اخبار بیرجند / مسئولان پروژه هلال باید بازخواست شوند

چرا ‌ ‌مجتمع هلال بیرجند پلمب شد؟

مسئولان پروژه هلال باید بازخواست شوند

 

چرا ‌ ‌مجتمع هلال بیرجند پلمب شد؟

شهردار بیرجند با اشاره به پلمپ مجتمع هلال گفت: بیشترین دلیل متوقف کردن این پروزه عدم پیش بینی پارکینک بوده است.

 محمدعلی جاوید با اشاره به پلمپ مجتمع در دست ساخت مجتمع هلال اظهار داشت: صدور پروانه ساختمانی و اجرای سفت کاری در این دوره انجام نشده و بیشترین دلیل متوقف کردن این پروژه عدم پیش بینی پارکینک بوده است از سوی دیگر طبقات منفی یک و دو می‌توانست پارکینگ‌های خوب برای این پروژه باشند که متاسفانه سودجویی مانع از این امر شد و این ظلمی بزرگ به مردم است.

شهردار بیرجند با تأکید بر اینکه افرادی که در این پروژه دخیل بودند باید بازخواست شوند گفت: معماری ساختمان به گونه‌ای است که دیگر نمی‌توان پارکینگ را در این ساختمان گنجاند چرا که طراحی پارکینگ در این پروژه مستلزم تخریب آن است.

وی افزود: در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری درخواست کردیم که پارکینگ برای این مجتمع پیش‌بینی شود و هلال احمر چون نتوانست زمینی را در آن محدوده تامین کند، شهرداری یک زمین در آن محدوده دارد که مقرر شد با قیمت کارشناسی به هلال برای ساخت پارکینگ بفروشیم.

جاوید با اعلام اینکه مجتمع هلال تاکنون با وجود اینکه ۱۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع ساخت و ساز انجام داده اما یک ریال عوارض به شهرداری پرداخت نکرده است گفت: مجموع عوارض مجتمع ۳۰ میلیارد تومان است که مقرر شده بخشی را نقدی و بخشی به صورت اقساط پرداخت کند.

 

 

 

 

 

خرید ۶۲ عنوان کتاب برای حمایت از نویسندگان و ناشران

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از خرید ۶۲ عنوان کتاب در کمیته خرید کتاب استان با هدف حمایت از آثار مکتوب نویسندگان و ناشران خبر داد.

 ناصر نبی زاده گفت: ۴ هزار و ۲۲۰ نسخه از این کتب به ارزش یک میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال خریداری شده است.
وی با بیان این که هر ساله کمیته خرید کتاب استان به منظور تقویت، توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی، تعدادی از کتب منتشر شده در طول سال را خریداری می‌کند، افزود: یکی از شروط خرید، کتاب‌های چاپ اول ناشران استانی است که بر اساس شناسنامه کتاب بیش از یک سال از انتشار آن‌ها نگذشته باشد.

نبی زاده با تأکید بر این که اولویت با ناشران و نویسندگان بومی استان است، گفت: کتاب‌های ناشران غیر بومی در صورتی که موضوع آن ها، مرتبط با استان بوده و یا نویسنده ساکن استان باشد، در حوزه انتخاب خرید هیات قرار می‌گیرد.

یک فوتی در حادثه واژگونی پژو۴۰۵ در بند دره

واژگونی یک دستگاه ۴۰۵ در پرتگاه کنار جاده بند امیرشاه یک فوتی و چهار مصدوم برجای گذاشت.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت: با اعلام خبریک فوتی و چهار مصدوم در حادثه واژگونی پژو ۴۰۵ واژگونی خودرو۴۰۵ و سقوط آن به پرتگاه کنار جاده بند امیرشاه، به ستاد فرماندهی سازمان آتشنشانی بیرجند دو تیم امدادی از ایستگاه‌های سجادشهر و مهرشهر به محل حادثه اعزام شدند.
حسینی افزود: آتش نشانان به محض رسیدن به محل حادثه اقدام به رها سازی مصدومان حادثه از داخل خودرو کردند که یک نفر از آنها فوت و یک نفر جراحات جدی داشته که توسط عوامل اورژانس حاضر در محل، به بیمارستان منتقل شد.
سه نفر دیگر از سرنشینان هم جراحات سطحی داشته اند.
علت حادثه توسط کارشناسان پلیس در دست بررسی است.

