اخبار خراسان جنوبی/ دستگیری ۲ سارق احشام با ۱۷ فقره سرقت در شهرستان” زیرکوه”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در سالروز شهادت ام ابیها(س)

اطعام عزاداران فاطمی و نیازمندان با غذای نذری

مردم خراسان جنوبی در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) با پخت و توزیع غذای نذری، عشق و ارادت خود را به بانوی دو عالم ابراز کردند.

در سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) به همت مردم و خیران  ۲ هزار وعده غذای نذری به هزینه ۳۷ میلیون تومان در عشق‌آباد، هزار وعده غذای نذری در حسینیه شهدای آیسک به هزینه۲۲ میلیون تومان و هزار و ۵۰۰ وعده در باغشهر اسلامیه بین عزاداران توزیع شد.

 

برگزاری مراسم عزاداری شب شهادت حضرت زهرا (س) در ۳ بقعه بیرجند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند از برگزاری مراسم عزاداری شب شهادت حضرت زهرا (س) در سه بقعه متبرکه بیرجند خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین دادخدا خدائی رئیس اداره امور اوقاف و خیریه بیرجند گفت: برنامه شب شهادت حضرت زهرا (س) در شهرستان بیرجند و درمیان برگزار شد.

خدائی بیان کرد: مراسم عزاداری در شب شهادت حضرت زهرا (س) به مدت یک ساعت و در روز شهادت نیز از ساعت ۱۰ صبح تا اذان ظهر به همراه اقامه نماز ظهر و عصر برگزار  شد.

وی گفت: در پایان مراسم عزاداران از محل موقوفات منطبق اطعام شدند.

 

 

 

‌مردم خراسان جنوبی در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) به سوگ نشستند

‌مردم خراسان جنوبی در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) به سوگ نشستند+تصاویر‌

مردم استان خراسان جنوبی در سالگرد شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی عزاداری کردند. همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) مراسم سوگواری این بانوی بزرگ در چندین نقطه از خراسان جنوبی و سه بقعه شهرستان بیرجند برگزار شد.

آیین‌های عزاداری در مساجد شهرها و روستاهای این استان نیز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برپا شد.

در شهرستان بیرجند نیز مراسم محوری سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در محل آستان مقدس امامزادگان باقریه برگزار شد.

 

 

 

 

تدوین طرح پژوهشی سند توسعه رسانه ای خراسان جنوبی

    
تدوین طرح پژوهشی سند توسعه رسانه ای خراسان جنوبی
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به سند توسعه رسانه ای استان اشاره کرد و گفت: طرح پژوهشی سند با کمک متخصصان امر و کارشناسان حوزه رسانه در حال آماده سازی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، ناصر نبی زاده با اشاره به ظرفیت بالای رسانه های استان و گستردگی فعالیت آن ها در این منطقه، عنوان کرد: با توجه به اهمیت این موضوع، تدوین سند رسانه ای استان در دستور کار شورای اطلاع رسانی قرار گرفت.

وی به تاییدیه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و تخصیص اعتبار در این راستا اشاره کرد و ادامه داد: سند در قالب طرحی پژوهشی در حال آماده سازی است و توسط کارشناسان بررسی و کار مطالعاتی بر روی آن انجام خواهد شد.

به گفته وی هدف این سند، گسترش کمی و کیفی سازی رسانه های خراسان جنوبی است تا با ارتقای شاخص‌ها در راستای فعال‌ سازی بیش از پیش رسانه‌ ها ، شاهد توسعه استان باشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر این که سند توسعه رسانه ای ، وضعیت فعلی و چشم‌انداز رسانه‌ای استان برای انتخاب مسیر درست مشخص می کند، اضافه کرد: فرهنگ سازی برای قرار گرفتن نشریات در سبد کالای خانوار نیز از دیگر اهداف این سند است.

 

 

 

 

۴۱ بیمار مبتلا به کرونا روی تخت بیمارستان‌ها

۴۱ بیمار مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی در بیمارستان‌های استان بستری هستند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان جنوبی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: هم اکنون از ۴۱ بیمار کرونا بستری در استان، ۱۱ نفر در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند که حال عمومی ۴ نفر وخیم است.

دکتر مهدی زاده افزود:هم اکنون ۱۵۹ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی گفت: خوشبختانه مورد جدیدی از فوت در ۲۴ ساعت گذشته در خراسان جنوبی ثبت نشد و مجموع فوتی‌های این بیمار همان ۷۳۳ نفر است.به گفته مهدی زاده تا روز گذشته ۳۵ هزار و ۵۸۴ آزمایش کرونا در استان انجام شده که از این تعداد جواب تست ۱۴ هزار و ۷۸۹ مورد مثبت اعلام شد.

 

 

 

جامعه اسلامی با شهادت زنده است

فرمانده سپاه انصارالرضای خراسان جنوبی گفت: جامعه اسلامی با شهادت زنده است و با شهادت پیروز می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالرضای استان، در مراسم تشیع و خاکسپاری شهدای گمنام در شهرستان زیرکوه گفت: ارزش هر انقلاب به فرهنگ آن بستگی دارد و در دین مبین اسلام شهادت غنی‌ترین فرهنگ است.

سردار قاسمی افزود: فرهنگ جهادی درس اولیای الهی و ائمه اطهار است و همه ما به این فرهنگ و شهدای گرانقدر افتخار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه شهدا در روحیه جهادی پیشگام بودند گفت: فرهنگ جهادی و فرهنگ شهادت روحیه بازدارندگی دارد و کشور را حفظ و بیمه می‌کند.

سردار قاسمی افزود: برای حفظ انقلاب و کشور نیاز به تفکر و روحیه جهادی و انقلابی داریم و در این راه همه باید تلاش کنیم.

 

 

 

برگزاری دوره مربیگری پدل در خراسان جنوبی

برگزاری دوره مربیگری پدل در خراسان جنوبی

 

دوره مربیگری سطح یک پدل، با مدرسی سرمربی تیم ملی پدل در بیرجند برگزار شد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی،‍ در این دوره که روسای هیات اسکواش استان خراسان شمالی، رییس کمیته پدل خراسان رضوی ، مسول آمور استان های انجمن پدل، مسول کمیته آموزش فدراسیون ، دبیر فدراسیون اسکواش ، مسول کمیته پدل مازندران حضور داشتند با مربیگری امیر عزیزی پور سرمربی تیم ملی و کمک وی رودابه سلیمانی ازمربیان پدل و یکی از پدلیست های برتر بانوان انجمن پدل ایران برگزار شد.
در این دوره شرکت کنندگانی از چند روستا از خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان، تعدادی از مربیان آموزش و پرورش و نفرات آزاد و علاقمند و دانشجویان دانشگاه بیرجند و استان های خراسان شمالی، رضوی، خوزستان و سیستان و بلوچستان حضور داشتند.

 

 

یادداشت شهروند/۵

دکتر محمدطاهر کرمانی

 

سلام دوستان ارجمندم وقت بخیر خداقوت؛

شاید یک روزی با خبر شدید کرمانی هم با کرونا مُرده است .اما باور بفرمایید، باید زندگی کرد تا شقایق هست تا گل هست. آنچه این روزها در شبکه های اجتماعی هزاران هزار دست می چرخد و از صدها سوُ، مواجهه ی مطلوب با بیماری کرونا را به رُخ ما می کشاند، ملاحظات عالی و فوق العاده­ است. اگر کسی بتواند، مُراعات همه ی این توصیه ها و پروتکل ها هم بی نظیر است.

ولی اگر اعصاب و روان آدمی در حدی درگیر کُرونا شود که پیش از مرگ بمیرد، بهتر همان است که بمیرد. پس بیاییم با گَرته برداری از همان نظریه معروف تِن تیِ پلاسِ خودم زندگی با کیفیت تری داشته باشیم.

اول از همه، توکل به حضرت پروردگار که بالاترین مصداق آن در مواجهه ی با کُرونا قرائت روزانه ی هفت آیه معروف قرآن است که امیرالمومنین فرمود: «در خانه ای که این هفت آیه بعد از نمازِ صبح خوانده شود، اهلش با بیماری واگیر نمی­میرند.» آیات به راحتی در اینترنت قابل سرچ هستند.

دوم توسل است. بالاترین مصداق آن همان دعای هفتم صحیفه سجادیه است که مقام رهبری هم توصیه فرمودند هر روز صبح بعد از نماز صبح بخوانیم. البته در ترکیب توکل و توسل، یک مرحله اقدامی و عملی هم داریم که آنرا از تعالیم انجیل، تورات و قرآن توامان گَرته برداری کرده­ام. به آن اصل عُشر گفته می‌شود. یعنی ۱۰ درصد از همه ی آنچه که از منابع درآمدی مختلف در طول ماه به کارت های بانکی ما واریز می­شود، فرض کنیم که اشتباهی به حساب ما واریز شده است و این عُشر یا ۱۰ درصد را به موسسات خیریه ی مطمئن و توانمندسازی نظیر موسسه حضرت رسول ص یا مُحَر به آدرس الکترونیکیwww.mohar.ir یا هر موسسه مطمئنِ خیریه دیگری واریز کنیم. اساساً این ۱۰ درصد یا عُشر را جدای از درآمد اقتصادی خود بدانیم و پرداخت آن به یک خیریه را کلا فراموش کنیم.

سوم تفکر است. نه فقط فکری بکر برای رعایت بهداشت، بلکه تفکر در مبانی فلسفی و عرفانی که بشر امروز را به اینجا رسانده است که دچار بلایی شده است که تر و خشک با هم می سوزند. وَ اتَّقُوا فِتْنَهً لا تُصیبَنَّ الَّذینَ ظَلَمُوا مِنْکُمْ خَاصَّهً وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللهَ‌ شَدیدُ الْعِقابِ [۲۵ انفال]« و از بلا و مصیبتی بپرهیزید که تنها به ستمکاران شما نمی‌رسد؛ (بلکه همه را فرا خواهد گرفت؛ چرا که دیگران هم سکوتِ از جنسِ رضایت و بدون اقدامی مناسب اختیار کردند.) و بدانید خداوند کیفر شدیدی دارد!»اگر فقط بخواهم به یکی از کُفران های مشترکِ همه ما انسانهای روی کره ی خاکی اشاره کنم، باید همین را بگویم که مطابق آمار رسمی جهانی هر روز بیش از ۸ هزار کودک از گرسنگی یا سوء تغذیه و نابودی هاضمه از دنیا می‌روند. اما وقتی که به ما گفته می شود، با ۹۰ درصد درآمد خود زندگی کنیم و ۱۰ درصد آن را، فقط ۱۰ درصد آن را به گرسنگان، برهنگان، یتیمان و در راه ماندگان اختصاص دهیم، هول و هراسی عجیب و حرص و طمع باور نکردنی تمام وجودمان را در بر می‌گیرد.

