیت دارد در وهله اول سلامت مردم است که باید در تبلیغات نیز لحاظ خواهد شد.

خوش خبر ادامه داد: ساز و کارهای بهداشتی در دست بررسی است که این موضوع را تضمین می‌کند در حالی که مردم هم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی واقفند و در رعایت پروتکل‌ها خودشان همراهی خواهند کرد.

ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهرها از ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه ۲۰ اسفند آغاز می‌شود و تا پایان وقت اداری روز سه‌شنبه ۲۶ اسفند طی هفت روز ادامه خواهد داشت.

همچنین ثبت‌نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری از ساعت ۸ صبح روز دوشنبه ۱۶ فرودین ماه ۱۴۰۰ آغاز می‌شود و تا پایان وقت اداری روز یکشنبه ۲۲ فرودین ماه طی هفت روز انجام خواهد شد.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد سال آینده همزمان با سراسر کشور در ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

 

 

 

 

تردد در مرز ماهیرود امکان ندارد/رایزنی با مسئولان افغانستانی/۲-۳

تردد در مرز ماهیرود امکان ندارد/رایزنی با مسئولان افغانستانی

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر تردد در مرز ماهیرود امکان ندارد، گفت: رایزنی برای رفع مشکل با مسئولان افغانستانی ادامه دارد.

حسن رحیمی‌زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر متأسفانه امکان تردد در مرز ماهیرود وجود ندارد.

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مشکل از سمت طرف افغانستانی است، بیان‌کرد: از آنجایی که گاهی حجم بار طرف افغانستانی از میزان حجم بار قانونی شان بیشتر است در موقع بازرسی بازرسان با مشکلاتی رو به رو می‌شوند.

رحیمی زاده با بیان اینکه ما در حال رایزنی با مسئولان افغانستانی هستیم، یادآور شد: این مشکل به صورت موقتی رخ داده است و طی یک تا دو روز رفع می‌شود.

وی با بیان برخی از گلایه‌ها در زمینه عدم امکانات و زیرساخت‌های لازم اطفاء حریق در آن‌سوی مرز، گفت: البته در حال حاضر این موضوع در حال پیگیری است و همگان بر فراهم شدن زیرساخت‌ها اتفاق نظر دارند.

سال بی‌نظیر آبخیزداری در قاینات با هزینه‌کرد بیش از ۱۲ میلیارد تومان

سال بی‌نظیر آبخیزداری در قاینات با هزینه‌کرد بیش از ۱۲ میلیارد تومان

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قاینات گفت: امسال به لحاظ آبخیزداری یکی از سال‌های بی‌نظیر برای قاینات بوده و بیش از ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ۱۲ پروژه آبخیزداری شهرستان هزینه شده است.

احمد گلی روز یکشنبه مراسم تجلیل از همیاران طبیعت افزود: در حوزه بیابان‌زدایی بیش از هزار و ۸۴۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی با روش‌های مختلف و اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان احیا شده است.

وی گفت: ۷۰۰ هزار هکتار اراضی ملی در شهرستان قاینات داریم که ۲۵۰ هزار هکتار آن احیا شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قاینات از اجرای طرح مرتع‌داری در ۳۱۰ هزار هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد و افزود: ۹۴ هزار هکتار از جنگل‌های بادامک و بنه را داریم که بیشتر جنبه ارزشی و اکولوژیکی دارد و ذخیره‌گاهی است لذا طرح‌های مختلفی نیز در این حوزه اجرا شده است.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد مساحت شهرستان را اراضی منابع طبیعی تشکیل می‌دهد اظهار داشت: در طرح ممیزی مراتع و اراضی ملی از ۷۰۰ هزار هکتار اراضی ملی تاکنون ۴۰۰ هزار هکتار سند صادر شده است.

فرماندار قاینات هم گفت: با توجه به خشکسالی‌های چندین ساله باید از مراتع به عنوان فرصتی برای زیستن استفاده کنیم.

