آخرین خبر :

اخبار خراسان جنوبی / وزیر راه و شهرسازی مهمان خراسان‌جنوبی می‌شود

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌جنوبی خبرداد:

اتصال هزار و ۴۰۰ مدرسه خراسان‌جنوبی به شبکه ملی اطلاعات

اتصال هزار و ۴۰۰ مدرسه خراسان‌جنوبی به شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌جنوبی گفت: ۸۰۰ مدرسه روستایی و ۶۰۰ مدرسه شهری به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی بهی افزود: توسعه ارتباطات با تلاش بخش خصوصی و دولتی در کنار هم محقق می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ شهرستان خراسان‌جنوبی از اینترنت پرسرعت نسل ۳ و ۴ برخوردار هستند، بیان‌کرد: با توجه به آموزش‌های مدارس در فضای مجازی توسعه زیرساخت‌ها در این بخش بسیار ضروری است.

بهی با بیان اینکه ۸۵ درصد دانش آموزان خراسان‌جنوبی به شبکه شاد دسترسی دارند، گفت: بقیه دانش‌آموزانی که به شبکه شاد دسترسی ندارند مربوط به روستاهایی هستند که هنوز به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

وی اظهارکرد: ۸۰۰ مدرسه روستایی و ۶۰۰ مدرسه شهری از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به شبکه ملی وصل شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: هوشمند سازی مدارس گام مهمی در راستای عدالت آموزشی است و در این جهت برای اتصال مدارس روستایی به شبکه ملی اطلاعات نیز اقدامات ارزشمندی انجام شد.

بهی افزود: تا پایان سال گذشته مجموع اعتبارات سرمایه‌گذاری در استان ۲۵۰ میلیارد تومان بوده که ۶۰ میلیارد تومان اعتبارات بخش دولتی و بقیه اعتبارات بخش خصوصی بوده است.

۶۰۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است

وی با بیان اینکه از ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار استان ۶۰۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند، اظهارکرد: تا پایان برنامه ششم توسعه اتصال بیش از ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌جنوبی، ادامه‌داد: البته با توجه به وسعت استان و پراکندگی روستاها هنوز مشکلاتی در روستاهای استان وجود دارد و اقدامات با تأخیر و صرف هزینه‌های زیاد صورت می‌گیرد.
بهی با بیان اینکه در مجموع ۶۵ درصد روستاهای استان از شبکه ملی اطلاعات بهره‌مند شده‌اند، گفت: ضریب نفوذ تلفن همراه در خراسان‌جنوبی ۸۸ درصد و ضریب نفوذ اینترنت پهن باند تلفن همراه نیز تا ۸۰ درصد است.

وی با اشاره به اینکه ۱۹۳ روستای خراسان‌جنوبی دارای اینترنت ثابت است، افزود: طول شبکه فیبر نوری شبکه زیرساخت خراسان‌جنوبی چهار هزار و ۴۸۵ کیلومتر است که نسبت به ابتدای دولت یک هزار کیلومتر رشد داشته است.

۹۵ درصد جاده‌های اصلی دارای پوشش تلفن همراه است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌جنوبی با بیان اینکه پروژه‌های آماده بهره‌برداری در سال جاری ۸۰ میلیارد تومان است، بیان‌کرد:: از هزار و ۸۰۰ روستای استان بیش از هزار و ۳۰۰ روستا تحت پوشش تلفن همراه است.

بهی گفت: ۹۵ درصد جاده‌های اصلی خراسان‌جنوبی دارای پوشش تلفن همراه است.

۳۵ بیمار مبتلا به کرونا روی تختهای بیمارستان/۲

۳۵ بیمار مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی در بیمارستانهای استان بستری هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما، با۳۵ بیمار مبتلا به کرونا روی تختهای بیمارستان بیان اینکه در شبانه روز گذشته از ۶۸ آزمایش کرونا در استان آزمایش، ۵ مثبت قطعی اعلام شد، گفت: از ۵ مبتلای جدید به کرونا، ۳ نفر در بیمارستان‌ها بستری اند و ۲ نفر نیز نمونه گیری سرپایی شدند.

دکتر مهدی زاده افزود: از این تعداد بیمار ۲ نفر در شهرستان قاین، و در شهرستا‌های نهبندان، درمیان و زیرکوه هرکدام یک مورد جدید کرونا در ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شد.

وی گفت: خوشبختانه سایر شهرستان‌های استان در شبانه روز گذشته مورد جدیدی از بیماری گزارش نکردند.

مهدی زاده با بیان اینکه هم اکنون ۱۲۴ بیمار با علائم بیماری حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: از این تعداد ۳۵ نفر مبتلا قطعی بیماری کرونا و۸ نفر از مبتلایان کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.
وی افزود: متاسفانه یک بیمار بستری در بخش مراقبت ویژه وخیم گزارش شده است.

 

 

تجلیل از ۱۶ برگزیده جشنواره ققنوس در خراسان جنوبی

تجلیل از ۱۶ برگزیده جشنواره ققنوس در خراسان جنوبی

۱۶ نفر برگزیده جشنواره هنری دانشجویی ققنوس در رشته‌های موسیقی، خوشنویسی، شعر، فیلمنامه، نقاشی و داستان کوتاه با برگزاری اختتامیه این جشنواره در خراسان جنوبی تجلیل شدند.

دبیر جشنواره هنری دانشجویی ققنوس کشور روز یکشنبه در این مراسم که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند برگزار شد، گفت: جشنواره ققنوس طی ۲ سال آینده بین‌المللی خواهد شد و زیرساخت‌های آن آماده شده است.

مهرداد توکلی افزود: جشنواره ققنوس یکی از تخصصی‌ترین جشنواره‌های هنری و دانشجویی است و جشنواره‌ای در داخل و خارج از کشور وجود ندارد که برگزیدگان آن برنامه‌ریزی شده باشند.

وی عنوان کرد: یکی از برنامه‌های جشنواره ققنوس که پنج سال شده در سطح کشور برگزار می‌شود، اعزام برگزیدگان این جشنواره به صورت گروه‌های جهادی هنری به مناطق محروم برای آموزش به مردم به ویژه جوانان و نوجوانان در روستاها است.

مدیر هنر و رسانه سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: برگزیدگان جشنواره ققنوس هیچ وقت رها نمی‌شوند و دوره‌های توانمندسازی در سطح کشور برای آنان برگزار می‌شود.

توکلی افزود: جشنواره ققنوس راه‌اندازی قرارگاه هنری را در دستور کار دارد تا بتواند در این قرارگاه همه نهادهای فرهنگی و هنری به میدان بیایند و از این جشنواره حمایت کنند.

مسوول بسیج دانشجویی خراسان‌جنوبی هم گفت: هدف اصلی جشنواره ققنوس کشف استعدادهای هنری دانشجویان و ایجاد رابطه موثق و عمیق بین این هنرمندان است و این جشنواره فرصت مناسبی در این زمینه است که باید از ظرفیت جشنواره دانشجویی ققنوس بیش از گذشته استفاده شود.

ابوذر صلاحی افزود: امسال ۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ققنوس در خراسان جنوبی ارسال شد و سال گذشته ۸۰ اثر ارسال شده بود که به دلیل شیوع ویروس کرونا تعداد آثار ارسالی امسال کاهش یافته است.

در پایان این مراسم از رقیه خدابخشی برگزیده رشته نقاشی با مداد، مریم اطمینان برگزیده بخش شعر، رضا نعمتی در رشته خوشنویسی، مصطفی مرادیان رشته پوستر، زهرا ناصری رشته نمایشنامه، کوروش راد بخش داستان کوتاه، زهرا یوسفی بخش خوشنویسی، مرضیه دادگر بخش خوشنویسی، حامد شاه حسینی بخش خوشنویسی، علی خالقی رشته موسیقی، امیرعلی گازارپور رشته شعر، زهرا ناصری بخش داستان کوتاه، محبوبه سالروز رشته پوستر، مرتضی قاسمی رشته شعر، محمدجواد مرادی رشته فیلمنامه، فاطمه عرب زوزنی داستان کوتاه و وحید آهنی در رشته نقاشی تقدیر شد.

