آخرین خبر :

اخبار خراسان جنوبی / استاندار خراسان جنوبی: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی خسارت زیادی داشت

استخراج سالانه ۴۰۰هزار تُن زغالسنگ در طبس

مدیرعامل شرکت معدنی معدنجو، استخراج سالانه این شرکت معدنی را ۴۰۰هزار تُن معادل ۱۰درصد تولید زغالسنگ کشور اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان جنوبی، مجتهدزاده در بازدید معاون وزیر از منطقه پروده و کارگاه استخراج سنتی معدنجو با بیان اقدامات انجام شده، موانع و مشکلات پیش رو این شرکت را بیان کرد و پیشنهاداتی را برای رفع معضلات بیان کرد.

وی گفت: شرکت معدنی معدنجو از سال۱۳۷۶ فعالیت خود را آغاز و در سال۱۳۸۰ استخراج خود را آغاز کرده که این منطقه معدنی با وسعت ۱۸کیلومتر، ۱۰میلیون تن ذخیره زغال دارد.

مجتهد زاده شرکت معدنی معدنجو را آماده ورود به ساختار مکانیزه دانست و مشکلات توسعه این واحد را نیروی انسانی و تامین چوب اعلام کرد و گفت: این شرکت معدنی در حال حاضر هزار و ۳۰۰نیروی کار دارد.

مدیرعامل شرکت معدنجو مشکل تامین آب و برق را از جمله مشکلات ریشه‌ای این مجموعه برشمرد.

اشرفی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی افزایش قیمت را مانعی برای توسعه تجهیزات ایمنی برشمرد و افزود: خوشبختانه در سال گذشته کاهش ۵۵درصدی حوادث را شاهد بوده ایم.

 

 

 

پیشنهاد دولت در یک لایحه

هزینه‌های ایمنی معادن، جزو مالیات محسوب شود/۵

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در طبس: لایحه‌ای در دولت در دست بررسی است تا هزینه‌های ایمنی معادن جزو مالیات محسوب شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان جنوبی، شاکرمی در حاشیه بازدید از معدن معدنجوی طبس گفت: برای کمک به بخش خصوصی این لایحه در دولت در دست بررسی است تا موجب ترغیت و تشویق مدیران معادن در زمینه ارتقای ایمنی معادن شود.

وی همچنین از ارسال پیشنهاد الحاق به مقاوله نامه ۱۷۶ به مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: با تصویب این لایحه زمینه استفاده از تکنولوژی و دانش فنی بین المللی در زمینه ایمنی معادن در کشور فراهم می‌شود.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تحسین استفاده از جک‌های هیدرولیکی در معدن معدن جوی طبس برای استحکام بخشی علی رغم ساختار سنتی معدن گفت:این معدن ار اولیم عادنی است که از این نوع جک‌ها استفاده کرده که استفاده از این تکنولوژیِ، احساس ایمنی و آرامش را برای کارگران این معدن به دنبال داشته است.

شاکرمی افزود: سایر معادن هم باید با همکاری شرکت‌های دانش بنیان، فرهنگ استفاده از جک‌های هیدرولیکی را ترویج دهند.

وی خواستار ارتقای ایمنی در معادن با تغییر ساختار استخراج از سنتی به روش‌های نوین و مکانیزه شد.

 

 

گروه شغلی چهار در مناطق زرد خراسان جنوبی اجازه فعالیت ندارد

گروه شغلی چهار در مناطق زرد خراسان جنوبی اجازه فعالیت ندارد

بیرجند – ایرنا – دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی گفت: تردد شبانه در شهرستان‌های زرد استان از ساعت ۲۲ تا چهار صبح ممنوع است و مشاغل گروه چهار در این مناطق همچنان اجازه فعالیت ندارند.

غلامرضا شریف‌زاده روز یکشنبه درباره اعمال محدودیت‌ها در شهرستان‌های زرد و آبی بیان کرد: محدودیت‌هایی که در مناطق زرد (متوسط خطر) اعمال خواهد شد، علاوه بر موارد یادشده شامل حضور دوسوم کارکنان در ادارات و یک سوم دورکاری است.

وی افزود: در مناطق آبی (کم خطر) مشاغل گروه چهار هم اجازه فعالیت دارند و منع تردد شبانه در شهرهای آبی با نظر فرمانداران متناسب با وضعیت آن شهرستان اعمال خواهد شد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا با اشاره به آخرین وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌های استان گفت: در حال حاضر شهرستان‌های درمیان، سربیشه، خوسف و بشرویه در وضعیت آبی یا کم خطر قرار دارند و شهرستان‌های نهبندان، بیرجند، قاینات، زیرکوه، سرایان، فردوس و طبس در وضعیت زرد یا متوسط خطر هستند.

وی درباره آخرین تحلیل آماری بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی اظهار داشت: میزان بروز تجمعی در سطح استان هزار و ۸۰۵ در صد هزار نفر جمعیت و شاخص کشوری هزار و ۶۰۸ در صد هزار نفر جمعیت است که از شاخص کشوری بالاتریم و نسبت مرگ و میر در استان ۴.۹ درصد است.

شریف‌زاده گفت: به لحاظ میزان بروز تجمعی از ابتدای شیوع اپیدمی کرونا تا امروز شهرستان طبس با میزان بروز تجمعی ۲ هزار و ۳۷۱ در صد هزار نفر جمعیت در رتبه اول، شهرستان سرایان با میزان بروز تجمعی ۲ هزار و ۱۴۵ رتبه دوم، شهرستان فردوس با میزان بروز تجمعی ۲ هزار و ۱۳۶ رتبه سوم، شهرستان بشرویه با میزان بروز تجمعی ۲ هزار و ۱۱۸ رتبه چهارم، شهرستان قاینات با میزان بروز تجمعی ۲ هزار و ۴۲ رتبه پنجم و شهرستان زیرکوه با میزان بروز تجمعی هزار و ۸۰۵ در رتبه ششم است.

وی افزود: شهرستان بیرجند با میزان بروز تجمعی هزار و ۷۵۹ رتبه هفتم، شهرستان خوسف با میزان بروز تجمعی هزار و ۲۸۰ رتبه هشتم، شهرستان درمیان با میزان بروز تجمعی هزار و ۲۴۷ رتبه نهم، شهرستان سربیشه با میزان بروز تجمعی هزار و ۲۳۷ رتبه دهم و شهرستان نهبندان با میزان بروز تجمعی هزار و ۱۷۸ در رتبه یازدهم قرار دارد.

وی گفت: با توجه به میزان بروز تجمعی در کل کشور که عدد هزار و ۶۰۸ است، میزان بروز تجمعی هفت شهرستان استان خراسان جنوبی از شاخص کشوری بالاتر و در چهار شهرستان خوسف، درمیان، سربیشه و نهبندان میزان بروز تجمعی از شاخص کشوری پایین‌تر است.

براساس مصوبه‌ای که از سوی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا به استان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شد، با توجه به رنگی که وضعیت شیوع کرونا در شهرهای مختلف را نشان می‌دهد، برای فعالیت چهار گروه شغلی تصمیم‌گیری می‌شود.

مشاغل به چهار گروه تقسیم شده‌اند و براساس وضعیت شهرها به فعالیت خود ادامه می‌دهند برای مثال در شرایط سفید و قبل از آن آبی هر چهار گروه فعالیت دارند و در شرایط زرد، گروه شغلی چهار از فعالیت منع شده است.

همچنین در شرایط نارنجی (پرخطر) گروه سه و چهار مجاز به فعالیت نیستند و در شرایط قرمز (خیلی پرخطر) فقط گروه شغلی یک (مشاغل ضروری) می‌تواند فعالیت کند.

فهرست گروه شغلی چهار شامل همایش‌ها، برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، مدارس شبانه‌روزی، باشگاه‌های ورزشی مربوط به ورزش‌های پربرخورد، کافه‌ها، چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها با عرضه مواد دخانی، باغ‌وحش‌ها، شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی اعلام شده که فعالیت آنها در شهرستان‌های زرد خراسان جنوبی ممنوع است.

اولین مورد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی اوایل اسفند ۹۸ در پی همه‌گیری جهانی ویروس کرونا اعلام شد و پس از گذر خیزهای اول و دوم بیماری در فروردین و تیر امسال، روند بیماری بار دیگر در مهر امسال صعودی شد که این روند تا آبان ماه ادامه یافت به طوری که آمار مبتلایان روزانه (۲۴ ساعت) سه رقمی و فوتی‌های کرونا در این استان دورقمی شد.

به دنبال اجرای محدودیت‌های جامع از اول آذر ماه و همراهی مردم و اصناف به تدریج موارد ابتلا به کرونا، بیماران مراجعه کننده به بیمارستان‌ها، تست‌های مثبت، موارد بستری و فوتی در خراسان جنوبی کاهش یافت.

این استان که در آبان ماه هفت شهرستان قرمز (خیلی پرخطر) داشت اکنون از نظر کنترل ویروس کرونا در وضعیت شکننده قرار دارد.