محمد کریمی افزود: در حوزه منابع طبیعی باید به دنبال مشاغل پایدار باشیم و تسهیلات اشتغالزایی به سمت کاشت گونه‌هایی از منابع طبیعی که کمیاب و متناسب با شهرستان هستند، سوق داده شود.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی هم در این مراسم با بیان اینکه طرح بیابان‌زدایی در سراسر استان اجرا شده است گفت: سهمیه شهرستان قاینات هزار و ۸۴۰ هکتار بوده است که بهره‌برداران در عرصه‌های مختلف از فواید این طرح‌ها استفاده کرده‌اند.

غلامرضا آخوندی افزود: فواید این طرح برای روستاییان و دامپروران در طول سال بوده و قطعا این طرح‌ها در جاهایی اجرا می‌شود که حتی از نظر غرس نهال هم با مشکل مواجه هستیم اما برای استفاده بهره‌برداران با سختی‌های فراوان این طرح‌ها اجرا می‌شود و طی سال عواید آن به بهره‌برداران می‌رسد.

در پایان این مراسم از همیاران طبیعت و دوستداران منابع طبیعی، پیشکسوتان و خبرنگاران فعال در حوزه منابع طبیعی تجلیل شد.

همچنین با حضور مسوولان در منزل شهید ابراهیم خزاعی‌نژاد و به یاد شهید یک نهال غرس شد.

۱۵ تا ۲۱ اسفند هفته منابع طبیعی نام دارد و ۴۳ پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان در این استان همزمان با هفته منابع طبیعی به بهره‌برداری می‌رسد.

 

 

 

تساوی نماینده خراسان جنوبی در رقابت‌های فوتسال کشور/۷

نماینده خراسان جنوبی در مسابقات فوتسال مناطق کشور با حریفش مساوی شد.

رقابت‌های فوتسال جوانان مناطق کشور در حالی به میزبانی کاشمر آغاز شد که تیم شاهین فردوس در اولین بازی خود در مقابل تیم میلاد زابل به تساوی بدون گل رضایت داد.

 

 

 

پروژه بند دره بیرجند سرعت می‌گیرد/۳-۷

پروژه بند دره بیرجند سرعت می‌گیرد

 استاندار خراسان جنوبی گفت: با اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار، پروژه منطقه گردشگری “بند دره” بیرجند سرعت می‌گیرد.

حمید ملانوری در نشست هماهنگی و پیگیری آخرین اقدامات پروژه بند دره بیرجند به گزارش ارائه شده توسط دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این پروژه اشاره کرد و گفت: ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و تسریع در روند اجرای پروژه‌های در دست اقدام منطقه بند دره اختصاص یافت.

وی افزود: اقدامات ارزشمندی برای راه‌اندازی پروژه توسط دستگاه‌های اجرایی مرتبط انجام شده است و با توجه به اهمیت بخش گردشگری دستگاه‌های متولی نسبت به تکمیل پروژه بند دره بیرجند اقدام کنند تا این پروژه به‌سرعت برای عموم مردم به بهره‌برداری برسد.

استاندار خراسان جنوبی بر سرعت‌بخشی به اجرای این طرح عمران شهری تاکید کرد و گفت: پروژه پارک خطی بند دره ناتمام مانده که باید در اسرع وقت تمام شود و نیازمند تحرک بیشتر دستگاه‌های متولی است.

وی اضافه کرد: ایمنی و امنیت در تمامی بخش‌های پروژه مورد بررسی قرار گیرد و همه بخش‌هایی که ایمنی را مختل می‌کند به صورت موقت تا پایان پروژه بسته شود.

ملانوری اظهار داشت: این پروژه به عنوان یک نمونه گردشگری در استان مورد توجه قرار گیرد زیرا در این استان کویری چشم‌اندازهای این گونه باید به عنوان یک ظرفیت مدنظر باشد.

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و مشکلاتی که کرونا در یک سال گذشته ایجاد کرده مردم نیازمند تقویت این ظرفیت‌ها برای دوران بعد از کرونا هستند اما باید در نظر داشت تمامی خدماتی که در نوروز ۱۴۰۰ در بند دره ارایه می‌شود باید براساس محدودیت‌ها باشد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه کرونا فشارهای روحی و روانی زیادی را در یک سال گذشته وارد کرده است گفت: مکان‌های تفریحی این موقعیت را فراهم می‌کند که به لحاظ نشاط اجتماعی موثر باشد.