چهارم تمرکز است. تمرکز به این معناست که همه فعالیت های دیگر خود را مطابق پُروتکل های این بیماری تنظیم کنیم. اما در عین حال آنقدر هم درگیر نشویم که ذهن، ضمیر و روح ما کُرونایی شود. ذهن و روح کُرونایی، کُرونا را به خود جذب می­ کند و ما را تا مرگ هم می کشاند.

پنجم تلاش است. اما نَه تلاشی معمولی، تلاشی باورمند، هدفمند، روشمند، هوشمند و مستمر یعنی دارای پایایی و مانایی!رهرو آنست که آهسته و پیوسته رودنَه آن که گه تُند و گهی خسته رود.

ششم تمرین است. یعنی مواجهه با کُرونا و یا هر آسیب اجتماعی یا بهداشتی دیگری، دانستن زیاد کفایت نمی کند، عمل کردنی با کیفیت و مطابق استاندارد و پروتکل ها لازم دارد.

هفتم تکرار است. تکرار!عربها مثل معروفی دارند می گویند: الدرسُ حرفٌ و التکرارُ اَلْفٌ. درس کرونا به اندازه کافی آموخته‌ایم، حالا نوبت تکرار هر روزه­ ی پُروتکل‌ها با همان روشِ تلاشی باورمند، هدفمند، روشمند، هوشمند و دارای پایایی و مانایی و استمرار روزانه است.

هشتم تدریج است. تدریج گرایی منطقی همیشه جواب می دهد. قرار نیست نسل بشر در روی زمین با کرونا منقرض شود. خصوصاً در منطق دینی و اسلامی ما به قول مرحوم مطهری حتی اگر یک روز هم فقط از عمر دنیا مانده باشد، آن یک روز را خداوند آنقدر به درازا می‌کشاند تا حضرت صاحب الزمان عجلالله تعالی تشریف بیاورند، و جهان را پُر از عدل و داد کنند. همانگونه که پُر از ظلم و بیداد شده است .پس ما تمامی تلاش تدریجی و روز به روز خود را معطوفِ خود خانواده سازمان و اجتماع اطرافمان نماییم.

نهم تسلیم است. حضرت یوسف بعد از تمام آن ماجراهای جورواجور که در سرنوشتش پشت سر گذاشته است، در دورانی که در اوج قدرت و عزت این جهانی قرار دارد و از امتحان های متعدد الهی هم سرافراز بیرون آمده بود، به دعا و تضرّع از خداوند، می خواهد: تَوَفَّنِی مُسْلِماً وَ أَلْحِقْنِی بِالصَّالِحِینَ مرا تسلیم خود بمیران و مرا به شایستگان ملحق فرما. اگر قرار باشد بمیریم که قطعاً روزی قرار است بمیریم، بهتر است که در حال تسلیم بمیریم و به شایستگان ملحق شویم و به قول مرحوم آیت الله بهجت به حُسنِ عاقبت بخیری برسیم. این تسلیم قطعا جنس آن با تسلیمِ مذبوحانه و منفعلانه در ابتدایی ترین مرحله ی مواجهه با مسئله، یک آسیب اجتماعی یا بیماری واگیر نظیر کرونا متفاوت و متمایز است. این تسلیم بودن به رضای خدا در مرحله ای پس از توکل، توسل، تفکر، تمرکز، تمرین، تکرار و تدریج گرایی منطقی و گام به گام برای حل یک معضل اجتماعی یا یک مسئله بهداشتی ظاهر می شود و ما را تسلیم مشیت و اراده حضرت پروردگار، رب العالمین می نماید.

دهم توازنِ بین این موارد نُه گانه است. یعنی در عین اینکه به حضرت پروردگار توکل کردیم، به اولیا خدا توسل جسته ایم و در ورطه اقدام و عمل هم ۱۰ درصد از آورده مالی ماهیانه خود را در راه حضرت پروردگار انفاق نمودیم. سلول های خاکستری مغزمان را هم به تفکر همه جانبه وا داشته ایم. تمرکز بر این آسیب فراگیر بهداشتی و اجتماعی هم نمودیم. نهایت تلاش خود را هم با همان ۵ ویژگی باورمندی، هدفمندی، روشمندی، هوشمندی و پایایی و مانایی بر پروتکل های بهداشتی متمرکز نموده ایم و با تمرین و تکرار آنها را حُقنه ی ضمیر ناخودآگاه خود نمودیم و تدریجاً با آهستگی و پیوستگی کارِ فائق آمدن بر مسئله ی کرونا را دنبال می کنیم. در نهایت تسلیم مشیت حضرت پروردگار هم هستیم و انشاالله با حُسنِ عاقبت بخیری به زندگی طولانی مدت ادامه می دهیم یا در مرگی زود هنگام تسلیم مشیت الهی و قوه قاهره ی جلالیتِ خدای متعال می شویم. این نکته را هم در انتها اضافه کنم که همه­ ی ما میل به جاودانگی داریم و اگر هزار سال هم عمر به ما بدهند، هیچ کدام از ما سیر نمی شویم. اما به یاد داشته باشیم که طول عمر به خودی خود کمالی محسوب نمی شود. در میان ۱۴ نفر اعضای بسیار ویژه و خاص از خانواده نبوت و خود حضرت نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم طولانی ترین عمر ۶۵ سال، دو عمر ۲۵ ساله و یک عمر ۱۸ ساله وجود دارد.

به هوش باشیم تا انشالله همه­ ی ما با دعای خیر در حق همدیگر، بتوانیم این ظرف زمانی را که در اختیار داریم مثل اولیا الهی با کمالات و فضائل معنوی و صد البته مادی که خیر آن به همگان برسد، پُر نماییم.

دکتر کرمانی – ارادتمند دوست و همراه شما

والیبال نشسته خراسان جنوبی

من قصد به اشتراک گذاری ‘عدم حضور اسپانسر و حامی مالی مانع پیش رو تیم والیبال نشسته استان برای شرکت در مسابقات لیگ دسته اول کشور سال ۱۳۹۹’ با شما را دارم

