آخرین خبر :

اخبار خراسان جنوبی /  بهره برداری از ۲ کلاس درس بشرویه

 

 

 

 

 

بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استحقاق‌سنجی کنند

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان قاینات پیگیری می‌شود

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای شورای اسلامی: مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان قاینات را در تهران پیگیری می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی؛ نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای شورای اسلامی در جلسه بررسی تخصیص اعتبار به بیمارستان دوم قاین در اعتبارات سال ۱۴۰۰مشکلات بهداشت و درمان قاین با اشاره به مشکلات مطرح شده در خصوص تامین نیروی انسانی، تامین آمبولانس و تکمیل و ساخت اورژانس در شهرستان گفت: درخواست‌هایی مطرح شده موارد مربوطه را در تهران پیگیری می‌کنیم.

اسحاقی همچنین در دیداراعضای شرکت تعاونی کامیون داران نیمبلوک وامام جمعه نیمبلوک گفت:با توجه به این که نیمبلوک به عنوان یکی از نقاط درحوزه حمل و نقل شناخته می‌شود راه اندازی باربری یکی از نیازهاست که پیگیری می‌کنیم.
وی در دیدار با شهرداران شهرستان قاینات هم در خصوص برخی از مشکلاتی همچون تامین قیررایگان، ماشین آلات و تجهیزات آتش نشانی، تعیین تکلیف شهر قدیم قاین، افزایش سهم شهرداری‌ها از ارزش افزوده قول پیگیری داد.

 

حضور متفاوت و ماندگار برای پاسداشت انقلاب

حضور متفاوت و ماندگار برای پاسداشت انقلاب

بیرجند – ایرنا – حرکت خودرویی و خانوادگی مردم خراسان جنوبی از جمله در شهر بیرجند در روز ۲۲ بهمن با وجود شرایط ناشی از شیوع کرونا چنان شور و حرارتی داشت که حضوری متفاوت و ماندگار را برای پاسداشت انقلاب اسلامی در این دیار ثبت کرد.

به گزارش ایرنا مردم با خودروهایشان در حالی که آنها را با پرچم جمهوری اسلامی و تصاویر امام راحل، مقام معظم رهبری، سردار شهید سلیمانی و دست نوشته‌ها تزیین کرده بودند، قبل از ساعت ۱۰ امروز – چهارشنبه – زمان رسمی شروع راهپیمایی خودرویی ۲۲ بهمن در مبدا حضور یافتند.

محل حضور و حرکت مردم در شهر بیرجند تقاطع بلوار شهید صیاد شیرازی و بلوار امام رضا (ع) به سمت بلوار پاسداران بود که حوالی ساعت ۱۰ کاروان خودروها در این مسیر از پیش تعیین شده به حرکت درآمد و تا مزار شهدای گمنام و انتهای بلوار پاسداران ادامه یافت.

زن و مرد، پیر و جوان همه با ماسک آمده بودند و شور و نشاط مخصوص ۲۲ بهمن که جشن ملی ایرانیان محسوب می‌شود، برای دریافت پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران دیدنی بود و در طول مسیر هم نوجوانان و جوانان پرچم‌ها را از داخل خودرو به حرکت در می‌آوردند.

به دلیل شیوع ویروس کرونا و مخاطراتی که همچنان وجود دارد، تدابیر برگزارکنندگان مراسم و تلاش نیروهای حاضر در صحنه این بود که پیاده‌روی منجر به اجتماع افراد صورت نگیرد و حرکت خودروها نیز روان باشد.

صدها پرچم و دل نوشته از داخل خودروها بیرون آمد و مردمی که منتظر آغاز راهپیمایی ۲۲ بهمن بودند، این بار نشان دادند که کرونا هم نمی‌تواند بین آنان و آرمان‌های انقلاب اسلامی فاصله بیندازد.

خیلی‌ها گفتند که چنین حضور خانوادگی مردم داخل خودروها پس از یک سال درگیری با ویروس کرونا و مصائب ناشی از آن، اتفاق مبارکی است و باعث تجدید روحیه می‌شود.

این حضور مردم را که به گفته برخی شاهدان، بلوار پاسداران بیرجند تاکنون چنین ترافیک خودرو را به خود ندیده است، باید پاس داشت چنانکه قشرهای مختلف مردم امروز بار دیگر برای پاسداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آمدند.

حضور مردم شورانگیز بود

علی آبادی یکی از شرکت کنندگان که به همراه خانواده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این راهپیمایی شرکت کرده، معتقد است که حضور امروز مردم شورانگیز است و بعد از خستگی کرونایی نشاطی دوباره برای تقویت همدلی و همبستگی به همراه داشت.

وی ادامه داد: نمایش خودرویی مردم خودجوش است و پیام انقلاب اسلامی را بیش از پیش به جهان می‌رساند.

این شهروند گفت: مردم ما همچنان پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند و این حضور خاری بر چشم همه دشمنان است.

وی از اهمیت حضور فرزندانش در این راهپیمایی گفت و افزود: اغلب بچه‌ها خودشان علاقه‌مند به حضور در این گونه مراسم هستند و همراه ما می‌آیند.

گروه‌های سرود خیابانی نیز با حضور نوجوانان در جای جای مسیر راهپیمایی سرودهای انقلابی را اجرا کردند که مورد استقبال و تشویق مردم و رهگذران قرار گرفت.

ما فرزندان انقلابیم

خانمی با ۲ فرزند است که به همراه همسرش در این مراسم حضور داشت، گفت: ما فرزندان انقلابیم و از آرمان‌هایمان در سخت‌ترین شرایط‌ دست نخواهیم کشید.

محمدپور افزود: فزرندان ما امروز با شوق و اشتیاق بیشتر از پدر و مادرها حضور یافتند که قابل توجه است.

وی گفت: این حضور مردم و وفاداری آنها اشک شوق را بر گونه‌ها جاری می‌سازد زیرا این نظام و انقلاب هزینه‌های زیادی را برای بقا و تداوم خود پرداخت کرده است.

این شهروند افزود: در سال‌های گذشته خیلی‌ها از راهپیمایی‌های اجباری در ایران حرف می‌زدند اما در این وضعیت کرونا حضور خودجوش مردم در راهپیمایی خودرویی ۲۲ بهمن پاسخ محکمی به آنها است.

میثاق با ولایت

پیراسته از یادگاران انقلاب هم امروز آمده تا ثابت کند جوانان دیروز با همراهی جوانان و نوجوانان امروز میثاق با ولایت را با حضور حماسی لبیک می‌گویند.

وی معتقد است: احساس مردم به انقلاب بعد از گذشت سال‌ها فرقی نکرده چون این انقلاب مردمی است.

پیراسته گفت: این مسیر همچنان ادامه خواهد داشت و به کوری چشم دشمنان این اتحاد و همدلی مردم در حال تقویت است.

وی افزود: اتحاد و حضور حماسی مردم ایران در مناسبت‌های مختلف همواره جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و این مسیر ادامه دارد.

راهپیمایی ۲۲ بهمن روز چهارشنبه به ۲ شیوه خودرویی و در فضای مجازی همزمان با سراسر کشور در ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی برگزار شد.

 

 

 

 

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی:

پنج هزار و ۵۳۰ نفر در خراسان جنوبی مشمول دریافت بیمه بیکاری شدند

پنج هزار و ۵۳۰ نفر در خراسان جنوبی مشمول دریافت بیمه بیکاری شدند

بیرجند-مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی گفت: بعد از شیوع کرونا ۶ هزار و ۲۲۹ نفر از استان در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کردند که پنج هزار و ۵۳۰ نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا محمدی ظهر دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: در خراسان‌جنوبی تعداد ۱۲۱ هزار و ۸۵۶ بیمه شده اصلی و بیش از ۲۵ هزار مستمری بگیر تأمین اجتماعی داریم.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه مجموع بیمه‌شدگان اصلی و مستمری بگیران و افراد تبعه شان در خراسان‌جنوبی ۳۸۵ هزار و ۹۴۶ نفر می‌شود، بیان‌کرد: در مجموع حدود ۵۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

محمدی ادامه‌داد: با شیوع بیماری کرونا بسیاری از کارگران واحدهای مختلف بیکار شدند که حدود ۶ هزار و ۲۲۹ نفر آنان در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کردند که در نهایت پنج هزار و ۵۳۰ نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری شدند.

وی با اشاره به طرح ۳۰۷۰ در سازمان تأمین اجتماعی گفت: براساس این طرح ۳۰ خدمت تأمین اجتماعی در راستای کاهش مراجعات بیمه شدگان و مستمری بگیران به شعب و کاهش ۷۰ میلیون بار مراجعه به صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: پرداخت هدیه ازدواج، استعلام وضعیت دریافت مستمری، دریافت برخط بیمه اختیاری، دریافت غیرحضوری اعتراض کارفرما و … از جمله خدمات تأمین اجتماعی است که با اجرای طرح به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود.

محمدی بیان‌کرد: یکی از برنامه‌های بسیار مهم سازمان تأمین اجتماعی حذف دفترچه‌های بیمه از اول اسفند ماه است و از این تاریخ به بعد بیمه شدگان می‌توانند با ارائه کارت ملی، شناسنامه و یا جلد دفترچه بیمه از خدمات پزشکی و درمانی بهره‌مند شوند.

وی ادامه‌داد: نوزادان تازه متولد شده نیز تا یک ماهگی می‌توانند با استفاده از کد ملی مادر از خدمات پزشکی استفاده کنند.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا تاریخ سی ام دی ماه سال جاری ما پنج هزار و ۵۰۰ خدمت را به صورت غیر حضوری به شهروندان ارائه کرده‌ایم.

محمدی اظهار کرد: ما ماهیانه در راستای تعهدات بلند مدت ۴۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، برای تعهدات کوتاه مدت چهار میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان و در راستای بیمه بیکاری دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌کنیم.

وی یادآور شد: در مجموع برای تعهدات خود در ماه حدود ۵۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌کنیم.

بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استحقاق‌سنجی کنند

بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استحقاق‌سنجی کنند

بیرجند – ایرنا – مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: خدمات تامین اجتماعی از ابتدای اسفند امسال همزمان با سراسر کشور در این استان تمام الکترونیک می‌شود و همه بیمه‌شدگان در روزهای آینده استحقاق‌سنجی کنند.

فرزاد فیروزی روز دوشنبه در نشست خبری افزود: تولید دفترچه در شعب و دفاتر تامین اجتماعی از اول اسفند متوقف می‌شود و توقف تولید دفترچه تامین اجتماعی به این معنا نیست که دفترچه‌های دست مردم ابطال یا جمع‌آوری می‌شود.

وی گفت: زیرساخت‌های خوبی برای ارایه درمان الکترونیکی فراهم شده و طی ۶۰ سال گذشته که ارایه خدمت به صورت دفترچه‌ای انجام می‌شده، این اقدام منحصر به‌فرد است.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی تصریح کرد: براساس دستورالعملی که از سازمان تامین اجتماعی دریافت شده از اول اسفند ۹۹ ملاک خدمات تامین اجتماعی داشتن استحقاق درمان است و داشتن یک مدرک هویتی که می‌تواند کارت ملی، شناسنامه یا دفترچه بیمه از قبل باشد برای ارایه خدمات ضروری است.

وی توضیح داد: برای نوزادانی که تازه متولد می‌شوند تا قبل از اینکه به ثبت احوال مراجعه و شناسنامه دریافت شود، ملاک خدمات درمانی همان کد ملی مادر است که تا یک ماه بعد تولد، اعتبار خواهد داشت.

فیروزی گفت: جامعه هدف می‌توانند با مراجعه به سایت تامین دات آی ار، شماره‌گیری #۱۴۲۰*۴*، استفاده از اپلیکیشن تامین من که در کافه بازار وجود دارد و #۶۶۶*۱* به صورت سامانه‌ای استحقاق‌سنجی کنند.

وی اظهار داشت: اگر فرد از طریق سامانه‌ها استحقاق‌سنجی کند و مثبت نباشد در حالی که حق بیمه پرداخت کرده است باید از طریق سامانه گویای ۱۴۲۰ تامین اجتماعی رفع اشکال کند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان خراسان جنوبی گفت: بیمه‌شدگان در صورت هرگونه مشکل مالی به تامین اجتماعی مراجعه و در چند روز باقیمانده حتما وضعیت خود را استحقاق‌سنجی کنند تا در اخذ خدمات درمانی با مشکل مواجه نشوند.

