اخبار راسان جنوبی / چهار هزار برنامه ویژه دهه فجر در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

استاندار خراسان جنوبی:

درخواست تغییر کاربری اراضی پادگان بیرجند بررسی می‌شود

درخواست تغییر کاربری اراضی پادگان بیرجند بررسی می‌شود

 استاندار خراسان جنوبی گفت: تقاضای تغییر کاربری اراضی پادگان قدیم ۰۴ بیرجند با مالکیت ارتش به کمیسیون ماده پنج رفته تا طبق قوانین و مقررات موجود کشور، بررسی و براساس آن عمل شود.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، حمید ملانوری روز شنبه در نشست بررسی اراضی پادگان قدیم ۰۴ بیرجند، فلسفه برگزاری این نشست را حل مشکل چندین ساله عنوان کرد و گفت: باید از ظرفیت قانونی برای حل و فصل مساله زمین‌های پادگان قدیم بیرجند استفاده کرد تا براساس آن تصمیم درست، قاطع و جدی گرفته شود.

وی تاکید کرد: همه ما باید به عنوان مجموعه‌های زیر نظر نظام برای برون رفت از مسایل، تصمیماتی درست و منطقی اتخاذ کنیم تا برای آیندگان به یادگار بماند و از آن تصمیم، به درستی یاد شود.

استاندار خراسان جنوبی افزود: براساس تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه، بعد از طرح و بررسی موضوع اراضی پادگان ۰۴ بیرجند از ابعاد مختلف، تقاضای تغییر کاربری این اراضی با مالکیت ارتش به کمیسیون ماده پنج رفته تا طبق قوانین و مقررات موجود کشور، مورد بررسی قرار گیرد و براساس آن عمل شود.

وی با تاکید بر اینکه سند این زمین به نام ارتش صادر شده است گفت: بر همین اساس، طرف حساب این کمیسیون ارتش است نه اداره کل راه و شهرسازی و ارتش می‌تواند وکالت زمین‌ها را به اداره کل راه و شهرسازی واگذار کند.

ملانوری درخصوص معافیت‌های ماده ۱۰ ادارات دولتی و سایر موارد از پرداخت سهم شهرداری‌ها نیز گفت: اگرچه در این کمیسیون طرف حساب پرونده، ارتش است اما معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مکلف است نسبت به استعلام از وزارت کشور در این خصوص اقدام کند.

وی تصریح کرد: طبق تصمیم اتخاذ شده در این جلسه چنانچه براساس قوانین موجود سهمی به شهرداری نیز در این کمیسیون تعلق گرفت، باید پرداخت شود تا در عمران و آبادانی شهری نظیر توسعه فضای سبز و بهسازی معابر هزینه شود.

استاندار خراسان جنوبی :
استفاده از ظرفیت های قانونی برای حل و فصل مسئله اراضی پادگان بیرجند

استاندار خراسان جنوبی بر استفاده از ظرفیت های قانونی برای حل و فصل مسئله اراضی پادگان بیرجند تأکید کرد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ حمید ملانوری با تأکید بر این مطلب در جلسه بررسی اراضی پادگان ۰۴ بیرجند، فلسفه برگزاری این نشست را حل مشکلی چندین ساله عنوان کرد و گفت: باید از ظرفیت قانونی برای حل و فصل مسئله زمین های پادگان قدیم بیرجند استفاده کرد تا بر اساس آن تصمیمی درست، قاطع و جدی گرفته شود.
وی گفت: همه ما باید به عنوان مجموعه های زیر نظر نظام، برای برون رفت از مسایل، تصمیماتی درست و منطقی اتخاذ نمائیم تا برای آیندگان به یادگار بماند و از آن تصمیم به درستی یاد شود.
استاندار افزود: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه، بعد از طرح و بررسی موضوع اراضی پادگان ۰۴ بیرجند از ابعاد مختلف، تقاضای تغییر کاربری این اراضی با مالکیت ارتش به کمیسیون ماده ۵ رفته تا طبق قوانین و مقررات موجود کشور ، مورد بررسی قرار گیرد و بر اساس آن عمل گردد.
ملانوری با تأکید بر این که سند این زمین به نام ارتش صادر شده، ادامه داد: بر همین اساس، طرف حساب این کمیسیون ارتش می باشد نه اداره کل راه و شهرسازی، و ارتش می تواند وکالت زمین ها را به اداره کل راه و شهرسازی واگذار نماید.
وی در خصوص معافیت های ماده ۱۰ ادارات دولتی و… از پرداخت سهم شهرداری ها نیز گفت: اگر چه در این کمیسیون طرف حساب پرونده ارتش است اما معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مکلف می باشد نسبت به استعلام از وزارت کشور در این خصوص اقدام نماید.
استاندار تصریح نمود: طبق تصمیم اتخاذ شده در این جلسه، چنانچه بر اساس قوانین موجود، سهمی به شهرداری نیز در این کمیسیون تعلق گرفت، باید پرداخت شود تا در عمران و آبادانی شهری نظیر توسعه فضای سبز، بهسازی معابر و… هزینه شود.

 

 

مادر شهید سید محمدعلی ریاحی به فرزند شهیدش پیوست/۲

مادر شهید سید محمدعلی ریاحی در شهرستان قائنات درگذشت.

مرحومه کبری کمیلی مادر شهید سید محمدعلی ریاحی در اثر بیماری و کهولت سن در ۸۲ سالگی، دار فانی را وداع گفت.
پیکر این مرحومه در گلزار شهدای انقلاب این شهرستان در جوار فرزند شهیدش به خاک سپرده می‌شود.
شهید سید محمدعلی ریاحی در سال ۱۳۵۷ در سن ۱۷ سالگی در درگیری با مزدوران پهلوی در ۲۲ دی ماه به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

مادر شهید علی عوض پور به فرزند شهیدش پیوست/۲

مادر شهید علی عوض پور در شهرستان خوسف درگذشت.

