اخبار علمی/تاثیر داروی سرطان در مقابله با کروناویروس

آنتی بیوتیک قد نوزادان پسر را کوتاه می‌کند

محققان در مطالعه‌ای دریافتند مصرف آنتی بیوتیک در نوزادان پسر در روزهای نخست تولد، تاثیر قابل توجهی در کاهش رشد آن‌ها دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اگر پسران در دو هفته اول زندگی آنتی بیوتیک مصرف کنند، دچار افزایش وزن شده و قد آن‌ها کمتر از حد متوسط می‌شود اما این اثر در دختران دیده نمی‌شود. به همین منظور به برخی از نوزادان برای درمان مشکوک به عفونت باکتریایی و جلوگیری از سپسیس، آنتی بیوتیک داده می‌شود.

سامولی راوتاوا از دانشگاه هلسینکی فنلاند و همکارانش در مورد اثرات طولانی مدت دادن آنتی بیوتیک به نوزادان در طی دو هفته پس از تولد مطالعه کردند.

نوزادانی که آنتی بیوتیک دریافت کردند، در طول شش سال اول زندگی خود به طور قابل توجهی قد و وزن کمتری نسبت به کودکانی که به آن‌ها آنتی بیوتیک داده نشده بود، داشتند اما این فقط در پسران مشاهده شد، نه دختران.

راوتاوا می‌گوید: ما برای اولین بار نشان دادیم که قرار گرفتن در معرض آنتی بیوتیک در روز‌های اول زندگی اثرات طولانی مدتی دارد.

محققان گمان می‌کنند آنتی بیوتیک‌ها باعث تغییرات طولانی مدت در میکروبیوم روده نوزادان و در نتیجه کاهش رشد آن‌ها می‌شوند

رئیس بیمارستان طرفه:

اشک چشم مبتلایان به کرونا آلوده به ویروس است

اشک چشم مبتلایان به کرونا آلوده به ویروس است

رئیس بیمارستان طرفه با اشاره به اینکه اشک بیماران مبتلا به کرونا می‌تواند آلوده به ویروس باشد، گفت: براساس تحقیقات محققان این بیمارستان هفت درصد از ترشحات اشک چشم این بیماران آلوده است.

معجزه نوشیدن آب با معده خالی

خوردن آب به صورت ناشتا با معده خالی خواص شگفت انگیزی برای سلامت بدن و جلوگیری از بیماری‌ها دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق مطالعات متعدد، نوشیدن آب با معده خالی نتایج مثبتی را در مورد اختلالات مختلف سلامتی ارائه می‌دهد. در این گزارش با ۱۰ معجزه نوشیدن آب با معده خالی آشنا می‌شویم.

۱. میزان کالری دریافتی را کاهش می‌دهد

۲. نوشیدن آب با معده خالی باعث کاهش وزن می‌شود

۳. نوشیدن آب با معده خالی باعث بهبود عملکرد ذهنی می‌شود

۴. روده‌ها را پاکسازی می‌کند

۵. سموم بدن را از بین می‌برد

۶. از سردرد جلوگیری می‌کند

 

معجزه نوشیدن آب با معده خالی

۷. متابولیسم را تسریع می‌کند

۸. پوست شما را بهبود می‌بخشد

۹. از سنگ کلیه جلوگیری می‌کند

۱۰. سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند

یافته جدید مطالعاتی؛

تاثیر داروی سرطان در مقابله با کروناویروس

تاثیر داروی سرطان در مقابله با کروناویروس

مطالعات جدید نشان می دهد داروی سرطان استخراج شده از آب دزدک دریایی موسوم به Aplidin در مقابله با کروناویروس از جمله گونه انگلیسی آن B.۱.۱.۷ موثر است.

به گزارش خبرنگار مهر، محققان دانشکده پزشکی آیسان نیویورک در مطالعه‌ای جدید به بررسی داروی سرطان Aplidin پرداختند و به فواید آن در مقابله با کروناویروس پی بردند.

یافته‌ها نشان داد این دارو می‌تواند به عنوان درمانی برای کووید ۱۹ مورداستفاده قرار گیرد. پلیتیدپسین با هدف قرار دادن پروتئین میزبان eEF۱A، اثر بالینی بالایی در برابر کروناویروس دارد.

خوراکی‌هایی که با سرطان مبارزه می‌کنند

متخصصان تغذیه معتقدند رژیم غذایی مناسب می‌تواند راهکار مناسبی برای مبارزه با سرطان باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، هیچ غذایی به تنهایی نمی تواند از سرطان پیشگیری کند، به گفته متخصصان تغذیه باید ترکیب مناسبی از غذاها را برای این کار استفاده کرد. در هر وعده غذایی، سعی کنید غذایتان از حداقل دو سوم غذای گیاهی و حداکثر یک سوم پروتئین حیوانی تشکیل شده باشد.

وقتی از تغذیه‌ای مناسب که ضد سرطان باشد صحبت می‌شود، باید برخی غذاها را از رژیم غذایی حذف کرد اما غذاها و خوراکی‌های مفیدی هم وجود دارند که باید آن‌ها را وارد  سبد غذایی کرد، برای مثال میوه ها و سبزیجات غنی از مواد مغذی برای مبارزه با سرطان هستند و هر چه پررنگ تر باشند، مواد مغذی بیشتری دارند.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*