عدم حضور اسپانسر و حامی مالی مانع پیش رو تیم والیبال نشسته استان برای شرکت در مسابقات لیگ دسته اول کشور سال ۱۳۹۹
لطفا خودتون رو معرفی کنید؟با سلام و احترام مجتبی سنبلی هستم مسئول والیبال نشسته جانبازان و معلولین استان خراسان جنوبی
سنبلی بیان کرد والیبال نشسته استان خراسان جنوبی زیرنظر هیأت جانبازان و معلولین فعالیت دارد؛ سنبلی بیان نمود: در چند سال اخیر که از طرف فدراسیون ورزشی جانبازان و معلولین کشور، مسابقات والیبال نشسته در قالب مسابقات قهرمانی کشور برگزار می گردید که تیم والیبال نشسته هیأت ورزش های جانبازان و معلولین استان همیشه در این ترنمنت ورزشی حضور فعال داشته و در اکثر مسابقات با توجه به شرایط نامطلوب مالی و نبود امکانات ورزشی، شرکت نموده است. مسئول والیبال نشسته استان خراسان جنوبی خاطر نشان کرد ؛ سیاست های فدراسیون ورزشی جانبازان و معلولین کشور از سال ۹۶ به بعد برای برگزاری مسابقات این رشته به صورت لیگی و جام حذفی بوده و دیگر این مسابقات در قالب قهرمانی کشور برگزار نشده است. وی گفت: هزینه های شرکت در مسابقات لیگ بر عهده خود تیم های شرکت کننده می باشد که بایستی از سوی هیأت ورزشی جانبازان و معلولین استان یا اسپانسر های داخل استان که حامی این تیم ها هستند، می باشد. سنبلی گفت: تیم والیبال نشسته استان خراسان جنوبی متأسفانه تا کنون علی رغم پیگیری های انجام شده، هنوز اسپانسری ندارد که بخواهد از آن ها به عنوان حامی حمایت نموده و هزینه های تیم را جهت شرکت در مسابقات متقبل شود تا تیم استان همانند سایر تیم های دیگر در استان های کشور بتواند با شرایط مسابقات والیبال نشسته در لیگ و جام حذفی شرکت کنند. وی در ادامه یادآور شد: تا سال ۹۶ که مسابقات به صورت قهرمانی کشوری برگزار می گردید، کلیه هزینه های مسابقات اعم از حضور تیم ها، هزینه های خورد و خوراک و خواب کلیه بازیکنان توسط فدراسیون جانبازان و معلولین کشور و هیأت های استانی پرداخت می شد. اما در حال حاضر که مسابقات به صورت لیگ برگزار می شود، هزینه حضور کلیه تیم ها در مسابقات برعهده خود آن ها بوده و حتی مبلغی بابت ورودی بایستی تیم ها به حساب فدراسیون پرداخت نمایند. بایستی تیم ها در قالب باشگاه های خصوصی یا با حمایت ارگان های دولتی و نیمه دولتی که می توانند آن ها را حمایت مالی کنند، شرکت نمایند. وی در ادامه گفت: تیم والیبال نشسته استان تاکنون نتوانسته اسپانسری جذب کند و با حمایت آن ها در مسابقات لیگ کشوری و جام حذفی شرکت کنند، هیأت ورزش های جانبازان و معلولین استان همیشه حامی تیم های ورزشی زیر مجموعه خود بوده و تلاش نموده شرایطی فراهم شود تا بازیکنان مستعد و توانمند استان در مسابقات کشوری حضور پیدا کنند. کسب مقام های پی در پی در رشته های مختلف ورزشی توسط جانبازان و معلولین استان، ماحصل این تلاش ها بوده است که هیأت استان با حداقل امکانات و هزینه هایی که داشته، موجب حضور تیم ها در مسابقات کشوری گردیده است. هیأت ورزش های جانبازان و معلولین استان خود به تنهایی یک تربیت بدنی حساب می شود که کلیه رشته های ورزشی جانبازان و معلولین را زیر نظر و مورد حمایت قرار می دهد، به همین علت اعتبارات این هیأت به تنهایی پاسخگوی کلیه رشته های ورزشی نمی باشد. پس هیأت استان نمی تواند کل اعتبارات خود را فقط برای والیبال نشسته هزینه کنند. سنبلی یادآور شد: در حال حاضر که مسابقات مربوطه به صورت لیگ برگزار می شود، ما بایستی تحت عنوان یک تیم باشگاهی یا یک تیمی که اسپانسر مالی داشته و هزینه های شرکت در مسابقات ما را متقبل شود و از ما حمایت کند، شرکت کنیم و اینکه اسپانسری باشد تا حداقل هزینه های رفت و آمد و خورد خوراک و مکان خوابگاه بچه ها را به عهده بگیرد. سنبلی در خصوص تمرینات این تیم می گوید: تیم استان ما از ابتدای سال با توجه به شیوع بیماری کرونا و با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده از سوی اداره کل ورزش و جوانان و همچنین هیأت جانبازان و معلولین استان دریافت کرده بودیم، تمرین داشتیم تا اینکه نهایتاً در پایان سال جاری بتوانیم در مسابقات فدراسیون شرکت کنیم. حالا باتوجه به اینکه زمان اندکی تا شروع مسابقات لیگ در پیش است (پایان دی ماه یا ابتدای بهمن ماه سال جاری) ما باید حتماً با کمک و حمایت یک اسپانسر شرایط حضور تیم را جهت شرکت در این مسابقات فراهم کنیم. سنبلی گفت: سال گذشته با همّت دکتر شریعتی رئیس هیأت ورزش های جانبازان و معلولین استان که به هر شرایطی بود، هزینه تیم را متقبل شدند و ما توانستیم در مسابقات لیگ حذفی کشور در دو مرحله شرکت کنیم و نهایتاً تیم استان توانست برای اولین بار طی ده سال گذشته با رقابت با تیم های سرسخت استان های بزرگ، تا مرحله یک شانزدهم نهایی هم صعود کنیم که نتیجه مطلوب آن اینشد، یکی از بازیکنان تیم ما به تیم ملی ب کشور دعوت شد و اتفاق خوشایندتر این شد که همان بازیکن الان مورد توجه یکی از تیم های حاضر در سوپر لیگ کشور قرار گرفته که با بستن قرارداد برای آن ها بازی می کند که موجب افتخار ما نیز می باشد.
و اما چالش های ما عبارتست از: کمبود بازیکن به علت مشکلات سالن (عدم مناسب سازی و شرایط گرمایشی و سرمایشی)، هزینه های ایاب و ذهای و مشکلات رفت و آمد آن ها و حتی امکانات اولیه نظیر توپ مناسب مسابقات و تور و … . کمبود بازیکن که حالا ما می توانیم از تیم های دیگر و شهرستان های دیگر استفاده کنیم، در حال حاضر از مشکلات عمده ما تست کرونای بازیکنان است که بایستی حداقل ۷۲ ساعت قبل از ورود به مسابقات انجام شود که این نیز هزینه هایی را دارد.
درخواست شما از مسئول استانی چیست؟
سنبلی از مسئولین استانی خواست که تیم والیبال نشسته استان را حمایت کنند تا آن ها بتوانند در مسابقات لیگ سال جاری شرکت کنند و بازیکنان با استعداد استان با حضور در لیگ های کشوری دیده شوند و مورد توجه قرار گیرند، که این کمترین حق آن هاست که تلاش می کنند تا به جایگاه واقعی خود برسند، زیرا که ما بازیکان باتوان و با استعداد خوبی داریم همانند آقای امین علی آبادی که گفتم برای تیم ملی دعوت شدند. مجتبی سنبلی ادامه می دهد که بازیکنان ما باید در مسابقات دیده شوند و اطمینان داریم به جایگاه اصلی خود رسیده و برای استان ما افتخار کسب خواهند کرد و لذا ما وقتی نتوانیم در مسابقات شرکت کنیم بازیکنان ما هم فرصت دیده شدن در مسابقات لیگ کشوری را نخواهند داشت و حق و وقت و هزینه ی آن ها پایمال خواهد شد. او از شرکت تیم والیبال نشسته در سال های گذشته می گوید که در چندین مسابقات منطقه ای، شهرستانی و کشوری شرکت نموده اند و افتخاراتی را کسب کرده اند، آن ها در خور توانایی و امکانات تیم خود توانسته اند عملکرد مطلوبی را داشته باشد. سنبلی می گوید: ورزش والیبال نشسته مورد استقبال کلیه مردم کشور قرار گرفته چون تیم والیبال نشسته کشور بهترین تیم در مسابقات جهانی و حتی قهرمان المپیک است، او گفت: تیم والیبال نشسته کشور موجب شده ورزشکاران معلول و جانباز به این رشته روی آورند که این مسئله باعث شده رقابت بازیکنان در والیبال نشسته به طور جدی در سطح کشور صورت پذیرد به همین علت ما دوست نداریم ورزشکاران استان ما از این قاعده مستثنا باشند. سنبلی از استانداری، فرمانداری، شرکت ها و کارخانه های نامی موجود در استان و همچنین سایر بخش های خصوصی و نیمه دولتی دیگر نیز درخواستی هم داشت وخواستار کمک به تیم والیبال نشسته استان شد تا با تقبل حداقل هزینه های مربوطه موجب این باشند تا این تیم هم در سطح کشور و مسابقات لیگ و جام حذفی شرکت نموده و از سایر تیم های دیگر عقب نماند و بتواند از نیروها و بازیکنان مستعد خود استفاده کند و توانایی آن ها را در سطح کشور نشان دهند، وی از مشکلات و عدم تأمین هزینه های این رشته و کلاً ورزش های تیمی نگران بود و مجدداً از کلیه ارگان های دولتی و نیمه دولتی، بخش های خصوصی و … خواستار کمک و حمایت این تیم شد تا آن ها بتوانند مانند سایر استان های شرکت کننده در مسابقات کشوری حضور یابند.
کلام آخر :
در پایان از شما تشکر می کنم که پیگیر وضعیت ورزش های جانبازان و معلولین استان هستید و تلاش می کنید تا مشکلات از این طریق اطلاع رسانی شود تا انشاالله توسط مسئولین عزیز مورد حمایت قرار بگیریم. بنده جای دارد از کلیه ورزشکاران جانباز و معلول استان بابت تلاش های بی وقفه ای که بابت ورزش استان انجام می دهند تشکر می کنم و برای همه ی این عزیزان آرزوی موفقیت و سلامتی و سربلندی را دارم.

 

 

 

 

 

 

 

 

درکتاب هشتم دوره اول متوسطه در درس اول شعری تحت عنوان ( پیش از اینها) سروده قیصر امین پور وجود دارد که سه بیت اول آن چنین شروع شده
پبش از اینها، فکر می کردم خدا /
خانه ای دارد میان ابرها/
مثل قصر پادشاه قصه ها/
مشتی از الماس و خشتی از طلا/
پایه ها ی برجش از عاج و بلور/
بر سرتختی نشسته با غرور/……..
اما یک شاعر خوش ذوق در یک مقایسه عجیب همانند شعر بالا شعری سروده که درخور تامل است.
شعر 《حکمت ویروس》 تقدیم به معلمان واساتید زحمتکش :

پیش از اینها فکر می کردم دبیر/
خانه ای دارد ، در حد وزیر/
آدمی باشد ،از جنس غرور/
چهره ای بیگانه، در حل امور/
شغل او بس راحت و بی دردسر/
کار او باشد، مبرّا از خطر/
سختی کارش، بیان داستان/
قصه ی شیرین شاه باستان/
می نشیند پشت میزی در کلاس/
با ردیف انبیا گردد قیاس/
محور کارش باشد یک کتاب/
فصل تابستان بگیرد حق خواب/
در دل من ،حسرت بسیار بود/
چون به ظاهر شاغلی بیکار بود/
روز وشب در گیر بودم، با خودم/
کاش من هم یک معلم می شدم/
سال ها در ذهنم این تصویر بود/
خواب هایم خالی از تعبیر بود/
تا که یک روز کردم آهنگ سفر/
گشتم از این کرونا با خبر/
ویروسی بی رحم چون دام بلا/
کودک و پیرو جوان کرد مبتلا/
یک جهان از جمله ایران پای کار/
تا کنند زنجیره ی ویروس مهار/
لا جرم تشکیل دادند یک ستاد/
گشت تعطیل سازمان وهر نهاد/
شد مجازی درس ومشق کودکان/
خانه ها شد مدرسه از بیم جان/
دانش آموز از معلم ها جدا /
کشتی دریای علم بی ناخدا/
در پی چاره شدند چندین وزیر_
تا کنند جبران کار یک دبیر /
با دو صد ترفندو ده ها ابتکار/
در نبود زیر ساخت، شد نابکار/
آخرین تدبیر دولت شاد شد/
شرکت سازنده اش آباد شد!!/
شاد آمد در عمل بندی نبافت/
باز هم محروم از هر زیر ساخت/
در فضایی چون مجازی زود زود/
روز وشب آرامش از مردم ربود/
تا معلم خود نیامد پای کار /
کس ندید در ریل آموزش قطار/
گشت ثابت بر من وامثال من/
کار هر کس نیست خرمن کوفتن/
آنکه دارد کار آسان بنده ام/
از قضاوت های خود شرمنده ام/
یک معلم در ردیف انبیاست/
حال فهمیدم که این حرفی بجاست/
حکمت ویروس این است در بیان/
ارزش کار معلم گردد عیان.

 

دستگیری ۲ سارق احشام با ۱۷ فقره سرقت در ” زیرکوه”/۴

 

فرمانده انتظامی شهرستان” زیرکوه ” گفت: ماموران انتظامی ۲ سارق و ۳ مالخر احشام را با ۱۷ فقره سرقت در این شهرستان دستگیر کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی ، سرهنگ “سید رضا حسینی” اظهار داشت: با اعلام نارضایتی مردم یکی از روستاهای شهرستان زیرکوه مبنی بر مفقودی و سرقت احشام و مشاهده پوست و سر احشام در بیابان های اطراف روستا، موضوع به طور جدی در دستورکار ماموران پلیس این شهرستان قرار گرفت .

وی بیان داشت: مأموران انتظامی شهرستان زیرکوه با انجام تحقیقات تخصصی پلیسی و آثار به جا مانده از صحنه های سرقت موفق شدند سارقان احشام و مخفیگاه آن را شناسایی کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان زیرکوه افزود: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی، در یک عملیات پلیسی با هماهنگی مقام قضاائی وارد مخفیگاه متهمان شدند و ۲ متهم به سرقت را دستگیر کردند.

سرهنگ حسینی با بیان این که سارقان دستگیر شده در بازجویی های پلیس به ۱۷ فقره سرقت اعتراف کردند؛ تصریح کرد: مأموران در ادامه عملیات ۳ مالخر را نیز دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

 

 

نیگنان بشرویه تا دهه فجر گازدار می شوند/۲

فرماندار بشرویه از روند اجرای عملیات گازرسانی به روستای نیگنان بازدید کرد.
وی در این بازدید گفت: سال گذشته کلنگ گازرسانی به روستای نیگنان با حضور استاندار سابق خراسان جنوبی به زمین زده شد و خرسندیم عملیات گازرسانی به این روستا تا دهه فجر امسال به پایان خواهد رسید و مردم روستای نیگنان از نعمت گاز بهره مند می شوند.

