اخبار قاین/ ۶۷ کیلومتر از محور ترانزیتی بیرجند- قاین دو بانده شد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

با حضور نماینده مردم قاینات و زیرکوه:

افتتاح پنجمین موسسه فرهنگی هنری در قاین

پنجمین موسسه فرهنگی هنری قاین با عنوان “هنرهیجان زندگی” با حضور نماینده مردم قاینات و زیرکوه افتتاح شد.

به گزارش نسیم قائن ،پنجمین موسسه فرهنگی هنری قاین با عنوان “هنرهیجان زندگی” با حضوراسحاقی  نماینده مردم قاینات و زیرکوه وکریمی فرماندار قاینات  افتتاح شد.

اسحاقی نماینده مردم قاینات و زیرکوه در حاشیه افتتاح این موسسه هنری گفت:نقش فرهنگ و هنر علی الخصوص فرهنگ عمومی جامعه در پیشبرد اهداف توسعه منطقه نقشی بسزا و گسترده است

وی افزود:برای معرفی منطقه و محصولات منطقه اصحاب فرهنگ و هنر میبایست اقدام کنند.

اسحاقی ادامه داد: قاینات باید با فرهنگ مردمانش شناخته شودو معرفی محصولات استراتژیک می تواند از ماموریت های این موسسات فرهنگی باشد.

میرزنگویی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قاینات با بیان این که  مجوز موسسه فرهنگی و هنری تک منظوره ” هنر هیجان زندگی ” اواخر دی ماه صادر شد، افزود : این موسسه می تواند در زمینه برگزاری همایش ، گرد همایی ، سمینار و همکاری در برپایی نمایشگاه ها و جشنواره های فرهنگی و هنری فعالیت کند.

وی اظهار کرد: امیرداریوش توسلی مدیر مسئول این موسسه نویسنده ، مولف ، شاعر و از هنرمندان فعال در حوزه شعر و ادب وموسیقی شهرستان قاینات است.

۶۷ کیلومتر از محور ترانزیتی بیرجند- قاین دو بانده شد

 

67 کیلومتر از محور ترانزیتی بیرجند- قاین دو بانده شد

گروه استان‌ها_ محور بیرجند – قاین ۱۰۰ کیلومتر طول دارد که ۱۷ کیلومتر از پروژه دوبانده سازی آن با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند ، عملیات دوبانده سازی محور بیرجند – قاین از سال ۸۹ آغاز شده و تا سال ۹۷، تنها حدود ۴۰ کیلومتر از این محور به نتیجه رسید. اما پروژه در سال‌های اخیر شتاب گرفت و با برنامه ریزی‌های انجام شده بخش دیگری از مسیر تا پایان سال زیر بار ترافیک می رود و مابقی نیز تا پایان تیرماه ۱۴۰۰ دوبانده شده و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی برای شتاب بخشی به روند اجرای کار در این پروژه اولویت دار استان، از ظرفیت ماده ۵۶ استفاده کرده و ۵۰ میلیارد تومان اعتبار به صورت تسهیلات از طریق بانک عامل برای پروژه اخذ کرده است.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در سفر دو روزه به خراسان جنوبی از طرح های راهسازی و راه آهن بازدید و چند طرح عمرانی در بخش راه و مسکن را افتتاح کرد.

یکی از این طرح‌ها آغاز عملیات اجرایی ۵ هزار و ۸۹۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن در استان بود که با حضور امیر آذریان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا، جمعی از معاونان وزیر راه، فرماندهان نیروی زمینی ارتش، فرماندهان نظامی انتظامی، معاونان استاندار، برخی از نمایندگان استان درمجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران کل ستادی استانداری، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان، فرماندارو تعدادی ازمدیران شهرستان بیرجند وجمعی از جانبازان ، کلنگ احداث آن به زمین زده شد.

از مجموع این واحدهای مسکونی، ۲ هزار و۸۶۰ واحد مربوط به شهر بیرجند است که عملیات ساخت و احداث آنها با کلنگ زنی پروژه ۷۲۰ واحدی شرکت تعاونی ارتش آغاز شد.

خراسان جنوبی در بحث تأمین زمین مورد نیاز برای اجرای طرح اقدام ملی، جزو استان های پیشرو بود و در همین راستا به  ۱۰۰ درصد افرادی که توانسته اند مبلغ اولیه ۴۰ میلیون تومان خود را واریز کنند، زمین تخصیص یافته است.

علاوه بر پروژه هایی که  به شکل همزمان کلنگ زنی شدند، مابقی واحدهای طرح اقدام ملی مسکن استان با پیشرفت های فیزیکی متفاوت، توسط خود متقاضیان و در قالب گروه‌های ساخت در حال احداث است.

سهمیه تعیین شده برای استان خراسان جنوبی در مراحل اولیه ۲ هزار و ۴۵۰ واحد بود که با رایزنی های صورت گرفته به جهت حجم تقاضا، این رقم به بیش از ۹ هزار واحد رسید.

  بهره برداری از ۳۵ کیلومتر راه روستایی در سطح استان 

با حضور استاندار خراسان‌جنوبی و وزیر راه و شهرسازی ۳۵ کیلومتر راه روستایی در سطح استان به صورت همزمان در روستای باغ سنگی شهرستان سربیشه افتتاح شد.همزمان با حضور وزیرراه وشهرسازی دراستان، ۵ پروژه راه روستایی به طول ۳۵ کیلومتر به بهره برداری رسید.

این پروژه‌ها شامل تکمیل راه روستایی برکت چاه اتحاد اسلام آباد درشهرستان بشرویه، تکمیل راه روستایی دلالوک در شهرستان طبس، تکمیل راه روستایی چاه زرد درشهرستان بیرجند، بهسازی وآسفالت راه روستایی باغ سنگی در شهرستان سربیشه و تکمیل راه روستایی ثقوری در شهرستان قاینات است.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای برای احداث این محورها، ۲۴ میلیارد و ۵۹۵ میلیون تومان هزینه کرده تا شرایط تردد را برای ۱۵۶ خانواده ساکن در این مناطق ایمن و راحت کنند.