 

 

 

آگهی فراخوان شناسایی و جذب کارگزار توانمند سازی خراسان جنوبی

به اطلاع می رساند پارک علم و فناوری خراسان جنوبی با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی، اقدام به انتخاب و جذب کارگزار اجرایی توانمندسازی منطقه ای می نماید.

شرح خدمات و محورهای اصلی فعالیت کارگزار توانمندسازی خراسان جنوبی

–         شناسایی و ارائه خدمات آموزشی و مشاوره به شرکت های دانش بنیان و فناور استان خراسان جنوبی

–         ارائه خدمات توانمندسازی در حوزه های تخصصی، مدیریتی و تجاری سازی

–         برگزاری رویدادهای کسب و کار مورد نیاز شرکت های دانش بنیان و فناور استان خراسان جنوبی

–         توسعه و ارتقای سطح همکاری های صندوق با پارک علم و فناوری

 

الف: شاخص های انتخاب کارگزار توانمندسازی خراسان جنوبی:

–         متقاضی کارگزار توانمندسازی خراسان جنوبی می بایست دارای شخصیت حقوقی باشد

–         زمینه فعالیت شرکت طبق اساسنامه می بایست در حوزه خدمات فناوری، توانمندسازی، آموزش و مشاوره باشد

–         برخورداری از نیروی انسانی متخصص با سوابق اجرایی مرتبط با حوزه های مربوطه به مدت حداقل دو سال

–          برخورداری شرکت از دفتر کار مناسب با تجهیزات کافی و بسترهای مناسب ارائه خدمات

ب: مستندات :

–         اساسنامه

–         لیست بیمه

–         روزمه فعالیت شرکت

–         روزمه فعالیت افراد کلیدی شرکت

–         آگهی آخرین تغییرات

–         گواهی ها و تأییدیه ها

شایسته است متقاضیان نسبت به ارسال مستندات مربوطه حداکثر تا تاریخ ۱۷/۱۱/۱۳۹۹ به آدرس خراسان جنوبی بیرجند خیابان امام موسی صدر شرقی دبیرخانه پارک علم و فناوری خراسان جنوبی اقدام فرمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۵۸۶۳۷۰۹۵ واحد امور موسسات خانم ذاکری نسب تماس حاصل فرمایید.

شایان ذکر است پذیرش نهایی منوط به ارسال مستندات ذیل (بند ب) و انجام مصاحبه تخصصی و تایید شورای فناوری پارک می باشد.

 

 

 

 

قول فرماندار برای راه اندازی دومین کانون پرورش فکری در قاین

دیدار مدیر کل کانون خراسان جنوبی با فرماندار قاینات

طاهره حمیدی مدیر کل کانون خراسان جنوبی، بهمن ماه با محمد کریمی فرماندار شهرستان قاین دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، طاره حمیدی در این دیدار گزارشی از فعالیت‌های مجازی کانون در ایام شیوع بیماری کرونا و همچنین ویژه برنامه های دهه فجر کارگروه کودک ونوجوان ارایه کرد.

در ادامه محمد کریمی فرماندار شهرستان قاین نیز ضمن ارایه راهکارهایی در خصوص مسایل کانون در شهرستان قاین در خصوص پیگیری ایجاد دومین مرکز فرهنگی و هنری کانون در شهرستان قاین قول مساعد داد.

پس از این دیدار مدیر کل کانون خراسان جنوبی به همراه فریده سلامیان کارشناس فرهنگی مراکز ثابت کانون استان از مرکز فرهنگی و هنری کانون بازدید و طی نشستی با همکاران این مجموعه ضمن تبریک ایام دهه فجر و ولادت حضرت فاطمه (س)، طی سخنانی، مسئولیت پذیری و درک متقابل، احساس تعهد نسبت به اموال کانون همراهی و همکاری را از جمله عوامل موفقیت مجموعه کانون دانست.

وی  فضای شاد و مناسب در جهت جذب اعضا و رسیدن به اهداف کانون را مهم ارزیابی و تاکید کرد و گفت: با فراهم کردن شرایط حضور اعضا در مهر واره های استانی، کشوری و بین المللی زمینه تشویق، جذب و پایدار سازی اعضا در مراکز فراهم شود.

پیروزی نماینده خراسان جنوبی در لیگ برتر هندبال کشور/۷

نماینده خراسان جنوبی در لیگ برتر هندبال کشور به پیروزی رسید.

تیم هندبال زغال سنگ طبس در اولین بازی روز ششم مسابقات لیگ برتر هندبال کشور با با نتیجه ۲۵بر۲۲ پاس قم را شکست داد.
تیم هندبال زغال سنگ طبس صبح امروز در سومین بازی دور رفت از مرحله سوم رقابت‌های لیگ برتر هندبال باشگاه‌های کشور،به مصاف پاس ناجا قم رفت.

عصر شعر انقلاب در قاین برگزار شد/۲

عصر شعر انقلاب در مرکز فرهنگی هنری و فراگیر قاین برگزار شد

همزمان با گرامی‌داشت چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مرکز فرهنگی هنری و فراگیر قاین عصر شعر انقلاب را برگزار کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، همزمان با ۱۶ بهمن ماه ۱۳۹۹ و در پنجمین روز از دهه فجر مرکز فرهنگی هنری و فراگیر کانون قاین با هدف گرامی‌داشت این ایام و تقویت توانمندی‌های ادبی کودکان ونوجوانان عضو کارگاه‌های ادبی این مرکز، عصر شعر انقلاب به مرحله اجرا درآورد.

گفتنی است در این برنامه که به صورت برخط در پروتال http://khorasanj.kpf.ir برگزار شد اعضای  کارگاه ادبی اشعار زیبایی را که با موضوع فجر پیروزی، انقلاب، ورود امام خمینی (ره ) سروده بودند شعرخوانی کردند.

نمایشگاه مجازی مشاهیر خراسان جنوبی افتتاح شد/۲

 

 پنجمین نمایشگاه مجازی کتابخانه مرکزی و مرکز نشر دانشگاه با عنوان مشاهیر استان خراسان جنوبی افتتاح شد. ااستان خراسان جنوبی از دیرباز مهد علم و فرهنگ و هنر بوده است و در طول زمان مشاهیر، مفاخر و خدمتگزاران بی شماری را در دامان خود پرورانده است. در طول حیات اجتماعی و فرهنگی خطه قهستان، مردان و زنان نام آوری زندگی کرده اند که هر کدام به نوبه خود منشاء آثار و خیرات بسیاری بوده اند و صدها نفر دیگر از جمله فرزانگان این دیار بودند که در تاریخ ایران و جهان بخوبی درخشیده اند. در پنجمین  نمایشگاه مجازی کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد  با موضوع «مشاهیر استان خراسان جنوبی»  سعی شده است تا برگزیده ای از مشاهیر و مفاخر این خطه (۳۵ نفر)  معرفی گردند. مواردی از قبیل شرح مختصری از دوران تحصیلی و علمی، ذکر جوایز و افتخارات ملی و بین المللی و همچنین فعالیتهای علمی   پژوهشی این بزرگان از جمله مواردی  است که بدان پرداخته شده است. امید است این مجموعه توانسته باشد  گامی هرچند ناچیز و کوتاه در راه شناساندن و به تصویر کشیدن بزرگان و نام آوران این استان بردارد.

 

 

 

افتتاح آموزشگاه موسیقی چکاوک در بیرجند/۲

آیین افتتاح آموزشگاه موسیقی چکاوک با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و جمعی از هنرمندان برگزار شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، ناصر نبی زاده در این مراسم، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر ، عنوان کرد: موسیقی زبانی بین المللی و زبان احساس است و امروزه خانواده ها نیز به سمت این هنر سوق پیدا کردند.