 

 

نماینده مجلس: شرکت‌های دولتی در نهبندان و سربیشه سرمایه‌گذاری کنند

نماینده مجلس: شرکت‌های دولتی در نهبندان و سربیشه سرمایه‌گذاری کنند

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به دلایل مختلف از جمله دوری از مرکز و برخی محدودیت‌ها کمتر در شهرستان‌هایی مشابه سربیشه و نهبندان حضور پیدا می‌کنند لذا انتظار داریم شرکت‌های دولتی در این زمینه وارد عمل شوند.

مصطفی نخعی روز یکشنبه در نشست شورای اداری شهرستان سربیشه که با حضور رییس هیات ‌مدیره بانک توسعه تعاون، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و جمعی از مسوولان برگزار شد، افزود: انتظار است که شرکت‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از قبیل شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) که امکانات و قابلیت‌های خوبی دارد برای سرمایه‌گذاری ورود کند.

وی گفت: ابتدا باید صنایع مادر و بزرگ در این مناطق توسط دولت ایجاد شود سپس از بخش خصوصی بخواهیم در صنایع پایین دست کمک کند و زنجیره ارزش افزوده توسط بخش خصوصی تکمیل شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از انتظارات ما از دولت این است که به شهرستان مرزی سربیشه به عنوان قلب تپنده استان حتی کشور بیشتر توجه کند و بخشی از این ظرفیت شهرستان در خدمت توسعه همه جانبه آن قرار گیرد.

وی گفت: سربیشه یکی از شهرستان‌های مرزی و با قابلیت‌های خوب در استان خراسان جنوبی و کشور است که باید از فرصت مرزی بودن این شهرستان استفاده کرد.

نخعی بیان کرد: مرز ماهیرود سربیشه تنها گذرگاه مرزی فعال استان خراسان جنوبی است که مراودات تجاری با کشور افغانستان از این مرز به خوبی انجام می‌شود.

وی گفت: هرچند ۵۰ درصد مراودات تجاری از جمله صادرات از مرز ماهیرود انجام می‌شود و شاهد افزایش صادرات هستیم اما منجر به توسعه و پیشرفت همه جانبه شهرستان نشده است.

وی اظهار داشت: اولین انتظار این است که دولت به ویژه مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که رسالت آن ایجاد رفاه است به این موضوع کمک کنند تا شرایط بهتری را در این منطقه داشته باشیم.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان سربیشه دارای قابلیت‌های بسیار خوب معدنی، کشاورزی و دامداری است که برخی محصولات از جمله بز کرکی، برند کشور محسوب می‌شود اما از این قابلیت‌ها برای رفاه و آسایش مردم استفاده نشده است.

وی افزود: باید تلاش کنیم در این زمینه با قدرت، همت و دلسوزی بیشتر این استعدادها را در خدمت رفاه، آسایش و اشتغال برای جوانان و مردم منطقه استفاده کنیم.

وی خواستار ارتقای شعبه تامین اجتماعی سربیشه به اداره شد و گفت: ارتقای وضعیت برخی نمایندگی‌ها از جمله تامین اجتماعی، ورزش و جوانان و راه و شهرسازی از نمایندگی به اداره مطالبه به حق مردم شهرستان است.

نخعی بیان کرد: درخواست داریم نسبت به ارتقای نمایندگی ادارات در شهرستانی با هشت هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع، مرز طولانی با کشور همسایه و کمتر توسعه یافته مانند سربیشه عنایت ویژه‌ای شود و ارتقای تامین اجتماعی در دولت کنونی رقم بخورد.

وی گفت: خیلی از بیمه شده‌ها به دلیل نبود شعبه مستقل در شهرستان‌های دیگر بیمه شده‌اند که تعهد کتبی می‌دهم اگر در سربیشه شعبه مستقل داشته باشیم تمامی امور بیمه شدگان در شهرستان انجام شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر ۷۰ روستا در سربیشه و بیش از این در نهبندان با تانکر سیار آبرسانی می‌شود که کمبود آب شرب به یکی از مهمترین مشکلات مردم مناطق روستایی تبدیل شده و مردم این روستاها باید برای برداشت آب فاصله زیادی را طی کنند.

وی گفت: برای رفع مشکل آب مناطق روستایی کنسرسیوم بانکی شامل بانک رفاه، صادرات و ملی تشکیل خواهد شد که درخواست داریم وزارت تعاون نیز در این زمینه همکاری کند تا بتوانیم وضعیت آب روستاهای کل استان به ویژه شهرستان‌های مرزی سربیشه و نهبندان را بهبود ببخشیم.

نخعی با بیان اینکه روند کار در بروکراسی‌های اداری گرفتار شده است ادامه داد: براساس صحبت‌هایی که با وزیر نیرو داشتیم مقرر شد ۵۰۰ میلیون تومان برای این منظور اختصاص یابد که در صورت تخصیص کمک بزرگی به مردم خواهد شد لذا درخواست داریم کنسرسیوم هرچه زودتر پای کار بیاید.

وی با اشاره به اینکه وضعیت بهداشت و درمان شهرستان سربیشه خوب نیست گفت: در سربیشه یک بیمارستان ۳۲ تختخوابی وجود دارد که از لحاظ استانداردهای بهداشتی این مجموعه با تعداد تخت کم، بیمارستان محسوب نمی‌شود.

وی اضافه کرد: بیمه شده‌های تامین اجتماعی که حق بیمه پرداخت می‌کنند مانند سایر شهروندان حق دارند از این امکان استفاده کنند لذا درخواست احداث درمانگاه را داریم در حالی که اکنون باید برای استفاده از خدمات بهداشت و درمان فرانشیز بدهند.

وی گفت: درخواست داریم سازمان تامین اجتماعی نسبت به احداث درمانگاه اقدام کند یا بیمارستان ۳۲ تختخوابی به ۶۴ تختخوابی ارتقا یابد و بیمه شده تامین اجتماعی بدون فرانشیز از امکانات بهداشت و درمان استفاده کند.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی افزود: این حق بیمه شده تامین اجتماعی نیست که چون در شهرستان با فقر امکانات مواجه‌ایم متحمل هزینه شود بلکه باید این مشکل حل شود.

وی بر لزوم تکمیل و احداث سالن ورزشی کارگران هم تاکید کرد و گفت: آمار بیکاری در ۲ شهرستان سربیشه و نهبندان بالا است لذا برای جوانان و مردم باید شغل و سرگرمی ایجاد کرد در غیر این صورت آسیب‌های اجتماعی افزایش خواهد یافت کما اینکه اکنون هم دچار آسیب‌های بسیار جدی هستیم.

نخعی عنوان کرد: یکی از اولویت‌هایی که پیگیری کردیم ارتقای سرانه ورزشی این شهرستان‌ها بود چون سرانه به نسبت متوسط کشوری پایین است لذا همه سازمان‌های مربوطه به ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کمک کنند.

وی گفت: تیر امسال مکاتبه‌ای با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص ۲ پروژه ورزشگاه کارگری در سربیشه و نهبندان داشتیم که مقرر شد از ظرفیت ماده ۵۶ برای تامین اعتبار استفاده شود و اعتبار مربطه اختصاص یافته است که باید هرچه زودتر پیمانکار انتخاب و فرایند انجام شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

فرماندار نهبندان:
زیرساخت برق و آب مورد نیاز شهرک صنعتی نهبندان تامین می شود/۸

فرماندار نهبندان گفت: مشکل خط فعلی آب شهرک صنعتی نهبندان و تامین برق واحدهای جدید در حال احداث بررسی و رفع می شود.
«مجید بیکی»  در “کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان نهبندان” که در خصوص بررسی مشکلات تامین آب و برق شهرک صنعتی نهبندان و با حضور پارسا مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: سرمایه گذاری خوبی در شهرک صنعتی شهرستان نهبندان انجام شده که در حوزه اشتغال و رشد اقتصادی منطقه تأثیر گذار خواهد بود.
فرماندار نهبندان با تأکید بر بومی گزینی در کارخانه های شهرک صنعتی نهبندان افزود:
نیروی کار شهرک صنعتی نهبندان باید در شهرستان پایش، آموزش و به کارگیری شوند.
بیکی در این جلسه با تأمین برق مورد نیاز برخی از کارخانه های شهرک صنعتی تا پایان ماه جاری گفت: مشکل خط فعلی آب شهرک صنعتی باید هرچه زودتر بررسی و رفع شود.

گزارش قاچاق دام بدهید هدیه بگیرید/۲

رئیس شبکه دامپزشکی زیرکوه گفت:افرادی که محموله‌های قاچاق دام را گزارش کنند هدیه دریافت می‌کنند.

فلکی رئیس شبکه دامپزشکی زیرکوه در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با توجه به لزوم مبارزه با قاچاق دام که منجر به هدر رفت سرمایه‌های دامی کشور می‌شود شهروندانی که گزارشات موثر از موارد قاچاق دام به شبکه دامپزشکی اعلام کنند از طرف شبکه مورد تشویق قرار خواهندگرفت.

او افزود : کلیه دام‌های سبک و سنگین ثبت شده به نام آن شخص می‌شود و یک فضای دامداری مورد سم پاشی رایگان قرار خواهد گرفت.

فلکی بیان کرد: در پی تماس‌های مردمی باشماره ۳۲۵۰۱۰۸۱ مبنی بر حمل احشام قاچاق در سطح شهرستان زیرکوه، موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرارمی گیرد.