 

 

 

در جلسه فوق العاده مدیریت بحران درمیان عنوان شد

مردم و ادارات در مصرف انرژی صرفه جویی کنند/۲

فرماندار شهرستان درمیان با اشاره به شرایط به وجود آمده بر اثر قطع برق در برخی از نقاط استان و شهرستان، خواستار صرفه جویی و مصرف بهینه عموم مردم شهرستان درمیان در مصرف گاز شد به گزارش امروز خراسان جنوبی بخشی با بیان اینکه سوخت نیروگاه تولید برق استان از گاز طبیعی است از مردم شهرستان خواست در زمینه استفاده از گاز طبیعی به خصوص در بخش صنعتی و خانگی نهایت صرفه‌جویی را داشته باشند تا زمینه استفاده نیروگاه تولید برق استان از گاز طبیعی فراهم شده و قطعی های به وجود آمده برق کاهش یافته یا به پایان برسد.

فرمانداری درمیان از مدیران ادارات شهرستان درمیان هم خواست در زمینه صرفه جویی و رعایت الگوی مصرف بهینه اهتمام جدی داشته باشند و یک ساعت قبل از آغاز رسمی ساعت اداری سیستم‌گرمایشی را در دمای رفاه روشن نموده و یک ساعت قبل از پایان وقت اداری نیز سیستم گرمایشی را خاموش کنند.

وی همچنین از متصدیان گلخانه‌ها، نانوایی ها و واحدهای صنعتی خواست تا ضمن رعایت الگوی کاهشی و مصرف بهینه انرژی ها مثل برق، گاز و آب آمادگی داشته باشند در صورت لزوم و قطع برق از سوخت جایگزین و ژنراتور های گازوئیلی استفاده نمایند.

 

 

 

 

 

 

 

فرماندار نهبندان

نیروی کار متخصص و ماهر نداریم

فرهنگ کار در حاشیه قرار گرفته است/۲

فرماندار نهبندان از دستگاه های متولی امر فرهنگ و دستگاه های آموزشی در شهرستان نهبندان خواست تا در زمینه فرهنگ کار و نه نیروی پشت میز نشین، تلاش کنند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی «مجید بیکی» در جلسه “شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهبندان” یکی از مهمترین آسیب های اجتماعی را مقوله اعتیاد و بیکاری عنوان و اظهار کرد: اولین اولویت برای مقابله با آسیب های اجتماعی باید فرهنگ سازی در خصوص اعتیاد، بیکاری و طلاق باشد.

فرماندار نهبندان یکی از دلایل گرایش به آسیب های اجتماعی را بیکاری یاد کرد و گفت: در سرشماری سال ۱۳۹۵ نزخ بیکاری شهرستان ۱۶ درصد در جمعیت فعال نهبندان داشته ایم، اما بعد از گذشت این ۵ سال آمار بیکاری شهرستان به زیر ۱۰ درصد رسیده است.

بیکی با اشاره به اقداماتی که در شهرستان نهبندان برای ایجاد شغل انجام شده است، گفت: سرمایه گذاری های بخش خصوصی و دولتی در حال انجام است لذا باید نیروی ماهر و متناسب با کار آموزش دیده شوند.

وی از سرمایه گذاری های مناسب در شهرستان نهبندان خبر داد و افزود: علی رغم بیکاری؛ در بخش های صنعت، راهداری و غیره نیروی کار و نیروی متخصص و ماهر در شهرستان نداریم.

فرماندار نهبندان از دستگاه های متولی امر فرهنگ سازی خواست تا در زمینه فرهنگ کار در شهرستان نهبندان تلاش کنند.
بیکی تصریح کرد: نبود فرهنگ کار عامل اصلی بیکاری است لذا باید تلاش شود تا دستگاه ها نیروی کارآفرین نه خواهان پشت میز نشینی تربیت کنند.

حجت الاسلام «عباسعلی خزاعی» هم در این جلسه ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) اظهار کرد: عزاداری در ایام شهادت فاطمه زهرا (س) می تواند به فرهنگ عمومی مردم کمک کند، لذا در این ایام باید عزاداری با رعایت موارد بهداشتی و با حداقل افراد برگزار شود.

امام جمعه نهبندان نیز در این جلسه با بیان اینکه مکارم اخلاق بالاتر از محاسن اخلاق است، گفت: بنا به فرموده امام رضا(ع) «اگر مردم زیباهایی سخن ما را می دانستند از ما پیروی می کردند» لذا در ایام محرم و صفر و ماه رمضان اخلاق و رفتار مردم خود به خود در مسیر صحیح خودش قرار می گیرد و بسیاری از ناهنجاری به برکت مکتب ائمه اطهار علیه السلام کمرنگ می شود.

حجت الاسلام خزاعی یکی از ریشه های اعتیاد در جامعه را «بیکاری»، عنوان و تصریح کرد: باید فرهنگ کار در شهرستان نهبندان ترویج داده شود چرا که بیکاری به فرهنگ اصیل ما نیز  ضربه می زند.

وی با بیان اینکه کار، جزو ارزش های اسلامی و ارزشمند است، بیان کرد: هر کس که در مسیر کار کشته می شود خداوند به او ثواب شهید را می دهد.

 امام جمعه نهبندان عنوان کرد: در حال حاضر مقوله کار به حاشیه رفته که باید آسیب شناسی و برای آن راهکارها و تشویق هایی در نظر گرفته شود.

 

 

 

 

 

بازدید فرماندار نهبندان از محل احداث پیست موتور سواری/۷

فرماندار شهرستان نهبندان به همراه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان، شهردار نهبندان، رییس راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان و رییس شورای اسلامی شهر نهبندان از محل احداث پیست موتور سواری بازدید کرد.
بیکی ضمن تشکر از دست اندرکاران این پروژه ورزشی، از مجموعه های مختلف خواست که همکاری و حمایت لازم را از این مجموعه داشته باشند تا هر چه سریعتر مورد استفاده ورزشکاران این رشته و جوانان علاقه مند قرار گیرد.لازم به ذکر است که محل احداث پیست موتور سواری در فاصله ۲ کیلومتری غرب نهبندان به سمت جاهداشی قرار دارد.

پیام محمد محمدی فرماندار شهرستان سربیشه به مناسبت ۲۶ دیماه گرامیداشت روز شهرستان و سالروز شهدای عملیات کربلای ۴و ۵ شهرستان سربیشه
پیام محمد محمدی فرماندار شهرستان سربیشه به مناسبت ۲۶ دیماه گرامیداشت روز شهرستان و سالروز شهدای عملیات کربلای ۴و ۵ شهرستان سربیشه
متن پیام به شرح ذیل است :
                بسم الله الرحمن الرحیم
عملیات کربلای ۵ یکی از افتخارآمیزترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس است که سراسر آن مجاهدت، ایثارگری و ازخودگذشتگی رزمندگان غیور اسلام است، رزمندگانی که باایمان خود بر دشمن غلبه کردند.
 امروز بازنشر ارزش‌های دفاع مقدس و بازگو کردن خاطرات آن دوران علی‌الخصوص عملیات‌های آن زمان سبب ترویج هرچه بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه خواهد بود، امروز جامعه نیازمند این فرهنگ است، جوانان امروز و نسل‌های آینده که آینده‌سازان کشور هستند باید از این ارزش‌ها درس بگیرند.
خانواده‌های شهدا جهاد رزمندگان در دفاع مقدس را کامل کردند و در این راه از بهترین هستی خود یعنی فرزندان رشید خود گذشتند.
عملیات کربلای ۵ یکی از بزرگترین عملیات‌های رزمندگان ایرانی در طول جنگ تحمیلی بود که در تاریخ ۱۹ دی ماه سال ۱۳۶۵ با رمز یازهرا(س) در منطقه شلمچه و شرق بصره آغاز شد و شکست سنگینی به رژیم بعث عراق وارد کرد.
سهم شهر سربیشه در عملیات کربلای ۵، بیست شهید عزیزی است که گرامیداشت یاد و خاطره این شهیدان گلگون کفن «روز شهرستان سربیشه» نام گرفت، شهدایی که در روز ۲۶ دی ماه پیکر مطهرشان بر دوش مردم ولایتمدار شهر سربیشه به صورت باشکوه تشییع گردید و این روز برگ زرینی شد تا نام شهر سربیشه در تقویم شهرستان ثبت گردد.
                         محمد محمدی
                فرماندار شهرستان سربیشه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برگزاری جلسه برنامه ریزی مقابله با بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان درمیان

جلسه برنامه ریزی مقابله با بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان درمیان برگزار شدفرماندار درمیان، تشکیل ستاد استانی مقابله با آنفولانزای فوق حاد پرندگان و به دنبال آن برگزاری به موقع ستاد شهرستانی مقابله با این بیماری و همچنین اطلاع رسانی گسترده و انجام اقدامات موثری و نتیجه بخش را بسیار حائز اهمیت خواند و گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از ابتلای طیور این شهرستان به این بیماری مشاهده نشده است.

حسنعلی بخشی با اشاره به اهمیت ویژه انجام اقدامات موثر و فوری جهت پیشگیری از ابتلا و مقابله با شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان، خواستار تعامل و هماهنگی همه ادارات سطح شهرستان با اداره دامپزشکی در جهت حفظ سلامت مردم در درجه اول و همچنین جلوگیری از وارد آمدن خسارات مالی سنگین به مرغداران و افراد فعال در این زنجیره اقتصادی شد.

عارفی نیا رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان درمیان نیز در این جلسه سرعت عمل در مقابله با ابتلا و پیشگیری از شیوع این بیماری را نکته بسیار مهمی دانست و از مدیران ادارات شهرستان درمیان خواست در زمینه انجام پایش ها و بازرسی‌ها و همچنین در صورت مواجهه با ابتلا، در زمینه مقابله با این بیماری شبکه دامپزشکی شهرستان را یاری کنند چون سویه نوع A مشترک بین طیور و انسان بوده و بسیار خطرناک می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

خدمات فنی و حرفه ای در قالب اردوهای جهادی در مناطق محروم اقدامی ارزنده است/۲

 فرماندار شهرستان بشرویه در نشست با مدیر کل فنی و حرفه ای استان گفت: اردوی جهادی فنی و حرفه ای در روستاهای محروم و ارائه خدمات به روستاییان اقدامی ارزنده است که موجب رضایتمندی مردم روستا می شود.
شفیعی افزود: امیدواریم این اقدام زیبا در شهرستان تداوم داشته باشد.
خوشایند مدیرکل فنی و حرفه ای استان نیز در این دیدار از خدمات و همکاری فرماندار بشرویه قدردانی کرد.

