آخرین خبر :

اخبار خراسان جنوبی / درآمد ماهانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی نیروگاه خورشیدی

 

توقیف ۴۶ میلیارد ریال عواید ناشی از فروش مواد مخدر در خراسان جنوبی

 

 

 

توقیف ۴۶ میلیارد ریال عواید ناشی از فروش مواد مخدر در خراسان جنوبی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۲ واحد فرآوری بنتونیت در سرایان افتتاح شد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

محصولات تولیدی شرکت‌های تعاونی برندسازی شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: انواع محصولات تعاونی زنان روستایی به منظور ساماندهی و تقویت حضور در بازارهای ملی و منطقه‌ای باید برندسازی شود.

مشیرالحق عابدی  در آیین افتتاح شرکت تعاونی روستایی زنان هنرمند کارآفرین سرچاه تازیان در بیرجند افزود: ایجاد شرکت‌های تعاونی بدون شک می‌تواند در راستای ایجاد بازار فروش محصولات تولیدی و برندسازی آن تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه آموزش به جامعه جویای کار از اهمیت زیادی برخوردار است اظهار داشت: هر فرد می‌تواند تولیدکننده باشد اما ارائه محصولات باکیفیت و عامه‌پسند روی دست تولید کننده نخواهد ماند در غیر این صورت در بازار فروش با مشکل مواجه خواهد شد.

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در خراسان جنوبی هم در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: این تعاونی ماحصل و خروجی طرح ملی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار است که فعالیت‌های این شبکه در پنج روستای استان در حال انجام است.

حسین ابراهیمی اظهار داشت: در این تعاونی ۱۴۰ نفر از زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار هستند که ۱۰ نفر از این افراد در قالب طرح ملی توسعه مشاغل خانگی مشغول به کار شده‌اند.

وی بیان کرد: این شبکه محصولات متنوع در حوزه صنایع دستی از جمله حوله، جاجیم، خیاطی و گلیم را عرضه می‌کند که با همکاری سازمان‌های متعدد از قبیل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، فرمانداری، سازمان تعاون روستایی و میراث فرهنگی تشکیل شده است.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی هم با اشاره به سیاست‌های کلی این سازمان در راستای برنامه توسعه تعاونی‌های روستایی استان گفت: فعال‌سازی تمامی اعضای تعاونی زنان از طریق راه‌اندازی گروه‌های خودیار کوچک و اجرای پروژه‌های اشتغال‌زا، کم‌سرمایه و زودبازده در این گروه‌ها از جمله این سیاست‌ها است.

وحید ضیائیان احمدی افزود: تغییر رویکرد جامعه نسبت به جایگاه و نقش زنان در توسعه و توجه به توانمندسازی تعاونی‌های روستایی زنان در چارچوب برنامه‌ریزی توسعه اجتماعات محلی و تقویت شخصیت حقوقی تعاونی‌های روستایی زنان از طریق معرفی تعاونی‌های نمونه به مجامع داخلی و بین‌المللی از دیگر سیاست‌ها در نظر گرفته شده است.

طرح‌های عمرانی منتخب شهرستان بیرجند در چهارمین روز دهه فجر با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی، فرماندار بیرجند و جمعی از مسوولان در این شهرستان افتتاح شد.

 

 

 

 

از ابتدای سال جاری تاکنون صورت گرفت؛
حمایت ۱۳ میلیارد تومانی از شرکت های دانش بنیان خراسان جنوبی/۳-۷
رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی از حمایت مالی حدود ۱۳ میلیارد تومانی از شرکت های فناور و دانش بنیان پارک علم و فناوری استان طی ۱۰ ماه سال جاری خبر داد.

«محمد علی ناصری» در جشنواره جهادگران علم و فناوری خراسان جنوبی اظهار کرد: شرکت های دانش بنیان پایه های اقتصاد مقاومتی است و باید بیشتر مورد حمایت مسئولان قرار بگیرند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی با اشاره به نقش تفکر بسیجی و جهادی در پیشرفت علمی و پژوهشی کشور، گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران رتبه نخست رشد علمی و رتبه هفتم اختراعات در سطح جهان را دارد.

وی با بیان اینکه باید اکنون وارد بحث دانشگاه های کارآفرین شویم تا ایده و دانش تولیدی موجب ایجاد ثروت و شغل پایدار در جامعه شود، افزود:  شهرک علمی و تحقیقاتی باید طی سال های آینده در استان ایجاد شود.

ناصری خطاب به جوانان ادامه داد: در شرایط امروز  کشور می طلبد جوانان با روحیه و تفکر بسیجی و همت جهادی بحث دانشگاه و شرکت های دانش بنیان کار آفرین را پیش ببرند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی با اشارهبه فعالیت ۱۵۰ شرکت فناور، ۳۵ شرکت دانش بنیان در سطح استان، عنوان کرد: پارک و علم و فناوری در زمینه توانمندسازی، استقرار و بحث مالی از شرکت ها حمایت می کند.

وی بیان کرد: در شرکت‌های دانش بنیان و فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان برای ۷۶۰ نفر اشتغال طی سال جاری ایجاد شده است.

ناصری در پایان خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۱۳ میلیارد تومان از شرکتهای فناور و دانش بنیان حمایت شده است.

 

 

 

کشف ۳۱۱ کیلوگرم مواد مخدر در خراسان جنوبی

مأموران انتظامی خراسان جنوبی در بازرسی از یک سواری سمند در محور‌های فرعی شهرستان سربیشه ۳۱۱ کیلوگرم تریاک کشف کردند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، فرمانده انتظامی استان گفت: مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان نهبندان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های فرعی این شهرستان به یک سواری سمند مشکوک شدند و به راننده خودرو دستور ایست دادند.

سردار فرشید افزود: راننده سمند با مشاهده ماموران بر سرعت خودرو افزود و به طرف شهرستان سربیشه متواری شد که با اقدامات تخصصی پلیسی خودرو در عملیات مشترک مأموران انتظامی شهرستان نهبندان و سربیشه در یکی از محور‌های فرعی سربیشه متوقف و در بازرسی از آن ۳۱۱ کیلوگرم تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: مأموران در این رابطه ۲ متهم دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده به مقام قضائی معرفی و روانه زندان شد.

 

بهره برداری از ۲ واحد فرآوری بنتونیت در سرایان

افتتاح ۶ طرح با اعتبار ۲۳۵ میلیارد ریال ارمغان هفتمین روز دهه فجر در شهرستان سرایان بود.

در هفتمین روز دهه فجر یک واحد تولیدی فراوری بنتونیت سرایان با ظرفیت تولید سالانه ۳۰ هزار تن و سرمایه گذاری ۴۲ میلیارد ریال و واحد تولیدی دیگر با ظرفیت فراوری ۵۰ هزار تن بنتونیت و سرمایه گذاری ۶۵ میلیارد ریال افتتاح شد.

با بهره برداری از این واحد‌ها جمعا برای ۳۲ نفر شغل ایجاد شد.

جایگاه اختصاصی سوخت حسینی در سرایان، هنرستان فنی و حرفه‌ای زنده یاد محمد رحمتیان با شش کلاس درس و اعتبار ۱۵ میلیارد ریال و دکل اینترنت دهستان مصعبی دیگر طرح‌هایی بود که امروز در شهرستان سرایان به بهره برداری رسید.

همچنین گروه خط گرم فرمان از راه نزدیک با اعتبار ۳ میلیارد تومان و خودروی بالابر و تجهیزات اغاز به کار، طرح هایی بود که در هفتمین روز از دهه فجر در شهرستان سرایان افتتاح شد.

 

 

 

بهره برداری از ۷ طرح در شهرستان خوسف

در هفتمین روز از دهه مبارک فجر ۷ طرح با اعتباری بالغ بر ۶۹۴ میلیون تومان در شهرستان خوسف به بهره برداری رسید.

در هفتمین روز از دهه فجر از ساختمان دهیاری روستای چهکندک به نمایندگی از دو ساختمان دهیاری با اعتبار ۱۱۵ میلیون به بهره برداری رسید.