رئیس شبکه دامپزشکی زیرکوه گفت : تشدید اقدامات مقابله‌ای و نظارت توسط دستگاه‌های مسئول هم یکی دیگر از دلایل کاهش قاچاق دام است.

او در ادامه بیان کرد : دام‌هایی که پلاک کوبی نشده و گواهی جابجایی نیز برای آنان صادر  نشده باشد در حکم قاچاق محسوب می‌شوند.

 

 

 

واژگونی پژو ۴۰۵ در بند امیرشاه یک کشته بر جای گذاشت/۴

سرهنگ علیرضا رضایی رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: یکدستگاه سواری پژو در محور روستایی بندامیرشاه به دلیل عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه واژگون شده که یک نفر متوفی و ۴نفر نفر مصدوم داشته است

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند نیز گفت: با اعلام خبریک فوتی و چهار مصدوم در حادثه واژگونی پژو ۴۰۵ واژگونی خودرو۴۰۵ و سقوط آن به پرتگاه کنار جاده بند امیرشاه، به ستاد فرماندهی سازمان آتشنشانی بیرجند دو تیم امدادی از ایستگاه‌های سجادشهر و مهرشهر به محل حادثه اعزام شدند.
حسینی افزود: آتش نشانان به محض رسیدن به محل حادثه اقدام به رها سازی مصدومان حادثه از داخل خودرو کردند که یک نفر از آنها فوت و یک نفر جراحات جدی داشته که توسط عوامل اورژانس حاضر در محل، به بیمارستان منتقل شد.

 

سفر هیأت اقتصادی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی به سربیشه/۲

دکتر فتاحی رئیس هیأت مدیره بانک توسعه تعاون کشور و هیأت همراه،نخعی نماینده مردم شهرستان های سربیشه و نهبندان و تعدادی از مسولین ادارات استان وشهرستان از طرح های کارخانه ستاره کیان، پروژه شرکت تعاونی شتر مرغ داران افق آینده کویر و مجموعه ورزشی کارگری سربیشه بازدید کردند
لازم به ذکر است هدف سفر ️دکتر فتاحی رئیس هیأت مدیره بانک توسعه تعاون کشور به شهرستان سربیشه شناسایی زمینه هایی برای سرمایه گذاری و ارتقای سطح خدمات اجتماعی است

 

 

 

 

 

 

درکار گروه تخصصی مدیریت سوخت و برق نهبندان عنوان شد

مصرف ۳۳درصد برق نهبندان درچاههای کشاورزی/۲

 پیرو اخطاریه سازمان هواشناسی ومدیریت بحران کشور مبنی بر نفوذ توده هوای ناپایدار، وزش باد شدید و کاهش قابل ملاحظه دما؛ کار گروه تخصصی مدیریت سوخت و برق شهرستان  به ریاست معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه مقرر شد کمیته پایش انرژی در شهرستان تشکیل و نسبت به رصد مصرف برق و  گاز ادارات، واحدهای صنعتی و تجاری شهرستان اقدام و پیشنهادات  و تذکرات لازم نیز به مشترکان پرمصرف داده شود.
با توجه به اینکه ۳۳درصد برق مصرفی شهرستان مختص چاههای کشاورزی می باشد جهاد کشاورزی شهرستان مکلف شد ضمن آگاه سازی مالکان چاهها شاخصهای تشویقی را در خصوص کاهش مصرف برق اقدام و اعمال نمایند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد؛

تحمیل فرهنگ ناشناخته وارداتی به مردم خراسان جنوبی در سایه گردشگری/۲-۳

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه گردشگری می تواند در کنار منافع اقتصادی فراوان، صدور فرهنگ داشته باشد، گفت: اما آنچه که امروز گزارشاتی از گردشگری در استان به گوش می رسد، تحمیل یک فرهنگ ناشناخته وارداتی به مردم است.

آیت الله «سید علیرضا عبادی»  در نشست بررسی معضلات اجتماعی و فرهنگی شهرستان خوسف با بیان اینکه احساس درد مسئولین برای حل مشکلات اجتماعی مردم بسیار ارزشمند است، اظهار کرد: برگزاری این جلسات همانند معاینه یک مریض است، چرا که با معاینه مریض درمان نمی شود اما لازم است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: ظرف یک هفته یا بیشتر در هر بخشی که لازم است نظرات کاربردی به دبیرخانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یا شهرستان خوسف ارسال شود و به اطلاع ما نیز برسد و سپس بنا به اولویت نسبت به اجرای پیشنهادات با همکاری همه‌ی مسئولین اقدام شود.

 

وی در ادامه یادآور شد: مواردی از مشکلات اجتماعی مردم شهرستان خوسف در این جلسه مطرح شد اما موارد بیشتری مطرح نشد که باید آنها نیز جمع آوری شود و جهت اجرای اقدامی هماهنگ، همه این موارد مد نظر قرار گیرد و برای تاثیرگزاری بهتر به صورت جمعی کارها را پیش برد، چراکه این جمع است که کار می‌کند و فرد به تنهایی کاری از دستش بر نمی آید.

 

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با اشاره به مشکلات به وجود آمده در کمپ و منطقه گواب خوسف، گفت: برای موارد این چنینی، قانون راه حل است، به همان میزانی که یک شهروند معمولی خلافی بکند بر او سخت می گیرند چرا که قانون را رعایت نکرده است، باید بر مسئولی که کار اشتباهی می کند سخت ترین شرایط بر او گرفته شود و فرقی بین مسئول و شهروند عادی که قانون را رعایت نمی کند، نیست.

 

آیت الله عبادی در ادامه تصریح کرد: روز گذشته اطلاع دادند در یکی از روستاهای مرزی، منابع طبیعی جلوی فعالیت تعدادی از جوانان در معدن را به خاطر چند بوته مانع ایجاد کرده است، در حالیکه برای این موارد این‌چنین سخت گرفته می شود اما در مسائل فرهنگی و اجتماعی خلاف می کنند ولی کسی جلوی آنها را نمی گیرد، باید بررسی شود که این واگذاری ها و ساخت سازها بر اساس قانون بوده یا خیر و مسئول مربوطه مشخص شود تا پاسخگو باشد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود صنعت گردشگری را یک فرصت بسیار خوب برای صدور فرهنگ کشور انقلابی و اسلامی ایران دانست و افزود: اما باید گردشگری تعریف شود تا از هر فرصتی که بوجود می آید گردشگر داخلی یا خارجی آگاهی از غنای فرهنگی، آداب و رسوم، بزرگان و ظرفیت های منطقه پیدا کند.

 

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی ادامه داد: گردشگری ضمن اینکه می تواند در کنار منافع اقتصادی فراوان، صدور فرهنگ داشته باشد، اما آنچه که تا به الان گزارشاتی از گردشگری در استان به گوش می رسد، تحمیل یک فرهنگ ناشناخته وارداتی به مردم بوده است.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه هیچ فرد مسئولی مجاز نیست طبق میل خودش عمل کند، خاطر نشان کرد: امیدواریم آثار این جلسه را بعدها ببینیم و بر اساس اولویت ها اقدامات، عملیاتی شود.

کشف ۵۳ کیلوگرم تریاک در “خوسف”/۴

جانشین انتظامی”خوسف” از کشف ۵۳ کیلوگرم تریاک در این شهرستان خبر داد و گفت: مأموران در این رابطه ۲ خودرو توقیف و ۳ متهم دستگیر کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”محمد حسن اکبری” اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان خوسف هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور های فرعی به ۲ سواری پژو و پراید که در حال حرکت بودند مشکوک شدند و خودروها را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از خودروها و پاکسازی مسیر تردد آنان ۵۳ کیلوگرم تریاک کشف کردند.

جانشین انتظامی شهرستان خوسف بیان داشت: مأموران در این رابطه ۲ خودرو توقیف و ۳ متهم دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

 

 

کشف ۶۶ کیلو و ۲۷۵ گرم تریاک در”درمیان”/۴

فرمانده انتظامی”درمیان” از کشف ۶۶ کیلو و ۲۷۵ گرم تریاک با همکاری مرزبانی استان خراسان جنوبی در این شهرستان خبر داد و گفت: مأموران در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم دستگیر کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”حسن دشتستانی” اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان درمیان با همکاری مرزبانی استان خراسان جنوبی هنگام گشت زنی در یکی از روستاهای شهرستان درمیان به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان داشت: مأموران در بازرسی از سواری پژو ۶۶ کیلو و ۲۷۵ گرم تریاک که به طرز ماهرانه ای داخل خودرو جاساز شده بود کشف کردند.

 

تداوم سرما و یخبندان در خراسان جنوبی/۲

دمای هوا درخراسان جنوبی به زیر صفر درجه رسید/تداوم سرما و یخبندان

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوا در تمام شهرستان های استان به زیر صفر درجه سانتی گراد رسیده است.

علیرضا خندان رو افزود: دمای هوا در سربیشه منفی ۱۲ درجه سانتی گراد، قاین منفی ۱۱ درجه، بیرجند و بشرویه منفی ۱۰ درجه سلسیوس گزارش شده است.

خندان رو با بیان اینکه سرما و یخبندان شبانه طی سه روز آینده ادامه دارد، افزود: پایان هفته جاری تا اوایل هفته آینده از شدت دمای هوا کاسته می‌شود.