وی افزود: وارد کردن اطلاعات هویتی از دیگر درخواست‌ها است و تاکنون اطلاعات هویتی روی دفترچه‌ها درج می‌شد که بیمه‌شدگان باید اطلاعات هویتی را تکمیل و تصدیق کنند و یکی از مهمترین آنها وارد کردن شماره تلفن همراه است زیرا بخشی از خدمات به صورت موبایلی انجام خواهد شد.

وی گفت: مطب‌ها از سه سال پیش در سامانه نسخ سازمان تامین اجتماعی ثبت‌نام کردند و بخش عمده‌ای از نسخه‌های پزشکان در مطب‌ها به صورت الکترونیک انجام می‌شود.

فیروزی گفت: بعد از مراجعه بیمار به مطب با وضعیت جدید، پزشک بیمار را با اطلاعات هویتی تطبیق می‌دهد و استحقاق درمان بررسی و شماره همراه بیمار در سیستم تجهیز نسخ درج می‌شود تا نسخه به صورت الکترونیکی تولید شود.

وی تاکید کرد: اگر دسترسی به سامانه الکترونیکی نبود باید براساس دستورالعمل سازمان از یک برگ کاغذ استفاده شود که نسخه بیمار به صورت سه برگی تولید و این نسخه از اول اسفند اعتبار خواهد داشت اما باید تاریخ، نام و نام‌ خانوادگی و کد ملی داشته باشد.

وی افزود: داروخانه‌ها بعد از مراجعه بیمار اگر با نسخه کاغذی روبه‌رو هستند، بیمار باید مدرک شناسایی را به پذیرش داروخانه تحویل دهد.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: داروخانه به ازای دارویی که به بیمار می‌دهد، ملزم به ارایه فاکتور است.

وی بیان کرد: در مورد اتباع بیگانه قبل از این براساس دفترچه خدمات می‌گرفتند که از اول اسفند براساس کد اختصاصی سامانه فیدا استحقاق‌سنجی خواهند شد.

فیروزی گفت: بیماران اورژانسی نیاز به استحقاق‌سنجی ندارند و در وضعیت پایدار بیمار این بررسی انجام می‌شود.

وی افزود: براساس قانون مکلفیم خدمات درمانی را به سمت خدمات الکترونیکی ببریم و در حال حاضر بیمارستان شهید رحیمی و حضرت ابوالفضل (ع) بیرجند به صورت صد درصد الکترونیکی ارایه خدمات می‌کنند.

وی تصریح کرد: سامانه‌های الکترونیک روزانه در حال گسترش و بهبود است و با تحولات قابل توجهی در این زمینه روبه‌رو هستیم که نتیجه بخش کیفیت خدمات درمانی می‌شود.

فیروزی گفت: در حال حاضر هیچ امکانی برای مدیریت و ساماندهی نظام درمان کشور جز رفتن به سمت نسخ الکترونیک وجود ندارد و هدف اصلی سازمان تامین اجتماعی به‌کارگیری منابع در ارتقا و بهبود خدمات درمانی است.

۵۰ درصد جمعیت خراسان جنوبی زیر پوشش خدمات تامین اجتماعی هستند که جمعیتی بالغ بر ۳۵۶ هزار نفر را پوشش می‌دهد.

 

کشف ۴ هزار و ۴۰۰ لیتر سوخت قاچاق در نهبندان/۴

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان از کشف ۴ هزار و ۴۰۰ لیتر سوخت قاچاق خارج از شبکه توزیع فراورده های نفتی در ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی سرهنگ رحیم گفت: مأموران انتظامی شهرستان نهبندان در ۴۸ ساعت گذشته هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی در بازرسی از ۳ اتوبوس مسافربری و یک کامیون موفق به کشف مقدار ۴ هزار و ۴۰۰ لیتر سوخت قاچاق شدند.
وی با بیان این که کارشناسان ارزش سوخت قاچاق کشف شده را بالغ بر ۵۲۴ میلیون ریال برآورد کردند، افزود: ماموران در این رابطه ۴ متهم دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

 

 

قدردانی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی از حضور تأثیرگذار مردم

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پیامی از مردم ولایتمدار خراسان جنوبی به خاطر حضور تماشایی در مراسم ۲۲_بهمن قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری صداو  سیما مرکز خراسان جنوبی، متن پیام آیت الله عبادی به شرح زیر است:قدردانی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی از حضور تأثیرگذار مردم

بسم الله الرحمن الرحیم

خداوند متعال را شکرگذاریم که در چهل و دومین سالگرد_انقلاب شکوهمند اسلامی، ملت همیشه در صحنه ایران، همچنان با استواری، در مسیر آرمان‌های #بنیانگذار_کبیر_انقلاب_اسلامی و مقام_معظم_رهبری (دامت برکاته) گام برداشته و با شور و شکوهی متفاوت‌تر از سال‌های گذشته، در ۲۲بهمن ۱۳۹۹، حماسه‌ای دیگر را رقم زده اند.

گزارش‌های دریافتی از جای جای استان خراسان جنوبی و کشور عزیزمان ایران اسلامی صحنه‌های بی نظیر از حضور تاریخی مردم در راهپیمایی_خودرویی ۲۲ بهمن و انعکاس دستاورد‌های نظام در بستر‌های گوناگون رسانه‌ای و حقیقی به نمایش گذاشت و امسال الحق و الانصاف ملت سنگ تمام گذاشتند و به دنیا ثابت کردند که در هر شرایطی و موقعیتی مسئله پشتیبانی از انقلاب اسلامی از امور دیگر جداست. توصیه می‌کنم لیبرال‌ها و آمریکاپرستان داخلی به صحنه ها‌ی امروز انقلاب نگاه کنند، این صدای رسای ملت در برابر سازش و خودباختگی است.

اینجانب ضمن شکرگذاری به درگاه خداوند متعال و افتخار به وجود مردمی آگاه و با بصیرت، از حضور شما مردم شریف استان خراسان جنوبی که در برنامه‌های یوم الله دهه فجر و بویژه روز ۲۲ بهمن ماه حماسه‌ای دیگر را در تجدید بیعت با امام المسلمین حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، شهدا و آرمان‌های انقلاب اسلامی خلق نموده اید، تشکر و قدردانی می‌نمایم.

از همت والا و اقدامات ارزشمند جوانان فعال انقلابی در عرصه فضای_مجازی و نهاد شورای_هماهنگی_تبلیغات_اسلامی و همچنین صدا وسیما و اصحاب رسانه که در طول دهه فجر انقلاب اسلامی تلاش و فعالیت موثری داشته اند، صمیمانه سپاسپگزارم.سید علیرضا عبادی
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند

کشف ۲۸۰میلیون ریال احشام قاچاق در سرایان/۴

مأموران انتظامی شهرستان سرایان در بازرسی از یک وانت پیکان ۲۸۰میلیون ریال احشام قاچاق کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی فرمانده انتظامی سرایان گفت: مأموران در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام گشت زنی در محور‌های مواصلاتی شهرستان سرایان به یک وانت پیکان مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.
سرهنگ وطن دوست افزود: مأموران با هماهنگی مقام قضائی، در بازرسی از وانت پیکان ۱۴رأس گوسفند قاچاق کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان سرایان گفت: مأموران در این رابطه ۲متهم دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

افتتاح دومین ایستگاه ثابت پایش کیفی هوای شهری بیرجند/۲-۳

دومین ایستگاه ثابت پایش کیفی هوای شهری بیرجند در دهمین روز از دهه فجر به بهره برداری رسید.

 این ایستگاه سنجش گرد و غبار قابلیت سنجش همزمان ذرات با قطر ۲ونیم تا ۱۰میکرون را دارد.
اعتبار هزینه شده برای این پروژه ۱۴میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی مقابله با پدیده گرد و غبار است.
دعاگویان معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گفت: با توجه به اینکه استان از نظر آلودگی هوا، منشأ طبیعی دارد، حساسیت این دستگاه بیشتر از دستگاه قبلی است و اطلاعات این ایستگاه به صورت ۲۴ساعته،  ساعت ۱۱هر روز روی سامانه پایش کیفی هوای کشور قابلیت استفاده برای مراجع ذی زبط و عموم مردم را دارد.

هزار و ۲۰۰ قطعه مرغ فاقد مجوز در شهرستان نهبندان/۴

هزار و ۲۰۰ قطعه مرغ غیرمجاز در شهرستان نهبندان کشف شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان گفت: مأموران انتظامی شهرستان نهبندان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک کامیون مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ رحیمی افزود: مأموران در بازرسی از کامیون هزار و ۲۰۰ قطعه مرغ زنده قاچاق به ارزش ۳۶۰ میلیون ریال کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان گفت: ماموران در این رابطه یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف ۴۰ هزار نخ سیگارخارجی قاچاق در قاین/۴

ماموران انتظامی شهرستان قاین در بازرسی از یک اتوبوس مسافربری ۴۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق در این شهرستان کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، فرمانده انتظامی شهرستان قاین گفت:  مأموران ایست و بازرسی شهید “غلامی” شهرستان قاین هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک اتوبوس مسافربری مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.
سرهنگ زال بیکی افزود: ماموران دربازرسی از اتوبوس سیگار خارجی قاچاق به  ارزش ۱۶۰ میلیون ریال کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان قاین گفت: ماموران در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

آغاز المپیاد ورزشی دورن باشگاهی در آیسک/۷

المپیاد ورزشی درون باشگاه‌های باشگاه ورزشی ثامن آیسک به مناسبت دهه مبارک فجر آغاز شد.

مرتضی طحان مدیر باشگاه ورزشی ثامن آیسک گفت: نخستین المپیاد ورزشی درون باشگاه‌های این باشگاه با شرکت ۶تیم در رده نونهالان به مدت دو روز در سالن ورزشی شهدای آیسک برگزار خواهد شد.

باشگاه ورزشی ثامن آیسک هم اکنون با ۱۲۰ ورزشکار در رشته فوتسال فعالیت دارد.

وقف سهم آب به همت بانوی نهبندانی/۲

بانوی نهبندانی سه ساعت آب از قنات روستای کریم آباد دهستان میغان بخش مرکزی شهرستان نهبندان را وقف کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهبندان  گفت: خدیجه ذوالفقاری این موقوفه را به نیت عزاداری سیدالشهدا (ع) وقف کرد.
حمید بهادری ارزش این موقوفه را ۱۵۰ میلیون ریال اعلام کرد.
وی با بیان اینکه با ثبت این وقف جدید از ابتدای سال جاری تاکنون در نهبندان ۶ وقف جدید به ثبت رسیده است، افزود:اکثر موقوفات شهرستان نهبندان با نیت عزاداری و مذهبی به ثبت رسیده است که نشان از اعتقادات و پیشینه مذهبی مردمان این خطه دارد.

فرمانده ارشد نظامی: توانمندی دفاعی ایران باعث سربلندی است/۳

فرمانده ارشد نظامی: توانمندی دفاعی ایران باعث سربلندی است

بیرجند – ایرنا – فرمانده ارشد نظامی ارتش در خراسان جنوبی گفت: توانمندی ایران اسلامی در حوزه دفاعی باعث افتخار و سربلندی ما در جهان است و توان دفاعی دریایی ما با پیشرفت‌های چشمگیر لرزه بر تن دشمن می‌اندازد.

امیر سرتیپ دوم ستاد محمود محمودی سه‌‎شنبه شب در آیین «شکوه صبر و شکر» به همراه گلبانگ الله اکبر و نورافشانی در محل امامزادگان باقریه (ع) بیرجند افزود: ما جنگ‌طلب نیستیم اما اقتدار نظامی ما لرزه بر تن دشمنان انقلاب و نظام می‌اندازد.

وی با بیان اینکه همه ما باید دنباله‌رو اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی باشیم گفت: باید انقلاب ما با قدرت به مسیر خودش ادامه دهد تا پرچم آن به دست صاحب اصلی‌اش برسد.

فرمانده لشکر عملیاتی ۳۰ ارتش بیرجند اظهار داشت: قبل از ورود امام راحل در ایران حکومت نظامی بود و نیروهای نظامی در مراکز حساس کشور مستقر بودند اما اراده خداوند متعال باعث بیعت نیروی هوایی ارتش در ۱۹ بهمن شد و ضربه سنگینی را بر پیکره دولت بختیار وارد کرد.