وی با ابراز خرسندی از افتتاح این آموزشگاه ، اظهار داشت: کسانی را می بینیم که در این بستر صاحب دانش و تجربه هستند و با ایجاد مراکز آموزشی در راستای توسعه موسیقی گام برداشته و چراغ هدایت جوانان به سمت هنر را روشن نگه داشتند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم ما نیز در کنار این افراد بتوانیم گام برداریم و برای گسترش فرهنگ و هنر اقدام کنیم.

 

دو کتاب از مجموعه انتشارات دانشگاه بیرجند در بین نامزدهای کتاب سال ایران/۲

دو کتاب از مجموعه انتشارات دانشگاه بیرجند در بین نامزدهای سی و هشتمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، کتاب مبانی زراعت در کشاورزی پایدار، تألیف فرانسیسکو ویالوبوس، ترجمه الیاس فررس، مجید جامی‌الاحمدی، سهیل پارسا و عبدالمجید مهدوی دامغانی در بخش «علوم کاربردی» و کتاب مبانی چشم‌انداز کیهانی، تألیف جفری بنت و دیگران، ترجمه کاظم نفیسی، فهیمه حبیبی و مریم سعیدی در بخش «نجوم» از مجموعه انتشارات دانشگاه بیرجند در بین نامزدهای کتاب سال ایران هستند.

وزیر راه و شهرسازی مهمان خراسان‌جنوبی می‌شود/۲-۳

«محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی برای افتتاح چند طرح این حوزه در دهه فجر به خراسان‌جنوبی سفر می‌کند.

فجر ۴۲ | وزیر راه و شهرسازی مهمان خراسان‌جنوبی می‌شود+جزئیات

افتتاح همزمان ۹۰ کیلومتر از باند‌های دوم استان در محور دیهوک-راور و ۳۵ کیلومتر از راه‌های روستایی خراسان‌جنوبی و نیز ساختمان پاویون فرودگاه بیرجند از جمله برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی در سفر دو روزه به این استان می‌باشد.

همچنین عملیات اجرای ۵۴ کیلومتر از باند‌های دوم خراسان‌جنوبی، عملیات اجرایی پنج هزار و ۹۸۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن و ساختمان حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل ونقل کشور در خراسان جنوبی با حضور وی آغاز خواهد شد.

بازدید از پایانه مرزی ماهیرود، بازدید از محور بیرجند-قاین و قطعه ۱۶ راه آهن بیرجند –یونسی از دیگر برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی در خراسان‌جنوبی خواهد بود.

 

 

 

سارقان اماکن خصوصی بیرجند در چنگال قانون/۴

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی از دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای و سابقه دار اماکن خصوصی در بیرجند خبر داد.

سرهنگ حسینی رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی گفت: با وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی در حاشیه شهرستان بیرجند، کارگروه ویژه‌ای برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در پلیس آگاهی تشکیل و موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران قرار گرفت.

او افزود: مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی دریافتند، ۲ متهم سابقه دار به هویت معلوم با حضور در حاشیه شهر بیرجند از اماکن خصوصی و ساختمان‌های نیمه کاره سرقت می‌کنند که با هماهنگی مقام قضائی متهمان در یک عملیات غافلگیرانه در مخفی گاهشان دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند.

سرهنگ حسینی تصریح کرد: متهمان در بازجویی فنی مأموران به سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کردند که مقادیری از اموال مسروقه از آنان کشف و تاکنون ۱۰ شاکی در این رابطه شناسایی شده است.

 

 

 

کشف ۱۶۵ قطعه کبوتر در طبس/۴

فرمانده انتظامی طبس گفت: مأموران انتظامی این شهرستان در بازرسی از یک سواری پژو ۱۶۵ قطعه کبوتر به ارزش ۱۵۰ میلیون ریال کشف کردند.

سرهنگ علیپور فرمانده انتظامی طبس  گفت: مأموران انتظامی ایست و بازرسی دیهوک هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: مأموران در بازرسی از خودرو ۱۶۵ قطعه کبوتر بدون مجوز‌های قانونی کشف کردند که ارزش ریالی آن بنا بر نظریه کارشناسان بالغ بر ۱۵۰ میلیون ریال براورد شد.

سرهنگ علیپور بیان کرد: مأموران در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 

 

 

توقیف دو خودروی حامل گوسفند زنده در قاین/۴

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قاین گفت: تعداد ۱۸ رأس گوسفند بدون مجوز حمل بهداشتی با همکاری پاسگاه انتظامی در شهرستان قاین کشف و توقیف شدند.

محمودی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قاین  گفت: جهت اقدامات بهداشتی و همکاری بین دامپزشکی و نیروی انتظامی و انجام گشت‌های مشترک تلاش می‌شود با پدیده قاچاق دام به عنوان یک معضل بزرگ بهداشتی و اقتصادی مبارزه جدی صورت گیرد.

او افزود: ۲ خودرو که حامل ۱۸ گوسفند زنده فاقد مجوز بهداشتی بودند از خراسان رضوی بارگیری و قصد حمل به سیستان و بلوچستان را داشتند.

 

امام جمعه بیرجند: نیروی هوایی ارتش در دفاع از ملت و نظام مصمم است/۳

امام جمعه بیرجند: نیروی هوایی ارتش در دفاع از ملت و نظام مصمم است

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: نیروی هوایی ارتش ۴۲ سال است که پای حرف خود ایستاده و از ملت و ارزش‌های نظام دفاع می‌کند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی همزمان با ۱۹ بهمن روز نیروی هوایی در دیدار با فرماندهان و کارکنان پایگاه شکاری شهید حسینی بیرجند افزود: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی با صداقت خود در روز ۱۹ بهمن با امام راحل دیدار و بیعت کرد که همچنان بر این عهد خود استوار است.

وی گفت: کارکنان نیروی هوایی ارتش با تمام صداقت در سال ۵۷ حماسه‌ای آفریدند که در تاریخ هرگز فراموش نخواهد شد و دشمن را به ذلت نشاندند و این یک افتخار بزرگ برای ایران اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اضافه کرد: در مباحث انسان شناسی مشاهده می‌شود که انسان با حیوان در بیش از ۴۰ مورد اختلاف دارد.

وی با بیان اینکه بشر از جهل و نادانی رنج می‌برد گفت: روح عبودیت جز خلقت است که اگر به حق نرسد باطل را پرستش خواهد کرد.

وی بیان کرد: انسان زیبایی را دوست دارد و مشاهده می‌کنید که زیبایی به شکلی چاشنی همه چیز شده است و این را نمی‌توان انکار کرد و زیبایی رمز انواع هنرها است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه زیبایی اصیل این است که اخلاق خود را زیبا کنیم ادامه داد: بهترین زیبایی آن است که انسان به رنگ خداوند متعال دربیاید و تلاش کنید تا رنگ و بوی خدایی بگیرید.

وی گفت: انسان باید خودش را بیافریند به این معنا که انسان فردا را باید خودش خلق و انتخاب کند و همه زیبایی‌ها و راه‌ها به صورت نامتناهی جلوی انسان قرار دارد و این موجود استثنایی باید خودش به وسیله قدرت اختیار یکی از این راه‌ها را انتخاب کند.

وی عنوان کرد: کسی که خدای زیبایی‌ها، حق، علم، خودسازی و عبودیت و بندگی را انتخاب کند زیبا است و ارزش و قیمت انسان بستگی به انتخاب او دارد.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه برخی از امرای ارتش قبل از پیروزی انقلاب از همه چیز بریدند و نوکر بیگانه شدند ادامه داد: اما برخی نیروهای ارتش به هیچ وجه حاضر نشدند به مردم و ملت خود خیانت کنند و رنگ و بوی خدایی را انتخاب کردند.

وی گفت: امروز غرب در حال جان کندن است و ملت غرب بیدار شدند و فریاد عدالت سر می‌دهند.

