آخرین خبر :

اخبار خراسان جنوبی /

 

 

 

 

 

 

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی: انتقال آب از دریا مطالبه اصلی استان است

 

 

 

 

 

شناسایی ۲۰ بیمار جدید کرونا در خراسان جنوبی

شبانه روز گذشته ۲۰ بیمار جدید کرونا در خراسان جنوبی شناسایی شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۱۴۷ آزمایش کرونا در استان انجام شد که ۲۰ آزمایش، مثبت قطعی اعلام شد، گفت: از این تعداد، ۲ نفر در بیمارستان‌ها بستری اند و ۱۸ نفر نیز نمونه گیری سرپایی شدند.

دکتر مهدی زاده افزود: خوشبختانه در شبانه روز گذشته هیچ مورد فوت در اثر کرونا، در خراسان جنوبی نداشیم و تعداد فوتی‌ها در اثر بیماری کرونا همچنان ۷۵۴ مورد است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۴۴ بیمار با علائم بیماری حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: از این تعداد ۲۹ نفر مبتلا قطعی بیماری کرونا هستند و ۴ نفر از مبتلایان کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری اند که خوشبختانه مریض بدحال در آن‌ها نداریم.

 

 

 

 

این موسسه به نام پربرکت پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت ختمی مرتبت (ص) مزین گشته و موسسه خیریه حضرت رسول الله (ص) نامیده می شود و با همکاری معتمدان شهر و عموم مردم مهربان و خیرخواه توانسته بخشی از آلام نیازمندان را تسکین بخشد. این موسسه در سال ۱۳۷۷ پس از اخذ مجوز با کمک های مردمی و حامیان نیک اندیش آن اداره می شود

 

 

 

 

قاچاقچی ۱۲۳ کیلو تریاک در”نهبندان” دستگیر شد/۴

 

فرمانده انتظامی استان گفت: مأموران انتظامی شهرستان “نهبندان” در بازرسی از منزلی ۱۲۳ کیلو و ۹۶۰ گرم تریاک کشف و یک سوداگر مرگ را دستگیر کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سردار”ناصر فرشید” اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان نهبندان اخباری مبنی بر دپوی مواد مخدر توسط سوداگران مرگ دریافت کردند که پیگیری موضوع و دستگیری متهمان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، محل دپوی مواد مخدر را شناسایی کردند و پس از هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات ضربتی وارد مخفیگاه شدند.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: مأموران در بازرسی و پاک سازی محل ۱۲۳ کیلو و ۹۶۰ گرم تریاک کشف و یک متهم را دستگیر و به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی کردند.

 

 

 

 

۹۸ کیلو و ۵۰۰ گرم حشیش در خراسان جنوبی کشف شد/۴

 

فرمانده انتظامی استان گفت: مأموران پلیس در شهرستان”نهبندان” در بازرسی از یک سواری پژو، ۹۸ کیلو و ۵۰۰ گرم حشیش کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سردار “ناصر فرشید” اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با دریافت خبری مبنی بر انتقال محموله مواد مخدر توسط سوداگران مرگ در محورهای فرعی شهرستان “نهبندان”، شناسایی و دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر را پیگیری کردند.

وی افزود: مأموران در عملیاتی هدفمند و هوشمندانه یک سواری پژو ۴۰۵ حامل مواد مخدر را در محورهای فرعی شهرستان “نهبندان” شناسایی و به راننده خودرو دستور ایست دادند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی بیان داشت: راننده سواری پژو با مشاهده مأموران بر سرعت خودرو افزود و متواری شد که طی عملیات پلیسی خودرو متوقف و راننده آن دستگیر شد.

سردار فرشید تصریح کرد: مأموران در بازرسی از خودرو ۹۸ کیلو و ۵۰۰ گرم حشیش کشف کردند که متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده به مقام قضائی معرفی و روانه زندان شد.

وی با بیان اینکه در این رابطه یک خودرو توقیف شده است به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده و برخورد با فروشندگان موادمخدر و هرگونه بی نظمی و اخلال در نظم عمومی، با مرکز فوریت های پلیسی۱۱۰تماس گرفته و موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

 

 

 

 

 

همه با هم در  جشن گلریزان مهربانی شرکت می‌کنیم/۷

  • همه با هم در  جشن گلریزان مهربانی شرکت می‌کنیم

همه ساله در اواخر اسفند ماه جشن گلریزان با هدف حمایت از کودکان و دانش آموزان نیازمند در خراسان جنوبی برگزار می‌شود، اما دوسالی است که به واسطه ویروس کرونا این جشن به صورت مجازی انجام می شود.

دبیر اجرایی ستاد گلریزان  اظهار کرد: همه ساله در اواخر اسفند ماه جشن گلریزان با هدف حمایت از کودکان و دانش آموزان نیازمند برگزار می شود، اما دوسالی است که به واسطه ویروس کرونا این جشن به صورت مجازی انجام می شود و امید آن است که مردم خیر نوعدوست هم استانی همچنان با شکوه در آن شرکت کنند.

مهدی قمری ادامه داد: امسال چهارشنبه شب همزمان با ولادت مولا علی (ع) پدر یتیمان، جشن گلریزان به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال نیز این مراسم ساعت ۹ شب به صورت زنده از شبکه خاوران  برگزار می شود و منتظر حماسه سازی هم  استانی ها هستیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم مردم خیر به مانند سال های پیش گل بکارند، افزود: قطع به یقین نگاه مولا علی (ع) به مردمان خیر و مهربان است و باید در این امر خیر سهیم شد.

قمری یادآور شد: خیرانی که مایل هستند کمک های غیر نقدی داشته باشند می توانند کفش و لباس نو را به زورخانه امیر عرب یا حضرت ابوالفضلی (ع) تحویل دهند و شماره حساب ۰۱۰۶۵۰۰۰۶۷۰۰۳ و شماره کارت ۶۰۳۷۶۹۱۹۸۰۰۱۷۰۴۰ نزد بانک صادرات برای دریافت کمکهای نقدی خیران در نظر گرفته شده است.

خراسان جنوبی پایلوت طرح گردشگری عشایر/۲

خراسان جنوبی به همراه ۳ استان دیگر به عنوان پایلوت طرح گردشگری عشایر انتخاب شد.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های عشایری دامداران متحرک ایران در نشست هیئت مدیره اتحادیه تعاونی‌های دامداران متحرک ایران در بیرجند گفت: خراسان جنوبی به لیست سه استان کرمانشاه، اردبیل و فارس به عنوان نمونه‌های طرح پایلوت گردشگری عشایر افزوده می‌شود.

خرم افزود: در این طرح محلات عشایری استان به مکان‌هایی برای گردشگری تبدیل خواهند شد.

وی گفت: عشایر برای تامین زندگی خود نباید تنها متکی به گوشت دام باشند و اکنون که تعداد دام‌های عشایر با کاهش روبرو شده، باید سایر فرآورده‌های دامی نیزمورد استفاده اقتصادی عشایر قرار گیرند.مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های عشایری دامداران متحرک ایران  گفت: حلاجی، کاردینگ، ریسندگی، بافندگی و رنگرزی خدماتی هستند که می‌شود برای عشایر ایجاد درآمدزایی شود، ولی بیشتر باید در زمینه روش‌های فروش کالا‌های عشایری اتفاقاتی انجام شود.

خرم در ادامه بررسی توانمندی‌های اقتصادی عشایر استان خراسان جنوبی افزود: در مبحث گیاهان دارویی باید با برند سازی و اعطای تسهیلات شرایط را برای عشایر جهت ورود به این عرصه مهیا کرد.

وی در خصوص روغن گیری از پشم دام عشایر که موضوع اصلی این نشست بود گفت: ما آمادگی داریم با بررسی دقیق و کارشناسانه و اینکه آیا این طرح برای استان و سرمایه گذار توجیه اقتصادی دارد یا خیر، آن را در استان خراسان جنوبی اجرا کنیم و به همین دلیل نیز امروز با اعضاء هیات مدیره اتحادیه مرکزی به اینجا آمده ایم.

 

 

 

نمایشگاه بهاره در استان خراسان جنوبی برگزار نمی‌شود/۳-۷

  • نمایشگاه بهاره در استان خراسان جنوبی برگزار نمی‌شود

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: امسال نمایشگاه بهاره برگزار نمی شود و مردم می‌توانند مایحتاج خود را از طریق فروش فوق العاده خریداری کنند.

الیاس جویبان  در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در  بیرجند اظهار داشت: با توجه به شرایط کرونا امسال نمایشگاه بهاره برگزار نمی‌شود و تنها در قالب فروش فوق العاده مردم می‌توانند نسبت به خرید اقدام کنند.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۹ هزار و ۴۵۰ تن انواع کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم در استان جذب و توزیع شده است، افزود: از این میزان ۲ هزار و ۷۴۵ تن برنج، ۳ هزار و ۵۹۸ تن شکر، ۸۱۰ تن گوشت مرغ منجمد، ۲۲۹ تن گوشت گوساله منجمد و ۲ هزار و ۶۸ تن روغن خوراکی بوده است.

معاون  توسعه بازرگانی و  تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر قیمت تخم مرغ به ازای هر کیلوگرم به واحد صنفی ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان و برای مصرف کننده نهایی ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان است.

