آخرین خبر :

اخبار علمی/میوه‌ای که از شما مقابل کرونا محافظت می‌کند

میوه‌ای که از شما مقابل کرونا محافظت می‌کند

یک متخصص تغذیه ضمن توصیه به خوردن میوه کیوی، آن را یک روش طبیعی برای بالا بردن ایمنی بدن در مقابل ویروس کرونا دانست.

به گزارش  العالم، نورهان محی الدین ​​متخصص تغذیه می‌گوید که میوه کیوی یکی از مهمترین مواد مغذی است که ایمنی بدن را تقویت می‌کند، زیرا حاوی طیف وسیعی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم است.

او توضیح داد: کیوی منبع اصلی ویتامین “C” و سرشار از آنتی اکسیدان است که به مبارزه با سرماخوردگی و ویروس کرونا کمک می‌کند.

میوه‌ای که از شما مقابل کرونا و سرطان روده بزرگ محافظت می‌کند

این متخصص تغذیه به نقش کیوی در حفظ سطح فشار خون و در نتیجه کاهش خطرات و بیماری‌های مرتبط مانند حملات قلبی اشاره کرد.

به گفته او کیوی حاوی درصد بالایی از آب است که به کاهش ویسکوزیته خون، تحریک گردش خون و بهبود جریان خون در عروق کمک می‌کند.

سرفه‌های مزمن، خبر از یک بیماری کشنده می‌دهند

متخصصان آلمانی می‌گویند که سرفه مزمن می‌تواند نشانه‌ای از یک بیماری تنفسی و خطرناک باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الکوثر، بنیاد ریه آلمان هشدار داد که سرفه مزمن ممکن است نشانه بیماری انسداد مزمن ریوی (COPD) باشد که این یک بیماری جدی و تهدید کننده علیه جان انسان است.

این بنیاد توضیح داد که انسداد مزمن ریوی به معنای باریک شدن مجاری تنفسی به دلیل فرآیند‌های التهابی و سپس آسیب به ریه است که سیگار کشیدن دلیل اصلی این بیماری خطرناک است.

سرفه اگر بیش از یک سال ادامه داشته باشد، مزمن محسوب می‌شود. علاوه بر سرفه مزمن، علائم این بیماری تنگی نفس و وجود خون در مخاط است. بیماری انسداد مزمن ریوی را نمی‌توان به طور کامل درمان کرد، اما می‌توان پیشرفت آن را از طریق دارو‌های گشاد کننده برونش و ترک سیگار متوقف کرد.

مقامات بهداشتی در ژاپن تأیید کرده اند در این کشور اکنون موارد زیادی از ابتلا به گونه جدیدی از کروناویروس شناسایی شده که می تواند کارایی واکسن های موجود برای مقابله با COVID-۱۹ را کاهش دهد.

 به گزارش ایسنا، این سویه جهش یافته ویروس در ۹۱ بیمار در منطقه کانتو تشخیص داده شده است.

دارویی برای جلوگیری از پیری کشف شد!

شناسایی گونه جدید کروناویروس در ژاپن با احتمال کاهش کارایی واکسنهای موجود

شناسایی گونه جدید کروناویروس در ژاپن با احتمال کاهش کارایی واکسنهای موجود

مقامات بهداشتی در ژاپن تأیید کرده اند در این کشور اکنون موارد زیادی از ابتلا به گونه جدیدی از کروناویروس شناسایی شده که می تواند کارایی واکسن های موجود برای مقابله با COVID-۱۹ را کاهش دهد.

 به گزارش ایسنا، این سویه جهش یافته ویروس در ۹۱ بیمار در منطقه کانتو تشخیص داده شده است.

مبتلایان به کرونای شدید دچار آسیب‌های قلبی می‌شوند

مبتلایان به کرونای شدید دچار آسیب‌های قلبی می‌شوند

تهران-ایرنا- نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد حدود ۵۰ درصد از بیمارانی که به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ شدید در بیمارستان بستری شده‌اند دارای سطوح افزایش یافته‌ای از پروتئینی به نام «تروپونین» هستند که به قلب آنها آسیب می‌زند.

