اخبار خراسان جنوبی / تجدید میثاق دانشگاهیان دانشگاه بیرجند با آرمان‌های امام و شهیدان

مرگ دومین نوجوان حادثه آتش سوزی کانکس معلمان/۴

دومین نوجوان مصدوم در حادثه کانکس معلمان دزفول نیز پس از ۱۰ روز از این آتش سوزی به علت شدت سوختگی جان باخت.

به گزارش ایران، علی عبدالهی شاه آبادی، بخشدار سردشت دزفول با اعلام این خبر به مهر گفت: یکی دیگر از مصدومان حادثه آتش سوزی کانکس معلمان در بخش سردشت دزفول به نام امین الیاسی شامگاه چهارشنبه ۸ بهمن به دلیل شدت جراحات در بیمارستان طالقانی اهواز جان باخت که بر این اساس تعداد فوت شدگان این حادثه تاکنون به دو نفر رسیده است.

وی، سن فرد فوت شده را ۱۵ سال اعلام کرد و افزود: وی دارای سوختگی بالای ۵۰ درصد بود.

بخشدار سردشت، حال عمومی سایر مصدومان این حادثه را نیز نامساعد دانست و گفت: یکی دیگر از حادثه دیدگان که یک معلم است و دچار بیش از ۸۰ درصد سوختگی شده از همان ابتدا به خواست خانواده به اصفهان منتقل شده است.

 

دردسر جا گذاشتن کارت بانکی در مغازه/۴

مرد مغازه دار وقتی متوجه شد مشتری‌اش کارت بانکی خود را در مغازه وی جا گذاشته حساب او را خالی کرد.

به ‌گزارش ایران، چند روز قبل پرونده‌ای از کلانتری ۱۵۹ بی‌سیم با موضوع سرقت کارت عابر بانک به پایگاه ششم پلیس آگاهی فرستاده شد و برای بررسی موضوع در اختیار تیمی از کارآگاهان قرار گرفت.

سرهنگ کارآگاه «علی کنجوریان» رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی در تشریح این خبر گفت: شاکی در تحقیقات اظهار داشت برای خرید مصالح ساختمانی به جنوب تهران رفته و پس‌از خرید مصالح از یک مغازه به خانه برگشته اما ناگهان متوجه شده که کارت عابر بانکش نیست دقایقی بعد هم مبلغ ۱۹ میلیون ریال از حسابش برداشت شده است.

در نخستین بررسی‌ها مشخص شد این مبلغ از حساب شاکی توسط دستگاه کارت خوان برداشت شده است، در ادامه تحقیقات پلیسی مالک کارت خوان شناسایی و مشخص شد که وی مالک همان مغازه مصالح فروشی در جنوب تهران است. در رصد‌های اطلاعاتی مشخص شد که شاکی به‌دلیل حواس پرتی کارتش را در مغازه جا گذاشته بوده و در همانجا نیز از حسابش برداشت شده است.

سرهنگ کارآگاه علی کنجوریان افزود: مالک مصالح فروشی مورد بازجویی قرار گرفت که در تحقیقات پلیسی اظهارکرد، زمانی که شاکی برای خرید مصالح ساختمانی به مغازه‌ام مراجعه کرد کارت عابر بانکش را جا گذاشت و چون رمز کارت عابر بانک وی را به‌خاطر داشتم با خروج او از مغازه مبلغ ۱۹ میلیون ریال برداشت کردم.

با اعتراف صریح متهم پرونده به دادسرا ارسال که متهم در تحقیقات قضایی رضایت شاکی را جلب و به دستور قضایی آزاد شد.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: در خرید‌های روزانه حتماً خودشان از کارتخوان استفاده کرده و کارت و رمز آن را در اختیار فروشنده قرار ندهند تا از فراموش کردن یا برنگرداندن کارت عابر بانک در امان باشند.

زن جیب‌بر با ۵۰ شاکی روانه دادسرا شد/۴

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری زن جیب‌بر حرفه‌ای ایستگاه‌های اتوبوس مرکز شهر خبر داد و گفت: متهم به همراه ۵۰ شاکی روانه دادسرا شد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ قاسم دستخال اظهارکرد: با وقوع چند فقره سرقت از مسافران اتوبوس های BRT در مرکز شهر تهران، پرونده ای در کلانتری ۱۰۷ فلسطین تشکیل شد و ۲۲ دی ماه امسال ماموران کلانتری ۱۰۷ فلسطین موفق شدند متهم را در پرسه زنی در ایستگاه اتوبوس شناسایی و دستگیر کنند.

وی افزود: متهم که هویت خود را به نام “شهره” معرفی کرده، مدعی بود مرتکب جرمی نشده است. او برای بررسی دقیق تر موضوع در اختیار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی قرار گرفت.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ اضافه کرد: کارآگاهان با بررسی سوابق متهم دریافتند که هویت واقعی وی، “سمیرا” ۳۶ ساله و دارای سوابق متعدد جیب بری و آخرین سابقه دستگیری وی در این پایگاه مربوط به سال ۱۳۹۶ است.

دستخال با بیان اینکه متهم با دستور قضائی به مدت یک هفته تحت نظر پایگاه سوم قرار گرفت، گفت: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی مشخص شد به موجب دادنامه ای در سال ۹۷ به تحمل سه سال و نیم حبس تعزیری محکوم شده و اکنون تحت تعقیب است.

وی با اشاره به اینکه متهم در ادامه تحقیقات پلیسی به جیب بری از مسافران اتوبوس های BRT در مدت دو سال اخیر معترف شد، اظهارکردد: تاکنون ۵۰ تن از مالباختگان وی را شناسایی و اظهار کردند، این خانم را در روز سرقت در داخل اتوبوس مشاهده کرده اند.

۱۵ طرح صنعتی و معدنی در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود

۱۵ طرح صنعتی و معدنی در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود

بیرجند – ایرنا – رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: ۱۵ طرح صنعتی و معدنی همزمان با دهه فجر در شهرستان‌های طبس، قاینات، نهبندان، سرایان، سربیشه و خوسف افتتاح می‌شود.

عباس جرجانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین عملیات اجرایی چهار پروژه صنعتی و معدنی با پیش‌ بینی اشتغال ۱۵۴ نفر در شهرستان سربیشه آغاز می‌شود.

وی افزود: در مجموع ۱۹ پروژه در حوزه‌های صنعت و معدن با سرمایه‌گذاری بیش از ۲ هزار و ۶۲۵ میلیارد و ۴۶۹ میلیون ریال در استان خراسان جنوبی همزمان با دهه فجر امسال افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: از اعتبار هزینه شده برای طرح‌های قابل افتتاح و اعتبار پیش بینی شده برای طرح‌هایی که عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود، ۱۴۱ میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال از محل تسهیلات بخش‌های مختلف از جمله اشتغال پایدار روستایی و عشایری تامین شده است.

وی گفت: افتتاح پروژه‌های صنعت و معدن در دهه فجر زمینه اشتغال مستقیم ۲۰۲ نفر را در استان فراهم می‌کند.

جرجانی اظهار داشت: طرح توسعه شرکت صنعتی معدنی سوراو جین عقیق تولید برکت نسوز طبس با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد ریال و اشتغال ۱۵ نفر از جمله این طرح‌ها است.

وی گفت: افتتاح مجتمع کشت و صنعت سردخانه‌ای سبزی کاران امید، تولید آب آشامیدنی بسته بندی شده و یخ خوراکی قالبی با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال و اشتغال ۱۰ نفر و معدن زغالسنگ کوچکعلی شمالی با هزینه‌کرد ۲۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال و اشتغال ۱۸ نفر از دیگر پروژه‌هایی است که در طبس افتتاح می‌شود.

جرجانی عنوان کرد: معدن مس ورزگ با سرمایه‌گذاری هزار و ۱۶۵ میلیون ریال با اشتغال ۱۴ نفر و تولید آجر فشاری با ۲ هزار و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات و هزینه‌کرد ۱۵ میلیارد ریال اعتبار نیز دهه فجر در شهرستان قاینات افتتاح می‌شود.

وی از افتتاح واحد دانه‌بندی منیزیت لاخ زرد با هزینه کرد ۱۳ میلیارد ریال در نهبندان خبر داد و یادآور شد: همچنین ۲ واحد تولید پورد بنتونیت با استفاده از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۲۴ نفر در سرایان به بهره‌برداری می‌رسد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به بهره‌برداری از معدن سنگ لاشه گلبرگ سربیشه با هزینه‌کرد ۲۵ میلیارد و ۱۹۷ میلیون ریال گفت: همچنین واحد تولید منیزیت کلسینه و زینتر شده با هزینه کرد ۲۳۲ میلیارد ریال و واحد اوراق فشرده چوبی با اشتغال ۴۸ نفر نیز در سربیشه افتتاح می‌شود.

وی افزود: طرح تولید زغال از ضایعات منابع سلولزی، واحد تولید فیلتر هوا خودرو، واحد تولید منیزیت دانه بندی شده و تولید قطعات بتنی با هزینه‌کرد و سرمایه‌گذاری ۵۴۴ میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال و اشتغالزایی۵۴ نفر افتتاح می‌شود.

جرجانی اظهار داشت: دهه فجر امسال عملیات اجرایی طرح تولید پودر بنتونیت، تولید اکسید منیزیم، تولید دولومیت کلسینه و زینترشده و تولید اوراق فشرده چوبی با روکش ملاینه با پیش بینی اشتغال مستقیم ۱۵۴ نفر در شهرستان سربیشه آغاز خواهد شد.

 

 

 

۳۴۰ میلیارد تومان طرح اقتصادی در سربیشه افتتاح و عملیاتی می‌شود

بیرجند – ایرنا – فرماندار سربیشه گفت: ۴۸ طرح با اعتبار حدود ۳۴۰ میلیارد تومان همزمان با دهه فجر امسال در حوزه‌ اقتصادی این شهرستان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

محمد محمدی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به سیاست‌های کلان نظام و تدابیر دولت تدبیر و امید در جهت توسعه اقتصادی با همراهی بخش خصوصی، افزایش تولید و اشتغال به عنوان اولویت مد نظر بوده است.

وی اظهار داشت: دهه فجر امسال ۹۵ طرح عمرانی و زیربنایی با اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد و عملیات اجرایی ۱۲ طرح عمرانی با اعتبار بیش از ۲۸۰ میلیارد تومان آغاز می‌شود.

فرماندار سربیشه گفت: با توجه به ضرورت و رفع محرومیت از مناطق روستایی تعداد ۷۷ پروژه با اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان در مناطق روستایی شهرستان سربیشه افتتاح یا کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی چند طرح توسعه در کارخانه اکسید منیزیم با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان، عملیات اجرایی گلخانه ۱۰ هکتاری کشت و صنعت بیدمشک با اعتبار ۹۳ میلیارد تومان و گازرسانی به ۸۰ روستای شهرستان با اعتبار ۶۲ میلیارد تومان را از مهمترین طرح‌های عمرانی دهه فجر ذکر کرد.

محمدی افزود: با توجه به تنوع جغرافیایی پروژه‌ها تقریبا تمامی جمعیت شهرستان سربیشه از این پروژه‌ها بهره‌مند می‌شوند و هزار و ۲۶۷ فرصت شغلی ایجاد تا تثبیت خواهد شد.