جویبان ادامه داد: در راستای رصد و کنترل بازار سطح استان، بازرسان سازمان با همکاری بسیج اصناف و همراهی سایر دستگاه‌های نظارتی طرح ویژه بازرسی و نظارت بر بازار کالا و خدمات نوروز ۱۴۰۰ را همزمان با سراسر کشور اجرا می‌کنند.

وی از آغاز توزیع ۲۰۰ تن قند به نرخ دولتی با هدف تنظیم بازار این کالا در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: این میزان قند با نرخ ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان برای هر جعبه سه کیلوگرمی در مراکز منتخب، فروشگاه‌های اینترنتی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع شده است.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان گفت: همچنین ۱۶۱ تن شکر تنظیم بازار با قیمت هر کیلوگرم ۸ هزار و ۷۰۰ تومان نیز به این مراکز تحویل شده است.

وی همچنین از جذب سهمیه ۳۰۰ تن برنج و ۳۰۰ تن روغن مایع خبر داد و یادآور شد: این اقلام تا پایان سال در خراسان جنوبی توزیع خواهد شد.

 

 

 

 

آتش‌سوزی در پایانه مرزی ماهیرود مهار شد/۴

آتش‌سوزی در پایانه مرزی ماهیرود مهار شد

مدیر پایانه ‌مرزی ماهیرود گفت: آتش‌سوزی در این پایانه مرزی با تلاش آتش‌نشانان به سرعت مهار و از گسترش آن جلوگیری شد.

علی اکبر مزیدی عصر سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲ تانکر سوخت هیدروکربن سنگین ظهر امروز در سایت منطقه ویژه اقتصادی واقع در پایانه مرزی ماهیرود دچار حریق شدند.

وی اظهار داشت: یک دستگاه کامیون مربوط به ایران و یک دستگاه مربوط به افغانستان بوده است.

وی گفت: در این حادثه که به علت نقص فنی کامیون راننده کشور افغانستان رخ داد، یک نفر افغان زخمی شده است.

مدیر پایانه ‌مرزی ماهیرود افزود: حادثه ساعت ۱۴ و ۱۰ دقیقه به ایستگاه آتش‌نشانی مستقر در پایانه اعلام شد که بلافاصله سایر کامیون‌ها از محل حادثه دور شدند.

وی بیان کرد: این حادثه تلفات جانی نداشته است اما هر ۲ دستگاه کامیون در آتش سوخت.

 

 

 

 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی:

پروژه‌های نیمه تمام ورزشی ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد/۷

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی گفت: ۹۳ پروژه نیمه تمام ورزشی در استان وجود دارد که اتمام آن نیازمند ۱۱۰ میلیارد تومان منابع است.

 حسن عزیزی در خصوص پروژه‌های نیمه تمام ورزشی در خراسان‌جنوبی اظهارکرد: مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان‌کرد: برخی از این پروژه‌ها چون استخر سرپوشیده بشرویه، استخر سرپوشیده خوسف، سالن ورزشی شمال شهر بیرجند، سالن ورزشی تیغاب قاین و سالن ورزشی آیسک سرایان حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

عزیزی گفت: تلاش و برنامه‌ریزی ما بر این است که تا دهه فجر ۱۴۰۰ تمامی پروژه‌هایی که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است به بهره‌برداری برسد.

شهرستان بیرجند کمترین سرانه فضای آموزشی کشور را دارد/۲-۳

شهرستان بیرجند کمترین سرانه فضای آموزشی کشور را دارد

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند گفت: بیرجند با نسبت ۴.۳ کمترین میزان سرانه فضای آموزشی کشور را دارا است که با توجه به اهمیت ارتقای کیفیت آموزشی می‌طلبد نگاه ویژه‌ای به این بخش شود.

محمدحسین یکه‌خوانی در بازدید «علیرضا کاظمی» معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از دبیرستان فاطمه الزهرا (س) بیرجند افزود: جمعیت برخی کلاس‌ها در مرکز استان به ۴۰ نفر می‌رسد و بیرجند تنها شهری در خراسان جنوبی است که مدارس دو نوبت دارد.

وی اظهار داشت: جمعیت بیرجند در سال‌های گذشته به چهار برابر افزایش یافته که یکی از دلایل کمبود فضای آموزشی است و باید فکر اساسی برای بهبود فضای آموزشی داشته باشیم.

مدیر آموزش و پرورش بیرجند گفت: اگر این میزان از تراکم حفظ شود، ممکن است نتوانیم نیروی انسانی فرهیخته را تربیت کنیم.

وی افزود: کمبود دارالقرآن داریم و ۶۵ هزار دانش‌آموز با ۲ دارالقرآن مدیریت می‌شوند.

یکه‌خوانی اظهار داشت: بهبود وضعیت تنها اردوگاه شهرستان بیرجند نیز از مهمترین نیازمندی‌ها است.

وی گفت: یکی از مهمترین صادرات بیرجند در ادوار مختلف نیروی انسانی فرهیخته بوده است و آموزش و پرورش بیرجند با ۶۵ هزار دانش‌آموز و چهار هزار و ۲۰۰ فرهنگی شاغل مسیر تعالی خود را در راستای خدمت طی می‌کند.

وی افزود: پس از شیوع کرونا به همت معلمان، دانش‌آموزان و اولیا موفق به کسب رتبه‌های فراوان بخصوص در حوزه پرورشی شدیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند با بیان اینکه در جشنواره‌های مختلف رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردیم گفت: ۱۴۲ یادواره شهید در ۱۴۲ آموزشگاه استان از ابتدای امسال برگزار شد.

وی بیان کرد: در حوزه آموزش دهم اسفند ۹۸ برای وحدت رویه پیام‌رسان ایتا معرفی و بعد از آن که شبکه شاد معرفی شد به یکی از قطب‌های تولید محتوای آموزشی کشور تبدیل شدیم.

یکه‌خوانی گفت: کسب بالاترین معدل امتحانات نهایی و رکورد زنی در رتبه‌های زیر هزار کشور با ۱۱۰ ‌رتبه و قبولی ۸۴ نفر در رشته‌های پزشکی از مهمترین افتخارات آموزش و پرورش شهرستان بیرجند بوده است.

انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان، مطالبه اصلی خراسان جنوبی از دولت

استاندار خراسان جنوبی: انتقال آب از دریا مطالبه اصلی استان است

بیرجند – ایرنا – استاندار خراسان جنوبی گفت: مطالبه مهم و اصلی استان، انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان است تا با اجرای آن شاهد توسعه هرچه بیشتر صنعت و کشاورزی باشیم.

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، حمید ملانوری با اشاره به برگزاری همایش استانداران منطقه شرق کشور که با حضور استانداران خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان در چابهار برگزار شد، افزود: یکی از مطالبات خراسان جنوبی از دولت در این سمینار، موضوع انتقال آب بود.

وی با تاکید بر شرایط تقریبا مشابه در استان‌های شرقی کشور تصریح کرد: زمانی که به عنوان ۶ استان، مطالباتی از دولت داشته باشیم، نفوذ بیشتری داریم.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: با توجه به خشکسالی‌های چندین ساله و تشدید شرایط کم‌آبی در استان‌های شرقی کشور و از طرفی نیاز بخش‌های توسعه‌ای، اجرای انتقال آب از دریا بهترین گزینه است.

وی به افتتاح طرح انتقال آب از خلیج فارس به کرمان اشاره کرد و گفت: طرح انتقال آب از خلیج فارس به سمت یزد در حال اجراست و ما نیز مطالبه خود را برای انتقال آب از دریای عمان مطرح کردیم تا زودتر شاهد اجرای آن باشیم.

ملانوری افزود: مطالبه استان، گزینه‌های انتقال آب از ۲ حوزه دریای عمان و خلیج فارس است که با اجرای آن شاهد توسعه هرچه بیشتر صنعت و کشاورزی باشیم.

وی آب را از اولویت‌های استان خراسان جنوبی برشمرد که باید به نحو احسن تامین شود.

استاندار خراسان جنوبی بازگشایی مرزها را از دیگر مطالبات استان در این همایش عنوان کرد و گفت: در زمینه جمع‌بندی مطالبات استان‌ها و فعالیت بیشتر مرزها، بازگشایی بازارچه‌ها نیز پیگیری‌ شد.

وی افزود: برای خراسان جنوبی، درخواست بازگشایی بازارچه‌های یزدان، دوکوهانه و گلورده را ارائه کردیم تا با فعالیت این بازارچه‌ها، کمک بزرگی به اشتغال و توسعه استان شود.

ملانوری گفت: هماهنگی و هم‌افزایی بین استان‌های همجوار در منطقه شرق می‌تواند بهره‌برداری از کریدورها، منابع، محورهای مواصلاتی، ظرفیت‌های جاده‌ای، ریلی و هوایی، مرز به ویژه بندر چابهار را تسهیل کند.

 

 

تعیین اعضای هیات نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در خراسان جنوبی ۲-۷

اعضای هیئت استانی نظارت بر انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خراسان جنوبی منصوب شدند.

با تصویب هیات مرکزی نظارت بر انتخابات و حکم دبیر شورای نگهبان، حجت الاسلام علی محمدی به عنوان رئیس هیات نظارت برانتخابات استان، حجت الاسلام مهدی یعقوبی به عنوان قائم مقام و آقایان محمدعلی اسماعیلی، محمد مهدی دیانی و حسن صلاحی به عنوان اعضای این هیئت تعیین و معرفی شدند.