  افزایش چهار برابری  بودجه راه استان خراسان جنوبی  

وزیر راه و شهرسازی از افزایش چهار برابری  بودجه راه استان خراسان جنوبی خبر داد وگفت:  بودجه راه استان در راستای توسعه زیرساخت‌ها در سه سال گذشته، چهار برابر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: بودجه راه های خراسان جنوبی را از ۱۳۰ میلیارد تومان، به ۵۴۰ میلیارد تومان در سال آینده خواهیم رساند .

وی خاطرنشان کرد: از مجموع ۴۵۰ کیلومتر بزرگراهی که در ایام دهه فجر در کشور افتتاح شده ۲۰ درصد در خراسان جنوبی بوده است و‌ به همین میزان پروژه جدید شروع می کنیم که سهم بسیار ممتازی برای این منطقه است.

وزیر راه و شهرسازی اظهارکرد: با سیاستی که به منظور جبران عقب ماندگی‌های مرزی در وزارتخانه  اتخاذ شده،کشور در دو محور محرومیت زدایی و توسعه و پیشرفت متوازن تبدیل به کارگاه شده است.

اسلامی، ضرورت راه سازی در داخل افغانستان را از جمله تصمیماتی عنوان کرد:که در همین دولت اجرایی شده و گفت: بیش از ۷۵ درصد پیشرفت آن در ۲ سال اخیر صورت گرفته است.

وی با تأکید بر این که توسعه حمل و نقل، موتور محرکه اقتصاد است، اظهار داشت: طول بزرگراه های کشور از ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر به ۲۰ هزار کیلومتر تا پایان دولت خواهد رسید که نشان از یک باور و اعتقاد و یک وعده صادق است.

 

 

با حضور وزیر راه و شهرسازی؛

۹۰ کیلومتر از باند دوم راه‌های خراسان جنوبی افتتاح شد

۹۰ کیلومتر از باند دوم راه‌های خراسان جنوبی افتتاح شد

بیرجند – ایرنا – ۹۰ کیلومتر پروژه بزرگراهی (ساخت باند دوم) راه‌های خراسان جنوبی در نهمین روز دهه فجر با حضور وزیر راه و شهرسازی در این استان افتتاح شد.

به گزارش ایرنا «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی که به منظور بازدید و افتتاح چند پروژه به خراسان جنوبی سفر کرده است، دوشنبه شب در اولین برنامه با حضور در کیلومتر ۱۴۰ محور دیهوک – راور در شهرستان طبس، به طور همزمان ۹۰ کیلومتر از باند دوم راه‌های این استان را افتتاح کرد.

این ۹۰ کیلومتر باند دوم شامل ۱۰ پروژه است که در شهرستان‌های بیرجند، قاینات، فردوس، طبس، سربیشه و زیرکوه اجرا شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در حاشیه آیین افتتاح پروژه‌های بزرگراهی استان به خبرنگار ایرنا گفت: در مجموع ۲۰۱ میلیارد تومان برای ساخت این ۹۰ کیلومتر باند دوم هزینه شده که بیش از ۳۶۵ میلیارد تومان ارزش روز آن است.

وحید داعی افزود: باند دوم محور دیهوک – راور به طول ۱۸ کیلومتر، قطعه‌های اول، دوم و سوم از باند دوم بزرگراه بیرجند – قاین به طول ۱۷ کیلومتر، باند دوم محور فردوس – بجستان به طول ۱۳ کیلومتر، قطعه دوم از باند دوم محور فردوس – دیهوک به طول ۸ کیلومتر و باند دوم محور بیرجند – نهبندان به طول ۴ کیلومتر از جمله این پروژه‌های بزرگراهی است.

وی اظهار داشت: باند دوم محور قاین – کالشور به طول ۱۲ کیلومتر، باند دوم محور قاین – حاجی‌آباد به طول ۱۵ کیلومتر و تکمیل زیرساخت راه نمایشگاه بین‌المللی بیرجند به طول ۳ کیلومتر از دیگر پروژه‌هایی است که امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی در خراسان جنوبی به طور رسمی افتتاح شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: به دلیل افزایش قیمت قیر، در راستای کاهش هزینه‌ها در این پروژه‌ها از فناوری روسازی بتنی استفاده شده است.

وی گفت: استان خراسان جنوبی ابتدای امسال دارای ۶۱۴ کیلومتر باند دوم بوده که ۴۷ کیلومتر طی هفته دولت و ۹۰ کیلومتر امروز به این مقدار افزوده شده و طول باند دوم راه‌های استان اکنون به ۷۵۱ کیلومتر رسیده است.

وی هدف از اجرای این پروژه‌ها را افزایش ایمنی و کاهش تصادفات جاده‌ای، افزایش سرعت و ظرفیت مسیر، تسهیل در تردد زایران امام رضا (ع) و توسعه و رونق اقتصادی منطقه ذکر کرد.

داعی گفت: استان خراسان جنوبی در مسیر کریدورهای اصلی جنوب – شمال نواحی شرقی کشور شامل محور چابهار – زاهدان – بیرجند – مشهد و محور بندرعباس – کرمان – دیهوک – فردوس – بجستان – مشهد واقع شده است که مسیر جابه‌جایی کالا از بنادر مهم شهید بهشتی چابهار و شهید رجایی بندرعباس به کشورهای محصور در خشکی آسیای میانه، افغانستان و شمال شرق کشور محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین با توجه به موقعیت شهر مقدس مشهد، محورهای افتتاح شده مسیر تردد زوار مناطق شرقی و جنوبی کشور به سمت بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) است.

وزیر راه و شهرسازی و همراهان امشب با خودرو و از راه زمینی از کرمان وارد شهرستان طبس در استان خراسان جنوبی شد و مورد استقبال استاندار و جمعی از مسوولان استان و شهرستان قرار گرفت.