 

 

مدیر آموزش و پرورش بیرجند عنوان کرد

 نیروی انسانی کارآمد مهم ترین مولفه آموزش/۲

جلسه کیفیت بخشی مدارس استعدادهای درخشان شهرستان بیرجند با حضور محمدحسین یکه خانی مدیر آموزش و پرورش شهرستان، سورگی معاون آموزش متوسطه، رستمی رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره کل و مدیران مدارس تیزهوشان شهرستان برگزار شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی محمدحسین یکه خانی در نشست مدیران مدارس متوسطه دوم تیزهوشان شهرستان گفت: در نظام تعلیم و تربیت مبحث کیفیت بخشی آموزشی از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده که این مهم در مدارس استعدادهای درخشان از اهمیت بالاتری برخوردار است  .
وی افزود: در این مبحث نتایج امتحانات کتبی نهایی می تواند به عنوان یکی از شاخص های اصلی مورد توجه قرار گیرد چرا که آخرین حلقه فرآیند یاددهی و یادگیری، سنجش و ارزشیابی پایانی است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان با اشاره به راهکارهای افزایش کیفیت آموزشی اظهار داشت: نیروی انسانی از مهم ترین مولفه های آموزش به حساب می آید و می بایست توجه به نیروی انسانی کارآمد باتجربه و با انگیزه،  از اولویت های تامین نیروی انسانی باشد.
دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان در پایان تصریح کرد: کیفیت بخشی در مدارس، با مشارکت فعال عوامل سهیم و موثر میسر خواهد شد که دبیران، کارکنان،دانش آموزان و اولیاء از مهم ترین آنها هستند.

 

آجر به آجر تا بهشت… راهی که من خواهم رفت…

مشارکت دانش آموزان بشرویه در مدرسه سازی/۲

 مدیر آموزش و پرورش شهرستان بشرویه در پی مشارکت بسیار خوب مردم این شهرستان در پویش طرح ملی آجر به آجر و پویش ملی من مادرم گفت:  هدف از اجرای این طرح ایجاد بستر برای مشارکت احاد افراد جامعه در امر مقدس مدرسه سازی و معرفی والدین، دانش آموزان، فرهنگیان و در یک کلام همه شهروندان بعنوان خیرین مدرسه ساز است.

رضوانیان ضمن تاکید بر امکان مشارکت همه همشهریان نیک اندیش در این پویش اظهار داشت هر فردی به هر میزان از توانایی مالی می تواند در این پویش مشارکت کرده یا به نیابت از کسانی که دوستشان دارد همچون مادران گرانقدر و دیگر عزیزان در مدرسه سازی حتی به اندازه یک آجر سهیم شود.

وی در ادامه با قدردانی از همه دانش آموزان، والدین و همکارانی که تا کنون در طرح شرکت کرده اند از مدیران برخی مدارس به جهت
مشارکت ۱۰۰% دانش آموزانشان در طرح تقدیر نمود.

وی همچنین خاطرنشان کرد تعداد زیادی از مدارس شهرستان در حال ثبت مشارکت دانش آموزان در طرح هستند که پیشاپیش از اقدام خیرخواهانه آنان نیز کمال تشکر را داریم و حتما ضمن معرفی از این عزیزان نیز تقدیر بعمل خواهد آمد.

 

 

معاون وزیر تعاون: وضعیت اشتغال ۱۰ استان از نزدیک بررسی می‌شود

معاون وزیر تعاون: وضعیت اشتغال ۱۰ استان از نزدیک بررسی می‌شود

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گروهی از معاونان و مدیران مجموعه وزارتخانه را مامور کرده است تا مشکلات و مسائل ۱۰ استان با بیشترین نرخ بیکاری را از نزدیک مورد بررسی و واکاوی قرار دهند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، حجت ‌الله میرزایی شامگاه شنبه بدو ورود به این استان در نشستی که در فرودگاه بیرجند با حضور استاندار، نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان برگزار شد، افزود: سفر به خراسان جنوبی هم با حضور مدیران وزارتخانه با همین هدف صورت گرفته و امید می‌رود اهدافی که به دنبال آن هستیم محقق شود.

وی گفت: این سفر با هدف بازدید از طرح‌های اشتغال‌زا و بررسی توسعه اشتغال استان انجام شده است.

استاندار خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: این استان سرشار از ذخایری است که موقعیت مناسبی را برای اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری ایجاد می‌کند.

حمید ملانوری تصریح کرد: در حالی که سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی از امنیت بالایی برخوردار است اما جمعی از جوانان مشتاق کار، بیکار مانده‌اند بر همین اساس باید حمایت‌های لازم از ایجاد اشتغال صورت بگیرد.

وی گفت: خراسان جنوبی از لحاظ وسعت سومین استان پهناور کشور به حساب می‌آید اما مردم استان از این ظرفیت بی‌بهره مانده‌اند و لازم است به این شهروندان کمک شود تا مهارت‌های خود را به نمایش بگذارند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: تقاضای ما از وزارت تعاون این است که سفر کنونی معاونان را سرآغازی برای توسعه استان قرار دهد و همه امکانات خود را بسیج کنند تا در آینده نزدیک برکات این سفر قابل لمس باشد.

وی با اشاره به مهم‌ترین نیازهای استان بیان کرد: پروژه‌های روستایی و عشایری نیاز به حمایت ویژه‌ای دارند که امید می‌رود تخصیص اعتبار و تسهیلات به آنها در اولویت قرار گیرد چراکه در نبود حمایت‌ها شاهد مهاجرت بی‌رویه به شهرها هستیم و بدین شکل نرخ بیکاری شهری رشد پیدا می‌کند در حالی که با تخصیص اعتبار به این پروژه‌ها، مهاجرت معکوس شکل می‌گیرد.

ملانوری گفت: بیمه بیکاری به‌ویژه در ایام کرونا موضوع مهم دیگری است که نیاز به پیگیری دارد.

وی با اشاره به احداث بیمارستان تامین اجتماعی زیرکوه یادآور شد: این بیمارستان تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی اداره می‌شود و در یک بلاتکلیفی به سر می‌برد که انتظار ما این است در همین سفر تعیین تکلیف و واگذاری آن به‌طور کامل صورت بگیرد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به سرمایه‌گذاری شرکت شستا در بخش نیروگاه بادی، دامداری، معادن و زغال‌سنگ گفت: تلاش ما این است که از ظرفیت سرمایه‌گذارانی که اهلیت دارند بیشترین بهره را ببریم.

وی افزود: موسسه خیریه علی‌اکبر (ع)، آب‌درمانی بهزیستی، مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای زیرکوه و کویر تایر از پروژه‌های مهم دیگری هستند که نیاز به تکمیل، توسعه و تامین اعتبار دارند.

 

 

 

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی خبر داد:
اتصال ۱۵ روستای خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات
بهی گفت: ۱۵ روستا با راه اندازی سه سایت جدید در دو شهرستان بیرجند و خوسف به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مصطفی بهی» امروز (۵ بهمن) در بازدید از سایت همراه روستای حسن آباد شهرستان بیرجند با اشاره به برنامه اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات، اظهار کرد: در همین راستا با اتمام مراحل نصب تجهیزات و راه اندازی سه سایت در روستاهای حسن آباد و ماهوسک شهرستان بیرجند و کلاته ملک شهرستان خوسف، ۱۵ روستای دیگر استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان جنوبی افزود: در این روستاها جمعیتی بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ خانوار، به شبکه ملی اطلاعات متصل و از سرویس اینترنت پرسرعت همراه بهره مند شدند.

 

وی افزود: این سایت ها از محل اعتبارات توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موسوم به طرح USO، با هدف توسعه شبکه ملی اطلاعات و کاربری های مبتنی بر این شبکه در سطح روستاها، اجرایی شده است.

 

بهی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ سایت جدید اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات تا مرحله نصب تجهیزات پیش رفته است، ادامه داد: به زودی با راه اندازی این سایت ها، حدود ۴۰ روستای دیگر استان به این شبکه متصل و از سرویس اینترنت پرسرعت همراه بهره مند خواهند شد.

 

وی در پایان تاکید کرد: طبق برنامه، اتصال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات تا پایان دولت انجام  می‌شود.

 

 

 

آشفته بازار روغن در خراسان جنوبی/ تناقض گویی مسئولان برای کمبودها/۷

آشفته بازار روغن در خراسان جنوبی/ تناقض گویی مسئولان برای کمبودها

حکایت کمبود روغن در خراسان جنوبی به بیش از پنج ماه رسیده و در حالی که مسئولان دولتی از تامین نیاز استان خبر می دهند رئیس اتحادیه خواربارفروشان از کمبود شدید این کالا گلایه دارد.

به گزارش مهر زمزمه کمبود روغن جامد از اواخر مرداد ماه سال جاری در بین مردم شنیده می‌شد و امروز به مطالبه‌ای جدی تبدیل شده و شهروندان خواستار رسیدن به این شرایط هستند.

بیش از پنج ماه از قصه کمبود روغن در خراسان جنوبی می‌گذرد و این روزها نبود روغن دردی دیگر بوده که با روح جامعه گلاویز شده است.