بهره‌برداری از دهکده گردشگری چهارده بیرجند، تا پایان سال

دهکده گردشگری چهارده بیرجند، با سرمایه گذاری ۶ میلیارد تومانی بخش خصوصی تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: روستای چهارده، یکی از روستا‌های واقع در یکی از دره‌های زیبای رشته کوه باغران در جنوب شهر بیرجند است که با توجه به جاذبه‌های طبیعی زیبا و چشم‌نواز از جمله آبشار در آن، این روستا از دیرباز یکی از تفرجگاه‌های مردم بیرجند بوده است.

رمضانی افزود: تمامی خانه‌ها و مزارع روستای چهارده از دوسال گذشته با سرمایه‌گذاری بخش خصوص، تملک و عملیات بازسازی و مرمت و ساماندهی منازل و معابر با هدف ایجاد دهکده گردشگری آغاز شد.

وی گفت: این دهکده با ظرفیت ۴۰ اتاق و سوئیت دارای رستوران، فست فود، کافی شاپ، فروشگاه‌های صنایع‌دستی، مسجد و نمازخانه است.
همچنین یک واحد دامداری کوچک و استخر پرورش ماهی برای آشنایی گردشگران با طریقه نگهداری احشام در زندگی روستایی و استفاده از محصولات ارگانیک آن در پذیرایی از گردشگران، از دیگر بخش‌های این دهکده گردشگری است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: دهکده گردشگری چهارده با سرمایه گذاری ۶ میلیارد تومانی بخش خصوصی ایجاد شده و زمینه اشتغال برای بیش از ۱۵ نفر را فراهم خواهد کرد.
رمضانی گفت: دهکده گردشگری چهارده براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

حمایت وزارت تعاون از کارگران مرغداری‌های خراسان جنوبی

معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از حمایت این وزارت، از کارگران مرغداری‌های مواجه با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان خبر داد.

حاتم شاکرمی در نشست جمع بندی مباحث سفر دو روزه‌ی معاونین و مدیران حمایت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از کارگران مرغداری‌هاوابسته به این وزارت خانه به خراسان جنوبی گفت: با توجه به شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان وخسارت برخی واحد‌های تولیدی از این بیماری، تمامی کارگران این واحد‌های تولیدی تا زمانی که آن واحد تولیدی آماده جوجه ریزی شود، مشمول بیمه بیکاری قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به وجود معدن مکانیزه زغال سنگ طبس افزود: این معدن به عنوان اولین معدن زغال سنگ مکانیزه در کشور میتواند الگوی مناسبی برای سایر معادن زغال سنگ کشور باشد.

معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: برای طرح توسعه زغال شویی این معدن با کمک شصتا باید اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد تا در خرداد ۱۴۰۰ شاهد بهره برداری از این طرح باشیم.

به گزارش خبر گزاری صدا و سیما شاکرمی در مورد ایجاد ۴ پایگاه امداد و نجات دراستان‌های کشور گفت: این چهار پایگاه قرار است در منطقه کرمان، طبس، البرز شرقی و البرز مرکزی احداث شود که برای بهره برداری از آن به اهتمام نمایندگان استان و کمک ایمیدرو نیاز است.

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی هم با بیان اینکه خراسان جنوبی کم‌ترین نرخ بیکاری را در پاییز امسال داشته گفت: سهم استان از جمعیت کشور، یک درصد است، اما در تولید ناخالص داخلی ۶ دهم درصد است و این به این معناست که نرخ بهره وری شهروندان خیلی پایین‌تر از متوسط ملی است.
دکتر حجت ا… میرزایی افزود: علیرغم ظرفیت‌های بزرگ در خراسان جنوبی، سرمایه گذاری کمی در این استان انجام شده است.
وی با اشاره به پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در بخش روستایی خراسان جنوبی، گفت: این عدد بعد از این سفر در جلسه جمع بندی که با حضور استاندار و وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در تهران برگزار شود، بیشتر هم خواهد شد.
معاون امور اقتصادی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به طرح رییس جمهور در ۵ مهر ۹۹، روز روستا، مبنی بر بیمه شدن یک میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار روستایی جدید در کشور افزود: با توجه به نرخ بالای روستانشینی ۴۱ تا ۸۰ درصدی در شهرستان‌های خراسان جنوبی، به طور حتم سهمیه‌ی ویژه‌ای برای این استان مشخص میشود و با این سهمیه نرخ پوشش بیمه اجتماعی روستائیان در این استان به ۵۰ درصد میرسد.
میرزایی گفت: در این طرح که یک بیمه بازنشستگی برای روستائیان به حساب می‌آید، ۳۰ هزار خانوار روستایی جدید تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.دکتر عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی هم از مدیران استانی خواست تا برای رسیدگی به طرح‌های اشتغال استان، در هر شهرستان سه طرح با اولویت سرمایه در گردش برای طرح‌های آسیب پذیر، طرح‌های نیمه تمام، طرح‌های نیمه فعال و فعال و طرح‌های ایجادی جدید معرفی کنند.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون کشور هم گفت: در سال جاری مدیریت شعب ما در استان خراسان جنوبی ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب ۴ هزار پرونده اعتباری پرداخت کرده است.

