آخرین خبر :

اخبار علمی/داروهای رقیق کننده خون خطر مرگ ناشی از کرونا را کاهش می‌دهند

بر اساس نتایج یک مطالعه

داروهای رقیق کننده خون خطر مرگ ناشی از کرونا را کاهش می‌دهند

داروهای رقیق کننده خون خطر مرگ ناشی از کرونا را کاهش می‌دهند

بر اساس نتایج یک مطالعه جدید، تجویز داروهای رقیق کننده خون برای بیماران کرونایی به محض بستری شدن آنها در بیمارستان می‌تواند خطر مرگ آنها بر اثر این بیماری را کاهش دهد.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، محققان در این مطالعه جدید داده های حدود چهار هزار و ۳۰۰ بیمار با متوسط سنی ۶۸ سال را که در فاصله زمانی میان اول مارس و ۳۱ ژوئیه به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شده بودند، تجزیه و تحلیل کردند.

بیش از ۸۴ درصد این بیماران در ۲۴ ساعت اول پذیرش در بیمارستان داروهای رقیق کننده خون دریافت کرده بودند. در ۳۰ روز پس از پذیرش در بیمارستان، میزان کلی مرگ و میر ۱۴.۵ درصد بود اما میزان تلفات در میان بیمارانی که داروهای رقیق کننده خون دریافت کرده بودند، ۱۴.۳ درصد و این میزان در میان بیمارانی که این داروها را دریافت نکرده بودند، ۱۸.۷ درصد بود.

درمان طاسی با استفاده از سلول های بنیادی

درمان طاسی با استفاده از سلول های بنیادی

 محققان ژاپنی با استفاده از سلول‌های بنیادی موفق به ابداع روش جدیدی برای درمان طاسی شدند.

به گزارش پایگاه اینترنتی نیواطلس، محققان مرکز تحقیقات پویای سیستم‌های زیستی RIKEN در ژاپن با استفاده سلول های بنیادی موفق به تولید فولیکول های مو شدند که پس از ریزش مو موجب رشد مجدد آن می شوند.

مطالعات نشان می دهد؛

اکثر افراد به طورطبیعی در مقابل کروناویروس مسلح هستند

اکثر افراد به طورطبیعی در مقابل کروناویروس مسلح هستند

بر اساس یک مطالعه جدید، اکثر مردم می توانند در موارد شدید بیماری ویروس کرونا، آنتی بادی خنثی کننده تولید کنند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از ساینس دیلی، نتایج این مطالعه از استفاده از ترکیب آنتی بادی درمانی برای پیشگیری و درمان کووید ۱۹ پشتیبانی می‌کند.

محققان دریافتند اکثر مردم می‌توانند آنتی بادی‌های خنثی کننده علیه سندرم حاد تنفسی کروناویروس در موارد شدید بیماری کووید ۱۹ تولید کنند.

پاندمی کووید ۱۹ ناشی از کروناویروس، تأثیر زیادی بر سلامت عمومی جهانی داشته است. تصور می‌شود که آنتی بادی‌های خنثی کننده که به طور خاص حوزه پیوند- گیرنده (RBD) پروتئین سنبله کروناویروس را هدف قرار می‌دهند، برای کنترل ویروس ضروری است.

آنتی بادی‌های خنثی کننده مخصوص RBD در بیماران کرونایی بهبودیافته شناسایی شد. برخی از بهبود یافته کنندگان ایمنی قوی و طولانی مدتی دارند، در حالی که در برخی دیگر، کاهش انتی بادی‌های خنثی کننده مشخص شد. فاکتورهای مرتبط با یک واکنش آنتی بادی مؤثر و بادوام هنوز مشخص نیست.

رونمایی از محلول ضدعفونی کننده طبیعی با ۹۹% اثربخشی دربرابر کرونا

رونمایی از محلول ضدعفونی کننده طبیعی با ۹۹% اثربخشی دربرابر کرونا

محلول ضدعفونی کننده طبیعی و گیاهی IMC ORGA با حضور فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران از پارک فناوری پردیس رونمایی شد.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در این مراسم که ۲۱ بهمن ماه در پارک فناوری پردیس برگزار شد، دکتر علیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران و جمعی از مسئولان حضور داشتند.