مرحومه کلثوم علیزاده مادر شهید علی عوض پور در اثر بیماری و کهولت سن در ۸۳ سالگی، دار فانی را وداع گفت.
پیکر این مرحومه در روستای دهنو شهرستان خوسف به خاک سپرده می‌شود.
شهید علی عوض پور در سال ۱۳۶۵ در سن ۱۹سالگی در پاسگاه زید به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

 

 

شناسایی ۱۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی۳/۷

روز گذشته ۱۲۰ آزمایش تشخیص کرونا در خراسان جنوبی انجام شد که مجموعا ۱۷ بیمار جدید شناسایی شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۰ آزمایش تشخیص کرونا در خراسان جنوبی انجام شد که مجموعا ۱۷ بیمار جدید شامل ۱ بستری و ۱۶ سرپایی شناسایی شدند.
دکتر مهدی زاده افزود: از این تعداد ۲ مورد از بیرجند، ۲ مورد از فردوس، ۶ مورد از قاین، ۳ مورد از طبس، ۳ مورد از سرایان، یک  مورد از زیرکوه بوده است.
وی گفت: هم اکنون ۱۲۵ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۲۱ نفر کرونا مثبتند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: از این تعداد ۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال عمومی ۲ نفر وخیم است.
مهدی زاده گفت: با ثبت یک مورد فوت جدید در بیماران کرونایی آمار فوت ناشی از این بیماری در خراسان جنوبی همچنان ۷۳۶ نفر است.
وی افزود: خوشبختانه در شبانه روز گذشته هیچ مورد فوت در اثر کرونا، در خراسان جنوبی نداشیم و تعداد فوتی‌ها در اثر بیماری کرونا همچنان ۷۴۱ مورد در خراسان ثابت می‌ماند.
به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تا روز گذشته ۳۷ هزار و ۷۷ آزمایش تشخیص کرونا در خراسان جنوبی گرفته شده که منجر به شناسایی ۱۵ هزار و ۵۶ بیمار شد.

 

مشکلات بازار ناشی از ضعف نظارتهاست/۷

رییس کل دادگستری در شورای قضایی خراسان جنوبی گفت: نظارت بر توزیع کالا  باید در استان افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی ، در نشست شورای قضایی استان که با تاکید بر افزایش نظارت‌ها در نحوه تولید و توزیع تخم مرغ و همچنین روغن  برگزار شد اعلام شد که با هر فردی که بازار مرغ و تخم مرغ و روغن را دچار  اختلال کند برخورد جدی می‌شود.

برخی از متخلفان هم این حوزه به دادستانی معرفی شدند و هم اکنون پرونده‌های این برهم زنندگان بازار در دست بررسی است.

رئیس کل دادگستری در شورای قضایی استان گفت: در زمینه تامین اقلام در استان مشکلی نداریم ، اما در روند توزیع با مشکلاتی مواجه هستیم که باید رسیدگی شود.

حجت الاسلام حمیدی افزود: درباره نظارت‌هایی که نتیجه‌بخش نیست باید رویکرد‌ها تغییر کند و نظارت‌ها دائمی شود.

وی گفت: باید عملکرد سازمان‌های دولتی را اداره کل بازرسی رصد کند و اگر ترک فعل و مفسده‌ای هست آنچه تخلف و جرم است به دادستانی اعلام شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم گفت: برخی‌ها هم مرغ و تخم مرغ را تولیدمی کنند و آن را در بازار‌های استان‌های دیگر به فروش می‌رسانند که باید مسولان ن بیشتر نظارت کنند.

حجت الاسلام نسایی زهان اشاره به توزیع روغن در استان کرد و گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته از اول آذر تاکنون روغن‌های توزیع شده به اندازه کل روغن‌هایی است که در طول سال ۹۸ در استان توزیع شد، اما تخلفاتی در این زمینه صورت گرفته و هم اکنون پرونده متخلفان در حال بررسی است.

رحیمی مدیر کل سازمان بازرسی استان هم نداشتن معیاری مشخص و درست برای نیازسنجی توزیع خوراک طیور در واحد‌های تولیدی مرغ  و وجود بازار آزاد در استان‌های همسایه و بالا بودن  قیمت  مرغ و تخم مرغ  در آنجا  را از مشکلات تولید و توزیع مرغ و تخم مرغ در استان اعلام کرد.

 

 

در ایام الله دهه فجر

بهره برداری از ۱۹۰ طرح عمرانی، کشاورزی در خراسان جنوبی/۷

۱۹۰ طرح عمرانی، کشاورزی در ایام الله دهه فجر در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، در نشست خبری بمناسبت دهه فجر با بیان اینکه برای اجرای این طرح‌ها در مجموع بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: از این مبلغ ۳۵ میلیارد تومان از محل مشارکت‌های مردمی، ۱۷۴ میلیارد تومان اعتبارات دولتی و  تسهیلات بانکی تامین و پرداخت شده است.

قوسی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح‌ها بیش از ۶۱ هزار خانوار روستایی و عشایر از خدمات آن بهرمنده شده اند، گفت: همچنین با اجرای این طرح‌ها زمینه اشتغال ۱۲۲۹ نفر فراهم شده است.

وی با بیان اینکه این طرح در زمینه آب و خاک، آبخیزداری، منابع طبیعی می‌باشد، گفت: بیشترین طرح‌های مورد افتتاح در ایام دهه فجر در شهرستان‌های نهبندان، سربیشه و خوسف می‌باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همچنین افزود: در ایام دهه فجر همزمان با سراسر کشور از تولیدکنندگان نمونه کشوری و استان تجلیل خواهد شد.

 

محمدپرست عضو کمیته روابط بین الملل فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام شد/۷

محمدپرست عضو کمیته روابط بین الملل فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام شد

محمدامین محمد پرست طی حکمی از سوی رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، به عنوان مشاور رئیس  فدراسیون در امور بین الملل و عضو کمیته روابط بین الملل  فدراسیون منصوب شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی در متن این حکم آمده است:  جناب آقای محمدامین محمدپرست نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزنده حضرتعالی به موجب این ابلاغ شما به عنوان “مشاور رئیس  فدراسیون در امور بین الملل و عضو کمیته روابط بین الملل”  فدراسیون منصوب می گردید. انتظار دارم با بهره گیری از نظرات کارشناسان و متخصصان نسبت به اجرای امور محوله اهتمام جدی معمول دارید. امید است با اتکال به نیروی لایزان الهی و بهره گیری از کلیه امکانات و استعدادهای موجود، در راه خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و اعتلای ورزش کشور موفق و مؤید باشید.   لازم به ذکر است؛ محمدپرست پیش از این ۸ سال ریاست هیات بدنسازی و پرورش اندام خراسان جنوبی را برعهده داشته و در دوره ای نیز مشاور بین الملل فدراسیون بوده است.

 

 

رونمایی از پوستر جشنواره ملی “کویر و زندگی”/۲-۷

دومین جشنواره ملی عکس و فیلم مستند کویر و زندگی به میزبانی شهرستان طبس برگزار می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی در حاشیه این رونمایی گفت:  رونمایی از پوستر جشنواره ملی این رویکرد فرهنگی می‌تواند ظرفیت ایجاد جریان اقتصادی و گردشگری را به همراه داشته باشد.

ناصر نبی زاده افزود: برای جشنواره ملی کویر و زندگی که به میزبانی شهرستان طبس برگزار می‌شود برجسته‌ترین داوران کشور انتخاب شده اند.

