آخرین خبر :

اخبار علمی/رطوبت داخل ماسک‌ انتشار کووید-۱۹ به ریه‌ ها را محدود می‌کند

خواص بی نظیر آب قلم برای سلامت استخوان‌ها

یک متخصص تغذیه در خصوص فواید آب قلم برای سلامت بدن و استخوان ها توضیح داد.

شهاب اولیایی رژیم شناس و متخصص تغذیه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: از دیرباز آب قلم به عنوان یک مایع حیاتی و معجزه آسا برای بسیاری از بیماری ها مطرح بود و برای افرادی که دچار سرماخوردگی یا شکستگی استخوان می شدند، آب قلم بسیار توصیه می شد اما سوال بسیاری از افراد است که آیا در طب روز، آب قلم برای سلامتی مفید است یا خیر؟

او افزود: طی زمان جوشیده شدن قلم مواد بسیار مفیدی در آب آزاد می شود. کلسیم، پروتئین، منیزیم، فسفر، پتاسیم، آهن و انواع ویتامین ها از جمله مواد بسیار مفید در آب قلم محسوب می شوند. بنابراین می توانیم مطمئن باشیم محتوای بسیار مفیدی در آب قلم وجود دارد.

این متخصص تغذیه بیان کرد: بسیاری از آمینواسیدها که در آب قلم یافت می شوند برای تقویت سیستم ایمنی کمک دهنده هستند همچنین محتوای این آمینو اسیدها برای کاهش التهاب های بدن حائز اهمیت است.

اولیایی گفت: همانطور که اشاره کردیم به دلیل وجود کلسیم در آب قلم، برای تحکیم استخوان ها نقش مهمی دارد. آب قلم به دلیل دارا بودن قسمتی از الکترولیت ها می تواند یک جایگزین خوب برای الکترولیت های از دست رفته بدن باشد. همچنین به دلیل مایع بودن این ماده غذایی برای تامین آب بدن هم می تواند موثر واقع شود.

او افزود: امروزه به شکل صنعتی، عصاره و آب قلم وجود دارد اما آب قلمی که خود شما آن را تهیه کنید به دلیل تازگی عناصر و مواد مغذی بیشتری خواهد داشت. چرا که بسیاری از ویتامین ها   طی زمان طولانی اثربخشی خود را از دست خواهند داد.

اولیایی تصریح کرد: عصاره استخوان ها و آب قلم برای بدن مفید است اما نباید توقع معجزه از آن داشته باشیم و می توانیم مصرف آن را در برنامه غذایی خود قرار دهیم.

بر اساس نتایج یک مطالعه؛

رطوبت داخل ماسک‌ انتشار کووید-۱۹ به ریه‌ ها را محدود می‌کند

رطوبت داخل ماسک‌ انتشار کووید-۱۹ به ریه‌ ها را محدود می‌کند

 نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد: رطوبت داخل ماسک‌های صورت انتشار ویروس کرونا به ریه‌ها را محدود می‌کند و به ایجاد عفونت خفیف منجر می‌شود. نتایج این مطالعه تاکیدی است بر این که استفاده از ماسک های صورت خطر ابتلا به موارد شدید کووید-۱۹ را کاهش می‌دهد.

به گزارش روزنامه دیلی میل، این تحقیق جدید نشان می دهد که تجمع گاز و بخار در داخل ماسک صورت می تواند به کاهش میزان آسیب ناشی از کووید-۱۹ درصورت آلوده شدن فرد به این ویروس کمک کند.

اعتقاد بر این است که افزایش رطوبت موجود در هوای میان دهان و ماسک فرد به بدن وی کمک می کند تا ذرات ویروس را از مجاری تنفسی خود خارج کند.

تشدید بیماری کرونا با مصرف خودسرانه دارو

پزشکان معتقدند مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک در درمان کرونا بسیار خطرناک است.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، چنانچه فردی مبتلا به کرونا باشد و برخی دارو‌ها مثل مسکن، آنتی بیوتیک را خودسرانه استفاده کند، علائمش مخفی می‌شود و بیماری بدون اینکه متوجه شود، رشد می‌کند.

متاسفانه درصد بالایی از مبتلایان به کرونا بدون دارو درمان می‌شوند در حالیکه آنتی‌بیوتیک ها، باکتری‌های طبیعی مقابله با ویروس را در بدن ضعیف ومقاومت بدن را کم می‌کنند.

این روزها خوددرمانی کرونا افزایش یافته است و این روند مسمومیت دارویی را زیاد می‌کند که خوش‌بینانه‌ترین نتیجه آن تاخیر درمان است اما به مرگ هم منجر می‌شود.

پیشگیری از ابتلای کودکان به کرونا با چند روش ساده/ والدین برای فرزندان ماسک رنگی و جذاب تهیه کنند

سخنگوی وزارت بهداشت درباره راهکارهای پیشگیری از ابتلای کودکان به کرونا توضیح داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره ابتلای کودکان به کرونا اظهار کرد: همانطور که بارها اعلام کردیم، تمام گروه‌های سنی، از جمله کودکان و نوجوانان در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند. بنابراین لزوم استفاده از ماسک در این گروه سنی و نظارت مداوم والدین در نحوه استفاده صحیح از آن، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: بنابراین توصیه ما این است که برای کودکان از ماسک‌های متناسب با اندازه صورت و برای تشویق آنها به ماسک زدن از ماسک‌های رنگی و جذاب استفاده کنید. به کودکان خود آموزش دهید که تحت هیچ شرایطی ماسک خود را با فرد دیگری تعویض نکنند، هرگز به بخش جلویی ماسک دست نزنند و هنگام برداشتن ماسک از روی صورت از قسمت بندها آن را خارج کنند. همچنین در صورت مرطوب یا آلوده شدن ماسک، حتما آن را تعویض کرده و ماسک آلوده را در سطل‌های زباله دردار بیندازند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: ضروری است که در صورتی که کودک دارای اختلالات شناختی یا تنفسی شدید است و در تحمل استفاده از ماسک مشکل دارد، حتما با پزشک مشورت شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*