وی بر لزوم توجه به امنیت منطقه تاکید کرد و افزود: نیروی انتظامی در قالب گشت و استقرار در منطقه حضور فعالی داشته باشد تا مردم و گردشگران در فضایی امن، سالم و بانشاط از ظرفیت موجود استفاده کنند و این امنیت نسبت به موارد تاسیسات و زیرساختی هم فراهم شود.

ملانوری با بیان اینکه زیباسازی در فضای این پروژه مدنظر باشد گفت: همه طرح‌ها باید ایمنی کافی را داشته باشد و این مهم باید با بازدیدهای فنی محقق شود.

شهردار بیرجند هم با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های شهرداری نیازمند اعتبارات است گفت: پارک بند دره ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تکمیل آن به غیر از سایر پروژه‌ها یک میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و تخصیص اعتبارات ۱۰۰ درصد بوده اما نقدینگی صفر است.

محمدعلی جاوید افزود: این پارک نیازمند زیرساخت‌هایی همچون سرویس بهداشتی، آبخوری و روشنایی است که در صورت تامین اعتبار به سرعت انجام خواهد شد.

وی از ساخت دیوارهای ساحلی در قسمت بالایی بند دره خبر داد و گفت: در ارتباط با این بخش مکاتبه‌ای با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی انجام شده که در صورت تامین اعتبار در مدت سه ماه پروژه به اتمام خواهد رسید.

شهردار بیرجند بیان کرد: درخصوص پسماند، زباله و فضای سبز مجموعه نیز هماهنگی برای حضور نیروهای خدماتی در منطقه صورت گرفته است.

وی از نامگذاری بلوار منتهی به بند دره با عنوان بلوار طبیعت خبر داد و گفت: میدان موجود در این بلوار با توجه به حضور روزانه کوهنوردان در این منطقه با عنوان میدان کوهنورد نامگذاری شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی هم با بیان اینکه اجرای عملیات آبخیزداری با سه سازه بزرگ و چهار سازه کوچک از سال ۹۸ در بند دره آغاز شد گفت: ۲ سازه دیگر از پروژه باقی مانده که مشکل اصلی آن تخصیص اعتبارات است.

علیرضا نصرآبادی افزود: نهایت همکاری در تهیه و تصویب طرح مجموعه گردشکری با دستگاه‌های مربوطه انجام شده اما در ارتباط با واگذاری زمین، شهرداری طبق قانون باید ضمانت نامه به بانک ارایه دهد.

وی گفت: برای این واگذاری قرار نیست اعتباری رد و بدل شود اما روند قانونی تفاهم‌نامه است که باید انجام شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی هم در این نشست اظهار داشت: فاز اول مجموعه ورزشی بند دره آماده افتتاح است که با حضور وزیر ورزش و جوانان به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

حسن عزیزی ادامه داد: سایت ۲ هکتاری این مجموعه ورزشی شامل ۱۱ زمین ورزشی است که امیدواریم با فعالیت هیات‌های ورزشی بتوانیم با تکمیل کل پروژه ۲ هکتاری خدمات قابل توجهی را به مردم ارایه دهیم.

وی گفت: احداث چهار زمین تنیس در منطقه مورد توجه قرار گرفته است و هماهنگی‌ها برای ساخت هتل ورزش استان که بتوان میزبان مسابقات ورزشی بود با بخش خصوصی مذاکره شده و آماده همکاری هستند.

وی افزود: برای استقرار سه بالن و زیرساخت‌های قایقرانی هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و برای فعالیت پاراگلایدر منتظر اخذ مجوز هستیم.

به گزارش ایرنا در این نشست ۱۰ میلیارد تومان اعتبار با دستور استاندار خراسان جنوبی برای تحرک بیشتر در پروژه بهسازی بند دره بیرجند اختصاص یافت که از این اعتبارات چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مربوط به شهرداری و ادارات میراث فرهنگی، منابع طبیعی، شرکت آب منطقه‌ای و راهداری نیز هر کدام ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار گرفتند.

عملیات اجرایی طرح بهسازی و تامین زیرساخت‌های منطقه نمونه گردشگری بند دره بیرجند ۲۲ بهمن سال گذشته با حضور مسوولان استان در این منطقه آغاز شد و در یک هفته به مرحله اجرایی رسید.