چشم انداز‌های زیبای طبیعت کویر، زندگی، آداب و رسوم، جشن و مراسم آیینی در نواحی کویری و هر آنچه بیانگر فرهنگ، روح زندگی و زیبایی و شکوه کویر باشد از محور‌های این جشنواره است.

هدف از این جشنواره شناساندن ابعاد مختلف زندگی در مناطق کویری، مواهب خدادادی و بیان زیبایی‌های زندگی انسان در این گستره جغرافیایی است.

 

 

 

 

 

۱۹۰ پروژه کشاورزی در خراسان جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد

۱۹۰ پروژه کشاورزی در خراسان جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: همزمان با دهه فجر امسال ۱۹۰ پروژه با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان در بخش کشاورزی استان افتتاح می‌شود.

غلامرضا قوسی افزود: از مجموع این اعتبار ۳۵ میلیارد تومان از محل مشارکت‌های مردمی و خودیاری، ۷۴ میلیارد تومان اعتبارات دولتی و بیش از ۹۵ میلیارد تومان تسهیلات بانکی ارزان قیمت تامین شده است.

وی بیان کرد: ۶۱ هزار خانوار روستایی و عشایری از افتتاح این پروژه‌ها برخوردار می‌شوند و برای یک هزار و ۲۲۰ نفر اشتغال جدید و مستقیم ایجاد می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: همچنین چهار هزار و ۲۴۷ مورد تثبیت اشتغال و ایجاد بیش از سه هزار و ۲۳۴ نفر اشتغال به صورت مستقیم از دیگر دستاوردهای این پروژه‌ها در استان است.

وی افزود: بیشتر پروژه‌ها در بخش آب و خاک با ۹۹ پروژه، عشایری ۲۱ پروژه و منابع طبیعی ۲۷ پروژه در دهه فجر افتتاح خواهد شد.

قوسی گفت: همچنین بیشتر پروژه‌ها به ترتیب با ۳۶ پروژه مربوط به شهرستان نهبندان، ۳۳ پروژه شهرستان سربیشه و ۳۰ پروژه در شهرستان خوسف است.

وی عنوان کرد: دهه فجر همزمان با سراسر کشور از ۱۰ تولیدکننده ملی و ۴۲ تولیدکننده برتر استانی نیز تقدیر می‌شود.

 

۱۹۰ پروژه کشاورزی دهه فجر در خراسان جنوبی بهره‌برداری می‌‌شود

  • 190 پروژه کشاورزی دهه فجر در خراسان جنوبی بهره‌برداری می‌‌شود

گروه استان‌هاـ رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی از افتتاح و بهره برداری از ۱۹۰ پروژه کشاورزی همزمان با دهه فجر در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، غلامرضا قوسی ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: دهه فجر امسال حدود ۱۹۰ پروژه در خراسان جنوبی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اعتبار هزینه شده برای افتتاح این پروژه‌ها را بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: از این میزان ۳۵ میلیارد تومان مردمی، ۷۴ میلیارد تومان اعتبارات دولتی و ۹۵ میلیارد تومان تسهیلات بانکی ارزان قیمت است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی به مزایای افتتاح این پروژه‌ها اشاره و بیان کرد: حدود ۶۱ هزار خانوار روستایی و عشایری از مزایای این پروژه‌ها بهره‌مند خواهند شد.

قوسی با بیان اینکه با افتتاح این پروژه‌ها یک هزار و ۲۲۰ نفر اشتغالزایی جدید و مستقیم ایجاد خواهد شد تصریح کرد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها ۳ هزار و ۲۲۴ نفر اشتغال غیرمستقیم و ۴ هزار و ۲۴۷ نفر تثبیت اشتغال ایجاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در دهه فجر امسال بیشترین فراوانی پروژه‌ها در بحث آب و خاک با ۹۹ پروژه، عشایری با ۲۱ پروژه و منابع طبیعی با ۲۷ پروژه است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی یادآور شد: امسال شهرستان‌های سربیشه با ۳۳ پروژه، خوسف با ۳۰ پروژه و نهبندان با ۳۶ پروژه بالاترین میزان پروژه‌ها را دارند.

قوسی با بیان اینکه امسال علاوه بر افتتاح پروژه‌ها، تجلیل از تولیدکنندگان نمونه را نیز خواهیم داشت اظهار داشت: امسال با پیگیری‌های جهاد کشاورزی برای چهارمین سال متوالی جزو استان‌هایی که بالاترین نمونه ملی را داشتند هستیم که مراسم امسال به صورت ویدیو کنفرانس با حضور ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این راستا علاوه بر تجلیل از ۱۰ تولیدکننده نمونه برتر، ۴۲ نفر تولیدکننده نمونه استانی نیز داریم که مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

۳۰۰ برنامه دهه فجر توسط بسیجیان شهرستان بیرجند برگزار می‌شود

  • 300 برنامه دهه فجر توسط بسیجیان شهرستان بیرجند برگزار می‌شود

گروه استان‌‌هاـ فرمانده مقاومت ناحیه بسیج سپاه بیرجند از برگزاری ۳۰۰ برنامه توسط بسیجیان این شهرستان در ایام‌الله دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سرهنگ خراسانی‌مطلق ظهر امروز در نشست خبری با گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: در بحث انقلاب اسلامی آرمان بزرگی را در اندیشه امام و حضرت آقا می‌بینیم که یک اندیشه بسیار تمدنی است.

وی با بیان اینکه یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی ایجاد یک تمدن اسلامی برای رسیدن انسان‌ها به کمال است بیان کرد: شعار تمامی پیامبران غالب شدن جبهه حق علیه باطل در عالم هستی بوده و این رویه ادامه داشته تا به اولیای الهی و ائمه اطهار (ع) و امروز به انقلاب اسلامی رسیده است.

فرمانده مقاومت ناحیه بسیج سپاه بیرجند با بیان اینکه در انقلاب اسلامی گام اول تمدن اسلامی برداشته شده ادامه داد: گام دوم ایجاد نظام اسلامی و گام سوم تشکیل دولت اسلامی است که امید است با براشتن گام سوم بتوانیم به آرمان‌های انقلاب دست یابیم.

خراسانی شعار محوری این ایام را به نام “انقلاب اسلامی بالنده و مقتدر چون کوه استوار” دانست و گفت: در سلسله مراتب سپاه این شعار برای دهه فجر امسال تعیین شده است‌.

وی از برگزاری رزمایش‌ گردان‌های کوثر و بیت المقدس  خبر داد و افزود: این رزمایش فردا از ساعت ۳ توسط سردار سلامی آغاز می‌شود.