طرح کالیون بندی در منطقه هردنگ به نمایندگی از دو پروژه منابع طبیعی با اعتباری بالغ بر ۳۷۴میلیون تومان، احیا و مرمت قنات روستای رومنجان با اعتبار ۱۲۰ میلیون تومان و  بهره برداری از گلزار شهدای روستا‌های فریز و‌کتریزنو با اعتباری بالغ بر ۸۵ میلیون تومان از مهمترین طرح‌های هفتمین روز از دهه مبارک فجر در شهرستان خوسف بود.

 

 

 

 

بهره برداری از ۶ طرح در شهرستان سربیشه

در هفتمین روز از دهه مبارک فجر ۶ طرح با اعتباری ۶ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان در شهرستان سربیشه به بهره برداری رسید.

در هفتمین روز از دهه فجر ۶ طرح با هزینه ۶ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان هم با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در سربیشه افتتاح شد.

این طرح‌ها شامل واحد ترانشیپ گاز مایع (LPG) منطقه ویژه اقتصادی پایانه مرزی ماهیرود، دو طرح برق رسانی در بخش  درح، ارتقای زیرساخت‌های اینترنت دو روستا و واحد تولید صفحات رویی کابینت است.

عملیات اجرایی دومین کارخانه تولید اکسید منیزیم ومرحله دوم واحد تولیدی صفحات کایبنتی سربیشه هم آغاز شد.

 

 

 

بهره برداری از ۴ طرح در شهرستان بشرویه

در هفتمین روز از دهه مبارک فجر ۴ طرح با اعتباری ۶۱۰ میلیون تومان در شهرستان بشرویه به بهره برداری رسید.

در هفتمین روز از دهه فجر از ۴ طرح شامل توسعه شبکه برق سنک فرش معابر شهرارسک، بوستان لاله روستای فتح آباد و کانال انتقال آب کلاته دلاک با هزنیه ۶۱۰ میلیون تومان  در شهرستان بشرویه به بهره برداری رسید.

 

 

کاهش ۵۲ درصد بارندگی در خراسان‌جنوبی/بدترین شرایط خشکسالی در طبس/۲

مدیرکل هواشناسی خراسان‌جنوبی گفت: میزان بارندگی‌ها در خراسان‌جنوبی از ابتدای سال زراعی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۲ درصد کاهش داشته است.

علیرضا خندان رو اظهارکرد: میزان بارندگی در خراسان‌جنوبی از ابتدای سال زراعی تاکنون حدود ۳۲.۴ میلی‌متر بوده که نسبت مشابه سال قبل حدود ۵۲ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل هواشناسی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: میزان بارندگی از ابتدای مهرماه تاکنون نسبت به بلندمدت نیز ۱۱ درصد کاهش داشته است.

امید به باران‌های بهاری

خندان رو با بیان اینکه پیش‌بینی کاهش بارندگی در دی و بهمن را داشتیم، افزود: در حال حاضر نیز پیش بینی هواشناسی بر این است که از اواسط اسفندماه به بعد شرایط بارندگی در خراسان‌جنوبی به نسبت بهبود یابد.

وی گفت: بیشترین کاهش بارندگی ما مربوط به ایستگاه قاین با کاهش ۵۰ درصدی بارندگی نسبت به بلندمدت بوده است.

مدیرکل هواشناسی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در خراسان‌جنوبی بارش‌ها عمدتاً رگباری شده است، اظهارکرد: علاوه بر رگباری شدن بارش‌ها، فصل بارندگی نیز به اسفند و بهار شیفت پیدا کرده است که دلیل آن نیز تغییر اقلیم است.

خندان رو با اشاره به آسیب‌های بارندگی‌های رگباری بیان‌کرد: بارندگی‌های بهاری عمدتاً به همراه خود سیلاب و روان آب دارند که یکی از نگرانی‌های چند سال اخیر در فصل بارندگی است.

خندان رو با بیان اینکه بدترین شرایط خشکسالی را در شهرستان طبس داریم، اظهارکرد: ۹۸ درصد مساحت این شهرستان تحت تأثیر خشکسالی قرار دارد و در سال‌های اخیر تعداد روزهای همراه با گرد و غبار آن افزایش یافته است.

 

 

دریغ از یک شانه تخم مرغ

 دریغ از یک شانه تخم مرغ

ایسنا/خراسان جنوبی تا چند ماه پیش هیچ کس فکرش را نمی‌کرد که در خراسان جنوبی که یکی از مراکز اصلی تولید تخم مرغ در کشور است، یک بیماری حتی مهم تر از کرونا بر آن سایه افکند و نتوانی در بازارهایش یک شانه تخم مرغ بی دردسر بیابی. می‌گردی و می‌گردی اما دریغ از یک شانه تخم مرغ.

بازارها را می‌گردم، از عمده فروشی به خرده فروشی و از خرده فروشی‌ به بازارهای روز بیرجند سر می‌زنم برای پیدا کردن یک کالای اساسی؛ تخم مرغ. مسئولان مدام اعلام می‌کنند که مشکل تامین و تولید تخم مرغ وجود ندارد و شهروندان در این زمینه دغدغه‌ای نداشته باشند، اما در بازارها که می‌گردی انگار سراغ طلایی نایاب را از فروشنده می‌گیری.

به گزارش ایسنا، چند هفته‌ای است که یک بیماری نفس گیر وارد استان شده به نام آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و شاید این باشد دلیل تمام این کمبودها، اما نکته ققابل تامل اینجاست که خراسان جنوبی با حجم تولید بیش از مصرف که حتی بازارهای استان‌های مجاور را دنی  در این سال‌ها تامین می‌کرده نباید با وجود حتی بیماری نیز به این سطح از کمبود و عدم دسترسی مردم برسد.

نمی‌دانم مشکل از فروشندگان است یا تولیدکنندگان؛ مشکل از عرضه کنندکان است یا این بیماری مهلک که گویی در خراسان جنوبی بیشتر از سایر استان‌ها خبر ساز و پردردسر شده، اما هر چه که هست اکنون بازار تخم مرغ در استان خوب نیست، جدا از اینکه نمی‌توانی آن را بیابی، قیمتش نیز از هر مغازه به آن مغازه تغییر می‌کند، تفاوت قیمتی در شهرستان‌های مختلف استان نیز فاصله از زمین تا آسمان است؛ انگار هر کس در این آشفته بازار بیماری که خراسان جنوبی درگیرش شده بر اسب مراد خویش می‌تازد.

زیر و رو کردن مغازه ها برای پیدا کردن یک شانه تخم مرغ 

اکبری، یکی از شهروندان می‌گئوید: برای خرید تخم مرغ سوپرها و هایپر مارکت‌های زیادی را زیر و رو کردم اما نیافتم تا اینکه دست آخر در یک فروشگاه زنجیره‌ای آن هم به مقدار کم توانستم خرید کنم.

وی افزود: علاوه بر توزیع نامناسب، قیمت تخم مرغ از بالا تا پایین شهر و در عمده فروشی‌ها یا سوپرمارکت‌ها متفاوت است که این جای ابهام دارد.

وی با اشاره به اینکه استفاده از تخم مرغ محلی که پیش از این مصرف ما بود با توجه به شیوع بیماری آنفلوآنزا درست نیست، بیان کرد: به نظر می‌رسد عده‌ای از این شرایط دارند به نفع خودشان بهره برداری می‌کنند که این امر مطلوب نیست.

این شهروند بیان کرد: نمی‌شود هر روز یک کالا گران شود و یا در توزیع مشکلی پیش آید، این گونه حتی مردم نمی‌توانند کالای اساسی را سر سفره خود بیاورد.

اکبری اظهار کرد: آنچه مسلم است این است که به هیچ عنوان ظارت دقیقی وجود ندارند و این امر مردم را در دراز مدت با مشکل مواجه خواهد ساخت؛ مسئولان می‌گویند در زمان کرونا خود را تقویت کنید اما جالب اینجاست که ما حتی نمی‌توانیم یک تخم مرغ ساده بخریم.

تخم مرغ‌ها کم است و پاسخگوی نیاز مصرف کننده نیست

یکی از فروشندگان بیرجندی به ایسنا می‌گوید: برای تهیه تخم مرغ بسیار پیگیری کردم و پس از پیگیری‌های مکرر، توانستم یک کارتن را بگیرم که پاسخگوی نیاز مشتریان نیست.