محمد اسلامی فردا (سه‌شنبه) بازدید از پایانه مرزی ماهیرود، آغاز عملیات اجرایی ۵۴ کیلومتر از باندهای دوم در سطح استان، بهره‌برداری همزمان ۳۵ کیلومتر راه روستایی در استان، آغاز عملیات اجرایی پنج هزار و ۹۸۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن، بازدید از قطعه ۱۶ راه آهن بیرجند – یونسی و افتتاح ساختمان پاویون فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند را در برنامه دارد.

خراسان جنوبی از نظر وسعت سومین استان پهناور کشور به شمار می‌رود و با ۶ استان کشور همجوار است.

 

 

عادی‌انگاری عامل افزایش ابتلا به کرونا در شهرستان قاینات است/۲-۳

عادی‌انگاری عامل افزایش ابتلا به کرونا در شهرستان قاینات است

مدیر بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: عادی‌انگاری و کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی از دلایل افزایش آمار مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی به ویژه شهرستان قاینات است.

به گزارش طلوع خراسان جنوبی، مجید شایسته درباره افزایش آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان قاینات گفت: بیماری کووید ۱۹ از سال گذشته افت و خیزهایی را داشته که منجر به افزایش موارد ابتلا و به دنبال آن بستری‌ها و متاسفانه فوت شمار زیادی از هم‌استانی‌ها شده است.

وی اظهار داشت: از هفته آخر دی ماه و اوایل بهمن امسال روند افزایش نمونه‌گیری را در استان داشتیم و به دنبال آن افزایش موارد مثبت به خصوص در شهرستان قاینات را شاهد بودیم که افزایش موارد نمونه‌گیری در این شهرستان نسبت به بقیه مناطق استان خیلی شاخص است و این افزایش موارد منجر شد که در هفته دوم و سوم، افزایش بیماریابی را داشته باشیم.

مدیر بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: افزایش بیماریابی که در راستای طرح شهید سلیمانی هم بود، باعث شد که در بعضی از نقاط قاینات از جمله روستای پهنایی، شهر اسفدن، مرکز خدمات جامع سلامت چاهک و ۲ منطقه شهری در قاین محدوده مرکز جامع شهری روستایی امام علی (ع) قاین و مرکز جامع سلامت شهری روستایی امام خمینی (ره) قاین با توجه به افزایش نمونه‌گیری، تعداد موارد مثبت خیلی افزایش پیدا کند که قطعا در رنگ‌بندی‌ها تاثیر می‌گذارد.

وی افزود: بیشترین گروه سنی درگیر ۲۰ تا ۶۰ سال بودند که گروه سنی فعال جامعه محسوب می‌شوند و اگر در گروه سنی سالمند اتفاق بیفتد، می‌تواند منجر به افزایش موارد بستری و مرگ شود.

شایسته درخصوص دلایلی که باعث افزایش موارد ابتلا در شهرستان قاینات شده است، گفت: به دنبال مساله عادی‌انگاری و اینکه وقتی رنگ‌بندی آبی (کم خطر) می‌شود، فکر می‌کنیم همه چیز به حالت قبل برگشته، افت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، افزایش شب‌نشینی‌ها و تجمعات خانوادگی، برگزاری جلسات عزا و عروسی، بازگشایی مدارس، ارتباطات خاصی که شهرستان قاینات با استان خراسان رضوی دارد و اینکه در مسیر جاده ترانزیت است، وجود برخی صنایع از جمله کارخانه سیمان قاین که ارتباطات زیادی با سایر نقاط استان و کشور دارد، باعث افزایش موارد ابتلا در این شهرستان شده است.

وی تاکید کرد: عادی‌انگاری در هم استانی‌ها جدی گرفته شود تا شاهد افت رعایت پروتکل‌های بهداشتی نباشیم و از هدف اصلی که کاهش مرگ و میر است، دور نشویم.

قاینات در حال حاضر تنها شهرستان نارنجی خراسان جنوبی است که از یک هفته قبل به دنبال افزایش موارد مثبت و بستری در این شهرستان از زرد به نارنجی تغییر وضعیت داد.

 

 

 

 

 

 

 

مدیرعامل شرکت ملی فولاد:

فولاد قائنات بزودی افتتاح می‌شود

فولاد قائنات بزودی افتتاح می‌شود

 مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران گفت: مجموعه فولاد قائنات که به‌زودی افتتاح می‌شود سندی برای توانمندی ایران در زمینه بومی‌سازی است که در شمار هفت طرح فولاد استانی قرار دارد.

به گزارش ایرنا، «امیرحسین نادری» سه شنبه در آیین افتتاحیه نمایشگاه تخصصی بومی سازی قطعات و تجهیزات صنعت فولاد افزود: پیش از تحریم ها این باور در صنعت فولاد برای بومی سازی وجود نداشت و یا بسیار کم رنگ بود، اما امروز خودباوری برای داخلی سازی شتاب گرفته است.

وی تصریح کرد: امروز صنعت فولاد در زمینه بومی‌سازی به عنوان پیشران به حساب می آید و می تواند الگویی برای دیگر صنایع در زمینه داخلی‌سازی باشد.

نادری گفت: ساخت یک قطعه در مرحله نخست، نویدی است برای اینکه دیگر نیاز به واردات آن وجود ندارد، بنابراین توقف واردات قطعات هنگامی اجرایی می شود که سابقه ساخت داخلی وجود داشته باشد.

هفت طرح فولاد استانی قائنات (خراسان جنوبی)، شادگان( خوزستان)، سبزوار( خراسان رضوی)، نی ریز( فارس)، میانه ( آذربایجان شرقی) ، بافت ( کرمان) و سفید دشت ( چهارمحال و بختیاری) در دولت تدبیر و امید پس از سال‌ها توقف کلید خورد و اکنون پس از تولید آهن اسفنجی در مرحله فولاد سازی قرار دارند.
طرح های مزبور برای ۸۰۰ هزار تن تا یک میلیون تن پیش بینی شده اند.

صرفه جویی ارزی در صنعت فولاد

مجری توانمند سازی و بومی سازی در شرکت ملی فولاد ایران گفت: امروز در صنعت فولاد به باور داخلی سازی رسیده ایم و حاصل تلاش در این زمینه صرفه‌جویی ارزی میلیونی است که همچنان تداوم دارد.