 

سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ همزمان با انتخابات ششمین دورهٔ شورا‌های اسلامی شهر و روستاو میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود.

در این انتخابات ، هشتمین رئیس‌جمهور ایران با آرای مردم انتخاب خواهد شد که براساس قانون وظیفه صیانت از آراء مردم و نظارت بر روند انتخابات، برعهده هیات‌های نظارت بر انتخابات شورای نگهبان است.

 

 

 

ابطال پروانه در انتظار املاک‌های متخلف/۳-۲

مشاوران املاک، اجازه پیش فروش ساختمان را ندارند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در کارگاه آموزشی -توجیهی ویژه ۱۰۰ نفر از مشاوران املاک استان گفت: پیش فروش ساختمان تنها باید از طریق دفاتر ثبت اسناد و املاک صورت گیرد و عقد قرداد از سوی مشاور املاک‌ها تخلف محسوب می‌شود.

حجت الاسلام وحدانی نیا افزود: این قانون از سال ۸۹ به تصویب رسیده است.

وی با بیان اینکه خریداران بایستی به این موضوع در هنگام خرید ملک مورد نظرشان توجه کنند افزود: چنانچه مشاور املاکی اقدام به تنظیم و یا عقد اینگونه قردادی کند، در مرحله اول یک سال تعلیق پروانه و در مراحل بعدی با ابطال پروانه کاری خود مواجه خواهد شد.

درخراسان جنوبی ۸۵۰ مشاور املاک فعالیت می‌کنند.

 

 

 

 

 

نمایش آثار هنرمندان خراسان‌جنوبی در تهران/۲-۳

هنرمندان خراسان جنوبی آثار خود را در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته و سی و چهارمین نمایشگاه ملی صنایع دستی تهران به نمایش گذاشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: در این نمایشگاه ۳ هنرمند صنایع دستی از شهرستان‌های بیرجند و خوسف آثار خود را در این حوزه به نمایشگاه گذاشتند.

حسن رمضانی افزود: در حوزه گردشگری هم پاویون خراسان‌جنوبی به متراژ ۵۴ متر مربع با مشارکت اداره‌کل و انجمن حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان برپا می‌شود و برنامه‌ریزی لازم برای معرفی جاذ‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی استان انجام شده است.

وی گفت: هنرمندان صنایع دستی استان در رشته‌های تراش سنگ، حوله‌بافی سنتی و گلیم و سفره‌آردی نیز در سالنی مجزا به ارائه و معرفی آثار خود خواهند پرداخت.

این نمایشگاه امروز پنجم اسفند در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح و تا ۸ اسفندماه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و با نظارت مستقیم ستاد مبارزه با بیماری کوید ۱۹ برگزار می‌شود.
این نمایشگاه به صورت حضوری و مجازی برپا شده است.

درآمد ۲۲ میلیارد ریالی بانوان قالیباف مددجوی خراسان جنوبی/۲-۳

بانوان قالیباف زیرپوشش کمیته امداد خراسان جنوبی، در ۱۱ ماه گذشته ۲۲ میلیارد ریال از بافت فرش درآمد کسب کردند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در گفتگو با خبرنگار صداوسیما گفت: بانوان مددجوی زیرپوشش این نهاد در این مدت ۱۱۱ تخته فرش به متراژ هزار و ۴۴۶ مترمربع تولید کردند.

سیدرضا حسینی نائین، خشتی، ریزه ماهی، لچک ترنج و بته جقه را از نقوش بافت فرش در استان عنوان کرد و افزود: ۳هزار و ۱۰۰ مددجوی زیرپوشش این نهاد در زمینه بافت فرش فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینه ۹۵ درصد فرش تولیدی بانوان زیرپوشش این نهاد را صادراتی دانست و گفت: فرش دستباف تولیدی هنرمندان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان برای صادرات به تهران ارسال می‌شود.

حسینی افزود: بانوان بافنده زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی در ۲هزار و ۵۰۰ کارگاه به بافت فرش مشغولند.

تربیت ۵ میلیون دانش آموز حافظ قرآن

معاون وزیر آموزش و پرورش: ۵ میلیون دانش آموز در کشور حافظ قرآن کریم شدند.

علیرضا کاظمی در دیدار نماینده، ولی فقیه در استان با بیان اینکه در حوزه قرآن تاکید روی حفظ قرآن است و در این راستا تاکنون موفقیت‌های بسیار زیادی را کسب کرده ایم، گفت: از این تعداد ۳ هزار و ۲۰۰ دانش آموز حافظ کل هستند.

وی افزود: پارسال بیش از ۲ میلیون دانش آموز در مسابقه حفظ جزء ۳۰ شرکت کردند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز با وجود هجمه‌های فرهنگی دشمن، مسئولیت آموزش و پرورش سنگین‌تر شده است، گفت: در همین راستا سه راهبرد مهم در حوزه پرورشی و فرهنگی برنامه کردیم.

کاظمی با بیان اینکه اولین مسئولیت تعریف شده فرهنگی در آموزش و پرورش در حوزه توسعه و ترویج فرهنگی، اقامه نماز، قرآن و عترت است، گفت: برای هر کدام از این سه موضوع یک بسته‌ای تعریف شد و اولویتی گذاشته شد.

 

وی با بیان اینکه در اقامه نماز بر روی آموزش عملی نماز در پایه سوم ابتدایی تاکید شده است، گفت: طرح پیوند مدرسه و مسجد و برگزاری اجلاسیه‌های نماز از برنامه‌های ما برای برای ترویج این فریضه الهی است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در ادامه اشاره‌ای به فعالیت‌ها در حوزه توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای دانش آموزان کرد و افزود: تاکنون ۴۰ هزار یادواره در ۴۰ هزار مدرسه برای معرفی ۴۰ هزار شهید شاخص برگزار شده است.

 

کاظمی افزود: امسال تاکنون بیش از ۴ میلیون دانش آموز در کشور در اردوی مجازی راهیان نور شرکت کردند، این در حالی است که سال گذشته حدود ۳۵۰ هزار دانش آموز بصورت حضوری از این اردو‌ها بهره‌مند شدند.

وی همچنین با تحسین تدین و فرهنگ مردم خراسان جنوبی گفت: آموزش و پرورش این استان در حوزه پرورشی و فرهنگی در کشور رتبه اول را دارد.

 

 

 

 

 

اختتامیه هشتمین جشنواره شعر فجر در خوسف/۲

اختتامیه هشتمین جشنواره شعر فجر خراسان جنوبی فردا ۶ اسفند در خوسف برگزار می‌ شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان این که ۴۲۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود ، گفت: از بین این آثار ۹ نفر به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

ناصر نبی زاده به سطح بالای آثار این دوره از جشنواره اشاره کرد و گفت: اعتلای فرهنگ و هنر اصیل اسلامی و ایرانی و کشف استعداد‌های ادبی و رشد و بالندگی شعر از جمله اهدافی است که در این جشنواره دنبال می‌شود.

مراسم اختتامیه با رعایت تمام شیوه نامه‌های بهداشتی و حداکثر با ۳۰ نفر ظرفیت ، برگزار می‌شود.

آغاز عملیات ساخت مدرسه قرآنی در خیابان پامچال شهر بیرجند

عملیات ساخت مدرسه قرآنی با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در شهربیرجند آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، این مدرسه در در زمینی به مساحت هزار ۲۸۲ مترمربع با زیربنای ۶۰۰ مترمربع در خیابان پامچال ساخته می‌شود.

برای ساخت این مدرسه قرآنی سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

 

 

هشدار مدیریت بحران در پی وقوع یخبندان شدید/۲

مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی در پی احتمال وقوع سرما و یخبندان شدید در استان هشدار داد.

میرجلیلی گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع دو پدیده وزش باد شدید و یخبندان سراسری در سطح استان در روز‌های بعدازظهر چهارشنبه هفته جاری تا پایان وقت یکشنبه هفته آینده و از آنجایی که طبق پیش بینی‌ها علاوه بر یخبندان شدید و کاهش محسوس دمای هوا (کاهش ۸ تا ۱۲ درجه‌ای) بارش برف و باران در مناطق کوهستانی باعث لغزندگی جاده‌ها و محور‌های مواصلاتی استان خواهد شد پیش بینی‌های لازم از سوی هم استانی‌ها و مسئولان اندیشیده شود.

وی از مسئولان شهرستان‌ها خواست: علاوه بر اطلاع رسانی گسترده به مردم و جامعه هدف از جمله مسافران، کشاورزان؛ دامداران؛ عشایر، گخانه داران و مرغداران تدابیر لازم در شهرستان‌ها اندیشیده شود.

 

معاون جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی:

۱۰۰۰ بیرجندی تحت پوشش خدمات خانه‌های هلال قرار گرفتند۳-۷

۱۰۰۰ بیرجندی تحت پوشش خدمات خانه‌های هلال قرار گرفتند

 معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: هزار نفر در شهرستان بیرجند تحت پوشش خدمات ۱۱ خانه هلال قرار گرفتند.

احمد بخشی در حاشیه مراسم افتتاحیه خانه هلال روستای رزگ بیان کرد: با افتتاح هشت خانه هلال در بیرجند، تعداد خانه‌های هلال این شهرستان به ۱۱ مورد رسیده است.