علی رغم اینکه جویبان، معاون سازمان صمت خراسان جنوبی در آبان ماه از توزیع روغن جامد در فروشگاه‌های اتکا خبر داده بود اما باز هم حکایت کمبودها همچنان پا بر جاست و در شهرستان‌ها نمود بیشتری دارد.

مسئولان معتقدند کمبود روغن جامد در سراسر کشور وجود داشته اما به دلیل استفاده بیشتر مردم خراسان جنوبی از روغن، کمبودها در این استان بیشتر به چشم می‌آید.

روغن‌هایی که به مردم نرسید

معاون امور بازرگانی، توسعه و تجارت سازمان صمت خراسان جنوبی باز هم در ۲۵ دی ماه سال جاری بیان کرد: روغن خوراکی به اندازه کافی به استان اختصاص پیدا کرده است.

جویبان از توزیع روزانه بیش از ۱۵ تن روغن خوراکی در استان توزیع می‌شود، افزود: روغن جامد جذب شده در تمام شهرستان‌های استان در حال توزیع است.

وی بیان کرد: هیچ گونه نگرانی در بخش تأمین کالا در استان وجود ندارد و جذب، تأمین و توزیع اقلام اساسی به صورت مستمر در حال انجام است.

این گفته‌ها درحالی است که بسیاری از شهروندان از تهیه روغن بی نصیب مانده و از کمبود این کالای اساسی گلایه مند هستند. بنا به گفته شهروندان این روزها نه تنها صف‌هایی در برخی نقاط برای خرید روغن تشکیل می‌شود بلکه تخم مرغ هم با کارت ملی به فروش می‌رسد.

مسئولان در حالی از توزیع روغن خوراکی و جامد سخن می‌گویند که رئیس اتحادیه خوار و بار فروشی بیرجند هم از کمبود شدید روغن جامد و مایع خبر می‌دهد که این تناقض گویی ها خود جای بسی سوال است.

جست و جوهای بی نتیجه شهروندان

یکی از شهروندان در گفت و گو با مهر با اشاره به وضعیت روغن در بازار بیان کرد: برای خرید یک پنج کیلویی روغن جامد، کل شهر را رصد کردم اما نه تنها از روغن جامد خوراکی خبری نبود بلکه تنها روغن مایع سرخ کردنی موجود بود.

زینب غلامی با بیان اینکه روغن مایع غیر سرخ کردنی هم به سختی یافت می‌شود، افزود: قیمت‌های روغن در هر مغازه متفاوت است.

وی اظهار کرد: قیمت هر پنج کیلویی روغن جامد در صورت یافتن، از ۷۰ تا ۱۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد که نیازمند توجه ویژه مسئولان است.

غلامی خواستار شفاف سازی قیمت‌ها شد و افزود: مسئولان مردم را از علت چرایی کمبود این کالای اساسی و تفاوت قیمت‌ها آگاه کنند.

وی بیان کرد: از اواخر مردادماه امسال کمبود روغن جامد در بیرجند و استان احساس شد و گلایه‌های مردم هم به جایی نرسیده است.

صف‌های روغنی

یکی دیگر از شهروندان در گفت و گو با مهر بیان کرد: این روزها برای تهیه روغن جامد باید در برخی فروشگاه‌ها در صف قرار بگیریم.

فاطمه چوپانی که ساکن حاجی آباد است، ادامه داد: برای خرید روغن جامد به تک تک مغازه‌های حاجی آباد سر زدم اما در تهیه این کالای اساسی موفق نشدم.

وی خواستار نظارت مسئولان شد و افزود: اگر عده‌ای از مغازه داران احتکار نکنند، بازار دچار کمبود هیچ نوع کالایی نمی‌شود.

چوپانی با بیان اینکه برخی از افراد سودجو یک پنج کیلویی را با قیمت‌های ۹۰ هزار تومان می‌فروشند، گفت: در شرایطی که کرونا چرخ اقتصاد مردم را از کار انداخته، شایسته نیست که اینگونه مردم تحت فشار قرار گیرند.

یکی دیگر از شهروندان در گفت و گو با مهر بیان کرد: روغن از ضروریات و کالای مهم زندگی بوده که باید به اندازه کافی در بازار عرضه شود.

محمد مصطفایی با بیان اینکه متأسفانه هر روز شاهد کمبود یک کالا یا گرانی اجناس رو به رو هستیم، افزود: نظارت‌های دقیق و کارشناسی مسئولان می‌تواند مانع این افزایش‌ها و کمبودها شود.

وی با اشاره به کمبود روغن به ویژه روغن جامد در بازار بیان کرد: از مسئولان خواستاریم برای رفع مشکل کمبود و نوسان قیمت روغن چاره اندیشی کند.

مصطفایی بیان کرد: هر چند مردم به قصه کمبود کالاهایی مانند روغن، تخم مرغ و مرغ در خراسان جنوبی عادت کرده‌اند اما باید راهکاری اساسی برای حل این دسته از مشکلات اندیشیده شود.

وی با اینکه قشر مستضعف بیش از هر کسی از شرایط پیش رو متضرر می‌شوند، افزود: نباید در روزهای تلخ کرونایی بیش از این مردم را با مشکل گلاویز کرد.

مصطفایی با بیان اینکه متأسفانه این روزها تخم مرغ هم کمیاب شده است، گفت: در برخی نقاط هر ۹ عدد تخم مرغ به قیمت ۳۸ هزار تومان در اختیار فروشنده قرار می‌گیرد.

گلایه مغازه داران

یکی از مغازه داران هم در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: روزانه افراد زیادی برای خرید روغن جامد خوراکی به مغازه مراجعه می‌کنند اما دست خالی بر می‌گردند.

رضا ارسلان با بیان اینکه از مدت‌ها پیش روغن جامد برای فروش نداشته‌ایم، گفت: مردم به اجبار از روغن‌های سرخ کردنی استفاده می‌کنند چراکه تهیه دیگر روغن‌ها دشوار شده است.

وی خواستار توزیع روغن بین مغازه داران شد و اظهار کرد: مغازه داران هم از شرایط پیش رو به تنگ آمده و خواستار نظارت بیشتر بر بازار هستند.

ارسلان ادامه داد: برخی از مشتری‌ها معتقدند که ما روغن را در انبار احتکار کرده و به مردم عرضه نمی‌کنیم اما باید بدانند که ما هم از جنس خودشان هستیم و نمی‌خواهیم مشکلی برای جامعه پیش بیاید.

وی با بیان اینکه بنا به گفته مسئولان روغن در فزدشگاه های بزرگ و به صورت اینترنتی توزیع می‌شود، افزود: تمام شهروندان به فروشگاه‌های بزرگ دسترسی ندارند و نیاز است در کلی و جزئی فروشی‌ها هم توزیع شود.

روغن در حال توزیع است

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در گفت و گو با مهر بیان کرد: روغن خوراکی به اندازه کافی به استان اختصاص پیدا کرده است.

الیاس جویبان با بیان اینکا ۱۸۵ تن روغن جامد جذب شده که در تمام شهرستان‌های استان در حال توزیع است، گفت: همشهریان در مرکز استان می‌توانند روغن جامد مورد نیاز را از فروشگاه‌های اینترنتی و واحدهای صنفی منتخب در شمال شهر دریافت کنند.

وی ادامه داد: به خاطر رعایت مسائل بهداشتی و جلوگیری از ایجاد صف و با توجه به تصمیم کمیسیون تنظیم بازار، این کالاها اینترنتی عرضه می‌شود.

جویبان با بیان اینکه در حال حاضر ۳۸۰ تن انواع روغن مایع در استان در حال توزیع است، افزود: این اقلام از طریق شرکت‌های پخش به صورت مویرگی در بین واحدهای خرده فروشی انجام می‌شود تا کمبودی در استان احساس نشود.

بنا به گفته وی مشکل کمبود روغن جامد مربوط به کل کشور بوده و تنها مربوط به خراسان جنوبی نمی‌شود.

کمبود شدید روغن جامد و مایع

رئیس اتحادیه خوار و بار فروشی خراسان جنوبی در گفت و گو با مهر بیان کرد: در حال حاضر در روغن جامد و مایع به شدت کمبود داریم.

محمد شریف با بیان اینکه اگر روغن به اندازه نیاز وارد شود، صف ایجاد نمی‌شود، گفت: دریافت کارت ملی برای فروش روغن اشتباه است چراکه خود باعث ایجاد صف می‌شود.

وی بیان کرد: برخی از شرکت‌ها از دیگر شهرها فروش کالای تحمیلی در کنار روغن را پیشنهاد می‌دهند که هنوز خریداری نکردیم.

رئیس اتحادیه خوار و بار فروشان خراسان جنوبی عنوان کرد: از مسئولان استان به ویژه شخص استاندار درخواست داریم نسبت به تأمین و توزیع روغن خوراکی در استان اقدام کنند در غیر این صورت مشکلات عدیده‌ای گریبان ما را خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه به میزان نیاز روغن خوراکی در کشور تولید می‌شود، ادامه داد: باید زمینه‌ای فراهم شود تا در آستانه سال نو که مصرف روغن خوراکی برخی مشاغل از جمله شیرینی فروشی‌ها افزایش می‌یابد نسبت به جذب روغن مورد نیاز استان اقدام شود چرا که با بالا رفتن میزان تقاضا قطعاً مشکلات فعلی دوچندان خواهد شد.