وی افزود: صبح ۲۲ بهمن فرماندهان ارشد نظامی در ستاد ارتش براساس قسم خود مبنی بر دفاع از کشور و مردم به این نتیجه رسیدند که باید اعلام بی‌طرفی کنند و دیگر دست به سرکوب و جلوگیری از حرکت انقلابی مردم نزنند.

فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی گفت: روز ۲۲ بهمن بیانیه ۲ خطی توسط ارتشیان مبنی بر اینکه از آنجا که ارتش وظیفه دفاع از آب و خاک و مردم کشور را دارد، ما اعلام بی‌طرفی می‌کنیم را صادر کردند و در سر درب تمام پادگان‌ها پرچم سفید و بی‌طرفی نصب شد.

وی ادامه داد: با این تصمیم ارتش، مردم چند ساعت بعد بدون هیچ مقاومتی مراکز حساس کشور را تصرف کردند و در نهایت ظهر ۲۲ بهمن با حضور در رادیو و تلویزیون، صدای انقلاب به گوش مردم رسید.

وی گفت: وقتی امام راحل اعلام کرد که جز تعدادی محدودی از سران ارتش، بقیه نظامیان از بدنه مردم هستند، چقدر هدف و پیش‌بینی بلندی در روند انقلاب بود.

امیر محمودی عنوان کرد: علاوه بر ۲ رکن اصلی انقلاب یعنی رهبری و مردم، تصمیم ارتش در اعلام بی‌طرفی هم نقش موثری در روند پیروزی انقلاب اسلامی داشت.

وی افزود: از روز ۲۲ بهمن ارتش جمهوری اسلامی به خدمت انقلاب درآمد و تا امروز در کنار سایر نیروهای مسلح از کیان جمهوری اسلامی ایران با قدرت دفاع می‌کند.

فرمانده لشکر عملیاتی ۳۰ ارتش اظهار داشت: آرزو داریم تمامی دستگاه‌ها، مسوولان و جنبه‌های مختلف کشور به سطحی از پیشرفت و تکامل برسند تا دیگر مشکلی در جامعه اسلامی خود نداشته باشیم.

وی گفت: امروز با گذشته ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از قدرتمندترین نیروهای مسلح جهان را داریم و در برخی زمینه‌ها جرو پنج قدرت برتر جهان هستیم که باعث افتخار همه ایرانیان است.

سرتیپ دوم محمودی ادامه داد: در حوزه موشکی که یکی از حوزه‌های قدرت دفاعی موثر دنیاست جزو کشورهای برتر جهان هستیم و در حوزه سایبری و پهپادی امروز ایران یکی از برترین‌های دنیاست.

وی گفت: امیدواریم در آینده نزدیک جمهوری اسلامی علاوه بر قدرت نظامی در سایر مولفه‌های قدرت هم به حدی برسد تا مردم در رفاه و آرامش زندگی ‌کنند.

این آیین در شب ۲۲ بهمن چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با حضور مسوول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین و جمعیت محدود در امامزادگان باقریه بیرجند برگزار شد.

 

 

 

افتتاح یک طرح ورزشی در فردوس/۷

یک طرح ورزشی در سال روز پیروزی انقلاب اسلامی در فردوس به بهره برداری رسید.

با حضور سردار قاسمی فرمانده سپاه انصار الرضا استان یک باشگاه بدنسازی با مشارکت دانشگاه فنی مهندسی فردوس و ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان با اعتبار ۵۰۰میلیون تومان افتتاح شد.

این باشگاه در سالنی به وسعت ۱۷۵متر مربع با ۴۰دستگاه افتتاح شد

 بهره برداری از ۲ کلاس درس بشرویه/۲

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در دهمین روز دهه مبارک فجر عملیات اجرایی احداث نمازخانه دبستان روستای کرغند شهرستان قاین آغاز شد و ۲ کلاس درس نیز در بشرویه به بهره برداری رسید.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمد علی واقعی در آیین کلنگ زنی نمازخانه روستای کرغند شهرستان قاین، تصریح کرد: این نمازخانه با زیر بنای ۱۵۵ متر مربع احداث می شود و برای احداث آن مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان مورد نیاز است که تمام این مبلغ از سوی خیر این روستا تأمین و هزینه می شود.

وی با اشاره به برخورداری یکصد دانش آموز این دبستان از مزایای این طرح اظهار کرد: علاوه بر این، امروز  طرح توسعه ۲ کلاسه ی دبستان انقلاب اسلامی روستای غنی اباد شهرستان بشرویه نیز به بهره برداری رسید.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، اضافه کرد: این طرح آموزشی با مشارکت  خیرین نیکوکار با زیر بنای متر ۱۱۰متر مربع و اعتبار ۴۵۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید که با بهره برداری از آن ۸۰ دانش آموز از نعمت کلاس استاندارد برخوردار شدند.

یادواره شهید سرحدی و شهیده سرتنگی در بیرجند برگزار می شود/۲

    
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با خانواده شهید سرحدی و شهیده سرتنگی دیدار کرد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، در این دیدار معاون امور هنری و سینمایی این اداره کل، مشاور مدیر کل، مدیر آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان بیرجند، رئیس بنیاد شهید و مدیر هنرستان هنرهای زیبای بیرجند نیز حضور داشتند.
گفتنی است ۲۸ اسفندماه نیز یادواره ای برای شهید سرحدی و شهیده معصومه محمودی سرتنگی در محل هنرستان دخترانه هنرهای زیبا با حضور خانواده این دو شهید و با تعداد کم و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

 

 

 

برگزاری مسابقات تیراندازی با تفنگ بادی در سرایان/۷

اولین روز از مسابقات تیراندازی کارکنان ادارات در رشته تفنگ بادی آقایان با حضور فرماندار و رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان در سالن تیراندازی سرایان برگزار شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، مسابقات تیراندازی ادارات با سلاح های بادی به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر در سالن تیراندازی (سالن ورزشی نیایش) سرایان برگزار شد.

برگزاری جلسه استعدادیابی فوتسال بانوان بشرویه/۷

برگزاری جلسه استعدادیابی فوتسال بانوان شهرستان بشرویه

جلسه برگزاری استعدادیابی فوتسال بانوان شهرستان بشرویه برگزار شد

به گزارش امروز خراسان جنوبی به مناسبت چهل ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و بزرگداشت سردارسپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی جلسه استعدادیابی فوتسال بانوان برگزار شد .
این جلسه درمحل سالن ورزشی بشارت وبا حضور ۷۰ ورزشکار زن برگزارشد

فرماندار

 سرایان امکانات ورزشی خوبی دارد/۷

بازدید فرماندار شهرستان از خانه ورزش سرایان

رسولی مقدم فرماندار شهرستان سرایان از خانه ورزش این شهرستان بازدید کرد

به گزارش امروز خراسان جنوبی، رسولی مقدم،فرماندار این شهرستان همزمان با دهه فجر،در حاشیه مسابقه تیراندازی از خانه ورزش سرایان بازدید کرد .
رسولی مقدم در این بازدید باتشکر از برگزار کنندگان و دست اندر کاران این مسابقه گفت: شهرستان سرایان باوجود محرومیت دارای امکانات خوب ورزشی می باشد که این امکانات از برکات انقلاب اسلامی می باشد .
وی با اشاره به ظرفیت قابل توجه ورزشکاران و قهرمانان سرایان افزود : مسابقات، قهرمانی و قهرمان پروری در ورزش خوب است اما مهمتر از آن اخلاق ورزشی و منش پهوانی است که باید بیش از پیش مورد توجه ورزشکاران و جوانان قرار بگیرد و با الگو برداری از اسطوره های اخلاق ورزشی در این مسیر قدم بردارند و منش پهوانی خود را تقویت کنند.

برگزاری مسابقات بومی و محلی در آیسک/۷

برگزاری مسابقات بومی و محلی در آیسک

مسابقات بومی و محلی همزمان با دهه مبارک فجر در مجموعه ورزشی شهدای شهر آیسک برگزار گردید.

به گزارش امروز خراسان جنوبی مسئول پیگیری ورزش و جوانان شهر آیسک گفت: مسابقات بومی و محلی در رشته های گوکبقال، طناب کشی و دال پلان در محل مجموعه ورزشی شهدای شهر آیسک برگزار گردید که در این مسابقات تعداد ۷۰ نفر ورزشکار با یکدیگر به رقابت پرداختند.
عربی افزود : دیدار دوستانه گوکبقال بین تیم های یاران قویدل و یاران غلامی برگزار گردید که در پایان تیم یاران قویدل توانستند بازی را به نفع خود به پایان برسانند.
وی ادامه داد : در ادامه مسابقات طناب کشی و دال پلان که در زمین چمن مصنوعی برگزار شد ، در مسابقات طناب کشی تیم یاران یحیی صیاد محمدی به مقام اول رسیدند و در مسابقات دال پلان که تعداد ۲۰ نفر ورزشکار حضور داشتند که پس از یک رقابت سخت سجاد واله،مجید قویدل و حمید سکندری به ترتیب حائز مقامهای اول تا سوم شدند.

افزایش چهار برابری بودجه راه خراسان جنوبی

وزیر راه و شهرسازی از افزایش چهار برابری بودجه راه استان خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان جنوبی؛ اسلامی گفت: بودجه راه‌های خراسان جنوبی را از ۱۳۰میلیارد تومان، به ۵۴۰ افزایش چهار برابری بودجه راه خراسان جنوبیمیلیارد تومان در سال آینده خواهیم رساند.

به گفته وی از مجموع ۴۵۰کیلومتر بزرگراهی که در ایام دهه فجر در کشور افتتاح شده ۲۰درصد در خراسان جنوبی بوده است و به همین میزان پروژه جدید شروع می‌کنیم که سهم بسیار ممتازی برای این منطقه است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با سیاستی که به منظور جبران عقب ماندگی‌های مرزی در وزارتخانه اتخاذ شده، کشور در دو محور محرومیت زدایی و توسعه و پیشرفت متوازن تبدیل به کارگاه شده است.

اسلامی ضرورت راه سازی در داخل افغانستان را از جمله تصمیماتی عنوان کرد که در همین دولت اجرایی شده و گفت:بیش از ۷۵درصد پیشرفت آن در ۲سال اخیر صورت گرفته است.

وی با تأکید بر این که توسعه حمل و نقل، موتور محرکه اقتصاد است، اظهار داشت: طول بزرگراه‌های کشور از ۱۲هزار و ۵۰۰کیلومتر به ۲۰هزار کیلومتر تا پایان دولت خواهد رسید که نشان از یک باور و اعتقاد و یک وعده صادق است.

اثر کبری فارغ بال از خراسان جنوبی به عنوان برگزیده شناخته شد/۲

اثر کبری فارغ بال از خراسان جنوبی به عنوان برگزیده شناخته شد

نخستین مهرواره کشوری «پرواز لالایی‌ها» با هدف ترویج میراث معنوی لالایی در کانون استان گلستان با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان با اعلام این خبر گفت: فراخوان  این مهرواره با هدف ترویج میراث معنوی لالایی، احیای لالایی‌های اقوام و خلق آثار جدید در چهار بخش«کودک»، «نوجوان»،« بزرگسال»،«پدربزرگ و مادربزرگ‌ها» همزمان با هفته ملی کودک توسط  کانون استان گلستان  منتشر شد.

بر همین اساس تعداد  ۴۶ اثر لالایی در قالب فایل‌های صوتی و تصویری از استان خراسان جنوبی به دبیرخانه‌ی این مهرواره ارسال شد که  از این بین، اثر «کبری فارغ بال» از شهرستان قاینات در بخش پدر بزرگ و مادر بزرگ‌ها به عنوان برگزیده معرفی شد.

شعارهای انقلاب، تاریخ انقضا ندارد/۳

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین گفت: شعار های انقلاب اسلامی برخاسته از سرشت آدمی است و تاریخ انقضا ندارد.

حجت الاسلام تویسرکانی در مراسم پایانی ۲۲ بهمن در بیرجند با ولایی خواندن مردم خطه خراسان جنوبی گفت: این انقلاب علاوه بر اینکه یک انقلاب سیاسی ، مردمی و اجتماعی بود پشتوانه خدایی داشت که برای ظهور حضرت حجت زمینه سازی کرد.

وی با بیان اینکه به ۲۲ بهمن و انقلاب اسلامی ایران باید نگاهی قرآنی داشت گفت: این انقلاب یک معجزه بود که پشتوانه ای مافوق بشری داشت چرا که در چشم دوست و دشمن نمی گنجید که این انقلاب به پیروزی برسد.

