اخبار علمی/مصرف سیب خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می‌دهد

تاثیر سطوح مسی در کاهش شیوع کرونا

تاثیر سطوح مسی در کاهش شیوع کرونا

آژانس حفاظت محیط زیست آمریکا با استناد به نتایج مطالعات انجام شده در دانشگاه ساوت همپتونِ انگلیس اعلام کرد: سطوح مسی می تواند در مدت دو ساعت، عامل بیماری کووید-۱۹ را از بین ببرد.

به گزارش ایسنا، آژانس حفاظت محیط زیست آمریکا اعلام کرد: سطوح مسی می تواند عامل بیماری کووید-۱۹ را در مدت دو ساعت از بین ببرد.

این سازمان افزود: همچنین با تایید تاثیر طولانی مدت برخی آلیاژهای مس در مقابل ویروس این بیماری، اکنون می توان محصولات را با این ادعا که خاصیت ضد کرونایی دارند به فروش رساند.

در گزارش این آژانس آمده است: سطوحی همچون دستگیره در و نرده ها را می توان با استفاده از آلیاژهای ضد میکروبی مس تولید کرد و می توان از آنها در کنار روش های استاندارد کنترل آلودگی استفاده کرد.

بنابر اعلام این آژانس، بر اساس تحقیقات انجام شده روی ویروس های جان سخت این انتظار وجود دارد که محصولات حاوی مس تا ۹۹.۹ درصد ویروس عامل بیماری کووید-۱۹ را در مدت دو ساعت از بین ببرد.

خوردن روزانه بادام چه فوایدی دارد؟

یک متخصص تغذیه فواید خوردن روزانه بادام و تاثیر آن بر سلامت بدن را تشریح کرد.

به گزارش شاشه نیوز، سینتیا ساس متخص تغذیه آمریکایی می‌گوید که نتایج مطالعات اخیر نشان داده است که خوردن ۴۰ گرم بادام در روز سطح کلسترول مضر را کاهش می‌دهد و به نرمال شدن فشار خون  و انعطاف رگ‌های خونی کمک می‌کند.

او اضافه کرد که بادام سرشار از آنتی اکسیدان و مواد مغذی است. به عنوان مثال، ۲۳ عدد بادام حاوی چربی‌های مفید برای قلب، ۶ گرم پروتئین گیاهی، چهار گرم فیبر غذایی (۱۳ درصد مقدار روزانه مورد نیاز بدن)، نیمی از ویتامین روزانه، ویتامین‌های گروه B، آهن، پتاسیم و منیزیم است.

سینتیا ساس توضیح داد: ویتامین Е در این حالت به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کرده، از سلول‌ها در برابر آسیب محافظت می‌کند (علت اصلی پیری زودرس و بیماری ها)، از سیستم ایمنی بدن پشتیبانی می‌کند، التهاب را کاهش می‌دهد و به گسترش رگ‌های خونی کمک می‌کند که این فرآیند باعث بهبود جریان خون می‌شود. منیزیم نیز برای سلامتی مغز، استخوان ها، خلق و خو، خواب و تنظیم میزان قند خون و فشار خون ضروری و مهم است.

این متخصص تاکید کرد: دانشمندان کشف کرده اند که بادام به عنوان غذایی برای باکتری‌های مفید در روده عمل می‌کند، به عنوان مثال، گروهی از دانش آموزان سال ۲۰۱۹ تحت آزمایش قرار گرفتند که شامل خوردن روزانه بادام به مدت هشت هفته بود. پس از سپری شدن دوره، محققان تغییراتی را در ترکیب فلور روده مشاهده کردند. به عنوان مثال، تعداد باکتری‌های موثر بر وزن، انسولین و تنظیم کلسترول افزایش یافت.

خوردن روزانه بادام چه فوایدی دارد؟

او افزود: نشان داده شده است که بادام باعث کاهش شاخص توده بدن و کاهش دور کمر می‌شود و اینکه چربی‌های سالم و پروتئین‌های گیاهی موجود در بادام به احساس سیری کمک کرده و احساس گرسنگی را به تأخیر می‌اندازند. علاوه بر این، مطالعات اخیر نشان داده است که بادام ۲۰ درصد کالری کمتری از آنچه در برچسب‌ها ذکر شده است، دارد، زیرا تمام کالری روده را به خون جذب نمی‌کند.

همچنین به نظر می‌رسد، بادام به مبارزه با پیری پوست کمک می‌کند

مصرف سیب خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می‌دهد

مصرف سیب خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می‌دهد

تمحققان می گویند: ترکیبات طبیعی موجود در سیب موجب تقویت عملکرد مغز شده و خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و سایر انواع زوال عقل را کاهش می‌دهد.

به گزارش روزنامه دیلی میل، غلظت زیاد ترکیبات موجود در سیب و گیاهان دیگر که به عنوان مواد غذایی گیاهی شناخته می شوند، در فرآیندی به نام «عصب‌زایی» باعث ایجاد سلول های عصبی می شوند.

نورون ها سلول بسیار تحریک پذیری هستند که اطلاعات را از طریق سیگنال های الکتریکی به قسمت های مختلف بدن منتقل می کنند و توانایی یادگیری و حافظه انسان را تقویت می کنند.

محققان مرکز بیماری هاینورودژنراتیو (DZNE) در بن در آلمان در این مطالعه با آزمایش بر روی موش ها متوجه شدند که دو ترکیب – کوئرستین موجود در پوست سیب و اسید دی هیدروکسی بیزوئیک (DHBA) در گوشت سیب، موجب ایجاد نورون در مغز این موش ها شدند.

موضوع جالب در این آزمایش این بود که آب سیب به طور قابل توجهی در عصب زایی نقش نداشت که حاکی از این آن است که خوردن کل سیب مفید است و نه فقط نوشیدن یک لیوان آب سیب. این مطالعه نشان داد که پوست و گوشت سیب حاوی ترکیبات مفیدی برای مغز و اعصاب است.

ابداع آزمایشی جدید برای تشخیص کرونا

ابداع آزمایشی جدید برای تشخیص کرونا

 محققان آزمایش بزاق جدیدی برای کووید-۱۹، ابداع کردند که ساده‌تر و آسان‌تر از سواب بینی است و می‌تواند در خانه انجام شود.

به گزارش  روزنامه دیلی میل، این آزمایش که در دو مرحله انجام می شود می تواند در کمتر از دو ساعت تشخیص دهد که فرد به ویروس کرونا آلوده شده است یا خیر.

محققان موسسه Wellcome Sanger در انگلیس که این آزمایش را ابداع کرده اند،  می گویند طرحی اثبات مفهومی آزمایش ابداعی آنها به راحتی قابل اندازه گیری است و استفاده از آن نسبت به سیستم فعلی سواب، آسان تر است.

آنها می گویند: حساسیت این فرآیند تقریباً شبیه آزمایش های PCR از سواب های بینی است که  «استاندارد»  محسوب می شود. به گفته این محققان، نتایج اولیه این آزمایش ظرف دو ساعت مشخص می شود.  در این مرحله از آزمایش که مشابه آزمایش  بارداری است،  مشخص شدن رنگ خاصی نشانه نتیجه مثبت است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*