فرمانده مقاومت ناحیه بسیج سپاه بیرجند ادامه داد: در تمام شب‌های دهه فجر گشت‌های رضویون در محله‌های پر خطر در راستای امنیت مردم در کنار نیروی انتظامی گام برمی‌دارند.

خراسانی از برگزاری طرح میقات‌الصالحین نیز خبر داد و گفت: کمک‌های مومنانه و طرح حاج قاسم سلیمانی نیز در این دهه همچون قبل ادامه خواهد داشت.

وی یادآور شد: در مجموع بیش از ۳۰۰ برنامه در پایگاه‌های بسیج و حوزه‌های مقاومت استان در این دهه اجرا می‌شود.

فرمانده مقاومت ناحیه بسیج سپاه بیرجند از برپایی ایستگاه‌های فرهنگی مدافعان انقلاب در ۶ نقطه شهر خبر داد و تصریح کرد: بحث‌های بصیرتی نیز در طول این دهه گسترش پیدا کرده و در فضای مجازی انجام خواهد شد.

خراسانی از افتتاح ۳ تعاونی در منطقه شاخنات خبر داد و افزود: در بحث‌های خاطره گویی و خاطره خوانی انقلاب نیز برای این ایام برنامه‌ریزی شده است.

وی از اعزام بیش از ۴۰ گروه جهادی نیز در این ایام خبر داد و خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه فرهنگی هنری، کاروان شادی، رژه موتوری، عطرافشانی گلزار شهدا و برگزاری جشن انقلاب و جشن میلاد کوثر نیز از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده بسیج بیرجند در این ایام است.

 

 

 

سنگ و فرش بیشترین صادرات تعاونی‌ها در سال جاری۲-۳

سنگ‌های بازالت و گرانیت و فرش بیشترین صادرات شرکت تعاونی های خراسان جنوبی را به خود اختصاص داد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما از صادرات ۹ هزار و ۹۲۱ دلار  تولیدات از تعاونی‌های استان در ۱۰ ماه گذشته خبر داد.

اشرفی افزود: این مقدار صادرات از ۹ شرکت تعاونی به صورت غیرمستقیم و از یک شرکت تعاونی به صورت مستقیم انجام شد.

وی گفت: کالا‌های صادراتی شامل سنگ بازالت، سنگ گرانیت، محصولات کشاورزی، فرش، سیاه چادر، جوجه شترمرغ، صنایع دستی، لباس ایزوله و گان جراحی است.

به گفته وی این تولیدات به کشورهای امارات عربی متحده ، عراق، سوریه ، آلمان، گرجستان ، ترکیه ، افغانستان ، پاکستان و ایتالیا صادر شد.

اشرفی با بیان اینکه شرکت تعاونی سربیشه به صورت مستقیم صادرات  انجام می شود ، افزود: شرکت تعاونی های صادراتی استان در شهرستان‌های بیرجند، زیرکوه ، طبس ، قاین ، سربیشه و خوسف فعالیت دارند.هم اکنون ۹۱۵ تعاونی با اشتغالزایی بیش از ۸ هزار نفر در خراسان جنوبی فعال است.

کاهش ۵۱ درصدی بارندگی در راسان جنوبی۲-۳

میانگین بارش‌های خراسان جنوبی از ابتدای سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۱ و نیم درصد کاهش دارد.

رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی هواشناسی استان گفت:
براساس اعلام مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور، میانگین بارش‌های امسال در استان از ابتدای سال زراعی جاری (ابتدای مهر) حدود ۳۲  میلیمتر بوده که در بلندمدت ۴۰ میلیمتر و در سال گذشته  در همین مدت حدود ۶۶ میلیمتر باران باریده است.

نخعی با بیان اینکه میانگین بارش‌های استان امسال نسبت به سال گذشته حدود ۵۱ و نیم درصد کاهش دارد، افزود: از ابتدای سال زارعی جاری تاکنون بیشترین بارش‌ها در شهر نهبندان با حدود ۵۹ میلیمتر  و کمترین مربوط به سرایان با ۲۲ میلیمتر ثبت شده است.

 

وی با بیان اینکه در شهر بیرجند هم در این مدت ۲۲ و نیم میلیمتر باران ثبت شده که در بلند مدت ۶۰ و نیم میلیمتر و در سال گذشته ۹۰.۳ دهم میلیمتر بوده است گفت: بارش‌های امسال در بیرجند در مقایسه  با سال گذشته ۷۵ درصد کاهش دارد.

 

رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی استان با بیان اینکه امشب در استان و بویژه در نیمه شمالی استان باران می‌بارد، افزود: تمرکز بارش‌ها بیشتر در شهر‌های قاین، سرایان، فردوس، طبس و بشرویه پیش بینی می‌شود.

 

 

 

 

جریمه ۲۱۶ میلیون ریالی قاچاقچی پوشاک در طبس/۴

متهم قاچاق پوشاک در طبس به پرداخت ۲۱۶ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان طبس گفت: مأموران ایست و بازرسی دیهوک طبس هنگام کنترل خودرو‌های عبوری از یک دستگاه اتوبوس ۱۷۷ ثوب انواع پوشاک مستعمل قاچاق کشف کرده و گزارش آن را برای رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی این شهرستان ارسال کردند.
سید احمد احمدی افزود: پس از محرز شدن تخلف، متهم در شعبه علاوه بر ضبط کالا‌های مکشوفه به پرداخت ۲۱۶ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.
استفاده از کالا‌های مستعمل همچون پوشاک و یا کفش علاوه بر قاچاق بودن، عامل انتشار انواع بیماری هستند و با توجه به شیوع ویروس کرونا و سرایت سریع آن به مردم عزیز توصیه می‌شود از خرید لوازم دست دوم و قاچاق که هم به اقتصاد کشور و هم به سلامت جامعه لطمه میزنند خودداری کنند.

آسمانی شدن مادر شهید انقلاب در آستانه دهه فجر۲

مادر گرانقدر شهید انقلاب، سید محمدعلی ریاحی در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب در شهرستان قاین آسمانی شد.

حاجیه خانم کبری کمیلی در سن ۸۲ سالگی بر اثر کهولت سن، دار فانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

پیکر آن مرحوم فردا ۱۲ بهمن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در گلزار شهدای انقلاب روستای شاهیک در جوار فرزند شهیدش به خاک سپرده خواهد شد.

شهید سید محمدعلی ریاحی با اوج گیری مبارزات دوران انقلاب براثر درگیری با مزدوران پهلوی در ۲۲ دی سال ۵۷ مجروح شد و بعد از چند روز بستری شدن در بیمارستان به شهادت رسید.