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: این بیانیه باید سرلوحه کار نخبگان و فرهیختگان و آحاد جامعه قرار بگیرد.

حجت الاسلام تویسرکانی با بیان این که دشمنان انقلاب در جهل به سر می برند گفت: آن ها انقلاب را نمی فهمند و از سر روست که تصمیم گیری هایشان همیشه غلط و نقش هایشان نقش بر آب است.

وی گفت: انعطاف پذیر بودن ، آمادگی برای تصحیح خطاها به اصول پایبند بودن، مرزبندی با رقیبان و دشمنان ، فاصله نگرفتن از ارزش‌ها ، از ویژگی های سلبی و ایجابی این انقلاب است که با رعایت آن می توانیم این انقلاب را به ظهور منتهی کنیم.

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به ضرورت معرفی این انقلاب به دنیا گفت: انقلاب ما مظلوم است و یکی از شاخصه های مظلومیت این است که دوستان آن مهارت شناخت آن به دیگران را نداشتند و در مقابل ، دشمنان آن تا توانستند علیه آن تبلیغ کردند.

حجت الاسلام تویسرکانی با بیان اینکه عملکرد نادرست مسئولان باعث دلزدگی مردم می شود گفت: فساد اقتصادی، سیاسی و اجتماعی توده چرکینی است که اگر به بدنه حکومت ها وارد شود، به مشروعیت آن ضربه می‌زند.

وی گفت: طهارت اقتصادی شرط مشروعیت همه مقامات حکومت جمهوری اسلامی ایران است و همه باید از شیطان حرص برحذر باشند و از خداوند در این باره کمک بخواهند و دستگاه‌های نظارتی هم از تشکیل نطفه فساد و گسترش آن پیشگیری کنند.

حجت الاسلام تویسرکانی بیان اینکه خون شهدا ضامن پیروزی این انقلاب است گفت :با این حال دشمنانی داریم که نمی‌خواهند این انقلاب تبدیل به یک الگو برای مردم دنیا شود.

ارزش‌های انقلاب تغییر نکرده است/۳

نماینده، ولی فقیه در بسیج مستضعفان: ارزش‌های انقلاب با گذشت ۴۲ سال تغییر نکرده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی حجت الاسلام توسیرکانی در مراسم محوری صبر و شکر استقلال آزادی ارزش‌های انقلاب تغییر نکرده استو عدالت را از ارزش‌های انقلاب دانست و گفت: این ارزش‌ها بعد از ۴۲ سال همان ارزش‌ها است و هیچ تغییری نکرده است.

وی افزود: دشمنان از ترفند‌های مختلفی برای براندازی انقلااب اسلامی استفاده کردند، اما به پشتوانه اسلام، ملت غیور و رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب ناکام ماندند.

نماینده، ولی فقیه در بسیج مستضعفان گفت: ما به دنبال تمدن نوین اسلامی در جهان هستیم و باید برای تحقق این آرمان خودمان را آماده کنیم.

امیر محمودی فرمانده ارشد آجا در خراسان جنوبی هم با اشاره به نقش ارزنده ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی‌گفت: بعد از ۴۲ سال ارتش جهوری اسلامی ایران یکی از قدرتمندترین نیرو‌های مسلح جهان است و توانسته در حوز‌های مختلف نظامی پیشرفت‌های زیادی را کسب کند.

جلوگیری از ورود ۸ کیلو گرم شیشه به استانهای دیگر/۴

فرمانده انتظامی نهبندان از کشف ۸ کیلوگرم شیشه که از مرز‌های شرقی کشور وارد شده بود در این شهرستان خبر داد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی سرهنگ رحیمی گفت: مأموران ایست و بازرسی”سهل آباد” شهرستان نهبندان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک سواری پراید مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از سواری پراید ۸ کیلو و ۵۰ گرم شیشه که از مرز‌های شرقی کشور وارد شده بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان گفت: مأموران در این رابطه یک خودرو توقیف و ۲ متهم دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

رزمایش کمک‌های مومنانه در آرین شهر قاین/۲-۳

رزمایش کمک‌های مومنانه درآرین شهر شهر ستان قاین برگزار شد.

۲۰۰ سبد غذایی به ارزش ریالی ۸۰ میلیون تومان بین خانواده‌های زندانی و خانواده‌های آسیب دیده از کرونا در بخش سده توزیع شد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس:

ریشه مشکلات در سوء مدیریت‌ها/قدردان دستاوردها باشیم/۳

ریشه مشکلات در سوء مدیریت‌ها/قدردان دستاوردها باشیم

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف با بیان اینکه ریشه مشکلات در سوء مدیریت‌ها است، گفت:قدردان دستاوردهای انقلاب باشیم.

حسین خسروی در جمع مردم خوسف در روز ۲۲ بهمن با اشاره به برخی از مشکلات موجود در جامعه اظهار کرد: ما به عنوان خادمان مردم در راستای پیگیری مشکلات گام برخواهیم داشت.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف با اشاره به تأکید قرآن کریم بر یادآوری روزهایی که رنگ و بوی خدایی دارد، ادامه‌داد: ۲۲ بهمن نیز از جمله روزهایی است که قدرت خداوند را در آن محسوس و ملموس مشاهده می‌کنیم.

خسروی با اشاره به اینکه رژیم پهلوی در روز ۲۱ بهمن حکومت نظامی اعلام کرده بود، گفت: اما امام (ره) دستور شکستن حکومت نظامی را بر اساس یک دیدگاه معنوی دادند که این خود زمینه سقوط رژیم پهلوی را فراهم کرد.

روز بدون توطئه دشمن نداشته‌ایم

وی با تأکید بر اینکه علی‌رغم مشکلات و سختی‌ها دستاوردهای زیادی در بعد از انقلاب داشته‌ایم، اظهار کرد: از روز اول پیروزی انقلاب اسلامی دشمن برای سقوط انقلاب زمان تعیین می‌کرد ولی امروز ما چهل و سومین سال پیروزی را جشن می‌گیریم.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف با بیان اینکه ما بعد از انقلاب یک روز بدون توطئه دشمن نداشته‌ایم، بیان‌کرد: اتفاقات بعد از نخست وزیری بازرگان و رئیس جمهوری بنی‌صدر، کودتای نوژه، جنگ تحمیلی و تحریم‌ها از جمله این توطئه‌ها است.

خسروی با اشاره به ۱۷ شهید ترور توسط منافقین ادامه‌داد: انقلاب اسلامی فراز و نشیب‌های زیادی را در ۴۲ سال گذشته پشت سر گذاشته است.

سوءمدیریت برخی مسئولین را به پای آرمان‌های اصیل انقلاب نگذاریم

وی گفت: ریشه مسائل و مشکلات اقتصادی در کنار تحریم‌های دشمن سوء مدیریت‌ها است ولی نباید سوءمدیریت برخی مسئولین و انقلابی‌نما را به پای آرمان‌های اصیل انقلاب بگذاریم و قدردان دستاوردها نباشیم.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف اظهار کرد: ریشه مشکلات در من و مدیرانی امثال من و نه انقلاب و حکومت دینی و اسلام است.

خسروی بیان‌کرد: ملت ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و در شعارهای در راهیپمایی‌ها اعلام کرد که به دنبال پیاده کردن اسلام است.

وی با اشاره به اینکه امام (ره) و مقام معظم رهبری هیچگاه ادعا نکرده‌اند که اسلام با همه ابعاد آن در ایران پیاده شده است، گفت: البته در مسیر مکتب اهل بیت (ع) قدم برداشته‌ایم و بر این اساس هیچگاه اهل سازش با استکبار نبوده‌ایم.

عزت ایران از دستاوردهای انقلاب است

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف با بیان اینکه امروزه آمریکا به صراحت از کشوری چون عربستان سعودی به عنوان گاو شیرده نام می‌برد، اظهار کرد: اما در مقابل وقتی نخست وزیر ژاپن پیام رئیس جمهور قبل آمریکا را می‌آورد، مقام معظم رهبری بیان می‌کنند که او (رئیس جمهور آمریکا) اصلاً قابل این نیست که پیامی از او دریافت کنم که این یک نوعی عزت است.

خسروی با تأکید بر اینکه دستاورد دیگر انقلاب استقلال سیاسی و نظامی و در بخش‌هایی از اقتصاد است، بیان‌کرد: امروز مردم ما خود در یک انتخابات رئیس جمهور، نماینده مجلس و اعضای شورای شهرشان را انتخاب می‌کند و سرنوشت سیاسی کشورشان را رقم می‌زنند.

وی یادآور شد: دشمن همواره ایران را به حمله نظامی تهدید می‌کند ولی به واسطه پیشرفت نظامی و استقلال نیروهای نظامی ما جرأت این کار را ندارد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف گفت: آموزه‌های دینی، حضور مردم و پیروی از علماء از علل پیروزی انقلاب بود و ماندگاری انقلاب نیز در تمسک به این سه چیز است.

خسروی با اشاره به اینکه موضوع برجام دروغگویی آمریکاها را به اثبات رساند، افزود: برجام نه تحریم‌ها را لغو و نه تغییری در وضعیت پاسپورت ایرانی در عرصه بین‌المللی داد چرا که در برجام به توصیه‌های رهبری توجهی نشان داده نشد.

کارخانه خوراک دام و طیور در زیرکوه به بهره‌برداری رسید/۲

کارخانه خوراک دام و طیور در زیرکوه به بهره‌برداری رسید

 کارخانه خوراک دام و طیور در دهمین روز دهه فجر با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در شهرستان زیرکوه به بهره‌برداری رسید.

فرماندار زیرکوه روز سه‌شنبه در مراسم افتتاح این طرح گفت: با راه‌اندازی این طرح با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان برای ۲۶ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شد و دامداران و عشایر زیرکوه از مزایای آن برخوردار شدند.

محمدحسین عربشاهی افزود: همچنین مرکز جامع سلامت به همراه تجهیز این مرکز در روستای بارنجگان با اعتبار ۲ میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید و حدود سه هزار نفر در روستاهای «بارنجگان، معصوم آباد و چاه زرد» از مزایای آن برخوردار شدند.

وی از افتتاح یک طرح آبیاری کم‌فشار در سطح ۹۰ هکتار با اعتبار ۷۴۱ میلیون تومان خبر داد و گفت: شبکه مانوری بین شهرستان‌های زیرکوه و درمیان با هدف کاهش خاموشی و افزایش قابلیت اطمینان شبکه برق زیرکوه نیز با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در دهمین روز دهه فجر به بهره‌برداری رسید.

 

 

مسائل مالی پروژه راه‌آهن بیرجند تعیین تکلیف می‌شود

بیرجند – ایرنا – وزیر راه و شهرسازی گفت: سعی می‌کنیم در سال جاری مسائل مالی مربوط به پروژه راه‌آهن بیرجند – یونسی را حل و فصل کنیم.

محمد اسلامی روز سه‌شنبه در بازدید از روند اجرای پروژه قطعه ۱۶ راه‌آهن بیرجند – یونسی افزود: با سیستم تامین مالی این پروژه در حال مذاکره هستیم و این شرکت‌ها متعهد هستند هرچه سریع‌تر تجهیز کارگاه و عملیات را شروع کنند تا زمان را بیشتر از این از دست ندهیم.

وی اظهار داشت: زیرسازی قطعه ۱۶ راه‌آهن شرق در محور بیرجند – یونسی گناباد ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که همین قطعه چراغ امیدی را در دل مردم خراسان جنوبی روشن کرده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: تصمیماتی درخصوص تامین مالی پروژه راه‌آهن گرفته شده که از جمله آن می‌توان به تشکیل کنسرسیوم با بخش خصوصی اشاره کرد.

وی افزود: چند شرکت بزرگ سرمایه‌گذاری در کشور تجربه راه و راه‌آهن قوی دارند که باید به طور مشترک عملیات این مسیر را انجام دهند.

اسلامی با تاکید بر اینکه خراسان جنوبی باید به شبکه ریلی کشور متصل شود اظهار داشت: راه‌آهن تا گناباد در حال ساخت است و این بخش باقیمانده که حدود ۲۰۰ کیلومتر است باید با تامین مالی که از طریق صندوق توسعه ملی برای کنسرسیوم فراهم می‌شود، تامین مالی شود.

وی گفت: همچنین از طریق بازار سرمایه اقدام خواهیم کرد تا تمام مسیر راه‌آهن زاهدان تا یونسی به طول ۹۰۰ کیلومتر را تامین مالی کنیم.