این طرح با تقسیم کار بین دستگاه‌های اجرایی مربوطه آغاز شد تا با تکمیل زیرساخت‌های لازم، شرایط برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این مجموعه تفرجگاهی مرکز استان فراهم شود.

تعریض راه ورودی، توسعه فضای موجود، ایمن‌سازی مسیر کمربندی، تامین روشنایی و آب، احداث سکو برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری، نصب آلاچیق، ایجاد فضای سبز و امکانات ورزشی از جمله اقداماتی است که در این مجموعه پربازدید صورت گرفته و در دست انجام است.

بند دره در ۵ کیلومتری انتهای خیابان مدرس بیرجند در میان رشته کوه باقران قرار گرفته و به علت آنکه آب بند از دره بالا و پایین عبور می‌کند به این نام شهرت یافته است.

کوهستانی بودن منطقه موجب شده که این بند یا سد تاریخی همواره مورد توجه و استقبال کوهنوردان قرار گرفته و چشمه آبی که از دل کوه می‌جوشد نیز توجه گردشگران و حتی مردم منطقه را به خود جلب کرده است. این اثر جزو آثار به ثبت رسیده ملی ایران محسوب می‌شود.

 

 

 

پوشاندن پلاک برای تردد شبانه توقیف خودرو را در پی دارد/۴

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی گفت: پوشاندن پلاک توسط برخی رانندگان برای جریمه نشدن در تردد شبانه هم جریمه دارد و هم خودروی آنان توقیف می‌شود.

سرهنگ علیرضا عباسی روز دوشنبه اظهار داشت: تاکنون اغلب شهروندان در خراسان جنوبی با طرح ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا سه صبح همکاری خوبی داشته‌اند.

وی افزود: ساعت کاری واحدهای شماره‌گذاری و تعویض پلاک در استان تا پایان سال به ساعت ۱۷ افزایش پیدا کرده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه تکلیف سفرهای نوروزی بنا بر تصمیم ستاد ملی کرونا مشخص شده است گفت: خودروهای با خلافی تا سقف سه میلیون تومان توقیف نمی‌شوند.

وی اضافه کرد: پلیس سهم ۱۹ درصدی در کاهش تصادفات دارد و و مابقی آن سهم دیگر دستگاه‌ها است.

سرهنگ عباسی گفت: شعار ما برای نوروز امسال «پرهیز از سفر، ایمنی و سلامت» است.

براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا سفر به شهرهای قرمز و نارنجی همچنان ممنوع است، ولی سفر به شهرهای آبی و زرد با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی امکان‌پذیر خواهد بود.

 

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی:
ارتقای برنامه های فرهنگی هنری از کانال کانونهای مساجد پیگیری شود/۷
نبی‌زاده گفت: باید برای ارتقای برنامه های فرهنگی هنری به کانونهای مساجد متکی شویم چرا که این مراکز اهداف مقدسی دارند و با کمترین امکانات، بیشترین جریان و تاثیرگذاری را خلق می کنند.

«ناصر نبی زاده» در دیدار با کارکنان ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی هنری، مراکز مهم فرهنگی هستند که در بدنه مساجد تاسیس شده‌اند تا اندیشه‌های این نظام الهی و اسلامی را به بدنه جوان و نوجوان منتقل کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه راه اندازی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در نقاط دور و نزدیک شهرها و روستایی، برکات بسیار خوبی به دنبال داشته است، افزود: نیروهایی که در این مراکز مشغول خدمت و فعالیت هستند، دارای اندیشه‌های والایی هستند که باید به بدنه جامعه این مهم تسری یابد.

 

وی همچنین راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی هنری در نقاط دور روستایی، مرزی و عشایری را از برکات انقلاب توصیف کرد که همین امر می‌طلبد که نگاه مسئولان ارشد کشوری به این مراکز را بیشتر کند.

 

نبی‌زاده گفت: باید برای ارتقای برنامه های فرهنگی هنری به کانونهای مساجد متکی شویم چرا که این مراکز اهداف مقدسی دارند و با کمترین امکانات، بیشترین جریان و تاثیرگذاری را خلق می کنند.