سید باقر فتاحی افزود: طبق تفاهم نامه‌ای که هفته آینده مابین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت راه بسته میشود، در طرح اقدام ملی ۷۵ هزار واحد مسکونی در قالب تعاونی مسکن کارگری و کارمندی را تأمین مالی میکنیم که خراسان جنوبی هم می‌تواند سهم قابل توجهی را به خود اختصاص دهد.رییس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی هم در این نشست با برشمردن مزیت‌های استان، از دولتی‌ها خواست تا با ایجاد زیر ساخت ها، زمینه را برای ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم کنند.

خسروی با توجه به سفر وزیران مختلف دولت به استان و تأکیدشان به لزوم توجه بیشتر به برندسازی محصولات استراتژیک و مزیت دار خراسان جنوبی، از معاونان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست تا با یک هم افزایی مدیریتی در خصوص موضوعات مشترک، نسبت به انجام هر چه سریع‌تر و درست آن اهتمام بورزند..

انتصاب رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شورا‌ها

رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی خراسان جنوبی تعیین شد.

با حکم حمیدرضا کاظمی رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی کشور، آقای حسین خسروی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، به عنوان رئیس هیأت عالی نظارت بر ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی استان خراسان جنوبی منصوب شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند خبر داد؛

اخذ ۹۲ فقره سند موقوفات در بیرجند و درمیان

 

حجت الاسلام خدایی با بیان اینکه۹۲ فقره سند موقوفات در بیرجند و درمیان از ابتدای سال جاری تاکنون اخذ شده است، گفت: با ثبت رسمی موقوفات علاوه بر قطع دست سودجویان، عمل واقف که با حسن نیت آن را به وقف رسانده به طور کامل اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «دادخدا خدایی»  با اشاره به اخذ اسناد مالکیت موقوفات اظهار داشت: هر تلاشی برای احقاق حقوق موقوفات و تثبیت سند مالکیت موقوفات کمک به سنت حسنه وقف است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند در ادامه افزود: ما باید با تثبیت مالکیت موقوفات ادامه دهنده راه واقفان خیر اندیشی باشیم که دنیا را به دور از جهل و فقر می خواستند.

وی بیان کرد: چرا که با ثبت رسمی موقوفات علاوه بر قطع دست سودجویان، عمل واقف که با حسن نیت آن را به وقف رسانده به طور کامل اجرایی می شود.

حجت الاسلام خدایی با بیان اینکه امروزه به وقف در موضوعات مختلف باید توجه شود، ادامه داد: وقف در بخش های بسیاری از جمله علوم جدید، درمان، ایتام، نیازمندان، مسابقات قرآنی، اشتغال، مدرسه سازی و غیره کاربرد دارد و خوشبختانه موقوفات بزرگی به همت واقفان در این زمینه ها ایجاد شده است.

وی به موضوع اخذ سند مالکیت موقوفات از ابتدای امسال اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۹۲ فقره سند موقوفات در شهرستان بیرجند و درمیان اخذ شده است.

تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه بیرجند و بنیاد نهج‌البلاغه امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه بیرجند و بنیاد نهج‌البلاغه امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری علمی، آموزشی و فرهنگی بین دانشگاه بیرجند و بنیاد بین‌المللی ‏نهج‌البلاغه منعقد شد.

به گزارش بیرجند امروز، تفاهم‌نامه همکاری بر پایه اصل منافع متقابل و با احترام به استقلال دو طرف در زمینه‌های مشترک علمی، ‏آموزشی، پژوهشی و فرهنگی بین دانشگاه بیرجند و بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه منعقد شد.