وی از سودجویی برخی از افراد از این شرایط خبر می‌دهد و می‌گوید: برخی از عاملان توزیع به دلیل رکمیاب شدن تخم مرغ، آن را به قیمت گزاف به قنادی‌ها می‌فروشند که همین امر یکی از عوامل در کمیاب شدن تخم مرغ است.

سودجویی در این اوضاع!

یکی دیگر از فروشندگان با بیان اینکه در گذشته براساس تقاضا تخم مرغ در اختیار فروشندگان قرار می‌گرفت، افزود: متاسفانه چندین روز است برای تأمین تخم مرغ به عامل توزیع تماس می گیرم اما جوابی نمی‌گیرم و این یعنی کنار گذاشتن عده‌ای از فرئشندگان و فروش تخم مرغ به افرادی که سود بیشتر نصیبشان کند.

وی بیان کرد: علاوه بر این، برخی عاملان فروش، تقاضای قیمت بالاتری می‌کنند که این امر برای فروئشنده نمی‌صرفد؛ بنابراین از خرید منصرف می‌شود.

برای پیدا کردن سرنخ‌های این کمبود یا توزیع نامناسب به سراغ مسئولان امر رفتیم، اما متاسفانه بعضی توپ مشکلات را در زمین توزیع و برخی دیگر در زمین تولید انداختند.

تولید بیش از نیاز

احمد بیکس، معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مرغداران مکلف بودند ۳۰ درصد تخم مرغ تولیدی خود را به ستاد تنظیم بازار تحویل دهند، اما اکنون برای حل مشکلات پیش رو بر اساس دان تحویلی به مرغدار ۱۰۰ درصد تخم مرغ‌ها باید به ستاد تنظیم بازار تحویل شود.

وی با بیان اینکه از دو هفته گذشته این شیوه نامه محرز و به شهرستان ها هم برای اجرا ابلاغ شده است، افزود: در خراسان جنوبی بیش از ۴۲ تن تخم مرغ تولید می‌شود، در حالی که شهروندان بیش از ۱۸ تن مصرف می‌کنند.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه در استان کمبود تخم مرغ وجود ندارد، اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری آنفلوآنزا و ایجاد رعب و ترس بین مرغداران تعداد مراکز عرضه تخم مرغ در بیرجند از سه مرکز به ۵ مرکز افزایش یافته است و این مراکز هم در حال تجهیز هستند و امید است به کاهش ترس و رعب مرغداران مشکل حمل و توزیع تخم مرغ مرتفع شود.

بیکس ادامه داد: حمل و خروج تخم مرغ از شهرستان‌های دارای واحد مرغداری به عهده فرمانداران قرار گرفته است و در صورت تولید مازاد بر نیاز، امکان صادرات و خروج تخم مرغ به دیگر نقاط استان و کشور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با مجوز دامپزشکی وجود دارد.

وی افزود: برای حل مشکلات پیش رو، مرغداران مکلف شدند در ساعات مختلف از روز اقدام به تحویل تخم مرغ تولیدی خود به مراکز کنند تا بین ماشین آلات، رانندگان و … واحدهای مرغداری تداخل کمتر شده و احتمال آلودگی کاهش یابد.

در بررسی‌ها باخبر شدیم، مرغداران از ورود آلودگی احتمالی توسط ماشین آلات به مرغداری‌ها واهمه دارند و به همین علت اجازه ورود ماشین آلات مختلف را به داخل مرغداری‌ها برای بارگیری و حمل و نقل تخم مرغ را نمی‌دهند.

معدوم سازی حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه انواع پرنده

محمد اصغر زاده، مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی نیز از معدوم سازی حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه انواع پرنده در خراسان جنوبی تاکنون خبر داد و گفت: اکنون خروج تخم مرغ از استان ممنوع است.

وی با بیان اینکه اکنون هیچ مشکلی برای تامین مرغ و تخم مرغ در استان وجود ندارد و مصرذف استان تامین می‌شود، افزود: در حال حاضر ۱۰ واحد تخم گذار در بیرجند فعال بوده که روزانه بیش از ۱۵ تن تولید دارند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه برای توزیع کالا از تمام واحدهای مرغ تخم گذار به صورت روزانه نظارت انجام می‌شود، تصریح کرد: در دی ماه سال جاری در ۱۲۹ واحد با ظرفیت دو میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام شده است که به همین علت، در تامین گوشت مورد نیاز در اسفند ماه مشکلی وجود ندارد.

تخم مرغ از استان خارج نمی‌شود

وی گفت: در حال حاضر خروج تخم مرغ از استان ممنوع است و مرغداران نمی‌توانند بدون مجوز مرغ را از استان خارج کنند که این تصمیم در راستای رفع مشکلات بازار استان گرفته شده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه پیگیری‌هایی با سازمان دامپزشکی کشور صورت گرفته تا مجوز جوجه‌ریزی برای مرغداری‌های تا شعاع ۱۰ کیلومتری در مرغداری‌هایی که آلوده بودند، گرفته شود، تصریح کرد: مطمئنا با جوجه‌ریزی مرغداری‌ها نظارت‌ها تشدید خواهد شد که امیدواریم این نظارت‌ها رضایت‌بخش مردم در عرضه و تقاضا را به دنبال داشته باشد.

قیمت تخم مرغ بیش از ۱۵ هزار تومان نشود

علی تهوری، معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان  سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز چندی پیش گفت: با عرضه‌کنندگان تخم مرغ به قیمت بیشتر از ۱۵ هزار تومان برخورد می‌شود.

وی با تاکید بر رعایت قیمت تخم مرغ به قیمت حداکثر ۱۵ هزار تومان برای مصرف کننده در واحدهای صنفی، اظهار کرد: عمده فروشان تخم مرغ موظف هستند لیست توزیع روزانه خود را جهت نظارت بر شبکه توزیع به بازرسان معاونت بازرسی وحمایت از مصرف کنندگان سازمان ارائه کنند.

تهوری افزود: بازرسان این سازمان بصورت ویژه و در قالب تیم‌های تخصصی و گشت‌های مشترک واحدهای عمده فروشی و خرده فروشی مورد رصد و بازرسی قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: واحدهای خرده فروشی ملزم به ارائه فاکتور خرید به بازرسان و صدور فاکتور یا صورت حساب فروش در صورت در خواست مشتری به مصرف کننده هستند.

تهوری در خصوص اعلام برخی از شهروندان مبنی بر کمبود تخم مرغ در سطح بازار اظهار کرد: مسئولیت تولید و تامین تا مرحله عمده فروشی بر عهده سازمان جهاد کشاورزی است که مراتب به سازمان مربوطه اعلام و در حال پیگیری است.

وی از هم استانی‌ها خواست در صورت مشاهده هر گونه گران فروشی و عرضه تخم مرغ بیش از ۱۵ هزار تومان  موارد را به سامانه ۱۲۴ سازمان اعلام کنند.

افزایش مراکز فروش تخم مرغ

الیاس جویبان، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیزاعلام کرد: برای تامین تخم مرغ مراکز فروش را در مرکز استان به پنج مرکز و در شهرستان‌ها هر کدام یک مرکز افزایش دادیم و در حال حاضر تخم‌ مرغ در استان با قیمت کیلویی ۱۷ هزار تومان قابل دسترسی است.

وی افزود: برای مدیریت تامین گوشت مرغ و تخم مرغ از ابتدای امسال ۲۸ هزار تن جو، ۲۶ هزار تن ذرت و ۲۵ هزار تن سویا از ذخایر استان تامین و هزار و ۲۶۰ تن مرغ منجمد توزیع شده و در حال پیگیری برای سهمیه جدید هستیم.

جویبان اظهار کرد: طرح تشدید نظارت بر بازار هر سال از ۱۵ اسفند ماه آغاز می‌شد، اما امسال با توجه به شرایط خاص یک ماه زودتر و از ۱۵ بهمن آغاز می‌شود.

توزیع عادلانه در اولویت قرار گیرد

حمید ملانوری، استاندار خراسان جنوبی نیز هفته گذشته در نشست کمیسیون تنظیم بازار استان گفت: کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در استان تامین شده و آنچه مهم این است که توزیع باید عادلانه و کالا در دسترس مردم باشد.