همزمان با نخستین روز دهه فجر ساختمان آزمایشگاه مرکز بهداشت سربیشه با اعتبار ۱۵۵ میلیون تومان و توسعه شبکه فشار ضعیف برای تامین برق متقاضیان شهری سربیشه به نمایندگی از ۲ پروژه برق‌رسانی با اعتبار سه میلیارد و ۱۲۳ میلیون تومان در این شهرستان مرزی افتتاح شد.

همچنین عملیات اجرایی المان گلزار شهدای گمنام سربیشه با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان آغاز شد.

مراسم بزرگداشت سالروز ورود حضرت امام خمینی (ره) به میهن، نواختن زنگ انقلاب، گلباران تمثال امام راحل، غبارروبی مزار شهدای گمنام و دیدار مسوولان با امام جمعه سربیشه از دیگر برنامه‌های مسوولان سربیشه در نخستین روز دهه فجر بود.

 

 

 

 

 

 

ورود نخبگان و مشارکت مردم ۲ موضوع اصلی انتخابات ۱۴۰۰ است

بیرجند – ایرنا – استاندار خراسان جنوبی گفت: ورود نخبگان به عرصه انتخابات و مشارکت حداکثری مردم، ۲ موضوع مهمی است که از اکنون باید همه برای تحقق آن تلاش کنند.

به گزارش ایرنا حمید ملانوری روز یکشنبه در دیدار مسوولان ارشد و فرماندهان نظامی و انتظامی استان با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی که به مناسبت ۱۲ بهمن سالروز ورود تاریخی امام خمینی (ره) به میهن و آغاز دهه فجر انجام شد، افزود: در راستای یکی از شعارهای بلند و بزرگ انقلاب اسلامی که دموکراسی و تعیین سرنوشت مردم توسط خودشان است همچنین استقرار مردم‌سالاری دینی، شایسته‌سالاری و شکل‌گیری نظام مردمی در سال‌های گذشته شاهد انتخابات متعدد بوده‌ایم.

وی اظهار داشت: امروز هم در شرایط بسیار حساس جهانی و داخلی و در شرایط سخت موجود که بیماری کرونا نیز اضافه شد و مشخص نیست تا کی درگیر آن باشیم، در آستانه برگزاری انتخابات دیگری هستیم و خرداد سال آینده ۲ انتخابات بسیار مهم شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری را خواهیم داشت.

استاندار خراسان جنوبی از شوراها به عنوان پارلمان‌های محلی یاد کرد و گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا یکی از مهمترین جایگاه‌های استقرار حکومت مردمی است برای اینکه مردم در جوامع محلی در نقاط شهری و روستایی نخبگان خود را انتخاب می‌کنند تا سرنوشت چهار ساله را برای توسعه و آبادانی محل خود به شوراها بسپارند و شوراها نیز مدیران شهری و روستایی را انتخاب می‌کنند.

وی افزود: شوراهای اسلامی جایگاه بسیار ارزشمندی دارند، شاید در برخی مناطق هنوز این جایگاه مستقر نشده باشد ولی به لحاظ قانونی و اعتقادی و فرهنگ ایرانی، شورا به عنوان جایگاه مشورت و خرد جمعی در سرنوشت افراد جایگاه ارزشمندی است.

ملانوری گفت: در انتخابات ریاست جمهوری نیز برای انتخاب بالاترین مدیر اجرایی کشور و شخص دوم کشور بعد از مقام معظم رهبری پای صندوق‌های رای می‌رویم که دولت مستقر شود و معمولا انتقال قدرت شکل می‌گیرد و قدرت اجرایی کشور از یک دولت به دولت دیگر با برنامه‌های جدید منتقل می‌شود.

وی افزود: قوه مجریه و مدیریت اجرایی کشور بسیار مهم و سرنوشت‌ساز است و این انتخابات هم یکی از مهمترین انتخاباتی است که برگزار می‌شود.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی اظهار داشت: در راستای برگزاری انتخابات، ۲ موضوع خیلی مهم است که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده، امام راحل هم فرمودند و همه بزرگان ما بر آن تاکید دارند.

وی موضوع اول را ورود نخبگان به عرصه رقابت عنوان کرد و گفت: افرادی که توانایی، استعداد و توانمندی دارند باید خودشان را برای نامزدی در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری آماده کنند.

ملانوری افزود: مهمتر از آن مشارکت حداکثری مردم است که این مشارکت اصل و اساس نظام بوده و پشتوانه نظام و رهبری، دولت و نهادهای حکومتی، دولتی و انقلابی محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: در آغاز دهه فجر امسال در آستانه حرکت بزرگ سیاسی و اجتماعی نیز قرار داریم و وارد پروسه انتخابات می‌شویم لذا شکل‌گیری شوراهای اسلامی با ورود بهترین افراد به شوراها معنا و مفهوم پیدا می‌کند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: بهترین افراد در مناطق شهری، روستایی و عشایری خود را برای خدمتگزاری آماده کنند هرچند به لحاظ مادی چیزی ندارد اما شورا جای بهترین خدمت است.

وی از شوراها به عنوان بهترین مرکز خدمت نام برد و افزود: فعالان حزبی، سیاسی، اجتماعی، نخبگان، ریش سفیدان، متنفذین، روحانیون، ائمه جمعه، اساتید دانشگاه، معلمین و سایر اقشار کمک کنند این انگیزه در نخبگان جامعه شکل بگیرد تا وارد عرصه انتخابات شوند.

ملانوری گفت: از نیمه دوم اسفند ثبت‌نام نامزدهای انتخابات شوراها آغاز می‌شود و وارد فرایند انتخابات ۱۴۰۰ می‌شویم.

وی افزود: انتخابات ریاست جمهوری هم عرصه ملی است که ان‌شاء‌الله بهترین افراد حضور پیدا می‌کنند و به رقابت می‌پردازند.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: مهمتر از همه موضوع مشارکت مردم است که از همین الان همه باید در جمع‌های مختلف تلاش کنیم.

وی گفت: ما در دوران کرونا انتخابات سختی را باید به لحاظ اجرایی برگزار کنیم و دچار چالش‌های جدی هستیم اما به لحاظ اجرایی ساز و کارها را فراهم خواهیم کرد.

وی افزود: ورود نخبگان و حضور گسترده مردم پای صندوق‌های رای موضوع مهمی است که امیدواریم با برگزاری انتخابات پیش رو برگ زرینی دیگری را در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت کنیم و مشارکت سیاسی شکل بگیرد و باعث افتخار نظام شود.

حفظ عزت و کرامت مردم از اهداف انقلاب اسلامی است

ملانوری در بخش دیگری از سخنانش استقرار حکومت اسلامی و نظام بر پایه احکام دینی را از مهمترین اهداف شکل‌گیری انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: هدف از استقرار نظام اسلامی نیز حریت، کرامت و عزت مردم است و مسوولان و مردم باید در مدار اخلاق اسلامی زندگی کنند.

وی با گرامیداشت سالروز ورود امام راحل به میهن افزود: مردم ایران با عزت دینی رشد کردند و جاری شدن اخلاق دینی هم از اهداف تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی با بیان اینکه استقلال در همه عرصه‌ها از دیگر اهداف انقلاب اسلامی است تصریح کرد: در سایه استقلال است که کشور می‌تواند بر مبنای ارزش‌های خود پیش برود و هدف همه کشورها از استقلال‌خواهی و حریت، این است که کرامت شان حفظ شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: براساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری به دنبال اقتصادی هستیم که در برابر تکانه‌هایی که بیگانگان بر اقتصاد ما وارد می‌کنند، مقاوم باشیم و خوشبختانه امروز در همه حوزه‌ها به این اقتدار دست یافته‌ایم.

وی برقراری عدالت اجتماعی در جامعه را هم از اهداف انقلاب اسلامی ذکر کرد و افزود: این موضوع در کلام امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری تاکید شده، لذا ما باید در نظام اسلامی به دنبال رفع محرومیت‌ها و کمک به محرومان باشیم تا مردم در سراسر کشور از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بهره‌مند شوند و بتوانند آنچه را در شان انسان در یک جامعه آرمانی است به برکت انقلاب اسلامی تجربه کنند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در چله اول انقلاب به برکت رهبری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و حضور و مشارکت مردم توانستیم با وجود همه دشمنی‌ها، تهدید و تحریم‌ها در حوزه‌های مختلف علمی، فناوری، صنعتی، پژوهشی، کشاورزی و سایر حوزه‌ها بدرخشیم.

وی با بیان اینکه امروز در حوزه امنیت جزو امن‌ترین کشورهای منطقه هستیم گفت: جمهوری اسلامی ایران با عدم وابستگی در بسیاری از موارد باعث شده که حتی نسبت به امنیت سایر کشورها هم تاثیرگذار باشد.

ملانوری افزود: امروز کشور در بخش سلامت نه تنها نیازمند نیروهای متخصص سایر کشورها نیست بلکه نیروی متخصص به کشورهای دیگر می‌فرستد.

وی گفت: در خراسان جنوبی هم به عنوان سومین استان پهناور کشور هرچند هنوز به انتظارات مطلوب نرسیده و از میانگین کشور در برخی بخش‌ها عقب هستیم اما به برکت نظام و انقلاب در حوزه‌های آموزشی، سلامت، راه، خدمات عمومی، معادن، صنعت و کشاورزی پیشرفت‌های خوبی داشتیم که باید ادامه داشته باشد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: امیدواریم با کار و تلاش مستمر مسوولان و همراهی مردم اتفاقات خوبی رقم خورده و استان به جایگاه واقعی و مطلوب خود برسد.

وی با بیان اینکه در مطلع گام دوم انقلاب قرار داریم افزود: بعد از گذشت سال‌ها آزمودن و کسب شناخت‌ و پیشرفت با راهنمایی رهبر معظم انقلاب و مردم صبور ایستاده‌ایم و در گام دوم وظیفه داریم با روحیه جهادی پیش برویم و کمبودها و کسری‌ها را جبران کنیم.

استاندار خراسان جنوبی امروز به همره نماینده ولی فقیه در استان با حضور در میدان امام خمینی (ره) بیرجند در مراسم نواخته شدن زنگ انقلاب نیز شرکت کردند.

آیین نواخته شدن زنگ انقلاب همزمان با سراسر کشور در همه شهرهای استان خراسان جنوبی برگزار شد.

چهار هزار برنامه ویژه گرامیداشت دهه فجر با رویکرد رسانه‌ای و مجازی در این استان برگزار می‌شود و به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برنامه‌های امسال بدون فراخوان عمومی و با جمعیت محدود اجرا می‌شود.

همچنین بهره‌برداری و کلنگ‌زنی هزار و ۸۶۹ پروژه مختلف با اعتبار ۲ هزار و ۵۴ میلیارد تومان از امروز (یکشنبه) ۱۲ بهمن در استان خراسان جنوبی آغاز شد.

 

 

 

 

 

 

 

استانداری خراسان جنوبی مطرح کرد؛

توفیقات ۴۰ ساله انقلاب اسلامی، مبین رشد جهشی کشور در همه عرصه هاست

ضرورت ورود نخبگان و مشارکت حداکثری مردم در عرصه انتخابات/۳

ملانوری با اشاره موضوع مهم ضرورت ورود نخبگان به عرصه انتخابات و مشارکت حداکثری مردم، گفت: امیدواریم با برگزاری انتخابات پیش رو برگ زرینی دیگری را در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت کنیم و مشارکت سیاسی در کشور شکل بگیرد.

