اخبار علمی/ماده ای شیرین سرشار از مواد مغذی

ماده ای شیرین سرشار از مواد مغذی

شیره انگور غنی ازمواد مغذی مانند منیزیم، فسفر، آهن و مقداری کلسیم مواد معدنی است.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، افراد می‌توانند از شیره انگور درفصل زمستان برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده کنند. مواد مغذی در شیره انگور به وفور یافت می‌شود، اما بسیار پرکالری است. با توجه به این که مواد مغذی زیادی دارد بنابراین می‌تواند انرژی زا هم باشد و ویتامین‌های از دست رفته را جبران کند.

شیره انگور غنی ازمواد مغذی مانند منیزیم، فسفر، آهن و مقداری کلسیم مواد معدنی بوده و با وجود این فواید در شیره انگور یک وعده غذایی خوبی برای جوانان و کودکان به حساب می‌آید. از آن جایی که کودکان و نوجوانان برای رشد نیاز به مواد مغذی بیشتری دارند، مصرف شیره انگور برای آن‌ها می‌تواند علاوه بر تامین کالری، برخی مواد مورد نیاز بدن آن‌ها برای رشد را فراهم کند.

شیره انگور

سطح کالری شیره انگور بسیار بالا است به همین دلیل افرادی که در اثر بیماری طولانی یا عمل جراحی دچار ضعف می‌شوند، می‌توانند شیره انگورمصرف کنند. یکی دیگر از خواص شیره انگور اثر ضدالتهابی و نرم کنندگی گلو است که به افرادی که در زمستان سرفه می‌کنند، گفته می‌شود که آن را با آب ترکیب و غرغره کنند.

یافته محققان بریتانیایی؛

عفونت های انگلی از روند افزایش سن و بیماری ها پیشگیری می کنند

عفونت های انگلی از روند افزایش سن و بیماری ها پیشگیری می کنند

تحقیقات نشان داده است که عدم وجود عفونت های انگلی ممکن است با شیوع بیشتر بیماری های التهابی مرتبط باشد.

به گزارش  مدیکال نیوز تودی، طبق یک بررسی جدید از مطالعات موجود، انگل‌ها ممکن است دارای خواص ضدالتهابی باشند که می‌توانند به کاهش روند پیری کمک کنند.

انگل‌ها و انسان‌ها سابقه طولانی همزیستی دارند. این احتمال وجود دارد که عملکرد ایمنی بدن انسان در رابطه با مکانیسم‌های انگلی توسعه یافته باشد.

طبق یک فرضیه قدیمی، این انگل‌ها مانند دوستان قدیمی بدن انسان هستند که به بهبود تحمل و عملکرد بدن کمک می‌کنند و کاهش آنها منجر به شیوع بیشتر واکنش‌های آلرژیک و مشکلات خودایمنی می‌شود.

این کاهش همچنین ممکن است باعث التهاب زایی شود که با تشدید روند افزایش سن همراه است. التهاب زایی در چندین بیماری مرتبط با سن مانند زوال عقل، سرطان، پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی نقش دارد.

مطالعه اخیر نشان می‌دهد که التهاب زایی موجب تسریع بروز علائم کووید ۱۹ هم می‌شود.

محققان دانشگاه کالج لندن در این مطالعه، گروه خاصی از کرم‌های انگل موسوم به کرم روده را مورد بررسی قرار دادند.

دانشمندان کاهش کرم‌های روده را با بیماری‌های التهابی متعددی مرتبط می‌دانند که در اوایل زندگی رخ می‌دهد. این موارد شامل آسم، اگزما، بیماری ام اس، روماتیسم مفصلی، بیماری التهابی روده و دیابت نوع ۱ است.

شواهد موجود تأیید می‌کند که هر دو عفونت‌های طبیعی و عامدانه با کرم‌های روده می‌توانند با این مشکلات التهابی مبارزه کنند.

محققان همپنین در آزمایش بر روی موش‌های آزمایشگاهی دریافتند وجود این کرم‌های روده مفید بوده و تا ۱۲ درصد موجب افزایش طول عمر می‌شود.

تولید مواد اولیه محصولات آرایشی و بهداشتی از هسته آلبالو

تولید مواد اولیه محصولات آرایشی و بهداشتی از هسته آلبالو

گروهی از محققان یک شرکت خلاق موفق شدند از ضایعات دور ریز میوه‌ها، مواد اولیه محصولات آرایشی و بهداشتی تولید کنند.

