اخبار علمی/صحبت کردن بیش از سرفه باعث انتقال کرونا می‌شود

تولید ماسک ‌نانو با قابلیت نابودی ۹۹ درصد باکتری‌های و ویروس‌ها

تولید ماسک ‌نانو با قابلیت نابودی ۹۹ درصد باکتری‌های و ویروس‌ها

 یک شرکت ویتنامی ماسکی تولید و به بازار عرضه کرده که می‌تواند بیش از ۹۹ درصد باکتری‌های گرم منفی و مثبت و همچنین ویروس‌ها را نابود کند.

به گزارش روز یکشنبه ستاد ویژه توسعه فناوری نانو،  واکامونو (Wakamono) یک شرکت مستقر در شهر هوشی مین که در زمینه تولید مواد نانو زیست‌فناوری تخصص دارد، یک ماسک پزشکی ابداع کرده است که قادر به از بین بردن بیش از ۹۹ درصد باکتری‌های گرم منفی و مثبت و همچنین ویروس‌ها است.

صحبت کردن بیش از سرفه باعث انتقال کرونا می‌شود

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که صحبت کردن بیش از سرفه ممکن است منجر به انتقال کووید۱۹ شود.

صحبت کردن برای انتقال کرونا از سرفه بدتر استبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم، مطالعات جدید دانشمندان نشان می‌دهد که صحبت کردن می تواند بیشتر از سرفه عامل انتقال ویروس کرونا در مکان های سربسته باشد.

محققان در این مطالعه دریافتند هنگام صحبت کردن، ویروس می‌تواند در طول چند ثانیه تا بیش از ۲ متر منتقل شود.

واقعیت‌هایی خطرناک درباره عفونت دندان

در صورتی که عفونت دندان بدون درمان به حال خود رها شود، می‌تواند منجر به عفونت‌های جدی و گاهی خطرناک شود.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل تورنتودیاموند دنتال، بوی بد دهان، طعم تلخ در دهان، تب، درد، حساسیت دندان‌ها به سرما یا گرما، تورم لثه، غدد متورم گردن، تورم در فک از علائم عفونت در دهان و دندان هستند.

طبق گزارش مجله اندودنتیکس، در مطالعه‌ای بر روی ۶۱، ۴۳۹ بستری در بیمارستان که به دلیل آبسه دندان اتفاق افتاد، ۶۶ بیمار در اثر عفونت دندانشان فوت کردند. رعایت بهداشت دهان و دندان و انجام معاینات منظم دندانپزشکی بسیار مهم است.

 

عفونت دندان می‌تواند بر روی مغز تأثیر بگذارد؟

آبسه دندان همچنین می‌تواند منجر به مننژیت شود. وضعیتی که باعث التهاب غشا‌های نزدیک نخاع و مغز خواهد شد. اگر عفونت باکتریایی درمان نشود و به جریان خون منتقل شود، به نخاع و اطراف مغز گسترش می یابد. کسانی که دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند، خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری دارند.

بیماری دیگری که ممکن است با انتشار عفونت باکتریایی کنترل نشده به گلو ایجاد شود، آنژین لودویگ نام دارد. آنژین لودویگ یک عفونت پوستی نادر است که در کف دهان، زیر زبان رخ می‌دهد. این عفونت باکتریایی اغلب پس از آبسه دندان، رخ می‌دهد. همچنین می‌تواند به دنبال سایر عفونت‌ها یا جراحات دهانی باشد. این عفونت در بزرگسالان بیشتر از کودکان است. معمولاً افرادی که تحت درمان سریع قرار می‌گیرند به طور کامل بهبود می‌یابند، اما در صورت عدم درمان باعث تورم شدید مجاری تنفسی شده و منجر به خفگی خواهد شد. مشکل تنفس، مشکل در صحبت کردن، درد گردن و گوش، تب، ضعف، گیجی و خستگی از علائم رایج آنژین لودویگ هستند.

تردید متخصصان درباره میزان مرگبارتر بودن گونه جدید ویروس کرونا

تردید متخصصان درباره میزان مرگبارتر بودن گونه جدید ویروس کرونا

محققان و متخصصان انگلیسی در خصوص میزان “مرگبارتر” بودن گونه جدید ویروس کرونا ابراز تردید کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، این اظهارات در حالی عنوان شده است که روز گذشته بوریس جانسون، نخست‌وزیر این کشور اعلام کرد براساس یافته های اولیه گونه جدید ویروس کرونا که در این کشور پیدا شده، کشنده‎ تر است.

یکی از نویسندگان این تحقیق که جانسون به آن استناد کرده، گفته است که مرگبارتر بودن این گونه جدید همچنان جای تردید دارد.

یکی دیگر از مشاوران پزشکی نیز گفته که تعجب می‌کند جانسون این نتایج را در حالی که اطلاعات مربوط به آن هنوز دقیق نیست با مردم به اشتراک گذاشته است.

یکی از پزشکان ارشد هم در اظهارنظری در این مورد تاکید کرد: خیلی زود است که نتایج در این مورد کاملا مشخص شود.

محققان انگلیسی البته گفته‌اند شواهدی که نشان می‌دهد ممکن است گونه جدید ویروس کرونا مرگبارتر باشد، نباید بر رویکرد این کشور در مقابله با ویروس تغییری ایجاد کند.

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*