وی تاکید کرد: این پروژه ریلی از درجه اهمیت بالایی برخوردار است که علاوه بر مزیت اجتماعی دارای مزیت اقتصادی نیز هست چرا که بخش مهمی از کریدور شمال – جنوب از محور چابهار را تشکیل می‌دهد.

وزیر راه و شهرسازی در دومین روز سفر به خراسان جنوبی از محور ترانزیتی بیرجند – قاین نیز بازدید کرد.

محور بیرجند – قاین ۱۰۰ کیلومتر طول دارد که ۱۷ کیلومتر از پروژه دوبانده سازی آن شب گذشته در برنامه افتتاح همزمان ۹۰ کیلومتر باند دوم راه‌های استان با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید و با افتتاح این قطعه، تاکنون ۶۷ کیلومتر از مسیر دو بانده شده و زیر بار ترافیک رفته است.

عملیات دو بانده‌سازی محور بیرجند – قاین از سال ۸۹ آغاز شد و تا سال ۹۷ حدود ۴۰ کیلومتر از این محور به نتیجه رسید اما پروژه در سال‌های اخیر شتاب گرفت و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده بخش دیگری از مسیر تا پایان سال زیر بار ترافیک می‌رود و مابقی نیز تا پایان تیر ۱۴۰۰ مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی برای شتاب‌بخشی به روند اجرای کار در این پروژه اولویت‌دار استان، از ظرفیت ماده ۵۶ استفاده و ۵۰ میلیارد تومان اعتبار به صورت تسهیلات از طریق بانک مسکن برای پروژه اخذ کرد.

وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه در پایان سفر ۲ روزه به خراسان جنوبی از پاویون فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند بازدید کرد.

این ساختمان با زیربنای ۶۰۰ مترمربع و ۸۰۰ مترمربع مساحت محوطه احداث شده و قرار است به‌زودی افتتاح شود.

۱۲۵ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این پروژه هزینه شده که از این میزان ۷۵ میلیارد ریال از محل منابع استانی و ۵۰ میلیارد ریال از منابع داخلی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تامین شده است.

وزیر راه و شهرسازی در این بازدید با بیان اینکه برای ارتقای خطوط هوایی به دنبال خرید هواپیمای جدید هستیم گفت: با ابلاغ برنامه جدید به سازمان هواپیمای کشوری، به دنبال این هستیم که برنامه پروازها را نظم ببخشیم.

وی افزود: امیدواریم با انجام این برنامه هم برای فرودگاه بیرجند و هم برای فرودگاه طبس برنامه مناسبی با عدالت برای مردم انجام دهیم.

اسلامی گفت: اعتبارات راه‌های استان نسبت به سال ۹۶ در ۱۴۰۰ تقریبا چهار برابر خواهد شد و تا پایان این دولت محور دوبانده بیرجند – قاین به بهره‌برداری خواهد رسید.

وزیر راه و شهرسازی برای افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه راهسازی و مسکن در خراسان جنوبی، دوشنبه شب از راه زمینی وارد خراسان جنوبی شد و در شهرستان طبس به طور همزمان ۹۰ کیلومتر پروژه بزرگراهی (ساخت باند دوم) راه‌های این استان با حضور وی افتتاح شد.

محمد اسلامی در دومین روز سفرش به این استان امروز (سه‌شنبه) از پایانه مرزی ماهیرود بازدید و عملیات اجرایی ۵۴ کیلومتر از باند دوم راه‌های استان را آغاز کرد.

همچنین با حضور وی بهره‌برداری همزمان ۳۵ کیلومتر راه روستایی در خراسان جنوبی و عملیات اجرایی پنج هزار و ۹۸۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در دهمین روز دهه فجر آغاز شد.

بازدید از قطعه ۱۶ راه آهن بیرجند – یونسی و ساختمان پاویون فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند از دیگر برنامه‌های سفر ۲ روزه وزیر راه و شهرسازی به خراسان جنوبی بود.

 

 

 

 

فجر ۹۹

هزار و ۸۷۳ پروژه در خراسان جنوبی افتتاح یا عملیاتی شد

هزار و ۸۷۳ پروژه در خراسان جنوبی افتتاح یا عملیاتی شد

استاندار خراسان جنوبی گفت: دهه فجر امسال یک هزار و ۸۷۳ طرح در استان خراسان جنوبی با اعتبار حدود سه هزار میلیارد تومان افتتاح یا کلنگ‌زنی شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، حمید ملانوری در گفت و گویی اظهار داشت: یک هزار و ۶۱۳ پروژه از این تعداد در دهه فجر امسال افتتاح شد که ۶۷۳ پروژه در مناطق شهری و ۹۴۰ پروژه در مناطق روستایی تقدیم مردم عزیز و بزرگوار شده است.

وی افزود: تعداد بیشتر طرح‌های عمرانی دهه فجر در مناطق روستایی بیانگر توجه ویژه دولت به توسعه روستایی و محرومیت‌زدایی در سراسر کشور است.

استاندار خراسان جنوبی به سفر ۲ روزه وزیر راه و شهرسازی به استان در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: این سفر پربار و پربرکت، نتایج و پیامدهای خوبی به همراه داشت.

وی با اشاره به اینکه وزیر بخش عمده‌ای از محورهای استان را به صورت زمینی طی کرد، افزود: در طول مسیرها، برخی مسایل و مشکلات حوزه راه‌های استان مطرح شد و مورد عنایت قرار گرفت.

ملانوری اظهار داشت: تامین اعتبار برای روکش آسفالت برخی محورها، احداث زیرگذر و روگذر در برخی مسیرها، تقویت ناوگان راهداری، بهبود شرایط در ناوگان هوایی و منظم شدن و افزایش تعداد پروازها، اصلاح ایل راه‌ها و مسیرهای عشایری، دوبانده سازی برخی محورها از جمله وعده‌های وزیر راه و شهرسازی بود که مردم می‌توانند به زودی شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشند.

وی به افتتاح همزمان ۹۰ کیلومتر باند دوم راه‌های استان در این سفر اشاره کرد و گفت: برای احداث این باندهای دوم، بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

استاندار خراسان جنوبی تکمیل پروژه دو بانده سازی محور بیرجند – قاین را از مطالبات مردم برشمرد و افزود: این مسیر ۱۰۰ کیلومتر طول دارد که در حال حاضر ۶۷ کیلومتر آن، دو بانده شده و امیدواریم تا اواسط سال آینده، به طور کامل دو بانده شود و در اختیار مردم قرار گیرد.

وی بیان کرد: بزرگراه بیرجند – قاین با فناوری‌های جدید و روز دنیا در حال احداث است.

۵۶۰ کیلومتر راه در دست ساخت است

وی با اشاره به اینکه ۱۷ هزار و ۲۰۰ کیلومتر، طول راه‌های اصلی و فرعی استان است گفت: در حال حاضر ۵۶۰ کیلومتر جاده در گوشه گوشه استان در دست اجرا است.

ملانوری افزود: در سه ماه که از حضور بنده در استان می‌گذرد، به همراه مدیرکل راه و شهرسازی پیگیری‌های زیادی انجام داده‌ایم، با حوزه وزارتخانه، بانک‌ها و سازمان برنامه و بودجه ارتباطاتی برقرار شده تا از حوزه‌های مختلف، منابع اعتباری را تامین کنیم و پروژه‌ها فعال‌تر شوند.

وی گفت: راه‌ها از بزرگترین پروژه‌های فعال در استان هستند و آینده نزدیک خوبی را برای جاده‌های استان متصور هستیم.

استاندار خراسان جنوبی به بازدید وزیر راه و شهرسازی از کارگاه احداث راه‌آهن استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بخش‌هایی از پروژه راه آهن چابهار – بیرجند – یونسی فعال است.

وی افزود: ادامه پروژه به تزریق منابع مالی نیاز دارد که با پیگیری‌هایی که صورت گرفته، خبر خوب وزیر این بود که راهگشایی‌هایی شده است.

ملانوری گفت: بنا به صحبت‌های دیروز، به زودی پیمانکار بعدی نیز کار خود را شروع می‌کند و امیدواریم در مدت زمان پیش بینی شده، راه آهن شرق اجرا شود و به جابه‌جایی بار و مسافر و در نتیجه توسعه منطقه کمک کند.

وی سپس از موضوع مسکن به عنوان مهمترین دغدغه خانواده‌ها به ویژه قشر جوان یاد کرد و گفت: در این زمینه در سطح استان اتفاقات خوبی افتاده، مسکن مهر سال گذشته کامل شد و در طرح اقدام ملی پنج هزار واحد مسکن توسط متقاضیان در دست اجراست.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: از ۱۰ هزار واحد مسکونی ویژه اقشار کم‌درآمد در استان هفت هزار و ۵۰۰ واحد تحویل شده است.

وی گفت: در زمینه واگذاری سهمیه‌ها، شرایط را به گونه‌ای تسهیل کرده‌ایم که همه افراد نیازمند مسکن بتوانند از این فرصت استفاده کنند.

ملانوری از کلنگ‌زنی پنج هزار و ۸۹۰ واحد مسکن طرح اقدام ملی در سفر روز گذشته وزیر راه و شهرسازی گفت و افزود: شعار دولت این است که هیچ کس نباید بدون مسکن بماند.

وی تصریح کرد: بنا به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پنج سال آینده، هر سال هشت هزار واحد در شهرها و روستاهای استان احداث می‌شود تا به وضعیت مطلوبی برسیم.

مردم باید سرمایه‌گذار اصلی در خراسان جنوبی باشند

استاندار خراسان جنوبی در ادامه سخنانش در برنامه رادیویی، تلویزیونی بهار بهمن گفت: اعتقاد دارم باید به گونه‌ای اقدام کنیم که مردم استان، سرمایه‌گذاران اصلی در خراسان ‌جنوبی باشند.

وی افزود: بدو ورود به خراسان جنوبی، دو وعده به مردم دادم؛ یکی اینکه برنامه‌های در دست اجرای گذشته با قدرت و سرعت بیشتری ادامه پیدا کنند و دوم اینکه تمام توان و تجربه خود را به کار بگیرم تا از منابع استان برای توسعه بیشتر و رفاه مردم استفاده شود.

ملانوری گفت: برای تحقق وعده‌های خود، ارتباطات گسترده‌ای در سطح ملی با معاونان رییس جمهوری، وزرا، مدیران بانک‌ها، سرمایه‌گذاران و هلدینگ‌ها شکل گرفت تا در بخش دولتی به جذب منابع و در بخش خصوصی به جلب سرمایه‌گذار بینجامد.

وی افزود: با وجود منابع و ذخایر فراوانی که در استان داریم، عنوان محرومیت زیبنده خراسان ‌جنوبی نیست لذا باید تلاش کنیم تا ظرفیت‌ها را به‌کار بگیریم تا ثابت کنیم استان، محروم نیست.

وی گفت: خراسان‌جنوبی به جهت تعدد و تنوع ذخایر معدنی، بهشت معادن نام دارد و با وجود خشکسالی و کم‌آبی، تولید ۲۲ هزار تن زرشک، ۶۷ تن زعفران، ۲۲ میلیون شاخه گل نرگس از توفیقات خراسان‌ جنوبی است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: مهمترین دلیل اینکه با وجود چنین مزیت‌هایی از خراسان جنوبی به عنوان استانی محروم یاد می‌کنند، این است که بین ثروت‌های خدادادی و مکنت مردم، ارتباط خوبی برقرار نشده است.

وی گفت: اینکه در صنایع فرآوری و تبدیلی محصولات کشاورزی، توفیقی نداشته‌ایم به خاطر نداشتن برنامه‌ریزی، تلف کردن زمان در پروسه بروکراسی‌های اداری و عوامل دیگر است.

ملانوری تصریح کرد: در ستاد توسعه خاوران که معجونی مرکب از مدیران، نخبگان، ذی نفوذان، دانشگاهیان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است به دنبال این هستیم که فرصت‌ها را بشناسیم و با تشخیص اهلیت و صلاحیت سرمایه‌گذاران، محصولات تولیدی استان را به ارزش واقعی برسانیم.

وی افزود: هدف ما توسعه عادلانه، همه‌جانبه و پایدار است و اینکه مردم، سرمایه‌های خود را در مسیر توسعه استان قرار دهند و از آن بیشترین استفاده را ببرند.

