اخبار علمی/ویروس کرونا بعد از بهبودی بیمار در مغز باقی می ماند

تحقیقات جدید نشان می دهد؛

ویروس کرونا بعد از بهبودی بیمار در مغز باقی می ماند

ویروس کرونا بعد از بهبودی بیمار در مغز باقی می ماند

مطالعه محققان نشان می دهد کروناویروس بعد از بهبودی در مغز بیمار پنهان شده و موجب عود مجدد بیماری در بیماران بهبودیافته می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محققان دانشگاه ایالتی جورجیا با مطالعه بر روی موش‌ها اثبات کردند موش‌های آلوده به کروناویروس از طریق مجاری بینی، به دلیل آلوده شدن مغز به کروناویروس، مبتلا به نوع شدید بیماری می‌شوند حتی اگر ویروس ریه‌ها را ترک کرده باشد.

معنی این یافته‌های مطالعاتی این است که علیرغم منفی بودن تست کرونا از طریق کیت‌های تشخیصی بینی یا تست‌های بزاق دهان، ممکن است این عفونت ویروسی در افراد باقی مانده و موجب بازگشت مجدد کووید ۱۹ شود

سم زدایی کامل بدن با لیمو عمانی

یک متخصص تغذیه گفت: لیمو عمانی به کاهش تجمع چربی در بدن و هضم غذا کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المعلومه، لیمو عمانی یک لیموی خشک شده است که به انواع غذا‌ها اضافه می‌شود و فواید زیادی دارد.

میرنا الفتی متخصص تغذیه می‌گوید: لیمو عمانی به بدن کمک می‌کند تا از سموم موجود در بدن خلاص شود و تمام باکتری‌های دستگاه گوارش را از بین می‌برد.

همچنین برای جمع آوری سموم و مواد زائد از تمام قسمت‌های بدن و دفع آن‌ها مؤثر است؛ به این معنی که به عنوان پاک کننده معده و روده عمل می‌کند.

از لیمو خشک در تهیه نسخه‌هایی که به درمان سرماخوردگی و بیماری‌های مختلف تنفسی کمک می‌کند، استفاده می‌شود.

مصرف لیمو خشک با پوست آن به کاهش وزن کمک می‌کند و می‌تواند باعث کاهش تجمع چربی در بدن شود، زیرا پوست لیمو حاوی فیبر‌های محلول پکتین است که این فیبر‌ها به کند شدن روند هضم غذا و احساس سیری برای مدت طولانی کمک می‌کند.

سطوح بالاتر امگا-۳ در خون خطر مرگ ناشی از کرونا را کمتر می‌کند

سطوح بالاتر امگا-۳ در خون خطر مرگ ناشی از کرونا را کمتر می‌کند

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که احتمال مرگ ناشی از کووید-۱۹ در افرادی که سطوح امگا-۳ بالاتری دارند، کمتر است.

به گزارش پایگاه اینترنتی یورک الرت، این مطالعه که توسط محققان مرکز پزشکی Cedars-Sinai در لوس آنجلس انجام شده است، نخستین مدرک مستقیمی است که نشان می دهد سطوح بالاتر امگا-۳ می تواند خطر مرگ ناشی از عفونت کووید-۱۹ را کاهش دهد.

متخصص طب ایرانی:

پیری از پا شروع می شود/ دو هفته بی تحرکی معادل ۱۰ سال پیری

پیری از پا شروع می شود/ دو هفته بی تحرکی معادل ۱۰ سال پیری

یک متخصص طب ایرانی، با اشاره به اینکه پیری از پا شروع می‌شود گفت: بی‌تحرکی به مدت دو هفته معادل ۱۰ سال پیری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین رضایی زاده در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما گفت: مقاله‌ای با عنوان «تا می‌توانید پاهایتان را قوی نگه دارید تا پیر نشوید» در ژورنال آمریکایی (prevention) چاپ شده است. بر اساس تحقیقات اخیر پیری بر خلاف باور عمومی از موی سفید، ریزش مو و چروکی پوست شروع نمی‌شود. پیری از پا شروع می‌شود. هر کس زودتر پاهایش ضعیف شود، زودتر پیر می‌شود.