 

وی با تقدیر از فعالیت کارشناسان ستاد کانونهای مساجد خراسان جنوبی گفت: کانونهای مساجد در برخی از استان ها از جمله خراسان جنوبی به دلیل بعد مسافت و پراکندگی جمعیت، از اهمیت بیشتری برخوردار هستند چرا که زمینه برخورداری از امکانات شهرهای بزرگ برای همه به طور یکسان فراهم نیست.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: همجواری کانون های فرهنگی هنری با مساجد یکی از بزرگترین نقاط مثبت این مراکز محسوب می شوند که در ایمان، تلاش، همدلی و کمک به همنوع و نوآوری سرآمد هستند.

گفتنی است،‌ همزمان با ۱۸ اسفند، سالگرد تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، ۲ اصله نهال مثمر توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و مدیر ستاد کانون‌های مساجد استان به یاد شهیدان «نعمت‌اله گزمه» شهید گمنام شهر سه قلعه که به تازگی هویت او مشخص شده است و همچنین شهید «سید علی رضوی» از شهدای بیرجند غرس شد.

 

همچنین از کارشناسان ستاد کانونهای مساجد استان، ۲۷ مدیر و رابط فعال کانون های فرهنگی و هنری و ۶ مدیر فرهنگ و ارشاد «قاین، زیرکوه، طبس، خوسف، درمیان و نهبندان» تقدیر شد.

 

 

مدیر ستاد کانون‌های مساجد خراسان جنوبی خبر داد:
عضویت ۵۳ هزار نفر در کانون های فرهنگی هنری خراسان جنوبی/۷
حجت الاسلام سبزه کار گفت: هم اکنون ۵۳ هزار و ۶۵۰ عضو در ۶۷۳ باب کانون فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی شناسایی و ثبت شده اند.

 حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار» نیز در جلسه دیدار مدیرکل و معاونین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با کارکنان ستاد کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان اظهار داشت: سامانه بچه های مسجد در سال ۹۷، با هدف ساماندهی کانون‌ها و برنامه های این مراکز فرهنگی راه اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه پس از ثبت کانون‌های فرهنگی هنری و مشخص شدن برخی شاخصه های اولیه این مراکز در سایت بچه های مسجد افزود: در این مرحله، ثبت اعضای کانونهای فرهنگی هنری و ارکان مساجد انجام شد.

به گفته مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی، هم اکنون ۵۳ هزار و ۶۵۰ عضو در ۶۷۳ باب کانون فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی شناسایی و ثبت شده شده است.

مدیر ستاد کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی ادامه داد: در سال جاری، مرحله دوم طرح ملی فهما با عنوان «ایران قوی» کلید خورد که در ذیل آن ۴۸ برنامه در قالب سه شبستان و ۱۲ رواق عملیاتی شد.

وی گفتمان سازی منویات مقام معظم رهبری برای تحقق ایران قوی در تمامی ابعاد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و …‌ را یک وظیفه همگانی دانست که کانون‌های مساجد به سهم خود با اجرای طرح ایران قوی درصدد پای کار آوردن جوانان و نوجوانان برآمده اند.

حجت الاسلام سبزه کار با اشاره به اینکه در بحث کتابخوانی نیز، طرح ملی شنبه های با کتاب اجرایی شد، گفت: ۴۱ طرح در سامانه بچه های مسجد در سال جاری به همت کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی ثبت شد.

وی افزود: در ایام شیوع کرونا، برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد تعطیل نشد بلکه با تغییر بستر، به سمت و سوی فضای مجازی سوق یافت.

مدیر ستاد کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی همچنین به اجرای طرح سه شنبه های تکریم هم اشاره کرد و گفت: ۲۷۸ خانواده شهید در نقاط مختلف استان توسط فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد تفقد و دلجویی شدند.

وی به ثبت ۵۳ گروه سرود در سامانه بچه های مسجد هم اشاره کرد و ادامه داد: هم اکنون ۱۲ کانون فرهنگی هنری مسجد خراسان جنوبی به مرحله داوری طرح ملی ایران قوی راه یافته اند.