 

 

 

 

 

حاضر به کمک برای راه اندازی درمانگاه تامین اجتماعی در بشرویه هستیم
مهندس شفیعی فرماندار شهرستان بشرویه در نشست با مدیرکل تامین اجتماعی استان گفت: متاسفانه علی رغم پرداخت هزینه های تامین اجتماعی مردم شهرمان از خدمات تامین اجتماعی در بشرویه بهره مند نمی شوند.
 وی افزود: راه اندازی درمانگاه تامین اجتماعی در بشرویه یک خواسته مهم مردم این شهر است که سالهاست بی نتیجه مانده است.
 فرماندار بشرویه گفت: ما حاضر به همکاری با تامین اجتماعی برای راه اندازی یک درمانگاه ویژه بیمه شدگان تامین اجتماعی در شهرستان هستیم.

 

 

 

۶۵میلیارد تومان تسهیلات کرونا به واحدهای آسبب دیده در فردوس پرداخت شد/۲

 

 

 

 

در مراسم تکریم و معارفه رئیس تامین اجتماعی فردوس عنوان شد

خدمات تامین اجتماعی در ایام کرونا قابل تقدیر است

مراسم تکریم و معارفه رئیس تامین اجتماعی فردوس با حضور مهندس حلاج مقدم؛فرماندار شهرستان فردوس و محمدی مدیرکل تامین اجتماعی استان در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ فرماندار شهرستان فردوس ضمن تقدیر از تامین اجتماعی در ارائه خدمات به افراد تحت پوشش بویژه در ایام شیوع بیماری کرونا و حمایت از کارگران و پرداخت بیمه بیکاری گفت: علیرغم مشکلات ناشی از بیماری کرونا و حضور یک سومی کارکنان در وضعیت قرمز، تامین اجتماعی ضمن پاسخ گویی به موقع به ارباب رجوع،حمایت های خوبی از واحدهای تولیدی و کارگران داشته است.

حلاج مقدم طی سخنانی با اشاره به تاثیر شاخص تعداد بیمه شدگان در ارائه خدمات گفت : لازم است تدبیری اتخاذ گردد لیست بیمه کارکنان ادارات و شرکت‌ها در شهر محل کار پرداخت گردد و دستگاه های اجرایی حق بیمه کارکنان خود را به تفکیک شهرستان پرداخت نمایند تا ارائه خدمات در مناطق مختلف استان توسعه یابد.

وی همچنین به صدور مجوز ارتقاء و امکانات درمانی و ضرورت تامین نیرو و پزشکان مورد نیاز درمانگاه تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: با توجه به وضعیت مطلوب فضا و ساختمان و امکانات موجود و به منظور اجرای ارتقاء سطح و خدمات درمانگاه تامین اجتماعی فردوس، ضروری است پزشکان متخصص بیشتری جذب و کادر اداری و درمانی مورد نیاز استخدام شوند که این موضوع نیاز به توجه ویژه مسوولین استان دارد.

در این دیدار محمدی مدیر کل تامین اجتماعی استان نیز گزارشی از وضعیت بیمه‌شدگان تامین اجتماعی و وصول مطالبات سازمان تامین اجتماعی شعبه فردوس بیان نمود و نسبت به پیگیری و انعکاس مشکلات و نیازهای شعبه تامین اجتماعی و درمانگاه قول مساعد داد .

در پایان از خدمات آقای نظریان در مدت تصدی ریاست اداره تامین اجتماعی تقدیر و خانم پریشان طی حکمی بعنوان رئیس جدید تامین اجتماعی فردوس معرفی شد.

 

 

کشف ۲۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در “سربیشه “/۴

 

جانشین انتظامی شهرستان “سربیشه” گفت: ماموران انتظامی ۲۷ هزار و ۶۰۰ لیتر سوخت قاچاق خارج از شبکه توزیع فرآورده های نفتی دراین شهرستان کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی ، سرهنگ”حسین تقی زاده” اظهار داشت: مأموران پلیس آگاهی شهرستان سربیشه خبری دریافت کردند که تعدادی از اهالی یکی از روستاهای مرزی این شهرستان اقدام به دپو و قاچاق سوخت می کنند.

وی بیان داشت : ماموران با هماهنگی مقام قضائی و مراجعه به این روستا، محل های دپوی سوخت قاچاق را شناسایی و بازرسی کردند که ۲۷ هزار و ۶۰۰ لیتر سوخت قاچاق خارج از شبکه توزیع فراورده های نفتی کشف شد.

جانشین انتظامی شهرستان سربیشه با بیان این که کارشناسان ارزش ریالی سوخت قاجاق کشف شده را بالغ بر ۳ میلیارد ریال برآورد کردند؛ تصریح کرد: ماموران در این رابطه ۱۰ متهم دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ تقی زاده ضمن قدردانی از تعامل خوب مردم با پلیس، خاطرنشان کرد: اعتماد و مشارکت مردم با پلیس امنیت را به دنبال خواهد داشت و زمینه بروز جرایم در جامعه را کاهش خواهد داد.

 

 

کشف ۲۵ کیلو و۶۰۰ گرم تریاک در شهرستان” خوسف”/۴

 

فرمانده انتظامی شهرستان “خوسف” گفت: ماموران انتظامی از یک سواری پژو ۲۵ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک در این شهرستان کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی ، سرهنگ “کاظم صادقی” اظهار داشت: مأموران یگان امداد شهرستان خوسف هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک سواری پژو ۲۰۶ مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان داشت: ماموران با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از سواری پژو ۲۵ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه ای داخل خودرو جاساز شده بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خوسف افزود: مأموران در این رابطه یک خودرو توقیف و ۲ متهم دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

 

 

 

 

نداشتن کلاه ایمنی راکب موتورسیکلت را به کام مرگ برد/۴

 

عصر روز گذشته واژگونی یک موتورسیکلت در شهرستان”بیرجند” راکب خود را به کام مرگ برد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی ، سرهنگ”علیرضا رضایی” رئیس پلیس راه خراسان جنوبی اظهار داشت: ساعت ۱۴ و ۲۵ دقیقه عصر روز گذشته با اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر واژگونی یک موتورسیکلت آپاچی در محور”بیرجند- بند دره” بلافاصله نیروهای امدادی و کارشناسان پلیس راه به محل حادثه اعزام شدند.

وی بیان داشت: مأموران با حضور در محل حادثه مشاهده کردند یک موتورسیکلت آپاچی به راکبی فردی ۲۱ ساله به علت نامعلومی منحرف و راکب آن به علت نداشتن کلاه ایمنی از ناحیه سر مصدوم شده است که مصدوم توسط نیروهای امدادی به بیمارستان منتقل شد.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با بیان این که کارشناس پلیس راه علت حادثه را عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه اعلام کرد؛ افزود: مصدوم بر اثر شدت جراحات در بیمارستان جان خود را از دست داد.

 

 

 

 

۳۴ میلیارد تومان برای توسعه دُرح سربیشه هزینه می‌شود

۳۴ میلیارد تومان برای توسعه دُرح سربیشه هزینه می‌شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: این نهاد در سال مالی جاری برای اجرای تعهدات خود در تفاهم‌نامه محرومیت‌زدایی بخش دُرح شهرستان سربیشه ۳۴ میلیارد تومان در این بخش هزینه می‌کند.

رضا سلم‌آبادی روز شنبه درباره اجرای تفاهم‌نامه کمیته امداد و استانداری که سال گذشته امضا شد، به خبرنگار ایرنا گفت: درخصوص توسعه بخش درح تاکنون ۳۰ قرارداد با ۱۴ دستگاه‌ اجرایی منعقد شده که سهم کمیته امداد در این قراردادها ۲۸ میلیارد و ۶۰۸ میلیون تومان است.

وی افزود: تاکنون کمیته امداد بابت سهم ۲۰ درصد پیش پرداخت اولیه این قراردادها، پنج میلیارد و ۹۹۱ میلیون تومان معادل ۲۶ درصد کل مبالغ قراردادها را به حساب دستگاه‌های اجرایی واریز کرده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: تعهدات کمیته امداد درخصوص اجرای پروژه‌های صدا و سیما، چمن مصنوعی روستای گلوباغ و خودروی حمل زباله شهرداری درح به مبلغ یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان به طور کامل اجرایی شده است.

وی بیان کرد: تعهد کمیته امداد برای سال جاری در سند توسعه بخش درح مبلغ ۳۴ میلیارد تومان است که در صورت تامین سهم دستگاه‌های اجرایی به طور کامل پرداخت خواهد شد.

سلم‌آبادی افزود: سهم تعهدات بلاعوض کمیته امداد در این سند توسعه ۱۱۴ میلیارد و ۳۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

همزمان با سفر معاون اول رییس جمهوری به استان خراسان جنوبی و برگزاری همایش ملی روز روستا و عشایر در این استان – ۱۵ مهر ۹۸ – برای چهار شهرستان‌ مرزی استان تفاهم‌نامه‌هایی امضا شد که این مناطق دارای ضریب محرومیت بیشتر از سایر نقاط هستند.

براساس این تفاهم‌نامه‌ها ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در نهبندان، کمیته امداد امام خمینی (ره) در بخش درح سربیشه، قرارگاه سازندگی بسیج در زیرکوه و بنیاد علوی برای شهرستان درمیان دستگاه‌های معین توسعه انتخاب شدند.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و شهرستان مرزی سربیشه با سه بخش مرکزی، مود و درح در ۶۶ کیلومتری بیرجند است.

 

 

 

 

 

 

معاون استاندار خراسان جنوبی:

بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی مدیریت شد/۳

بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی مدیریت شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: بنا به تاکید استاندار، مهار بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در اولویت برنامه‌های استان قرار دارد و با اقدامات قابل تحسین اداره کل دامپزشکی استان، این موضوع به خوبی مدیریت شده است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی مشیرالحق عابدی در نشست کارگروه تنظیم بازار استان خراسان جنوبی، به درگیری چند واحد مرغداری استان با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان اشاره کرد و افزود: با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفت، گزارشات دو حوزه جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد که در تهیه و توزیع مرغ گوشتی در استان مشکلی نداریم.