به گزارش روز سه شنبه از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مختار یوسفیان مدیرعامل یکی از شرکت‌های خلاق گفت: این مجموعه با تحقیقات بر روی ضایعات و دورریز میوه‌ها و ایجاد یک واحد تحقیق و توسعه در این حوزه، موفق شد محصولات تایید شده با کیفیت در این زمینه تولید کند. یکی از مواد اولیه مورد استفاده در این مجموعه، هسته آلبالو است.

وی با بیان اینکه هسته آلبالو پیش از این به عنوان ضایعات دور ریخته می‌شد، اظهار داشت: این دور ریز در حال حاضر با استفاده از فناوری، به ماده اولیه محصولات متعددی تبدیل شده است. در این شرکت چند محصول مختلف از هسته آلبالو تهیه می‌شود. یکی از این محصولات، نوعی “مام” است که برای رفع کبودی‌های بدن از آن استفاده می‌شود.

یوسفیان ادامه داد: یک محصول دیگر نیز، برای رفع لک‌های صورت و لایه‌برداری پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد، همچنین از این ماده معجزه‌آسا، یک کرم با کیفیت تولید شده است که علاوه بر ایجاد شفافیت در پوست، در درمان زخم‌های قدیمی نیز کاربرد دارد. یک نوع صابون ۱۰۰ درصد طبیعی نیز، از هسته آلبالو تولید می‌شود. تمام این محصولات تاییدیه‌های لازم را از مراجع ذیصلاح اخذ کرده اند.

راه‌های جلوگیری از ورود ویروس کرونا به چشم‌ها

راه‌های جلوگیری از ورود ویروس کرونا به چشم‌ها

به گزارش ایسنا، یکی از راه‌های انتقال ویروس کرونا به بدن ما از طریق چشم‌ها است. این ویروس پس از عطسه، سرفه و صحبت کردن فرد بیمار به شکل ذرات شناور در هوا وارد چشم‌ها می‌شود.

همچنین ممکن است از طریق تماس دست آلوده و کثیف با چشم‌ها به بدنمان وارد شده و ما را مبتلا کند. بنابراین باید از هرگونه تماس دست آلوده با دهان، بینی، چشم و اطراف آن خودداری کنیم و قبل و بعد از خاراندن، مالش چشم، تنظیم عینک، چکاندن قطره داخل چشم، استفاده از پماد چشمی و گذاشتن و برداشتن لنز تماسی به خوبی دست‌هایمان را بشوییم.

بهتر است اگر تاکنون از لنز تماسی استفاده نمی‌کردید، خرید آن را تا مهار ویروس کووید۱۹ به تاخیر بیندازید.

توجه کنید که در دوران شیوع بیماری کرونا موارد ضروری مراجعه به چشم پزشک را به هیچ وجه به تاخیر نیندازید.

بنابر اعلام وزارت بهداشت؛ درصورتی که از بیمار مبتلا به کرونا مراقبت می‌کنید و همچنین هنگام مراجعه به مراکز درمانی علاوه بر ماسک از محافظ صورت نیز استفاده کنید

بهبود کاهش شنوایی مرتبط با سن با مصرف یک قرص جدید

بهبود کاهش شنوایی مرتبط با سن با مصرف یک قرص جدید

 نتایج اولیه یک مطالعه نشان می‌دهد که داروی جدیدی به نام SPI-۱۰۰۵، با محافظت از سلول‌های ظریف مویی در گوش داخلی به بهبود کاهش شنوایی مرتبط با سن کمک می‌کند.

به گزارش روز چهارشنبه روزنامه دیلی میل، این دارو (SPI-۱۰۰۵) که اکنون در آمریکا به عنوان درمان بالقوه ای برای بیماران مبتلا به کووید-۱۹ استفاده می شود،  سطح یک ترکیب طبیعی را که از سلول های ظریف مویی در گوش داخلی محافظت می کند، افزایش می دهد.

دلیل اصلی سکته قلبی در جوانان

یک متخصص قلب و عروق درباره دلایل اصلی سکته قلبی در جوانان توضیحاتی داد.

به گزارش اسپوتنیک، یوری کانف، متخصص قلب و عروق گفت: رژیم غذایی ناسالم، کم تحرکی و وضعیت آشفته خواب از دلایل اصلی حملات قلبی در سنین پایین است.