به گزارش پایگاه اینترنتی یورک الرت، این آسیب شامل التهاب عضله قلب (میوکاردیت)، زخم یا مرگ بافت قلب (انفارکتوس)، محدودیت خون رسانی به قلب (ایسکمی) و ترکیب هر سه علایم است.

دیسک کمر را با هر ورزشی درمان نکنید

یک فیزیوتراپیست گفت: افرادی که دچار دیسک کمر هستند نباید از هر ورزشی برای کاهش درد کمر استفاده کنند.

عارف سعیدی، فیزیوتراپیست و مدرس دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: نحوه رفتار افراد با بسیاری از کمر درد‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است؛ در واقع کمر درد می‌تواند ناشی از افزایش سن، آرتروز، دیسک کمر، اسپاسم و کشیدگی‌های عضلانی باشد.

او توصیه کرد: افراد تحت هیچ عنوان از هر تمرین‌ ارائه شده در اینترنت برای کاهش درد کمر استفاده نکنند. در واقع تمرین‌ها درست هستند اما زمان و نحوه استفاده از هر تمرین برای انواع درد‌ها به درستی توضیح داده نشده است. به خصوص افرادی که دچار دیسک کمر هستند نباید از هر نوع تمرینی استفاده کنند.

سعیدی بیان کرد: بهترین حالت برای فردی که کمردرد دارد، حالت صاف و استاندارد است؛ برای مثال در زمان نشستن روی صندلی، قوز نکند. همچنین انجام هر کدام از حرکت‌های یوگا که فرد را با خمیدگی روبه رو کند، مضر است.

این متخصص آسیب‌های ورزشی در خصوص بهترین حالت خوابیدن گفت: طبق مطالعات بهترین حالت خوابیدن در شرایطی است که کمترین فشار به مهره‌های کمر وارد شود؛ بنابراین در حالت پهلو‌ها کمترین فشار برروی مهره و دیسک کمر وارد می‌شود. همچنین قرار دادن یک بالش بین پا‌ها و خم کردن یکی از آن‌ها به کاهش فشار مهره‌های کمر کمک می‌کند.

سعیدی تصریح کرد: روی شکم خوابیدن بیشترین میزان فشار را به ستون فقرات وارد می‌کند؛ بنابراین توصیه می‌شود تحت هیچ عنوان از این حالت برای خوابیدن استفاده نکنید.

رنگ پوسته تخم مرغ تاثیری در کیفیت آن ندارد

یک متخصص تغذیه روسی گفت: رنگ پوسته تخم مرغ تاثیری در کیفیت آن ندارد زیرا ترکیب شیمیایی تخم‌ها به خوراک بستگی دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم، دکتر تامارا برونسوا متخصص تغذیه در مرکز تحقیقات تغذیه‌ای و بیوتکنولوژی روسیه، اظهار کرد: تخم مرغ گنجینه‌ای از ویتامین‌ها و عناصر میکرو معدنی است؛ به گونه‌ای که حاوی ویتامین‌های B9 ,E ,A ,D ،کلسیم، پتاسیم، فسفر، آهن، روی و سلنیوم و همچنین حاوی کولین است که سطح کلسترول در خون را تنظیم می‌کند.

این پزشک متخصص افزود: بسیاری از نظرات مشهور در مورد فواید تخم مرغ با واقعیت مطابقت ندارند. برای مثال، این باور گسترده وجود دارد که زرده نارنجی از سایر زرده‌ها مفید‌تر است اما این یک توهم است زیرا رنگ زرده به ترکیب خوراک بستگی دارد.

او تصریح کرد: مواد اصلی خوراک مرغ گندم، ذرت و مواد افزودنی بیولوژیکی است که به جذب کاروتِن از ذرت و یونجه کمک می‌کند. به دلیل افزایش کاروتنوئید‌ها در خوراک یا مکمل‌های اضافه شده، رنگ زرده تخم مرغ روشن‌تر می‌شود اما این به این معنا نیست که آن تخم مرغ مفید‌تر است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*