به گفته وی، در طول یکسال که از شیوع بیماری کرونا می گذرد ۱۰ تن گوشت گرم و گوشت ۱۲۲ راس دام، بین خانواده های آسیب دیده از کرونا توزیع شد.

به مناسبت ۱۸ اسفند؛
۲ اصله نهال با یاد شهدا در ستاد کانون‌های مساجد خراسان جنوبی غرس شد/۷
به مناسبت گرامیداشت ۱۸ اسفند سالروز تاسیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، ۲ اصله نهال مثمر به یاد شهدا با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در محوطه ستاد کانون‌های مساجد استان کاشته شد.

همزمان با سالگرد تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و هفته منابع طبیعی امروز (۱۸اسفند)، ۲ اصله نهال مثمر توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و مدیر ستاد کانون‌های مساجد استان با حضور کارکنان در محوطه این ستاد غرس شد.

 

این درختان مثمر به یاد شهیدان «نعمت‌اله گزمه» شهید گمنام شهر سه قلعه که به تازگی هویت او مشخص شده است و همچنین شهید «سید علی رضوی» از شهدای بیرجند کاشته شد.

 

 

 

 

رئیس هیات عامل مرکز نیکوکاری خوسف:
یک میلیارد تومان جهیزیه در خوسف توزیع شد
خوشحال گفت: از ابتدای امسال بیش از یک میلیارد تومان جهیزیه بین نوعروسان نیازمند شهرستان خوسف توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف «محمدرضا خوشحال» در جمع خبرنگاران بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون  ۸۰ سری جهیزیه به مبلغ یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان تهیه و بین نوعروسان نیازمند توزیع شده است، اظهار کرد: از این مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان توسط خیرین مرکز جمع آوری شده و مابقی آورده زوجین بوده است.

رئیس هیات عامل مرکز نیکوکاری شهرستان خوسف از توزیع یک‌هزار سبد غذایی به ارزش ۱۱۵ میلیون تومان بین نیازمندان خبر داد و افزود: همچنین با همکاری خیرین، هزینه درمان بیماران خاص از جمله بیماران ام اس و سرطانی به مبلغ ۱۴ میلیون تومان تأمین و پرداخت شد.

خوشحال با بیان اینکه تاکنون سه زندانی با کمک ۱۰ میلیونی خیرین آزادسازی شده اند، عنوان کرد: این مرکز در ساخت مسکن محرومین، ۱۰۰ میلیون تومان کمک کرده است.

وی از اطعام و توزیع غذای گرم بین نیازمندان به مبلغ ۵۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: مرکز نیکوکاری خوسف در کمک به مباحث فرهنگی همانند برگزاری یادواره شهدا و جشنواره خطاطی با کمک خیرین  ۱۰ میلیون تومان کمک کرده است.

رئیس هیات عامل مرکز نیکوکاری خوسف عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۵۰ میلیون تومان گوشت نذری و عقیقه تهیه و بین نیازمندان توزیع شده است.

خوشحال از کمک به اشتغال و کارگاه های تولید ماسک به مبلغ ۵۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: یک واحد اشتغال در راستای راهنمای شغلی و تولید اشتغال در حال راه اندازی است.

وی از احداث خانه عالم به مبلغ ۱۶۵ میلیون تومان خبر داد و بیان کرد: از این مبلغ ۱۱۳ میلیون تومان به همت خیرین و مردم تامین شده است و برای مابقی هزینه ها نیازمند کمک خیرین هستیم.

رئیس هیات عامل مرکز نیکوکاری خوسف در پایان گفت: حدود هشت بیمار خاص شناسایی کرده ایم و خیرین تاکنون برای این افراد، مبلغ چهار میلیون تومان واریز کرده اند که بین آنها توزیع خواهد شد.

توزیع ۳۰۰ تن روغن جامد در خراسان‌جنوبی

۳۰۰ تن سهمیه روغن جامد به خراسان جنوبی اختصاص پیدا کرده که توزیع آن از اول هفته آغاز شده است.

توزیع ۳۰۰ تن روغن جامد در خراسان‌جنوبی از ابتدای هفته جاری

الیاس جویبان  اظهار داشت: ۳۰۰ تن سهمیه روغن جامد به خراسان جنوبی اختصاص پیدا کرده که توزیع آن از اول هفته آغاز شده است.