وی با اشاره به استقبال بالای مردم از خانه‌های هلال ادامه داد: علی رغم تازه تاسیس بودن این خانه‌ها، تاکنون هزار نفر تحت پوشش خدمات مربوطه قرار گرفته‌اند.

بخشی با اشاره به افتتاح خانه هلال در روستای ۲۵ خانواری رزگ بیان کرد: با توجه به سیاحتی و زیارتی بودن این روستا، احداث خانه هلال ارائه خدمات امدادی به زائرین و گردشگران را آسان‌تر می‌کند.

وی تعامل و همکاری دو سویه بین روستانشینان و جمعیت هلال احمر را از مهمترین اهداف ایجاد این خانه‌ها ذکر کرد و گفت: این خانه‌ها در افزایش سطح آگاهی مردم از بایدها و نبایدهای لازم در زمان بحران بقش بسزایی دارد.

بخشی ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی امداد و کمک‌های اولیه، برگزاری مانور و امدادرسانی به موقع در حوادث و بلایا، انجام فعالیت‌های بشردوستانه و ارائه خدمات حمایتی با کمک اعضای داوطلب از جمله فعالیت‌های خانه‌های هلال است.

 

 

 

 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی:

پروژه‌های نیمه تمام ورزشی ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی گفت: ۹۳ پروژه نیمه تمام ورزشی در استان وجود دارد که اتمام آن نیازمند ۱۱۰ میلیارد تومان منابع است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن عزیزی صبح سه شنبه در نشست خبری اظهارکرد: وزیر ورزش و جوانان روزهای ششم و هفتم اسفندماه برای افتتاح و کلنگ زنی ۶۳ پروژه و شرکت در شورای راهبری اقتصاد مقاومتی مهمان خراسان‌جنوبی خواهند بود.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه از این ۶۳ پروژه ۱۱ پروژه کلنگ زنی کلنگ افتتاحی است، بیان‌کرد: همچنین از این تعداد پروژه ۱۱ تای آن به صورت مشارکتی در شهرهای درمیان، نهبندان و سربیشه با مشارکت نهادهایی چون بنیاد علوی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) احداث شده است.

عزیزی گفت: مساحت پروژه‌های قابل افتتاح در این سفر ۷۷ هزار و ۷۰۰ مترمربع است که با اعتباری در حدود ۴۶ میلیارد و ۵۰۲ میلیون تومان به اتمام رسیده است.

وی اظهارکرد: مساحت پروژه‌های کلنگ‌زنی نیز ۶۹ هزار و ۴۰۰ مترمربع است که پیش بینی می‌شود ساخت آن ۳۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز داشته باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در سفر وزیر ورزش و جوانان به خراسان‌جنوبی چهارخانه جوان در شهرهای سربیشه، سرایان، طبس و بیرجند به بهره‌برداری می‌رسد تا جوانان این مناطق در راستای رشد اجتماعی از آن استفاده کنند.

عزیزی با بیان اینکه سرانه فضاهای ورزشی در خراسان‌جنوبی هم اکنون ۳۸ سانتی‌متر مربع است، گفت: با افتتاح پروژه‌های در نظر گرفته شده برای سفر وزیر سرانه فضاهای ورزشی استان به ۴۵ سانتی‌متر مربع می‌رسد که تا سرانه کشور (یک متر مربع) هنوز فاصله دارد.

وی در خصوص پروژه‌های نیمه تمام ورزشی در خراسان‌جنوبی اظهارکرد: در حال حاضر ۹۳ پروژه نیمه تمام ورزشی در استان وجود دارد که اتمام آن نیازمند ۱۱۰ میلیارد تومان منابع است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان‌کرد: برخی از این پروژه‌ها چون استخر سرپوشیده بشرویه، استخر سرپوشیده خوسف، سالن ورزشی شمال شهر بیرجند، سالن ورزشی تیغاب قاین و سالن ورزشی آیسک سرایان حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

عزیزی گفت: تلاش و برنامه‌ریزی ما بر این است که تا دهه فجر ۱۴۰۰ تمامی پروژه‌هایی که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است به بهره‌برداری برسد.

وی یادآور شد: همچنین در سفر وزیر ورزش و جوانان به خراسان‌جنوبی ۲۵ خانه ورزش روستایی نیز افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

لزوم مدیریت حضور دانش آموزان در فضای مجازی

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: دشمن برای ضربه زدن به کشور، امروز از گزینه فرهنگی و فضای مجازی بهره می برد.

نماینده ولی فقیه در استان در دیدار معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: دشمن اگرچه از هر ترفندی برای ضربه زدن به کشور دریغ نمی کند ولی در این مقطع حساس آنها از گزینه فرهنگی که سر منشأ تمام مشکلات اقتصادی و اجتماعی است بهره می برند .

آیت الله عبادی با بیان اینکه فضای مجازی گزینه دیگر دشمن برای آسیب زدن به نسل جوان و نوجوان است افزود: باید نحوه استفاده دانش آموزان از این فضا مدیریت شود.

وی با بیان اینکه بالاتر از تعلیم و تربیت چیزی نیست خطاب به مسئولان آموزش و پرورش گفت : شما باغبانید و نهال را تربیت میکنید لذا مسئولیت خطیری دارید.

 

 

معاون وزیر آموزش و پرورش:

هشت هزار نیروی تربیتی سال تحصیلی آینده به کارگیری می‌شوند

هشت هزار نیروی تربیتی سال تحصیلی آینده به کارگیری می‌شوند

بیرجند- معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: هشت هزار نیروی تربیتی سال تحصیلی آینده به کارگیری می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر علیرضا کاظمی، صبح سه شنبه در نشست مشترک شورای معاونین اداره کل و مدیران شهرستان‌ها و مناطق خراسان‌جنوبی که با حضور مدیران، معاونین و مربیان تربیتی مدارس در بستر شبکه شاد برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهمترین مأموریت‌های آموزش و پرورش تربیت اسلامی است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش بیان‌کرد: ما برای تربیت مربی امور تربیتی با رویکرد مهندسی فرهنگی، آسیب‌های اجتماعی، سواد رسانه‌ای و آگاه به روش‌های روز تربیتی طراحی جدیدی از اول مهر سال ۱۴۰۰ داریم.

کاظمی گفت: مربیان تربیتی در حقیقت فرماندهان خط مقدم در حوزه تعلیم و تربیت هستند که شرایط کرونایی کار آنان را سخت کرده است.

وی اظهار کرد: بروز و ظهور ایمان و اخلاص در مربی موجب تأثیرگذاری کار تربیتی بر دانش آموزان می‌شود که به این مهم نیز باید توجه داشت.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش عامل اصلی وجود تضادها در جامعه را کمبود انسان‌های عالم عامل دانست و ادامه داد: تربیت با همکاری سه نهاد خانواده، مدرسه و جامعه میسر می‌شود و در حقیقت برون داد این سه نهاد است.

کاظمی با اشاره به ضرورت توجه به تشکل‌های دانش آموزی در راستای ایجاد تمدن اسلامی گفت: داشتن تفکر راهبردی، مشارکت و بسیج همگانی برای اجرای تفکر راهبردی، تزریق نگاه یاورانه در بدنه مدیریتی، انتقاد پذیری و داشتن برنامه راهبردی پنج عامل موفقیت در حوزه تربیت است.

وی همچنین از جذب و به کارگیری ۸ هزار نیروی جدید تربیتی برای سال تحصیلی آینده خبر داد.

 

۳ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز در کشور حافظ کل قرآن شدند

بیرجند – ایرنا – معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از تربیت بیش از سه هزار و ۲۰۰ نفر حافظ کل قرآن و بیش از پنج میلیون دانش‌آموز حافظ جزء ۳۰ و حفظ پنج جزء قرآن مجید در دولت تدبیر و امید خبر داد.

علیرضا کاظمی دوشنبه شب بدو ورود به بیرجند در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند افزود: سال گذشته ۲ میلیون و ۸۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر کشور موفق به حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم شدند.

وی از حفظ به عنوان حلقه اتصال، روانخوانی و روخوانی قرآن کریم یاد کرد و گفت: توسعه و ترویج فرهنگ نماز، قرآن و عترت، فرهنگ ایثار و شهادت و عفاف و حجاب سه راهبرد مهم وزارت آموزش و پرورش در حوزه تربیتی، فرهنگی و پرورشی به شمار می‌رود.

معاون وزیر آموزش و پرورش به ۲ برنامه آموزش عملی نماز در پایه سوم ابتدایی و برگزاری پیش اجلاسیه‌های نماز به عنوان نقطه عطف و جریان‌ساز ترویج و توسعه فرهنگ نماز در مدارس اشاره کرد و افزود: توسعه فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت مهمترین و حیاتی‌ترین وجه ممیزی انقلاب اسلامی در گفتمان جهانی است که از سوی این معاونت دنبال می‌شود.

وی از رونمایی اپلیکیشن عفاف و حجاب در حوزه‌های شناختی، تبلیغ و ترویج و پاسخگویی به شبهات در آینده نزدیک و در شبکه شاد خبر داد و گفت: یکی دیگر از برنامه‌های مهم آموزش و پرورش ترویج و توسعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در مدارس کشور است.