توجه ویژه نظام به توسعه متوزان و محرومیت‌زدایی

استاندار خراسان جنوبی استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را از شعارهای اصلی انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: در سایه جمهوری اسلامی و در راستای توسعه متوازن و عدالت اجتماعی، خدمات‌رسانی به محرومین و مستضعفین و رفع فقر و محرومیت، توجه ویژه‌ای شده است.

وی اظهار داشت:در ۴۲ سال گذشته، اتفاقات خوبی در کشور افتاده که مقایسه شرایط استان با قبل انقلاب، گواه این موضوع است.

ملانوری افزود: در حوزه بهداشت، درمان، توسعه زیرساخت‌ها، آبرسانی، تامین روشنایی و سایر موارد طی سال‌های گذشته خدمات گسترده‌ای در استان صورت گرفته که قابل تقدیر است.

وی گفت: استان پهناور خراسان ‌جنوبی به جهت قرار گرفتن در مسیر دو کریدور اصلی کشور به سمت مشهد مقدس همچنین بیش از ۳۳۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان که عبور بار و مسافر زیادی را به همراه دارد، به مسافرین و مجاورین زیادی خدمات می‌دهد.

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: اساس کار انقلاب، استقرار نظام دینی و اسلامی بود و مردم علاقه داشتند در جامعه‌ای زندگی کنند که حریت، اخلاق اسلامی، عزت نفس و کرامت انسانی بر آن حاکم باشد.

وی افزود: مردم با اعتقاد قلبی و با باور دینی پا به عرصه گذاشتند، به همین دلیل با وجود سختی‌ها و مرارت‌های فراوانی که در این مسیر متحمل شده‌اند، همچنان پای اعتقادات خود ایستاده‌اند.

ملانوری گفت: از همان بدو پیروزی انقلاب، همواره تحت تهدید و تحریم بوده‌ایم اما هرچه فشارها بیشتر شده، ملت ما مقاوم‌تر و شجاع‌تر شده و سعی کرده‌اند، بر مشکلات فائق آمده و خود را تامین کنند.

وی اظهار داشت: ایران اسلامی امروز در صنعت، کشاورزی، صنایع دفاعی، تسلیحات نظامی، علوم هسته‌ای و فناوری‌های نو در دنیا صاحب رتبه است و در اقتدار نظامی به جایی رسیده که در تصمیم‌گیری‌های مناطق پیرامونی و جهانی، صاحب منصب است و تا نظر این نظام گرفته نشود، خیلی از تصمیم‌گیری‌ها معطل می‌ماند.

وی افزود: دشمنان ما با جنگ تبلیغاتی و فشارهای اقتصادی به دنبال فلج کردن نظام هستند اما هرچه این اقدامات بیشتر شده، ملت ما، روز به روز توانمندتر، پویاتر و فعال‌تر شده است.

 

 

 

 

فجر ۹۹

حضور متفاوت و ماندگار برای پاسداشت انقلاب

حضور متفاوت و ماندگار برای پاسداشت انقلاب

حرکت خودرویی و خانوادگی مردم خراسان جنوبی از جمله در شهر بیرجند در روز ۲۲ بهمن با وجود شرایط ناشی از شیوع کرونا چنان شور و حرارتی داشت که حضوری متفاوت و ماندگار را برای پاسداشت انقلاب اسلامی در این دیار ثبت کرد.

به گزارش ایرنا مردم با خودروهایشان در حالی که آنها را با پرچم جمهوری اسلامی و تصاویر امام راحل، مقام معظم رهبری، سردار شهید سلیمانی و دست نوشته‌ها تزیین کرده بودند، قبل از ساعت ۱۰ امروز – چهارشنبه – زمان رسمی شروع راهپیمایی خودرویی ۲۲ بهمن در مبدا حضور یافتند.

محل حضور و حرکت مردم در شهر بیرجند تقاطع بلوار شهید صیاد شیرازی و بلوار امام رضا (ع) به سمت بلوار پاسداران بود که حوالی ساعت ۱۰ کاروان خودروها در این مسیر از پیش تعیین شده به حرکت درآمد و تا مزار شهدای گمنام و انتهای بلوار پاسداران ادامه یافت.

زن و مرد، پیر و جوان همه با ماسک آمده بودند و شور و نشاط مخصوص ۲۲ بهمن که جشن ملی ایرانیان محسوب می‌شود، برای دریافت پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران دیدنی بود و در طول مسیر هم نوجوانان و جوانان پرچم‌ها را از داخل خودرو به حرکت در می‌آوردند.

به دلیل شیوع ویروس کرونا و مخاطراتی که همچنان وجود دارد، تدابیر برگزارکنندگان مراسم و تلاش نیروهای حاضر در صحنه این بود که پیاده‌روی منجر به اجتماع افراد صورت نگیرد و حرکت خودروها نیز روان باشد.

صدها پرچم و دل نوشته از داخل خودروها بیرون آمد و مردمی که منتظر آغاز راهپیمایی ۲۲ بهمن بودند، این بار نشان دادند که کرونا هم نمی‌تواند بین آنان و آرمان‌های انقلاب اسلامی فاصله بیندازد.

خیلی‌ها گفتند که چنین حضور خانوادگی مردم داخل خودروها پس از یک سال درگیری با ویروس کرونا و مصائب ناشی از آن، اتفاق مبارکی است و باعث تجدید روحیه می‌شود.

این حضور مردم را که به گفته برخی شاهدان، بلوار پاسداران بیرجند تاکنون چنین ترافیک خودرو را به خود ندیده است، باید پاس داشت چنانکه قشرهای مختلف مردم امروز بار دیگر برای پاسداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آمدند.

حضور مردم شورانگیز بود

علی آبادی یکی از شرکت کنندگان که به همراه خانواده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این راهپیمایی شرکت کرده، معتقد است که حضور امروز مردم شورانگیز است و بعد از خستگی کرونایی نشاطی دوباره برای تقویت همدلی و همبستگی به همراه داشت.

وی ادامه داد: نمایش خودرویی مردم خودجوش است و پیام انقلاب اسلامی را بیش از پیش به جهان می‌رساند.

این شهروند گفت: مردم ما همچنان پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند و این حضور خاری بر چشم همه دشمنان است.

وی از اهمیت حضور فرزندانش در این راهپیمایی گفت و افزود: اغلب بچه‌ها خودشان علاقه‌مند به حضور در این گونه مراسم هستند و همراه ما می‌آیند.

گروه‌های سرود خیابانی نیز با حضور نوجوانان در جای جای مسیر راهپیمایی سرودهای انقلابی را اجرا کردند که مورد استقبال و تشویق مردم و رهگذران قرار گرفت.

ما فرزندان انقلابیم

خانمی با ۲ فرزند است که به همراه همسرش در این مراسم حضور داشت، گفت: ما فرزندان انقلابیم و از آرمان‌هایمان در سخت‌ترین شرایط‌ دست نخواهیم کشید.

محمدپور افزود: فزرندان ما امروز با شوق و اشتیاق بیشتر از پدر و مادرها حضور یافتند که قابل توجه است.

وی گفت: این حضور مردم و وفاداری آنها اشک شوق را بر گونه‌ها جاری می‌سازد زیرا این نظام و انقلاب هزینه‌های زیادی را برای بقا و تداوم خود پرداخت کرده است.

این شهروند افزود: در سال‌های گذشته خیلی‌ها از راهپیمایی‌های اجباری در ایران حرف می‌زدند اما در این وضعیت کرونا حضور خودجوش مردم در راهپیمایی خودرویی ۲۲ بهمن پاسخ محکمی به آنها است.

میثاق با ولایت

پیراسته از یادگاران انقلاب هم امروز آمده تا ثابت کند جوانان دیروز با همراهی جوانان و نوجوانان امروز میثاق با ولایت را با حضور حماسی لبیک می‌گویند.

وی معتقد است: احساس مردم به انقلاب بعد از گذشت سال‌ها فرقی نکرده چون این انقلاب مردمی است.

پیراسته گفت: این مسیر همچنان ادامه خواهد داشت و به کوری چشم دشمنان این اتحاد و همدلی مردم در حال تقویت است.

وی افزود: اتحاد و حضور حماسی مردم ایران در مناسبت‌های مختلف همواره جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و این مسیر ادامه دارد.

راهپیمایی ۲۲ بهمن روز چهارشنبه به ۲ شیوه خودرویی و در فضای مجازی همزمان با سراسر کشور در ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی برگزار شد.

پایان بخش برنامه‌های دهه فجر ۹۹ مراسم رسانه‌ای با جمعیت محدود در حسینیه جماران بیرجند است که ظهر امروز با سخنرانی حجت الاسلام «محمدرضا تویسرکانی» مسوول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین به صورت زنده از شبکه‌هایی رادیویی و تلویزیونی استان پخش می‌شود.

همچنین امسال با توجه به شیوع کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیاری از مردم، جوانان و نوجوانان با مراجعه به سامانه fajr.ccoip.ir  در راهپیمایی‌ مجازی ۲۲ بهمن شرکت کردند.

 

فرمانده ارشد نظامی: توانمندی دفاعی ایران باعث سربلندی است

فرمانده ارشد نظامی ارتش در خراسان جنوبی گفت: توانمندی ایران اسلامی در حوزه دفاعی باعث افتخار و سربلندی ما در جهان است و توان دفاعی دریایی ما با پیشرفت‌های چشمگیر لرزه بر تن دشمن می‌اندازد.

امیر سرتیپ دوم ستاد محمود محمودی سه‌‎شنبه شب در آیین «شکوه صبر و شکر» به همراه گلبانگ الله اکبر و نورافشانی در محل امامزادگان باقریه (ع) بیرجند افزود: ما جنگ‌طلب نیستیم اما اقتدار نظامی ما لرزه بر تن دشمنان انقلاب و نظام می‌اندازد.

وی با بیان اینکه همه ما باید دنباله‌رو اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی باشیم گفت: باید انقلاب ما با قدرت به مسیر خودش ادامه دهد تا پرچم آن به دست صاحب اصلی‌اش برسد.

فرمانده لشکر عملیاتی ۳۰ ارتش بیرجند اظهار داشت: قبل از ورود امام راحل در ایران حکومت نظامی بود و نیروهای نظامی در مراکز حساس کشور مستقر بودند اما اراده خداوند متعال باعث بیعت نیروی هوایی ارتش در ۱۹ بهمن شد و ضربه سنگینی را بر پیکره دولت بختیار وارد کرد.

وی افزود: صبح ۲۲ بهمن فرماندهان ارشد نظامی در ستاد ارتش براساس قسم خود مبنی بر دفاع از کشور و مردم به این نتیجه رسیدند که باید اعلام بی‌طرفی کنند و دیگر دست به سرکوب و جلوگیری از حرکت انقلابی مردم نزنند.

فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی گفت: روز ۲۲ بهمن بیانیه ۲ خطی توسط ارتشیان مبنی بر اینکه از آنجا که ارتش وظیفه دفاع از آب و خاک و مردم کشور را دارد، ما اعلام بی‌طرفی می‌کنیم را صادر کردند و در سر درب تمام پادگان‌ها پرچم سفید و بی‌طرفی نصب شد.

وی ادامه داد: با این تصمیم ارتش، مردم چند ساعت بعد بدون هیچ مقاومتی مراکز حساس کشور را تصرف کردند و در نهایت ظهر ۲۲ بهمن با حضور در رادیو و تلویزیون، صدای انقلاب به گوش مردم رسید.

وی گفت: وقتی امام راحل اعلام کرد که جز تعدادی محدودی از سران ارتش، بقیه نظامیان از بدنه مردم هستند، چقدر هدف و پیش‌بینی بلندی در روند انقلاب بود.

امیر محمودی عنوان کرد: علاوه بر ۲ رکن اصلی انقلاب یعنی رهبری و مردم، تصمیم ارتش در اعلام بی‌طرفی هم نقش موثری در روند پیروزی انقلاب اسلامی داشت.

وی افزود: از روز ۲۲ بهمن ارتش جمهوری اسلامی به خدمت انقلاب درآمد و تا امروز در کنار سایر نیروهای مسلح از کیان جمهوری اسلامی ایران با قدرت دفاع می‌کند.

فرمانده لشکر عملیاتی ۳۰ ارتش اظهار داشت: آرزو داریم تمامی دستگاه‌ها، مسوولان و جنبه‌های مختلف کشور به سطحی از پیشرفت و تکامل برسند تا دیگر مشکلی در جامعه اسلامی خود نداشته باشیم.