وی اظهار داشت: بی‌تحرکی پا به مدت دو هفته معادل ۱۰ سال پیری پا است. با فیزیوتراپی و توان‌بخشی قدرت به پا بر می‌گردد اما آنچه از دست می‌دهیم، بیشتر از انرژی است که با فیزیوتراپی و توان‌بخشی به دست می‌آید. تقریباً ۵۰ درصد استخوان‌های بدن، عضلات بدن، سلسله اعصاب، عروق و گردش خون در پاها است. خیلی از افراد می‌گویند که ما مشکلی نداریم اما پاهایمان یخ می‌زند؛ یعنی گردش خون به خوبی انجام نمی‌شود. در صورتی که گردش خون در پا سریع‌تر باشد، قلب سالم‌تری خواهد داشت. حتی بعد از ۶۰ سالگی هم حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه باید پیاده‌روی داشته باشیم. یک ورزش متعادل به گردش خون کمک می‌کند. به عبارت خودمانی شخص از پا نمی‌افتد. در خیلی افراد شاهد پیری در پا هستیم و چهره جوانی دارند.

یافته محققان دانشگاه هاروارد؛

ریسک بالای مشکلات قلبی در بیماران کرونایی دو گروه خونی

ریسک بالای مشکلات قلبی در بیماران کرونایی دو گروه خونی

تحقیقات نشان می دهد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ با گروه خونی A و AB، در معرض ریسک بالاتر مشکلات قلبی عروقی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مطالعه محققان دانشگاه هاروارد به بررسی رابطه گروه‌های خونی ABO با مشکلات قلبی عروقی ناشی از کووید ۱۹ پرداختند. در این مطالعه، ۴۰۹ فرد مورد مطالعه واقع شدند.

بررسی‌ها نشان داد گروه خونی A و AB در مقایسه با گروه خونی O با افزایش ۲.۵ برابری احتمال بروز مشکلات قلبی عروقی ناشی از کووید ۱۹ روبرو است.

همچنین این نتیجه حاصل شد که درحالیکه گروه خونی A با افزایش احتمال بروز مشکلات قلبی عروقی روبرو است، گروه خونی O با کاهش احتمال مشکلات قلبی عروقی ناشی از کووید ۱۹ مرتبط است.

در مطالعه اخیر هم مشخص شده بود که گروه خونی A در مقایسه با گروه خونی O با ریسک بالاتر نارسایی تنفسی روبروست.

دفع سنگ کلیه بدون نیاز به دارو!

ایجاد سنگ کلیه دلایل متنوعی دارد و ممکن است در هر جای دستگاه ادراری از کلیه تا مثانه دیده شود.

به گزارش الکوثر، بیماران دارای سنگ کلیه، درد شدیدی را متحمل می‌شوند که ممکن است برای درمان آن، به مدت طولانی دارو‌هایی را مصرف کنند که نتایج آن تضمین نشده است.

این در حالی است که بسیاری از افراد نمی‌دانند که می‌توان سنگ گلیه و سنگ کیسه صفرا را با استفاده از برخی گیاهان و دستورالعمل‌های طبیعی دفع کرد.

دفع سنگ با آب لیمو و روغن زیتون

مخلوط آب لیمو و روغن زیتون یک نسخه سنتی است که در خانه تهیه می‌شود و به از بین بردن سنگ کلیه و سنگ صفرا کمک می‌کند؛ زیرا روغن زیتون خواص درمانی بسیاری دارد و آب لیمو نیز حاوی اسید سیتریک است که برای از بین بردن سنگ کلیه ایجاد شده توسط تجمع کلسیم و جلوگیری از تشکیل آن‌ها مؤثر است.

نحوه استفاده

پس از افزودن چهار قاشق غذاخوری روغن زیتون به چهار قاشق غذاخوری آب لیمو، این مخلوط را به مدت سه روز، دو یا سه بار در روز بنوشید. پس از مصرف حتما آب زیادی میل کنید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*