وبی افزود: همه ما به عنوان کارگزاران نظام باید تلاش کنیم که با برنامه‌ریزی دقیق، منسجم و هماهنگ برای تنظیم بازار، کالای مورد نیاز به‌درستی و به‌موقع تامین شود و سپس عادلانه و با قیمت قانونی به دست مردم برسد.

وی بیان کرد: براساس آمار و گزارش‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت، مقدار اقلامی که تاکنون تهیه و توزیع شده، کم نیست و می‌تواند نیاز استان را تامین کند، اما آنچه در این زمینه مهم است، توزیع عادلانه کالاها و کنترل شرایط برای جلوگیری از بروز تخلف است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: تخلف در برخی حوزه‌ها بخش قابل توجهی از نیاز مردم را با مشکل مواجه می‌کند که باید نظارت‌ها با قوت بیشتری صورت گیرد و حوزه‌هایی مانند جهاد کشاورزی، تعاون روستایی، تعزیرات حکومتی، دهیاری‌ها و شوراها در مواقع خاص به میدان بیایند تا قدرت نظارت‌ها افزایش یابد.

وی با تاکید بر ضرورت تامین کالاهای اساسی از جمله برنج، روغن، شکر، مرغ و تخم مرغ که مورد نیاز عموم مردم است، گفت: باید دقت شود که این اقلام به اندازه نیاز تامین شود و توزیع آنها نیز به گونه‌ای باشد که به آسانی در دسترس همه قرار گیرد.

تاکید بر قیمت‌گذاری مناسب کالا و تعیین سهم درست برای مردم

استاندار خراسان جنوبی به موضوع قیمت‌گذاری کالا اشاره کرد و افزود: در این زمینه باید با نظارت‌های مستمر، قوی و قاطعانه، تخلف‌ها را به حداقل ممکن برسانیم.

وی بر هماهنگی دستگاه‌های متولی در تامین اقلام اساسی و تنظیم بازار تاکید کرد و گفت: با انسجام در توزیع و نظارت باید نیاز مردم مرتفع شود که این مهم نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است و کمیت مهم نیست اما کالای اساسی باید به اندازه نیاز مردم تامین شود.

وی گفت: تولیدکننده با توجه به وضعیت اقتصادی باید مورد حمایت قرار گیرد و باید در نظر داشته باشیم که گاهی از تحکم اداری در جایی که به نفع مردم است، استفاده شود.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: خراسان جنوبی از تولیدکنندگان عمده مرغ و تخم مرغ در کشور است اما در شرایط موجود، اولویت با بازار استان است که باید با حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده در بازار ثبات ایجاد کنیم.

ملانوری به موضوع نظارت بر عملکرد کشتارگاه‌ها و ارتباط تولیدکنندگان با این واحدها اشاره کرد و افزود: اقداماتی از جمله جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری و جلوگیری از خروج مرغ و تخم مرغ استان در کنترل شرایط موثر بوده و در ادامه نیازمند مدیریت است؛ در زمینه جوجه‌ریزی مرغداری‌ها نیز مدیریت به گونه‌ای باشد که کسری پیش رو جبران شود.

شیوه توزیع اشکال دارد

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: علی‌رغم همه اقدامات مثبت صورت گرفته باز هم باید نظارت‌ها افزایش یابد که این نظارت‌ها هم باید بر کالاهای تولیدی در استان چون مرغ و تخم مرغ و هم بر کالاهای ورودی به استان چون روغن صورت گیرد.

وی ادامه داد: در مورد کالاهایی مانند روغن، ما با کمبود کالا رو به رو نیستیم بلکه متأسفانه در این میان در زمینه توزیع مشکلاتی وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه نظارت دستگاه‌های ذیربط در استان با توجه به بروز برخی مشکلات در روند توزیع اقلام ضروری افزایش یابد، تصریح کرد: پیرامون کالاهایی مانند روغن کمبود نداریم، بلکه شیوه توزیع اشکال دارد.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی بیان‌ کرد: قوه قضائیه نسبت به عملکرد بسیاری از دستگاه‌ها مطالبه‌گر است و به عنوان یک نهاد مطالبه‌گر خود باید بهترین الگو در خدمت‌رسانی به مردم باشد.

حمیدی ادامه داد: سازمان بازرسی باید بر عملکرد سازمان‌های مرتبط چون جهاد کشاورزی، دامپزشکی، نظام دامپزشکی و … نظارت کافی داشته باشد تا مشکلات مردم در این زمینه‌ها به حداقل ممکن برسد.

وی بیان‌ کرد: لازم است سازمان تعزیرات نیز بر توزیع کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم در مغازه‌ها و فروشگاه‌های سطح شهر به صورت مستمر نظارت کند.

چند ماهی است که بازار تخم مرغ پر پیچ و خم شده و گویی تخم مرغ از دست مصرف کننده می‌لغزد، شهری که خود در تولید مرغ و تخم مرغ پیشتاز در کشور است و روزی بازارهایش پر از تخم‌مرغ بودند، اکنون رنگ این کالای مهم را به خود نمی‌بیند. بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و معدوم سازی پرندگان و در کنار آن، ترس مرغداران از ادامه  یا شروع فعالیت همه بر مشکلات این بازار دامن زده است. در بررسی‌ها مشخص شد شیوه توزیع و شاید نظارت اشکال دارد، آن قدر اشکال که در منطقه‌ای از شهر تخم مرغ را می‌یابی و در منطقه دیگر انگار کالایی غیرقابل دسترس را از فروشنده طلب می‌کنی، فروشنده‌ای که دائما جوابش این است: ” فعلا نداریم”.

 

 

 

 

چند طرح عمرانی در منطقه مرزی ماهیرود به بهره‌برداری رسید/۲

چند طرح عمرانی در هفتمین روز دهه فجر با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در منطقه مرزی ماهیرود شهرستان سربیشه به بهره‌برداری رسید.

واحد ترانشیپ گاز مایع (LPG) و مخازن ذخیره منطقه ویژه اقتصادی از طرح‌هایی بود که روز شنبه در مرز ماهیرود افتتاح شد.

فرماندار سربیشه در این مراسم گفت: این طرح به مساحت هفت هزار و ۵۰۰ متر مربع و با اعتبار سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

محمد محمدی افزود: با افتتاح این طرح برای هفت نفر به صورت مستقیم و برای ۴۰ نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد شده است.

وی عنوان کرد: همچنین همزمان با هفتمین روز دهه فجر طرح‌های توسعه شبکه برق سایت مرزی ماهیرود با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

عطرافشانی گلزار شهدای گمنام سربیشه و تجدید میثاق با شهدا، حضور در جمع مردم روستای ماخونیک بخش درح و دیدار با اهالی این روستا از دیگر برنامه‌های معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی و مسوولان سربیشه در هفتمین روز دهه فجر بود.

 

 

 

 

 

 

 

نفرات برتر مسابقات اتومبیلرانی اسلالوم در خراسان جنوبی معرفی شدند/۷

نفرات برتر مسابقات اتومبیلرانی اسلالوم در خراسان جنوبی معرفی شدند

 رییس هیات اتومبیلرانی و موتورسواری خراسان جنوبی گفت: مسابقات اتومبیلرانی اسلالوم در بیرجند برگزار شد که در پایان چهره‌های برتر این رقابت‌ها معرفی شدند.

سامان اکبرپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مسابقات بزرگ اتومبیلرانی اسلالوم در ۲ بخش مردان و زنان در پیست چند منظوره امیرآباد بیرجند با حضور پرشور علاقه‌مندان به رشته موتورسواری و اتومبیلرانی برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این مسابقات ۳۰ نفر به رقابت پرداختند که هشت نفر زن بودند، گفت: این مسابقات با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ۱۷ بهمن برگزار شد.

اکبرپور عنوان کرد: در پایان این مسابقات در کلاس ۲ هزار، نادر سارانی، فرشید ایوبی و رضا دوروهی به ترتیب نفرات برتر شدند و در کلاس ۱۸۰۰ هم مجید سامزه، علی یزدان‌پناه و حامد صادقی به ترتیب مقاوم اول تا سوم را کسب کردند.

