آخرین خبر :

۴۰۰ مگاوات ساعت برق در خراسان جنوبی صرفه‌جویی شد

۴۰۰ مگاوات ساعت برق در خراسان جنوبی صرفه‌جویی شد

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: با اجرای طرح تعدیل روشنایی معابر در استان ۴۰۰ مگاوات ساعت در مصرف برق صرفه‌جویی شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، هادی منصوریان در حاشیه مانور سراسری تعدیل روشنایی که به مدت ۲ روز برگزار شد اظهار داشت: با افزایش مصرف برق و گاز در بخش خانگی و تجاری و محدودیت سوخت تحویلی به تعدادی از نیروگاه‌ها، صرفه‌جویی در مصرف برق در دستور کار شرکت‌های توزیع برق استان‌ها قرار گرفت که تعدیل روشنایی معابر از جمله اقدامات شرکت‌های برق در پیاده‌سازی این مهم بوده است.

وی افزود: در همین راستا از آغاز طرح تعدیل روشنایی معابر که از حدود یک ماه پیش آغاز شد تاکنون ۱۷ هزار و ۳۵۰ چراغ در معابر مختلف استان خاموش شده است.

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: در این مدت ۱۲ هزار و ۹۰۰ چراغ در معابر شهری و بلوارهای اصلی و چهار هزار و ۴۵۰ چراغ با همکاری ادارات راهداری و شهرداری ها در جاده‌ها و بوستان‌ها خاموش شد.

وی همچنین با انتقاد از مشترکانی که به صورت غیرمجاز از رمز ارزها و ماینرها برای استخراج ارز دیجیتال استفاده می‌کنند، اعلام کرد: طی مانور یادشده، سه مرکز استخراج ارز دیجیتال با ۴۶ دستگاه ماینر شناسایی شد و ضمن جمع‌آوری ماینرها با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

منصوریان افزود: در این مانور که به طور همزمان در سراسر کشور برگزار شد، ۳۵ گروه اجرایی، ۴۰ خودرو عملیاتی و ۱۱۰ نفر پرسنل و ناظر اجرایی حضور داشتند و عملیات تعدیل روشنایی معابر عمومی همچنین کنترل رمز ارزها از اهداف مهم این مانور بود.

وی با اشاره به اطلاعیه شرکت توانیر، از مردم استان خواست با کاهش یک تا ۲ درجه‌ای دمای هوای منازل و محل کار همچنین مدیریت مصرف گاز و برق، امکان استمرار تامین انرژی را برای همه هموطنان فراهم کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*