وی افزود: این روغن‌ها با هدف تنظیم بازار، با وزن پنج  کیلوگرم و با قیمت ۷۰ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت خراسان‌جنوبی تصریح کرد: توزیع در شهرستان‌های قاین و فردوس آغاز شده و تا پایان هفته در تمام استان توزیع خواهد شد.

جویبان گفت: روغن مایع نیز هم‌اکنون در واحد‌های صنفی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اینترنتی به حد کافی موجود است.

 

 

 

وزش باد در خراسان جنوبی شدت می‌گیرد/۲

 کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با نفوذ توده هوای ناپایدار جوی به صورت وزش باد شدید از امروز تا پایان هفته افزایش سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در سراسر استان پیش بینی می‌شود.

فاطمه زارعی افزود: این وضعیت در روزهای سه‌شنبه و جمعه شدید تا خیلی شدید همراه با خیزش گرد و خاک و کاهش موقتی دید افقی خواهد بود.

وی اظهار داشت: همچنین روزهای جمعه و شنبه (۲۲ و ۲۳ اسفند) سامانه بارشی جو استان را متاثر خواهد کرد.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: به لحاظ دمایی نیز تا پایان هفته جاری روند تغییرات دما به ویژه در طول شب افزایشی است.

 

 

 

 

فروش چهار هزار و ۸۵۵ عنوان کتاب در طرح زمستانه ۹۹/۲-۳

    
فروش چهار هزار و 855 عنوان کتاب در طرح زمستانه 99
معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: چهار هزار و ۸۵۵ جلد کتاب در طرح زمستانه کتاب ۹۹ استان فروش رفت.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمود رمضانی با بیان این خبر ، عنوان کرد: در طرح زمستانه ، مردم خراسان‌جنوبی بالغ بر ۲ میلیارد و ۱۹۵ میلیون ریال کتاب خریداری کردند.

وی با اشاره به این که طرح زمستانه از ۹ لغایت ۱۶ اسفندماه برگزار شد، ادامه داد: در این طرح ۱۶ کتابفروشی مشارکت داشتند که از این تعداد ۱۲ کتابفروشی در بیرجند و ۴ کتابفروشی در شهرستان‌ها فعال بودند.

وی با بیان این که در این طرح یارانه خرید کتاب از ۲۰ درصد در طرح های قبلی به ۲۵ درصد افزایش یافته بود، اضافه کرد: با توجه به گرانی کاغذ و وضعیت اقتصادی مردم، این طرح‌ها فرصت مناسبی برای علاقمندان به کتاب است تا بتوانند نیازمندی‌های خود در حوزه کتاب و کتابخوانی را تأمین کنند.

شایان ذکر است در طرح پاییزه ۹۹ نیز ۶ هزار و ۲۶۶ جلد کتاب به مبلغ ۲ میلیارد و ۲۰۹ میلیون ریال توسط ۱۲ کتابفروشی عضو طرح به فروش رفت.

۱۳پروژه آموزشی،پرورشی وخدماتی سرایان دردست احداث/۲

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از پیوستن ۵ دانش آموز محروم به شبکه شاد با همت معلم قاینی خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمدعلی واقعی، بابیان این خبرتصریح کرد:زهره عباسپورمعلم حق التدریس دبستان۲۲بهمن آرین شهر،تعداد۵گوشی هوشمند،به ارزش ۶میلیون و۵۰۰هزارتومان خریداری، و به ۳ دانش آموز پسر دبستان ۲۲بهمن آرین شهر، یک دانش آموز دختر دبستان شهید ریاحی دهشک و ۱ دانش آموزپسر دبیرستان۷تیردهشک اهدا کرد.

وی در ادامه، کمبود فضای آموزشی را مهم ترین مشکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی دانست و تصریح کرد: در حال حاضر ۱۳ طرح آموزشی، پرورشی و خدماتی، بازیر بنای۴ هزار و یکصد متر مربع و  اعتبار ۷میلیارد و ۵۴۰میلیون تومان در شهرستان سرایان در دست احداث می باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این مطلب که این طرح های آموزشی به طور متوسط ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی دارند و پیش بینی می شود؛ تا پایان سال آینده به بهره برداری برسد که با افتتاح آن ها ۶هزارو ۵۰۰ دانش آموز دخترو پسر دوره های مختلف تحصیلی از نعمت فضاهای آموزشی، پرورشی و طرح های عمرنی نظیر سلف سرویس برخوردار می شوند.