وی ادامه داد: در بخش بانوان هم به ترتیب ملیحه حمزه‌ای، سعیده صاحب و فریبا سیادت به عنوان نفرات برتر شناخته شدند.

استاندار خراسان جنوبی:

افزایش بیماران کرونایی سرپایی در خراسان جنوبی نگران‌کننده است/۳

افزایش بیماران کرونایی سرپایی در خراسان جنوبی نگران‌کننده است

بیرجند – ایرنا – استاندار خراسان جنوبی گفت: افزایش آمار بیماران سرپایی و میزان پروتکل‌شکنی‌ها نگران‌کننده است و در صورت تداوم عادی‌انگاری‌ها، آمار ابتلا به کرونا و مرگ و میر استان در اسفند ماه افزایش خواهد یافت.

حمید ملانوری در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که در حاشیه نشست ستاد ملی مقابله با کرونا و ارتباط ویدئو کنفرانسی با ستاد مرکزی کرونای کشور برگزار شد، اظهار داشت: مردم اگر عید خوبی را انتظار دارند باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی افزود: براساس گزارش‌های کشوری، بعد از پیک سوم کرونا ما در حال حاضر در استان خراسان جنوبی وضعیت باثباتی داریم و مرگ و میرها به میزان یک نفر در روز رسیده است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: آنچه جای نگرانی دارد، افزایش آمار بیماران سرپایی و میزان پروتکل‌شکنی‌هاست که قطعا اگر این عادی‌انگاری‌ها ادامه پیدا کند، آمار ابتلا و مرگ و میر استان را در اسفند ماه افزایش خواهد داد.

وی به افزایش حجم مراجعات مردمی به بازار برای خرید شب عید اشاره و تاکید کرد: در این مدت رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید از طرف مردم همچنین اصناف در بالاترین سطح رعایت شود تا مانع از بازگشت محدودیت‌ها شود چرا که محدودیت‌ها علاوه بر اینکه به کسب و کارها ضرر وارد می‌کند، از نشاط مردم نیز می‌کاهد.

ملانوری به آمار صد درصدی استفاده کارکنان دستگاه‌های اجرایی از ماسک اشاره کرد و این اقدام را قابل تقدیر خواند.

وی با اشاره به آمار ۹۵ درصدی استفاده اصناف از ماسک متذکر شد: میزان استفاده اصناف و مراجعان آنها از ماسک باید به صد درصد برسد لذا اصناف با نصب اطلاعیه‌هایی با عنوان “ورود بدون ماسک ممنوع است” و “خدمات به افراد فاقد ماسک ارائه نمی‌شود” نسبت به تحقق این مهم تلاش کنند.

بیماریابی و مراجعه به بیمارستان به‌موقع باشد

استاندار خراسان جنوبی از اجرای موفق طرح شهید سلیمانی در استان گفت و با مهم ارزیابی کردن مراقبت‌های محله محور اظهار داشت: موضوع بیماریابی باید به‌موقع، با انجام اقدامات پیشگیرانه و با سرعت و دقت بیشتری اجرا شود.

وی مراجعه به‌موقع مردم به بیمارستان را بسیار مهم دانست و افزود: دو ستاره فوتبال کشورمان با وجود اینکه ورزشکار بودند و بیماری زمینه‌ای نداشتند، متأسفانه به جهت ساده‌انگاری و مراجعه دیر هنگام این عزیزان به مراکز درمانی درگذشتند.

ملانوری افزود: تیم‌های نظارتی استان متشکل از اداره کل تعزیرات حکومتی، اداره کل صنعت، معدن و تجارت و دانشگاه علوم پزشکی باید با افزایش نظارت‌ها، نتایج گزارش‌های خود را به ستاد استانی اعلام کنند.

وی عادی‌انگاری، سهل‌انگاری و پروتکل‌شکنی را سه آفت اصلی مدیریت کرونا ذکر کرد و گفت: استفاده حداکثری شهروندان از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، کاهش دورهمی‌ها و تجمعات در هفته‌های اخیر باعث شد، وضعیت استان مطلوب‌تر شود که باید تداوم داشته باشد.

استاندار خراسان جنوبی با هشدار نسبت به عادی‌انگاری مردم در مقابله با کرونا تصریح کرد: عادی‌انگاری مردم می‌تواند باعث ورود استان به پیک چهارم و گسترش بیماری و به سبب آن افزایش آمار بیماران بستری و مرگ و میر شود.

وی ضمن تقدیر از رسانه‌های استان گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما و همه رسانه‌های استان باید در راستای تبیین آثار و پیامدهای عادی‌انگاری و ساده‌انگاری مردم تلاش کنند.

براساس مصوبات این جلسه، محدودیت تردد در شهرهای زرد و نارنجی به روال گذشته ادامه دارد و حضور مردم در آرامستان‌ها نیز مانند گذشته با محدودیت مواجه است.

بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۶ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در خراسان جنوبی شناسایی شدند که از این تعداد چهار نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند و ۲۲ نفر نیز به طور سرپایی نمونه دادند.

 

 

درآمد ماهانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی نیروگاه خورشیدی/۲-۳

نیروگاه‌های خورشیدی خانگی در خراسان جنوبی، ماهانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای روستائیان مرزی استان در آمد دارد.

حسینی معاون اشتغال و خودکفایی اداره کل کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از سال ۹۷ تاکنون ۱۸۹ نیروگاه خورشیدی خانگی در روستا‌ها ایجاد شده که ۷۹ نیروگاه جدید مربوط به امسال است.

او افزود: در مجموع برای راه اندازی هر نیروگاه ۵۰ میلیون تومان پرداخت شده که ۴۵ میلیون تومان آن تسهیلات کم بهره و ۵ میلیون تومان هم کمک بلاعوض کمیته امداد بوده است.

حسینی بیان کرد: با ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی خانگی، ماهانه یک میلیون و ۵۰۰ تا یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان درآمد نصیب روستائیان استان شده که نسبت به پارسال ۲۰ درصد افزایش داشته است.

حسینی معاون اشتغال و خودکفایی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی همچنین از شناسایی و مکان یابی نیروگاه‌های خورشیدی جدید در استان خبر داد و افزود: هزار و ۷۱۵ نیروگاه خورشیدی جدید شناسایی و مورد تأیید شرکت برق قرار گرفته است.

بیشترین نیروگاه‌های خورشیدی خانگی خراسان جنوبی در روستا‌های شهرستان‌های مرزی زیرکوه، درمیان و سربیشه راه اندازی شده است.

 

 

 

 

گشایش نمایشگاه فرزندان انقلاب در مصلی امام علی (ع) نهبندان/۲

نمایشگاه فرزندان انقلاب در مصلی امام علی (ع) نهبندان به مناسبت دهه فجر گشایش یافت.

نمایشگاه فرزندان انقلاب در محل مصلی امام علی (ع) نهبندان در ١٢ غرفه برپا شد.

در این نمایشگاه ٢۵ عنوان شامل کارنامه سیاه پهلوی، انقلاب اسلامی، نهبندان ۵٧، امام خامنه ای، گام دوم انقلاب، دستاورد‌های انقلاب اسلامی، سردار سیلمانی، شهدا، عفاف و حجاب، فضای مجازی، فاطمه (س) شناسی، مهدویت، مدافعان سلامت و محصولات فرهنگی و هنری به نمایش گذاشته شد.

پایان کار مسابقات ملی مناظره دانشجویان در خراسان جنوبی/۲-۳

نهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در خراسان جنوبی با معرفی تیم برتر به کار خود پایان داد.

نهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران، با هدف توانمندسازی دانشجویان در گفتمان‌های علمی و با شعار “مناظره، فرصتی برای یادگیری” به همت جهاد دانشگاهی برگزار شد که دانشجویان دانشگاه صنعتی، دانشگاه بیرجند، موسسه علمی کاربردی جهاددانشگاهی بیرجند، علمی کاربردی نیروی انتظامی و دانشگاه غیرانتفاعی هرمزان با مجموع ۱۰ تیم در آن شرکت کردند.