شهرستان قاینات ۲۹۱ شهید ، ۷۰۰ جانباز و ۲۸ آزاده تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

 

 

 

برای پیشگیری از کرونا

تجهیز ۳ سقاخانه بیرجند به تجهیزات الکتریکی/۲-۳

۳ باب سقاخانه در شهرستان بیرجند مجهز به تجهیزات الکتریکی و چشمی شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت: در راستای تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا تاکنون ۳ باب سقاخانه  با هزینه ۳۰ میلیون تومان در شهرستان بیرجند مجهز به تجهیزات الکتریکی و چشمی شدند.

وی با بیان اینکه دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا مانع بازگشایی سقاخانه‌ها است، افزود: سه سقاخانه که به تجهیزات الکتریکی مجهز شده اند بازگشایی شدند اما سایر سقاخانه‌ها با نظر ستاد مبارزه با کرونا تعطیل هستند.

حجت الاسلام بخشی پور افزود: در خراسان جنوبی ۸ سقاخانه با اعتبار ۲ میلیارد تومان احداث شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: یک سقاخانه دیگر در شهرستان بیرجند با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان در دست ساخت قرار دارد که تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

پیش بینی رگبار و رعد و برق در خراسان جنوبی۲

احتمال وقوع روان آب به طور محدود در برخی نقاط نیمه شمالی خراسان جنوبی وجود دارد.

کارشناس هواشناسی گفت: با توجه به نفوذ تدریجی توده هوای ناپایدار به جو خراسان جنوبی افزایش متناوب ابر ، گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

لطفی افزود: رگبار و رعد و برق هم در نیمه شمالی و مرکزی استان پیش بینی می‌کنیم ضمن اینکه احتمال بارش تگرگ در ارتفاعات هم وجود دارد.

وی گفت:  افزایش نسبی دمای هوا را در منطقه پیش بینی می‌کنیم و  تا صبح روز سه شنبه روند تغییرات دما در خراسان جنوبی کاهشی خواهد بود.

ثبت درخت عناب با ۳ قرن قدمت در فهرست میراث طبیعی کشور۲

درخت عناب کهنسال محسنی شهرستان خوسف با سه قرن قدمت در فهرست میراث طبیعی کشور ثبت شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی، مسئول ثبت آثار طبیعی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی
استان گفت: درخت عناب کهنسال محسنی (خونیک پایین) در بخش ماژان ، دهستان قلعه زری ، آبادی خونیک پایین واقع است.
زهرا رضایی ملکوتی افزود: این درخت کهنسال که سرسبز بوده و صلابت و استواری آن از فاصله دور خودنمایی می‌کند ، در میان زمین‌های کشاورزی روستا واقع شده و از نظر مردم روستا بسیار ارزشمند و قابل احترام است.
وی گفت: مهمترین اقدام پس از ثبت یک اثر ، حفاظت و نگهداری آن است از آنجایی که این اثر شاخص جزو میراث ارزشمند استان است و  باید علاوه بر مالک، همه نهاد‌ها و مردم روستا در جهت تحقق این امر مهم بکوشند.
مسئول ثبت آثار طبیعی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان  افزود: سن این درخت کهنسال ۳۰۰ سال تعیین شده است.
تاکنون ۷۵ اثر از خراسان جنوبی در فهرست میراث طبیعی کشور به ثبت رسید که از این تعداد حدود ۵۰ اثر مربوط به درختان کهنسال است.

یک کشته و ۵ مصدوم در محور روستای چهارده بیرجند۴

برخورد یک دستگاه سواری پراید با ۲ عابر پیاده در محور روستای چهارده بیرجند یک کشته و ۵ مصدوم بر جای گذاشت.

رئیس پلیس راه استان گفت: براثر برخورد سواری پراید با ۲ عابر پیاده در محور خاکی روستای چهارده بیرجند متاسفانه یک عابر جان خود را از دست داد و ۵ نفر هم مصدوم شدند.
سرهنگ رضائی علت حادثه را عدم توانایی راننده سواری در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه اعلام کرد

 

۱۲ پروژه محرومیت‌زدایی بخش دُرح سربیشه آماده بهره‌برداری است

۱۲ پروژه محرومیت‌زدایی بخش دُرح سربیشه آماده بهره‌برداری است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: ۱۲ پروژه در قالب طرح سند توسعه بخش دُرح شهرستان مرزی سربیشه همزمان با دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

رضا سلم‌آبادی روز شنبه در نشست خبری کارگروه همیاری و تشکل‌های مردمی ستاد دهه فجر استان خراسان جنوبی افزود: این پروژه‌ها با مشارکت ۱۳ دستگاه اجرایی استان اجرا و برای مجموع آنها ۲۹ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده که از محل اعتبارات کمیته امداد و دستگاه‌های اجرایی مرتبط بوده است.

وی گفت: درخصوص توسعه بخش درح تاکنون ۳۰ قرارداد با ۱۴ دستگاه‌ اجرایی منعقد شده که سهم کمیته امداد در این قراردادها ۲۸ میلیارد و ۶۰۸ میلیون تومان است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی افزود: تاکنون کمیته امداد بابت سهم ۲۰ درصد پیش پرداخت اولیه این قراردادها، پنج میلیارد و ۹۹۱ میلیون تومان معادل ۲۶ درصد کل مبالغ قراردادها را به حساب دستگاه‌های اجرایی واریز کرده است.

وی افتتاح ۴۲ طرح اشتغال مددجویی را از دیگر برنامه‌های دهه فجر امسال برشمرد و اظهار داشت: این طرح‌ها به نیابت از سه هزار و ۲۲۳ فرصت شغلی ایجاد شده و با اعتبار ۹۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

سلم‌آبادی یادآور شد: افتتاح ۷۹ نیروگاه خورشیدی با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های دهه فجر امسال است که در سطح استان اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به توزیع ۶۸۵ عدد وسایل گرمایشی برای مددجویان امداد در مناطق محروم گفت: افتتاح ۱۱ مرکز نیکوکاری، گازکشی منازل مددجویان شهری و روستایی شامل هزار و ۲۱۵ خانواراز دیگر برنامه‌های دهه فجر امسال است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین در دهه فجر پیش رو اعطای ۵۹ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات متمم مسکن مددجویان در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: توزیع ۲۰۰ سری جهیزیه در سطح استان، تخصیص انشعاب رایگان آب، برق، گاز و عوارض شهرداری، دیدار و سرکشی از خانواده ایتام تحت حمایت ، دیدار با خانواده شهدا و ده‌ها برنامه فرهنگی دیگر همزمان با دهه فجر اجرایی خواهد شد.

