اخبار علمی/بیماری لثه، علائم کرونا را تشدید می‌کند

۷ ماده‌ای که پوست را جوان و شاداب نگه می‌دارد

اگر چین و چروک‌های زودرس به شما حمله کرده اند، بدانید که بدن شما در تولید کلاژن دچار اختلال شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب طب، در این گزارش مهمترین راه‌های طبیعی برای افزایش تولید کلاژن در پوست و جوان و تمیز نگه داشتن آن تا حد ممکن معرفی شده است.

کلاژن چیست؟

کلاژن پروتئینی است که به طور کلی مسئول چندین عملکرد از جمله ترمیم بافت‌ها و رشد استخوان‌ها و غضروف‌ها در بدن انسان است.

کلاژن پوست، وظیفه زیبایی پوست، احیای مجدد آن، نمایش آن با ظاهری جوان و تأخیر در ایجاد چین و چروک را دارد.

 

راه‌های افزایش کلاژن در بدن به طور طبیعی

روش‌های طبیعی افزایش کلاژن در پوست

برای جلوگیری از بروز علائم اولیه چین و چروک روی پوست، حتما غذا‌های زیر را بخورید که به طور طبیعی تولید پروتئین کلاژن را افزایش می‌دهدکه شامل موارد زیر است:

۱- گشنیز

 

 

۲- آووکادو

 

راه‌های افزایش کلاژن در بدن به طور طبیعی

۳- سبزیجات

 

۴- بذر کتان

 

۵- لوبیا

 

راه‌های افزایش کلاژن در بدن به طور طبیعی

۶- سیر

 

۷- محصولات سویا

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت:

روغن خوراکی سه کاره مورد تایید وزارت بهداشت نیست

روغن خوراکی سه کاره مورد تایید وزارت بهداشت نیست

مدیر کل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: سازمان ملی استاندارد هیچگونه تاییدیه ای به روغن مصرفی سه کاره» نداده است و مورد تایید نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبدا، زهرا عبداللهی، در خصوص روغن سه کاره‌ای که تبلیغ می‌شد، افزود: کاربرد انواع روغن‌ها و چربی‌های خوراکی، عبارت است از پخت و پز، سالاد و سرخ کردن و برای انتخاب مناسب باید پروفایل یا ترکیبات هر روغن را بسته به نوع کاربرد آن در نظر گرفت.

وی ادامه داد: برای روغن‌های خوراکی با کاربردهای مختلف، استانداردهای ملی جداگانه تدوین شده است در حال حاضر استانداردی برای روغن خوراکی با سه کاربرد «پخت و پز، سالاد و سرخ کردنی» با عنوان روغن سه کاره وجود ندارد.

بیماری لثه، علائم کرونا را تشدید می‌کند

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که بیماران کووید ۱۹ در صورت ابتلا به بیماری لثه، حداقل سه برابر بیشتر دچار عوارض می‌شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب سایت “خبرنی، مطالعه‌ای که اخیراً، بر روی بیش از ۵۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ انجام و در ژورنال پریودنتولوژی بالینی منتشر شد، نشان داد که افراد مبتلا به بیماری لثه ۳.۵ برابر بیشتر در معرض مراقبت‌های ویژه و ۴.۵ برابر بیشتر نیازمند به دستگاه تنفس و تقریباً ۹ برابر بیشتر از افراد فاقد بیماری لثه در معرض مرگ قرار می‌گیرند.

پروفسور Lior Schapira، رئیس منتخب اتحادیه پریودنتولوژی اتحادیه اروپا (EFP) گفت: نتایج مطالعه نشان می‌دهد که التهاب در حفره دهان ممکن است باعث شدیدتر شدن تاثیرات کرونا شود؛ بنابراین مراقبت از دهان و دندان باید بخشی از توصیه‌های بهداشتی برای کاهش خطر نتایج کرونای حاد باشد.

بر اساس نتایج یک مطالعه

داروی روده به تسریع بهبود بیماران کرونایی کمک می‌کند

داروی روده به تسریع بهبود بیماران کرونایی کمک می‌کند

محققان در جریان مطالعه‌ای متوجه شدند، داروی «کلشی‌سین» (colchicine) که معمولا برای درمان روده استفاده می‌شود، می‌تواند نیاز بیماران کرونایی بستری در بیمارستان به دریافت اکسیژن را کاهش دهد.

به گزارش روز دوشنبه روزنامه دیلی میل، محققان برزیلی که این مطالعه را انجام داده اند، ادعا می کنند که داروی کلشی سین می تواند به تسریع روند بهبودی بیماران

مبتلا به وضعیت متوسط تا شدید کرونا که در بیمارستان بستری هستند، کمک کند.

گیاهان جادویی که مشکلات ریوی و تنفسی را درمان می‌کنند

برخی گیاهان با ویژگی‌های فوق العاده وجود دارند که به رفع مشکلات ریوی و اختلالات تنفسی کمک می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب سایت هندی “Times News Now”، گروهی از گیاهان و ادویه‌های جادویی وجود دارند که به محافظت و ارتقای سلامت ریه و جلوگیری از مشکلات و اختلالات تنفسی کمک می‌کنند. همچنین برای سلامت افراد مبتلا به کرونا نیز مفید بوده و علائم و خطرات آن را کاهش می‌دهد.

آویشن سبز در صدر این گیاهان قرار دارد؛ زیرا سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی مانند آپیژنین و لوتئین است. این خاصیت به بدن کمک می‌کند تا با عفونت‌ها مقابله کرده، راه‌های هوایی را تنظیم و ریه‌ها را تمیز کند.

زردچوبه نیز از جمله این گیاهان مهم است، زیرا یک آنتی اکسیدان است که التهاب را کاهش می‌دهد و مجاری تنفسی را تمیز نگه می‌دارد. علاوه بر این، زردچوبه یک آنتی ویروس طبیعی است که به شما کمک می‌کند تا عفونت‌های ویروسی تاثیرگذار بر ریه از شما دور بمانند.

از جمله سایر گیاهان ذکر شده در این گزارش مرزنجوش یا پونه کوهی است. پونه کوهی علاوه بر داشتن مزایای شگفت انگیز سلامتی برای ریه‌ها به دلیل داشتن اسید رزمارینیک که به کاهش آلرژی‌های ایجاد کننده عفونت در سیستم تنفسی کمک می‌کند،

شیرین بیان را که برای درمان مشکلات تنفسی در مقیاس وسیع مانند سرماخوردگی و سرفه استفاده می‌شود، فراموش نکنید. این ماده حاوی موادی است که به رفع گرفتگی ریه‌ها کمک کرده و مخاط سالم تولید می‌کند.

سرانجام، گیاه گلاوی است که بر حفاظت از ریه‌ها تاثیر می‌گذارد؛ زیرا حاوی خواص ضد میکروبی است که به درمان ویروس‌های بیماری زا و کاهش عفونت کمک می‌کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*