وی گفت: امروز با گذشته ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از قدرتمندترین نیروهای مسلح جهان را داریم و در برخی زمینه‌ها جرو پنج قدرت برتر جهان هستیم که باعث افتخار همه ایرانیان است.

سرتیپ دوم محمودی ادامه داد: در حوزه موشکی که یکی از حوزه‌های قدرت دفاعی موثر دنیاست جزو کشورهای برتر جهان هستیم و در حوزه سایبری و پهپادی امروز ایران یکی از برترین‌های دنیاست.

وی گفت: امیدواریم در آینده نزدیک جمهوری اسلامی علاوه بر قدرت نظامی در سایر مولفه‌های قدرت هم به حدی برسد تا مردم در رفاه و آرامش زندگی ‌کنند.

این آیین در شب ۲۲ بهمن چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با حضور مسوول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین و جمعیت محدود در امامزادگان باقریه بیرجند برگزار شد.

 

 

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان خراسان جنوبی: ثبت نسخه الکترونیک از اول اسفند ماه اجباری است

  • مدیر درمان تأمین اجتماعی استان خراسان جنوبی: ثبت نسخه الکترونیک از اول اسفند ماه اجباری است

گروه استان‌ها ـ مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی از ایجاد تحول بزرگی در سازمان تامین اجتماعی با حذف دفترچه‌های کاغذی خبر داد و گفت: ثبت نسخه الکترونیک از اول اسفند ماه در استان به صورت جدی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از   بیرجند   ، فرزاد فیروزی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ۹ ماه امسال در واحدهای درمانی تأمین اجتماعی موفق به خدمات خوبی شدیم و بالغ بر یک میلیون و ۱۰۰ هزار رکورد خدمت ثبت شد.

وی با بیان اینکه برای بیمه شدگان در مراکز درمانی طرف قرارداد نیز یک میلیون و ۳۰۰ هزار  رکورد ثبت شده است گفت: ماهانه ۲۰ میلیارد تومان در حوزه درمان هزینه می‌شود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه در طرح ۳۰۷۰ اتفاقی که قرار است بیفتد توقف تولید دفترچه بیمه در شعب تأمین اجتماعی خواهد بود ادامه داد: زیرساخت خوبی برای ارائه خدمات الکترونیک با اجرای این طرح فراهم شده است.

فیروزی افزود: ارائه خدمات درمانی تاکنون بر اساس دفترچه بوده اما از این پس ملاک دریافت خدمات درمانی چه در مراکز ملکی و چه در مراکز طرف قرارداد داشتن استحقاق درمان و همچنین یک مدرک هویتی شامل کارت ملی، شناسنامه و یا جلد دفترچه بیمه شده است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح بزرگ استحقاق درمان نیز به ۵ روش صورت می‌گیرد گفت: بیمه شدگان می‌توانند با مراجعه به سایت es.tamin.ir و یا با شماره گیری ستاره ۴ ستاره ۱۴۲۰ مربع یا شماره گیری ستاره ۱۶۶۶ مربع به وسیله تلفن همراه و یا استفاده از اپلیکیشن موبایلی تأمین اجتماعی از وضعیت پوشش بیمه‌ای خود مطلع شوند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان جنوبی تأکید کرد: از تمام بیمه شدگان تقاضا داریم در چند روز باقیمانده تا اول اسفند ماه وضعیت خود را با مراجعه به سامانه eservices.tamin.ir استحقاق سنجی کنند تا در صورت بروز مشکلات احتمالی بتوانند نسبت به رفع آن اقدام کنند.

فیروزی حذف دفترچه‌های کاغذی را گامی در تحقق پرونده سلامت الکترونیک تأمین اجتماعی برشمرد و اظهار داشت: در این طرح با همکاری پزشکان و مراکز تشخیصی درمانی، نسخه الکترونیک جایگزین نسخه‌های کاغذی شده و بیمه شدگان می‌توانند با ایجاد حساب کاربری سوابق پرونده سلامت الکترونیک خود را ملاحظه کنند.

وی با تأکید بر اینکه در آینده نزدیک چیزی به نام نسخه کاغذی نخواهیم داشت بیان کرد: تمام نسخ از اول اسفندماه باید به صورت الکترونیک صادر شود و در صورت قطع برق یا اینترنت پزشکان می‌توانند روی نسخ مطب خود و با درج تاریخ و نام و نام خانوادگی و کدملی بیمار بدون خط خوردگی نسخه کاغذی صادر کنند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان جنوبی یادآور شد: در سه سال اخیر ۳۷۹ هزار نسخه الکترونیک در استان تولید شده که ۲۱۰ هزار نسخه مربوط به امسال بوده است.

فیروزی خاطرنشان کرد: سامانه نسخه الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی دارای قابلیت و امکانات کامل مورد نیاز بیمه‌شدگان و مراکز درمانی ارائه‌دهنده خدمت است و با برقراری ارتباط بین سامانه و سایر سامانه‌های مورد استفاده مراکز درمانی امید است شاهد گسترش استفاده از نسخه الکترونیک و حذف کامل دفترچه‌های کاغذی باشیم.

 

 

 

 

۵۰ درصد جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند

 

50 درصد جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند

گروه استان‌ها ـ مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی از حذف دفترچه‌های درمان و جایگزین شدن نسخه الکترونیک از اول اسفندماه خبر داد و گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند، علیرضا محمدی ‌در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در استان خراسان جنوبی علاوه بر واحدی ستادی استان در اداره کل ۹ شعبه اداری و ۷ شعبه اقماری نیز در حال فعالیت هستند‌.

وی با بیان اینکه ۳۸۵ هزار و ۹۴۶ نفر در حال حاضر زیر پوش بیمه تامین اجتماعی در استان هستند گفت: از این تعداد ۱۲۱ هزار و ۸۵۶ نفر بیمه شده اصلی و ۲۵ هزار و ۹۵۹ نفر مستمری بگیر اصلی هستند‌.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: ۵۰ درصد جمعیت استان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که ۸۳ هزار و ۵۰۲ نفر بیمه شده اجباری، ۱۰ هزار و ۸۳۸ نفر حرف و مشاغل آزاد، ۳ هزار و ۶۶۷ نفر بافنده، ۲۱۷ نفر باربران، ۷ زنبوردار، ۸۲۲ نفر کارفرمایان صنفی، یک هزار و ۲۲۱ نفر بیمه بیکاری و هزار و ۲۸۴ نفر بیمه شده توافقی هستند.

محمدی با اشاره به اینکه با شیوع بیماری کرونا برخی مشاغل در استان دچار آسیب شدند تصریح کرد: در این راستا ۶ هزار و ۲۲۹ نفر در سامانه بیمه بیکاری اداره کار ثبت نام کردند که از این تعداد ۵ هزار و ۵۳۰ نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری شدند.

وی از برداشته شدن تامین اعتبار دفترچه‌های تامین اجتماعی استان از یکم خرداد ماه امسال خبر داد و گفت: دیگر برای تامین اعتبار دفترچه نیازی به مراجعه به شعب نیست و بیمه شدگان می‌توانند از استحقاق درمانی خود با یک‌ کد دستوری مطلع شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: بعد از انجام این طرح از ۱۵ آبان ماه نیز طرحی دیگری با عنوان ۳۰۷۰  کلید خورد که بر مبنای آن قرار شد ۳۰ خدمت سازمان غیر حضوری شود که در برابر آن ۷۰ میلیون بار مراجعه کاسته شود.

محمدی تاکید کرد: از اول اسفندماه نیز قرار است دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی جمع‌آوری شود که بیمار باید با کارت ملی، شناسنامه یا جلد دفترچه بیمه قدیم خود به دکتر مراجعه کند.

وی یادآور شد: برای نوزادان تازه متولد شده نیز تا یک ماه می‌توانند با کد ملی مادر خدمات درمانی را دریافت کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۵ هزار و ۵۰۰ خدمت تا ۳۰ دی ماه غیر حضوری انجام شده است گفت: ماهانه بابت خدمات بلند مدت ۴۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، تعهدات کوتاه مدت ۴ میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان و بیمه بیکاری ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه می‌شود که در مجموع ۵۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در ماه هزینه می‌کنیم.

 

 

فجر ۹۹

راهپیمایی خودرویی مردم خراسان جنوبی در ۲۲ بهمن برگزار شد

راهپیمایی خودرویی مردم خراسان جنوبی در ۲۲ بهمن برگزار شد

بیرجند – ایرنا – مردم خراسان جنوبی در چهل و سومین طلوع فجر انقلاب اسلامی با راهپیمای خودرویی، موتوری و مجازی بار دیگر ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های امام و رهبری، همبستگی و صلابت خود را در راه استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی به نمایش گذاشتند.

به گزارش ایرنا شهر بیرجند امروز ساعاتی قبل از آغاز راهپیمایی ۲۲ بهمن شاهد حضور صدها خودرو و موتورسیکلت بود که با آغاز راهپیمایی خودرویی با آرمان‌های شهدا و شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی پیمان دوباره بستند.

راهپیمایی خودرویی و خانوادگی در بیرجند ساعت ۱۰ امروز از ابتدای بلوار شهید سپهبد صیاد شیرازی آغاز شد و تا محل بوستان شهدای گمنام خیابان پاسداران ادامه یافت اما حضور مردم تمامی نداشت به طوری که طول مسیر همواره شاهد ترافیک خودرویی بودیم.

این مراسم در تمامی شهرستان‌ها، شهرها، بخش‌ها و روستاهای خراسان جنوبی با شکوه برگزار شد.

امروز حضور اقشار مختلف مردم بیرجند در راهپیمایی خودرویی با شکوه و گسترده است و پرچم‌های منقش به نام الله جمهوری اسلامی ایران زینت‌بخش این راهپیمایی است.

گروه‌های سرود خیابانی در جای جای مکان راهپیمایی سرود در بهار آزادی جای شهدا خالی را سر می‌دهند و مردم با مشت‌های گره کرده ندای لبیک یا خامنه‌ای را فریاد می‌زنند.

امسال خودرویی برای هماهنگی شعار شرکت‌کنندگان وجود ندارد اما شعارها منسجم است.

همچنین بسیاری از مردم  خراسان جنوبی با مراجعه به سامانه fajr.ccoip.ir  در راهپیمایی‌ مجازی شرکت کردند.

با توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا و اهمیت رعایت پروتکل های بهداشتی راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه به صورت متفاوت خودرویی و موتوری همزمان با سراسر کشور در ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

راهپیمایی خودرویی مردم خراسان جنوبی در ۲۲ بهمن برگزار شد/۳

حرکت نمادین موتوری و خودرویی یوم الله ۲۲ بهمن در بیرجند و دیگر شهرستان‌های خراسان جنوبی برگزار شد.

این حرکت نمادین در بیرجند از از تقاطع بلوار امام رضا (ع) و صیاد شیرازی آغاز شده و در امتداد خیابان پاسداران تا مزار شهدای گمنام خیابان پاسداران ادامه داشت.
 در دیگر شهرستان‌های خراسان جنوبی نیز این حرکت نمادین در مسیر‌های پیش بینی شده برگزار شد و مردم با تزئین ماشین‌های خود در این حرکت نمادین حضوری پرشور دارند.

 بیمارستان حضرت رسول فردوس به دستگاه اکسیژن ساز مجهز شد

دستگاه اکسیژن ساز برای بهره برداری به بیمارستان حضرت رسول شهرستان فردوس وارد شد.

این دستگاه با اعتبار ۲ میلیارد و ۱۰۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان با مشارکت ۳۰۰ میلیون تومانی یک خیر فردوسی تهیه شده است.

۳۷ بیمار کرونا مثبت روی تخت‌های بیمارستان‌ها/۳

۱۲۶ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۳۷ نفر کرونا مثبتند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۹ آزمایش تشخیص کرونا در خراسان جنوبی انجام شد که مجموعا ۱۷ بیمار جدید شامل ۴ بستری و ۱۳ سرپایی شناسایی شدند.

دکتر مهدی زاده افزود: از این تعداد ۶ مورد از بیرجند، ۱ مورد از فردوس، ۵ مورد از قاین، ۱ مورد از طبس و ۴ مورد از سریان بوده است.

وی گفت: در شبانه روز گذشته موردی از فوت در بیماران کرونایی مشاهده نشد و تعداد فوتی‌های ناشی ازاین بیماری در خراسان جنوبی همان ۷۴۶ نفر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حال حاضر ۱۲۶ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۳۷ نفر کرونا مثبتند.

مهدی زاده افزود: از این تعداد ۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال عمومی ۳ نفر وخیم است.