سلم‌آبادی همچنین به تشکیل کارگروه همیاری و تشکل‌های مردمی دهه فجر در راستای تبیین نقش موثر محرومین در جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: ۱۱ هزار و ۷۸۰ خدمت در ایام دهه فجر ذیل این کارگروه به جامعه هدف اجرایی می‌شود.

وی اهدای ۵۳ مورد تبلت به دانش‌آموزان تحت حمایت درمیان و اعطای ۸۵ فقره تسهیلات برای خرید تبلت به فرزندان محصول مددجو را از دیگر برنامه‌های دهه فجر دانست و گفت: ایجاد پایگاه جمع آوری کمک، برگزاری مسابقه فرهنگی با موضوع دهه سرنوشت ساز و برگزاری جشن و راهپیمایی ۲۲ بهمن از برنامه‌های این ایام است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی افزود: برگزاری نشست‌های بصیرتی، افتتاح چهار طرح هادی روستایی، افتتاح ۱۱ مسکن مددجویی، افتتاح ۱۱ پروژه اشتغال مددجویی و افتتاح مراکز مثبت زندگی از برنامه‌های پیش‌بینی شده دهه فجر سال جاری در قالب کارگروه همیاری و تشکل های مردمی است.

وی ارائه خدمات رایگان در مراکز و کلینیک‌های تحت نظارت، افتتاح مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد، افتتاح خانه حمایتی سالمندان، افتتاح خانه کوچک معلولین ذهنی فردوس و افتتاح مرکز مشاوره و خدمات روان شناختی تخصصی ازدواج را از دیگر برنامه‌های این ایام برشمرد.

سلم‌آبادی بیان کرد: توزیع ماسک و مایع ضدعفونی در نماز جمعه، نصب دستگاه تصفیه آب و ساخت سرویس بهداشتی، پاکسازی و غبارروبی اماکن متبرکه، عیادت از بیماران بستری و حضور در پایگاه‌های انتقال خون از دیگر برنامه‌های این ایام است.

کمیته امداد امام خمینی (ره) براساس تفاهم‌نامه‌ای که این نهاد با استانداری خراسان جنوبی امضا کرد، معین توسعه‌ای بخش درح از توابع شهرستان مرزی سربیشه است.

همزمان با برگزاری همایش ملی روز روستا و عشایر در این استان – ۱۵ مهر ۹۸ – برای چهار شهرستان‌ مرزی استان تفاهم‌نامه‌هایی امضا و معین محرومیت‌زدایی انتخاب شد.

براساس این تفاهم‌نامه‌ها ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در نهبندان، کمیته امداد امام خمینی (ره) در بخش دُرح سربیشه، سازمان بسیج سازندگی در زیرکوه و بنیاد علوی برای شهرستان درمیان دستگاه‌های معین محرومیت‌زدایی و توسعه هستند.

تدارک ۴ هزار ویژه برنامه برای بزرگداشت دهه فجر/۳

۴هزار ویژه برنامه اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و عمرانی برای بزرگداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در خراسان جنوبی تدارک دیده شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گفت: این برنامه‌ها به دلیل شیوع بیماری کرونا با در نظر گرفتن دستورالعمل‌ها و نکات بهداشتی و بدون فراخوان مردمی و به دور از تجمعات برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام ملایی افزود: هر ساله مراسمی مانند ورود تاریخی حضرت امام خمینی، زنگ انقلاب، غبار روبی مزار شهدا، نورافشانی، گلبانگ الله اکبر و مراسم ۲۲ بهمن برگزار می‌شد، اما امسال با توجه به شیوع کرونا این برنامه‌ها بدون حضور مردم و در فضای رسانه‌ای و مجازی برگزار می‌شود.

وی گفت: راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال به صورت رژه خودرویی و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان شعار محوری دهه فجر ۹۹ را «انقلاب اسلامی، بالنده و مقتدر، چون کوه استوار» اعلام کرد.

 

 

 

 

 

رییس کل دادگستری: نظارت بر توزیع کالا در خراسان جنوبی افزایش یابد/۳

رییس کل دادگستری: نظارت بر توزیع کالا در خراسان جنوبی افزایش یابد

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: با توجه به بروز برخی مشکلات در روند توزیع اقلام ضروری مردم نظارت دستگاه‌های ذیربط در استان افزایش یابد و با هرگونه تخلف برخورد جدی شود.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی روز شنبه در نشست شورای قضایی استان خراسان جنوبی گفت: با وجود تمامی اقدامات خوبی که برای تامین کالاهای ضروری مردم در استان انجام می‌شود، نظارت‌ها باید بیشتر شود.

وی افزود: با توجه به تمامی مشکلات موجود در زمینه مرغ و تخم مرغ وضعیت بازار در این زمینه مناسب است و برای آنچه از خارج استان باید وارد شود مانند روغن با کمبود مواجه نیستیم اما در روند توزیع با مشکلاتی مواجه هستیم که باید رسیدگی شود.

رییس شورای قضایی استان خراسان جنوبی اظهار داشت: بخش عملکرد سازمان‌های دولتی را اداره کل بازرسی رصد کند و اقدامات جهاد کشاورزی، سازمان صمت و دامپزشکی رصد شود که اگر ترک فعل و مفسده‌ای هست آنچه که تخلف و جرم است به دادستانی اعلام شود.

وی گفت: نحوه توزیع در واحدهای توزیعی را سازمان تعزیرات نظارت کند زیرا برخی واحدها نیازمند تشکیل پرونده و برخورد قضایی است و تاکنون با برخی از آنها برخورد شده و پرونده‌ها در حال رسیدگی است.

وی تصریح کرد: در مورد نظارت‌هایی که نتیجه‌بخش نیست باید رویکردها تغییر کند و نظارت‌ها دایمی و تاثیرگذار باشد.

حجت الاسلام حمیدی گفت: جایی که نیاز به برخورد باشد باید برخورد لازم انجام شود و دستگاه قضا و سازمان‌های تابعه تمام تلاش‌شان بر این باشد که اقلام ‌ضروری مردم به ویژه در ماه‌های پایانی سال به خوبی توزیع شود.

خدمت به مردم بهترین گرامیداشت دهه فجر است

وی همچنین با تبریک فرارسیدن دهه فجر اظهار داشت: جشن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در شرایطی آغاز می‌کنیم که با قدرت‌تر از همیشه هستیم  و این دستاورد مهم جز با ایثارگری‌ها و رشادت‌های رزمندگان و شهدا میسر نبود.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی نقش مردم و ایستادگی آنان در تداوم راه انقلاب اسلامی را اساسی خواند و گفت: بهترین راه برای گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، خدمت به مردم است و هرچه بیشتر رضایتمندی مردم را داشته باشیم، بهترین جشن است.