وی بیان کرد: به منظور افزایش سطح دسترسی و رفع دغدغه مردم در حوزه توزیع تخم مرغ نیز مراکز توزیع عمده در مرکز استان به پنج واحد افزایش خواهد یافت و در مرکز هر شهرستان هم یک واحد توزیع عمده تخم مرغ پیش بینی می‌شود تا در همه استان، فرآیند عرضه تخم مرغ تسهیل شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر دستور استاندار مبنی بر تامین نیاز بازار برای روزهای پایانی سال و ایام نوروز گفت: پیش بینی‌های لازم برای این موضوع هم انجام شده و طبق برنامه‌ریزی‌ها، جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری به گونه‌ای مدیریت می‌شود که در روزهای پایانی سال و ایام نوروز، هیچ گونه کمبودی نداشته باشیم.

وی با اشاره به آمار ارائه شده از سوی جهاد کشاورزی گفت: در تامین مرغ و تخم مرغ، هیچ مشکلی وجود ندارد و کمیته تخصصی ذیل ستاد به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کنند که در صورت بروز مشکل، نیاز استان از دیگر مناطق تامین شود.

عابدی افزود: تخم مرغ تولیدی باید با قیمت معین در اختیار مردم قرار گیرد و حوزه‌های متولی هم باید بر این موضوع نظارت داشته باشند.

وی به موضوع عرضه تخم مرغ‌های بسته‌بندی اشاره کرد که با برندهای خاص در برخی فروشگاه‌های استان عرضه می‌شود و گفت: این تخم مرغ‌ها به زودی در جلسه تنظیم بازار کشور، قیمت‌گذاری می‌شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به آسیب وارده در اثر شیوع بیماری آنفلوآنزا به برخی واحدهای مرغداری استان اظهار داشت: بنا به پیگیری‌های شخص استاندار و مکاتباتی که در این زمینه با وزارت جهاد کشاورزی و دیگر حوزه‌های متولی صورت گرفته، موضوع حمایت از این واحدها در دستور کار است.

وی با اشاره به درخواست جهاد کشاورزی مبنی بر صادرات تخم مرغ مازاد استان افزود: در بحث توزیع همه اقلام، اولویت با رفع نیاز استان است.

عابدی تصریح کرد: چنانچه بازار داخل استان اشباع شود، تخم مرغ مازاد می‌تواند با مجوز دامپزشکی و هماهنگی با حوزه‌های متولی به دیگر مناطق ارسال شود.

وی گفت: هدف ستاد تنظیم بازار از ابتدای کار این بوده که بازار از کالاهای مورد نیاز مردم اشباع شود و آنچه برای ما مهم است، تهیه، تامین و توزیع کالاهای مورد نیاز مردم است.

در این نشست که با حضور تمامی اعضا برگزار شد، گزارش مبسوطی درخصوص اقدامات صورت گرفته برای مهار بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و تامین مرغ و تخم مرغ مورد نیاز استان ارائه شد.

 

 

 

 

 

 

ورود قرارگاه خاتم الانبیاء برای سرمایه گذاری در خراسان جنوبی/۳

چند ماه پس از امضای تقاهم نامه استانداری خراسان جنوبی و قرارگاه خاتم الانبیاء، امروز مدیران هلدینگ صنعت و معدن این قرارگاه به دیدار استاندار خراسان جنوبی آمدند تا روند سرمایه گذاری در استان را سرعت بخشند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی ، مدیرعامل موسسه ثارالله قرارگاه خاتم الانبیاء با اشاره به اینکه تا کنون از ورود قرارگاه خاتم الانبیاء برای سرمایه گذاری در خراسان جنوبیظرفیت‌های قرارگاه خاتم الانبیاء در استان استفاده نشده است گفت: این قرارگاه بررسی‌های لازم را در حوزه صنعت و معدن استان انجام داده است و تمایل دارد در اکتشاف، استخراج و فراوری سرب، روی، پتاس، آهن و سایر محصولات فلزی در خراسان جنوبی سرمایه گذاری کند.

حیدری به سرمایه گذاری‌های انجام شده این قرارگاه در استان‌هایی همچون کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان و خراسان‌های رضوی و شمالی اشاره کرد و گفت: از زمان امضای تفاهم نامه قراگاه خاتم الانبیا با استانداری خراسان جنوبی، اقدامات عملی انجام نشده و امیدواریم از این پس روند سرمایه گذاری در استان سرعت گیرد.

وی از آمادگی برای واگذاری مالکیت کارخانه فولاد قاین به قرارگاه خاتم الانبیاء خبر داد و گفت: در صورت واگذاری، قرارگاه متعهد می‌شود تمام درآمد حاصل از این کارخانه را در خراسان جنوبی صرف کند.

استاندار هم با اشاره به ظرفیت‌های بی نظیر معدنی خراسان جنوبی گفت:تمام تلاش خود را بکار گرفته ایم تا مواد معدنی استان بدون فراوری خارج نشود.

آقای ملانوری، سنگ‌های نیمه قیمتی منحصر به فرد استان را ظرفیتی برای سرمایه گذاری قرارگاه خاتم الانبیاء دانست و گفت: در کنار صنعت و معدن، باید زمینه سرمایه گذاری این قرارگاه را در حوزه کشاورزی بویژه ایجاد بارگاه‌های زرشک، سرخانه و کارخانه کنستانتره زرشک را هم فراهم کنیم.

وی با تاکید بر رفع موانع پیش روی سرمایه گذاری قرارگاه در استان، از مدیران اقتصادی استان خواست ظرف یک هفته طرح‌های قابل سرمایه گذاری در حوزه صنعت، معدن و کشاورزی استان را مشخص کنند تا در تهران با حضور فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا کشور نهایی شود.

سردار قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضای استان هم با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های قرارگاه خاتم الانبیا برای توسعه استان گفت: قرارگاه خود را مکلف کرده در هر کجا که سرمایه گذاری کند، فعالیت‌های عمرانی و خدماتی را هم در منطقه انجام دهد.

جرجانی رئیس سازمان صمت استان هم گفت: تمام تلاش خود را بکار گرفته ایم تا موانع پیش روی سرمایه گذاری قرارگاه خاتم الانبیا را در استان بر طرف کنیم.

 

 

 

ثبت ملی آئین و مراسم جشن کاکل در خراسان جنوبی/۷

آئین و مراسم جشن کاکل خراسان جنوبی در فهرست میراث معنوی کشور ثبت شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی ، مسئول واحد پژوهشی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استانثبت ملی آئین و مراسم جشن کاکل در خراسان جنوبی گفت: جشن کاکل از جمله مراسمی است که مردم به شکرانه لطف الهی در مرداد و اوایل شهریور زمان برداشت گندم برپا می‌کنند.

سیداحمد برآبادی افزود: کاکل در واقع بهم پیچیدگی بخشی از گندم زار است که به جهت وزش باد و تراکم بوته‌های گندم در قسمتی که بوته‌ها دارای ارتفاع بیشتر، مقاومتر و دانه‌های درشت‌تر دارند بوجود می‌آید.

وی گفت: آئین کاکل درو یا همان جشن کاکل در بسیاری از روستا‌های استان برگزارمی شود.

برآبادی افزود: در مزارع گندم گاهی خوشه‌های گندم به دور هم پیچ خورده و رو به قبله می‌ایستد که دهقانان استان این عمل را نتیجه خیر و برکت دانسته و به فال نیک می‌گیرند و بر همین اساس و به شکرانه آن جشن برپا می‌کنند و در همان زمینی که کاکل بوجود آمده قربانی می‌کنند.

وی گفت: مردم براین اعتقاد و باورند که بوجود آمدن کاکل به هیچ کدام از عوامل طبیعی مانند باد و آب بستگی ندارد و فقط به عقیده و نیت کشاورز و برکت خداوند بستگی دارد، در داخل هر کاکل بلبل یا گنجشک لانه می‌کند و تخم می‌گذارد و جلوتر از این که موقع درو شود و خواسته باشند کاکل را درو کنند بچه بلبل‌ها از تخم بیرون آمده و پرواز می‌کنند.

برآبادی افزود: خانه‌ای که در داخل کاکل درست کرده اند می‌ماند که در اصطلاح محلی به آن «کَلِ بلبل» می‌گویند.

وی گفت: بیشتر تا موقع درو گندم بلبل یا گنجشکی که لانه کرده از کل بلبل خارج شده و پرواز می‌کند، اما چنانچه هنوز در کَل بلبل باشد مزرعه‌ی گندم درو می‌شود و اطراف کاکل و همچنین کل بلبل را می‌گذارند تا بلبل یا گنجشک از آنجا پرواز کند و آن موقع کاکل و گندم‌های اطراف آن را درو می‌کنند.برآبادی افزود: در زمینی که کاکل بوجود می‌آید و صاحب زمین می‌فهمد که در زمینش کاکل وجود دارد ابتدا همه گندم‌های اطراف را درو می‌کنند بعد از این مرحله و هنگام درو قسمت کاکل، ابتدا با قرائت صلوات درو را آغاز می‌کنند و یک نفر از بزرگان در داخل زمین چاووشی می‌خواند.

مسئول واحد پژوهشی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: مردم در پایان گوسفندی را در اطراف زمین و در همان محل کاکل می‌گردانند و بعد در همانجا ذبح می‌کنند.

 

گوشی‌های قاچاق با هوشیاری پلیس به مقصد نرسید/۴

ماموران انتظامی شهرستان نهبندان در بازرسی از یک سواری پراید ۲۹ دستگاه گوشی قاچاق در این شهرستان کشف کردند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی ، فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان گفت: مأموران انتظامی شهرستان نهبندان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک سواری پراید مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

سرهنگ احسان رحیمی افزود: مأموران در بازرسی از خودرو ۲۹ دستگاه گوشی قاچاق کشف به ارزش ۸۲۵ میلیون ریال کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان افزود: ماموران در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

برگزاری مراسم عزاداری شب شهادت حضرت زهرا (س) در ۳ بقعه بیرجند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند از برگزاری مراسم عزاداری شب شهادت حضرت زهرا (س) در سه بقعه متبرکه بیرجند خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،   حجت الاسلام والمسلمین دادخدا خدائی رئیس اداره امور اوقاف و خیریه بیرجند گفت: برنامه شب شهادت حضرت زهرا (س) در شهرستان بیرجند و درمیان برگزار می‌شود.

او افزود: این مراسم در شهرستان بیرجند با محوریت امام زادگان باقریه برگزار می‌شود

خدائی بیان کرد: مراسم عزاداری در شب شهادت حضرت زهرا (س) در ساعت ۱۷:۴۵ به مدت یک ساعت و در روز شهادت نیز از ساعت ۱۰ صبح تا اذان ظهر به همراه اقامه نماز ظهر و عصر برگزار خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجندعنوان کرد: سخنران مراسم شهادت حضرت زهرا (س) در امام زادگان باقریه حجت الاسلام والمسلمین محقی و مداح حاج ابوالفضل نوفرستی خواهد بود.