 

 

 

 

فرمانده پایگاه هوایی: حماسه ۱۹ بهمن روند پیروزی انقلاب را سرعت بخشید

فرمانده پایگاه هوایی: حماسه ۱۹ بهمن روند پیروزی انقلاب را سرعت بخشید

بیرجند – ایرنا – فرمانده پایگاه هوایی شهید سرلشکر خلبان سید حسین حسینی گفت: کارکنان نیروی هوایی ارتش در ۱۹ بهمن سال ۱۳۵۷ حماسه تاریخی را ثبت کردند و این حماسه در تسریع روند پیروزی انقلاب اسلامی بسیار موثر بود.

امیر سرتیپ دوم خلبان محمدرضا بهرام‌نژاد روز یکشنبه همزمان با روز نیروی هوایی در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش مستقر در خراسان جنوبی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند افزود: کادر نیروی هوایی حماسه تاریخی ۱۹ بهمن را در بیعت با امام راحل خلق کردند؛ با اینکه می‌دانستند اگر شناسایی شوند، جان خود را از دست خواهند داد و اینها همه الطاف خداوند متعال است.

وی گفت: ما افتخار می‌کنیم وارث مردان بزرگی هستیم که روند انقلاب را تسریع کردند و کمتر از سه روز بعد از بیعت تاریخی همافران ارتش، انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

فرمانده پایگاه هوایی شهید حسینی افزود: امروز نیز همه ما وظیفه داریم از این انقلاب و دستاوردهای آن محافظت کنیم.

وی گفت: اگر روند انقلاب را بررسی کنیم می‌بینیم که سراسر انقلاب نور بود و این نور تمام جریانات را طوی کنار هم قرار می‌داد که دشمنان دین، انگشت به دهان می‌شدند و انقلاب روز به روز به پیروزی خود نزدیک می‌شد.

امیر بهرام‌نژاد عنوان کرد: اینکه دل‌های مردم با هم یکی شده بود و همه با هم فریاد مرگ بر شاه و مرگ بر طاغوت سر می‌دادند و دل‌های نظامی‌ها همه با همه گره خورد، نشان از دست و نگاه خداوند متعال به انقلاب مردمی ما بود.

وی گفت: نظامی‌ها با اینکه می‌دانستند جانشان در خطر است با لباس نظامی در راهپیمایی‌ها شرکت می‌کردند و به صفوف مردم می‌پیوستند، اینها هم نور خداوند متعال بود که اگر انسان دقت کند با تمام وجود حاضر است از این نظام و انقلاب دفاع کند.

فرمانده پایگاه هوایی شهید سرلشکر خلبان سید حسین حسینی با اشاره به اینکه در دوران طاغوت کشور ما درگیر تور عنکبوتی استثمارگران به خصوص آمریکا بود اضافه کرد: آنان حاضر نبودند به هیچ عنوان منافع خود را از دست بدهند کما اینکه اگر میلیون‌ها نفر از مردم ایران کشته می‌شدند برای آنان مهم نبود.

وی گفت: همانطور که دیدیم بعد از جنگ جهانی دوم حدود نیمی از جمیعت ایران به خاطر فقر و فشارهای استثمارگرایان بخصوص انگلیس جان خود را از دست دادند.

سرتیپ دوم بهرام‌نژاد اظهار داشت: از آنجایی که مشیت الهی بر این بود که انقلاب ما به پیروزی برسد، دشمنان می‌دیدند و لمس می‎‌کردند که این انقلاب رخ می‌دهد ولی نتوانستند کاری انجام دهند.

وی افزود: اینکه در واقعه ظهر عاشورای دوشان تپه، گارد شاهنشاهی منتظر بود هیات حسینی را به خاک و خون بکشد و سه نفر از پرسنل شجاع این گارد شاهنشاهی به صورت داوطلبانه اقدام به تیراندازی در سالن نهارخوری کردند، آیا چیزی غیر از دست و عنایت خداوند متعال است.

وی گفت: بعد از ورود تاریخی امام راحل در ۱۲ بهمن‌ماه به ایران روند این اتفاقات معجزه گونه تسریع پیدا کرد.

 

 

 

 

 

۵۲ تولیدکننده برتر کشاورزی در خراسان جنوبی تجلیل شدند/

 ۵۲ تولیدکننده برتر کشاورزی در خراسان جنوبی تجلیل شدند

بیرجند – ایرنا – ۵۲ تولیدکننده برتر کشاورزی خراسان جنوبی در سطح ملی و استانی در هشتمین روز دهه فجر همزمان با سراسر کشور و ارتباط تصویری رییس جمهوری تجلیل شدند.

به گزارش ایرنا سی و پنجمین دوره معرفی و تجلیل از برگزیدگان ملی و استانی بخش کشاورزی در خراسان جنوبی روز یکشنبه همزمان با افتتاح ۳۲ استودیو تولید برنامه‌های کشاورزی در کشور و رونمایی از شبکه سراسری آموزش کشاورزی با ۲۴ کانال به صورت ویدئوکنفرانس با حضور رییس جمهوری برگزار شد.

در این آیین که استاندار خراسان جنوبی و جمعی از فعالان برتر بخش کشاورزی استان نیز حضور داشتند از ۱۰ تولیدکننده برتر ملی و ۴۲ نفر استانی تجلیل به عمل آمد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در این آیین که در استانداری برگزار شد، گفت: بخش کشاورزی در استان ظرفیت بالایی در زمینه اشتغال دارد و ۲۸ درصد ارزش افزوده تولیدات اقتصادی استان مربوط به این بخش است.

غلامرضا قوسی با بیان اینکه خراسان جنوبی رتبه سوم انتخاب تولیدکنندگان نمونه بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است افزود: در چهارمین سال متوالی خراسان جنوبی جزو سه استان نخست تولیدکنندگان برتر ملی بخش کشاورزی معرفی شده است.

وی از نیروی انسانی فعال و بهره‌برداران بخش کشاورزی به عنوان سرمایه‌ای مهم در استان یاد کرد و گفت: معرفی ۱۰ فعال کشاورزی به عنوان نمونه ملی و ۴۲ تولیدکننده برتر استانی با توجه به شرایط سخت کنونی و محدودیت‌های ملی و تولیدی  افتخار بزرگی برای استان محسوب می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی سطح زیرکشت محصولات باغی و زراعی استان را ۱۶۴ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: با وجود ۸۲ هزار نفر بهره‌بردار بخش کشاورزی در استان که کمتر از دو درصد مجموع بهره‌برداران کشوری هستند انتخاب ۱۰ نفر از استان به عنوان تولیدکننده برتر ملی مایه افتخار و مباهات است.

وی تصریح کرد: تلاش‌ها و همت بهره‌برداران بخش کشاورزی استان سبب شده علیرغم تمامی مشکلات و محدودیت‌ها، در حوزه صنعت دام و طیور به خودکفایی برسیم.

قوسی با اشاره به ظرفیت تولید ۱۴ هزار تن گوشت قرمز و خودکفایی استان در این زمینه عنوان کرد: ظرفیت تولید گوشت سفید نیز ۵۸ هزار تن است که ۷۰ درصد مازاد نیاز استان بوده . به نقاط دیگر کشور ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین ظرفیت تولید تخم مرغ در استان ۲۳ هزار تن و تولید شیر ۱۲۷ هزار تن است که حدود نیمی از این ظرفیت مازاد بر نیاز استان بوده و به استان‌های دیگر حتی خارج از کشور صادر می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: وظیفه اصلی بخش کشاورزی تامین امنیت غذایی است که در این زمینه باید مراحل تولید را شناخته و حداکثر بهره‌وری را داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به شرایط اقلیمی حاکم و محدودیت منابع آبی در استان دو راهکار افزایش تولید در واحد سطح و ارتقای راندمان تولید در اولویت کاری استان قرار گرفته است.

قوسی با اشاره به توسعه روش‌های آبیاری نوین در استان اظهار داشت: در مجموع تاکنون ۳۵ هزار هکتار از اراضی استان مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری شده یا پروژه در دست اقدام است که از این طریق کمک بزرگی به مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی شده است.