دکتر زالی رونمایی از محلول تمام ارگانیک ضدعفونی کننده ارگا با استفاده از ظرفیت‌های اقلیمی، دانش فنی پیچیده، سازگار با محیط زیست و اخذ استاندارهای لازم توسط محققان داخلی را باعث افتخار دانست و فعالیت‌های پژوهشگران در پارک فناوری پردیس را غرورانگیز توصیف کرد.

کاربرد‌های شگفت انگیز جوش شیرین برای بهبود سلامتی

افزودن جوش شیرین به رژیم غذایی باعث بهبود هضم غذا، محافظت در برابر عفونت‌های قارچی و جلوگیری از خستگی می‌شود.

به گزارش اکسپرس، گفته می‌شود جوش شیرین فواید زیادی برای سلامتی دارد و می‌توان از آن برای تقویت هضم غذا یا حتی رفع بوی بد دهان استفاده کرد.

قرن‌هاست که از جوش شیرین به عنوان یک خوشبو کننده و پاک کننده طبیعی استفاده می‌شود. این ماده به عنوان یک عامل تخمیر شیمیایی شناخته می‌شود، به این معنی که منجر به پف شدن و افزایش حجم مخلوط می شود.

افزودن مرتب جوش شیرین به رژیم غذایی می‌تواند باعث بهبود هضم غذا، محافظت در برابر عفونت‌های قارچی و حتی جلوگیری از خستگی شود.

بهبود هضم و گوارش غذا

ادعا می‌شود که جوش شیرین اسید‌های معده را خنثی می‌کند و تعادل pH بدن را بهبود می‌بخشد؛ بنابراین، می‌تواند احتمال ایجاد ریفلاکس اسیدی یا سوزش سر دل را کاهش دهد.

بهترین روش مصرف جوش شیرین برای هضم غذا این است که چند قاشق چای خوری از آن را به کمی آب اضافه کنید و سپس آن را به آرامی بنوشید.

از نوشیدن بیش از حد جوش شیرین در مدت زمان کوتاه خودداری کنید، زیرا در صورت مصرف زیاد می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد.

کاربرد‌های شگفت انگیز جوش شیرین برای بهبود سلامتی

خستگی را کاهش می‌دهد

ادعا می‌شود که جوش شیرین باعث بهبود عملکرد ورزشی می‌شود. دانشمندان می‌گویند که افزودن آن به رژیم غذایی قبل از یک فعالیت شدید می‌تواند به شما کمک کند تا هفت دقیقه بیشتر  ورزش کنید.

این عمل به عنوان بارگذاری بی کربنات شناخته می‌شود وممکن است بعد از تمرین برای عضلات شما مفید باشد. همچنین جوش شیرین می‌تواند از عوارض جانبی اسید لاکتیک روی عضلات محافظت کند.

جلوگیری از خارش پوست

جوش شیرین ممکن است به کاهش برخی از علائم مرتبط با جوش و آفتاب سوختگی کمک کند و باعث کاهش ناراحتی از آفتاب سوختگی، بثورات آلرژیک و مسمومیت پوستی شود.

می‌توانید یک قاشق چای خوری را با مقداری آب مخلوط کنید تا خمیری از جوش شیرین درست شود، آن را روی قسمت‌های آلرژی قرار دهید و بگذارید چند دقیقه بماند، سپس آبکشی کنید.

کاربرد‌های شگفت انگیز جوش شیرین برای بهبود سلامتی

بوی بد دهان

استفاده از جوش شیرین در دهانشویه می‌تواند سلامت دهان و دندان را بهبود بخشد، زیرا یک ضد باکتری طبیعی است.

تجمع باکتری‌ها یکی از دلایل اصلی بوی بد دهان است، به همین دلیل است که مخلوط جوش شیرین در برنامه صبحگاهی ممکن است باعث خوشبویی دهان شما در بقیه روز شود.

جلوگیری از عفونت‌های قارچی

جوش شیرین در برابر تعدادی از گروه‌های مختلف قارچی، از جمله مخمر‌ها و کپک موثر است.

این قارچ‌ها در صورت عدم درمان می‌توانند به عفونت روی پوست یا ناخن‌های شما تبدیل شوند.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*