اودرادامه گفت: در پایان مراسم عزاداران از محل موقوفات منطبق اطعام خواهند شد.

 

۲۴ساعت گذشته در خراسان جنوبی

۳۲نفر دیگر به جمع بیماران کرونایی پیوستند

کرونا، شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی ۳۲نفر را مبتلا کرد و یک نفر را هم به کام مرگ برد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۱۵۹آزمایش کرونا در استان انجام شد که ۳۲آزمایش، مثبت قطعی اعلام شد که از این تعداد ۳نفر در بیمارستان‌ها بستری اند و ۲۹نفر نیز نمونه گیری سرپایی شدند.

دکتر مهدی زاده با بیان اینکه هم اکنون ۱۵۳بیمار با علائم بیماری حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند افزود: از این تعداد ۳۹نفر مبتلا قطعی بیماری کرونا و ۱۰نفر از مبتلایان کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۴نفر وخیم است.

وی گفت: در شبانه روز گذشته با جان باختن یک نفر دیگر، تعداد قربانیان کرونا در خراسان جنوب به ۷۳۳ نفر رسید.

تا کنون ۳۵هزار و ۵۰۶آزمایش برای تشخیص کرونا در خراسان جنوبی انجام شده است که ۱۴هزار و ۷۶۶نفر جواب آزمایش آنها مثبت شده است.

 

استاندار خبر داد:

شرایط برای فعالیت قرارگاه خاتم ‌الانبیا در خراسان جنوبی تسهیل می‌شود

شرایط برای فعالیت قرارگاه خاتم ‌الانبیا در خراسان جنوبی تسهیل می‌شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: شرایط را برای حضور و فعالیت قرارگاه خاتم الانبیا (ص) تسهیل می‌کنیم تا موضوع سرمایه‌گذاری این حوزه در استان شتاب بیشتری بگیرد.

حمید ملانوری روز شنبه در نشست مدیران هلدینگ صنعت و معدن قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در بیرجند اظهار داشت: توانمند کردن مردم استان، مهمترین دغدغه ماست و این موضوع را در بهره‌برداری از ظرفیت‌ها مدنظر داریم.

وی افزود: ما نمی‌خواهیم واگذاری معادن و دیگر ذخایر استان به شکلی صورت گیرد که بچه‌های اینجا فقط کارگری کنند؛ ما تمایل داریم مردم به سرمایه‌گذاری در این زمینه ترغیب شوند و خودشان معدن‌دار باشند.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: در همه اقداماتی که در منطقه صورت می‌گیرد، کرامت مردم باید حفظ شود و ارتقا پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه در واگذاری معادن به سرمایه‌گذاران، دو نکته مهم را مدنظر قرار داده‌ایم گفت: یکی اهلیت و صلاحیت سرمایه‌گذار است که بتواند با پشتوانه مالی قوی و نیروی فنی متخصص، کار را پیش ببرد و به نتیجه برساند، دیگر این که در این واگذاری‌ها، معادن به بالاترین ارزش افزوده خود برسند.

ملانوری تصریح کرد: ما تمایل نداریم مواد معدنی به صورت خام از استان خارج شود بلکه اصرارمان بر این است که این مواد تا جایی فرآوری شود که به بالاترین ارزش افزوده خود برسد، بعد از استان خارج شود.

ملانوری افزود: این اصرار ما فقط برای ذخایر معدنی نیست بلکه می‌خواهیم در حوزه‌های صنعتی و کشاورزی هم این اتفاق را شاهد باشیم، به همین دلیل در بحث واگذاری‌ها، هدف‌مان پذیرش افرادی است که تمکن، دانش، انگیزه و تمایل لازم برای رساندن ذخایر استان به بالاترین میزان ارزش افزوده را دارند.

وی به تفاهم‌نامه استان با قرارگاه خاتم الانبیا (ص) در سال گذشته اشاره کرد و گفت: مطالعه اقدامات صورت گرفته بر تعدادی از معادن سیلیس، ذغالسنگ، سرب، روی و پتاس استان نشان می‌دهد، قرارگاه برای سرمایه‌گذاری در اکتشاف، استخراج و فرآوری این معادن اعلام آمادگی کرده است.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: زمان‌بر شدن این تفاهم‌نامه برای ما خسران است و قرارگاه باید با جدیت بیشتری به این حوزه ورود کند.

وی اظهار داشت: زمینه واگذاری پهنه‌ها به قرارگاه باید سرعت بگیرد تا کارها با شتاب بیشتری آغاز شود و پیش روند.

ملانوری با اشاره به توانمندی‌های قرارگاه خاتم الانبیا (ص) در زمینه‌های کشاورزی و صنعت خاطرنشان کرد: از این توانمندی باید در ایجاد سردخانه، بارگاه و کارخانه کنسانتره زرشک استفاده شود تا لازم نباشد زرشک استان برای فرآوری به تبریز ارسال شود.

وی موضوع سرمایه‌گذاری و ورود قرارگاه خاتم الانبیا به بهره‌برداری از سنگ‌های قیمتی استان را نیز مطرح کرد و گفت: ما می‌توانیم با استفاده از ظرفیت قرارگاه، بزرگترین مرکز آموزش و تولید مصنوعات سنگ‌های قیمتی را در استان ایجاد کنیم.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه قرارگاه ظرفیت بسیار بزرگی است افزود: با استفاده از ظرفیت ستاد توسعه خاوران، تعداد ۱۰ طرح با توجیه اقتصادی را آماده می‌کنیم و در نشستی با سردار محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص)، تفاهم‌نامه اجرایی این طرح‌ها را به امضا می‌رسانیم.

در این نشست که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی، مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری و رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همراه بود، مدیران هلدینگ صنعت و معدن قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)، گزارش مبسوطی را از اقدامات خود در راستای عملیاتی شدن تفاهم‌نامه منعقده با استانداری ارائه کردند.

 

 

 

 

 

مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی:
پایان کار دلالان/ پشم دام های خراسان جنوبی خریداری می شود
عصمتی پور از تولید ۸۰۰ تن پشم توسط عشایر خراسان جنوبی خبر داد و گفت: برای کوتاه کردن دست دلالان، پشم گوسفندان عشایر استان خریداری و جهت فرآوری به کارخانه تحویل داده می شود.

«مهدی عصمتی پور»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، اظهار کرد: در راستای حذف واسطه ها و دلال ها با همکاری با منطقه ویژه اقتصادی و سرمایه گذار بخش خصوصی تفاهم نامه ای منعقد و قرار است پشم عشایر استان خریداری شود.

مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی تصریح کرد: قیمت پشم گوسفندان عشایر ارزان شده بود و عشایر متصور ضرر می شدند لذا در مرحله نخست ۴۰ تن پشم عشایر استان توسط امور عشایری خریداری و انبار شد.

عصمتی پور بیان کرد: پشم عشایر توسط  ۱۰ تعاونی های عشایری استان جمع آوری، خریداری وسپس تحویل کارخانه فرآوری پشم در منطقه ویژه اقتصادی فرآوری خواهد شد.

وی تولید پشم عشایر خراسان جنوبی را ۸۰۰ تن عنوان کرد و گفت: پشم بهاره و پاییزه عشایر با قیمت هر کیلو پشم سفید ۱۱ هزار تومان از عشایر خریداری خواهد شد.

تولید ۸۵۰۰ تن گوشت قرمز توسط عشایر خراسان جنوبی

مدیرکل امور عشایری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در کنار گوشت قرمز تولیدی عشایر، پشم، پوست و سایر بخش های احشام عشایر ازشمند است لذا در جهت کمک به معیشت عشایر باید مورد توجه باشد.

عصمتی پور اضافه کرد: همچنین تولید گوشت قرمزعشایر استان هشت هزار و ۵۰۰ تن است که برخی مواقع دام زنده هم به سایر استان ها صادر می شود.

 

استاندار خراسان جنوبی:
با وجود نیروهای خلاق، استان را باید به برند فروش ایده تبدیل نماییم/۳-۷

 

استاندار خراسان جنوبی گفت: با وجود نیروهای خلاق استان، این خطه را باید به عنوان برندی در زمینه فروش ایده تبدیل نماییم.
به گزارش امروز خراسان جنوبی؛ ملانوری با بیان این مطلب در جلسه شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: امروز در دنیا کسانی موفقند که بتوانند ایده هایشان را به فروش برسانند، لذا باید با وجود نیروهای خلاق استان این خطه را به عنوان برندی در زمینه فروش ایده تبدیل نماییم چرا که ایده های نوآورانه بر اساس افکار برتر باعث شکل گیری جامعه ای پویا خواهند شد.
وی ضمن تبریک هفته شورای آموزش و پرورش، از تلاش های اعضای شورای استان و شهرستان ها در جهت تعالی امر تعلیم و تربیت تقدیر نمود.
استاندار به رسالت خطیر شورای آموزش و پرورش در راستای رشد و توسعه جامعه اشاره کرد وگفت: وظیفه ما در شورا ارائه طرح ها، ایده ها و نظرات در زمینه تعلیم و تربیت هر چه بهتر در جامعه است.
به گفته وی؛ رسیدن به سعادت، پیشرفت و توسعه در سایه آموزش صحیح، نو و مورد نیاز جامعه است.
ملانوری افزود: تأثیرگذارترین افراد ،انسان هایی هستند که با اندیشه و افکار مردم سرو کار دارند و وظیفه تعلیم و تعلم را بر دوش می کشند، لذا شورای آموزش و پرورش باید با خرد جمعی و در قالب شور و مشورت، طرح هایی به روز و نوآورانه را تصویب و اجرایی نماید.
وی گفت: باید تلاش کنیم مردم به این سمت سوق داده شوند که در قالب ایده های نو و با کمترین مشقت ، بهترین امکانات را برای خود و جامعه به ارمغان آورند.
استاندار به پیشینه غنی فرهنگی و علمی استان در پرورش انسان های دانشمند در سطح کشور و جهان تأکید کرد و گفت:تعدد پدران علمی استان، کسب رتبه های برتر کنکورکشور و کسب رتبه های برتر المپیاد های علمی، نشان از توان فکری مردم این دیار دارد.
ملانوری با اشاره به تأثیر فراوان آموزش و پرورش صحیح و کارآمد در کاهش آسیب های اجتماعی تصریح نمود: اگر آموزش، صحیح و به درستی صورت پذیرد، جذابیت بیشتری ایجاد می کند.
وی گفت:اگر دانش و آگاهی فرد به روز نباشد، قطعاً در جهل به سر می برد لذا جرأت، جسارت و ریسک پذیری در کنار اندیشه های بلند، جامعه ای پویا می سازد.
استاندار ادامه داد: شورای آموزش پرورش باید بر اساس وظایف محوله، طرح های فرهنگی و آموزشی تدوین نماید.
ملانوری متذکر شد: مردم باید به بینشی برسند که بتوانند از منابع و امکانات موجود در اختیارشان بیشترین بهره وری را در جهت رشد خود و جامعه به کار گیرند.
به گفته وی؛ روحیه مطالبه گری باید در جوانان تقویت شود.
وی به نقش آموزش و پرورش در تربیت انسان هایی با تفکر توسعه ای اشاره کرد و خاطر نشان نمود: آموزش و پرورش باید افکار آدم ها را رشد دهد.
شایان ذکر است: در این جلسه، با اهداء حکمی به امضای وزیر آموزش و پرورش، استاندار به سمت رئیس شورای آموزش و پرورش استان منصوب شدو از اعضای شورای آموزش و پرورش استان تقدیر به عمل آمد.