وی با اشاره به وجود ۶ هزار و ۲۵۲ رشته قنات در استان عنوان کرد: مرمت و بهسازی قنوات نقش مهمی در افزایش سطح زیرکشت تولید و جلوگیری از مهاجرت روستاییان دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بهسازی و مرمت قنوات را از دیگر اولویت‌های استان دانست و گفت: بعد از انقلاب هزار و ۲۰۰ کیلومتر از مسیر قنوات مرمت و بازسازی شده است و این برنامه همچنان در استان ادامه دارد.

وی به تفاهم‌نامه ۷۰۰ هکتاری مبنی بر احداث کشت گلخانه‌ای در خراسان جنوبی با ظرفیت ایجاد هشت هزار اشتغال اشاره کرد و گفت: در حال حاضر عملیات زیرساختی ۱۳ مجتمع گلخانه‌ای در حال انجام است.

قوسی بیان کرد: تاکنون حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای اجرای زیرساخت‌های نهضت گلخانه‌های استان با پیمانکاران قرارداد منعقد شده است‌.

وی افزایش تولید در قالب اصلاح نژاد و معرفی رقم‌های پربازده کشاورزی را از دیگر اولیت‌های استان اعلام کرد و افزود: اعتقاد داریم بذر اصلاح شده تا ۳۰ درصد سبب افزایش تولید می‌شود که در این زمینه علاوه بر اینکه نیاز بذر اصلاح شده استان را تامین می‌کنیم بذور را در اختیار سایر استان‌ها هم قرار می‌دهیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: مجموع ظرفیت محصولات زراعی، باغی و دامی استان ۸۶۰ هزار تن است که همه نتیجه تلاش و پشتکار تولیدکنندگان بخش کشاورزی بوده است.

وی در ارتباط با معرفی تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی استان گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی شناسایی و معرفی تولیدکنندگان برتر و الگوهای موفق بخش کشاورزی به منظور ارج نهادن به زحمات تلاشگران عرصه تولیدی بخش کشاورزی، ایجاد انگیزه و رقابت سالم بین سایر بهره‌برداران این بخش است.

قوسی ادامه داد: در این زمینه کمیته فنی انتخاب و معرفی تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی متشکل از نمایندگان بخش‌های فنی و تخصصی در شهرستان‌ها تشکیل شده که در بازه زمانی یک ساله وظیفه پیگیری فرایند شناسایی و انتخاب نمونه‌ها را بر عهده دارند.

وی بیان کرد: امسال ۱۷۱ پرونده از مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌ها برای بررسی به ستاد استان ارسال شد که بیشترین آنها ۳۷ فقره در حوزه ترویج و کمترین با چهار فقره در حوزه شیلات و آبزیان بوده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: پس از بررسی‌های نهایی این پرونده‌ها ۴۲ نفر تولیدکننده برتر در سطح استان انتخاب شدند که از این تعداد ۳۳ نفر مرد و ۹ نفر زن هستند.

وی با بیان اینکه شهرستان طبس با هشت نفر بیشترین تولیدکننده نمونه استانی را به خود اختصاص داده است عنوان کرد: در سطح ملی نیز امسال ۵۴ پرونده از تولیدکنندگان بخش کشاورزی به ستاد مرکزی در موسسه آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی ارسال شد که پس از بررسی پرونده‌ها و بازدیدهای میدانی کارشناسان وزارت ۱۰ نفر از آنها موفق به کسب رتبه ملی شدند.

همزمان با دهه فجر امسال ۱۹۰ پروژه با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان در بخش کشاورزی استان در حال افتتاح است که ۶۱ هزار خانوار روستایی و عشایری از افتتاح این پروژه‌ها برخوردار می‌شوند و برای یک هزار و ۲۲۰ نفر اشتغال جدید و مستقیم ایجاد می‌شود.

همچنین چهار هزار و ۲۴۷ مورد تثبیت اشتغال و ایجاد بیش از سه هزار و ۲۳۴ نفر اشتغال به صورت مستقیم از دیگر دستاوردهای این پروژه‌ها در استان خراسان جنوبی است.

 

 

اینترنت در خراسان جنوبی دچار اختلال شد۲-۳

اینترنت در خراسان جنوبی دچار اختلال شد

 اینترنت و اینترانت در برخی نقاط خراسان جنوبی دچار اختلال شده است.

به گزارش خبرنگار مهر،  بسیاری از شهروندان از قطعی اینترنت در استان گلایه داشتند که شرکت مخابرات استان در اطلاعیه ای علت این اختلالات و کندی سرعت اینترنت را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: به دلیل عملیات برگردان و بهینه سازی تجهیزات مخابراتی، دیتا (اینترنت و اینترانت) کل استان از ساعت ۱۲ بامداد یکشنبه ۹۹/۱۱/۱۹ به مدت ۴۸ ساعت دچار اختلال خواهد شد.

این امر در استان موجب اختلال در شبکه ارتباطی دانش آموزان در حوزه برنامه شاد نیز شده است.

تجلیل از ۱۶ نفر از شرکت کنندگان جشنواره ققنوس/۲-۳

اختتامیه پنجمین جشنواره فرهنگی هنری ققنوس در بیرجند با تجلیل از ۱۶ تن از شرکت کنندگان برتر این جشنواره برگزار شد.

دبیر جشنواره فرهنگی هنری دانشجویی قبوض کشور در این مراسم گفت: جشنواره فرهنگی هنری دانشجویی کشور در دو سال آینده بین المللی برگزار خواهد شد.
توکلی افزود: یکی از برنامه‌های جشنواره ققنوس که پنج سال شده در سطح کشور برگزار می‌شود اعزام افراد برتر جشنواره در سراسر کشور به مناطق محروم به منظور آموزش به اقشار مردم به ویژه جوانان و نوجوانان در روستا‌ها  است که با همکاری بسیج دانشجویی برگزار می شود.
دبیر جشنواره فرهنگی هنری و دانشجویی کشور همچنین از جمله برنامه‌های این جشنواره را راه اندازی قرارگاه هنری در سطح کشور به منظور حمایت از هنرمندان دانشجویان نیز عنوان کرد

دارتر خراسان جنوبی قهرمان مسابقات آنلاین دارت بانوان کشور/۷

فهیمه زارعی دارتر خراسان جنوبی در بیست و هفتمین دوره مسابقات دارت بانوان آنلاین کشور مقام اول را کسب کرد.

بیست و هفتمین دوره مسابقات دارت بانوان آنلاین کشور، گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و با شعار من ماسک میزنم، با حضور ۱۰۰دارتر از سراسر کشور به میزبانی استان قزوین برگزار شد.

در پایان این مسابقات فهیمه زارعی بانوی دارتر خراسان جنوبی توانست در فینال بر بهرخ دهقان از استان فارس غلبه کند و قهرمان شود.

همچنین رقیه غریبی از بوشهر و سمیه محلوجی از استان مرکزی به مقام سوم مشترک مسابقات دارت آنلاین کشور دست یافتند.

صدور مجوز واحد پرورش عقرب در خراسان جنوبی/۲-۳

محیط زیست خراسان جنوبی برای احداث اولین واحد پرورش عقرب در این استان مجوز صادر کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار صداوسیما گفت: در راستای سرمایه گذاری، اشتغال و رونق اقتصادی مجوز احداث واحد پرورش عقرب در بیرجند صادر شد.

اکبری هدف از احداث این واحد را تولید زهر عقرب برای مصارف دارویی دانست و گفت: صدور مجوز ۲درخواست دیگر راه اندازی واحد پرورش عقرب هم در دست بررسی است

 

 

معرفی دست اندرکان مسابقات اسکیت آیسک به کمیته انضباطی/۷

دست اندرکان بازی حاشیه ساز اسکیت آیسک به کمیته انضباطی معرفی شدند.