بر اساس آیین‌نامه مسابقات، شرکت دانشجویان در مسابقه مناظره به صورت گروهی بود که هر گروه شامل چهار دانشجو که دو نفر در سخنوری و فن بیان تخصص و دو نفر دیگر وظیفه تحقیق و پژوهشگری را بر عهده داشتند.

در پایان این مسابقات تیم “حاج قاسم” از موسسه علمی کاربردی جهاددانشگاهی به مرحله منطقه‌ای راه یافت.

ماساژور اینستا‌گرامی دستگیر شد/۴

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری عاملی که در فضای مجازی به تبلیغ ماساژ با اهداف غیراخلاقی می‌پرداخت ، خبر داد.

سرهنگ علی محمدپور گفت: کارشناسان پلیس فتا طی رصد و بررسی فضای مجازی صفحه‌ی اینستاگرام ، پسر جوانی را مشاهده کردند که اقدام به تبلیغ ماساژ با عنوان “ماساژ برای خانم‌ها “کرده است.

وی افزود: پس از بررسی مشخص شد، متهم دارای چند صفحه در شبکه‌های اجتماعی بود که با ارائه اطلاعات دروغین در حوزه ماساژ در پی رسیدن به اهداف غیراخلاقی خود بوده است.

رئیس پلیس فتای استان گفت: پس از شناسایی و دستگیری متهم و مواجهه با مستندات پلیس فتا، وی به جرم خود اعتراف و عنوان کرد این صفحه را برای سوء استفاده و رسیدن به مقاصد خلاف عفت و اخلاق ایجاد کرده و هیچ مدرکی برای ماساژ ندارد.

سرهنگ علی محمدپور با توصیه به هوشیاری مردم در برابر تبلیغات خلاف عرف در فضای مجازی، از هم استانی ها خواست در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی یا پیام‌رسان‌های‌‌ موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس‌ فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

محکومیت ۳۱ میلیارد ریالی متهم قاچاق خوراک دام و طیور/۴

یک شرکت بدلیل قاچاق خوراک دام و طیور به پرداخت ۳۱ میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استانگفت: با توجه به ارسال گزارش از گمرکات استان مبنی بر اینکه یک شرکت تجاری در پوشش غذای ماهی اقدام به خروج خوراک دام کرده بلافاصله محموله مظنون به قاچاق که در دو دستگاه کامیون قرار داشت به انبار گمرک منتقل و پرونده برای رسیدگی به شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز سربیشه ارجاع شد.
محمد حسین اشرفی افزود: پس از ارسال نمونه محموله برای آزمایش مشخص شد، مقدار پروتئین موجود در آن بالاتر از غذای مصرفی ماهیان است و برخلاف اظهار نامه گمرکی، مناسب مصرف خوراک طیور است.
به گفته وی شعبه پس از احراز تخلف، شرکت را علاوه بر ضبط محموله به پرداخت مبلغ ۳۱ میلیارد و ۷۱۴ میلیون ریال در حق دولت محکوم و این رای در شعبه تجدید نظر استان نیز تایید شد.

ممنوعیت فروش بلیت در پایانه مسافری بیرجند/۲-۳

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از ممنوعیت فروش بلیت در پایانه مسافری مرکز استان خبر داد.

جلال زاده گفت: با توجه به رشد روز افزون تکنولوژی و فناوری اطلاعات و الزام به استفاده بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از تکنولوژی روز و به تبع آن فراهم بودن استفاده از امکانات مذکور در بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای بین شهری مسافری و به ویژه اتوبوسی استان و در راستای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در مراکز عمومی طرح ممنوعیت فروش بلیط در پایانه مسافری مرکز استان بیرجند از فردا ۱۹ بهمن اجرا می شود.

جلال زاده افزود: از آنجایی که برابر ماده ۱۸ ضوابط تأسیس و بهره برداری از شرکت‌ها و مؤسسات مسافری عمومی بین شهری،  پایانه‌های مسافری صرفاً محلی برای سوار و پیاده شدن مسافر بوده و تغییر کاربری پایانه‌های مسافری نیز مورد توجه سازمان متبوع است.

وی گفت: اجرای این طرح علاوه بر رعایت طرح فاصله‌گذاری، کاهش هزینه سفر، کاهش اتلاف زمان، کاهش مخاطرات زیست محیطی و تردد شهری را به دنبال دارد.

به گفته وی متقاضیان سفر به وب سایت شرکت‌های حمل و نقل مسافر به آدرس WWW.PAYANEHA.IR , WWWW.PAYANEHA.COM مراجعه و نسبت به تهیه بلنت با برنامه‌ریزی قبلی اقدام و از مراجعه حضوری به پایانه مسافری بدون تهیه بلیط قبل خودداری کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان افزود: فروش بلیت در پایانه مسافری به صورت حضوری ممنوع بوده و علاوه بر مراکز فوق امکان تهیه بلیط از دفاتر فروش بلیت سطح شهر، دفاتر آژانس‌های مسافربری و پیشخوان دولت فراهم شده است.

بهره برداری از تنها واحد فرآوری خاک نسوز به روش خشک در کشور

واحد تولید پودر میکرویزه وبریکت سازی واحد معدنی و تولیدی رباط خان شهرستان طبس با حضور معاون استاندار در هفتمین روز از دهه فجر به بهره برداری رسید.

این واحد تولیدی با ظرفیت ۱۲ هزار تن در سال با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد ریال است.

این واحد تنها واحد فرآوری خاک نسوز به روش خشک در کشور است.

افتتاح ۱۲ واحد مسکن مددجویی در قالب طرح مسکن محرومین انجام شد.همچنین تعداد ۱۲ واحد مسکن مددجویی در بخش مرکزی شهرستان طبس به طور همزمان افتتاح شد.

برای احداث هرواحد مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات دولتی و ۲۵۰ میلیون ریال بلاعوض پرداخت شده و ۱۰۰ میلیون ریال بصورت بلاعوض از سوی بهزیستی پس از تامین اعتبار پرداخت خواهد شد.

زمین واحد‌های احداث شده به صورت رایگان یا با تخفیف ویژه از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شده و مددجویان متقاضی از انشعابات آب و برق و گاز بصورت رایگان برخوردار شده اند.

معرفی برگزیدگان استانی جشنواره ققنوس فردا در بیرجند/۲-۳

برگزیدگان استانی جشنواره دانشجویی ققنوس در خراسان جنوبی فردا معرفی می‌شوند.

مدیر هنری و رسانه‌ای سازمان بسیج دانشجویی و مسئول جشنواره‌های دانشجویی ققنوس کشور در نشست خبری از برگزاری جشنواره استانی دانشجویی ققنوس فردا در بیرجند خبر داد.

توکلی با اشاره به اینکه بسیج دانشجویی به دنبال جریان شناسی و جریان سازی در بین جامعه و مسئولان است ، افزود: ۳۱ هزار و ۳۰۰ اثر در بخش‌های پژوهش‌های هنری ، عکس ، فیلم کوتاه ، تئاتر و نمایش ، آوا‌ها و نوا‌های انقلابی، ادبیات نمایشی، شعر، هنر‌های تجسمی، نشریات دانشجویی، ادبیات داستانی، مستند به دبیرخانه جشنواره ارسال که اختتامیه کشوری آن پس از برگزاری اختتامیه‌های استانی برگزار خواهد شد.

کشف ۴۶ میلیارد ریال عواید ناشی از پول‌های کثیف از سرباند مواد مخدر/۴

با تلاش کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی در خراسان جنوبی ، ۴۶ میلیون ریال عواید ناشی از پول‌های کثیف از سرباند مواد مخدر در استان کشف شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی فرمانده انتظامی استان گفت:  با دستگیری یکی از سرشاخه‌های حمل و توزیع مواد مخدر در آبان امسال با ۶۹۲ کیلوگرم مرفین و ۴۷ کیلوگرم تریاک در استان ، بررسی دارایی‌ها و اموال این متهم در دستور کار کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی قرار گرفت.

سردار فرشید افزود: تحقیقات مأموران پلیس و بررسی اموال و دارایی‌های متهم دستگیر شده حاکی از این بود این سرباند مواد مخدر هیچ گونه فعالیت اقتصادی نداشته و اموال و دارایی‌های وی عایدی از فروش مواد مخدر و پول‌های کثیف است.