«حمید ملانوری» در جلسه دیدار مسئولان ارشد استان با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی که به مناسبت سالروز ورود تاریخی بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) به مهین اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: استقرار حکومت اسلامی و نظام مردمی از مهمترین اهداف بزرگ شکل گیری انقلاب اسلامی بوده است.

 

استاندار خراسان جنوبی در ادامه استقلال و جاری شدن اخلاق دینی را نیز از اهداف تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: وابستگی بزرگترین آفت کشورهایی است که به دنبال آزادی خواهی و استقلال هستند و عدالت اجتماعی نیز از مهمترین اهداف انقلاب است که مورد تأکید امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بود.

 

وی بیان کرد: در چهل ساله نخست انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و مشارکت مردم  با وجود تهدید و تحریم‌ها در توسعه حوزه‌های مختلف علمی، فناوری، صنعتی، پژوهشی، کشاورزی و سایر حوزه‌ها رتبه های برتر جهان را کسب کرده ایم.

 

ملانوری با اشاره به اینکه امروز در حوزه امنیت جزو امن‌ترین کشورهای منطقه هستیم ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با عدم وابستگی در حوزه دفاعی و نظامی حتی نسبت به امنیت سایر کشورهای جهان نیز تاثیرگذار  و صاحب نظر است.

 

ملانوری با بیان اینکه خراسان جنوبی به عنوان سومین استان پهناور کشور هرچند هنوز به انتظارات مطلوب نرسیده است و از میانگین کشور در برخی بخش‌ها عقب هستیم، گفت: اما به برکت نظام و انقلاب در حوزه‌های آموزشی، سلامت، محورهای مواصلاتی، خدمات عمومی، معادن، صنعت و کشاورزی پیشرفت‌های خوبی داشتیم که باید ادامه یابد.

 

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: در آغاز گام دوم انقلاب وظیفه داریم با مدیرت جهادی و انقلابی پیش برویم و کمبودها و کسری‌ها را جبران کنیم و در این راستا از سرمایه های مردمی و نظام  استفاده شود.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه در شرایط سخت جهانی و شیوع کرونا، خرداد ماه سال آینده ۲ انتخابات بسیار مهم شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری را خواهیم داشت، افزود: قوه مجریه و مدیریت اجرایی کشور بسیار مهم و سرنوشت ساز است و این انتخابات از مهمترین انتخاباتی است که برگزار خواهد شد.

 

ملانوری شوراهای اسلامی شهر و روستا را یکی از مهمترین جایگاه‌های استقرار حکومت مردمی دانست و بیان کرد: در راستای برگزاری انتخابات، ۲ موضوع خیلی مهم همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری و امام راحل بوده است ورود نخبگان به عرصه رقابت است.

 

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: افرادی که توانایی، استعداد و توانمندی دارند باید خودشان را برای نامزدی در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری آماده کنند.

 

وی با بیان اینکه مشارکت حداکثری مردم نیز موضوع بسیار مهمی است، افزود: این مشارکت حداکثری مردمی، اصل و اساس نظام بوده و پشتوانه نظام و رهبری، دولت و نهادهای حکومتی، دولتی و انقلابی است.

ملانوری با اشاره به اینکه از نیمه دوم اسفند ثبت‌نام نامزدهای شورا آغاز می‌شود و وارد فرایند انتخابات ۱۴۰۰ خواهیم شد، گفت: شکل‌گیری شوراهای اسلامی با ورود بهترین افراد به شوراها معنا و مفهوم پیدا می‌کند و بهترین افراد در مناطق شهری، روستایی و عشایری باید خود را برای خدمتگزاری آماده کنند چرا که شورا بهترین مرکز خدمت است.

 

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: همه فعالان حزبی، سیاسی، اجتماعی، نخبگان، ریش سفیدان، متنفذین، روحانیون، ائمه جمعه، اساتید دانشگاه، معلمین و سایر اقشار کمک کنند تا این انگیزه در نخبگان جامعه برای ورود به عرصه انتخابات شکل بگیرد.

 

به گفته وی انتخابات ریاست جمهوری هم عرصه ملی است که ان شاء الله بهترین افراد حضور پیدا می‌کنند و به رقابت می‌پردازند اما مهمتر از همه موضوع مشارکت حداکثری مردم است که از اکنون همه باید با توجه به شرایط سخت اجرایی برگزاری انتخابات در دوران کرونا تلاش کنند. امیدواریم با برگزاری انتخابات پیش رو برگ زرینی دیگری را در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت کنیم و مشارکت سیاسی در کشور شکل بگیرد.

 

 

 

بهره برداری از ۴۲ پروژه در سرایان

رسولی مقدم گفت: ۴۲ پروژه عمرانی با ۵۴ میلیارد تومان اعتبار همزمان با ایام دهه فجر در شهرستان سرایان به بهره برداری می رسد.

 «ابراهیم رسولی مقدم» در مراسم استقبال و گلباران تمثال حضرت امام ‌خمینی(ره) در سالروز ورود به میهن اسلامی در گلزار شهدای سرایان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران، کرامت انسانی را به ملت فهیم ایران هدیه کرده  است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی نه تنها انقلاب فرهنگی و اعتقادی است بلکه در تمام جوانب و صحنه ها به ویژه پرورش نخبگان، عمران و آبادانی و توفیقات دفاعی شاهد آثار و برکات بی‌شمار در پهنه وسیع آن هستیم.

فرماندار سرایان بهره برداری از ۴۲ پروژه عمرانی با ۵۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در شرایط سخت اقتصادی را متذکر شد و برخورداری مردم سه روستای عشایری چاه غیاث، چاه طالب و چاه پنیری در دور افتاده ترین نقاط شهرستان از نعمت شبکه سراسری گاز را یکی از آثار و برکات انقلاب برشمرد که بهره مندی صددرصدی شهرستان سرایان را از نعمت گاز فراهم کرده است.

وی درک بیشتر نعمات و برکات انقلاب اسلامی را با نگاه منصفانه در برش شهرستانی و مقایسه خدمات صورت گرفته با قبل از انقلاب را خواستار شد.

این مراسم که با هدف بزرگداشت یاد و خاطره‌ امام خمینی(ره) و یادآوری سالروز ورود امام راحل به ایران که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ شد، با اهدای گل به شهدای گمنام این شهر برگزار شد.

این مراسم به صورت نمادین با حضور فرماندار، امام جمعه و مسئولان شهرستان و مردم شهیدپرور سرایان در گلزار شهدای سرایان برپا شد و برنامه‌هایی مانند اجرای سرود، پرواز کبوتران همزمان با ورود امام و گلباران تصویر ورود حضرت امام(ره) به میهن اسلامی با هدف تجدید بیعت با آرمان‌های امام و شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد.

 

 

مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی خبر داد:
تکذیب شایعه عدم اعزام زائران ایرانی به مراسم حج تمتع/۷نوفرستی خبر عدم اعزام زائران ایرانی به سرزمین وحی و مراسم حج تمتع را تکذیب کرد.

«ابوالفضل نوفرستی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند ضمن تکذیب شایعه عدم حضور زائران ایرانی به مراسم حج امسال، این شایعه و دامن زدن به آن را توطئه دشمنان دانست و گفت: در صورت حل مشکل ویروس منحوس کرونا امسال ۲ هزار و ۲۰۰ زائر خراسان جنوبی به سرزمین وحی اعزام می شوند.

مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی تعداد کاروان ها در زمینه اعزام زائران به سرزمین وحی را ۱۴ کاروان اعلام کرد و افزود: شالوده کاروان ها بر هم نخورده و بر اساس ثبت نام انجام شده درسال گذشته در صورت حل مشکل ویروس کرونا ۲۲۰۰ زائر واجد شرایط از خراسان جنوبی به حج تمتع اعزام می شوند.

نوفرستی یادآور شد: افراد واجد شرایط پس از معاینه توسط پزشک کاروان ها  و گرفتن تأییده سلامتی مشکلی برای اعزام ندارند.

وی با اشاره به شروع کلاس های آموزشی زائران گفت: کلاس های آموزشی زائران به صورت آنلاین برگزار می شود و زائران بایستی در ۱۲ جلسه آموزشی که امسال با توجه به شرایط فعلی به صورت مجازی برگزار می شود شرکت کنند.

به گفته وی تاکنون ۹ جلسه کلاس آموزشی به صورت مجازی برای حجاج برگزار شده است.

مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی بیشترین زائران حج تمتع ۹۹ خراسان‌جنوبی را مربوط به بیرجند دانست و تاکید کرد: از ۱۴ کاروان ذکر شده دو کاروان با ۲۷۰ زائر را جامعه اهل سنت به خود اختصاص داده اند.

۱۵ طرح صنعتی و معدنی در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود

۱۵ طرح صنعتی و معدنی در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود

بیرجند – ایرنا – رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: ۱۵ طرح صنعتی و معدنی همزمان با دهه فجر در شهرستان‌های طبس، قاینات، نهبندان، سرایان، سربیشه و خوسف افتتاح می‌شود.

عباس جرجانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین عملیات اجرایی چهار پروژه صنعتی و معدنی با پیش‌ بینی اشتغال ۱۵۴ نفر در شهرستان سربیشه آغاز می‌شود.

وی افزود: در مجموع ۱۹ پروژه در حوزه‌های صنعت و معدن با سرمایه‌گذاری بیش از ۲ هزار و ۶۲۵ میلیارد و ۴۶۹ میلیون ریال در استان خراسان جنوبی همزمان با دهه فجر امسال افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: از اعتبار هزینه شده برای طرح‌های قابل افتتاح و اعتبار پیش بینی شده برای طرح‌هایی که عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود، ۱۴۱ میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال از محل تسهیلات بخش‌های مختلف از جمله اشتغال پایدار روستایی و عشایری تامین شده است.

وی گفت: افتتاح پروژه‌های صنعت و معدن در دهه فجر زمینه اشتغال مستقیم ۲۰۲ نفر را در استان فراهم می‌کند.

جرجانی اظهار داشت: طرح توسعه شرکت صنعتی معدنی سوراو جین عقیق تولید برکت نسوز طبس با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد ریال و اشتغال ۱۵ نفر از جمله این طرح‌ها است.

وی گفت: افتتاح مجتمع کشت و صنعت سردخانه‌ای سبزی کاران امید، تولید آب آشامیدنی بسته بندی شده و یخ خوراکی قالبی با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال و اشتغال ۱۰ نفر و معدن زغالسنگ کوچکعلی شمالی با هزینه‌کرد ۲۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال و اشتغال ۱۸ نفر از دیگر پروژه‌هایی است که در طبس افتتاح می‌شود.

جرجانی عنوان کرد: معدن مس ورزگ با سرمایه‌گذاری هزار و ۱۶۵ میلیون ریال با اشتغال ۱۴ نفر و تولید آجر فشاری با ۲ هزار و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات و هزینه‌کرد ۱۵ میلیارد ریال اعتبار نیز دهه فجر در شهرستان قاینات افتتاح می‌شود.

وی از افتتاح واحد دانه‌بندی منیزیت لاخ زرد با هزینه کرد ۱۳ میلیارد ریال در نهبندان خبر داد و یادآور شد: همچنین ۲ واحد تولید پورد بنتونیت با استفاده از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۲۴ نفر در سرایان به بهره‌برداری می‌رسد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به بهره‌برداری از معدن سنگ لاشه گلبرگ سربیشه با هزینه‌کرد ۲۵ میلیارد و ۱۹۷ میلیون ریال گفت: همچنین واحد تولید منیزیت کلسینه و زینتر شده با هزینه کرد ۲۳۲ میلیارد ریال و واحد اوراق فشرده چوبی با اشتغال ۴۸ نفر نیز در سربیشه افتتاح می‌شود.