حسن پایاب افزود: برآورد می شود که تاکنون حدود ۱۲ میلیون یورو در این بخش صرفه جویی ارزی بدست آمده و فولاد قائنات گواه توانایی در این بخش محسوب می شود که بزودی به بهره برداری می رسد.

وی گفت: سه مولفه شجاعت و آگاهی، سرعت عمل و تصمیم گیری به موقع نقش کلیدی در بومی سازی به عنوان یک ضرورت جدی در صنعت فولاد به حساب می آید.

پایاب توضیح داد: داخلی سازی مانع از تطویل اجرای پروژه می شود، فرصت اشتغال را فراهم می سازد و نیروهای جوان و متخصص از بازار کار برخوردار می شوند، مشکلات تامین ارز برای واردات حذف می شود و پژوهش و تحقیق در کشور رونق پیدا می کند.

به گزارش ایرنا، ایران به عنوان دهمین فولاد ساز جهان معرفی شده و انتظار می رود امسال میزان تولید در این بخش به ۳۰ میلیون تن برسد، ضمن اینکه ظرفیت هم از ۴۰ میلیون تن فراتر خواهد رفت.

 

مانور زلزله فرضی به بزرگی ۶.۳ ریشتر در قاین برگزار شد/۲-۳

 مانور زلزله فرضی به بزرگی ۶.۳ ریشتر در قاین برگزار شد

معاون امداد ونجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از برگزاری مانور زلزله فرضی به بزرگی ۶.۳ ریشتر در شهرستان قاین خبر داد.

محمد حمزه اسعدزاده  در حاشیه بازدید از اجرای مانور زلزله فرضی به بزرگی ۶.۳ ریشتر در روستای فیروزآباد قاین  اظهارکرد: ارزیابی آمادگی امدادگران و نجات‌گران در مواجه با حوادث طبیعی از جمله اهداف برگزاری این مانورها است.

وی با بیان اینکه در این مانور به محض اعلام حادثه از سوی مردم یک تیم ارزیاب به محل وقوع حادثه اعزام شد، بیان‌کرد: پس از ارزیابی، دو تیم نجات در آوار با امکانات پنوماتیک و هیدورلیک به منطقه اعزام و یک تیم پشتیبان نیز در مرکز اداری مستقر شد.

اسعدزاده با بیان اینکه برابر ارزیابی‌ها در این مانور براساس وسعت حادثه ۱۰ خانوار در بافت قدیم روستای فیروزآباد قاین مورد خسارت واقع شدند، گفت: این حادثه فرضی سه مصدوم بر جاگذاشت که به چادر از قبل تعیین شده تریاژ منتقل و در نهایت به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه آتش نشانی، اورژانس، نیروی انتظامی، سپاه و دیگر اعضای کارگروه امداد و نجات در این مانور همکاری داشتند، اظهار کرد: این مانور با حضور شش تیم تخصصی و به کارگیری ۱۰ دستگاه خودروی امدادی برگزار شد.

محمد کریمی فرماندار قاین نیز در این بازدید به خبرنگار مهر گفت: کشور ما در دهه‌های اخیر زلزله‌های متعددی را تجربه کرده است که مرگبارترین آنان زلزله‌های رودبار، بم و کرمانشاه در همین سال‌های اخیر بوده است.

وی بیان‌کرد: در این راستا انجام مانورهای زلزله و شناسایی نقاط ضعف و قوت در امدادرسانی یکی از ضروریات است که در کارگروه‌های بعد از مانورها مشخص می‌شود.

فرماندار قاین ادامه‌داد: ما در خراسان‌جنوبی با حوادثی چون زلزله، طوفان و گاه سیل رو به رو هستیم که باید با اقداماتی در قبل از حوادث به مردم در قبال ایمنی از بلایای طبیعی اطمینان خاطر بدهیم که یک نمونه آن ساخت خانه‌های ایمن است.

آموزش در شهرستان قاینات غیرحضوری است/۲-۳

آموزش در شهرستان قاینات غیرحضوری است

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: با توجه به اعلام ستاد استانی کرونا مبنی بر وضعیت نارنجی قاینات، آموزش در این شهرستان به صورت غیرحضوری است.

محمدعلی واقعی افزود: این وضعیت شامل تمامی مدارس روستایی و شهری می‌شود و تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.

وی گفت: آموزش در مناطقی از شهرستان قاینات که پوشش اینترنتی ندارد از طریق درسنامه انجام می‌شود و تولید محتوای لازم در این زمینه قبلا انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تصریح کرد: استفاده از مدرسه تلویزیونی ایران برای تمامی دانش‌آموزان این شهرستان و دیگر شهرستان‌های استان توصیه می‌شود.

وی یادآور شد: طبق اعلام ستاد کرونا از ابتدای بهمن امسال در مناطق آبی و زرد آموزش برای دوره اول و دوم ابتدایی و دروس عملی هنرستان‌ها به صورت حضوری برگزار شده است.‌

واقعی گفت: طبق ابلاغیه‌ای که به مناطق آموزشی ارسال شد، مدارس زیر ۵۰ دانش‌آموز در مناطق روستایی هم آموزش حضوری دارند که با حداکثر ۱۰ دانش‌آموز کلاس‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارسی که آموزش حضوری دارند، رعایت می‌شود و والدین در این ارتباط دغدغه‌ای نداشته باشند.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی از ضد عفونی شدن کلاس‌های درس قبل و بعد از حضور دانش‌آموزان خبر داد و گفت: زیرساخت‌های لازم برای ضد عفونی در تمامی مدارس استان تامین شده است.

در حال حاضر شهرستان قاینات تنها شهرستان نارنجی (پرخطر) خراسان جنوبی است.

 

مرمت منزل سلطانی قاین و مسجد تاریخی روستای خشک/۲-۳

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان قاینات از مرمت منزل سلطانی قاین و مسجد تاریخی روستای خشک خبر داد.