به گفته وی مأموران با هماهنگی مقام قضائی اموال متهم شامل یک دستگاه خودروی سنگین، یک باب منزل مسکونی و ۴۸ رأس گاو خریداری شده توسط متهم را توقیف کردند که لیست اموال منقول و غیر منقول متهم در اختیار مقام قضائی قرار گرفت.

کشف ۷۶۰ میلیون ریال دام و طیور قاچاق در بیرجند/۴

مأموران انتظامی شهرستان بیرجند در بازرسی از یک کامیون و یک پژو پارس دام و طیور قاچاق به ارزش ۷۶۰ میلیون ریال کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی فرمانده انتظامی بیرجند گفت: مأموران انتظامی بیرجند در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، هنگام گشت زنی در محور‌های مواصلاتی این شهرستان به یک کامیون و یک پژو پارس مشکوک شدند و خودرو‌ها را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ فولادی افزود: مأموران با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از خودرو‌ها ، دوهزار قطعه مرغ زنده فاقد مجوز بهداشت و ۱۰ رأس احشام فاقد مجوز دامپزشکی کشف کردند .

فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند گفت: مأموران در این رابطه دو متهم بازداشت کردند که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ فولادی افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک٬ مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

تجلیل از مخترعان و پژوهشگران برتر

در جشنواره جهادگران علم و فن آوری خراسان جنوبی از ۱۵ مخترع و پژوهشگر برتر تجلیل شد.

ملک شاهی رئیس دانشگاه مطهری تهران در این مراسم که به مناسبت دهه مبارک فجر برگزار شد گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز به عنوان یکی از کشور‌های مطرح در تولید علم و تکنولوژی است که همه این نعمت را مرهون خودباوری جوانان این مرز وبوم بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هستیم.

مسئول سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری هم گفت: در حال حاضر ۲ خانه نخبگان در استان وجود دارد که در زمینه‌های آی تی و انرژی‌های نو فعالیت می‌کند.

سرگرد عظیمی فر از ارسال ۴ اثر از خراسان جنوبی به جشنواره کشوری جهادگران علم و فن آوری خبر داد.

 

در حاشیه این جشنواره نمایشگاهی از فعالیت‌های واحد‌های تحقیقاتی وعلمی و پژوهشی خراسان جنوبی برپا شد.

 

 

 

 

 

دعوت از ۷ هندبالیست خراسان جنوبی به اردوی تیم ملی نوجوانان/۷

۷ هندبالیست از شهر‌های فردوس و آیسک به اردوی است که به اردوی تیم ملی هندبال نوجوانان دعوت شدند.

دبیر هیئت هندبال خراسان جنوبی گفت: بر اساس ارزیابی مربی‌ها تیم ملی نوجوانان از مسابقات سال گذشته ۱۸۰ ورزشکار کشور برای حضور در تیم ملی انتخاب شدند که از این تعداد ۷ نفر از خراسان جنوبی هستند.
عربی با اشاره به اینکه مهمترین ملاک فدراسیون قد بالای یک متر و ۹۰ سانتی متر است افزود: حمیدرضا نامدار، ابوالفضل صالحی، امیرحسین شریعتی و محمد کیوانی به مربیگری ابوالفضل سکندری از فردوس و امیر حسین باستانی، سعید مومنی و امین دولتی به مربیگری کاظم احمدی از شهر آیسک به این اردو دعوت شدند.وی گفت: تست‌های مد نظر فدراسیون و ارزشیابی اولیه توسط مربی‌ها از ورزشکاران گرفته شده و تمرین ورزشکاران برگزار می‌شود تا در آمادگی کامل باشند.عربی افزود: با توجه به کرونا احتمال برگزاری اردو تا پایان سال نیست و باید منتظر بمانیم تا سال آینده این اردو برگزار شود.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی:

شهرک علمی و تحقیقاتی در خراسان جنوبی ایجاد شود

شهرک علمی و تحقیقاتی در خراسان جنوبی ایجاد شود

بیرجند- رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی خواستار ایجاد شهرک علمی و تحقیقاتی در استان شد و گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری ۱۳ میلیارد تومان از شرکت‌های فناور و دانش بنیان حمایت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی ناصری صبح شنبه در جشنواره جهادگران علم و فناوری استان خواستار حمایت از شرکت‌های دانش بنیان شد و افزود: این شرکت‌ها پایه‌های اقتصاد مقاومتی بوده که نیاز است مورد توجه قرار گیرند.

وی با بیان اینکه در ۱۰ ماهه سال جاری ۱۳ میلیارد تومان از شرکت‌های فناور و دانش بنیان حمایت شده است، گفت: همچنین پارک علم و فناوری در راستای توانمند سازی، استقرار و مباحث مالی از شرکت‌ها حمایت می‌کند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی از فعالیت ۱۵۰ شرکت فناور در استان خبر داد و اظهار کرد: همچنین ۳۵ شرکت دانش بنیان در استان فعال است.

ناصری خواستار ایجاد شهرک علمی و تحقیقاتی در استان شد و افزود: با توجه به شرایط پیش رو نیاز است جوانان با روحیه بسیجی و همت جهادی شرکت‌های دانش بنیان کارآفرین را پیش ببرند.

وی با بیان اینکه باید با ورود به بحث دانشگاه‌های کارآفرین، دانش تولیدی را به سمت اشتغال هدایت کنیم، افزود: در شرکت‌های دانش بنیان و فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان برای ۷۶۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

 

 

 

 

 

در نشست فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری مطرح شد؛

طعم شیرین محرومیت‌زدایی در مناطق مرزی/ساخت ۱۵ سد خاکی/۷

طعم شیرین محرومیت‌زدایی در مناطق مرزی/ساخت ۱۵ سد خاکی

 فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری از اجرای محرومیت زدایی در چهار شهرستان مرزی استان خبر داد و گفت: امنیت پایدار در مرز با محرومیت‌زدایی محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار غلامعلی تناکی ظهر شنبه در نشست خبری اظهار کرد: بعد از شکست داعش در سوریه و عراق برخی از عناصر خارجی این گروهک تروریستی به افغانستان و لیبی رفتند ولی در این کشورها هم نتوانستند جایگاهی برای خود به دست آورند.

فرمانده تیپ مردم پایه انصارالرضا (ع) و قرارگاه عملیاتی شهید ناصری بیان‌کرد: با وجود عناصر این گروهک در افغانستان و پیش بینی تحرکات آن در غرب افغانستان و شرق ایران یگان دفاعی امنیتی قرارگاه در چهار شهرستان مرزی خراسان جنوبی مستقر شد.

سردار تناکی با اشاره به برخی از اقدامات تاکتیکی و آمادگی‌های تیپ انصارالرضا (ع) و قرارگاه عملیاتی شهید ناصری گفت: البته در شرایط فعلی از مرزهای افغانستان خطری از جانب داعش احساس نمی‌کنیم ولی آمادگی‌های خود را تحت هر شرایطی حفظ می‌کنیم.

امنیت پایدار در مرز با محرومیت‌زدایی محقق می‌شود

وی با تأکید بر اینکه امنیت پایدار در مرز با محرومیت‌زدایی محقق می‌شود، اظهار کرد: متأسفانه خشکسالی سال‌های اخیر مردم مناطق مرز نشین استان را با مسائل و مشکلات عدیده اقتصادی رو به رو کرده است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری بیان‌کرد: در راستای رفع محرومیت‌زدایی قرارگاه شهید ناصری به همراه دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط و برخی دیگر از سازمان‌ها و ارگان‌های خدمت‌رسان چون بنیاد مستضعفان و آستان قدس رضوی اقدامات عدیده‌ای را انجام داد.

سردار تناکی با اشاره به اینکه اقدامات محرومیت‌زدایی در مناطق مرزی به دو بخش اقدامات کوتاه مدت و بلندمدت تقسیم می‌شود، ادامه‌داد: در راستای برنامه‌های کوتاه مدت ۵۰ هزار بسته معیشتی بین مردم محروم مناطق مرزی توزیع کردیم.

