اخبار علمی/بررسی تاثیر عینک در پیشگیری از کووید-۱۹

نحوه استفاده همزمان از دو ماسک

شما می‌توانید با قراردادن یک ماسک پارچه‌ای روی ماسک یکبار مصرف پزشکی، عبور ویروس از لایه‌های ماسک را دشوارتر کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، شنیدن خبر استفاده همزمان از دو ماسک در کاهش انتقال ویروس کرونا باعث شد تا بسیاری از مردم به طور همزمان از دو ماسک استفاده کنند. اما سوال‌های زیادی مطرح و ذهن افراد را درگیر کرده است که چه ماسکی و کدام ماسک‌ها را با هم بزنیم تا برای کاهش انتقال ویروس کرونا موثر باشند.

در واقع توصیه اصلی، استفاده از ماسک‌های جراحی سه لایه است. این سه لایه مختلف مانع ورود عوامل ویروسی به داخل بدن می‌شوند.

برخی افراد از ماسک‌های فیلتردار استفاده می‌کنند اما باید به این نکته توجه داشت که فیلتر موجود در این نوع ماسک‌ها باعث می‌شود هوای تنفسی افراد به نحو بهتری به بیرون منتقل شود.

ماسک فیلتردار

در کدام مکان‌ها از دو ماسک استفاده کنیم؟

توصیه می‌شود در مکان‌های پر جمعیت مثل هواپیما، قطار، زمان مراجعه به اداره‌ها و بیمارستان از دو ماسک استفاده کنید. همچنین استفاده از دو ماسک همزمان در شرایط طولانی و فضای بسته توصیه می‌شود.

باید به این نکته توجه داشت که استفاده همزمان از دو ماسک یکبار مصرف (جراحی) توصیه نمی‌شود. در واقع بهتر است از یک ماسک جراحی و پارچه‌ای استفاده کرد.

بررسی تاثیر عینک در پیشگیری از کووید-۱۹

بررسی تاثیر عینک در پیشگیری از کووید-۱۹

متخصصان هندی ادعا کرده اند که استفاده از عینک می تواند تا سه برابر احتمال ابتلا به کووید-۱۹ را کاهش دهد.

به گزارش ایسنا، گروهی از متخصصان هندی اظهار داشتند: افرادی که مجبور به استفاده از عینک هستند کمتر از افراد دیگر دستهای خود را به چشمهایشان می زنند.

چشم ها به عنوان محل ورود ویروس به حساب می آید و مجاری اشکی می توانند عامل بیماری کووید-۱۹ را به داخل حفره بینی منتقل کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه:

آزمایش غیرانسانی داروی ضدسرطان کبد در کاشان موفقیت‌آمیز شد

آزمایش غیرانسانی داروی ضدسرطان کبد در کاشان موفقیت‌آمیز شد

 عضو هیات علمی گروه مهندسی شیمی دانشگاه کاشان و جزو ۲ درصد دانشمندان برتر جهان در این حوزه گفت: آزمایش غیرانسانی یا خارج از بدن (In vitro) نانو ذرات داروی ضدسرطان پیشرفته کبد و دستگاه گوارش موفقیت‌آمیز شد.

نشانه‌های سرطان پوست که نادیده گرفته می‌شوند

عوامل مختلفی باعث ایجاد سرطان پوست می‌شود بنابراین توجه به برخی از نشانه‌های اولیه، امکان تشخیص زودهنگام را فراهم می‌کند.

به گزارش حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ملانوما یا سرطان پوست اغلب نادیده گرفته می‌شود، زیرا مردم فکر نمی‌کنند که به اندازه انواع دیگر سرطان ها جدی باشد. متأسفانه، سرطان پوست می‌تواند به سادگی جوش‌هایی که از بین نمی‌رود یا خال‌هایی که فراتر از مرز خود رشد می‌کنند، خود را نشان دهد. در این گزارش با ۸ نشانه سرطان پوست آشنا خواهیم شد.

۱. جوشی که از بین نمی‌رود

۲.  برجستگی پوست که قهوه‌ای یا سیاه نیست

۳. نوار تیره روی ناخن

۴. سیستم ایمنی شما ضعیف شده است

۵.  بریدگی که خونریزی‌اش متوقف نمی‌شود

۶. خالی که مرز‌های نامنظم دارد

۷. خالی که رنگ متفاوتی دارد

۸. خالی که در حال تغییر است

سمعک زوال عقل را تا ۵ سال به تاخیر می‌اندازد

سمعک زوال عقل را تا ۵ سال به تاخیر می‌اندازد

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که استفاده از دستگاه‌های کمک شنوایی می‌توانند بروز زوال عقل را در افراد مسن تا پنج سال به تاخیر اندازند.

به گزارش روزنامه دیلی میل، محققان ایرلند شمالی در این مطالعه داده های ۲ هزار و ۱۱۴ بیمار با اختلالات شنوایی را که هر کدام بیش از ۵۰ سال سن داشتند از مرکز هماهنگی ملی آلزایمر مورد بررسی قرار دادند.

محققان متوجه شدند، یک سوم از شرکت کنندگانی که از سمعک استفاده می کردند، پنج سال پس از تشخیص اختلال خفیف شناختی یا MCI، به زوال عقل مبتلا نشده بودند. در مقابل، این رقم برای افرادی که از سمعک استفاده نمی کردند، تنها یک پنجم بود.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*