کاظمی اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری تاکنون بیش از چهار میلیون دانش‌آموز دختر و پسر دوره متوسطه به صورت ترکیبی از خدمات اردوهای راهیان نور که به صورت مجازی و در شبکه شاد در حال برگزاری است، برخوردار شده‌اند.

وی همچنین از کسب مقام اول خراسان جنوبی در تمامی شاخص‌های عمومی و اختصاصی تربیتی، فرهنگی و پرورشی در کشور خبر داد و گفت: نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی منشأ خدمات و برکات فراوانی به ویژه در حوزه تربیتی، فرهنگی، پرورشی و اعتقادی است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش افزود: آموزش و پرورش خراسان جنوبی به مدد تیم فعال، کارشناس و با رویکرد ارزشی و انقلابی خود گام‌های مؤثر و بلندی را در حوزه‌های مختلف علمی، تربیتی، فرهنگی، هنری و اعتقادی برداشته و رسالت آموزش و پرورش با توجه به هجمه‌های متنوع دشمن در میادین فرهنگی بسیار حساس و خطیر است.

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند هم در این دیدار گفت: معلم باغبانی است که نهال علم را در ضمیر کودکان پرورش داده و انسان تربیت می‌کند ولی محصول و نتیجه آن بستگی به تلاش‌ها و مراقبت‌های او در مراحل کشف، شناسایی و هدایت بستگی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی افزود: آموزش و پرورش ایران اسلامی نیازمند نیروهای انقلابی، متعهد و مومنی چون شما است که در این دوران آخرالزمانی که تفکرات آلوده به فرهنگی غربی در فضای حقیقی و مجازی روح و روان دانش‌آموزان را تهدید می‌کند دلسوزانه به میدان آمده و فضای تبلیغی و رسانه‌ای را از دست غرب بگیرند.

وی وجود معلمان مومن و انقلابی را مایه عزت و قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در میادین فرهنگی و سد محکم در مقابل تهدیدات سخت و نرم بیگانگان دانست و عنوان کرد: مسئولیت تربیت آینده‌سازان انقلاب به حکم وظیفه به معلمان سپرده شده است و چنانچه در انجام این رسالت براساس عقل و دین عمل کنند به سرآمد عبادات رسیده‌اند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه عبادتی بالاتر از تعلیم و تربیت انسان‌ها نیست گفت: کسی که سنت حسنه‌ای را در جامعه احیا کند، تا قیام قیامت از ثواب عاملین آن بدون اینکه از ثواب عاملین کم شود، شریک است و برعکس هر کس که سیئه‌ای را در جامعه ترویج کند تا ابد در گناه عاملین آن بدون این که از گناه ایشان کم شود شریک است.

وی با اشاره به اینکه امروز ایران اسلامی در شرایط جنگ تمام عیار با دشمن در میادین جنگ اقتصادی، اجتماعی، عقیدتی، سیاسی، ایدئولوژیکی، بیولوژیکی و فرهنگی قرار دارد افزود: خطرناک‌ترین این هجمه‌ها، جنگ فرهنگی است و امروز دشمن به صورت کاملا هدفمند و با همکاری ایادی منطقه‌ای و مزدوران داخلی برای تغییر ذائقه فرهنگی جوانان این خطه وارد میدان شده است.

وی ایمان، اخلاص و تقوا را سه ثروت مهم مردم خراسان جنوبی برشمرد که باید از آن صیانت و محافظت شود و ادامه داد: خراسان جنوبی با توجه به پراکندگی جمعیت از نظر کلاس درس و نیروی انسانی با کمبود مواجه است به طوری که برخی کلاس‌های مناطق روستایی به صورت مختلط برگزار می‌شود و این در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش که شامگاه دوشنبه وارد بیرجند شد، امروز بازدید از چند مدرسه و مرکز آموزشی، نشست مجازی با مدیران مدارس، رونمایی از چند طرح و افتتاح اردوگاه گزند شهرستان درمیان را در برنامه دارد.

 

 

 

۵۰۰ یادواره طرح لاله‌های روشن در خراسان جنوبی برگزار شد

بیرجند – ایرنا – مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: سال تحصیلی جاری بیش از ۵۰۰ یادواره شهید در طرح ملی لاله‌های روشن در این استان برگزار شده است.

محمدعلی واقعی روز سه‌شنبه در نشست مشترک شورای معاونین اداره کل و مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان خراسان جنوبی که با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش همچنین مدیران، معاونان و مربیان تربیتی مدارس در شبکه شاد برگزار شد، افزود: حدود هزار مدرسه در این زمینه فعالیت بیشتری داشتند و در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برنامه تکریم و تجلیل خانواده شهدا را در دستور کار داریم که در تمامی شهرستان‌ها از خانواده ایثارگران و شهدا سرکشی می‌شود.

وی توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز بین دانش‌آموزان را از دیگر اقدامات حوزه پرورشی ذکر کرد و  گفت: نماز جماعت قبل از شیوع کرونا در بیش از هزار و ۶۰۰ مدرسه استان با حضور روحانیون، ائمه جمعه و جماعات برگزار می‌شد.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش استان در راستای ترویج و گسترش فرهنگ نماز بین دانش‌آموزان، اجرای طرح بانگ اذان در تمامی مدارس استان و استفاده از ظرفیت شبکه شاد است.

وی افزود: آموزش و پرورش خراسان جنوبی موفق به کسب رتبه نخست اقامه نماز در میان دستگاه‌های اجرایی استان شده است.

واقعی گفت: در رابطه با توسعه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نیز نشست و همایش‌های متعدد همچون دختران آفتاب و نگین خانم برگزار شده و اکثر همکاران در زمینه‌های مسایل اعتقادی با توجه به ماهیت انقلابی بودن پیشگام هستند و با وجود اینکه آموزش‌ها غیرحضوری است، فعالیت‌های خوبی را شاهد هستیم.

همچنین در این نشست از غلامحسین نارمنجی ‌به عنوان پیشکسوت امور پرورشی خراسان جنوبی تجلیل و اپلیکیشن شهدای دانش‌آموز فرهنگی، اپلیکیشن گام دوم انقلاب و طرح جامع توسعه اردوگاه ملی ولایت با حضور «علیرضا کاظمی» معاون وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش شامگاه دوشنبه وارد بیرجند شد و بازدید از چند مدرسه و مرکز آموزشی، نشست مجازی با مدیران مدارس، رونمایی از چند طرح و افتتاح اردوگاه گزند شهرستان درمیان از برنامه‌های این سفر ۲ روزه است.

وی امروز در نشست مشترک شورای معاونین اداره کل و مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان خراسان جنوبی شرکت کرد که مدیران، معاونان و مربیان تربیتی مدارس نیز از طریق شبکه شاد در این نشست حضور داشتند.

 

 

ساخت مدرسه قرآنی در بیرجند آغاز شد

بیرجند – ایرنا – عملیات اجرایی مدرسه قرآنی بیرجند به مساحت یک هزار و ۲۸۲ متر مربع روز سه‌شنبه با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش آغاز شد.

این مدرسه قرآنی در ۶۰۰ متر مربع زیربنا و با اعتبار پیش‌بینی شده سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ساخته می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش در حاشیه این آیین به خبرنگاران گفت: امیدواریم با توجه به اهمیت وجود یک مدرسه قرآنی استاندارد در مرکز استان بتوانیم با هم‌افزایی دستگاه‌های استانی و همراهی ملی این پروژه را در موعد مقرر به بهره‌برداری برسانیم.

علیرضا کاظمی افزود: اعتبارات اولیه آغاز پروژه و تجهیز کامل آن را تامین خواهیم کرد و از آنجا که بیرجند در نظام تعلیم و تربیت، شهرت دارد باید مراکز قرآنی که مرکز توسعه و ‌نشر اعتقادات اسلامی است به بهترین شکل ممکن در این خطه رقم بخورد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره وضعیت آموزش و مباحث پرورشی در دوران کرونا گفت: فعالیت‌های پرورشی تعطیل نشده است و همچنان در فضای مجازی ادامه دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی در فضای مجازی چند برابر توسعه پیدا کرده و آموزش و پرورش در فضای مجازی توانست دستاورد بزرگی را با شبکه شاد رقم بزند.

وی بیان کرد: این فضای اجتماعی مجازی از ۲ بخش آموزشی و فعالیت‌های پرورشی و تربیت بدنی تشکیل شده که فعالیت‌ها و ضریب نفوذ در این بخش بیشتر شده است.

کاظمی گفت: از ابتدای سال تحصیلی جاری تاکنون ۱۲۰ هزار دانش‌آموز آثارشان را به جشنواره علمدار فرستادند و جشنواره عفاف، علوی و کالای ایرانی را برگزار کردیم که مستقیم از شبکه شاد اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: سال‌های گذشته ۳۵۰ هزار دانش‌آموز به راهیان نور می‌رفتند اما فقط در همین استان به صورت مجازی امسال ۶۰ هزار شرکت کننده داشته است.

وی افزود: برای حوزه پرورشی و فرهنگی فرصت‌های فوق العاده‌ای مهیا شده که از مهمترین آنها می‌توان به  مدرسه بازی‌سازان فردا و مدرسه شعر و داستان اشاره کرد.