وی گفت: در شبانه روز گذشته ۲۷ بیمار با علائم تنقسی در بیمارستان‌های استان پذیرش و در همین مدت ۱۹ بیمار شامل ۵ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب ترخیص شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: از ابتدای شیوع کرونا تا امروز ۱۴ هزار و ۵۲۴ بیمار کرونا مثبت بهبود یافته یا در حال حاضر در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

مهدی زاده گفت: تا روز گذشته ۳۸ هزار و ۵۷۹ آزمایش تشخیص کرونا در خراسان جنوبی گرفته شده که منجر به شناسایی ۱۵ هزار و ۳۰۷ بیمار شد.

قدردانی شورای هماهنگی از خلق حماسۀ عظیم مردم در خراسان جنوبی

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از خلق حماسۀ عظیم و نمایش وحدت و اتحاد مردم در یوم الله ۲۲ بهمن که امسال به شیوه‌ای متفاوت و با راهپیمایی خودرویی، موتوری و مجازی برگزار شد ، قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی،  بخشی از قدردانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از مردم به شرح ذیل است:
شکر و سپاس بی‌حد ، خالق یکتا را که در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به فضل الهی و توجهات خاصه حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج) و لبیک به ندای حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) راهپیمایی خودرویی ، موتوری و مجازی یوم‌الله بیست و دوم بهمن با مشارکت و حضور آگاهانه ، وصف‌ناپذیر و ستودنی امّت بصیر و شرافتمند ایران اسلامی در مقطعی بس حسّاس وسرنوشت‌ساز، خلق حماسه‌ای دیگر و افزودن برگ زرّین ماندگاری بر اوراق سراسر صلابت و اقتدارِ تاریخ حاکمیت نظام مردم سالاری دینی در ام‌القرای جهان اسلام رقم خورد.
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ضمن احساس افتخار و سربلندی از خلق این حماسه عظیم که نشانه شور و شعور مردم غیور و غیرتمند استان در پاسداشت ارزش‌های والای انقلاب است، از حضور حماسی تک تک شما مردم شریف در لبیک به ندای مقتدای خویش حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و شرکت آگاهانه در راهپیمایی خودرویی و موتوری و مجازی یوم‌الله ۲۲ بهمن که موجب سرفرازی ایران اسلامی در جهان گردید صمیمانه تشکر و قدردانی می کند.

برنامه‌های گرامی‌داشت سالگرد پیروزی انقلاب در درمیان/۲

ویژه برنامه‌های گرامی‌داشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مرکز درمیان

مرکز فرهنگی و هنری گانون شهرستان درمیان در خراسان جنوبی، همزمان با دهه مبارک فجر برنامه‌های متوعی را برای کودکان ونوجوانان این شهرستان به صورت مجازی برگزار کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، مرکز فرهنگی و هنری کانون در شهرستان درمیان همزمان با  ایام دهه فجر و  چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با هدف آشنایی بیشتر کودکان ونوجوانان این شهرستان مرزی با وقایع انقلاب، شخصیت امام خمینی (ره) و رشادت‌های شهدا در پیروزی انقلاب اسلامی، تبیین بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، ولادت حضرت فاطمه(س) و هفته بزرگداشت مقام مادر برنامه‌های متنوع فرهنگی‌و هنری را به صورت مجازی  اجرا کرد.

 بر همین اساس قصه گویی، تولید و پخش ویدیوهایی با موضوع وقایع انقلاب، معرفی کتاب، خوانش شعر و دکلمه، آشنایی با شعارهای انقلابی و دیوار نوشته‌ها، معرفی شخصیت امام خمینی(ره) و شهید سلیمانی، جشن ولادت حضرت فاطمه (س) و روز مادر بخشی از فعالیت‌های این مرکز در ایام دهه فجر بود.

فتح آخرین سنگر در روز پیروزی/شهربانی بیرجند زیر گام‌های انقلابیون

بیرجند- تصرف شهربانی بیرجند و شکستن نمادهای شاهنشاهی از اتفاقات مهم روز ۲۲ بهمن در بیرجند و منطقه جنوب خراسان بود که عطر پیروزی را به مشام رساند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: از روزی که شهید محمد حسن موهبتی طاق نصرتی که در بیرجند رو به روی مقبره حکیم نزاری در راستای خوش آمدگویی به سفر شاه نصب شده بود را شبانه آتش زد تا ۲۲ بهمن ۵۷ اتفاقات متعددی در تاریخ انقلاب در جنوب خراسان آن روز و خراسان‌جنوبی امروز رقم خورد.

از آنجایی که در آن زمان بیرجند و جنوب خراسان یک استان مجزا نبوده، شاید برخی این تصور را داشته باشند که این منطقه در روند تحولات انقلاب چندان سهیم نبوده است در حالی که مرور خاطرات آن روزها نادرستی این برداشت را اثبات می‌کند.

کافی است خاطرات مبارزان آن روزها در بیرجند و قاین و سایر شهرهای جنوب خراسان را مرور کنیم تا دریابیم مردم منطقه‌ای که روزگاری به استراحتگاه خاندان علم معروف بود چگونه برای استقلال و آزادی سرزمینشان مجاهدانه تلاش کردند و در نهایت خیابان‌های شهر به خون جوانانی چون شهید سندروس، سورگی، خاکشور و حسینی و …رنگین شد.

گفته‌ها از آن روزها زیاد است ولی این بار پای صحبت مبارزان آن روزها می‌نشینیم و از اتفاقات بهمن ۵۷ در بیرجند و جنوب خراسان و به ویژه روز ۲۲ بهمن ۵۷ می‌نشینیم.

سیدعلی اکبر سوفاری از مبارزین زمان انقلاب درباره خاطرات روز ۲۲ بهمن در بیرجند در گفتگو با مهر اظهار کرد: از قبل مردم با سخنرانی‌های بزرگان و علما و اهل اطلاع نسبت به مسائل سیاسی و انقلابی آشنا شده بودند و اطلاعات کافی داشتند.

وی ادامه‌داد: به عنوان مثال خاطرم هست شهید سید احمد رحیمی که آن روزها در دانشگاه پزشکی تهران درس می‌خواند، در بعد از ظهر روز نهم بهمن ۵۷ در بیرجند سخنرانی مفصلی درباره انقلاب اسلامی و اهداف آن و خصوصیات رهبری امام (ره) بیان‌کرد.

درگیری با نیروهای شهربانی در خیابان اسدی در ۲۲ بهمن

این مبارز روزهای انقلاب گفت: روز ۲۲ بهمن با اینکه حکومت نظامی اعلام شده بود ولی از ساعت‌ها قبل درگیری و زد و خورد در خیابان اسدی (مطهری فعلی) با نیروهای شهربانی اوج گرفته بود.

وی با بیان اینکه انقلابیون واقعاً شجاعانه و بدون ترس در برابر مأموران شهربانی مقاومت می‌کردند، ادامه‌داد: مقاومت‌ها در نهایت مأموران را به عقب نشینی وادار کرد.

سوفاری بیان‌کرد: شکستن مجسمه شاه، شکستن نماد شاهنشاهی میدان کوروش (میدان ابوذر فعلی) توسط رضا باقری، آتش زدن ماشین سیمرغ یکی از ساواکی‌ها از نکات جالب توجه روز ۲۲ بهمن در بیرجند بود که این اتفاقات روحیه بچه‌های انقلابی را کامل عوض کرده بود.

این مبارز زمان انقلاب گفت: در آن روز من نزدیکی میدان کوروش (ابوذر فعلی) بودم که یکی از بچه‌ها که اخبار را از رادیو دنبال می‌کرد ناگهان با صدای بلند فریاد زد که انقلاب پیروز شد.

این صدای انقلاب ملت ایران است

سوفاری با بیان اینکه من برای کنجکاوی بیشتر نزدیک شدم و بیشتر گوش دادم، افزود: در نهایت از رادیو این صدا را شنیدم که این صدای انقلاب است، صدای راستین ملت ایران و سپس آیت‌الله محلاتی از رادیو پیام امام (ره) را قرائت کرد.

وی اظهار کرد: هنوز زمان زیادی از اعلام این خبر نگذشته بود که شهربانی ضمن برافراشتن پرچم سفید اعلام صلح کرد!

این مبارز زمان انقلاب یادآور شد: برخی از بچه‌های انقلابی از جمله سیدعلی راشدی و دوستانش از دیوار شهربانی بالا رفته و آنجا را به تصرف خودشان درآوردند.

تصرف شهربانی بیرجند توسط انقلابیون در ۲۲ بهمن

سید علی اصغری از دیگر فعالان در روزهای انقلاب نیز در خاطرات خود درباره ۲۲ بهمن ۵۷ در بیرجند می‌گوید: شهربانی بیرجند در این روز توسط جوانان انقلابی تصرف و تعدادی از نیروهای وابسته به رژیم پهلوی دستگیر شدند و تمثال حضرت امام (ره) توسط مردم در محل شهربانی نصب شد.

وی اظهار کرد: مردم با شور و هیجان خاصی به خیابان‌ها ریخته و پیگیر برخورد با عوامل مزدور رژیم شاه بودند.

اصغری یادآور شد: در نهایت نیز مردم در میدان ۶ بهمن (میدان امام فعلی) به تابلوهای علائم ۶ گانه انقلاب سفید شاه که در اطراف میدان نصب شده بود، هجوم آوردند و آنها را شکستند.

این مبارزه ایام انقلاب افزود: مدتی بعد این میدان به نام مبارک امام (ره) نامگذاری شد.

گفتنی است چند رو بعد از پیروزی انقلاب نیز نیروهای ارتش در محل پادگان ۰۴ بیرجند از مقابل تمثال امام (ره) رژه رفته و وفاداری خود را به نظام نوپای اسلامی و انقلاب اعلام کردند که یک اتفاق بسیار مهم محسوب می‌شد.

پیروزی انقلاب را باور نداشتند

رضا بیدختی از شهروندان خراسان‌جنوبی نیز در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: خاطرم هست در روزهای نزدیک به ۲۲ بهمن ماه نشانه‌های پیروزی انقلاب کاملاً واضح بود و همه تقریباً می‌دانستند که رژیم پهلوی ماندگار نیست.

وی بیان‌کرد: در آن زمان در یک مرکز و مؤسسه نیمه خصوصی کار می‌کردم که رئیس مجموعه علاقمند به شاه و رژیم پهلوی بود.

بیدختی با اشاره به اینکه وقتی صدای راهپیمایی و اعتراضات و شکستن نمادهای شاه توسط انقلابیون و مردم را می‌دیدم و می‌شنیدم به صاحب کارم و رئیس مجموعه گفتم عکس شاه را از محیط کار دیگر بردارید و خود را در برابر شور انقلابی مردم قرار ندهید.

وی یادآور شد: اما رئیس مجموعه با قاطعیت گفت نه چه کار داری که عکس شاه را برداری و هنوز تصور می‌کرد که شاید رژیم پهلوی ماندگار شود ولی در نهایت انقلابیون، شهر را از عکس و نمادهای رژیم پهلوی پاک کردند.

نوای ایران ایران از رادیو

این شهروند خراسان‌جنوبی با اشاره به خاطره روز ۲۲ بهمن ادامه‌داد: روز ۲۲ بهمن در خانه رادیو را روشن داشتم که ناگهان آهنگ «ایران ایران رگبار مسلسل‌ها» آقای رویگری بخش شد و من فهمیدم که انقلاب پیروز شده است.

بیدختی گفت: بعد هم آیت الله محلاتی از رادیو پیام امام (ره) را به مناسبت سقوط رژیم پهلوی و پیروزی انقلاب قرائت کردند.

مرور خاطرات بهمن ۵۷ یک درس مهم برای این روزهای ما دارد و آن این است، اگر در سال ۵۷ مردمی با تلاش و مجاهدت توانستند گام مهمی در راستای تغییر سرنوشت سرزمینشان برداشتند، امروز هم ما می‌توانیم مشکلات در مسیر توسعه و پیشرفت کشورمان را از سر را برداریم که کار آنان بسی سخت‌تر بود.

امروزه در دهه ۹۰ نیز ما با اراده‌های قوی و با تأسی به مردمی که برای رسیدن به هدف و آرمان حتی جان شیرین در برابرشان بی ارزش شده بود، می‌توانیم ایرانی قوی، پویا و پیشرفته بسازیم که هیچ چیز برای ملت‌های سخت‌کوش نشدنی نیست.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*