حمید عباس زاده گفت: در پی بارندگی‌های شدید اواخر سال گذشته و اوایل سال جاری که منجر به آسیب‌های جدی به ویژه به مسجد روستای خشک شده بود، مرمت این بنا در دستور کار قرار گرفت و در این دوره عملیات سبک‌سازی بام، اجرای غوره‌گل و کاه‌گل پشت‌بام‌های مسجد انجام شد.
وی افزود: همچنین اجرای طاق‌ زنی گنبد‌های آسیب‌دیده، مرمت دیوار‌های داخلی و ستون‌ها از  دیگر اقداماتی است که در راستای مرمت این اثر تاریخی انجام شد.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان قاینات گفت: بارندگی‌ها آسیب‌هایی به پشت‌بام منزل تاریخی سلطانی که به عنوان موز‌های مردم‌شناسی و مشاهیر قاین مورد استفاده است، وارد کرده بود که با تجدید کاه گل، از اثر رفع خطر شد.

اعزام کاروان سلامت به روستای محروم دوچاهی قاین/۲-۳

به مناسبت دهه مبارک فجر یک تیم بهداشتی درمانی برای خدمات رسانی به نقاط محروم به روستای عشایری دوچاهی بخش مرکزی قاینات اعزام شد.

رئیس جمعیت هلال احمر قاین گفت: با اعزام کاروان سلامت به روستای دوچاهی ۳۰ نفر از بیماران این روستا از خدمات درمانی و دارویی رایگان بهره‌مند شدند.

جواد یوسفی افزود: از ابتدای سال سه کاروان سلامت به روستا‌های محروم اعزام شده که حدود ۲۰۰ نفر از خدمات رایگان درمانی بهره‌مند شده‌اند.

یوسفی افزود: بیش از ۱۰۰ میلیون ریال خدمات دارویی رایگان در این کاروان به بیماران نیازمند پرداخت شد.

روستای عشایری دوچاهی در۶۰کیلومتری شرق قاین واقع شده است.

۴ تبلت، هدیه معلم آرین شهری به دانش آموزانش/۲-۳

معلم دبستان پروین اعتصای آرین شهر قاینات با کمک خیراندیشانه خود، ۴ دانش آموز محروم این آموزشگاه را از آموزش‌های فضای مجازی بهره‌مند کرد.

خانم نسرین کوره گر برای تهیه این تعداد تبلت هوشمند ۶ میلیون تومان هزینهکرده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر بیش از ۱۷ هزار و ۸۰۰ دانش آموز استان محروم از گوشی و تبلت هوشمند هستند.

محمد علی واقعی افزود: از ابتدای سال تحصیلی جاری بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ تبلت و گوشی هوشمند با مشارکت معلمان، دانش آموزان و خیران نیکوکار تهیه شده و در اختیار دانش آموزان محروم در مدارس استان قرار گرفته است.

 

 

کشف ۴۰ هزار نخ سیگارخارجی قاچاق در قاین/۲-۳

ماموران انتظامی شهرستان قاین در بازرسی از یک اتوبوس مسافربری ۴۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق در این شهرستان کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان قاین گفت:  مأموران ایست و بازرسی شهید “غلامی” شهرستان قاین هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک اتوبوس مسافربری مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.
سرهنگ زال بیکی افزود: ماموران دربازرسی از اتوبوس سیگار خارجی قاچاق به  ارزش ۱۶۰ میلیون ریال کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان قاین گفت: ماموران در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان قاینات پیگیری می‌شود/۲-۳

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای شورای اسلامی: مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان قاینات را در تهران پیگیری می‌کنیم.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای شورای اسلامی در جلسه بررسی مشکلات بهداشت و درمان قاین با اشاره به مشکلات مطرح شده در خصوص تامین نیروی انسانی، تامین آمبولانس و تکمیل و ساخت اورژانس در شهرستان گفت: درخواست‌هایی مطرح شده موارد مربوطه را در تهران پیگیری می‌کنیم.

اسحاقی همچنین در دیداراعضای شرکت تعاونی کامیون داران نیمبلوک وامام جمعه نیمبلوک گفت:با توجه به این که نیمبلوک به عنوان یکی از نقاط درحوزه حمل و نقل شناخته می‌شود راه اندازی باربری یکی از نیازهاست که پیگیری می‌کنیم.
وی در دیدار با شهرداران شهرستان قاینات هم در خصوص برخی از مشکلاتی همچون تامین قیررایگان، ماشین آلات و تجهیزات آتش نشانی، تعیین تکلیف شهر قدیم قاین، افزایش سهم شهرداری‌ها از ارزش افزوده قول پیگیری داد.

آسمانی شدن مادر شهید مددنژاد/۲-۳

مادر شهید ابراهیم مددنژاد به فرزند شهیدش پیوست.

حاجیه خانم خیرالنساء دلاوری مادر شهید ابراهیم مددنژاد براثر کهولت سن در ۸۲ سالگی دارفانی را وداع گفت وبه فرزند شهیدش پیوست.

 

پیکر این بانو امروز پنجشنبه ۲۳ بهمن در روستای شهرک قدس قاین تشییع و در جوار فرزند شهیدش به خاک سپرده خواهد شد.

دانش آموز شهید ابراهیم مددنژاد در سال ۱۳۶۵ در سن ۱۶ سالگی در منطقه شلمچه به فیض عظمای شهادت نائل شد.

 

افزایش تخت‌های بیمارستان شهدای قاین/۲-۳

تخت‌های بخش ICU امگا بیمارستان شهدای قاین به ۲۰ تخت افزایش یافت.

رئیس شبکه بهداشت و درمان و سرپرست بیمارستان شهدای قاین گفت: با توجه به شیوع کرونا و کمبود فضا برای بیماران بدحال با مجوز معاون وزیر بهداشت به قاین مجوز بخش CCU بیمارستان شهدای قاین  به ICU تبدیل شد.

حمیدی راد افزود: بر این اساس تجهیزات مورد نیاز این بخش با مساعدت رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند این بخش حدود ۲ روز قبل تحویل بیمارستان شد.

وی افزود: ۲۰ تخت، ۲۰ دستگاه ونتیلاتور و ۵ دستگاه مانیتورینگ تجهیزاتی است که با هزینه ۸ میلیون تومان تحویل این بیمارستان شده است.