وی گفت: توزیع ۳۰ هزار بسته لوازم التحریر و ۶۰ هزار پرس غذا در بین مرزنشینان نیازمند نیز از دیگر اقدامات کوتاه مدت در حوزه محرومیت‌زدایی بود.

ایجاد چهار بیمارستان صحرایی در مناطق مرزی

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری اظهار کرد: همچنین چهار بیمارستان صحرایی در چهار شهرستان مرزی خراسان‌جنوبی برپا کردیم تا بخشی از نیازهای درمانی مردم مرزنشین برطرف شود.

سردار تناکی با بیان اینکه در حوزه نیازهای بلندمدت طبق بررسی‌های صورت گرفته بزرگترین نیاز مردم موضوع آب بود، بیان‌کرد: در این راستا به سمت ایجاد بندهای خاکی و ملاتی در مناطق مرزنشین رفتیم.

ساخت ۱۵ سد خاکی

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری گفت: تاکنون بالغ بر ۱۵ سد بزرگ خاکی در مناطق مرزنشین ساخته‌ایم که از خروج حدود پنج میلیون مترمکعب آب که قبلاً از کشور خارج می‌شد، جلوگیری کرده است.

سردار تناکی با اشاره به اینکه هزینه انجام شده برای این سدهای خاکی حدود ۱۰ میلیارد تومان بوده است، اظهار کرد: این هزینه‌ها با کمک آستان قدس رضوی، بنیاد مستضعفان و منابع طبیعی پرداخت شده است.

وی بیان‌کرد: چهار سد خاکی نیز در سال جاری در مناطق مرزی خراسان جنوبی افتتاح می‌شود و بزرگترین بند خاکی این مناطق نیز در روستای لانو کلنگ زنی خواهد شد که امیدواریم در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری با اشاره به تفاهم با بهزیستی مبنی بر ساخت خانه‌های مددجویان این سازمان در چهار شهرستان مرزی استان گفت: ساخت ۹۵ درصد این منازل به اتمام رسیده است که تا پایان سال افتتاح می‌شود.

سردار تناکی با اشاره به تعمیر ۵۰ باب مسجد در مناطق مرزنشین توسط این قرارگاه اظهار کرد: ۲۳۸ سری جهیزیه نیز طی روزهای آتی در مناطق مرز نشین خراسان جنوبی توزیع می‌شود و مجموع جهیزیه‌های توزیع شده بین زوج‌های جوان این مناطق توسط قرارگاه به ۹۶۰ سری جهیزیه می‌رسد.

انتقال خطوط آب به چهار روستای مرزی

وی با اشاره به ساخت ۸۰ باب سرویس بهداشتی و حمام در روستاهای مناطق مرزی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: همچنین در چهار روستای مرزی خراسان‌جنوبی کار خط انتقال آب را انجام داده‌ایم که در خیرآباد، کلاته بلوچ و کلاته گاویچ ۴۰ درصد کار انجام شده و کار خط انتقال آب در روستای اِشک نیز به اتمام رسیده است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری ادامه‌داد: برخی از بیماران صعب‌العلاج روستاهای مرزنشین خراسان‌جنوبی فاقد شناسنامه بودند که توسط پزشکان یگان ما ویزیت و به متخصص معرفی شدند.

سردار تناکی یادآور شد: موضوع فاقد شناسنامه بودن برخی از این عزیزان توسط شورای تأمین هر شهرستان پیگیری می‌شود و با رفع مشکل به تناوب برای آنان شناسنامه صادر می‌شود.

فرمانده تیپ مردم پایه انصارالرضا (ع) گفت: از سوی این تیپ ۱۸۰ نفر به عنوان مدافعان حرم اعزام شدند که خوشبختانه در حال حاضر همگی آنان صحیح و سالم در کشور به خدمت مشغول هستند و فعلاً نیرویی به عنوان مدافع حرم از تیپ در سوریه و عراق نداریم.

کد خبر ۵۱۴۰۲۶۶

توقیف سواری پراید با ۹۴ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک در نهبندان/۴

فرمانده انتظامی نهبندان از کشف ۹۴ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ رحیمی  افزود: مأموران انتظامی هنگام گشت زنی در محور‌های فرعی شهرستان نهبندان به یک سواری پراید مشکوک شدند و به راننده خودرو دستور ایست دادند.

او افزود: مأموارن با انجام اقدامات پلیسی سواری پراید را متوقف کردند که در بازرسی تکمیلی از خودرو ۹۴ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای جاساز شده بودکشف شد.

سرهنگ رحیمی تصریح کرد: مأموران در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و روانه زندان شد.

زمستان شاد سازمان دانش آموزی برگزار می شود /۷

مدیرسازمان دانش آموزی خراسان جنوبی گفت :شبوه نامه جشنواره زمستان شاد (شادمانه‌های برفی) با هدف تجمیع و جریان سازی فعالیت‌ها و پویش‌های زمستانه سازمان دانش‌آموزی برای برنامه ریزی و اجرا ابلاغ شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی محمد رضا بااطمینان  به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره و اظهار کرد: «گرامیداشت ایام الله و مناسبت‌های ملی و مذهبی، غنی سازی اوقات فراغت اعضا و مربیان، ارتقای سطح مشارکت اعضا در فعالیت‌ها، توانمندسازی و افزایش قابلیت‌های فردی و گروهی اعضا در فضای مجازی، شناسایی استعدادهای برتر دانش‌آموزان و مربیان از جمله اهداف این جشنواره است.

بااطمینان مخاطبین این جشنواره رااعضای پیشتاز تمام دوره های تحصیلی ، مربیان پیشتاز، خانواده اعضا و مربیان تشکل پیشتازان دانست و افزود: مخاطبان ازطریق سامانه ارتباطی پیشتازان( ساپ) درشبکه شاد و سایر بسترهای فضای مجازی ازشروع جشنواره مطلع شده و برای کسب اطلاعات بیشتر از محتوای توجیهی این جشنواره مندرج در کانال مربوطه استفاده کنند.

وی ادامه داد: مخاطبان می توانند آثار خودراازطریق فضای مجازی به گروههای تشکیلاتی سازمان دانش آموزی شهرستان ،منطقه دربستر شبکه شاد ارسال نمایند.

بااطمینان درخصوص معرفی رتبه های برتر جشنواره گفت : آثار منتخب بر اساس اولویت ورود و سهمیه ابلاغی بارگذاری می‌شود و منتخبین با رای مستقیم دانش‌آموزان انتخاب و از نفرات برتر در مراسم اختتامیه تقدیر خواهد شد.

وی به محورها و موضوعات جشنواره اشاره کرد وگفت : دهه بصیرت ،یاوران انقلاب ،بوسه بربهشت ، سپاس مربی ، جشن نیکوکاری و جشن تولدزمین ازمحمورها و موضوعات جشنواره شادمانه های برفی است.

 

شناسایی ۲۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی/۲-۳

روز گذشته ۱۶۹ آزمایش تشخیص کرونا در خراسان جنوبی انجام شد که مجموعا ۲۶ بیمار جدید شناسایی شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۹ آزمایش تشخیص کرونا در خراسان جنوبی انجام شد که مجموعا ۲۶ بیمار جدید شامل ۴ بستری و ۲۲ سرپایی شناسایی شدند.
دکتر مهدی زاده افزود: از این تعداد ۲ مورد از فردوس، ۱۸ مورد از قاین، ۲ مورد از طبس، ۲ مورد از سرایان، یک  مورد از زیرکوه و یک مورد از شهرستان درزمیان بوده است.
وی گفت: هم اکنون ۱۳۰ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۳۲ نفر کرونا مثبتند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: از این تعداد ۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.
مهدی زاده افزود: متاسفانه با یک مورد جدید فوت در اثر کرونا در شبانه روز گذشته تعداد فوتی‌ها در اثر بیماری کرونا به ۷۴۴ مورد در خراسان جنوبی رسید.
به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تا روز گذشته ۳۸ هزار و ۴۹ آزمایش تشخیص کرونا در خراسان جنوبی گرفته شده که منجر به شناسایی ۱۵ هزار و ۲۲۹ بیمار شد.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*