این تفاهم‌نامه بین دکتر احمد خامسان رییس دانشگاه بیرجند و ‏آیت الله سید جمال الدین دین‌پرور رییس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه امضا شد.‏

همکاری در تعاملات علمی و فرهنگی، برنامه‌های آموزشی و پژوهشی مشترک، تسهیل همکاری ‏دانشجویان، پژوهشگران و اعضای هیات علمی مشترک، گردهمایی‌های علمی مشترک، ‏همکاری در انتشار مجلات علمی و استفاده از کتاب‌ها و کتابخانه الکترونیکی، برگزاری دوره‌ها ‏و کارگاه‌های مشترک و همکاری در برگزاری سخنرانی‌های علمی از اهداف و حوژه‌های ‏مشترک همکاری در این تفاهم‌نامه است.‏

مدیر فرهنگی دانشگاه بیرجند و معاون فرهنگی بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه بررسی، تنظیم و اجرای برنامه‌ها را در این تفاهم‌نامه ‏برعهده خواهند داشت.

این تفاهم‌نامه از ابتدای دی ۱۳۹۹ به مدت سه سال اعتبار دارد.‏

‌سازمان فنی و حرفه‌ای متعلق به صاحبان کسب و کار است

 

‌سازمان فنی و حرفه‌ای متعلق به صاحبان کسب و کار است

معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: ‌سازمان فنی و حرفه‌ای متعلق به صاحبان کسب و کار است.

علیرضا حاتم‌زاده ظهر امروز در  آیین تکریم و معارفه مدیران سابق و جدید فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی اظهار داشت: در کنار معادن و محصولات استراتژیکی که خراسان جنوبی دارد ظرفیت بزرگی به عنوان نیروی انسانی فعال دارد که باید از این ظرفیت به نحو احسنت در همه حوزه‌ها استفاده شود.

معاون آموزش پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان اموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: مردمان این دیدار سخت کوش و قناع هستند.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی در سال‌های گذشته همواره دارای شاخص برتر در حوزه فنی و حرفه‌ای بوده که قابل تقدیر است افزود: باید تعریف درستی از بیکاری در جامعه انتشار یابد و برای تامین نیروی انسانی ماهر تلاش شود چرا که بسیاری از افرادی که ادعای بیکاری دارند فاقد مهارت بوده در حالی که بیکار کسی است که در درجه اول مهارت دارد اما کار ندارد.

معاون آموزش پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان اموزش فنی و حرفه‌ای کشور با تاکید بر اینکه در حوزه فنی و حرفه‌ای ارتقای کیفیت آموزش، عدالت و دسترسی به آموزش و ارتباط با بازار کار از مهمترین اهداف است ادامه داد: باید بررسی شود که به چه میزان فضا و فرصت برای حضور نمایندگان بازار کار  در مراکز آموزشی فراهم کردیم.

حاتم زاده افزود: از نظر بین‌المللی مرکز سازمان فنی و حرفه‌ای متعلق به صاحبان کسب و کار است و ‌ملک خصوصی فنی و حرفه‌ای نیست و مدیریت فنی و حرفه‌ای یک مدیریت فرابخشی است.

مدیرکل جدید آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی نیز در این مراسم با بیان اینکه تقویت مهارت آموزی، آموزش بر مبنای نیازسنجی، توسعه مهارت آموزی در راستای تحقق عدالت آموزشی و ارائه آموزش‌های مهارتی با کیفیت و اثربخش در دستور کار است گفت: شناسایی دقیق و ‌رفع نیازهای استان فنی و حرفه‌ای استان با توجه به قرارگیری در سال جهش تولید مدنظر خواهد بود تا آموزش به سمت تولید سوق یابد.

محمدعلی عرب افزود: خراسان جنوبی دارای ظرفیت‌هایی همچون بازارچه مرزی، ۱۸۰ معدن فعال و وجود محصولات استراتژیک است که امیدواریم با تشکیل دپارتمان و مراکز تخصصی آموزش لازم متناسب با این ظرفیت‌ها را فراهم کنیم.

مدیرکل سابق آموزش فنی و حرفه‌ای استان خراسان جنوبی نیز گفت: در حال حاضر ۱۲۰ کارگاه آموزشی در این استان فعال است.

حسین خوش‌آیند بیان کرد: تعداد حرفه‌های آموزشی از ۲۳۰ به ۵۵۰ حرفه رسیده است و ۱۸۰ آموزشگاه آزاد در خراسان جنوبی فعالیت می‌کنند و این آمار در بدو مسئولیت بنده ۹۲ آموزشگاه بوده است.

وی افزود: تمامی آزمون‌های مراکز از حالت کاغذی به آنلاین تغییر یافت و به‌روز رسانی تجهیزات کارگاه‌های آموزشی از مهمترین اقدامات بوده که حتی از اعتبارات سفارت ژاپن هم استفاده شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*