اخبار علمی/واکسن «کوو ایران» ویروس انگلیسی را خنثی می‌کند

محققان آلمانی مدعی شدند؛

کشف راه حلی برای درمان دیابت بدون نیاز به انسولین

یک تیم علمی از دانشگاه فنی مونیخ مدعی است که راه حلی را برای درمان دیابت بدون نیاز به انسولین پیدا کرده است.

به گزارش  وب سایت الشرق الاوسط، صد سال پیش فردریک بانتینگ دانشمند کانادایی، داروی نجات دهنده “انسولین” را برای بیماران دیابتی کشف کرد و بدین ترتیب برنده جایزه “نوبل” پزشکی در سال ۱۹۲۳ شد.

از آن تاریخ تاکنون وضعیت تغییر نکرده و همچنان داروی “انسولین” برای درمان عوارض این بیماری است و نه برای درمان خود آن.

یک تیم علمی از دانشگاه فنی مونیخ و مرکز تحقیقات دیابت آلمان ادعا کرده است در تحقیقی که چند روز پیش در مجله “Nature” منتشر شد، موفق شده به یک هدف دارویی دست یابد که عملکرد یکی از گیرنده‌ها را مختل می‌کند. این امر باعث افزایش حساسیت مسیر سیگنالینگ انسولین در سلول‌های بتا پانکراس می‌شود و احتمالا این اتفاق می‌تواند موجب محافظت و بازسازی سلول‌های بتا شود که در نتیجه به درمان دیابت کمک می‌کند.

آیا زدن ۲ ماسک علیه کرونا کارایی بیشتری دارد؟

آیا زدن ۲ ماسک علیه کرونا کارایی بیشتری دارد؟

زدن ۲ ماسک در برابر انتشار ویروس کرونا کارآیی بیشتری داشته و صد در صد منطقی و کاربردی تر است.

فرهاد مصدق متخصص ریه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار آموزش و دانشگاه ایرنا افزود: اگر ماسک جراحی استفاده می کنید در صورت مرطوب شدن و خیس شدن حتما باید آن را تعویض کنید.

وی با بیان اینکه برای افراد همچنان استفاده از ماسک های پارچه ای چالش برانگیز است، اظهار داشت: این نوع ماسک ها هم کاربردی هستند اما بهتر است در نبود ماسک های جراحی از آنها استفاده شود، در مکان یابی مانند داروخانه کلینیک، بیمارستان و از این قبیل که امکان پخش ویروس بیشتر از سایر مکانها است حتما به جای پارچه ای از همان ماسک جراحی استفاده کنید.

جلیلی:

واکسن «کوو ایران» ویروس انگلیسی را خنثی می‌کند

واکسن «کوو ایران» ویروس انگلیسی را خنثی می‌کند

مسئول گروه تحقیقاتی تولید واکسن در ستاد اجرایی فرمان امام گفت: واکسن کوو ایران برکت، ویروس کرونای انگلیسی را خنثی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن جلیلی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: پس از شیوع ویروس جهش یافته کرونا موسوم به کرونای انگلیسی، از طریق وزارت بهداشت نمونه‌ای از این ویروس جهش‌یافته که قدرت سرایت آن ۷۰ درصد بالاتر از کرونای معمولی است را دریافت کردیم و در اختیار محققان دارویی ستاد اجرایی قراردادیم.

وی افزود: ازآنجا که یکی از قابلیت‌های هر واکسن اثرگذاری باید این باشد که بتواند در برابر جهش‌های انجام گرفته بر روی ویروس بدن افراد را ایمن کند، پلاسمای خون ۳ داوطلب اولی که واکسن کوو ایران برکت را دریافت کرده بودند را با این ویروس مورد امتحان و آزمایش قرار دادیم.

مسئول تیم تولید واکسن افزود: این سه داوطلب در دو مقطع واکسن را دریافت کرده‌اند بنابراین انتظار می‌رود که پلاسمای خون آنها ایمنی کافی را برای مقابله با ویروس پیدا کرده باشد.

جلیلی خاطرنشان کرد: آزمایش‌های انجام گرفته نشان داد که واکسن ایرانی با موفقیت کامل، توانسته ویروس جهش‌یافته را به طور کامل خنثی کند.

یافته محققان کانادایی؛

ورزش های کششی در کاهش فشارخون تاثیری بیشتری دارند

ورزش های کششی در کاهش فشارخون تاثیری بیشتری دارند

طبق نتایج یک مطالعه جدید، تمرینات کششی منظم ممکن است بیش از پیاده روی سریع برای مقابله با فشار خون بالا موثر باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، محققان دانشگاه ساسکاتچوان کانادا دریافتند که ۳۰ دقیقه تمرین کششی در ۵ روز هفته بیش از ۳۰ دقیقه پیاده روی در ۵ روز هفته منجر به بهبود فشار خون می شود.

آنها همچنین بر انجام ورزش های هوازی به خاطر فواید سلامتی اش تاکید دارند.

برای افرادی که مجبورند بیشتر وقت خود را در خانه به دلیل پاندمی کروناویروس بگذرانند، محققان بر انجام ورزش های کششی تاکید دارند چراکه این گونه تمرینات می تواند به کاهش فشارخون بالا کمک کند.

دکتر «فیل چیلی بک»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «به جای اینکه شب ها روی مبل نشسته و لم دهید، روی زمین دراز کشیده و در حین تماشای تلویزیون، حرکات کششی انجام دهید.»

نکات مهم در رژیم گیاهخواری

رژیم گیاهخواری معمولا حاوی مقادیر زیادی میوه، سبزیجات، غلات کامل، حبوبات، دانه‌ها و مغزهاست.

نکات مهم در رژیم گیاهخواریبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، گیاهخواری یا سبزی‌خواری به معنای پرهیز از خوردن گوشت جانوران است که ممکن است شامل پرهیز از غذاهایی مانند شیر، فرآورده لبنی بشود. گیاهخواران  ممکن است در دراز مدت با کمبود ویتامین B۱۲  مواجه شوند بنابراین اگر برای تهیه مواد مغذی موجود در منابع حیوانی از طریق منابع گیاهی  چاره ای اندیشیده نشود، به زودی کمبود پروتئین، B۱۲، کلسیم، ویتامین D می تواند مشکلات جدی را برای بدن بوجود بیاورد.

پیروی از رژیم گیاهخواری باید با حفظ تعادل بین گروه‌های مختلف مواد غذایی و استفاده از مکمل ها رعایت شود. با این حال، حذف محصولات حیوانی از رژیم غذایی گیاهی می تواند باعث کاهش مصرف برخی از مواد مغذی ضروری شود و ممکن است بر سوخت و ساز سیستم استخوانی بدن تاثیر بگذارد.

متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند گیاهخواران برای تامین نیازهای ضروری بدنشان حتما مواد غذایی مانند آجیل، حبوبات، غلات، دانه سویا و گوجه فرنگی از بهترین منابع آهن هستند را در برنامه غذایی خود بگنجانند.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*