سرپرست بیمارستان شهدای قاین گفت: با اضافه شدن این فضا به بخش ICU در آینده در زمینه بستری و درمان بیماران بدحال کمبودی نخواهد بود.

رایزنی‌ها برای تامین خوراک اولیه مجتمع فولاد قاین از معادن خواف

مدیر عامل شرکت ملی فولاد ایران در قائنات گفت: رایزنی‌ها برای تامین خوراک اولیه مجتمع فولاد این شهرستان از معادن خواف در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان جنوبی، نادری در سفر به شهرستان قائنات گفت:بهترین منطقه برای رساندن گندله سنگ رایزنی‌ ها برای تامین خوراک اولیه مجتمع فولاد قاین از معادن خوافاهن به این مجتمع منطقه خواف است که پیگیری‌های لازم برای اینکه بتوانیم سهمیه خوبی را برای این مجتمع در نظر بگیریم در جریان است و امیدواریم با پیگیری‌هایی که نماینده منطقه و استاندار هم انجام می‌دهد بتوانیم سهیمه خوراک خوبی برای منطقه بگیریم که با حداکثر ظرفیت اینجا کارکند.

وی در خصوص تامین نیرو‌های مورد نیاز مجتمع فولاد هم افزود:این مجتمع مجموعه‌ای است که مردم توقع دارند که با استخدام و بومی گزینی، تعداد زیادی از هموطنان در این قسمت از کشور، بتوانند شاغل شوند.

نادری گفت: تلاش ما این است که بتوانیم با بهره‌برداری از حداکثر ظرفیت صنعتی که در این مجتمع پیش بینی شده چه واحد احیا چه واحد فولادسازی بستر را فراهم کنیم که هم توزیع شغل مناسب و هم ثروت مناسب برای منطقه داشته باشیم.

امام جمعه قاینات هم خواستار بکار گیری نیرو‌های بومی و تامین مواد اولیه از نزدیک‌ترین مکان برای کارخانه فولاد قائنات شد.

حجت الاسلام رحمانی گفت: خیلی از مشکلات سر راه بوده الحمدالله برطرف شده، ولی مشکلی که خیلی قابل توجه است این است که ظاهراً گفته می‌شود باید که خوراک اولیه یا بخشی از خوراک این کارخانه از یزد و کرمان منتقل شد که این مسافت بسیار طولانی است البته خواف جاده بسیار خلوتی است و مشکلی را برای ترافیک ایجاد نمی‌کند

مجتمع فولاد با سرمایهگذاری ۸هزار میلیارد ریالی در دو بخش تولید آهن اسفنجی و فولاد سازی در حال اجراست که مرحله اول آن در قالب تولید آهن اسفنجی با ظرفیت سالانه هشتصد هزار تُن تا دهه فجر به بهره برداری میرسد.

افتتاح این طرح برای ۴۰۰نفر به طور مستقیم و بیش از ۳هزار نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد می‌کند.

سارق زعفران در قاینات دستگیر شد/۲-۳

سارق زعفران در قاینات دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان قاینات گفت: ماموران انتظامی، سارق هفت کیلوگرم زعفران به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال را در این شهرستان دستگیر کردند.

به گزارش طلوع خراسان، سرهنگ محمود زال بیکی اظهار داشت: با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع سرقت هفت کیلوگرم زعفران در شهرستان قاینات، بلافاصله پیگیری موضوع به منظور شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان احتمالی به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با اشراف اطلاعاتی و بررسی شیوه‌های وقوع سرقت، متهم را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی، در عملیاتی غافلگیرانه سارق را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان قاینات با بیان اینکه ماموران در بازرسی از منزل متهم هفت کیلوگرم زعفران به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال را کشف کردند گفت: سارق در اظهارات خود به یک فقره سرقت دیگر اعتراف کرد که در این رابطه متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

وی تاکید کرد: شهروندان در نگهداری اموال با ارزش خود دقت بیشتری داشته باشند و نکات ایمنی و هشدارهای انتظامی را در جهت پیشگیری از سرقت جدی بگیرند.

 

 

 

مدیر و بنیان گذار شرکت تروند زعفران قاین گفت: این شرکت اولین واحد اصولی فرآوری، بسته بندی و صادرات زعفران در کشور است.

به گزارش نسیم قائن ، محسن احتشام مدیر و بنیان گذار شرکت تروند زعفران قاین در گفتگو با شبکه ایران کالا گفت: قاینات مرکز کشت زعفران در ایران است که از سال ها پیش بهترین زعفران دنیا در قاینات کشت میشده و الان هم کشت میشود. کاری که ما در شرکت تروند زعفران انجام دادیم تلفیق تجربه بیش از صد سال کشت زعفران با صنعت زعفران است یعنی کنار تجربه ای که از پدران ما در رابطه با کشت زعفران به ما رسیده ما نسل جدید با آموختن علم این کار و تلفیق این دو با هم توانسته ایم اولین واحد اصولی فرآوری، بسته بندی و صادرات زعفران در کشور باشیم.

وی افزود: شرکت تروند زعفران در سال ۱۳۸۱ راه اندازی شد و ما هم بحث فرآوری زعفران را داریم و هم تولید فرآورده از زعفران و تروند زعفران اولین شرکتی است که تولید زعفران به روش علمی و اصولی و فرآورده از زعفران را در کشور انجام میدهد و به دنیا صادر میکند.

مدیر و بنیان گذار شرکت تروند زعفران قاین بیان کرد: ما صادر کننده نمونه در سطح کشور هستیم که به بیش از ۳۵ کشور صادرات انجام میدهیم و توانسته ایم ۶ دوره صادرکننده نمونه و برتر ملی باشیم و افتخار این را داشته باشیم که در سطح استان هم هر سال برترین صادر کننده زعفران باشیم همچنین واحد نمونه فرآوری از وزارت جهاد کشاورزی و واحد تولیدی نمونه صنعت معدن و تجارت و کارآفرین نمونه وزارت کار و امور اجتماعی را داشته باشیم.