وی بیان کرد: اگر قرار باشد یکی از بزرگترین دستاوردهای پسا کرونا را بیان کنیم ایجاد فضای امن برای استمرار تعلیم و تربیت با شبکه شاد بود.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: اپلیکیشن ایثار و شهادت و گام دوم انقلاب را از خراسان جنوبی مورد بررسی قرار خواهیم داد که اگر قابلیت کشوری داشته باشد از این ظرفیت استفاده شود.

وی تصریح کرد: تهدیداتی را فضای مجازی ایجاد کرده که به دنبال مدیریت فضای مجازی برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی هستیم.

کاظمی با بیان اینکه شاد سه با قابلیت فوق العاده رونمایی شد افزود: توانمندسازی و ارتقای سواد مجازی دانش‌آموزان مورد توجه قرار گرفته و خانواده‌ها سهم‌شان در نظام تعلیم و تربیت اهمیت پیدا کرد و به نوعی معلم یار شدند.

بیرجند مرکز خراسان جنوبی با ۶۵ هزار دانش آموز ۲ دارالقرآن دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش شامگاه دوشنبه وارد بیرجند شد و بازدید از چند مدرسه و مرکز آموزشی، نشست مجازی با مدیران مدارس، رونمایی از چند طرح و افتتاح اردوگاه گزند شهرستان درمیان از برنامه‌های این سفر ۲ روزه است.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش:

۴ میلیون دانش آموز از خدمات اردوی راهیان نور مجازی برخوردار شدند

۴ میلیون دانش آموز از خدمات اردوی راهیان نور مجازی برخوردار شدند

بیرجند- معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: از ابتدای سال تحصیلی جاری تاکنون چهار میلیون دانش آموز دوره متوسطه به صورت ترکیبی از خدمات اردوهای راهیان نور مجازی در شبکه شاد برخوردار شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا کاظمی دوشنبه شب در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: آموزش و پرورش استان با رویکرد ارزشی و انقلابی خود گام‌های بلندی در حوزه‌های مختلف علمی، تربیتی، فرهنگی، هنری و اعتقادی برداشته است.

وی با اشاره به توطئه‌های صد ساله دشمن علیه انقلاب بیان کرد: هجمه‌های متنوع دشمن در میادین فرهنگی رسالت آموزش و پرورش را بسیار حساس و خطیر می‌کند.

کاظمی با اشاره به دستاوردهای آموزش و پرورش در حوزه دینی و قرآنی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار حافظ کل قرآن، بیش از پنج میلیون حافظ جز ۳۰ و حفظ پنج جز قرآن مجید در کشور وجود دارند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: طی سال گذشته هم دو میلیون و ۸۰۰ دانش آموز دختر و پسر کشور موفق به حفظ جز سی ام قرآن کریم شدند.

کاظمی اظهار کرد: توسعه و ترویج فرهنگ نماز، قرآن و عترت، ایثار و شهادت، عفاف و حجاب سه استراتژی مهم وزارت آموزش و پرورش در حوزه تربیتی، فرهنگی و پرورشی است.

وی افزود: برنامه‌هایی مانند آموزش عملی نماز در پایه سوم ابتدایی و برگزاری پیش اجلاسیه های نماز، نقطه عطف و جریان ساز ترویج و توسعه فرهنگ نماز در مدارس است.

کاظمی اظهار کرد: همچنین توسعه فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت مهم‌ترین و حیاتی ترین وجه ممیزی انقلاب اسلامی در گفتمان جهانی بوده که از سوی این معاونت دنبال می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: اپلیکیشن عفاف و حجاب در حوزه‌های شناختی، تبلیغ و ترویج و پاسخگویی به شبهات در آینده نزدیک در شبکه شاد رونمایی می‌شود.

وی ترویج و توسعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در مدارس کشور را از دیگر رسالت‌های مهم آموزش و پرورش دانست و گفت: از ابتدای سال تحصیلی جاری تاکنون بیش از چهار میلیون دانش آموز دختر و پسر دوره متوسطه به صورت ترکیبی از خدمات اردوهای راهیان نور مجازی در شبکه شاد برخوردار شده‌اند.

لزوم حذف کلاس های مختلط از مدارس خراسان جنوبی/ کمبود معلم رفع شود

بیرجند- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خواستار رفع مشکل کمبود کلاس‌های درس و معلم و حذف کلاس های مختلط در استان شد و گفت: با وجود تهاجم‌های فرهنگی، جبران خسارت‌های فرهنگی بسیار مشکل است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی دوشنبه شب در دیدار با معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: امروز با وجود ویروس کرونا فضای مجازی به ناچار در اختیار نسلی که هنوز به حد نصاب سنی برای استفاده از آن نرسیده‌اند، قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه معلم همانند باغبانی بوده که نهال علم را در ضمیر کودکان پرورش داده و انسان تربیت می‌کند، افزود: محصول و نتیجه این امر مهم به تلاش‌ها و مراقبت‌های معلم در مراحل کشف، شناسایی و هدایت بستگی دارد.

آیت الله عبادی بیان کرد: آموزش و پرورش ایران اسلامی نیازمند نیروهای انقلابی، متعهد و مومنی مانند شما بوده که در این دورانی که تفکرات آلوده به فرهنگی غربی در فضای حقیقی و مجازی روح و روان دانش آموزان را تهدید می‌کند، دلسوزانه به میدان آمده و فضای تبلیغی و رسانه‌ای را از دست غرب بگیرند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: وجود معلمان مومن و انقلابی مایه عزت و قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در میادین فرهنگی و سد محکمی در مقابل تهدیدات سخت و نرم بیگانگان است.

وی با بیان اینکه عبادتی بالاتر از تعلیم و تربیت انسان‌ها نیست، اظهار کرد: امروز ایران اسلامی در شرایط جنگ تمام عیار با دشمن در میادین اقتصادی، اجتماعی، عقیدتی، سیاسی، ایدئولوژیکی، بیولوژیکی و فرهنگی قرار داشته که جنگ فرهنگی از خطر ناک ترین این هجمه‌ها است.

گلایه از برگزاری کلاس‌های مختلط دانش آموزی

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: امروز دشمن به صورت کاملاً هدفمند و با همکاری ایادی منطقه‌ای و مزدوران داخلی برای تغییر ذائقه فرهنگی جوانان این خطه وارد میدان شده است.

وی ایمان، اخلاص و تقوا را سه ثروت مهم مردم خراسان جنوبی دانست و گفت: با توجه به پراکندگی جمعیت در استان از نظر کلاس درس و نیروی انسانی با کمبود مواجه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: برخی از کلاس‌ها در مناطق روستایی به صورت مختلط برگزار می‌شود که این در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست.

آیت الله عبادی خواستار رفع مشکل کلاس‌های درس و معلم در خراسان جنوبی شد و اظهار کرد: با وجود تهاجم‌های فرهنگی، جبران خسارت‌های فرهنگی بسیار مشکل است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم در این جلسه بیان کرد: رسیدن به جایگاه رفیع تعلیم و تربیت اسلامی به عنوان برنامه‌های اصلی زیر نظام تربیت معلم و تأمین منابع انسانی، مورد توجه جدی قرار دارد.

محمد علی واقعی ادامه داد: معاونت پرورشی و فرهنگی استان تلاش دارد تا از طریق هم‌افزایی و کاربست خلاقیت و نوآوری، مفاهیم تربیت اسلامی مبتنی بر سند تحول را به زیور فضایل اخلاقی، قانون‌گرایی، مسئولیت‌پذیری و عدالت گستری آراسته کند.

 

 

معاون وزیر آموزش و پرورش:

۸ هزار نیروی تربیتی در کشور به‌کارگیری می‌شوند

۸ هزار نیروی تربیتی در کشور به‌کارگیری می‌شوند

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: هشت هزار نیروی جدید تربیتی برای سال تحصیلی آینده در سراسر کشور جذب و به‌کارگیری می‌شوند.

علیرضا کاظمی روز سه‌شنبه در نشست مشترک شورای معاونین اداره کل و مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان خراسان جنوبی که با حضور مدیران، معاونان و مربیان تربیتی مدارس در شبکه شاد برگزار شد، افزود: اتفاقات خوبی در حوزه پرورشی افتاده و یکی از معضلات ما کمبود نیروی انسانی بود که اولین بار رشته امور تربیتی در دانشگاه فرهنگیان احیا شد و هشت هزار نیرو وارد حوزه پرورشی کشور می‌شوند.

وی از طراحی جدید برای تربیت مربی امور تربیتی با رویکرد مهندسی فرهنگی، آسیب‌های اجتماعی، سواد رسانه‌ای و آگاه به روش‌های روز تربیتی از اول مهر سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: لازمه تسریع در دستیابی به اهداف سند تحول بنیادین، گذر از نظام مبتنی بر آموزش صرف به سوی موقعیت‌های تربیتی رشد مدار است.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: سازمان دانش‌آموزی را براساس اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی بازمهندسی کردیم و امروز ساختار این سازمان در راستای آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و چهارچوب کلی مقام معظم رهبری تدوین شده است.

وی مهمترین ماموریت آموزش و پرورش را تربیت اسلامی طبق سند تحول بنیادین دانست و اظهار داشت: مسیر رسیدن به حیات طیبه نیازمند توجه به ساحت‌های تعلیم و تربیت به صورت متوازن است.

کاظمی رسیدن به اهداف مورد نظر در سند تحول بنیادین را از مهمترین چالش‌ها ذکر کرد و گفت: چرا به اهداف سند تحول بنیادین که حیات طیبه است به سختی دسترسی پیدا می‌کنیم در حالی که راه دسترسی را خود سند تعیین کرده است.

