اخبار علمی/مزایای عدم مصرف گوشت

خواص بی‌نظیر دارچین برای زیبایی و سلامت

دارچین یک ماده ضدمیکروبی قوی است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و در درمان عفونت‌ها مؤثر است.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ادویه دارچین یکی از قدیمی ترین ادویه های شناخته شده است در واقع این ادویه محبوب پر از مزایا برای سلامتی است.

با نوشیدن مقداری جوشانده دارچین، گلویتان را تسکین دهید. خیلی ساده، یک تکه چوب دارچین را در آب گرم خیسانده و با چند قطره عسل حدود دو تا سه بار در روز بنوشید. همچنین می‌توانید چوب دارچین را بجوشانید و بخارش را استشمام کنید تا احتقان از بین بروداز دیگر خواص دارچین می توان به موارد زیر اشاره کرد

درمان آکنه و خشکی پوست

دارچین به هضم غذا کمک می‌کند

دارچین مسکن طبیعی است

دارچین در موارد خاص می‌تواند به عنوان مُسکن عمل کند. برای سردرد سینوسی می‌توانید  نصف قاشق چایخوری دارچین را با آب ترکیب کنید و خمیر حاصل را روی پیشانی بمالید.

درمان درد آرتروز

مطالعات نشان می‌دهند که استفاده از ترکیب پودر دارچین و عسل یا زنجبیل می‌تواند به درمان درد آرتروز کمک کند. دارچین منبع خوبی از منگنز است که به ساخت استخوان‌ها و سایر بافت‌های همبند کمک می‌کند، از این رو برای تسکین درد آرتروز و پوکی استخوان مفید است. ترکیب پودر دارچین و زنجبیل می‌تواند درد عضلات بعد از ورزش را کاهش دهد.

۸ اتفاقی که با نخوردن گوشت در بدن رخ می‌دهد

مزایای عدم مصرف گوشت

اگر شما هم سبک تغذیه‌ای را انتخاب کرده‌اید که در آن گوشت حذف شده یا به حداقل میزان رسیده است بدانید که قدم خوبی در جهت سلامتی‌تان برداشته‌اید؛ البته به شرط اینکه چهارچوب یک تغذیه مناسب و متعادل را رعایت کنید. در ادامه به مزایای عدم مصرف گوشت اشاره می‌کنیم.
رژیم غذایی فاقد گوشت

امتناع از مصرف گوشت به دلایل مختلف رخ می‌دهد. خیلی از افراد ذاتاً علاقه‌ای به خوردن گوشت ندارند، برخی دیگر به دلیل حمایت از حیوانات و محیط زیست به گیاهخواری رو می‌آورند و برخی دیگر را قیمت گوشت به این تصمیم وادار می‌کند. در هر حال عدم مصرف گوشت به هر دلیلی باشد اتفاقات خوبی در بدن رقم می‌زند اگر شما هم سبک تغذیه‌ای را انتخاب کرده‌اید که در آن گوشت حذف شده یا به حداقل میزان رسیده است بدانید که قدم خوبی در جهت سلامتی‌تان برداشته‌اید؛ البته به شرط اینکه چهارچوب یک تغذیه مناسب و متعادل را رعایت کنید.

در ادامه به مزایای عدم مصرف گوشت اشاره می‌کنیم.

چند کیلو سبک‌تر می‌شوید

pH بدنتان کنترل می‌شود

کمتر نفخ می‌کنید

پوستتان شفاف‌تر می‌شود

میزان چربی خونتان پایین می‌آید

احتمال ابتلا به سرطان کاهش پیدا می‌کند

خطر ابتلا به بیماری‌های جدی کاهش می‌یابد

انرژی بیشتری کسب می‌کنید

مراقب مواد مغذی بدنتان باشید
با تمام فوایدی که عدم مصرف گوشت در بدن دارد باید به موارد مهمی دقت داشته باشید. در واقع باید حواستان به میزان مواد مغذی بدنتان باشد و این کار ممکن نخواهد بود مگر در سایه داشتن تغذیه‌ای سالم و متعادل. یادتان باشد که می‌توان کمبود پروتئین را با مصرف مواد غذایی گیاهی حاوی این ماده به راحتی جبران کرد اما عدم مصرف گوشت باعث بروز کمبود برخی مواد مغذی می‌شود که باید با مصرف مکمل برطرف شود. این مواد غذایی شامل ویتامین‌های گروه B و بخصوص B12 و همچنین مواد معدنی مانند آهن است. از جمله منابع غذایی حاوی این ویتامین می‌توان به غذاهای دریایی و همچنین توفو، ماهی، پنیر و تخم‌مرغ اشاره کرد. محققان مصرف مکمل را نیز توصیه می‌کنند. به عقیده آن‌ها مصرف مکمل ویتامین B12 باکیفیت می‌تواند میزان نیاز بدنتان به این ویتامین را به بهترین شکل تأمین کند.

۷ بلایی که تلفن‌های هوشمند به جانتان می‌اندازد

امروزه همه افراد بیشتر وقت خود را با گوشی همراهشان می‌گذرانند که استفاده بیش از حد از آن می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، شما هر روز، یا تمام کل روز تلفن هوشمندتان را استفاده می‌کنید. تلفن‌های هوشمند بدون خطر به نظر می‌رسند، اما استفاده بیش از حد از آن‌ها می‌تواند باعث آسیب شود و متاسفانه این یک مشکل رو به رشد است. در این نوشتار ۷ مورد از شایع‌ترین آسیب‌های تلفن‌های هوشمند را می‌بینیم.

درد آرنج

 

انحنای انگشت کوچک

 

 مشکلات در حالت اندام

 

درد مچ دست

 

 درد انگشت شست

 

خستگی چشم (چشم کوفتگی)

 

میکروب‌ها

شما تلفن هوشمندتان را همه جا با خودتان می‌برید از جمله فروشگاه، سالن بدنسازی و حتی سرویس بهداشتی! ممکن است به راحتی فراموش کنید که میکروب‌هایی که در این مکان‌ها وجود دارند به تلفن هوشمند شما منتقل می‌شوند. یک مطالعه نشان داد که تلفن‌های هوشمند پر از باکتری هستند. این باکتری‌ها قادر به شیوع بیماری هستند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*