وی تاکید کرد: آثار انقلاب اسلامی باید در خدمت مسوولان نمایان شود و اگر به نظام و انقلاب وفادار هستیم و قصد گرامیداشت پیروزی انقلاب را داریم باید بهترین خدمت را در دستگاه قضایی و دیگر حوزه‌ها انجام دهیم.

حجت الاسلام حمیدی افزود: چالش‌ها و آسیب‌هایی که وجود دارد و مردم ناراضی هستند و دشمن از آن برای ایجاد جو روانی علیه نظام استفاده می‌کند باید شناسایی و برطرف شود که مردم بیشترین رضایتمندی را از مسوولان داشته باشند و زمینه سوء استفاده دشمن گرفته شود.

وی گفت: قوه قضاییه به عنوان یک قوه پیشرو و مطالبه‌گر باید الگو و نمونه در خدمتگزاری به مردم باشد و این توقع و انتظار رهبر معظم انقلاب و ریاست قوه قضاییه است.

وی با بیان این سخن از مقام معظم رهبری که “قوه قضاییه باید همیشه در راس قوا انقلابی عمل کند و انقلابی بماند” افزود: انقلابی ماندن یعنی خدمت بهتر به مردم و الگو ‌بودن که باید وظیفه را هر مسوولیتی که وجود دارد، انجام داد.

رییس کل دادگستری خراسان جنوبی به فرارسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) اشاره کرد و گفت: نگاهی که خداوند به جایگاه والدین دارد آنقدر در اسلام والاست که در قرآن بعد از اینکه توصیه به عبادت و توحید می‌کند به جایگاه پدر و مادر تاکید می‌شود.

بررسی وضعیت بازار و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، رفع مشکل ثبت کانون موسسات داوری، مشکلات ایست و بازرسی‌های استان و رفع مشکلات پزشکی قانونی استان از دستور کارهای نشست امروز شورای قضایی استان خراسان جنوبی بود.

 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم گفت: برخی‌ها هم مرغ و تخم مرغ را تولیدمی کنند و آن را در بازار‌های استان‌های دیگر به فروش می‌رسانند که باید مسولان ن بیشتر نظارت کنند.

حجت الاسلام نسایی زهان اشاره به توزیع روغن در استان کرد و گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته از اول آذر تاکنون روغن‌های توزیع شده به اندازه کل روغن‌هایی است که در طول سال ۹۸ در استان توزیع شد، اما تخلفاتی در این زمینه صورت گرفته و هم اکنون پرونده متخلفان در حال بررسی است.

رحیمی مدیر کل سازمان بازرسی استان هم نداشتن معیاری مشخص و درست برای نیازسنجی توزیع خوراک طیور در واحد‌های تولیدی مرغ  و وجود بازار آزاد در استان‌های همسایه و بالا بودن  قیمت  مرغ و تخم مرغ  در آنجا  را از مشکلات تولید و توزیع مرغ و تخم مرغ در استان اعلام کرد.

 

 

۵۰ روستای نهبندان تا پایان دولت به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند

۵۰ روستای نهبندان تا پایان دولت به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: هفت سایت ارتباطی برای اتصال ۵۰ روستای دیگر بالای ۲۰ خانوار شهرستان نهبندان به شبکه ملی اطلاعات در حال اجرا است که قبل از پایان دولت دوازدهم راه‌اندازی خواهند شد.

مصطفی بهی روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: در حال حاضر ۴۸ روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان مرزی نهبندان با جمعیت ۲ هزار و ۹۰۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

وی افزود: تاکنون ۵۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان نهبندان به شبکه ملی اطلاعات متصل و از سرویس اینترنت پرسرعت بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی توسعه شبکه همراه روستایی را از برنامه‌های مهم این اداره کل عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۱۸۶ روستای نهبندان از سرویس تلفن همراه بهره‌مند هستند.

وی اضافه کرد: با راه‌اندازی سه سایت جدید که در حال اجرا است، ۱۳ روستای دیگر این شهرستان از پوشش همراه برخوردار می‌شوند.

بهی به توسعه شبکه ملی اطلاعات در روستاها از محل ارتقای فناوری سایت‌های موجود همراه روستایی اشاره کرد و گفت: با ارتقای ۲ سایت روستاهای گوند و مهل‌آباد از نسل دو به نسل چهار همراه، اهالی این روستاها از سرویس اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند شده‌اند.

وی عنوان کرد: ارتقای سایت‌های همراه روستاهای چاه داشی، برک، بندان، دهسلم، سیدال، آتشکده، میغان و طارق این شهرستان نیز در برنامه این اداره کل قرار دارد که تا پایان دولت انجام می‌شود.

 

 

 

هزار و ۶۱۳ طرح‌ عمرانی در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود/۳

هزار و ۶۱۳ طرح‌ عمرانی در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: همزمان با دهه فجر امسال هزار و ۶۱۳ پروژه عمرانی و اقتصادی با هزینه‌کرد هزار و ۲۲۴ میلیارد تومان در ۱۱ شهرستان این استان افتتاح می‌شود.

محمد فرهادی روز شنبه در نشست خبری افزود: از مجموع اعتبار هزینه شده برای پروژه‌های قابل افتتاح ۲۴۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی، ۷۲ میلیارد تومان منابع استانی، ۶۶۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و بقیه از سایر منابع تامین شده است.

وی بیان کرد: از مجموع پروژه‌های قابل افتتاح استان خراسان جنوبی ۶۷۳ مورد در مناطق شهری و ۹۴۰ مورد در مناطق روستایی است که نشان از توجه ویژه دولت به مناطق محروم و توسعه روستایی دارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۵۲ میلیارد تومان هم توسط بخش خصوصی برای این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری شده است.

وی با اشاره به همپوشانی جمعیت برخوردار در اغلب پروژه‌هایی که افتتاح می‌شود افزود: در مجموع ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از خدمات این پروژه‌ها بهره‌مند می‌شوند.

فرهادی اظهار داشت: همچنین عملیات اجرایی ۲۵۶ پروژه با پیش بینی اعتبار ۸۳۰ میلیارد تومان دهه فجر امسال در استان خراسان جنوبی آغاز می‌شود.

وی گفت: بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری ۴۳۷ میلیارد تومانی در اجرای این پروژه‌ها مشارکت می‌کند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی افزود: در مجموع هزار و ۸۶۹ پروژه مختلف با اعتبار ۲ هزار و ۵۴ میلیارد تومان همزمان با دهه فجر ۹۹ در استان خراسان جنوبی افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود و تمامی شهرستان‌های استان از اجرای این طرح‌ها برخوردار شده‌اند.