وی افزود: طرح تولید زغال از ضایعات منابع سلولزی، واحد تولید فیلتر هوا خودرو، واحد تولید منیزیت دانه بندی شده و تولید قطعات بتنی با هزینه‌کرد و سرمایه‌گذاری ۵۴۴ میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال و اشتغالزایی۵۴ نفر افتتاح می‌شود.

جرجانی اظهار داشت: دهه فجر امسال عملیات اجرایی طرح تولید پودر بنتونیت، تولید اکسید منیزیم، تولید دولومیت کلسینه و زینترشده و تولید اوراق فشرده چوبی با روکش ملاینه با پیش بینی اشتغال مستقیم ۱۵۴ نفر در شهرستان سربیشه آغاز خواهد شد.

 

 

 

وقتی داشتن یک سرپناه برای جوانان بشرویه یک رویا می‌شود/کمبود زمین عاملی برای گرانی مسکن

 

وقتی داشتن یک سرپناه برای جوانان بشرویه یک رویا می‌شود/کمبود زمین عاملی برای گرانی مسکن

 این روزها کمبود زمین در بشرویه سبب رشد نجومی قیمت مسکن شده و از طرفی افزایش اجاره بهای خانه‌ها را نیز در پی داشته و باعث نگرانی شهروندان و دغدغه خانواده‌ها برای تأمین مسکن شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، کوچه به کوچه در به در به دنبال سرپناه می‌گردد. سر پناهی که بتواند در آن به عنوان مسکن استیجاری زندگی کند اما به هر بنگاهی که سر می‌زند با جمله “خانه خالی نداریم” روبرو می‌شود.

خسته و نا امید به خانه باز می‌گردد و نمی‌داند این بار پاسخ همسرش را چه بگوید. قرار بود بعد از یافتن خانه‌ای اجاره‌ای زندگی مشترکشان را آغاز کنند اما چند ماهی است که کوچه و خیابان‌های بشروبه را زیر پا گذاشته اما نتوانسته خانه‌ای برای اجاره پیدا کند.

این درد دل یکی از جوانان شهرستان بشرویه است کا از کمبود زمین، گرانی مسکن و بالا بودن خانه استیجاری گلایه دارد. گویا این مشکل نه تنها گریبانگیر این جوان بشرویه‌ای است بلکه اکثر مردم این شهرستان نیز از کمبود  زمین و گرانی مسکن گلایه دارند.

بیش از ۲۰ سال است که محدوده شهری بشرویه تغییری نکرده و این در حالی است که جمعیت شهری آن افزایش یافته است و تامین مسکن را با مشکل مواجه ساخته است.

یکی از شهروندان بشروی معتقد است کمبود زمین در شهر بشرویه علاوه بر رشد نجومی قیمت مسکن سبب افزایش اجاره بهای خانه‌ها شده است و این امر بر نگرانی مردم برای تامین مسکن افزوده است.

شهروند دیگری گفت: چند وقتی است کارم پرس و جو در دفاتر مشاوران املاک است اما انگار خانه‌ای برای اجاره در این شهر وجود ندارد و اگر شانس با تو یار باشد و خانه‌ اجاره‌ای پیدا شود کرایه‌ها بسیار بالا است که بیشتر حقوق ما صرف تأمین اجاره خانه می‌شود و با این شرایط تورم و گرانی کالاها دغدغه تأمین سایر هزینه‌ها زندگی برایمان خواب و خوراک نگذاشته است.

مدیر اداره راه و شهرسازی بشرویه نیز در گفتگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: باوجود درخواست‌های مردمی و شورای شهر بشرویه مبنی بر تغییر نکردن محدوده شهری بشرویه پس از ۲۰ سال، در  شهریورماه امسال در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با افزایش محدوده شهری در بشرویه موافقت شد.

زیباییان افزود: این محدوده ۹۶ هکتار است که مقرر شد در گام نخست طرح اولیه تهیه شود و حق و حقوق قانونی در آن لحاظ شود و بعد از بررسی مجدد، طرح برای تعیین نهایی به دبیرخانه شورای برنامه ریزی و توسعه ارسال شود.

حال آنچه مطرح است اینکه کمبود زمین نه تنها سبب  رشد نجومی قیمت مسکن در بشرویه شده بلکه مردم و بیشتر جوانان را با مشکل مواجه کرده است که در صورت عدم نظارت و عدم ورود جدی و  تعلل مسئولان نسبت به کمبود زمین ممکن است مشکلات و آسیب‌های جدی‌تری را در پیش رو داشته باشیم.

 

 

 

دارترهای خراسان‌جنوبی محروم از سالن استاندارد و حرفه‌ای

با همه شایستگی و بالندگی دارترهای خراسان‌جنوبی در عرصه ملی و بین‌المللی، هنوز اندر خم نخستین کوچه‌ تحقق وعده‌های مسؤولان و متولیان مانده‌اند و پس از ۳ سال هنوز در همان خانه دارت نه چندان مناسب سالن ورزشی شهیدین قاسمی بیرجند تمرین مشق می‌کنند.

دارترهای خراسان‌جنوبی محروم از سالن استاندارد و حرفه‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، «دارت» ورزشی حرفه‌ای و مسابقه‌ای است که به‌دلیل جذابیت و کسب مهارت می‌تواند به عنوان تفریحی سالم در محافل صمیمی و مهمان‌های خانوادگی مورد اقبال پیر و جوان قرار گیرد.

این رشته ورزشی در سال ۱۳۸۳ وارد کشور شد و جمهوری اسلامی‌ایران نیز از سال ۱۳۸۵ به عضویت فدراسیون جهانی درآمد و از آن پس به جمع ۲۵ انجمن‌های ورزشی پیوست.

روبان افتتاح نخستین خانه دارت خراسان‌جنوبی همزمان با دهه فجر سال ۱۳۹۶ توسط «حمیدرضا مومنی» سرمربی تیم ملی و مسؤولان ورزشی بریده شد و از آن پس دارترهای استان در فضایی کوچک و باسقفی کوتاه زیرپله‌‌های خروجی سالن ورزشی شهیدین قاسمی با نشانه‌روی بر روی ۱۰ تخته دارت به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال خریداری شده از اعتبارات هیأت انجمن‌های ورزشی بیرجند به تمرینات حرفه‌ای و رقابتی خود می‌پردازند.

درخشش دارترهای خراسان‌جنوبی علی‌رغم محدودیت‌ها

در پی تأسیس این محفل ورزشی نه‌چندان استاندارد جمع کثیری به رشته هیجانی و جذاب دارت روی آورده‌اند و از این رهگذر سمیرا سلیم، مریم رجبی، آتنا بیگمی، مریم عرفانیان، علیرضا محمدزاده و ابوالفضل علیزاده علیرغم امکانات محدود فاتح سکوهای قهرمانی مسابقات کشوری شدند و به اردوی تیم ملی پیوستند.

«زهرا رجبی» از دیار طبس به‌عنوان برترین دارتر سال ۹۸ ایران برگزیده شد و به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در مسابقات دارت آنلاین جهانی شیلی و اوپن ترکیه خوش درخشید تا آوازه ورزشکاران خراسان‌جنوبی از این مرز و بوم فراتر رفت.

 در انتظار‌ تحقق وعده‌های مسؤولان!

با این همه شایستگی و بالندگی که ورزشکاران خراسان‌جنوبی در عرصه ملی و بین‌المللی از خود به تصویر کشیده‌اند، هنوز اندر خم نخستین کوچه‌ تحقق وعده‌های مسؤولان و متولیان مانده‌اند و پس از ۳ سال هنوز در همان خانه دارت نه چندان مناسب سالن ورزشی شهیدین قاسمی بیرجند تمرین مشق می‌کنند.

رئیس کمیته دارت خراسان‌جنوبی اظهار داشت: نخستین خانه دارت خراسان‌جنوبی سه سال قبل در فضای خالی معبر ورودی و زیرپله‌‌‌های سکوی تماشاچیان سالن ورزشی شهیدین قاسمی مجموعه ورزشی ولایت بیرجند پارتیشن‌بندی، تجهیز و راه‌اندازی شد.

خانه دارت خراسان‌جنوبی از استانداردهای مطلوب برخوردار نیست

امیر مداح با بیان اینکه خانه دارت خراسان‌جنوبی از استانداردهای مطلوب و ایمنی لازم برخوردار نیست؛ افزود: همچنین این مکان از سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسبی برخوردار نیست و سرویس‌های دستشویی آن نیز غیر قابل استفاده می‌باشد بطوری‌که ورزشکاران برای قضای حاجت پس از طی مسیری طولانی به سرویس بهداشتی پارک دکتر گنجی مراجعه نمایند.

وی با تأکید بر نیاز مبرم خراسان‌جنوبی به خانه دارت استاندارد و در شان مدال‌آوران و فعالان این عرصه خاطرنشان کرد: این نقیصه باعث شده تاکنون از میزبانی مسابقات قهرمانی و لیگ‌های برتر کشور محروم باشیم و بسیاری از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بیرجند و استان مهجور بماند.

حسن عزیزی مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی ضمن تمجید از همت والای دارترهای استان در کسب مدال‌های رنگی مسابقات ملی و بین‌المللی تصریح کرد: از آنجاکه منابع مالی و تجهیزاتی ما محدود است لذا در حد توان مساعدت و حمایت کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه همه باید برای رفع موانع و کمبودهای تجهیزاتی به هم کمک کنیم، افزود: نباید کمبود امکانات موجب به حاشیه رفتن استعدادها گردد و کم‌فروغی فعالیت‌های ورزشی گردد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خودروی حامل ۱۲ رأس احشام قاچاق در”فردوس” متوقف شد/۴

جانشین انتظامی شهرستان” فردوس” گفت: مأموران انتظامی در بازرسی ازیک وانت پیکان ۱۲ رأس احشام قاچاق به ارزش ۳۶۰ میلیون ریال کشف کردند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ “احمدرضا شهنواز” اظهار داشت: ماموران ایست و بازرسی”گلشن” شهرستان فردوس در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و دام، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک وانت پیکان مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.
وی بیان داشت: ماموران با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از خودرو ۱۲ رأس گوسفند قاچاق که فاقد مجوز دامپزشکی بود کشف کردند که ارزش ریالی احشام قاچاق کشف شده بنا برنظریه کارشناسان مربوطه ۳۶۰ میلیون ریال برآورد شد.
جانشین انتظامی شهرستان فردوس افزود: ماموران در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف ۱۰ تن چوب قاچاق در”طبس”/۴

فرمانده انتظامی شهرستان “طبس ” گفت: ماموران در بازرسی از یک کامیون ۱۰ تن چوب قاچاق کشف که کارشناسان ارزش ریال آن را بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”محمود علی پور” اظهار داشت: ماموران ایست و بازرسی”دیهوک” شهرستان طبس در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، به یک کامیون حامل بار چوب مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.
وی بیان داشت: مأموران در بازرسی از کامیون ۱۰ تن چوب قاچاق کشف کردند که ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده توسط کارشناسان ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شد.
فرمانده انتظامی شهرستان طبس با بیان این که در این رابطه یک متهم دستگیر شده است؛ تصریح کرد: متهم دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 

 

 

نهبندان روی ریل سرمایه‌گذاری/ معدن و زیتون پتانسیل‌های توسعه

نهبندان روی ریل سرمایه‌گذاری/ معدن و زیتون پتانسیل‌های توسعه

نهبندان با داشتن پتانسیل‌هایی چون معدن و محصولاتی چون زیتون و خرما فرصت‌های بی‌بدیلی برای جذب سرمایه‌گذاری دارد.