وی افزود: نظام آموزشی بخشی از فرایند تربیت را پیاده‌سازی می‌کند که آموزش است و مشکل ما این است که درگیر نظام آموزش تربیت‌زده هستیم.

وی تصریح کرد: آموزش بخشی از فرایند تربیت است و اگر قرار باشد تربیت شکل بگیرد باید بیشتر به این موضوع توجه شود و طبق سند تحول بنیادین اگر تربیت شکل بگیرد باید موقعیت‌های تربیت‌دهنده تبیین شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تربیت برون داد تعامل سه نهاد بزرگ خانواده، مدرسه و جامعه است گفت: نقش اول در تربیت دانش‌آموز را جامعه ایفا می‌کند در حالی که قبل از این مدرسه وظیفه را ادا می‌کرد.

وی افزود: ایجاد موقعیت تربیتی بزرگترین خدمتی است که می‌توان برای دانش‌آموزان انجام شود و مدیران باید موقعیت‌های تربیتی را احیا کنند.

کاظمی گفت: رفتار پادگانی در مدارس فایده‌ای ندارد و نتیجه نامطلوب دارد لذا شعار ما در حوزه پرورشی این است که برای خلق هویت‌های تربیتی هر دانش‌آموز حداقل یک تشکل و یک نقش ایجاد شود.

وی ادامه داد: مشکل تعلیم و تربیت امروز این است که انسان‌های عالم الگو کم داریم و دانش‌آموزان با انواع و اقسام تضادها روبه‌رو هستند که اثرپذیری کاهش می‌یابد و آنچه می‌تواند ما را نجات دهد، خودسازی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر قرار باشد در حوزه مدیریتی خودمان موفق باشیم و چند مسأله را حل کنیم باید اصولی را رعایت کنیم که مهمترین آنها داشتن تفکر راهبردی، مشارکت و استفاده از خرد جمعی، فرهنگ سازمانی، عشق به کار و برنامه راهبردی است.

وی افزود: یکی از مهمترین آسیب‌های مدیریتی این است که تفکر راهبردی را در حوزه عمل نداریم و نگاهمان برای حل مسایل به بیرون است در حالی که در عرصه مدیریتی باید خودمان تصمیم بگیریم.

کاظمی گفت: ما امروز با طیف وسیع دانش‌آموز با ذایقه‌های مختلف مواجه هستیم که باید سبدهای متعددی از فعالیت‌های فرهنگی را برای دانش‌آموزان تهیه کنیم تا آنان براساس ذایقه خود در تشکل‌ها و فعالیت‌ها شرکت کنند.

وی افزود: در کنار برنامه‌ریزی راهبردی برنامه‌های فرهنگی مغفول را هم به سبد اضافه کردیم برای مثال در فضای مجازی فعالیت‌های پرورشی دانش‌آموزان در شبکه شاد تحقق یافته که یکی از مهمترین آن توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان بزرگترین مزیت رقابتی جمهوری اسلامی ایران در برابر سایر کشورها است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: ۴۰ هزار یادواره شهید در سطح کشور برگزار شد و دانش‌آموزان را باید در مقابل انوار ملکوتی شهدا قرار دهیم وگرنه عقب می‌افتیم.

وی مهمترین راهبرد حوزه پرورشی را ترویج فرهنگ قرآن و عترت عنوان کرد و افزود: خراسان جنوبی در سال تحصیلی جاری رتبه اول شاخص‌های عمومی و اختصاصی کشور را کسب کرده که نشان از سبقه فرهنگی این استان است.

همچنین در این نشست از غلامحسین نارمنجی ‌به عنوان پیشکسوت امور پرورشی خراسان جنوبی تجلیل و اپلیکیشن شهدای دانش‌آموز فرهنگی، اپلیکیشن گام دوم انقلاب و طرح جامع توسعه اردوگاه ملی ولایت با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش شامگاه دوشنبه وارد بیرجند شد و بازدید از چند مدرسه و مرکز آموزشی، نشست مجازی با مدیران مدارس، رونمایی از چند طرح و افتتاح اردوگاه گزند شهرستان درمیان از برنامه‌های این سفر ۲ روزه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی:

اعتکاف سال جاری برگزار نمی‌شود/برنامه هیئت‌ها برای آزادی زندانیان/۳-۷

اعتکاف سال جاری برگزار نمی‌شود/برنامه هیئت‌ها برای آزادی زندانیان

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال مراسم اعتکاف برگزار نمی‌شود، گفت: هیئت‌های شهر بیرجند به موضوع آزادی زندانیان غیر عمد در این ایام ورود پیدا خواهند کرد.

حجت‌الاسلام احمد رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: همه ساله مردم مؤمن در راستای بهره‌مندی از ایام باشکوه ماه رجب و شعبان برنامه‌های متعدد فردی و گروهی را اجرا می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه قرائت ادعیه و روزه از جمله برنامه‌های فردی در ماه رجب و شعبان است، بیان‌کرد: از محوری‌ترین و شاخص‌ترین برنامه‌های ماه رجب، اعتکاف و برنامه‌های خاص و ویژه آن است.

رضایی یادآور شد: متأسفانه در سال جاری به واسطه شیوع بیماری کرونا و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامت مردم اعتکاف در خراسان‌جنوبی برگزار نمی‌شود و ما از فیض این برنامه معنوی محروم هستیم.

وی گفت: مردم مؤمن و علاقمند به برنامه‌های معنوی می‌توانند در روزهای ایام ابیض (۱۳، ۱۴ و ۱۵ ماه رجب) را روزه گرفته و در روز آخر در منزل اعمال ام داوود را که سال‌های قبل در مسجد انجام می‌دادند، در منزل انجام دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه کرونا نباید برنامه‌های معنوی ما را تعطیل بلکه تنها سبک انجام آن تغییر دهد، بیان‌کرد: از طرف دیگر ما میلاد امام علی (ع)، عید مبعث و اعیاد شعبانیه را در پیش رو داریم و امیدواریم در این ایام متولیان مساجد و هیئت‌های مذهبی نسبت به فضاسازی شهر اقدام کنند.

طرح هر هیئت متولی آزادی یک زندانی اجرا می‌شود

رضایی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا هیئت‌های مذهبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حد یک ساعت اجازه اجرای برنامه را دارند و در شهرهایی که هوا مطلوب است آن را در فضای باز برگزار کنند.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌هایی که در ایام ماه مبارک رجب و شعبان با همکاری هیئت‌های مذهبی پیگیری خواهیم کرد بحث آزادی زندانیان غیرعمد است، گفت: این برنامه با شعار «هر هیئت متولی آزادی یک زندانی» برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در این برنامه هزینه‌هایی که هیئت‌های مذهبی سال‌های قبل صرف برگزاری جشن‌ها و مراسم‌های مختلف در این ایام می‌کردند برای آزادی زندانیان غیر عمد صرف خواهند کرد.

رضایی گفت: این برنامه در مرکز استان برگزار می‌شود و امیدواریم هیئت‌های مذهبی شهرستان‌ها نیز در این راستا ورود پیدا کنند.

نیازمندان اطرافمان را دریابیم

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: با توجه به شرایط سخت اقتصادی در آستانه سال نو بسیاری از خانواده‌های نیازمندان امکان تهیه اقلام مورد نیاز چون لباس نو برای فرزندانشان ندارند که در این زمینه نیز باید همت کنیم.

وی بیان‌کرد: در سال‌های قبل افرادی که قصد اعتکاف داشتند به طور طبیعی هزینه‌هایی را پرداخت می‌کردند که این افراد امسال می‌توانند همان هزینه را به نیت بهره‌مندی از ثواب و اجر اعتکاف در راستای کمک‌های مومنانه و خیر هزینه کنند.

فرماندار سربیشه خبر داد:
کسب مقام اول در جذب اعتبارات عمرانی و اقتصادی/۲
محمدی گفت: شهرستان سربیشه مقام اول در زمینه جذب اعتبارات عمرانی و طرح های اقتصادی افتتاحی دهه فجر امسال در سطح استان خراسان جنوبی را به خود اختصاص داد.

«محمد محمدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند با اشاره به کسب مقام اول در جذب اعتبارات عمرانی و طرح های اقتصادی افتتاحی در دهه فجر امسال در استان گفت: در دهه فجر امسال از ۲۱۰۵ میلیارد تومان پروژه و طرح عمرانی کلنگ زنی یا افتتاح شده در استان، ۴۳۹ میلیارد تومان را شهرستان سربیشه به خود اختصاص داده است.

فرماندار سربیشه از شاخص ترین پروژه های شهرستان به گازرسانی به ۸۵ روستا با اعتباری بالغ بر ۶۲ میلیارد تومان و کلنگ زنی یک واحد گلخانه ۱۰ هکتاری با اعتباری بالغ بر یکصد میلیارد تومان اشاره کرد.

وی تعداد پروژه های افتتاحی و کلنگ زنی شده در سربیشه را ۱۰۷ پروژه اعلام کرد و گفت: با توجه به ظرفیت های شهرستان شامل ترانزیت، فراوری معدنی و … اعتبارات ملی جذب و پروژه ها؛ افتتاح و کلنگ زنی شده اند.

