آخرین خبر :

اخبار علمی/کنترل وضعیت سلامتی با برچسب جدید پوستی

زینک، ماده‌ای موثر برای سرماخوردگی

محققان آمریکایی معتقدند مصرف “زینک” سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و برای مبارزه با عفونت‌ها ضروری است.

به گزارش العربیه، روی یا زینک (Zinc یا Zin) یک ماده معدنی کمیاب است که انسان برای سالم ماندن به آن نیاز دارد.

بر اساس مطالعه منتشر شده توسط انجمن میکروب شناسی آمریکا (ASM) مکمل‌های روی یا همان زینک اغلب به صورت قرص‌های مکیدنی برای درمان سرماخوردگی پس از ظهور علائم آن مصرف می‌شود. از افراد مبتلا به سرماخوردگی خواسته می‌شود تا برای بهبودی از سرماخوردگی، چندبار در روز این قرص‌ها را به آرامی در دهان خود حل کنند.

روی همچنین به عملکرد حدود ۳۰۰ آنزیم کمک می‌کند و تأثیرات گسترده‌ای بر سیستم ایمنی بدن دارد. طبق یک مطالعه مشترک که توسط دو محقق از دانشگاه‌های هلسینکی و سیدنی انجام شده است، روی می‌تواند از تکثیر ویروس رینو و سایر ویروس‌های تنفسی جلوگیری کرده و تاثیر اینترفرون‌ها که گروهی از پروتئین‌های سیگنالینگ هستند و باعث دفاع ضد میکروبی می‌شود، افزایش دهد.

یک متخصص:

بیماران کرونایی ورزش نکنند

یک متخصص داخلی گفت: بیماران کرونایی از ورزش کردن به‌ویژه در ماه اول بیماری پرهیز کنند؛ تا زمانی که سیستم تنفسی و ایمنی بدن به حالت اولیه بازنگشته، به هیچ عنوان توصیه به ورزش نمی‌شود.

محمد دادجو در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در خصوص کرونای انگلیسی مباحث مختلفی مطرح شده اما آنچه که مسلم است، کرونای انگلیسی قدرت سرایت و شدت بیماری بالاتری دارد و کشنده‌تر است.

وی افزود: علائم کرونای انگلیسی همانند کووید۱۹، تب، لرز، تعریق، کوفتگی بدن، بی‌حالی شدید، سردرد، تنگی نفس و سرفه است اما با این تفاوت که شدت آن بیشتر بوده و بروز علائم بالینی آن نیز زودتر است.

این متخصص داخلی با بیان اینکه کرونا سیستم ایمنی و دفاعی بدن را تضعیف می‌کند، گفت: ورزش کردن بار اضافی به بدن وارد می‌کند و بر همین اساس توصیه می‌شود که افراد به‌ویژه در ماه اول ابتلای به این بیماری ورزش نکنند و تمام انرژی‌شان را صرف ریکاوری بدن کنند.

دادجو با اشاره به اینکه تا زمان برگشت توان بدنی اولیه به فرد بیمار، استفاده از تردمیل، طناب زدن و ورزش ‌همراه با تعریق به هیچ عنوان به بیماران کرونایی توصیه نمی‌شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه بدن نباید کاملاً بی‌تحرک باشد، بیماران کرونایی می‌توانند در حد چند دقیقه در حیاط و یا داخل خانه پیاده‌روی داشته باشند.

کنترل وضعیت سلامتی با برچسب جدید پوستی

کنترل وضعیت سلامتی با برچسب جدید پوستی 

 محققان یک برچسب جدید پوستی ابداع کرده‌اند که قابلیت کنترل وضعیت سلامتی بدن را دارد و می تواند ضربان قلب، فشار خون و سطح قند خون فرد را اندازه گیری کند.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، این برچسب نازک و قابل انعطاف که بر روی گردن قرار می گیرد که توسط محققان دانشگاه «کالیفرنیا» ابداع شده است، حتی می تواند میزان لاکتات، الکل یا کافئین خون کاربر را اندازه گیری کند.

«لو یین» نویسنده اول این مطالعه در یک خبرنامه نوشت: این نوع ابزار پوشیدنی برای کنترل منظم وضعیت سلامتی افرادی که به بیماری های زمینه ای مبتلا هستند، بسیار مفید خواهد بود.

آسیب‌های ناشی از نشستن کودک به شکل W

یک کاردرمانگر آسیب‌های ناشی از نشستن کودک به شکل W را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبی سایت علمی “خبرنی”، شهد الطراونه یک متخصص کاردرمانی با اشاره به آسیب‌های ناشی از نشستن کودک به شکل W روی زمین اظهار کرد: اینکه کودک هنگام جابه جایی از حالتی به حالت دیگر اینگونه بنشیند مشکلی ندارد اما هنگام نشستن و بازی روی زمین، نباید فقط به این شکل از نشستن اتکا داشته باشد؛ بنابراین به طور کلی، نشستن کودک روی زمین به شکل W بخشی از الگوی نشستن طبیعی کودک در حال شد محسوب نمی‌شود.

او ادامه داد: نشستن به شکل W باعث بروز مشکلاتی برای کودک از جمله راه رفتن روی نوک انگشتان، ضعف در رشد حرکت عضلات لگن، تأثیر بر وضعیت او از پشت، ضعف در عضلات تنه و عضلات معده و فشار بر عضلات ران و پای او می‌شود.

این کاردرمانگر افزود: ما باید به کودک کمک کنیم تا به شکل صحیح بنشیند. شکل صحیح نشستن کودک عبارت است از نشستن به صورت ضربدری، نشستن با پا‌های کشیده از جلو و نشستن در حالی که پا‌ها به سمت پهلو است.

آسیب‌های ناشی از نشستن کودک به شکل W

برخی فعالیت‌ها وجود دارد که به بهبود نشستن کودک روی زمین کمک می‌کند از جمله:

جابه جایی از روی این پا به پای دیگر: کمک کنید تا کودک ابتدا روی یک طرف بنشیند، سپس از این حالت به نشستن روی زانو‌ها منتقل شده و پس از آن روی طرف دیگر پا بنشیند و دستان خود را روی زمین قرار دهید.

مسابقات پیاده روی: روی زمین نشسته و پا‌ها را مستقیم در جلو قرار دهید، با بالا بردن یک طرف پا از زمین به سمت جلو حرکت کنید و به تناوب از یک طرف به طرف دیگر منتقل شوید.

مدل نشستن روی توپ فوتبال: روی یک توپ بزرگ نشسته و پا‌های خود را به طور متناوب از زمین بلند کنید. در حالی که کودک روی زمین نشسته و پا‌های او به سمت جلو است او  را تشویق کنید تا به اجسام سنگین و سبک در فواصل مختلف، در یک خط میانی و در ارتفاع‌های مختلف برسد تا به تقویت عضلات اصلی او کمک کند.

کشش همسترینگ: نوزادانی که به شکل W می‌نشینند ممکن است گاهی دچار کشیدگی همسترینگ شوند. در حالی که کودک باسن و پشت خود را به دیوار تکیه داده و پا‌های او به سمت جلو است حتما خواندن را با او تمرین کنید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*