به گزارش مهر نهبندان را نباید به چشم یک شهرستان مرزی و محروم دید. نهبندان با دهسلم زیبا و جذاب و بیابان لوت با شگفتی‌های بی‌بدیل، معدن طلای هیرد و سایر معادنش گنجینه ارزشمندی از پناسیل‌هایی است که می‌تواند خراسان‌جنوبی را در مسیر توسعه و پیشرفت اقتصادی قرار دهد.

اگر زیرساخت‌هایی چون برق و گاز و جاده برای معادن و سایر لکه‌های سرمایه‌گذاری این منطقه فراهم شود بی شک سرمایه‌گذاران متعددی علاقمند به کار و سرمایه در این نقطه از کشور خواهند بود.

محسن احتشام رئیس اتاق بازرگانی بیرجند در دومین کمیته جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ذیل ستاد توسعه خاوران اظهار کرد: از جمله وظایف اتاق بازرگانی در کمیته جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، شناسایی افراد متمایل به سرمایه‌گذاری در خراسان‌جنوبی و شناساندن فرصت‌های سرمایه گذاری به این افراد است.

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند با اشاره به اینکه امیدواریم همه تلاش‌ها به سرمایه‌گذاری واقعی منجر شود، بیان‌کرد: سرمایه‌گذاری در خراسان‌جنوبی باید برای منطقه ما آورده اجتماعی داشته باشد.

سرمایه‌گذاری باید شاخص‌های اقتصادی منطقه را ارتقاء دهد

احتشام با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری باید بر اساس مزیت‌های نسبی هر منطقه صورت گیرد، ادامه‌داد: وقتی سرمایه‌گذاری در هر شهرستان و منطقه‌ای صورت می‌گیرد باید برخی از شاخص‌ها چون نرخ بیکاری، میزان صادرات، تولید ناخالص ملی در آن منطقه به سمت بهبودی تغییر کند.

مشیرالحق عابدی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه گفت: امیدواریم با ارتباط کمیته‌های ذیل ستاد توسعه خاوران به همکاری لازم برای پیشبرد امور و سرمایه‌گذاری در استان برسیم.

وی با اشاره به ۱۶ طرح مستعد سرمایه‌گذاری در شهرستان نهبندان اظهار کرد: امیدواریم با معرفی و مراجعه سرمایه‌گذاران از طریق اتاق بازرگانی زمینه رشد و بالندگی این شهرستان فراهم شود.

اگر سرمایه‌گذاری ورود پیدا کند ولی نتوانیم آنچه که به او تعهد کرده‌ایم را فراهم کنیم، این سرمایه‌گذاری نتیجه‌ای نخواهد داشت از این رو در مناطق لکه‌گذاری شده برای سرمایه‌گذاری زیرساخت‌ها باید فراهم شودمعاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به شناسایی و انتخاب پنج طرح صنعتی و معدنی در نهبندان برای سرمایه‌گذاری بیان‌کرد: امیدواریم با پیگیری‌های مستمر سه طرح از این پنج طرح تا پایان سال به نتیجه مطلوب رسیده و اجرایی شود.

عابدی با بیان اینکه اگر سرمایه‌گذاری ورود پیدا کند ولی نتوانیم آنچه که به او تعهد کرده‌ایم را فراهم کنیم، این سرمایه‌گذاری نتیجه‌ای نخواهد داشت، تصریح کرد: از این رو در مناطق لکه‌گذاری شده برای سرمایه‌گذاری زیرساخت‌ها باید فراهم شود.

وی افزود: اراده بر این است که حتی تا روزهای پایانی خدمتگزاری دولت نیز در راستای توسعه و جذب سرمایه‌گذاری در استان کار و تلاش کنیم.

سرمایه گذاری ۸۰ میلیاردی در کارخانه کنستانتره آهن

مجید بی کی فرماندار نهبندان نیز در این جلسه اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های بسیار مهم برای سرمایه‌گذاری در شهرستان نهبندان معدن است که تأکید استاندار در جلسه شورای اداری اخیر در این شهرستان نیز بوده است.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان نهبندان ۲۳ نوع ماده معدنی داریم، بیان‌کرد: گرانیت، طلا، آهن و انواع مواد فلزی و غیر فلزی معدنی در نهبندان شناسایی شده است که همه موارد یک فرصت مهم سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

فرماندار نهبندان ادامه‌داد: در سال‌های اخیر در حوزه فرآوری مواد معدنی در شهرستان نهبندان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی روند بسیار چشم‌گیری داشته است که نمونه آن کارخانه کنستانتره آهن با ۸۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری است.

بی کی با بیان اینکه در حوزه منیزیت نیز در شهرستان نهبندان ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی صورت گرفته است، گفت: معدن طلای هیرد نهبندان نیز ظرفیت بسیار ارزشمندی در این منطقه است.

وی با اشاره به شناسایی ۱۹۰ میلیون تن ذخایر معدنی در شهرستان نهبندان اظهار کرد: در حوزه صنعتی و معدنی پنج طرح را برای سرمایه‌گذاری پیشنهاد داده‌ایم.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه این شهرستان در حوزه زیتون و خرما فرصت‌های سرمایه‌گذاری بسیار ارزشمندی دارد، ادامه‌داد: ما در نهبندان ۳۸۰ هکتار سطح زیر کشت زیتون و ۶۰۰ تن برداشت این محصول را در سال داریم.

بی کی افزود: در نهبندان ۱۲ هزار نفر شتر وجود دارد که ۱۰ درصد جمعیت شتر کشور را شامل می‌شود که این موضوع نیز یک فرصت برای سرمایه‌گذاری است.

رضا اردونی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت شهرستان نهبندان نیز با تأکید بر اینکه مهمترین ظرفیت و استراتژی سرمایه‌گذاری در این شهرستان معدن است، گفت: خوشبختانه تا امروز ۹ طرح صنعتی با ۴۵ میلیارد تومان در دست سرمایه‌گذاری است.

کارخانه فرآوری سیلیس دهسلم در دست احداث

وی با بیان اینکه در حوزه ماده معدنی سیلیس ۶۰۰ هزار تن ذخیره در شهرستان نهبندان وجود دارد، اظهار کرد: کارخانه فرآوری سیلیس دهسلم را نیز در دست احداث داریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت شهرستان نهبندان یادآور شد: در بحث فراوری ماده معدنی فلوریم نیز ما معدن آن را در شهرستان نهبندان داریم و سرمایه‌گذاری اولیه در این حوزه انجام شده و برای فاز بعدی نیاز به سرمایه‌گذاری جدید داریم.

اردونی با اشاره به اینکه فاز اول کارخانه طلای هیرد با سرمایه‌گذاری ۱۸۰ میلیارد تومان در دست اجرا است، بیان کرد: امیدواریم فاز اول این کارخانه در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.

نباید به گونه‌ای عمل کنیم که طرح‌های متعدد بدهیم که توجیه فنی و اقتصادی نداشته باشد و در آینده برای ما سرخوردگی به همراه بیاوردسید سعید رضا احمدی زاده، رئیس بنیاد نخبگان خراسان‌جنوبی اظهارکرد: توسعه قبل از هر چیز باید در ذهن افراد شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه متأسفانه در برخی از مناطق محروم هماهنگی لازم برای توسعه وجود ندارد، گفت: ایجاد ستاد توسعه خاوران از جهت ایجاد هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی های منسجم بین سازمان‌های ذی‌ربط در بحث توسعه بسیار ارزشمند است.

واگذاری طرح‌ها براساس اولویت بندی صورت گیرد

احمدی زاده با اشاره به اینکه واگذاری طرح‌ها برای سرمایه‌گذاری نیاز به اولویت‌بندی دارد، اظهار کرد: مؤلفه‌های اولویت بندی مواردی چون میزان اشتغال‌زایی است و ما از سرمایه‌گذاری باید آورده برای استان و منطقه خود داشته باشیم.

وی بیان‌کرد: نباید به گونه‌ای عمل کنیم که طرح‌های متعدد بدهیم که توجیه فنی و اقتصادی نداشته باشد و در آینده برای ما سرخوردگی به همراه بیاورد.

جلال‌الدین صادقی، رئیس جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه باید علت عدم ماندگاری برخی از سرمایه گذاران آسیب شناسی شود، اظهار کرد: می‌توانیم برای رونق سرمایه‌گذاری قبل از معدن به پتانسیلی چون گردشگری فکر کنیم.

مناطق محروم نیاز به سرمایه‌گذاری دولتی دارند

وی اظهار کرد: مناطق محروم با صددرصد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نمی‌توانند به سمت توسعه حرکت کنند بلکه قبل از آن باید حمایت و سرمایه‌گذاری بخش دولتی نیز وجود داشته باشد تا انگیزه برای بخش خصوصی نیز ایجاد شود.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی با اشاره به نقش گردشگری در جذب سرمایه‌گذار بیان‌کرد: اگر گردشگری در منطقه‌ای رونق بگیرد، از بین همان توریست‌ها و گردشگران نیز سرمایه‌گذار جذب می‌شود.

 

کمک بلاعوض ۱۰۰میلیونی بنیاد علوی برای راه اندازی نیروگاه های خورشیدی خانگی/۳

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی، اهتمام بنیاد علوی در افزایش سهمیه استان از نیروگاه خورشیدی خانگی را خواستار شد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛فرهادی با بیان این مطلب در جلسه دیدار بخشی فرماندار شهرستان درمیان و اسلامی نماینده شرکت اسکان وابسته به بنیاد علوی خاطرنشان کرد: با عنایت به تجربه استان، افزایش سهمیه نیروگاه خورشیدی خانگی می تواند تأثیر بسزایی در اشتغال و درآمدزایی داشته باشد.
وی تأکید کرد: ماندگاری جمعیت و حتی مهاجرت معکوس در برخی مناطق از پیامدهای بسیار خوب برخی طرح ها از جمله نصب و راه اندازی نیروگاه های خورشیدی خانگی است.
به گفته وی؛ کمک بلاعوض ۱۰ میلیون تومانی بنیاد علوی به عنوان معین توسعه ای شهرستان درمیان، می تواند روند نصب و راه اندازی این نیروگاه ها را سرعت ببخشد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری با اشاره به مشکلات شهرستان درمیان در زمینه تأمین زمین جهت احداث مسکن اقشار کم درآمد گفت: برای رفع این معضل ضروری است با توجه به مالکیت بنیاد مستضعفان در اراضی مستعد، پیگیری های لازم جهت الحاق زمین به محدوده شهر صورت پذیرد.
فرهادی بر تأمین اعتبار برای اجرای پروژه های عمرانی و طرح های نیمه تمام شهرستان نیز تأکید نمود و اظهار داشت: مساعدت و همراهی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در این زمینه می تواند کارگشا باشد.
وی متذکر شد: موضوع تأمین اعتبار پروژه های عمرانی باید با توجه به تأیید آن ها در کمیته برنامه ریزی شهرستان و تنظیم موافقنامه های مربوطه با جدیت پیگیری شود.
به گفته وی؛ لازم است دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری به منظور تسریع در روند اجرای پروژه ها و طرح های عمرانی در شهرستان درمیان، موارد را از طریق بنیاد علوی کشور پیگیری نماید.