به گفته واقعی؛ در حال حاضر ۷ هزار و ۱۳۰ دانش آموز دختر و پسر سرایان در دوره های مختلف تحصیلی مشغول تحصیل می باشند.

 

۳۷ مرکز مثبت زندگی در خراسان جنوبی افتتاح شد

۳۷ مرکز مثبت زندگی در خراسان جنوبی افتتاح شد

 ۳۷ مرکز مثبت زندگی در استان خراسان جنوبی روز دوشنبه همزمان با سراسر کشور و با حضور رییس جمهوری و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح شد.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در این آیین که با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان در بیرجند برگزار شد، گفت: این ۳۷ مرکز مثبت زندگی با واگذاری ۱۴ هزار و ۷۷۵ پرونده خانوار برای تعداد ۳۹ هزار و ۷۳۴ نفر از مستمری‌بگیران بهزیستی در شهرستان‌های مختلف استان به طور رسمی آغاز به کار کردند.

علی عرب‌نژاد افزود: بهزیستی در راستای اجرای فرایند دولت الکترونیک و توجه به خواست مددجویان و افراد خدمت‌گیرنده از این مجموعه، اقدام به تاسیس مراکز مثبت زندگی کرده و در واقع بهزیستی‌های کوچک را به داخل محلات برده است.

وی بیان کرد: مراکز مثبت زندگی برای سهولت دریافت خدمات مددجویان شهری و روستایی ایجاد شده است که این مراکز ۲۲ خدمت مورد نیاز مددجویان را به نزدیکترین محدوده محل زندگی آنها برده و چرخه خدمات‌رسانی و مددکاری پرونده مددجویان را الکترونیکی کرده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی اظهار داشت: براساس محل سکونت مددجویان در نقشه جغرافیایی هر ۴۰۰ تا ۵۰۰ خانوار زیر پوشش یک‌ مرکز قرار می‌گیرند و نحوه فعالیت مراکز بر محور مددکاری اجتماعی و بر پایه دولت الکترونیک خواهد بود.

وی گفت: تکریم ارباب رجوع و توجه به ارزش‌ها و فرهنگ‌های مردم در هر منطقه از موارد جلب و جذب آحاد جامعه برای دریافت خدمات از مراکز مثبت زندگی است.

عرب نژاد افزود: افراد زیر پوشش برای دریافت خدمات فقط به یک مرکز با دسترسی‌پذیری آسان مراجعه می‌کنند و سهولت در تردد و نزدیکی به محل زندگی مددجو از مزایای این مراکز است.

وی عنوان کرد: بهزیستی تلاش می‌کند شاخص‌های تعیین شده برای بهبود فرایند فعالیت‌ها را در بخش عمومی و اختصاصی به درستی و کامل انجام دهد.

وی گفت: شیوع ویروس کرونا موجب فراهم آمدن شرایط خاص شد که افزایش، کاهش یا تغییرات اساسی در برخی فعالیت‌ها را به دنبال داشته است لذا خدمات ارائه شده باید به تبع آن به‌روز رسانی شود.

۱۹ درصد خانوارهای استان خراسان جنوبی به تعداد ۴۲ هزار و ۴۴۸ خانوار زیر پوشش بهزیستی هستند که از این تعداد ۱۷ هزار و ۷۵۳ خانوار معادل ۴۱ درصد مستمری‌بگیر بوده و ۵۹ درصد نیز از سایر خدمات این سازمان استفاده می‌کنند.

۲ هزار و ۴۰۰ مرکز خدمات بهزیستی موسوم به “مثبت زندگی” (سی.بی.آر CBR) با هدف ارایه ۲۲ خدمت رایگان برای مددجویان بهزیستی امروز با حضور حجت‌ الاسلام ‌و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس‌ جمهوری به صورت ویدیوکنفرانس در سراسر کشور افتتاح شد.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*