در پی برگزاری مسابقات اسکیت رولبال استان به میزبانی شهر آیسک و عدم رعایت قوانین اجرایی برگزاری مسابقات و استفاده از داور خانم برای مسابقات، اداره کل ورزش و جوانان استان این حرکت نسنجیده را به شدت محکوم کرده و تمامی عوامل اجرایی از جمله رییس هیات اسکیت استان، مسئول برگزاری مسابقات، رییس هیات شهرستان سرایان، و دست اندرکان این حرکت ضد ارزشی به کمیته انضباطی معرفی شدند

 

 

 

 

واگذاری ۷محدوده اکتشافی به سرمایه گذاران خصوصی/۲

۷محدوده اکتشافی خراسان جنوبی برای بهره برداری به سرمایه گذاران بخش خصوصی واگذار شد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان گفت: این محدوده‌ها با برگزاری مزایده، هفته گذشته به افراد حقیقی و حقوقی واگذار شد.

ایمان طلب افزود: این محدوده‌ها شامل مس، آهن و پلی متال در شهرستان‌های نهبندان، قاین و خوسف است.

 

بهره مندی ۸۴۰خانوار از برق پایدار در طبس/۲

۸۴۰خانوار شهرستان طبس در هشتمین روز از دهه فجر با اجرای ۶۵طرح از برق پایدار بهره‌مند شدند.

این طرحها شامل توسعه، احداث، ترمیم و اصلاح شبکه روشنایی معابر، ۱۷ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و متوسط بود که برای آن ۳میلیارد و ۸۴میلیون تومان هزینه شده است.

سرانه فضای اقامتی شهرستان طبس هم با افتتاح ۱۰سوییت اقامتی واقع در مجموعه توریستی به ۵۰نفر افزایش یافت و برای ۲۵نفر هم بصورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد شد.

همچنین امروز ۶طرح بهسازی و بازسازی شبکه معابر شهری، پیاده رو‌ها، آسفالت معابر و رفع نقاط حادثه خیز با هزینه ۱۰میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

۱۱فرصت شغلی برای زنان روستای خسروآباد طبس هم با افتتاح کارگاه خیاطی تعاونی ایجاد شد.

 

 

 

 

 

 

زندگی دوباره ۶بیمار، با اهدای عضو/۴

اهدای عضو بیمار مرگ مغری به ۶بیمار زندگی دوباره بخشید.

رئیس مرکز جامع بیماری‌های خاص خراسان جنوبی گفت: رمضان عبداللهی بیمار ۵۸ساله که به دلیل خونریزی مغزی دچار مرگ مغزی شده بود از بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند به مشهد اعزام شد.

دهقانی افزود: کبد، قلب، ریه، کلیه، قرنیه و پوست این بیمار در بیمارستان منتصریه مشهد به ۶بیمار جانی دوباره بخشید.

دسترسی ۸۵ درصد دانش آموزان خراسان جنوبی به شبکه شاد

مشکل ۱۵ درصد دانش آموزان خراسان جنوبی که به شبکه شاد دسترسی ندارند به زودی برطرف می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی در نشست خبری گفت: دسترسی ۸۵ درصد دانش آموزان خراسان جنوبی به شبکه شاددسترسی همه دانش آوزان به شبکه شاد در برنامه کاری قرار دارد و مشکل ۱۵ درصد دانش آموزان باقیمانده به زودی برطرف می‌شود.

بهی درخصوص هوشمندسازی مدارس خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر هزار و ۴۰۰ آموزشگاه در خراسان جنوبی شامل ۸۰۰ مدرسه روستایی و ۶۰۰ مدرسه شهری به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.

وی افزود: در برنامه ششم توسعه ۸۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار باید تا پایان سال ۱۴۰۰ به شبکه ملی متصل شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی تعداد روستا‌های دارای شبکه اینترنت ثابت را ۱۹۳ روستا عنوان کرد و گفت: تاکنون ۴ هزار و ۴۸۵ کیلومتر فیبر نوری در این خصوص انجام شده است.

بهی از ایجاد ۷۷ سایت پوشش تلفن همراه روستایی در سال جاری خبر داد و گفت:تاکنون عملیات ۴۹ سایت به پایان رسیده که ۵۵ روستا را تحت پوشش تلفن همراه قرار داده است.

وی درباره پوشش تلفن همراه در جاده‌های خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۹۵ درصد از جاده‌های اصلی تحت پوشش هستند که با احتساب جاده‌های اصلی و فرعی و روستایی این آمار به ۸۷ درصد می‌رسد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبیاز تخصیص اعتبار برای ایجاد ۲۶۸ کیلومتر فیبرنوری در سال جاری خبر داد که تاکنون ۱۴۰ کیلومتر آن انجام شده است.

بهی تعداد دفاتر پیشخوان را در خراسان جنوبی ۱۶ دفتر عنوان کرد و گفت: برای اجذ مجوز تاسیس دفاتر پیشخوان در روستاهی استان آمادگی داریم.

مسابقات مینی گلف بانوان شهرداری بیرجند/۷

صبح امروز یک دوره مسابقات مینی گلف بانوان شهرداری بیرجند به مناسبت روز زن و گرامیداشت دهه مبارک فجر در محل سالن اختصاصی مینی گلف بیرجند برگزار شد.

رییس هیات گلف خراسان جنوبی گفت: این دوره از مسابقات در رده سنی آزاد و در ۱۴زمین برگزار شد.

مریم بهدانی افزود: در پایان مسابقات مهین علی آبادی مقام اول، سیده سارا سروریان مقام دوم و الهام بیکی مقام سوم را کسب کردند.

ممنوعیت تردد شبانه خودرو‌ها در معابر عمومی در خراسان جنوبی/۴

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی اعلام کرد: تردد شبانه تمامی خودرو‌ها در معابر عمومی خراسان جنوبی ممنوع است.

سرهنگ عباسی گفت: برابر آخرین ابلاغیه وزارت کشور، تردد شبانه تمامی خودرو‌ها از ساعت ۲۱ الی ۳ در معابر عمومی ممنوع است.
وی افزود: در راستای ابلاغیه وزارت کشور و براساس مصوبات آخرین جلسه ستاد کرونای استان، محدودیت تردد در شهر‌های زرد و نارنجی به روال گذشته ادامه دارد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی گفت: شهروندان در صورت تردد دو میلیون ریال اعمال قانون خواهند شد.
سرهنگ عباسی افزود: تردد خودرو‌های غیربومی به برخی از شهر‌ها نیز ممنوع است و رانندگانی که به این مصوبه توجه نکنند، پانصد هزار تومان جریمه می‌شوند.
وی گفت: همکاری ارزشمند مردم در رعایت محدودیت‌های کرونایی باعث کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی درون شهری استان شده است.

یک کشته و یک زخمی در برخورد پراید با کامیون در سربیشه/۴

برخورد سواری پراید با کامیون درمحور “سربیشه-نهبندان” یک کشته و یک مجروح برجای گذاشت.

فرمانده انتظامی شهرستان سربیشه گفت: با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی۱۱۰ مبنی بر وقوع حادثه رانندگی در محور”سربیشه-نهبندان” بلافاصله مأموران و نیرو‌های امدادی به محل اعلامی اعزام شدند.

سرهنگ کارگر افزود: ماموران با حضور در محل حادثه مشاهده کردند، یک سواری پراید با یک کامیون برخورد کرده که در این صحنه تصادف راننده خودروی پراید به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست داده  و یک نفر سرنشین آن مصدوم و توسط نیرو‌های اورژانس۱۱۵ به بیمارستان منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سربیشه گفت: کارشناس پلیس راه علت این حادثه را انحراف به چپ خودروی پراید اعلام کردند.

وقف واحد تجاری برای تامین جهیزیه/۲

واقف خیراندیش طبسی، شش دانگ یک باب واحد تجاری را برای امورخیریه وقف کرد.