فرماندار سربیشه با بیان اینکه از ۱۰۷ پروژه ۲۲ پروژه کلنگ زنی و مابقی به بهره برداری رسیده است، افزود: تمرکز و اولویت بر تکمیل و افتتاح پروژه های نیمه تمام است اما برخی پروژه های اقتصادی مانند راه های مرزی و … نیز در دستور کار قرار دارد و کلنک زنی و شروع آن اجتناب ناپذیر است.

به گفته محمدی از ابتدای سال جاری تاکنون حدود هفت هزار میلیارد تومان پروژه در سطح شهرستان سربیشه افتتاح و یا کلنگ زنی پروژه انجام شده است که مهمترین این پروژه ها شامل توسعه واحدهای اقتصادی، اجرای طرح های گازرسانی و باند دوم راه های ارتباطی است.

دستگاه‌های اجرایی مکلف به پرداخت عوارض شهری هستند/۳-۷

دستگاه‌های اجرایی مکلف به پرداخت عوارض شهری هستند

 سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: بخش عمده‌ درآمد شهرداری‌ها از محل عوارض و پروانه‌های پایان کار است و در این زمینه بین ادارات، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی با عموم مردم تفاوتی وجود ندارد و همه مکلف به رعایت قانون هستند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمد فرهادی در دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند افزود: عدم پرداخت این عوارض، درآمدهای شهرداری‌ها را تحت الشعاع قرار داده و روند اجرای برنامه‌ها را با مشکل مواجه می‌کند.

وی اظهار داشت: رفع مشکلات پروژه‌های شهرداری بیرجند، راهکاری در راستای توسعه شهری است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: رفع مشکلات پیش‌روی پروژه‌ها، روند اجرای آنها را شتاب می‌بخشد و سبب می‌شود زودتر مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

وی ادامه داد: نقش و تاثیر پروژه‌های شهرداری بر زیباسازی منظر شهری بر هیچ کس پوشیده نیست.

در این دیدار که با هدف هم‌اندیشی درباره مباحث و مشکلات حوزه شهری برگزار شد، گزیده‌ای از مشکلات شهرداری شامل پروژه مجتمع تجاری هلال، تعیین تکلیف اراضی پادگان ۰۴ بیرجند، عدم پرداخت بدهی دستگاه‌های اجرایی به شهرداری و تعیین تکلیف نشدن اراضی صنوف آلاینده توسط رییس شورای شهر و شهردار بیرجند مطرح شد و مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

همچنین با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی در کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان، ۲۲ پرونده مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست ۲۲ دستور کار از شهرستان‌های بیرجند، طبس، سربیشه، سرایان، بشرویه و نهبندان مطرح شد.

پرونده‌های رسیده در زمینه تامین زمین مورد نیاز برای فعالیت‌های اقتصادی، گردشگری و سایر حوزه‌ها بود که مورد بررسی و اعلام نظر اعضای کارگروه قرار گرفت.

 

 

 

استاندار خراسان جنوبی: وجود مهندسان خوش‌ فکر سرمایه‌ای ارزشمند است

بیرجند – ایرنا – استاندار خراسان جنوبی روز مهندسی را گرامی و اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن خراسان جنوبی بر مدار توسعه همه‌جانبه، وجود مهندسین خوش فکر و با استعداد، سرمایه‌ای ارزشمند محسوب می‌شود.

به گزارش روز سه‌شنبه پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خراسان جنوبی در پیام حمید ملانوری به مناسبت پنجم اسفند روز مهندسی آمده است: با تاملی کوتاه در زندگی بشر، می‌توان دریافت که انسان‌ها همواره در طول تاریخ، سعی داشته‌اند با ساختن ابزارهایی مناسب و متناسب، زمینه زندگی بهتر و ایمن‌تر را برای خود فراهم کنند.

وی افزود: بعدها با پیشرفت‌های علمی، کاربردهای خلاقانه و براساس اصول فنی در طراحی ساختارها، ماشین‌ها، ابزار یا فرایندهای ساخت و تولید امکانات مورد نیاز بشر، وجود افرادی با دانش فنی و کاربلد را الزامی کرد، مهندسین متخصص و متعهدی که توانسته‌اند در بسیاری از عرصه‌های زندگی از بخش مسکن، کشاورزی، پزشکی، صنعت و آموزش گرفته تا مسائل امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و زیست ‌محیطی، نقشی بسزا ایفا کنند.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: بدون تردید نیاز جامعه امروز به مهندس و تفکر مهندسی غیرقابل انکار است، مهندسین می‌توانند با استفاده از حداقل امکانات موجود، نیازهای خُرد و کلان را در کمترین زمان و با حداکثر بهره‌وری برطرف سازند و به این ترتیب در توسعه و آبادانی کشور و رفاه مردم بسیار مؤثر باشند.

وی اظهار داشت: در تعریف و تمجید از جایگاه این سربازان سازندگی، همین بس که سالروز ولادت دانشمند فرزانه و هوشمند “خواجه نصیرالدین طوسی” در تقویم مناسبت‌های ملی، روز مهندس نام گرفته تا فرصتی برای گرامیداشت جایگاه پیشگامانِ بستر فنی و علمی توسعه و سازندگی در کشور باشد.

ملانوری افزود: واقعیت این است که امروزه با توجه به قرار گرفتن خراسان جنوبی بر مدار توسعه همه‌جانبه در راستای بهره‌برداری از ظرفیت‌های بی‌بدیل خدادادی و بالطبع افزایش میل جامعه به برخورداری از محیطی زیبا، پرنشاط و ایمن برای زندگی و نیز لزوم آمادگی همیشگی برای مهار و کنترل کم‌هزینه حوادث و بلایای طبیعی در منطقه‌ای که متاسفانه به جهت اقلیم و موقعیت جغرافیایی، با تعدد و تنوع حوادث و بلایای طبیعی مواجه بوده و به عنوان استانی حادثه‌خیز شناخته می‌شود، وجود مهندسین خوش فکر و با استعداد، سرمایه‌ای ارزشمند به شمار می‌رود، قشر متعهد و متخصصی که با استفاده از فناوری‌های نوین و خلاقانه، دانش و تجربه خود را در اختیار سازندگی و پیشرفت خراسان جنوبی قرار دهند و آینده‌ای روشن، بر مدار موفقیت و به دور از تبعات جبران‌ناپذیر حوادث و سوانح، برای فرزندان این مرز و بوم رقم بزنند.

وی بیان کرد: اینجانب ضمن تبریک روز مهندسی به جامعه مهندسان توانمند ایرانی که در اَدای سهم خود در پیشرفت و تعالی کشور از هیچ جدیتی فروگذار نکرده‌اند، زحمات تلاشگران عرصه مهندسی خراسان جنوبی را پاس داشته، توفیقات روزافزون این قشر پرتوان را در کمک به توسعه و پیشرفت استان از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

 

 

 

 

 

کمیته امداد برای بیش از ۴ هزار نفر شغل ایجاد کرد/۲-۳

کمیته امداد برای بیش از 4 هزار نفر شغل ایجاد کرد

 مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال ۳ هزار و ۱۹۲ طرح اشتغال برای جامعه هدف اجرا شده است، گفت:طرح های اجرا شده زمینه اشتغال برای ۴ هزار و ۱۹۵ نفر را فراهم کرده است.

رضا سلم آبادی اظهار داشت: در ۱۱ ماه امسال ۳ هزار و ۱۹۲ طرح اشتغال برای جامعه هدف با اعتباری بالغ بر هزار و ۲۳۹ میلیارد ریال توسط کمیته امداد خراسان جنوبی اجرا شد.

وی با بیان اینکه طرح های اجرا شده در ۱۱ ماه امسال زمینه اشتغال برای ۴ هزار و ۱۹۵ نفر را فراهم کرده است افزود: این طرح ها شامل ۸۵ طرح در بخش  حمل ونقل، هزار و ۲۰۲ طرح خدمات، هزار و ۲۴۱ طرح دامداری، ۳۲ طرح طیور، ۹۶ طرح کشاورزی، ۱۹ طرح زنبور و ماهی، ۳۲۹ طرح کشاورزی و ۳۲۹ طرح صنفی صنعتی بود.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی ۱۲۷ طرح فرش و گلیم و ۶۱ طرح صنایع دستی را از دیگر طرح های اجرا شده در ۱۱ ماه  امسال دانست و بیان کرد: طرح های اشتغالی که در این مدت برای جامعه هدف اجرا شد ۹۱۹ نفر مجریان زن و ۲ هزار و۲۷۳ مجری مرد بود.

سلم آبادی افزود: از طرح های اجرا شده هزار و ۴۵۹ طرح شهری و هزار و ۷۳۳ طرح روستایی بود و ۵۸۷ طرح مشاغل خانگی و ۳ هزار و ۷۲۰ طرح خود اشتغالی بود.

وی با بیان اینکه در این مدت ۱۹ هزارو ۵۲۷ فقره نظارت بر طرح ها اجرا شده است، بیان کرد: در این مدت هزار و ۹۶۹ نفر آموزش های مقدماتی و ۴۸۱ نفر آموزش های مهارتی را فرا گرفتند.

مدیر کل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت:  در این مدت هزار و ۷۲۳ طرح پایدار سازی و توسعه، اجرا و همچنین ۴۰۶ نفر از جامعه هدف از طریق کاریابی شاغل شدند.

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*