اخبار علمی/تولید پروتئین جدیدی که ویروس کرونا را خنثی می‌کند

تولید پروتئین جدیدی که ویروس کرونا را خنثی می‌کند

دانشمندان موفق به تولید نوع خاصی از پروتئین شده‌اند که می‌تواند در پیشگیری و درمان کووید ۱۹ موثر باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، دانشمندان موفق به تولید پروتئین جدیدی شده‌اند که می‌تواند به عنوان ترفندی برای خنثی سازی عفونت ناشی از کووید ۱۹ در ارگانوئید کلیه انسان (یک عضو مینیاتوری ساخته شده از سلول‌های بنیادی) در آزمایشگاه عمل کند.

افزودن قارچ به رژیم غذایی جذب ریزمغذی‌ها را افزایش می‌دهد

افزودن قارچ به رژیم غذایی جذب ریزمغذی‌ها را افزایش می‌دهد

 محققان دریافتند افزودن قارچ به رژیم غذایی موجب افزایش جذب انواع ریزمغذی‌ها از جمله ویتامین دی بدون افزایش کالری، سدیم یا چربی دریافتی در بدن می‌شود.

به گزارش   روز سه‌شنبه  پایگاه خبری ساینس، در این تحقیقات از داده‌های به دست آمده از تحقیق National Health and Nutrition Examination Survey یا به اختصار (NHANES) بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ میلادی برای مدل سازی نحوه اثرگذاری مصرف سه نوع قارچ صدفی، قارچ دکمه‌ای سفید و قهوه‌ای بر میزان جذب ریزمغذی‌ها در دو گروه سنی ۹ تا ۱۸ و بالاتر از ۱۹ سال استفاده شد.

در نتیجه تحقیقات پژوهشگران آمریکایی مشخص شد مصرف روزانه ۸۴ گرم قارچ موجب جذب چندین نوع ریزمغذی از جمله پتاسیم و فیبر می‌شود که معمولا افراد دچار کمبود آن‌ها هستند.

مصرف قارچ همچنین موجب افزایش ۵ تا ۶ درصدی جذب فیبر و روی، افزایش ۲۴ تا ۳۲ درصدی مس، افزایش ۶ درصدی جذب فسفر، افزایش ۱۲ تا ۱۴ درصدی پتاسیم، افزایش ۱۳ تا ۱۴ درصدی سلنیم، افزایش ۱۳ تا ۱۵ درصدی جذب ویتامین B۲ یا ریبوفلاوین، افزایش ۱۳ تا ۱۴ درصدی نوعی ویتامین B۳ موسوم به نیاسین و افزایش ۵ تا ۶ درصدی ویتامین B۴ یا کولین در هر دو گروه سنی مورد مطالعه می‌شود، اما هیچ تاثیری بر میزان جذب کربوهیدرات، چربی، سدیم و انرژی دریافتی بدن ندارد.

با قرار دادن قارچ خوراکی در معرض پرتو فرابنفش نورخورشید،‌ به منظور افزایش ویتامین D موجود در آن تا ۵ میکروگرم، مصرف ۸۴ گرم قارچ، بین ۹۴ تا ۱۰۴ درصد از نیاز روزانه بدن به این نوع ویتامین را در هر دو گروه سنی تامین می‌کند.

یافته جدید محققان انگلیسی؛

تاثیر مصرف اسیدهای چرب اُمگا۳ در پیشگیری از بیماری آسم

تاثیر مصرف اسیدهای چرب اُمگا۳ در پیشگیری از بیماری آسم

تحقیقات جدید نشان می دهد که مصرف بیشتر اسیدهای چرب اُمگا ۳ در دوران کودکی ممکن است خطر ابتلا به بیماری آسم را کاهش دهد، اما فقط در کودکانی که یک نوع ژن خاص دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، «سیف شاهین»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کوئین مری انگلستان، در این باره می‌گوید: «آسم شایع‌ترین بیماری مزمن در دوران کودکی است و ما در حال حاضر نمی‌دانیم که چگونه از آن پیشگیری کنیم. ممکن است یک رژیم غذایی ضعیف خطر ابتلاء به بیماری را افزایش دهد.»

وی در ادامه می‌افزاید: «درحالیکه نمی‌توانیم به طور قطعی بگوییم خوردن ماهی بیشتر، از بروز آسم در کودکان جلوگیری می‌کند، اما بر اساس یافته‌های ما، از آنجائیکه مصرف ماهی در کودکان کمتر از میزان توصیه شده است، مصرف بیشتر ماهی می‌تواند در پیشگیری از این بیماری منطقی باشد.»

عاملی که سلامت مغز را تهدید می‌کند

محققان دریافتند اضافه وزن در جوانی، می‌تواند زمینه ساز آلزایمر در پیری باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مطالعه پیشگام تصویربرداری عصبی چند مدلی نشان داد که چاقی ممکن است به آسیب پذیری بافت عصبی کمک کند، این در حالی است که حفظ وزن سالم به حفظ ساختار مغز کمک می‌کند. این یافته‌ها همچنین نشان داد اضافه وزن در اواسط عمر فرد، می‌تواند بر سلامت مغز در سنین بالاتر تاثیر داشته باشد.

نویسنده اصلی این مطالعه، پروفسور آنالنا ونیری از انستیتوی علوم اعصاب دانشگاه شفیلد و مرکز تحقیقات زیست پزشکی شفیلد، گفت: تصور می‌شود بیش از ۵۰ میلیون نفر با بیماری آلزایمر زندگی می‌کنند و علی‌رغم دهه‌ها مطالعات جهانی گسترده و تلاش تحقیقاتی، هنوز درمانی برای این بیماری بی رحم وجود ندارد. پیشگیری نقش مهمی در مبارزه با بیماری دارد. این مطالعه نمی‌گوید که چاقی باعث آلزایمر می‌شود؛ بلکه بر این نکته مهم تاکید دارد که اضافه وزن بر سلامت مغز تاثیر گذاشته و باعث تشدید بیماری می‌شود.

هرگز نباید به این وسایل در بیمارستان دست بزنید

در بیمارستان‌ها نه تنها باید به طور مرتب دست‌هایتان را بشویید بلکه از دست زدن به برخی لوازم به ‌شدت خودداری کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از “وب طب”، ما اغلب کنجکاو هستیم که در بخش‌های بیمارستان پرسه بزنیم تا آن‌ها را کشف کنیم، اما اشیاء و لوازمی در بیمارستان وجود دارد که به ما هشدار داده می‌شود آن‌ها را لمس نکنیم.که شامل موارد زیر است

۱- پرده اتاق‌ها

 

۲- نرده تختخواب

 

 

چیز‌هایی که در بیمارستان هرگز نباید به آن دست بزنید

 

۳- گاری‌های غذا

 

۴- دستگاه‌های نگهدارنده

 

۵- دکمه‌های آسانسور

 

چیز‌هایی که در بیمارستان هرگز نباید به آن دست بزنید

۶- نیمکت‌های استراحت همراهان

 

۷- تلفن‌ها

 

 

۸- شیر آب و سرویس بهداشتی

 

چیز‌هایی که در بیمارستان هرگز نباید به آن دست بزنید

 


بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*