مردم از کمبودها گلایه دارند و مسئولان از تخصیص این کالای اساسی به میزان نیاز صحبت می‌کنند. حال باید حلقه مفقوده بین این آشفته بازار را یافت که منشأ اصلی به کجا بر می‌گردد؟

آنچه مسلم است کلاف پر گره این قصه به نظارت‌ها بر می‌گردد. چراکه اگر نظارت‌هایی دقیق انجام شود، نه کالاهایی گران داده می‌شود و نه دستی برای خرید کوتاه می‌ماند.

 

 

 

در بزرگترین کارخانه سیمان خراسان جنوبی

کاهش تولید سیمان با اعمال محدودیت‌های مصرف برق و گاز

بزرگترین کارخانه سیمان با تداوم قطع برق و گاز در آستانه تعطیلی قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی، مدیر عامل کارخانه سیمان قاین در بازدید معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار کاهش تولید سیمان با اعمال محدودیت‌های مصرف برقو رفاه اجتماعی کشور از این کارخانه گفت: با اعمال محدودیت استفاده از برق در کارخانه سیمان قاین ، در حال حاضر تولید کلینکر در این واحد متوقف شده است که اگر این قطعی برق ادامه پیدا کند خط تحویل سیمان قاین نیز متوقف خواهد شد.

 

علیرضا اکبری‌مطلق گفت: همچنین، از ۲۳ آبان گاز این واحد هم قطع شده است و ما در تأمین مازوت هم دچار مشکل شده‌ایم.

 

وی با اشاره به بازدید سال گذشته مدیرعامل شستا از این واحد گفت: در این سفر به توافقات خوبی برای طرح توجیهی سیمان رسیدم، اما هنوز به مرحلهٔ سرمایه‌گذاری نرسیده‌ایم.

کارخانه سیمان قاین سال ۱۳۷۳ با ظرفیت روزانه بیش از ۲ هزار تن کلینکر راه اندازی شد که توانسته نقش بسزایی در ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی و افزایش صادرات استان داشته باشد.

این واحد از آغاز امسال حدود ۷۰۰ هزار تن سیمان به فروش رسیده که بیش از ۵۰ درصد آن به کشور‌های پاکستان و افغانستان صادر شده است.

 

چهارصد کارگر در کارخانه سیمان قاین مشغول بکارند.

 

 

 

محکومیت متخلفان در سربیشه به پرداخت ۳۶ میلیارد ریال جزای نقدی/۴

متخلفان معرفی شده به تعزیرات حکومتی در سربیشه به پرداخت ۳۶ میلیارد و ۴۴۵ میلیون و ۷۹ هزار ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شدند.

معاون اجرایی تعزیرات حکومتی استان گفت: در ده ماه گذشته تعداد ۳۲۰ پرونده به شعبه ویژه رسیدگی کننده به تخلفات قاچاق کالا و ارز وارد که تعداد ۳۰۸ فقره پرونده از آن مختومه شده است.
علی محدثی نژاد افزود: عملکرد وارد شده به مختومه شعبه سربیشه  در این مدت ۹۶.۳ در صد بوده است.
رئیس شعبه رسیدگی کننده به تخلفات قاچاق کالا و ارز سربیشه گفت: در بخش اجرای احکام این شعبه نیز تعداد ۱۹۳ فقره پرونده وارده و تعداد ۱۸۱ فقره پرونده مختومه شده است.
محدثی نژاد افزود: در این مدت ۷ میلیارد و ۵۸۲ میلیون و ۱۶۰ هزار ریال از محکومیت‌های پرونده‌ها وصول و به حساب دولت واریز شده است.
معاون اجرایی تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: در صد عملکرد اجرای احکام در مدت مذکور ۹۳.۸ بوده است.

 

 

روز بدون فوت کرونایی در خراسان جنوبی۲-۳

آمار فوت ناشی از کرونا در خراسان جنوبی همچنان ۷۳۶ نفر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۶ آزمایش تشخیص کرونا در خراسان جنوبی انجام شد که مجموعا ۴ بیمار جدید شامل ۱ بستری و ۳ سرپایی شناسایی شدند.

دکتر مهدی زاده افزود: از این تعداد ۱ مورد از بیرجند و ۳ مورد از طبس بوده است.

وی گفت: در حال حاضر ۱۵۰ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۳۸ نفر کرونا مثبتند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: از این تعداد ۱۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال عمومی ۳ نفر وخیم است.

مهدی زاده گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۱ بیمار باعلائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی پذیرش و در همین مدت ۴۰ بیمار شامل ۱۳ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب ترخیص شدند.

وی افزود: از ابتدای شیوع کرونا تا امروز ۱۴ هزار و ۱۴۵ بیمار با حال عمومی خوب ترخیص شده یا در حال حاضر در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تا روز گذشته ۳۶ هزار و ۳۰۵ آزمایش تشخیص کرونا در خراسان جنوبی گرفته شده که منجر به شناسایی ۱۴ هزار و ۹۱۹ بیمار شد.

اتصال ١۵ روستای دیگر خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات/۲-۳

با راه اندازی سه سایت جدید در دوشهرستان بیرجند و خوسف، ١۵ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

 مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در بازدید از سایت همراه روستای حسن آباد شهرستان بیرجند از اتصال این روستا و ۱۴ روستای دیگر استان به شبکه ملی اطلاعات خبر داد.
مصطفی بهی گفت: در ادامه برنامه اتصال روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات، با اتمام مراحل نصب تجهیزات و راه اندازی سه سایت در روستا‌های حسن آباد و ماهوسک شهرستان بیرجند و کلاته ملک شهرستان خوسف، ۱۵ روستای دیگر استان با جمعیت هزار و ۵۰۰ خانوار، به شبکه ملی اطلاعات متصل و از سرویس اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند شدند.
وی افزود: این سایت‌ها از محل اعتبارات توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موسوم به طرح USO با هدف توسعه شبکه ملی اطلاعات و کاربری‌های مبتنی بر این شبکه در سطح روستاها ، اجرایی شده است.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اشاره به ادامه روند اجرای سایت‌های توسعه شبکه ملی اطلاعات گفت: در حال حاضر ۱۰ سایت جدید اتصال روستا‌ها به شبکه ملی اطلاعات تا مرحله نصب تجهیزات پیش رفته که به زودی با راه اندازی این سایت ها ، حدود ۴۰ روستای دیگر استان به این شبکه متصل و از سرویس اینترنت پرسرعت همراه بهره مند می‌شوند.
وی گفت: طبق برنامه ، در تلاشیم اتصال همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات تا پایان دولت انجام شود.

شکست نماینده خراسان جنوبی در لیگ برتر هندبال/۷

تیم زغال سنگ طبس در چهارمین روز لیگ برتر هندبال جوانان کشور مقابل حریف خود شکست.

نماینده خراسان جنوبی در این دیدار، مقابل تیم ذوب آهن اصفهان با نتیجه ۱۸ بر ۳۰ شکست خورد.

در لیگ برتر هندبال جوانان کشور ۲۰ تیم در قالب ۴ گروه از دوم تا هشتم بهمن با هم رقابت می‌کنند.

این مسابقات به صورت متمرکز به میزبانی قم در حال برگزاری است.

 

حضور ۷۳ درصدی کلاس اول و دومی ها در مدارس استان/۳-۲

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: ۷۳ درصد دانش آموزان پایه های اول و دومی استان در کلاس های درس مدارس با رعایت کلیه دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری های اجتماعی به صورت کاملا اختیاری حضور پیدا کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی محمد علی واقعی صبح امروز در حاشیه نشست با وزیر آموزش و پرورش که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: علاوه بر این بیش از ۴۷ درصد هنرجویان هنرستان های کاردانش و فنی و حرفه ای که کار عملی دارند در هنرستان های استان حضور پیدا کردند.

وی، سلامت دانش آموزان و فرهنگیان را خط قرمز آموزش و پرورش در خراسان جنوبی دانست و ادامه داد: تمامی نکات ایمنی و بهداشتی با وسواس خاصی توسط مدیران مدارس استان مد نظر قرار گرفته و کلاس ها با حداکثر۱۰ دانش آموز در هر روز و با رعیت کامل فاصل گذاری های اجتماعی تشکیل می شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که فضای آموزشی و اداری مدارس قبل، حین و پس از حضور دانش آموزان و مدارس در محیط مدرسه کاملا ضد عفونی می شوند، خاطر نشان کرد: آن دسته از دانش آموزانی که به هر دلیل حاضر به شرکت در کلاس های حضوری نیستند، می توانند مطالب آموزشی را از رسانه ملی و شبکه شاد دریافت نمایند.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که در دوره ابتدایی بیشترین آمار حضور مربوط به شهرستان زیرکوه است، یاد آور شد: هنرآموزان شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش و فنی و حرفه ای هنرستان های شهرستان بشرویه نیز بیشترین حضور را در دروس عملی و شایستگی‌های فنی داشتند.