احتشام گفت: ما با داشتن بیش از ۱۰۰ نوع بسته بندی زعفران براساس خواسته و نیاز بازار هدف، محصولی کاملا طبیعی و بدون مواد نگه دارنده ارائه میدهیم و از سال ۸۱ که تروند قائن راه اندازی شده است ما اجرا کننده مولفه های اقتصاد مقاومتی در تولید محصول اصیل ایرانی هستیم که این محصول را از خام فروشی و فله فروشی دور کرده ایم و فرآورده از آن تولید میکنیم.

 

 

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان قاین با بیان این که روز به روز به دلیل سهل انگاری و عادی انگاری همشهریان بر تعداد بیماران کرونایی در شهرستان اضافه می کند گفت: اگر وضعیت به همین منوال پیش رود شهرستان قاینات به سمت قرمزی و تعطیلی کامل خواهد رفت.

به گزارش نسیم قائن ، حمیدی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان قانیات در سی و دومین جلسه ستاد کرونا شهرستان  با بیان این که متاسفانه در طی ۶ روز گذشته ۶۲ نفر از همشهریان ما به ویروس کرونا مبتلاشده اند گفت: ۳ نفر از همشهریان خود را دراین مدت از دست داده ایم که برابر ۵۰ درصد فوتی های استان بوده است

وی با بیان این که روز به روز به دلیل سهل انگاری و عادی انگاری همشهریان بر تعداد بیماران در شهرستان اضافه می کند گفت: اگر وضعیت به همین منوال پیش رود  شهرستان قاینات به سمت قرمزی و تعطیلی خواهد رفت.

کریمی فرماندار قاین نیز با تاکید بر این که باید اطلاع رسانی از طریق جراید و رسانه ها و بلند گوهای شهری بیشتر شود گفت: با توجه به وضعیت نارنجی بودن شهر ،حضور در آرامستانها ممنوع و تالارها تعطیل شده است.

وی ادامه داد: در صورت وضعیت زرد و آبی تالارها با ۵۰ درصد ظرفیت باید فعالیت کنند و چنانچه این موضوع رعایت نشود بر اساس مجوز های قانونی پلمپ تالارها حتمی خواهد بود و با برگزار کنندگان مراسمات برخورد جدی و قانونی خواهد شد.

کریمی بر تعطیلی باشگاهها و آموزشگاههای موسیقی و زبان انگلیسی و چایخانه ها و قهوه خانه وموزه ها و سینماها و تعطیلی مدارس و حوزه های علمیه و پنج شنبه بازار تاکید کرد کردو گفت:همچنین افرادی که اقدام به انتشار پیامکهای انبوه کنند برابر قانون با آنها برخورد خواهد شد

فرماندار قاین از ترددبیش از حد  همشهریان به خراسان رضوی به دلیل درمان وزیارت  خبر داد و گفت: با توجه به فعالیت  کارخانه فولاد و سیمان و حضور تعداد زیاد کارگرو همچنین حدود ۶ هزار راننده و شاگرد راننده که در استانهای مختلف تردد دارند خود باعث افزایش میزان کرونا در شهرستان شده است.

وی با بیان این که امسال ستاد استقبال از بهار را در شهرستان نداریم گفت: درخواست ما از همه مردم این است که با سهل انگاری خود و عادی انگاری باعث تعطیلی بازار نشوند.

کریمی از منع تردد خودروها از ساعت ۲۱تا ۳ بامداد در شهرستان قاینات خبر داد و از شهروندان خواست تا از دورهمی های خانوادگی اجتناب کنند.

حجت الاسلام رحمانی امام جمعه قاین نیز از شلوغی دفاتر پیشخوان در سطح شهر گلایه کرد و گفت: نظارت دقیقی بر این دفاتر انجام نمی شود .

وی ادامه داد: متاسفانه تالارها در روزهای گذشته بسیار شلوغ و بدون رعایت پروتکل های بهداشتی برنامه داشتند وحتی شاهد حضور مردم در آرامستانها و مجالس ترحیم بدون رعایت پروتکل های بهداشتی هستیم .

امام جمعه قاین با اشاره به برگزاری نماز جمعه و جماعات در مساجد نیز گفت: مردم خوشبختانه دراین برنامه های نکات بهداشتی را رعایت می کنند و ما هم تابع دستورات ستاد کرونا هستیم و به محض این که دستور تعطیلی و عدم برگزاری این مراسمات داده شود ما هم اطاعت و اجرا خواهیم کرد و همه ما باید تابع تصمیمات ستاد کرونا باشیم.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای شورای اسلامی با بیان این که مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان قاینات را در تهران پیگیری می‌کنیم گفت: ان شاء الله به زودی سی تی اسکن جدید به تجهیزات بیمارستانی قاینات افزوده خواهد شد.

به گزارش نسیم قائن ، در جلسه ای که به منظور بررسی مشکلات پیش روی شبکه بهداشت و در مان قاین برگزار شد حمیدی ریاست شبکه بهداشت و درمان قاین با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده در حوزه بهداشت و درمان شهرستان به تکمیل ساختمان سی تی اسکن بیمارستان قاین اشاره کرد و گفت: با پیگیری های انجام شده از سوی نماینده شهرستان و ریاست دانشگاه علوم پزشکی  سی تی اسکن به زودی وارد بیمارستان شهرستان قاینات خواهد شد.

وی به ساختمان در حال ساخت ام ار آی قاین نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به این که قرارداد دستگاه ام ارآی قاین نیز بسته شده است و امیدواریم به زودی این دستگاه هم به بیمارستان قاین واگذار شود گفت: از مسئولین شهرستان خواستار پیگیری بیشتر برای تکمیل ساختمان ام ار آی را داریم.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان قاین از ورود تجهیزات بخش مگا آی سی یوی قاین نیز خبر داد و گفت: این تجهیزات در سفر اخیردکتر جان بابایی به قاینات قول داده شد که با پیگیری های مجدانه نماینده شهرستان و دکتر دهقانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند این تجهیزات نیز به بیمارستان قاینات تحویل داده شد.

