اخبار علمی/اثر بخشی دارو‌های ضد انعقاد خون بر درمان کرونا

 

بررسی محققان آلمانی نشان می‌دهد:

اثر بخشی دارو‌های ضد انعقاد خون بر درمان کرونا

پژوهشگران آلمانی در بررسی‌های خود، تاثیر مثبت دارو‌های رقیق‌کننده خون در درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ را تایید کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، پژوهشگران آلمانی تحقیقاتی را  بر تاثیر دارو‌های رقیق‌کننده خون در درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ انجام داده اند.

از زمان مشاهده مقدار قابل توجهی از لخته‌های خون در بیماران مبتلا به کووید ۱۹، درمان برخی از این بیماران با دارو‌های رقیق‌کننده خون در دستور کار مراکز درمانی آلمان قرار گرفته است. در حال حاضر پژوهشگران آلمانی به دنبال نتایج بیشتر در خصوص اثربخشی این روش درمانی هستند.

 

در ماه مه سال گذشته حین کالبدشکافی در هامبورگ مشخص شد که بیماری کووید ۱۹ در بسیاری موارد منجر به ترومبوز لخته شدن خون و آمبولی ریه می‌شود. از آن پس بود که خط مشی درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در سراسر آلمان تغییر کرد. به پزشکان توصیه شده که بسته به پیشرفت بیماری، برخی از بیماران خود را با دارو‌های ضد انعقاد خون درمان کنند.

افزایش سرعت تشخیص سرطان روده با ابداع یک دوربین جدید

افزایش سرعت تشخیص سرطان روده با ابداع یک دوربین جدید

 محققانی دوربینی با فناوری پیشرفته ابداع کردند که می‌تواند سرعت تشخیص سرطان روده بزرگ را افزایش دهد.

به گزارش روزنامه دیلی میل، این دوربین که توسط محققان شرکت OutSense در انگلیس ساخته شده است،  بر لبه توالت فرنگی قرار می گیرد و با استفاده از فناوی های پیشرفته تصویربرداری،  مدفوع را در کاسه توالت به منظور یافتن رد خون در آن اسکن می کند. وجود رده هایی از خون در مدفوع یکی از علائم ابتلا به سرطان روده بزرگ محسوب می شود.

ارتباط التهاب مزمن لثه با روماتیسم مفصلی

تحقیقات جدید دانشمندان نشان می‌دهد که بین التهاب مزمن لثه و آرتریت روماتوئید (روماتیسم مفصلی) ارتباط مستقیمی وجود دارد.

به گزارش الکوثر، التهاب مزمن لثه یا پریودنتیت به عنوان آخرین مرحله بیماری لثه شناخته می‌شود که بر بافت‌هایی که دندان را پشتیبانی و آن‌ها را در جای خود نگه می‌دارند، تأثیر می‌گذارد و در صورت عدم درمان، استخوان فک آسیب دیده و ممکن است دندان‌ها از بین بروند.

از جمله اولین علائم هشدار دهنده بیماری لثه خونریزی لثه (هنگام مسواک زدن دندان ها) و بوی بد دهان است. مرحله اولیه بیماری لثه به عنوان التهاب لثه شناخته می‌شود که می‌تواند منجر به پریودنتیت پیشرفته شود.

پریودنتیت می‌تواند منجر به باز شدن فضا‌های کوچک بین لثه و دندان قبل از از دست دادن دندان شود. تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه اومئو در سوئد نشان داد که از دست دادن استخوان فک به دلیل پریودنتیت پیش از شروع آرتریت روماتوئید رخ می‌دهد.

«پرنلا لوندبرگ»، مدرس ارشد گروه دندانپزشکی در دانشگاه اومئو گفت: کسانی که مبتلا به آرتریت روماتوئید هستند بیشتر از کسانی که مفاصل سالمی دارند، درمعرض خطر از دست دادن دندان هستند.

علاوه بر این پرنلا تاکید کرد: درمان‌هایی که برای پریودنتیت به کار می‌روند نیز باعث تسکین درد مفاصل ناشی از آرتریت روماتوئید می‌شوند.