به گفته واقعی، از ابتدای بهمن ماه برگزاری کلاس های درس برای دانش‌ آموزان اول و دوم دبستان، دروس عملی، شایستگی‌های فنی در شاخه های کاردانش و فنی و حرفه‌ای در مناطق زرد و آبی، به صورت حضوری بوده و در مناطق آبی، مدارس دارای جمعیت کمتر از ۵۰ نفر نیز کاملاً باز و پذیرای دانش‌‌آموزان در تمام پایه‌های تحصیلی هستند.

 

 

۱۵ اقامتگاه بوم‌گردی در خراسان ‌جنوبی راه‌اندازی می‌شود/۲-۳

۱۵ اقامتگاه بوم‌گردی در خراسان ‌جنوبی راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی خراسان ‌جنوبی گفت: ۱۵ اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان‌های این استان تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

حسن رمضانی افزود: با توجه به استقبال چشمگیر گردشگران از اقامتگاه‌های بوم‌گردی در خراسان جنوبی و ایجاد اشتغال در روستاها همچنین فراهم کردن زمینه فروش محصولات کشاورزی و تولیدات صنایع‌دستی و زمینه‌سازی برای آشنایی بیشتر با جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و اجتماعی روستاها، حمایت از طرح‌های ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.

وی ساخت و توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی را با توجه به روستاهای هدف گردشگری و مناطق بکر طبیعی در خراسان جنوبی دارای توجیه دانست و اظهار داشت: در چهار سال گذشته ۸۰ واحد اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان‌های استان ایجاد شده که زمینه جذب گردشگران داخلی و خارجی فراوانی را فراهم کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی افزود: هرچند شیوع ویروس کرونا بر فعالیت بخش گردشگری اثرات منفی گذاشته و میزان مراجعه‌کنندگان به واحدهای اقامتی را کاهش داده اما ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی با توجه به مختصات جغرافیایی و اقلیمی خراسان جنوبی یک ظرفیت ماندگار است.

وی گفت: اقامتگاه‌های بوم‌گردی قبل از شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن در فصول مختلف سال پذیرای مسافران و گردشگران زیادی از سراسر کشور و حتی گردشگران خارجی بودند.

رمضانی همچنین به وجود چهار اثر ثبت جهانی در خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: سه مورد از این آثار شامل بیابان لوت (مشترک بین خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان)، قنات بلده فردوس و حوله‌بافی روستای خراشاد در دولت تدبیر و امید به ثبت جهانی رسید و از جاذبه‌های گردشگری این منطقه است.

۵۵ درصد سیمان قاین صادر می‌شود

۵۵ درصد سیمان قاین صادر می‌شود

مدیرعامل شرکت سیمان قاین گفت: تولید سیمان قاین سالانه از ۸۱۲ هزار تن عبور می‌کند که حدود ۵۵ درصد آن صادر می‌شود.

علیرضا اکبری ‌مطلق روز یکشنبه در بازدید «حجت الله میرزایی» معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کارخانه سیمان قاین افزود: ظرفیت تولید کریکت این شرکت در سال به بیش از ۷۸۰ هزار تن می‌رسد.

وی بیان کرد: صادرات کریکت بسیار جزئی است به طوری که شاید از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ هزار تن صادرات کریکت انجام شده است.

مدیرعامل شرکت سیمان قاین گفت: ظرفیت اسمی تولید کرکیت همان ۷۸۰ هزار تن است و به همان مقدار هم تولید می‌شود.

وی افزود: سال گذشته با حضور مدیرعامل شستا در محل شرکت سیمان قاین به توافقات خوبی دست یافتیم و طرح توجیهی سیمان تامین به این شرکت ارائه شد، با این حال هنوز به مرحله سرمایه‌گذاری نرسیده‌ایم.

اکبری ‌مطلق به ظرفیت‌های بازار اشاره و عنوان کرد: بازار سیمان به نحوی است که دیگر کشش ندارد، شاید در گذشته رقیبی نداشتیم اما اکنون ۱۲ کارخانه سیمان با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وی همچنین گفت: امسال اولین بار در ۲۷ سال اخیر دچار محدودیت برق شده‌ایم و در ۱۰ روز اخیر با این موضوع دست و پنجه نرم می‌کنیم که اگر این قطعی‌ها ادامه داشته باشد نمی‌توانیم سیمان را تحویل دهیم.

اکبری ‌مطلق اضافه کرد: از ۲۳ آبان ماه گاز هم قطع شده است و در تامین مازوت هم دچار مشکل شده‌ایم.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی هم در این بازدید گفت: سیمان قاین مشتریان پر و پاقرصی در کشور افغانستان دارد.

سلمان اسحاقی افزود: یعنی ما اگر بخواهیم طرح توجیهی سیمان را به اجرا بگذاریم، به دلیل بازگشایی پایانه گمرک یزدان افغانستان در آینده نزدیک، ظرفیت قابل‌ توجهی در برای خرید سیمان قاین دارد.

سه معاون وزیر و ۲۲ مدیرکل و روسای سازمان‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از روز گذشته (شنبه) وارد خراسان جنوبی شدند که در این سفر ۲ روزه در قالب سه گروه در همه شهرستان‌های استان حضور خواهند یافت.

معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در سفر به شهرستان قاینات از کارخانه سیمان قاین و مجتمع فولاد قاینات بازدید کرد و از نزدیک روند فعالیت، مسائل و مشکلات این واحدهای صنعتی را مورد بررسی قرار داد.

حضور در نشست کارگروه اشتغال شهرستان قاینات از دیگر برنامه‌های معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این شهرستان است.

 

مجتمع فولاد قاینات دهه فجر افتتاح می‌شود

مجتمع فولاد قاینات دهه فجر افتتاح می‌شود

معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده مجتمع فولاد قاینات دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

حجت الله میرزایی روز یکشنبه در نشست گروه کاری اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان قاینات افزود: با بهره‌برداری از این کارخانه، یک میلیون تن به محصولات فولادی کشور افزوده می‌شود.

وی به بازدیدش از مجتمع فولاد قاینات اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی این کارخانه و تکمیل فاز بعدی آن تا پایان سال ۱۴۰۰ حدود ۲ هزار نفر به صورت مستقیم و ۱۵ هزار نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: معادن متنوعی در شهرستان قاینات وجود دارد که زمینه خوبی برای سرمایه‌گذاری است لذا تلاش می‌کنیم شرکت‌های وابسته به شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) برای سرمایه‌گذاری در این منطقه تشویق و ترغیب شوند.

وی عنوان کرد: همچنین در ارتباط با پروژه آهن هیدراته که سال ۹۴ عملیات اجرایی آن در شهرستان قاینات آغاز شد و یکی از مطالبات مردمی است، موضوع را از طریق شستا پیگیری می‌کنیم.

میرزایی گفت: درخصوص تکمیل طرح توسعه درمانگاه تامین اجتماعی و سالن ورزشی کارگران این شهرستان که سال ۹۶ توسط مرحوم نوربخش رییس فقید سازمان تامین اجتماعی کلنگ‌زنی شده بود در مرکز تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: هماهنگی و همدلی بین مسوولان شهرستان مثال‌زدنی است همچنین در بازدیدی که کارخانه فولاد قاینات داشتیم مشخص بود بعد از ۱۵ سال وضعیت این واحد امیدوارکننده است.

معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با ایجاد صنایع و بنگاه‌های پایین دستی این صنعت، زنجیره فولادی شرق کشور از سنگ آهن خواف تا صادرات آن در بندرعباس موجب رونق اقتصادی منطقه خواهد شد.

وی در پاسخ به درخواست فرماندار و نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی درخصوص کمک به بنگاه‌های کوچک برای ایجاد اشتغال بیان کرد: اعتبارات اشتغال پایدار روستایی و عشایری استان خراسان جنوبی برای اشتغالزایی و کمک به بنگاه‌های خُرد افزایش می‌یابد.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی هم گفت: زعفران قاینات در دنیا زبانزد است از طرفی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم فراوری زعفران جنوب خراسان که باعث توسعه شهرستان می‌شود باید در این زمینه گام برداریم.

سلمان اسحاقی افزود: با توجه به تولید محصولات استراتژیک مانند زرشک، عناب، پسته و زعفران در استان خراسان جنوبی و شهرستان قاینات باید صنایع فراروی آن ایجاد شود تا شاهد ایجاد اشتغال باشیم.

وی بیان کرد: برخی پروژه‌های عمرانی در حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این حوزه انتخابیه بلاتکلیف مانده است که درخواست داریم هرچه سریعتر نسبت به تکمیل آنها اقدام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: با توجه به درخواست استاندار و به منظور ایجاد اشتغال، ستاد توسعه خاوران تشکیل شد و پنج کمیته ذیل این ستاد فعالیت دارند.

مشیرالحق عابدی افزود: یکی از کمیته‌های این ستاد برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی اقدام می‌کند.

وی بیان کرد: باید دستگاه‌های عضو کارگروه اشتغال و بانک‌ها در راستای نیازهای استان گام بردارند و تا حدودی شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) به قول‌هایی که درخصوص سرمایه‌گذاری داده، عمل نکرده است و پیگیر این مطالبات هستیم.

فرماندار قاینات نیز گفت: درخصوص تکمیل طرح تولید گاز اکسیژن، تولید آهن هیدراته، سرمایه‌گذاری در شرکت معدن مس وُرزگ و معدن طلای بُزن آباد، پرورش و تکثیر زالو و از این قبیل طرح‌ها درخواست مساعدت داریم.