کسب ۹۲ رتبه برترکشور توسط فرهنگیان و دانش آموزان خراسان جنوبی/ ۲-۳

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی از کسب ۹۲رتبه برتر کشور توسط دانش آموزان و فرهنگیان استان در مسابقات، پویش ها و جشنواره های فرهنگی و هنری خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، فرشید جعفری،  با بیان این خبر اظهارکرد: در مسابقات پرسش مهر بیستم، بیش از ۱۸ هزار دانش آموز و فرهنگی استان شرکت کردند که از این تعداد ۳۱۶ نفر به مرحله استانی راه یافتند.

 وی با بیان این که پس از اعلام نتایج مرحله استانی ۹۶ نفر جواز حضور در مرحله کشوری را به دست آوردند؛ و ۷نفر از فرهنگیان به عناوین اول، دوم وسوم دست یافته و۱۱نفر نیز شایسته تقدیر شدند؛ تصریح کرد:  همچنین از میان دانش آموزان، ۱ نفر موفق به کسب رتبه دوم شد. 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به برگزاری سی و هشتمین جشنواره فردا در استان اضافه کرد: در این جشنواره نیز ۶۵ نفررشته موفق به حضور در مرحله کشوری شده و ۱۸ دانش آموز استان موفق به کسب رتبه های دوم، سوم، و چهارم شدند.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از برگزاری چهارمین مرحله جشنواره دانایی و توانایی در استان خبر داد و افزود: از ۷ هزار و ۵۰۰ ت شرکت کننده ی این جشنواره ۳۱ برگزیده استان به مرحله کشوری راه یافتند ودراین مرحله، ۱۳ نفر به عنوان برگزیده کشوری معرفی شدند.

جعفری، با اشاره به برگزاری جشنواره های مهتاب نور و علمدار در استان، خاطر نشان کرد: در این دو جشنواره، مجموعاً ۷۵۰  معلم و دانش آموز استان شرکت کردند، که۴۹دانش آموز و ۴ فرهنگی در رشته های مختلف موفق به کسب مقام های برتر کشور شدند.

زنگ انقلاب در خراسان جنوبی نواخته شد/۳

زنگ انقلاب در خراسان جنوبی نواخته شد

 همزمان با ۱۲ بهمن سالروز ورود تاریخی امام خمینی (ره) به کشور، زنگ انقلاب به صورت حضوری و مجازی در مدارس استان خراسان جنوبی نواخته شد.

در آیین نمادین لحظه ورود امام راحل به ایران و آغاز رسمی برنامه‌های دهه فجر که روز یکشنبه در میدان امام خمینی (ره) بیرجند با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، استاندار و جمعی از مسوولان برگزار شد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در ایام دهه فجر ۴۲ گروه سرود دانش‌آموزی به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ۴۲ نقطه مرکز استان به اجرای برنامه می‌پردازند.

محمدعلی واقعی با اشاره به اجرای بیش از هزار برنامه در مدارس و ۳۴ برنامه محوری استانی در دهه فجر افزود: رونمایی از پنج کتاب با موضوع زندگی‌نامه شهدای دانش‌آموز استان و عناوین ۲ قدم از سنگر، چکاوک‌ها نمی‌میرند، هدیه سفید، پسر هوا دختر آدم و جِغِله‌های جنگ با همکاری ستاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس یکی از مهمترین این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: در بهمن ۵۷، ملت آگاه و با بصیرت ایران اسلامی با تاسی از آموزه‌های اسلام ناب و رهبری معمار انقلاب اسلامی رشادت، ایثار و اتحاد را به نمایش گذاشت و بی‌نظیرترین حماسه‌ مردمی را  در جهان خلق کرد.

وی گفت: بهمن ماه  امسال در حالی به استقبال گرامیداشت روزهای خاطره انگیز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و جشن‌های دهه فجر می‌رویم که داغ مالک اشتر انقلاب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی همچنان در دل‌ها سنگینی می‌کند و داغ از دست دادن دانشمند بزرگ هسته‌ای و بهداشتی دکتر فخری زاده که به حق سلیمانی هسته‌ای لقب گرفت در کنار ماتم عمار انقلاب غمی مضاعف به دل رهروان عاشق ولایت کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از انقلاب اسلامی ایران به عنوان فرهنگی‌ترین انقلاب تاریخ معاصر یاد کرد و ادامه داد: ملت ایران توانسته است پس از گذشت سال‌های متمادی از بهمن ۵۷ و علیرغم دشمنی‌ها، کینه‌توزی‌ها و تهدیدات و تحریم‌های نظام سلطه در برابر ناملایمات ظالمانه مقاومت کرده و پرچم پرافتخار استقلال، آزادی و جهموری اسلامی را بر فراز دنیا به نام ایران اسلامی  به اهتزاز درآورد.

وی تصریح کرد: اکنون ملت فهیم، غیور و همیشه در صحنه ایران اسلامی، پس از گذشت چهل و یک سال از پیروزی شکوهمند انقلاب با افتخار به گذشته و امید به آینده‌ای درخشان در دهه فجر ۹۹ که به علت شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شود بار دیگروحدت و همبستگی خود را در مقابله با توطئه‌ها و نقشه‌های استکبار به رخ جهانیان خواهد کشید.

 

 

 

انقلاب اسلامی، ایستاده در برابر ظالم ترین نظامها/۳

محبت اهل بیت(ع) و شهدا بزرگترین سرمایه انسان است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اساس دین حب و بغض است، گفت:محبت اهل بیت(ع) و شهدا بزرگترین سرمایه انسان است.سید علیرضا عبادی صبح یکشنبه در جمع مسئولان ارشد استان به مناسبت سالروز ورود تاریخی بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره)، به میهن با بیان اینکه ارزش انسان با خواسته‌هایش سنجیده می‌شود، افزود: باید سجده شکر بگذاریم که با بدترین بدها و وحشی‌ترین انسان‌ها دشمن هستیم و به صادق‌ترین ها احساس محبت می‌کنیم.

آیت الله عبادی با بیان اینکه اگرچه اعمال انسان جداگانه نرخ دارد اما حب و بغض به آنها ارزش می‌دهد، افزود: بر اساس روایات، دین هم چیزی جز حب و بغض نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه انسان در حقیقت وقتی چیزی را دوست دارد که با آن سنخیت پیدا می‌کند، گفت: سنخیت ملاک ارزش انسان است.

آیت الله عبادی با بیان اینکه تمام سود و زیان انسان در این سنخیت محاسبه می‌شود، افزود: گره خوردن سرشت انسان با سرشت امام حسین (ع) یک سرمایه محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: انقلاب اسلامی همچنان در مقابل وحشی‌ترین افراد و ظالم ترین جریانات ایستاده است.

وی با اشاره به روایتی از بزرگان بیان کرد: هیچ انسانی دو دل ندارد و با یک دل، دو محبت محال است.

آیت الله عبادی با بیان اینکه درخت با تمام برگ و شاخه‌هایش دارای یک ریشه است، گفت: انسان مومن تمام دوستی‌هایش را در سایه خدا دوست دارد.

وی خطاب به اعضای جلسه اظهار کرد: این افتخار و سرمایه‌ای بزرگ است که دشمنان شما دشمنان حقوق مردم و دوستان شما از سلسله انبیا و علماء راستین هستند.

 

 

 

 

 

فرماندار فردوس: خدمات نظام به مردم اطلاع‌رسانی شود/۲

فرماندار فردوس: خدمات نظام به مردم اطلاع‌رسانی شود

بیرجند – ایرنا – فرماندار فردوس گفت: خدمات و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی باید به مردم یادآوری و اطلاع‌رسانی شود.

حمید حلاج مقدم روز یکشنبه در دیدار با امام جمعه فردوس به مناسبت گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: مسوولان شهرستان باید در هر جایگاه و سازمانی که هستند، در مناسبت‌های مهمی مثل دهه مبارک فجر، خدماتی که از ابتدای انقلاب تاکنون در شهرستان ارائه شده و نیز فعالیت‌های حوزه خدمتی خود را به مردم اطلاع‌رسانی کنند.

وی با اشاره به برخورداری ۹۶ درصدی روستاهای شهرستان فردوس از ۲۰ شبکه دیجیتال گفت: بهره‌مندی ۹۵ درصدی روستاییان فردوس از خدمات تلفن همراه و نیز بهره‌مندی ۹۳ درصدی از اینترنت پرسرعت می‌تواند در ارتباط روستاهای ما با دنیا، برای معرفی محصولات و ظرفیت‌های روستایی بسیار موثر واقع شود.

فرماندار فردوس اظهار داشت: به برکت نظام جمهوری اسلامی، ۹۷ درصد از روستاهای شهرستان فردوس از شبکه گاز برخوردارند که در آینده نزدیک جشن برخورداری تمامی روستاهای این شهرستان از نعمت گاز برگزار خواهد شد.

وی گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون کشور ما تحت تحریم‌های شدید و ظالمانه‌ای قرار داشته و در سال‌های اخیر نیز دشمنان نظام توطئه‌های آشکاری علیه ایران ایجاد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در بحث دارو کشور ما مورد تحریم‌های شدید قرار دارد، افزود: خدماتی که در کشور ارائه می شود از توان داخلی جوانان کشور خودمان است.

 

 

 

 

 

 

 

 

مکتب خانه موسیقی نواحی خراسان جنوبی ۳۰ بهمن ماه افتتاح می شود/۲-۳

    
مکتب خانه موسیقی نواحی خراسان جنوبی 30 بهمن ماه افتتاح می شود
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از افتتاح مکتب‌خانه موسیقی نواحی استان (خانه فرهنگ و هنر) در ۳۰ بهمن ماه جاری خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، ناصر نبی زاده در جلسه هماهنگی افتتاح مکتب‌خانه موسیقی نواحی استان (خانه فرهنگ و هنر)، عنوان کرد: این پروژه با هدف احیای موسیقی نواحی خراسان جنوبی و موسیقی سنتی در محل باغ جهانی اکبریه اجرایی شد.

به گفته وی امیدواریم با آغاز فعالیت این مکان، فضایی مناسب برای فعالیت هنرمندان و فرهیختگان استان در فضای شهری فرآهم شود.

وی با اشاره به این که در کنار حضور هنرمندان موسیقی، فضا برای فعالیت های حوزه هنرهای تجسمی و نمایش های عروسکی و روحوضی نیز مهیا شده است، اضافه کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی، ورکشاپ ها و شب های فرهنگی و هنری از دیگر برنامه هایی است که در محل خانه فرهنگ و هنر شاهد آن خواهیم بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که به دلیل محدودیت های بیماری کرونا، شاید نتوان دورهمی های با هنرمندان را در این محل برپا کرد، ادامه داد: با پایان یافتن این شرایط ، فعالیت های هنری گروهی و هم نشینی ها نیز مجدد برقرار خواهند شد.

نبی زاده با تاکید بر این که از فضای فرآهم شده برای رونق و گسترش بسترهای فرهنگی و هنری بهره می گیریم، افزود: در طول فعالیت  نیز نواقص احتمالی مرتفع و بسترهای گسترش مجموعه پیگیری خواهند شد.