حسین صادق احمدی این ملک را با مساحت ۴۵مترمربع، برای تامین جهیزیه نوعروسان نیازمند، افطاری در ماه رمضان و روضه خوانی در ایام فاطمیه وقف کرد.

امینی نسب رئیس اداره اوقاف و امورخیریه طبس ارزش این وقف را یک میلیارد تومان اعلام کرد.

 

 

 

ایجاد ۶۸ هزار شغل با تسهیلات صندوق کارآفرینی در کشور

پرداخت تسهیلات صندوق توسعه ملی و صندوق کارآفرینی امید تا کنون در کشور برای ۶۸ هزار نفر شغل ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی؛مدیر حقوقی و امور قرارداد‌های صندوق کارآفرینی امید کشور در مراسم بهره برداری از طرح‌های هشتمین روز از دهه فجر در درمیان با بیان این مطلب گفت: تا کنون ۲۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از منابع صندوق توسعه ملی و منابع صندوق کارآفرینی امید به متقاضیان در کشور پرداخت شده که با پرداخت آن از ۴۸ هزار طرح حمایت شد.
کرمانی نژاد افزود: آماده ایم در هر جایی که ظرفیت اشتغالزایی داشته باشد با تسهیلات خود از طرح‌های ارائه شده حمایت کنیم.
وی گفت: از سال ۹۷ که موضوع استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی مطرح شده تا کنون در خراسان جنوبی ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت کرده ایم و با تفاهم نامه‌هایی که با بنیاد‌های علوی و برکت بسته ایم توانسته ایم تسهیلات دیگری هم ارائه دهیم.
مدیر حقوقی و امور قرارداد‌های صندوق کارآفرینی امید کشور همچنین تلاش مسئولان صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی در خصوص اجرای طرح روستای بدون بیکار و روستای تک محصول را قابل تقدیر دانست.
پیش بینی هواشناسی

بارش پراکنده باران در نیمه شمالی خراسان جنوبی/۲

دمای هوا در خراسان جنوبی کاهش نسبی خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: مطابق با الگوی نقشه‌های پیش یابی و خروجی مدل‌های هواشناسی  در برخی نقاط افزایش سرعت وزش باد و گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

لطفی افزود: وقوع بارش پراکنده در نیمه شمالی خراسان جنوبی هم دور از انتظار نیست.

وی گفت:دمای هوا هم امروز و فردا در استان روند کاهش نسبی خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

گلایه از ضعف نظارت ها/ به افراد خاطی میدان داده نشود

گلایه از ضعف نظارت ها/ به افراد خاطی میدان داده نشود

بیرجند- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با گلایه از ضعف نظارت ها گفت: آرزو داریم که جدیت لازم در تمام عناصر و اعضای نیروهای نظارتی چنان حفظ می شد که افراد خاطی جرات خطا نمی‌کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا عبادی ظهر یکشنبه در جمع کارکنان حفاظت اطلاعات سپاه انصارالرضا (ع) در استان اظهار کرد: اطلاعات سپاه پاسداران و بسیج از ذخایر انقلاب است.

وی با اشاره به اهمیت تشکیلات اطلاعات بیان کرد: اگر رسالت اطلاعات به نحو دقیق و به موقع انجام شود، خطرهای بزرگ را در نطفه خفه کرده و پیروزی‌های عظیم بدون هزینه حاصل می‌شود.

آیت الله عبادی اظهار کرد: اگر به هر دلیلی ولنگاری صورت گیرد، آنچه می‌شد به موقع در نطفه نابود شود، به صورت یک فتنه حاضر به جامعه و نظام آسیب وارد می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: در راستای پیشگیری از فتنه‌هایی که ممکن است با چراغ خاموش تا پیش پای ما بیایند، نیروهای نظارتی در سازمان‌های متعدد تعبیه شدند.

وی ضعف نظارت را مشکل پیش روی کشور دانست و گفت: اگر مسئولان نظارتی در سازمان‌های مختلف و مدیریت‌های گوناگون وظیفه شان را به درستی انجام می‌دادند، سرمایه نیروی انسانی ضایع نمی‌شد.

آیت الله عبادی با بیان اینکه سپاه تنها نیروی نظامی نیست، اظهار کرد: سپاه، پاسدار انقلاب اسلامی است.

وی بیان کرد: آرزو داریم که جدیت لازم در تمام عناصر و اعضای نیروهای نظارتی چنان حفظ می‌شد که افراد خاطی جرات خطا نمی‌کردند.

آیت الله عبادی بیان کرد: ایجاد خوف به صورت استبدادی خوب نیست اما نیاز است در جامعه در سطح عالی عمل شود که مردمش از جرم کردن بترسند.

وی بیان کرد: متاسفانه در برخی از موارد قبل از آلوده شدن فرد به جرم و خطا، به او اخطارهای لازم داده نمی‌شود و بعد از جرم دستگیر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: این امر باعث می‌شود که فرد، آلوده و از سیستم حذف شود که هر روز شاهد برگزاری دادگاه‌ها از این نوع هستیم.

وی با بیان اینکه باید حساب جامعه به قدری قوی باشد تا افراد از خیانت بترسند نه اینکه خائن بعد از خیانت دستگیر شود، گفت: نیاز است نیروهای امنیتی و قضایی بر اساس جدیت، حق و عدل به گونه‌ای باشند که هیمنه و صلابتشان مانع از خطا شود چراکه این امر باعث قوت نظام می‌شود.

وی با بیان اینکه نیروهای امنیتی و قضایی بر اساس حکم به عدل، باید به گونه‌ای باشند که اهل جرم و خطا از آنها ترسیده و احساس امنیت نکنند، گفت: نباید شرایط به گونه‌ای باشد که شخص دزد و متجاوز احساس امنیت کند، ولی مردم احساس امنیت نکنند.

 

 

طی دهه مبارک فجر؛
۸۷۷ میلیون ریال اعتبار از محل درآمد موقوفات به نیازمندان خراسان جنوبی کمک شد/۳
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه ۸۷۷ میلیون ریال اعتبار از محل درآمد موقوفات برای کمک به نیازمندان خراسان جنوبی هزینه شده است، گفت: در این راستا ۸۹ بسته معیشتی، ۳۰ کارت هدیه و هشت کمک هزینه جهیزیه بین نیازمندان استان توزیع شد.

حجت الاسلام «پرویز بخشی پور» اظهار داشت: طی دهه مبارک فجر اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تصمیم گرفت تا بحث توزیع بسته های معیشتی، کمک هزینه جهیزیه و غیره را در راستای رزمایش کمک های مومنانه در دستور کار داشته باشد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: در راستای اجرای این مرحله از رزمایش ۸۴ کارت هدیه جهت مساعدت به نیازمندان استان با اعتباری بالغ بر ۳۱۸ میلیون ریال در شهرستان های بیرجند، نهبندان و خضری توزیع شد.

وی با بیان اینکه طی دهه مبارک فجر ۸۹ بسته معیشتی از محل درآمد موقوفات مرتبط بین نیازمندان خراسان جنوبی توزیع شده است، ادامه داد: برای این موضوع اعتباری بالغ بر ۲۰۹ میلیون ریال هزینه شده است.

حجت الاسلام بخشی پور با اشاره به اینکه ۳۰ بسته پوشاک طی دهه مبارک فجر بین نیازمندان شهرستان بیرجند توزیع شد، گفت: در راستای اجرای رزمایش کمک های مومنانه در دهه مبارک فجر بحث توزیع هشت آبگرمکن با اعتباری بالغ بر ۷۵ میلیون ریال بین نیازمندان شهرستان زیرکوه در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در خصوص بحث پرداخت کمک هزینه جهیزیه طی دهه مبارک فجر اظهار کرد: در این راستا ۸ کمک هزینه خرید جهیزیه با اعتباری بالغ بر ۱۲۵ میلیون ریال به نوعروسان بی بضاعت در بیرجند پرداخت شد.