او گفت: سیگار کشیدن یک عامل خطر برای ایجاد مشکلات لثه است. سایر عوامل خطر شامل استرس، دیابت، سوء تغذیه و سیستم ایمنی ضعیف است.

بهترین زمان برای جدا کردن محل خواب کودکان

یک روانشناس کودک و نوجوان گفت: برای جداسازی محل خواب کودک، والدین در ابتدا باید وضعیت روحی فرزندشان را در نظر بگیرند.

مهشید فکری روانشناس کودک ونوجوان  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: جداکردن محل خواب کودک از والدین ازجمله مسائل مهمی است که از یک رده سنی به بعد والدین باید به انجام اقدام کنند. اما برخی از والدین به دلیل نگرانی بیش از حد نسبت به این موضوع بی تفاوت هستند.

او افزود: بهتر است جدا کردن محل خواب کودک بصورت گام به گام انجام شود و به این صورت که در ابتدا برای مدتی کودک در اتاق والدین، اما با فاصله بیشتری از مادر خوابانده شود.

او گفت: بهترین زمان برای جداسازی اتاق کودک از والدین حدود ۷ تا ۱۸ ماهگی است، زیرا در این سن کودک هنوز به والدین وابستگی بیمارگونه پیدا نکرده است و ترس از تاریکی برای او مفهومی ندارد.

فکری با اشاره به اینکه جدا خوابیدن کودکان به اجتماعی شدن او بسیار کمک می‌کند، تصریح کرد: انجام این کار باعث می‌شود تا کودکان اعتماد بیشتری نسب به والدین خود پیدا کنند همچنین این کار منجر به تقویت احساس عزت نفس و استقلال در کودکان نیز خواهد شد.

کربوهیدرات هایی که نباید از مصرف آن‌ها در زمستان غافل شوید

مصرف برخی از کربوهیدرات ها در زمستان به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند.

به گزارش  اسپوتنیک، نوریا دیانوا متخصص تغذیه در روسیه گفت:  دانه‌های کتان آسیاب شده باید در رژیم غذایی وجود داشته باشند. برای بسیاری از بیماران با مشکلات روده ای، مصرف این دانه‌ها تاثیر زیادی دارند.

او افزود: علاوه بر آن مصرف بیشتر کیوی، مرکبات و گندم سیاه به علت اینکه سرشار از کربوهیدرات‌های پیچیده است تاثیر زیادی دارد. همچنین از گروه سبزیجات بهتر است هویج را به علت اینکه حاوی ویتامین a است، بیشتر میل کنید. سبزیجات ریشه‌ای را می‌توان هم آب پز و هم تازه مصرف کرد و در زمستان نباید از مصرف سوپ سبزیجات غافل شوید.

پیش از این اعلام شده بود که رژیم غذایی سرشار از غذا‌های فرآوری شده و فاقد میوه‌ها و سبزیجات می‌تواند سیستم ایمنی بدن انسان را ضعیف کند. غذا‌های فرآوری شده حاوی چربی اشباع، نمک یا قند‌های افزوده هستند. کمبود خواب یا به طور کلی استراحت می‌تواند توانایی بدند را برای مبارزه با عفونت کاهش دهد.

نوشیدنی‌های الکلی اثری منفی بر عملکرد سیستم ایمنی بدن دارد. الکل می‌تواند فعالیت عادی سلول‌های ایمنی را مختل یا سرکوب کند. سیگار کشیدن نه تنها به سیستم ایمنی بدن آسیب رسانده و توانایی آن برای مبارزه با بیماری را کاهش می‌دهد، بلکه تعادل سیستم ایمنی بدن را بر هم می‌زند.

چاقی با التهاب مزمن در بدن ارتباط دارد. آدیپوسیتوکین‌ها توسط آدیپوز یا بافت چربی ترشح می‌شوند که می‌تواند فرآیند‌های التهابی را تقویت کند.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*