وی با اشاره به این که برای افتتاح مجموعه پیگیر حضور شایسته فردی از ساختار های تخصصی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم، ادامه داد: با توجه به آغاز دهه فجر و حجم بالای برنامه های ملی وزارتخانه، افتتاح مکتب خانه برای ۳۰  بهمن ماه برنامه ریزی شده است.

 

 

 

 

ثبت گردوی کهنسال در فهرست میراث طبیعی کشور/۲-۳

درخت گردوی کهنسال روستای مسک شهرستان درمیان خراسان جنوبی در فهرست میراث طبیعی کشور ثبت شد.

مسئول ثبت میراث طبیعی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستیثبت گردوی کهنسال در فهرست میراث طبیعی کشور  استان گفت: گردوی کهنسال مسک در فاصله ۳۵ کیلومتری شهرستان درمیان و در روستای مسک واقع شده و این درخت در زمین‌های کشاورزی و مزارع زرشک روستا قراردارد و از نظر مردم بسیار ارزشمند و قابل احترام است.
زهرا رضائی ملکوتی افزود: این درخت شاداب و سرسبز بوده و عظمت، صلابت و استواری آن از فاصله دور خودنمایی می‌کند.
وی قدمت این درخت کهنسال را ۳۰۰ سال برآورد  کرد و گفت: محیط تنه  درخت ۵.۵ متر است و محصول این درخت متعلق به همه اهالی روستا بوده و در فصل برداشت بین خانواده‌ها تقسیم می‌شود.
تاکنون ۷۵ اثر از خراسان جنوبی در فهرست میراث طبیعی کشور به ثبت رسید که از این تعداد حدود ۵۰ اثر مربوط به درختان کهنسال است.

 

آغاز برنامه اداره ورزش و جوانان شهرستان سربیشه ویژه گرامیداشت دهه فجر و پاسداشت مقام زن و مادر

برگزاری مسابقات دارت و فریزبی کارکنان شاغل ادارات سربیشه /۷

برگزاری مسابقات دارت و فریزبی کارکنان شاغل ادارات شهرستان سربیشه " ویژه کادر درمان "

 

 به مناسبت گرامیداشت فرارسیدن دهه فجر و میلاد بزرگ بانوی اسلام، حضرت فاطمه (س) و پاسداشت مقام زن و مادر، اداره ورزش و جوانان شهرستان سربیشه با همکاری هیأت های ورزش های همگانی و انجمن های ورزشی، اولین دوره مسابقات دارت و فریزبی کارکنان شاغل ادارات شهرستان سربیشه ” ویژه کادر درمان ” را با رعایت پروتکل های بهداشتی در محوطه مرکز بهداشت سربیشه برگزار کرد.
در این دوره از مسابقات که با حضور ۳۰ نفر از آقایان و بانوان شاغل در مرکز بهداشت و بیمارستان سربیشه برگزار شد، در رشته فریزبی و در بخش کارکنان مرکز بهداشت آقایان علی اکبر ملاکی، محمد علی کاظمی و خانم رجبی مقام های اول تا سوم را کسب کردند .
در بخش کارکنان شاغل بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) سربیشه نیز آقایان امید سمیعی، ابوالفضل میرزایی و مرتضی عباسی به ترتیب مقام های اول تا سوم در رشته فریزبی را بدست آوردند.
مسابقات دارت ویژه کارکنان شاغل مرکز بهداشت و بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) سربیشه هم توسط هیأت انجمن های ورزشی شهرستان برگزار شد که در پایان و در بخش آقایان امید سمیعی، حنیف حنفی و کریم زنگنه و در بخش بانوان نیز خانم ها زهرا راه رو، فاطمه فروغی فر و گلثوم حسینی دارنده مقام های اول تا سوم این دوره از مسابقات شدند.
در پایان این مسابقات با حضور اکبری نیا رییس اداره ورزش و جوانان، دکتر بیازی رییس مرکز بهداشت سربیشه، عابدینی رییس هیأت همگانی و علیپور رییس هیأت انجمن های ورزشی شهرستان سربیشه جوایزی به رسم یادبود به مقام های اول تا سوم اهداء شد.

انتخاب علیزاده به مدت چهار سال به عنوان رئیس هیات انجمن های ورزشی خراسان جنوبی/۷

انتخاب علیرضا علیزاده به مدت چهار سال به عنوان رئیس هیات انجمن های ورزشی خراسان جنوبی

مجمع عمومی انتخاب رئیس هیات انجمن های ورزشی خراسان جنوبی با حضور حسن عزیزی مدیرکل ورزش و جوانان استان ، غزنوی نایب رئیس فدراسیون، قطبی معاون توسعه امور ورزش و اعضای مجمع برگزار و علیرضا علیزاده به عنوان رئیس هیات انجمن های ورزشی خراسان جنوبی انتخاب شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، این مجمع با حضور ۱۶ نفر از اعضای مجمع، با حضور دو کاندید خانم بهمدی و علیرضا علیزاده برگزار و خانم بهمدی از ادامه رقابت انصراف و علیزاده با کسب ۱۴ رای برای چهار سال به عنوان رئیس هیات انجمن های ورزشی خراسان جنوبی انتخاب شد.
در این جلسه حسن عزیزی مدیر کل ورزش و جوانان گفت : موضوع معرفی و شناساندن ۲۱ انجمن زیر مجموعه فدراسیون که در استان ما خوشبختانه با حضور مدیر جوان و پر تلاش و اعضای بسیار همدل شاهد درخشش ورزشکاران خوبی در سطح ملی هستیم که از جمله ان ورزشکاران می توان به زهرا رجبی، جواد سلیمانی، مریم عرفانیان و سایر ورزشکاران که موید آینده ی بسیار درخشان در این جغرافیای کشورمان هستند که با تمام محدودیت ها و محرومیت ها این توان و انرژی را دارند که بتوانند شایستگی های خودشان را در سطوح ملی ،  جهانی و آسیایی به منصه ظهور برسانند .
حسن عزیزی تصریح کرد : امیدواریم که در حوزه معرفی و شناساندن این رشته که بحث تربیت مربیان جوان،سازنده ،متعهد و همچنین ایجاد بستری که در واقع بتوانیم موضوع را در بدنه آموزش و پرورش هم با کمک دوستان در این حوزه تسری دهیم ، اتفاقات مبارکی بیفتد .
غزنوی نایب رییس فدراسیون فدراسیون انجمن های ورزشی ضمن تشکر از مدیر کل ورزش و جوانان استان و رییس و اعضای هیات انجمن های ورزشی گفت :با توجه به این که سفرهای متعددی را به برخی از استان ها داشتم و مجامع زیادی را شرکت کردم ولی با توجه به اینکه خیلی از هیات های انجمن های ورزشی استان های دیگر از امکانات خوبی برخوردار بودند ، به این خوبی حمایت نشده اند .
وی عنوان کرد : در حوزه اقتصادی آن چه را که می توان عنوان کرد این است که تا جایی که می توانید در بحث خرید تجهیزات سرمایه گذاری کنید و پیشنهاد می شود با برگزاری جشنواره سالیانه ،هویت بخشی خیلی خوبی برای هیات داشته باشیم و این هیات را به خوبی معرفی کنیم و هر چه بیشتر معرفی کنیم مخاطب بیشتر و هر چه مخاطب بیشتر داشته باشد باعث توسعه و رشد بیشتر هیات می شود و بر همین اساس هویت بخشی بسیار مهم و نکته کلیدی است .

قول مساعد فرماندار در پیگری تامین اعتبار تکمیل پروژه توسعه کانون سربیشه/۲

قول مساعد فرماندار در پیگری تامین اعتبار تکمیل پروژه توسعه کانون سربیشه

طاهره حمیدی مدیر کل کانون خراسان جنوبی به منظور پیگیری امور عمرانی و گزارش فعالیت‌های کانون با محمد محمدی فرماندار این شهرستان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، حمیدی در این دیدار ضمن تبریک فرارسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گزارشی از فعالیتهای کانون را ارایه گرد و افزود: در این ایام به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مراکز کانون در بستر پورتال کانون به آدرس https://khorasanj.kpf.irو در برنامه‌های عمومی و تخصصی فعالیت خود را به صورت برخط(آنلاین) ادامه دادند.

مدیر کل کانون استان در ادامه به مشکلات ناشی از کمبود فضا در مرکز فرهنگی و هنری کانون در این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: امید است با مساعدت فرمانداری در اختصاص اعتبار پروژه  توسعه و تکمیل مرکز فرهنگی و هنری و سالن آمفی تئاتر کانون در آینده‌ای نزدیک به سرانجام برسد و کودکان ونوجوانان این شهرستان از امکانات بیشتر کانون از جمله سینما کودک بهره مند گردند.

در ادامه این دیدار محمدی فرماندار سربیشه نیز طی سخنانی گفت: اگرچه کرونا مشکلاتی در حوزه های مختلف به ویژه آموزش به کودکان ونوجوانان وارد کرد اما خدا را شاکریم که با تدابیر اتخاذ شده و استفاده از فضای مجازی به نحوی این نقصان رفع شد و زمینه‌ی تجربه‌های نو فراهم شد.

وی کمبود  فضای فرهنگی مناسب و استاندارد برای پرورش فکر و خلاقیت کودکان و نوجوانان را بسیار تاثیر گزار ارزیابی و ضمن تشکر از اقدامات کانون در این شهرستان در خصوص پیگیری و اختصاص اعتبار تکمیل پروژه سالن آمفی تئاتر مرکز کانون قول مساعد داد.

تجدید میثاق دانشگاهیان دانشگاه بیرجند با آرمان‌های امام و شهیدان/۳

به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در اولین روز از ایام ا… دهه مبارک فجر، اعضای ‏هیئت رئیسه، جمعی از مدیران، مسئولان، اعضای هیأت علمی و کارمندان با گلباران مزار شهید گمنام و یادمان ‏شهدای دانشجوی ضمن تعظیم و احترام به مقام شهید، با آرمان‌های امام و شهیدان عهد و پیمان دوباره بستند.‏
تجدید میثاق دانشگاهیان دانشگاه بیرجند با آرمان‌های امام و شهیدان