وی بیان کرد: در شهرستان نهبندان ۳۱۱ پروژه، بیرجند ۲۳۶، سربیشه ۲۲۲، قاینات ۱۹۷، زیرکوه ۱۸۹، خوسف ۱۷۷، درمیان ۱۵۷، بشرویه ۱۲۶، طبس ۱۱۲، فردوس ۸۸ و سرایان ۵۳ پروژه واستانی یک پروژه افتتاح یا کلنگ‌زنی خواهد شد.

فرهادی با اشاره به پروژه‌های شاخص قابل افتتاح در استان گفت: پروژه گازرسانی به ۳۳۶ روستا، ۱۴۷ واحد تولیدی و صنعتی و پروژه‌های مسکن محرومان در ۱۱ شهرستان با اعتبار ۵۶۳ میلیارد تومان در دهه فجر افتتاح می‌شود.

وی از افتتاح مجتمع آموزشی حیات طیبه (سردار شهید سلیمانی) در شهر بیرجند با اعتبار ۳۶ میلیارد تومان خبر داد و گفت: افتتاح فاز یک طرح‌های بیابان‌زدایی (مالچ پاشی و نهالکاری) با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان در شهرستان طبس از دیگر پروژه‌های شاخص استان است.

فرهادی افزود: واحد تولید منیزیت دانه‌بندی شده شهرستان سربیشه با سرمایه‌گذاری ۴۲ میلیارد تومان نیز دهه فجر آغاز به کار می‌کند.

وی از آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ۲۰۵ روستای استان خبر داد و گفت: برای آغاز پروژه‌های مسکن ملی در ۱۱ شهرستان و گازرسانی به روستاهای مذکور ۳۴۵ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: پروژه تکمیل شبکه جمع‌آوری فاضلاب و احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهر قاین با پیش بینی اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان، آغاز عملیات اجرایی احداث واحد طرح تولید دولومیت کلسینه و زینتر شده با پیش بینی سرمایه‌گذاری ۸۰ میلیارد تومان در سربیشه و کلنگ‌زنی واحد گلخانه بخش خصوصی واقع در شهرستان سربیشه با پیش بینی سرمایه‌گذاری ۹۴ میلیارد تومان از دیگر پروژه‌های شاخص دهه فجر در خراسان جنوبی است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی از افزایش ۱۶ درصدی پروژه‌های امسال نسبت به دهه فجر سال قبل خبر داد و گفت: همچنین تعداد پروژه‌های افتتاحی امسال ۱۱ درصد، کلنگ‌زنی ۶۵ درصد، شهری ۳۷ درصد و روستایی هفت درصد افزایش یافته است.

وی افزود: با وجود همه تهدیدهای دشمنان و فشارهای ناشی از تحریم‌ها، تلاش و جدیت برای خدمات‌رسانی به مردم به طور ویژه دنبال می‌شود و افزایش طرح‌های عمرانی دهه فجر امسال نشان‌دهنده اهتمام مدیران در ارائه خدمت به مردم است.

فرهادی عنوان کرد: با افتتاح پروژه‌های دهه فجر امسال زمینه اشتغال پایدار هشت هزار و ۲۴۲ نفر و با کلنگ‌زنی پروژه‌ها زمینه اشتغال ۳۲۰ نفر فراهم می‌شود.

وی افزود: با توجه به نگاه ویژه دولت به مناطق مرزی و کمتر برخوردار و پیگیری و رایزنی‌های انجام شده در استان، برای توسعه و محرومیت‌زدایی چهار شهرستان مرزی استان دستگاه معین تعیین شده و علت افزایش پروژه‌ها در شهرستان‌های مرزی همکاری این دستگاه‌ها بوده است.

 

 

 

 

هزار و ۸۶۹ طرح عمرانی ارمغان دهه فجر ۹۹

۶۷۳ طرح شهری و ۹۴۰ طرح روستایی دهه فجر امسال در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در نشست خبری با اشاره به بهره برداری هزار و ۸۶۹ طرح ارمغان دهه فجر ۹۹از هزار و ۶۱۳ طرح در دهه فجر گفت: مجموع اعتبار هزینه شده برای این طرح‌ها هزار و ۲۲۴ میلیارد تومان است.

فرهادی با اشاره به اینکه ۲۴۸ میلیارد تومان از اعتبارات ملی هزینه شده است گفت: ۷۲ میلیارد تومان سهم استان ، ۱۵۲ میلیارد تومان از بخش خصوصی و مابقی از سایر منابع بوده است.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها نسبت به پارسال  ۱۶ درصد افزایش داشته گفت: با افتتاح این طرح‌ها ۸ هزار و ۲۴۲ نفر اشتغال پایدار ایجاد و در بحث کلنگ زنی ۳۲۰ نفر پیش بینی اشتغال می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بیشترین تعداد طرح‌ها را با ۳۱۱ طرح در شهرستان نهبندان عنوان کرد و گفت: کمترین هم مرتبط با شهرستان سرایان با ۵۳ طرح است.

فرهادی بهره برداری از طرح گازرسانی به ۳۶۶ روستا، ۱۴۷ واحد تولیدی، صنعتی و طرح‌های مسکن محرومان با اعتبار ۵۶۳ میلیارد تومان را از مهمترین و شاخص‌ترین طرح‌ها عنوان کرد و افزود: آغاز به کار واحد تولید منیزیت دانه بندی شده سربیشه با سرمایه گذاری ۴۲ میلیارد تومان، افتتاح مجتمع آموزشی حیات طیبه بیرجند با اعتبار ۳۶ میلیارد تومان و افتتاح فاز یک طرح‌های بیابان زدایی با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان از دیگر پروژه‌های شاخص هستند.

وی با اشاره به اینکه ۲۵۶ طرح هم در این آغاز می‌شوند گفت: مجموع اعتبار پیش بینی شده برای اجرا ۸۳۰ میلیارد تومان است که ۴۳۷ میلیارد تومان آن توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری می‌شود.

فرهادی افزود: آغاز عملیات گازرسانی به ۲۰۵ روستا و پروژه‌های مسکن ملی در ۱۱ شهرستان با اعتبار ۳۴۵ میلیارد تومان، تکمیل شبکه جمع آوری فاضلاب و احداث تصفیه خانه فاضلاب قاین با پیش بینی اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان، آغاز عملیات اجرایی احداث واحد طرح تولید دولومیت کلسینه و زینتر شده با پیش بینی سرمایه گذاری ۸۰ میلیارد تومان در سربیشه و کلنگ زنی واحد گلخانه بخش خصوصی در شهرستان سربیشه با اعتبار ۹۴ میلیارد تومان از طرح‌هایی است که عملیات آن‌ها در ایام دهه فجر آغاز خواهد شد.

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*