آخرین خبر :

اخبار علمی/موثرترین درمان برای عفونت‌های حاد تنفسی

موثرترین درمان برای عفونت‌های حاد تنفسی

دانشمندان انگلیسی موفق به کشف قدرتمندترین دارو در مبارزه با عفونت‌های حاد تنفسی شدند.

به گزارش اسپوتنیک  دانشمندان دانشگاه ناتینگهام انگلیس ویژگی‌های ضد ویروسی ناشناخته‌ای را در دارویی که برای سرطان پروستات استفاده می‌شود و برای درمان کووید-۱۹ مفید است، کشف کردند. به گفته کارشناسان، در آینده این ابزار ممکن است به قدرتمندترین دارو در مبارزه با عفونت‌های حاد تنفسی تبدیل شود.

بر اساس نتیجه گیری متخصصان، ماده گیاهی تاپی گارگین در برابر ویروس SARS-CoV-۲، ویروس کرونای معمولی، ویروس آنفلوانزای A و ویروس پیوسته‌یاخته‌ای تنفسی بسیار موثر است و در دوز‌های کم، به تحریک پاسخ ایمنی ذاتی در برابر سه نوع اصلی از عوامل بیماری زا عفونت‌های حاد تنفسی کمک می‌کند.

از ویژگی‌های کلیدی این دارو می‌توان به پایداری آن در برابر خاصیت اسیدی معده  همچنین توانایی جلوگیری از تکثیر ویروس برای ۴۸ ساعت اشاره کرد. این دارو همچنین مقاومت دارویی ایجاد نمی‌کند و صد‌ها برابر سایر دارو‌های ضد ویروس، موثر است.

طالعات نشان می دهند؛

تاثیر رژیم غذایی دوران کودکی بر طول عمر افراد

تاثیر رژیم غذایی دوران کودکی بر طول عمر افراد

مطالعه بر روی موش های آزمایشگاهی نشان می دهد مصرف زیاد چربی و قند در دوره کودکی می تواند منجر به تغییر میکروبیوم های روده در طول عمر شود، حتی اگر فرد در آینده تغذیه سالم تری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، مطالعه محققان دانشگاه کالیفرنیا نشان می‌دهد که در موش‌های بالغ دارای رژیم غذایی ناسالم در دوره خردسالی، کاهش قابل توجهی در کل تعداد و تنوع باکتری‌های روده وجود دارد.

میکروبیوم ها به تمام باکتری‌ها و همچنین قارچ‌ها، انگل‌ها و ویروس‌هایی گفته می‌شود که در داخل و درون یک انسان یا حیوان زندگی می‌کنند. بیشتر این میکروارگانیسم ها در روده‌ها یافت می‌شوند و بیشتر آنها مفید هستند، باعث تحریک سیستم ایمنی بدن، تجزیه غذا و کمک به سنتز ویتامین‌های اصلی می‌شوند.

در یک بدن سالم، بین ارگانیزم‌های بیماری زا و ارگانیزم‌های مفید تعادل وجود دارد. با این حال، اگر این تعادل، از طریق استفاده از آنتی بیوتیک، بیماری یا رژیم غذایی ناسالم، به هم بخورد، بدن می‌تواند مستعد ابتلاء به بیماری شود.

محققان معتقدند رژیم غذایی غربی در ابتدای عمر دارای تأثیرات بلندمدتی بر میکروبیوم های روده است.

مصرف روزانه قهوه خطر کاهش شنوایی مردان را از بین می‌برد

مصرف روزانه قهوه خطر کاهش شنوایی مردان را از بین می‌برد

یافته‌های یک مطالعه جدید نشان می‌دهد مردانی که روزانه حداقل یک فنجان قهوه می‌نوشند، ۱۵ درصد کمتر دچار کاهش شنوایی می‌شوند.

به گزارش روزنامه دیلی میل، این مطالعه که توسط محققان دانشگاه مادرید در اسپانیا و روی بیش از ۳۹ هزار نفر انجام شد، نشان می دهد مردانی که قهوه می نوشند به صورت ناآگاهانه خطر ابتلای خود به کاهش شنوایی را کاهش می دهند.

محققان می گویند: قهوه به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی ممکن است اثرات مفیدی بر شنوایی داشته باشد اما در این مطالعه هیچ ارتباطی میان مصرف قهوه و عملکرد شنوایی در بین زنان یافت نشد که به گفته محققان این موضوع می تواند به دلیل تفاوت در فیزیولوژی بدن مردان و زنان باشد.

انگور از پوست انسان در برابر خورشید محافظت می‌کند

انگور از پوست انسان در برابر خورشید محافظت می‌کند

 محققان دانشگاه آلاباما واقع در بیرمنگهام آمریکا دریافتند انگور قادر است از پوست انسان در برابر پرتوهای ماوراء‌بنفش نور خورشید محافظت کند؛ در واقع انگور اثری مانند یک ضدآفتاب خوراکی دارد.

به گزارش روز پنج‌شنبه پایگاه خبری ساینس دیلی، در این تحقیقات که با کمک ۱۹ داوطلب بالغ انجام گرفت، داوطلبان به مدت ۱۴ روز مقدار مشخصی از پودر انگور یخ زده را در رژیم غذایی خود مصرف کردند و در نتیجه این اقدام، حفاظت طبیعی پوست بدن آن‌ها در برابر پرتوهای خورشید بهبود یافت.

بر اساس این تحقیقات ترکیبات طبیعی پلی فنول که در انگور و برخی از میوه‌ها و سبزیجات وجود دارد، موجب کاهش آسیب‌های ناشی از تابش پرتوهای ماوراء‌بنفش در پوست می‌شود

نوعی کره که اکسیر زیبایی برای پوست و موی شماست

کره شیا یک چربی طبیعی و مروارید رنگ است که از هسته گیاه روغن قلم یا درخت قاره آفریقا استخراج می‌شود.

به گزارش  العین، انجمن مرکزی آرایشگران آلمان تاکید کرده است که فواید زیبایی کره شیا فقط به پوست محدود نبوده و زیبایی مو را نیز شامل می‌شود.

فواید کره شیا برای مو

این انجمن توضیح می‌دهد که کره شیا سرشار از اسید‌های چرب اشباع نشده است که باعث رطوبت مو‌های خشک شده، شانه زدن را آسان می‌کند و آن را به مانند ابریشم نرم کرده و براق می‌کند.

کره شیا همچنین پوست خشک را مرطوب می‌کند، بنابراین در مواد اولیه شامپو و نرم کننده‌ها موجود است.

همچنین می‌توان از کره خام شیا برای مراقبت از مو نیز استفاده کرد؛ برای این منظور مقداری کره به اندازه یک نخود روی دست قرار داده و بین نوک انگشتان آن را گرم کنید تا ذوب شود، سپس کره مایع را به خوبی روی تمام موی خود ماساژ دهید و مو‌ها را با آب ولرم خوب بشویید.

کره شیا ... اکسیر زیبایی برای پوست و موی شما

برای مراقبت‌های بیشتر از مو، می‌توانید از کره شیا به عنوان ماسک به مدت یک شب استفاده کنید. برای این منظور قبل از خواب کره شیا را به اندازه یک قاشق غذاخوری روی مو‌های مرطوب بمالید و مو‌ها را به خوبی ماساژ دهید. صبح مو‌ها را با آب گرم و شامپوی ملایم کاملاً بشویید.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*