محمد کریمی افزود: یکی دیگر از مطالبات مردم شهرستان قاینات، شبانه‌روزی شدن درمانگاه تامین اجتماعی و تاسیس پلی کلینیک، تکمیل سوله ورزشی کارگران و ساختمان کانون بازنشستگان است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر چهار هزار کارگاه و ۱۶ هزار بیمه شده اصلی در قالب ۵۷ هزار خانوار زیر پوشش تامین اجتماعی بوده و از خدمات این بیمه استفاده می‌کنند.

سه معاون وزیر و ۲۲ مدیرکل و روسای سازمان‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از روز گذشته (شنبه) وارد خراسان جنوبی شدند که در این سفر ۲ روزه در قالب سه گروه در همه شهرستان‌های استان حضور خواهند یافت.

معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در سفر به شهرستان قاینات از کارخانه سیمان قاین و مجتمع فولاد قاینات بازدید کرد و از نزدیک روند فعالیت، مسائل و مشکلات این واحدهای صنعتی را مورد بررسی قرار داد.

وی همچنین در شهرستان مرزی زیرکوه حضور یافت.

 

 

درخواست نماینده مردم نهبندان و سربیشه برای استفاده از مزیت‌های مرز در توسعه سربیشه/۲

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی از مسئولان وزارت تعاون خواست از مزیت‌های مرز و گمرک سربیشه برای توسعه‌ی این شهرستان کمک بگیرند.

نخعی در نشست شورای اداری شهرستان سربیشه که با حضور تیم اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد گفت: تنها گذرگاه رسمی با کشور افغانستان در شهرستان سربیشه است و بیش از ۵۰درصد تبادلات ایران و افغانستان، در مرز ماهیرود انجام می شود، اما این موضوع منجر به توسعه‌ی شهرستان سربیشه نشده است و ما خواستار استفاده از مزیت‌های مرز ماهیرود توسط دولتمردان برای توسعه شهرستان‌های مجاور هستیم.
نخعی با اشاره به کمبود زیرساخت‌های شهرستان سربیشه که منجر به عدم تمایل ورود سرمایه گذار در این شهرستان شده، خواستار ورود شرکت‌های سرمایه گذاری مانند شستا به این شهرستان با توجه به قابلیت‌های مختلف آن در حوزه‌های مختلف شد.
وی همچنین با اشاره به مشکل آب شرب در روستا‌های دو شهرستان نهبندان و سربیشه خواستار کمک ۵۰۰ میلیارد تومانی برای ایجاد کنسرسیوم در حل مشکل آب این روستا‌ها شد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات حوزه بهداشتی شهرستان سربیشه نیز خواستار راه اندازی شعبه‌ای از بیمارستان تامین اجتماعی و یا کمک به افزایش تخت بیمارستان علی ابن ابیطالب این شهرستان شد.محمدی فرماندار سربیشه نیز ارتقای نمایندگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ارتقای شعبه تامین اجتماعی و ایجاد شعبه درمان تامین اجتماعی در این شهرستان را خواستار شد.

اعطای تسهیلات به کارگاه‌های زود بازده و اشتغال جوانان، تهاتر بدهی‌های ادارات دولتی به شهرداری‌ها و بخشودگی‌های جرائم تامین اجتماعی شرکت‌های تعاونی، نیز از خواسته‌های حجت الاسلام نجمی پور امام جمعه سربیشه و شیخ زاده رئیس شورای اسلامی این شهر در نشست شورای اداری سربیشه با حضور تیم اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود.

تیم اقتصادی وزارت تعاون نیز قول پیگیری درخواست‌های ارائه شده در شورای اداری سربیشه را دادند.

 

استاندار خراسان جنوبی:

آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی خسارت زیادی داشت/۳

آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی خسارت زیادی داشت

 استاندار خراسان جنوبی گفت: شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، تعداد قابل توجهی از واحدهای مرغداری استان را درگیر کرده و خسارت‌های زیادی به همراه داشته است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، حمید ملانوری شامگاه شنبه در دیدار معاونان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که به همراه جمعی از مدیران دستگاه‌های تابعه این وزارتخانه به خراسان جنوبی سفر کرده‌اند، با اشاره به مکاتباتی که در این زمینه با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفته است افزود: تعداد زیادی از کارگران به واسطه این بحران بیکار شده‌اند و تا زمان پاکسازی واحدها، بازگشت آنان به کار مقدور نیست.

وی گفت: طی مکاتباتی با وزارتخانه خواستیم که آنفلوانزا در استان را به عنوان بحران و حادثه قهری ببینند و در همین راستا به کارگران این مجموعه‌ها توجه ویژه شود.

استاندار خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنانش، خراسان جنوبی را استانی سرشار از ذخایر فراوان با موقعیت‌های زیاد برای کار و تلاش نام برد و گفت: بنا به دلایلی، زمینه‌های بهره‌مندی از این ذخایر فراهم نشده در حالی که اگر این اتفاق می‌افتاد، جمعی از جوانان جویای کار را نداشتیم.

وی تاکید کرد: ما باید به گونه‌ای اقدام کنیم که زمینه‌های کار و اشتغال برای این افراد مشتاق کار فراهم شود.

ملانوری گفت: در همین راستا در سفر وزرا و مدیران کشوری در دوره‌های مختلف، وعده‌هایی داده شده اما به صورت کامل عملیاتی نشده که لازم است وزارتخانه توجه ویژه‌ای کند تا این مهم محقق شود.

وی به موضوع پراکندگی جمعیت و وسعت استان اشاره کرد و گفت: این شرایط، خدمات دهی به مردم و تامین زیرساخت‌ها را سخت‌تر از جاهای دیگر کرده، به همین جهت در تامین زیرساخت‌ها از میانگین‌های کشوری عقب‌تر هستیم.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: طی سنوات گذشته در زمینه تامین نیازها، خدمات زیادی صورت گرفته اما استان همچنان از خیلی امکانات زیرساختی بی‌بهره است در حالی که اگر این خدمات فراهم شود، زمینه‌های ورود مردم به عرصه کار نیز فراهم می‌شود.

وی با تاکید بر سفر معاونان و مدیران ستادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان، اظهار امیدواری کرد؛ این سفر، خیر و برکت فراوانی برای مردم استان به همراه داشته باشد.

ملانوری به تشریح درخواست‌های استان از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت و گفت: یکی از این مطالبات، تخصیص اعتبار ویژه برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام حوزه روستایی و عشایری است که اگر کامل شوند، اشتغال قابل توجهی ایجاد می‌کنند و در نتیجه در ماندگاری جمعیت و مهاجرت معکوس مؤثر خواهند بود.

وی افزود: پروژه‌های کارگری نیز باید تعیین تکلیف شوند و در پرداخت بیمه بیکاری ناشی از کرونا نیز لازم است خراسان‌ جنوبی ویژه دیده شود.

استاندار خراسان جنوبی به موضوع بیمارستان تامین اجتماعی زیرکوه هم اشاره کرد و گفت: این بیمارستان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد و حتی تجهیزاتی هفته گذشته برای این حوزه خریداری شده است.

وی بیان کرد: مطالبه استان این است که این مجموعه به طور کامل در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد تا برای توسعه آن اقدام نماید.

ملانوری گفت: برخی حوزه‌ها از جمله شستا برای سرمایه‌گذاری در استان اعلام آمادگی کرده‌اند و ما هم از سرمایه‌گذاران دارای اهلیت و صلاحیت استقبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: این سرمایه‌گذاری‌ها می‌تواند فرصتی برای این باشد که از توان مردم بهره ببریم.

استاندار خراسان جنوبی از پروژه مجتمع آب درمانی مرکز خیریه علی اکبر (ع) بیرجند هم گفت که به تزریق اعتبار ویژه نیاز دارد.

وی گفت: تامین تسهیلات اشتغال برای افراد تحت پوشش بهزیستی نیز از درخواست‌های استان از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

ملانوری راه‌اندازی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در برخی شهرستان‌ها و تحقق وعده بانک رفاه در پرداخت تسهیلات ویژه برای انجام طرح توسعه کویر تایر را از دیگر مطالبات استان برشمرد و اظهار امیدواری کرد؛ با توجه ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مردم استان توانمند شوند.

وی افزود: مردم برای نظام کم نگذاشته‌اند لذا باید کمک کنیم و دولت هم سهم خود را بگذارد تا شاهد تحول در استان باشیم.

سه معاون وزیر و شماری از مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز شنبه برای بازدید از طرح‌ها و بنگاه‌های اقتصادی خراسان جنوبی وارد این استان شدند.

توسعه ورزش بوکس در دانشگاههای /۷

نشست مدیریت تربیت بدنی و فوق برنامه و رئیس هیات ورزش های دانشگاهی با مسئولین هیات بوکس استان، در محل دفتر مدیریت تربیت بدنی دانشگاه بیرجند برگزارشد.

در این جلسه در خصوص توسعه رشته بوکس در استان و راه اندازی این رشته در دانشگاه ها و نحوه تعامل دانشگاه بیرجند با هیات بوکس بحث و گفتگو صورت گرفت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*