باند حمل مواد مخدر در خراسان جنوبی متلاشی شد

باند حمل مواد مخدر در خراسان جنوبی متلاشی شد

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: باند بزرگ حمل مواد مخدر که سال‌ها در منطقه شرق کشور فعالیت می‌کرد، با تلاش ماموران پلیس استان شناسایی و متلاشی شد.

سردار ناصر فرشید روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با انجام اقدامات اطلاعاتی یک باند بزرگ حمل مواد مخدر را که سال‌ها در شرق کشور فعالیت‌های مجرمانه انجام می‌داد، شناسایی کردند و انهدام این باند را در دستور کار خود قرار دادند.

وی گفت: با تلاش ماموران پلیس در خراسان جنوبی طی روز گذشته این باند در شهرستان نهبندان، شناسایی و منهدم شد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی اضافه کرد: تیم‌های عملیاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر و فرماندهی انتظامی شهرستان نهبندان، سوداگران مرگ را که با یک خودرو وانت در حال عبور از محورهای مرزی شهرستان نهبندان بودند، شناسایی کردند و در عملیاتی پلیسی ضمن توقیف خودرو، ۲ متهم دستگیر شدند.

وی گفت: ماموران در بازرسی از خودرو ۸۹۰ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک و ۱۷۰ کیلو و ۸۵۰ گرم حشیش را کشف کردند، در ادامه عملیات نیز چهار نفر از رابطان و اعضای دیگر این باند شناسایی و دستگیر شدند.

سردار فرشید اظهار داشت: سوداگران مرگ محموله مواد مخدر را از مرزهای شرقی وارد کشور کرده بودند تا به شهرهای مرکزی کشور منتقل کنند که طی اقدامات تخصصی و عملیاتی پلیس در خراسان جنوبی، متوقف و با تشکیل پرونده به مقام قضایی معرفی شدند.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۶۶ تن انواع مواد مخدر در خراسان جنوبی کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۷ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: از این مقدار ۸۴ درصد تریاک، هفت درصد مرفین و پنج درصد حشیش و ۲ درصد هروئین بوده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از دستگیری ۶ هزار و ۶۰۰ نفر قاچاقچی و توقیف یک هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو قاچاقچیان از ابتدای امسال خبر داد و افزود: در این مدت ۹۹ باند مواد مخدر در استان شناسایی و متلاشی شده است.

وی گفت: در سال جاری یکی از کارکنان پلیس خراسان جنوبی در راه مبارزه با مواد مخدر به شهادت رسید و سه نفر نیز جانباز شدند.

سردار فرشید اضافه کرد: طی یک هفته گذشته حدود ۲ تن انواع مواد مخدر در خراسان جنوبی کشف شده است و ماموران پلیس ۲۰۹ قاچاقچی مواد مخدر را در این رابطه دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه ۲۲ هزار و ۷۶۰ لیتر سوخت قاچاقچیان طی یک هفته در استان کشف شده است گفت: ماموران در زمینه حمل کالای قاچاق و فرآورده‌های نفتی نیز ۳۷ قاچاقچی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی عنوان کرد: طی هفته گذشته ۵۲ سارق نیز دستگیر شدند که سارقان دستگیر شده به ۱۳۰ فقره سرقت در خراسان جنوبی اعتراف کرده‌اند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*