حمیدی ادامه داد:با توجه به موافقت خیرین  در خصوص واگذاری ساختمان  نیمه تمام پژوهشکده قرآنی ام الائمه قاین به بهداشت ودرمان قاین و تغییر کاربری آن به فضای آموزشی بهیاری لذا خواستار پیگیری اعتبار جهت تکمیل این ساختمان از سوی مسئولین و خیرین هستیم.

 وی  با اشاره به ساخت چند پایگاه اورژانس در بخش ها و روستاهای شهرستان قاینات نیز خواستار تجهیزات و جذب نیرو ی استخدامی برای این پایگاههای اورژانس نیز شد.

اسحاقی نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای شورای اسلامی در جلسه بررسی مشکلات بهداشت و درمان قاین با اشاره به مشکلات مطرح شده در خصوص تامین نیروی انسانی، تامین آمبولانس و تکمیل و ساخت اورژانس در شهرستان گفت: درخواست‌هایی مطرح شده موارد مربوطه را در تهران پیگیری می‌کنیم.

وی ضمن تشکر از دکتر جان بابائی در خصوص تجهیزات بخش مگا آی سیوی بیمارستان قاینات گفت: در بودجه ۱۴۰۰ از محل اعتبارات در اختیار نماینده ،اعتبار خوبی برای بیمارستان دوم قاینات در نظر گرفته شده است که  امیدواریم در سال آینده اعتبارات خوبی تخصیص داده شود.

اسحاقی همچنین در دیداراعضای شرکت تعاونی کامیون داران نیمبلوک وامام جمعه نیمبلوک گفت:با توجه به این که نیمبلوک به عنوان یکی از نقاط درحوزه حمل و نقل شناخته می‌شود راه اندازی باربری یکی از نیازهاست که پیگیری می‌کنیم.

وی در دیدار با شهرداران شهرستان قاینات هم در خصوص برخی از مشکلاتی همچون تامین قیررایگان، ماشین آلات و تجهیزات آتش نشانی، تعیین تکلیف شهر قدیم قاین، افزایش سهم شهرداری‌ها از ارزش افزوده قول پیگیری داد.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه همچنین در دیدار با رئیس اداره مخابرات شهرستان قاینات ،از رئیس اداره مخابرات خواست تا مشکل تلفن ثابت و اینترنت روستاهای شهرستان قاینات با جدیت بیشتری پیگیری شود .

حجت الاسلام رحمانی افزایش و تورم قیمت مسکن در قاینات را بسیار سرسام آور دانست و گفت: مردم از این موضوع بسیار نگران هستند و باید یک فکر اساسی برداشته شود.

به گزارش نسیم قائن ، حجت الاسلام رحمانی امام جمعه قاین در خطبه های این هفته نماز جمعه با دعوت مردم به رعایت تقوای الهی وبا اشاره به بد عهدی های آمریکا گفت:آمریکای متکبر و خودخواه و از خود راضی که از سر تکبر و خود خواهی از برجام خارج شده است وباز با همان خوی تکبر می گوید ایران باید به ما امتیاز بدهد که به برجام برگردیم.

 وی افزود: آنها به بهانه تسهیلات نظامی و موشکهای بالستیک و حقوق بشر در ایران به دنبال برجام دوم و سوم هستند و طلبکارانه با ما حرف می زنند و از ما امتیاز می خواهند درحالی که ما به همه تعهدات خود عمل کرده ایم.

امام جمعه قاین در ادامه با اشاره به افزایش جمعیت در شهرستان قاینات با افتتاح فولاد و همچنین حضور نیروهای ارتشی در آینده دراین شهرستان گفت:متاسفانه با افزایش قیمت وتورم مسکن در شهرستان قاینات روبه روهستیم و این داد جوانان و مردم شهرستان را در آورده است و  با پیگیری هایی که با مسئولین شهرستان داشته ایم مسکن و شهرسازی در شهرستان زمین ندارد تا به جوانان و فرهنگیان و طلاب و اصناف و بازاریان برای ساخت مسکن زمین بدهد و با افزایش جمعیت هم در شهرستان روبه رو خواهیم بود و همین موضوعات باعث شده که با افزایش نرخ مسکن و گرانی آن مواجه شویم که حتی این موضوع بنا به گفته مسئولین وکارشناسان ۶ برابر شهرهای بزرگی همچون مشهد در ۸ ماهه اخیر بوده است.

حجت الاسلام رحمانی  افزایش و تورم قیمت مسکن در قاینات را بسیار سرسام آور دانست و گفت: مردم از این موضوع بسیار نگران هستند و باید یک فکر اساسی برداشته شود.

وی ادامه داد: در صحبت هایی که با مدیر کل مسکن و شهرسازی داشته ایم از آنها درخواست شد تا نسبت به توافقات با مردم و صاحبان زمین ها همکاری بیشتری داشته باشند چرا که قانون می گوید ۷۰ به ۳۰ و مردم موافق این قانون موافق نیستند وحداقل قانون باید  ۴۰به ۶۰ یا ۵۰ به ۵۰ تغییر کند تا وضعیت مسکن وزمین در قاینات بهتر شود و مشکلات پیش روی مردم هم بهبود یابد.

امام جمعه قاین در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع کمربندی شهر قاین اشاره کرد و گفت: این کمر بندی برای منطقه زیرکوه بسیار خوب است اما  باید یک تغییراتی هم در این هلال کمربندی داده شود ویک لاین از پلیس راه تا کارخانه سیمان کشیده تا مسیر تردد به سمت مشهد هم کوتاهتر شود.

حجت الاسلام رحمانی به حضور وزیر راه و شهرسازی به استان اشاره داشت و گفت: قرار بود این درخواستها در بازدید از شرکت ریبار به گوش وزیر محترم برسد که به دلیل ضیق وقت و تغییر در برنامه ها،ایشان فقط بازدید کوتاهی از جاده قاین بیرجند وطرح بتن جاده ای داشتند ولذا درخواستها به مدیر کل محترم اعلام شد تا ان شاء الله این درخواستهای مردمی به گوش وزیر محترم برسد وچاره ای بیاندیشند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*