معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی: هدف اصلی در پدافند غیرعامل،افزایش تاب آوری در مشکلات

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گف:مهمترین هدف در پدافند غیرعامل، افزایش تاب آوری در مسایل و مشکلات است.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ خوش خبر با بیان این مطلب در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان خاطرنشان کرد: متناسب با اقتضائات استان، اقدام هایی در راستای تحقق برنامه های پدافند غیرعامل صورت گرفته و تهدیدات، مزیت ها، توان مدیران و ظرفیت مردم را در قالب برنامه یک ساله ای مدنظر قرار داده است.
وی تأکید نمود: بنا به دستور استاندار، تمامی دستگاه ها مکلفند متناسب با نوع فعالیتی که دارند، تهدیدات موجود را احصا نموده و برای برخورد با آن برنامه داشته باشند.
به گفته وی؛ پیش بینی تهدیدها و پیشگیری از بروز آن ها، دو موضوع بسیار مهم در حوزه پدافند غیرعامل می باشد.
معاون استاندار تصریح نمود: با عنایت به این که تهدیدات و مشکلات در شرایط مختلف ، متفاوت است لذا باید برنامه های شورای پدافند غیرعامل ، بازبینی شده و متناسب با اقتضائات زمان عملیاتی شوند.
وی با تأکید بر این که استان، نیازمند برنامه هوشمند متناسب با اقتضائات خود است، گفت: ما نمی توانیم در قالب برنامه کوتاه مدت، تاب آوری در برابر مسایل و مشکلات را تضمین کنیم.
به گفته وی؛ تدوین طرح جامع ۵ ساله که بتواند با معرفی استان، تهدیدات و ظرفیت ها را به درستی نشان دهد، یکی از مهمترین کارهایی است که در شورای پدافند غیرعامل دنبال می شود و باید هر چه سریع تر به نتیجه برسد.
معاون استاندار، آموزش را اصل بسیار مهمی در ارتقاء سطح دانش خانواده ها درخصوص اهمیت پدافند غیرعامل عنوان کرد و گفت: این آموزش باید متناسب با شرایط استان باشد تا نتیجه بهتری حاصل گردد.
خوش خبر به موضوع ذخیره سازی انرژی اشاره کرد و گفت: با توجه به برخی شرایط، مثل الان که به جهت برودت هوا و مصرف بیش از اندازه، احتمال قطعی گاز و برق وجود دارد، ارائه راهکارهایی برای جلوگیری از هرگونه مشکل که به نوعی آرامش مردم را تهدید کند، ضرورت دارد.
وی تأکید نمود: فرهنگ سازی به منظور ترویج مصرف بهینه، اصل بسیار مهمی است که همیشه باید مدنظر باشد.
معاون استاندار خاطرنشان کرد:در بحث مسایل آموزشی و تدوین برنامه ها در حوزه پدافند غیرعامل، چنین مواردی باید مورد تأکید قرار گیرد.
خوش خبر ادامه داد: برخی مسایل و رخدادها ، مقطعی هستند و در شرایطی خاص رخ می دهند لذا ما می بایست با فراهم آوردن بستر لازم، تهدیدهای مرتبط را متصور شویم و با بازنگری برنامه ها به صورت فصلی و مقطعی برای برون رفت از مشکلات احتمالی برنامه ریزی کنیم.
وی به عنوان شاهد مثال، به شیوع بیماری کرونا در شرایط فعلی اشاره کرد و گفت: برنامه ها باید به گونه ای باشد که بتوانند متمم بگیرند و در صورت بروز اتفاقی مثل همین شیوع ویروس کووید ۱۹، بتوانیم با برخی اقدامات جزئی در راستای همان متمم ها، مصونیت جامعه را تضمین کنیم.
معاون استاندار متذکر شد: بنده اعتقاد دارم چنانچه هر نوع تهدیدی به موقع شناسایی شود و همه جوانب آن لحاظ گردد، می توان برای مقابله با آن از همین ظرفیت ها و قابلیت های موجود استان استفاده کرد.
خوش خبر ، توجه به نقاط قوت و ضعف استان در همه زمینه ها را ضروری دانست و مهمترین راهکار برای مقابله با تهدیدات احتمالی خواند.
وی تأکید کرد: کمیته های عضو شورای پدافند غیرعامل استان می بایست از این پس همزمان با ارائه گزارش اقدامات خود، به طرح مسایل و مشکلات احتمالی نیز بپردازند و پیشنهادهای مشخصی را هم برای رفع آنها ارائه نمایند.
شایان ذکر است: در این جلسه، گزارش های مبسوطی درخصوص آسیب ها و تهدیدهای استان در حوزه سایبری و زیستی ارائه شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*