به گزارش امروز خراسان جنوبی، مراسم عطرافشانی و گلباران یادمان شهدای دانشجو و ‏مزار شهید گمنام دانشگاه بیرجند با حضور اعضای هیئت رئیسه، جمعی از مدیران، ‏مسئولان، اعضای هیأت علمی و کارمندان دانشگاه در محل مسجد امام جعفرصادق(ع) برگزار شد.‏
حجه الاسلام محمدعلی جعفری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این مراسم با تبریک دهه مبارک فجر و ‏بازگشت حضرت امام خمینی(ره) و ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: حضرت امام موسی بن جعفر(ع) به قیام ‏فردی از قم اشاره می‌نماید که افرادی در این قیام گردهم جمع می‌‌شوند که همانند پاره‌ آهن‌ها مقاوم هستند ‏آدم‌هایی که گرد حضرت امام جمع شدند همانند شهید بهشتی، شهید مطهری و شهید فکوری و … افرادی ‏هستند که هیچ شعار و ادعایی نمی‌تواند آنها را به انحراف بکشاند و محکم و مقاوم در مسیر و هدف خود ‏ایستادند.‏
وی ادامه داد: امام موسی کاظم(ع) می‌فرماید این افراد از جنگ نیز نمی ترسند و دیدیم که با سربلندی دوره دفاع ‏مقدس و پس از آن نیز هرگاه ندایی بلند شد که آسیبی برای اسلام و امت اسلامی ایران هست سر از پا ‏نشناختند و در آنجا نیز حضور پیدا کردند. شهید بزرگوار سردار سلیمانی از این دسته افراد است که در عراق و ‏سوریه مقاومت و جانفشانی ایشان هرگز فراموش نخواهد شد. ‏
توکل بر خدا از ویژگی دیگر این افراد است و اگر جامعه خدای شود همه موانع را از سرراه خود ‏برخواهد داشت که این ویژگی در انقلاب اسلامی ما بود و آدم هایی که همراه امام و انقلاب و ‏رهبر معظم انقلاب هستند از همین طیفند.‏
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه افزود: انقلاب اسلامی مهم‌ترین رویدادی ‏است که در قرن بیستم اتفاق افتاده است و هنوز هم انقلاب را بیگانگان نتوانستند بشناسند و ‏همانگونه که حضرت امام فرمود انقلاب را صادر می‌کنیم امروز در آمریکا می بینیم حرکت‌ها ‏دست گرفته از انقلاب اسلامی است و انقلاب به خودی خود صادر شده است.‏
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره  به جنبه علمی و خدمات نظام درطول این ۴۲ سال ‏گفت: همه اقدامات دولت‌ها در سایه نظام بوده است و تفاوت امروز با گذشته زمین تا آسمان است ‏و خدمات فراوانی در بخش رشد علمی و جایگاه اول علمی ایران در منطقه و جایگاه شانزدهم در ‏دنیا بواسطه تلاش دانشگاهیان، امت، ملت  و مردم است .‏
وی گفت: در بخش خدمات رفاهی کشور نیز خدمات بسیاری انجام شده است و باید از ماشین ‏انقلاب به عنوان نظام اسلامی و دین مبین اسلام و قران کریم و راننده آن معصومین و جانشین ‏برحق آنها دفاع کرد. در این ماشین امکان دارد خللی ایجاد شود که نمی توانیم نظام و انقلاب را ‏زیر سؤال ببریم اگر جایی ضعفی است این ضعف‌ها را باید تکمیل کرد و اگر نظام را تضعیف ‏کنیم خیانت به جمع کثیر شهدا، جانبازان و اسرا  است. ‏

 

 

شرکت ۲۰۱ روستا در جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب/۲-۳

۲۰۱ روستای خراسان جنوبی در جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب شرکت کردند.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: فرم ۲۰۱ روستای استان برای مشارکت در هفتمین دوره جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب به دبیرخانه مرکزی ارسال شد.
محمود رمضانی افزود: با پایان یافتن مهلت شرکت در این جشنواره، علاوه بر ۲۰۱ روستای مذکور، تعدادی از روستا‌های استان نیز از طریق ایمیل و مراجعه به سایت دبیرخانه در جشنواره شرکت کردند.

وی به افزایش مشارکت روستا‌های خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: سال ۹۷ که این جشنواره برای اولین بار در استان برگزار شد، بیش از ۸۰ روستا مشارکت داشتند و در سال ۹۸ این تعداد به ۱۲۷ روستا رسید.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به این که سال ۹۷ روستای اسفندیار طبس بین ۱۰ برگزیده نهایی جشنواره قرار گرفت، افزود: سال ۹۸ نیز روستای هودر طبس توانست به مرحله نیمه نهایی جشنواره راه یابد.
رمضانی گفت: به دلیل محدودیت‌های کرونایی، هفتمین دوره جشنواره به صورت مجازی برگزار می‌شود.

 

 

 

 

 

مقام سوم مسابقات دارت آنلاین بانوان کشور از آن دارتر خراسان جنوبی/۷

سمیرا سلیم دارتر خراسان جنوبی در بیست و پنجمین دوره مسابقات آنلاین دارت آزاد کشور مقام سوم مشترک را به دست آورد.

به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مسابقات دارت آنلاین بانوان کشور با مشارکت ۵۸ نفر از بانوان کشور به میزبانی استان همدان دهم بهمن برگزار شد.

در پایان این مسابقات هدیه یوسف پور از مشهد اول، زینب رییسی اردلی از چهارمحال بختیاری دوم و سمیرا سلیم از خراسان جنوبی و فاطمه شیردل از خراسان شمالی مشترکا سوم شدند.

 

 

 

 

بیشترین بارش باران در انارستانک فردوس/۲

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: در پی فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی بیشترین بارش را ایستگاه انارستانک با ۷ میلیمتر، فتح اباد فردوس ۶، فتح آباد خضری و مهوید ۵، تپه طاق و سرند طبس ۴، خلف و آرین شهر و کریمو ۳، قاین، سرایان، فردوس، دیهوک، زهان، بشرویه، رقه، اسلامیه و حاجی آباد ۲، فردوس، عشق آباد، طاهر آباد، باغستان، سرند فردوس، معدن قلعه ده محمد، چیروک، دهشور، ارسک، دوست آباد، آیسک، نوغاب حاجی آباد، کلاته سورگ یک میلیمتر و طبس و بیرجند کمتر از یک میلیمتر بارش ثبت کردند.

زارعی افزود: بارش‌ها در ارتفاعات کریمو به صورت برف بود.

کارشناس هواشناسی افزود: افزایش ابر را در برخی ساعات در بخش مرکزی و نیمه جنوبی خراسان جنوبی پیش بینی می‌کنیم و رگبار و رعد و برق در شهرستان‌های سربیشه و نهبندان هم در این مدت دور از انتظار نیست.

زارعی گفت: به لحاظ دمایی از امروز روند کاهشی دمای هوا را تا صبح جمعه در خراسان جنوبی خواهیم داشت.

 

پیشرفت ۴۰ درصدی طرح‌های شهرداری در بند دره/۲

طرح بند دره بیرجند با مشارکت دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری بیرجند در حال اجراست.

معاون امور عمرانی شهرداری بیرجند گفت: طرح بند دره بیرجند دهه فجر سال گذشته با حضور استاندار وقت کلنگ زنی و برای اجرای آن ۲۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که ۴ میلیارد تومان آن سهم شهرداری است.

عدل افزود: تاکنون در مسیر کمربندی تا میدان این طرح پارک خطی، پیست پیاده روی، نصب علائم ترافیکی، فضای سبز و درختکاری انجام شده است.

وی گفت: در حاشیه بند هم تراس بندی به منظور احداث آلاچیق و احداث سرویس بهداشتی اجرا شده است.

برگشت بیش از ۲۴ میلیارد ریال به شاکیان/۲-۳

بیش از ۲۴ میلیارد ریال در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان، در ده ماه امسال به شاکیان در خراسان جنوبی برگشت داده شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تا پایان دیماه ۹۹، با پیگیری و بررسی شکایت‌های مردمی و گزارش‌های سامانه تلفنی ۱۲۴، ۲۴ میلیارد و ۸۰۷ میلیون و ۵۴۷ هزار ریال به شاکیان برگشت داده شده است.

جرجانی افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته که مبلغ آن ۹ میلیارد و ۹۰۰ هزار ریال بود، رشدی حدود ۱۶۰ درصدی داشته است.

وی گفت: همچنین در این مدت، ۷۱ هزار و ۲۲۳ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی و غیر صنفی خراسان جنوبی به صورت مستقل و یا در قالب گشت مشترک با سایر دستگاه‌های نظارتی انجام شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در این راستا یک هزار و ۱۷۵ فقره پرونده تخلف نیز به ارزش ۴۲ میلیارد و ۷۸۶ میلیون ریال برای واحد‌های متخلف در استان تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

یک نفر دیگر در خراسان جنوبی قربانی کرونا/۲-۳

با ثبت یک مورد فوت جدید در بیماران کرونایی آمار فوت ناشی ازاین بیماری در خراسان جنوبی به ۷۴۲ نفر رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۷ آزمایش تشخیص کرونا در خراسان جنوبی انجام شد که مجموعا ۵ بیمار جدید شامل ۲ بستری و ۳ سرپایی شناسایی شدند.

دکتر مهدی زاده افزود: از این تعداد ۱ مورد از بیرجند، ۱ مورد از قاین، ۱ مورد از نهبندان و ۲ مورد از درمیان بوده است.

وی گفت: در حال حاضر ۱۴۴ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۲۵ نفر کرونا مثبتند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: از این تعداد ۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال عمومی ۱ نفر وخیم است.

وی افزود: از ابتدای شیوع کرونا تا امروز ۱۴ هزار و ۲۹۴ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب ترخیص شده یا در حال حاضر در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

مهدی زاده گفت: تا روز گذشته ۳۷ هزار و ۱۱۴ آزمایش تشخیص کرونا در خراسان جنوبی گرفته شده که منجر به شناسایی ۲۲ هزار و ۵۳ بیمار شد.

وصول جریمه ۷۱۳ میلیون ریالی متهم قاچاق تلویزیون در بیرجند/۴

جریمه ۷۱۳ میلیون ریالی از سوی متهم قاچاق تلویزیون در بیرجند وصول شد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان گفت: در پی اخبار و اطلاعات واصله مبنی بر فروش و نگهداری تلویزیون‌های رسیوردار در  شهر بیرجند اکیپی از ماموران پلیس آگاهی استان از یک واحد صنفی تعداد ۵ دستگاه تلویزیون قاچاق کشف و گزارش آن برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شد.
محمد حسین اشرفی افزود: پس از بررسی پرونده در شعبه چهارم و دریافت پاسخ استعلامات از گمرک و محرز شدن تخلف، متهم علاوه بر ضبط کالا‌های مکشوفه به پرداخت  ۷۱۳ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گفت: پس از ابلاغ رأی و پیگیری‌های اجرای احکام، دادنامه صادره با رعایت تشریفات قانونی اجرا و تمام جریمه وصول شد.

معرفی آیت الله آیتی در دوشنبه با مفاخر/۲-۳

دومین دوشنبه با مفاخر خراسان جنوبی، آیت الله محمد باقر آیتی را معرفی می‌کند.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت:این برنامه، فردا ۱۳ بهمن ساعت ۱۹ از طریق صفحه اینستاگرامی khjfarhang منتشر خواهد شد.

محمود رمضانی افزود: آیت الله محمد باقر آیتی از عالمان دینی برجسته کشور بود که در طول عمر با برکت خود کتاب‌های فراوانی در رشته‌های مختلف علوم اسلامی، چون فقه و اصول، حدیث، تفسیر، تاریخ، کلام، رجال و درایه، قرائت و تجوید، شعر و ادب به زبان‌های عربی و فارسی تألیف کرده است و شماره آن‌ها به ۶۲ اثرمی رسد.

وی گفت: مرحوم آیتی، علاوه بر مقام رفیعش در علوم اسلامی، ادیب بلند پایه‌ای بود که به عربی و فارسی شعر می‌سرود و به «صافی» و «عاصی» تخلص داشت و دیوان شعرش قریب دو هزار بیت دارد.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به این که دوشنبه‌های با مفاخر، با هدف معرفی مفاخر خراسان جنوبی به مردم استان و کشور و همچنین نسل جوان و در راستای پاسداشت علم، فرهنگ و فرهیختگان برنامه ریزی شده است، افزود: در طول این برنامه، ۱۲ نفر از مفاخر استان معرفی خواهند شد.

در اولین برنامه دوشنبه‌های با مفاخر، به معرفی ابن حسام خوسفی، شاعر، فقیه و اندیشمند قرن هشتم و نهم پرداخته شد.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*