کانف افزود: فعالیت برخی از جوانان شبانه است و در طول شب، تولید کلسترول بد اغلب اتفاق می‌افتد که عاملی برای ایجاد تصلب شرایین محسوب می‌شود.

او ادامه داد: برای جلوگیری از تصلب شرایین از رژیم غذایی مدیترانه‌ای پیروی کرده و مصرف حداقل ۴۰۰ گرم میوه، سیفی و سبزیجات را در روز در رژیم غذایی خود بگنجانید.

تقویت کننده ایمنی و التیام بخش زخم ها با گیاه جادوگر!

گیاه شاه پسند گیاهی است که فواید درمانی بسیاری دارد و در برخی فرهنگ‌ها از آن به عنوان گیاه جادوگر یاد می‌شود.

به گزارش  الیوم، گیاه Verbena “شاه پسند” یکی از گیاهانی است که از زمان‌های بسیار قدیم شناخته شده و مورد استفاده قرار گرفته است و مردم رُم از آن به عنوان یک گیاه جادویی استفاده می‌کردند؛ به گونه‌ای که به آن “گیاه جادوگر” می‌گفتند و به عنوان یک طلسم برای شانس، عشق و مقایله با چشم بد به کار می‌بردند.

این دارو در طول قرن‌ها دارویی بسیار مؤثر بوده است، زیرا حاوی بسیاری از مواد مفید برای بدن انسان است و در نوشیدنی‌های گرم و مفید طعم مطبوعی دارد.

“شاه پسند” یکی از گیاهان یک ساله است که متعلق به خانواده بادام بوده و در برخی کشور‌ها به عنوان مرهم لیمو نیز شناخته شده است به طوریکه به صورت گسترده برای اهداف دارویی و درمانی استفاده می‌شود؛ زیرا حاوی بسیاری از مواد مفید برای بدن انسان است.

فواید و مزیت‌های گیاه شاه پسند

دستگاه گوارش در معرض بسیاری از مشکلات اعم از سوءهاضمه، گاز‌ها و نفخ شکم و یبوست قرار می‌گیرد که خوردن این گیاه باعث خلاص شدن از این مشکلات می‌شود.

– این گیاه دارویی حاوی بسیاری از مواد است که قدرت، انرژی و نشاط بدن را تقویت کرده و بی حالی و تنبلی را از بین می‌برد.

– به بهبود زخم‌های پوست و پاکسازی آن از میکروب‌هایی که منجر به عفونت می‌شوند، کمک می‌کند.

تقویت کننده ایمنی و التیام بخش زخم ها/ | ۱۳ خاصیت اعجاب انگیز گیاه شاه پسند

– اختلالات خواب را درمان می‌کند، زیرا حاوی مجموعه از مواد آرامبخش است که به خلاص شدن از افسردگی، اضطراب و تنش کمک می‌کند.

-کاهش احساس تنش، اضطراب و سردرد همراه با قاعدگی، گرفتگی و درد در شکم و رهایی از اختلالات قاعدگی.

– موجب شادابی، صافی و طراوت پوست شده و از بروز جوش و مشکلات و بیماری‌های پوستی جلوگیری می‌کند.

– خوردن این گیاه به تسهیل زایمان و کاهش علائم و مشکلات ناشی از آن مانند افسردگی، مشکلات رحمی و موارد دیگر کمک می‌کند.

-یک نوشیدنی مناسب و اشتها آور برای افرادی است که از لاغری رنج می‌برند و می‌خواهند وزن بیشتری پیدا کنند.

-تقویت سیستم ایمنی بدن و توانایی مقابله با بیماری‌های مختلف و عفونت‌هایی که باعث بسیاری از بیماری‌ها می‌شوند، بیماری هایی که ممکن است کبد را به مشکلاتی مانند زردی یا دستگاه تنفس را به مشکلاتی مانند آسم یا بیماری‌های دیگر مانند مالاریا و اسهال خونی مبتلا کند.

-درمان گلو درد، لوزه، سرماخوردگی، آنفلوانزا، تب، درمان آرتروز و کاهش درد ناشی از روماتیسم، تحریک غده تیروئید، درمان مشکلات سینوسی و بیماری‌های مرتبط با گوش و غیره.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*