وی در پایان با بیان اینکه ۶۰۰ پُرس غذای گرم طی دهه مبارک فجر بین نیازمندان شهرستان بیرجند توزیع شد، گفت: طی این مرحله از رزمایش کمک های مومنانه اعتباری بالغ بر ۸۷۷ میلیون ریال برای کمک به نیازمندان خراسان جنوبی از محل درآمد موقوفات هزینه شده است.

حکایت تکراری صف‌های طولانی روغن در خراسان‌جنوبی

حکایت تکراری صف‌های طولانی روغن در خراسان‌جنوبی

گروه استان‌ها- مردم شهرستان زیرکوه که مدتی است برای دریافت روغن جامد باید از ابتدای صبح در صف‌های طولانی منتظر بمانند که به دنبال این وضعیت امام جمعه زیرکوه برای برطرف شدن این مشکل وارد عمل شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مدتی است مردم در برخی نقاط خراسان جنوبی به ویژه در شهرستان زیرکوه برای تامین اقلام مورد نیاز خود مجبور به ایستادن در صف‌های طولانی هستند و امروز عشایر این شهرستان از نقاط مختلف خودر را به زهان رسانده تا بتوانند روغن جامد دریافت کنند اما بیشتر آنها بعد از ساعت‌ها انتظار دست خالی به روستاهای مرزی خود برگشتند.

از وقتی کرونا آمد مردم علاوه بر اینکه مشکلات زیاد اقتصادی را بر دوش می‌کشند، مجبورند برای تامین برخی مایحتاج خود در صف بایستند و این روزها نیز بازار توزیع روغن و ایستادن در صف‌های طولانی حسابی گرم است.

حکایت کمبود روغن جامد حکایتی است که از شهریورماه در خراسان جنوبی مطرح است و مردم این استان بر خلاف دیگر نقاط کشور که ۷۰ درصد مصرف آنها روغن جامد است.

بارها گزارشات مردمی در زمینه کمبود و گرانی روغن جامد در بازار بیرجند منتشر شده چرا که این کالا یکی از اقلام اساسی سبد خانوار برای مردم استان است.

حال امروز در برخی از نقاط استان بدون توجه به شیوع ویروس کرونا متأسفانه به دنبال توزیع روغن جامد در برخی فروشگاه‌ها مردم صف‌های طولانی تشکیل داده که چه بسا فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در آنها رعایت نشده است.

در این روزهایی که کرونا شعله‌اش کمتر شده حال با توزیع روغن جامد و مایع، مردم در صف‌های بسیار شلوغ ساعت‌ها به انتظار می‌نشینند تا روغن نباتی دریافت کنند آیا بهتر نیست مسئولان برای توزیع این اقلام اساسی چاره‌ای بهتر بیندیشند که از ایجاد این صف‌های طولانی خودداری شود.

برخی از این شهروندان که ساعت‌ها در صف بودند و اکنون به دنبال تمام شدن روغن مجبور هستند دست خالی به خانه برگردند از مسئولان می‌خواهند عاملان فروش را بیشتر کنند تا هم از ایجاد صف‌های طولانی خودداری شود و هم راحت‌تر این کالا به دست مردم برسد.

یکی از شهروندان زیرکوه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: چرا مسئولان تدابیری نمی‌اندیشند که مجبور نباشیم در این روزها از فاصله‌های دور خود را به زیرکوه برسانیم و در صف‌های طولانی بایستیم اما باز هم دست خالی به خانه بر گردیم.

وی گفت: روز چهارشنبه از ساعت ۷ صبح در این مکان حاضر شدم تا نخستین نفری باشم که روغن جامد را دریافت می‌کند اما به ما گفتند امروز توزیع نداریم و از روز شنبه توزیع انجام می‌شود، وقتی امروز مراجعه کردم با این صف طولانی روبه‌رو شدیم.

وی عنوان کرد: کار و زندگی خود را رها کردیم و هر روز به دنبال خرید روغن جامد هستیم اما می‌گویند امروز برو و فردا بیا آخر این چه حکایتی است که برایمان رقم زده‌اند.

به گزارش خبرنگار تسنیم از زیرکوه روغن جامد به میزان زیاد روز چهارشنبه به زیرکوه رسید و قرار بود پنجشنبه توزیع شود اما به مردمی که برای خرید آمده بودند گفتند شنبه توزیع می‌شود.

امروز هم جمعیت زیادی در صف ایستادند که توزیع انجام نشد. به دنبال این وضعیت امام جمعه زیرکوه در جمع مردم حضور یافت و مقرر شد به‌زودی روغن‌ها در چند واحد عرضه شود تا مردم مشکلی نداشته باشند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت خراسان جنوبی نیز از جذب و توزیع ۵۰۰ تن روغن خوراکی از ابتدای این هفته در استان خبر داد.

الیاس جویبان گفت: این مقدار غیر از سهمیه شرکت‌های پخش روغن است و این شرکت‌ها نیز در این هفته ۱۰۰ تن روغن خوراکی در استان توزیع کردند.

وی با اشاره به اینکه امروز نیز ۱۰۰ تن روغن خوراکی بین مراکز عمده فروشی در سطح استان توزیع شد افزود: هم اکنون مشکلی در تأمین روغن خوراکی در استان وجود ندارد.

جویبان از پیگیری جذب ۴۵۰ تن روغن خوراکی برای استان در هفته آینده خبر داد و گفت: از این رقم ۳۰۰ تن سهمیه صنعت و مصرف واحد‌های تولید شیرینی و ۱۵۰ تن روغن خوراکی است که پیگیر جذب آن هستیم.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه مراکز خرده فروش می‌توانند بدون محدودیت روغن مورد نیاز خود را را از عمده فروشی‌ها خریداری کنند گفت: قیمت هر بطری ۸۰۰ گرمی روغن خوراکی برای مصرف کننده حداکثر ۹ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون مشکل موجود در استان مربوط به روغن جامد است افزود: پیگیر جذب روغن جامد در استان نیز هستیم.

جویبان گفت: هم اکنون فروش اینترنتی روغن جامد در سه فروشگاه در استان در حال انجام است و سهمیه جدید روغن جامد در زیرکوه داده شده است اما چون مردم شلوغ کرده بودند در روش توزیع روغن جامد مانده بودیم که چگونه باید اقدام شود و قرار شد فردا در شش مرکز در زیرکوه توزیع انجام شود.

 

 

 

 

مانور زلزله در استان خراسان جنوبی برگزار می‌شود/۳-۷

مانور زلزله در استان خراسان جنوبی برگزار می‌شود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: ۲۱ بهمن ماه جاری و همزمان با سراسر کشور، مانور زلزله در ۱۱ خانه هلال استان برگزار می‌شود.

 محمدرضا رضایی اظهار داشت: ۲۱ بهمن ماه جاری همزمان با سراسر کشور مانور زلزله در ۱۱ خانه هلال خراسان جنوبی اجرایی می‌شود.

وی بیان کرد: کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله، افزایش آگاهی مردم در مورد زلزله و ایجاد آمادگی برای انجام واکنش های صحیح و سریع در برابر زلزله از جمله اهداف برگزاری این برنامه است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، ایجاد فرهنگ ایمنی در برابر زلزله را از دیگر اهداف برگزاری این مانور دانست و افزود: این مانور با شعار ایران آماده در خانه‌های هلال کشور برگزار می‌شود.

رضایی بیان کرد: تمرین پناهگیری ایمن در این مانور شامل دو مرحله پناه گیری صحیح و خروج از محل تخلیه و رفتن به فضای باز است.

وی با اشاره به اهمیت ارتقاء سطح توان امدادگران در رسیدگی به حوادث گفت: آمادگی کامل برای مقابله با بلایا ضرورتی انکار ناپذیر بوده و باید میزان آمادگی خود را جهت پوشش هر نوع حادثه‌ای بالا ببریم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: برگزاری مانورهای زلزله، اعلامی برای آمادگی نیروهای امدادی در هنگام وقوع زلزله و ارزیابی توان عملیاتی آنها است.

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*