آخرین خبر :

اخبار علمی/تاثیر کافئین بر تغییر مغز جنین

محققان پی بردند؛

تاثیر کافئین بر تغییر مغز جنین

تاثیر کافئین بر تغییر مغز جنین

تحقیقات جدید نشان می دهد که کافئین مصرف شده در دوران بارداری می تواند مسیرهای مهم مغزی را در نوزاد تغییر دهد.

به گزارش ساینس دیلی، محققان دانشگاه روچستر آمریکا پی بردند کافئین مصرف شده در دوران بارداری می‌تواند مسیرهای مهم مغزی را تغییر دهد که می‌تواند منجر به مشکلات رفتاری در سنین بالاتر شود.

افزایش مشکلات رفتاری، مشکلات توجه و بیش فعالی همه علائمی است که محققان در این گروه از کودکان مشاهده کردند.

خطراتی که زیاده روی در مصرف سیر به دنبال دارد

خوردن زیاد سیر به مدت طولانی می‌تواند باعث بروز مشکلاتی برای افراد شود.

به گزارش الکوثر، وب سایت چینی سوهو هشدار داد که مصرف زیاد سیر به ویژه برای افرادی که از بیماری‌های چشمی رنج می‌برند خطرناک است، زیرا ممکن است باعث گرفتگی و تاری دید شود.

در مقاله منتشر شده در این سایت چینی آمده است: تاری دید در نتیجه خوردن زیاد سیر همراه غذا برای مدت طولانی اتفاق می‌افتد.

علاوه بر این، افزایش مقدار سیر در رژیم غذایی می‌تواند باعث وزوز گوش، خشکی دهان، احساس سنگینی سر، اختلال در حافظه و از دست دادن آن شود.

محققان می‌گویند خوردن سیر در حد متوسط ​​برای سلامتی بسیار مفید است؛ به گونه‌ای که به کاهش سطح قند خون کمک می‌کند. همچنین این ماده خوراکی دارای خواص ضد التهابی است.

تقویت بینایی، کنترل دیابت و بیماری قلبی با لنز تماسی

تقویت بینایی، کنترل دیابت و بیماری قلبی با لنز تماسی

محققان یک لنز تماسی جدیدی طراحی و ابداع کرده‌اند که علاوه بر تقویت بینایی می‌تواند بیماری‌هایی مثل دیابت، بیماری قلبی و سکته مغزی را نیز کنترل کند.

به گزارش روزنامه دیلی میل، این لنز تماسی هوشمند که توسط محققان انگلیسی، آمریکایی و چینی ابداع شده است، دارای یک لایه حسگر است که می تواند سطح نور، دما و حتی گلوکز را در اشک چشم اندازه گیری کند.

محققان گفتند: طراحی جدید این لنز تماسی، بینایی یا توانایی چشمک زدن کاربر را مختل نمی کند و می تواند در آینده برای تسهیل آزمایش عملکرد شبکیه نیز مورد استفاده قرار گیرد.

استفاده از دو ماسک احتمال ابتلا به کرونا را کاهش می‌دهد

استفاده همزمان از دو ماسک به شکل معناداری احتمال انتقال ذرات آلوده کننده و حامل ویروس کرونا را کاهش می‌دهد.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، دانشمندان آمریکایی می‌گویند استفاده از یک ماسک پارچه‌ای بر روی ماسک جراحی می‌تواند از انتقال ۹۲.۵ درصد از ذراتی که به طور بالقوه حامل ویروس کرونا هستند جلوگیری کند.

مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها در آمریکا اکنون توصیه می‌کند که همه افراد دو سال به بالا در این کشور از ماسک‌های دو لایه یا با لایه‌های بیشتر استفاده کنند. استفاده همزمان از دو ماسک می‌تواند یکی از راه حل‌ها برای پیشگیری از ابتلا به کرونا باشد.

از سوی دیگر مقامات بهداشتی ایالات متحده به شهروندان این کشور اکیدا توصیه می‌کنند که باید بینی و دهان خود را به طور کامل با ماسک بپوشانند.

مصرف چه تعداد تخم مرغ در هفته با خطر مرگ همراه است؟

مطالعه‌ای تازه نشان داده است که زیاده‌روی در مصرف هفتگی تخم‌مرغ می‌تواند باعث مرگ زودرس افراد شود.

به گزارش روزنامه انگلیسی “The Sun”، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که خوردن فقط سه عدد تخم مرغ در هفته می‌تواند خطر مرگ را در جوانان افزایش دهد.

کارشناسان در این مطالعه هشدار دادند که زرده تخم مرغ سرشار از کلسترول و چربی است که می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان، حملات قلبی و سکته مغزی را افزایش دهد.

این مطالعه که در مجله “PLOS Medicine” منتشر شد، نشان داده است که مصرف سه عدد تخم مرغ در هفته خطر مرگ زودرس را یک پنجم افزایش می‌دهد.

نتایج نشان می‌دهد کسانی که ۳۰۰ میلی گرم کلسترول اضافی در روز مصرف می‌کنند – حدود سه تخم در هفته – ۱۹ درصد بیشتر در معرض مرگ هستند.

پروفسور یو ژانگ استاد دانشگاه ژجیانگ چین می‌گوید: در این مطالعه، ارتباط مصرف تخم مرغ با بیماری‌های قلبی عروقی و مرگ ناشی از سرطان بررسی شد.

مصرف چه تعداد تخم مرغ در هفته با خطر مرگ همراه است؟

اگر طرفدار تخم مرغ هستید، فقط سفیده آن را مصرف کنید

او افزود: افزایش میزان مرگ و میر مرتبط با مصرف تخم مرغ به طور قابل توجهی تحت تأثیر کلسترول قرار گرفت.

در دوره گذشته، میزان مرگ و میر ناشی از سرطان و بیماری‌های قلبی عروقی به ترتیب ۲۴ و ۱۶ درصد افزایش یافته است.

اکنون کارشناسان از مردم می‌خواهند فقط سفیده تخم مرغ را مصرف کنند.

این تحقیق همچنین نشان داد که دوستداران مرغ هم در معرض شدید بیماری‌های دیگر از جمله بیماری‌های تنفسی، آلزایمر و دیابت هستند.

لاری عنوان کرد؛

برداشتن ماسک هنگام عطسه و صحبت کردن اشتباه است

برداشتن ماسک هنگام عطسه و صحبت کردن اشتباه است

سخنگوی وزارت بهداشت، نسبت به استفاده نادرست از ماسک در هنگام صحبت کردن با دیگران، انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیما سادات لاری، در پایان ارائه آمار روزانه کرونا، پیرامون استفاده درست از ماسک در هنگام صحبت کردن و حضور در محیط‌های عمومی، توصیه‌هایی داشت.

سخنگوی وزارت بهداشت، با عنوان این مطلب که محل قرار گرفتن ماسک زیر چانه نیست، گفت: متأسفانه در بسیاری از مواقع شاهد پایین آوردن ماسک هنگام صحبت کردن به ویژه در جلسات اداری هستیم.

وی افزود: پوشاندن کامل دهان و بینی، به حداقل رساندن هرگونه شکاف بین ماسک و صورت و عدم برداشتن ماسک از روی دهان به ویژه هنگام صحبت کردن یا عطسه و سرفه از جمله ضروریات استفاده صحیح و بهداشتی از ماسک است.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*