 

 

 

پرداخت ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونا در خراسان جنوبی/۳

بیش از ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونا در خراسان جنوبی پرداخت شد.

 مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت:۶ هزار و۵۸۴ متقاضی با اشتغال ۸هزار و ۴۶۶ نفر برای دریافت ۸۳ میلیارد و۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات در استان تشکیل پرونده دادند.

اشرفی افزود: از این تعداد تا کنون ۵هزار و ۴۶۸ پرونده ۶۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط بانک‌های عامل به کسب و کار‌های آسیب دیده از ویروس کرونا پرداخت شده است.اشرفی افزود: تسهیلات کرونا با توجه به ۱۴رسته شغلی به شدت آسیب دیده از کرونا ثبت نام انجام شد.

وی در خصوص مهلت ثبت نام در این طرح گفت: مهلت ثبت نام برای تسهیلات کرونا به اتمام رسیده، بجز در حوزه وزارت ورزش جوانان که متقاضیان شامل فعالیت‌ها و کسب و کار‌های غیردولتی به شدت آسیب دیده ویروس کرونا در حوزه ورزش و جوانان تا پایان دی مهلت دارندبا مراجعه به سامانه کارا  ثبت نام کنند.

اشرفی با بیان اینکه ۱۰ مؤسسه و بانک و ۱۳ دستگاه اجرایی کار پرداخت تسهیلات را انجام می‌دهند گفت: این تسهیلات با نرخ سود ۱۲ درصد و بازپرداخت یک ساله به متقاضیان پرداخت می‌شود.

پایش زیستگاه‌های آبی خوسف/۲

زیستگاه‌های آبی شهرستان خوسف برای شناسایی موارد احتمالی آنفولانزای فوق حاد پرندگان پایش می‌شوند.

رئیس نمایندگی اداره محیط زیست خوسف گفت: در زیستگاه‌های آبی شهرستان انواع پرندگان آبزی وکنار آبزی از قبیل خودکا، اردک سرسبز، چنگر، فلامینگو و حواصل مشاهده شده که تا کنون هیچ گونه تلفات غیرعادی در این پرندگان مشاهده نشده است.

تقی زاده از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تلفات غیرمتعارف پرندگان وحشی مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اطلاع دهند تا در اسرع وقت نمونه برداری شود.

 

توزیع ۵ هزار وعده غذای گرم بین نیازمندان/۲

۵ هزار وعده غذای گرم در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در بیرجند بین نیازمندان توزیع شد.

مسئول اجرایی مرکز نیکو کاری تخصصی رسانه یاران خراسان جنوبی گفت: ۵ هزار وعده غذای گرم با اولویت ایتام و نیازمندان و به همت خیران طبخ ودر سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) توزیع شد.
کاظمی فرد افزود: هزینه ۷۵ میلیون تومانی تهیه این غذا‌ها توسط خیران ، گروه جهادی بسیج رسانه ، مرکز نیکوکاری رسانه یاران و کمیته امداد تامین شد.

مراسم تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام در زیرکوه/

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) دو شهید گمنام در شهر آبیز شهرستان زیرکوه تشییع و خاکسپاری شدند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی، امروز همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) از پنج شهید گمنام دو شهید در بیرجند و دو شهید در شهرستان زیرکوه خاکسپاری شدند و یک شهید در قاین خاکسپاری می‌شود.

مراسم تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام در بیرجند

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) دو شهید گمنام در بیرجند تشییع و خاکسپاری شدند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی، امروز همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) از پنج شهید گمنام دو شهید در بیرجند و دو شهید در شهرستان زیرکوه خاکسپاری شدند و یک شهید در قاین خاکسپاری می شود.

 

 

 

۷۷ روستای شهرستان نهبندان گازرسانی شدند

۷۷ روستای شهرستان نهبندان گازرسانی شدند

بیرجند – ایرنا – فرماندار نهبندان گفت: گازرسانی به ۷۷ روستای این شهرستان با اعتبار ۱۳۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان انجام شده و آماده افتتاح در دهه فجر امسال است.

مجید بیکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین گازرسانی به ۲۲ واحد صنعتی در شهرستان نهبندان با اعتبار ۲۴ میلیارد تومان تکمیل شده و آماده افتتاح است.

وی بیان کرد: گازرسانی به مسکن محرومان شهرستان نیز با اعتبار ۵۳۰ میلیون تومان انجام شده است و در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار نهبندان از آغاز عملیات گازرسانی به ۹۶ روستای این شهرستان با اعتبار ۱۶۲ میلیارد تومان همزمان با دهه فجر امسال خبر داد و گفت: عملیات اجرایی گازرسانی به واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن نیز با اعتبار یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان آغاز خواهد شد.

وی افزود: اکنون ۳۵ هزار و ۹۰۰ نفر در شهرهای شوسف و نهبندان و ۶۱ روستای شهرستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و سال ۱۴۰۰ تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان نهبندان از گاز برخوردار خواهند شد.

بیکی گفت: تحول بزرگی در زمینه گازرسانی به این شهرستان مرزی در حال انجام است به طوری که مبلغ پروژه‌هایی افتتاحی و کلنگ‌زنی دهه فجر امسال در نهبندان ۲۹۷ میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان است.

وی اظهار داشت: درخصوص تامین سوخت روستاهای فاقد گاز شهرستان در فصل زمستان هم مشکلی وجود ندارد و سوخت مورد نیاز تمامی اهالی روستاها و خانوارهای شهری که تاکنون به آنها گازرسانی نشده، تامین شده است.

گاز طبیعی سال ۹۷ به نهبندان آخرین شهرستان خراسان جنوبی رسید و تاکنون در شهرهای نهبندان و شوسف به طور کامل علمک گاز نصب شده است.

همچنین گازرسانی به روستاهای شهرستان و واحدهای تولیدی، صنعتی، دامپروری و مرغداری در حال انجام است.

سوخت مورد نیاز اهالی روستاها و خانوارهای شهری که تاکنون به آنها گازرسانی نشده است در فصل زمستان تامین و توزیع می‌شود.

 

 

 

پیکر پنج شهید گمنام در خراسان جنوبی آرام گرفت/۲

پیکر پنج شهید گمنام در خراسان جنوبی آرام گرفت

پیکر پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس روز یکشنبه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در شهرهای مختلف استان خراسان جنوبی تشییع و به خاک سپرده شد.

پیکر پاک ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس امروز با حضور شماری از مسوولان و قشرهای مختلف مردم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهر بیرجند تشییع و در بوستان آیت الله بهجت مهرشهر به خاک سپرده شد.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند بر پیکر این ۲ شهید گمنام نماز اقامه کرد.

آیین وداع با این شهدا که شامگاه چهارشنبه ۲۴ دی ماه وارد بیرجند شدند، طی روزهای گذشته در برخی مساجد و مراکز نظامی و آموزشی استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جمعیت محدود برگزار شد.

همچنین پیکر مطهر ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس امروز (یکشنبه) با حضور جمعی از مردم و مسوولان در شهر آبیز شهرستان مرزی زیرکوه تشییع و به خاک سپرده شد.

پیکر یک شهید گمنام هم همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در دانشگاه بزرگمهر قاینات تشییع و به خاک سپرده شد.

این پنج شهید ۲ شهید ۱۷ ساله، یک شهید ۱۹ و ۲ شهید ۲۱ و ۲۳ ساله هستند که در عملیات‌های والفجر و کربلای چهار و پنج به شهادت رسیدند.

با احتساب میزبانی از این شهدا ۱۴۵ شهید در ۵۷ نقطه خراسان جنوبی آرمیده‌اند.

همه شهرستان‌های استان میزبان شهدا هستند و از ۵۴ نقطه یادمان شهدا ۳۰ نقطه ساخته شده، ۱۹ یادمان در حال ساخت است و تا خرداد ۱۴۰۰ همه یادمان‌ها ساخته می‌شوند.

مردم خراسان جنوبی ۲ هزار شهید را تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کردند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اجباری شدن بیمه واحدهای تولیدی در صنعت مرغداری الزامی است/۷

اجباری شدن بیمه واحدهای تولیدی در صنعت مرغداری الزامی است

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اجباری شدن بیمه واحدهای تولیدی در صنعت مرغداری در استان الزامی است، گفت: واحدها باید قبل از جوجه ریزی اقدام به بیمه کنند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی حمید ملانوری در جلسه بررسی آخرین وضعیت آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و واحدهای آسیب دیده استان اظهار کرد: از مردم درخواست داریم تا اخبار و اطلاعات مربوط به وضعیت آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را فقط از مراجع ذیصلاح دریافت کنند.

وی با بیان اینکه صنعت طیور یکی از موفق ترین صنایع استان است که از زنجیره کامل تولید نیز برخوردار است، گفت: از تلاش های صورت گرفته توسط کارآفرینان حوزه صنعت طیور استان تقدیر و تشکر می شود.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد:  تولید ۵۸ هزار تن مرغ، نشان دهنده موفقیت صنعت پرورش طیور در استان است و این ظرفیت کم نظیر را باید به همه استعدادهای مثال زدنی خطه زرخیز خراسان جنوبی اضافه کرد.

ملانوری تصریح کرد: باید از همه تولیدکنندگان این حوزه که با وجود همه مسائل به وجود آمده، همواره در تأمین پایدار مرغ  و تخم مرغ استان تلاش کرده اند تقدیر کرد و همچنین حتماً باید مسائل پیشگیرانه و واکسیناسیون در ۶۳۴ واحد تولیدی مرغ گوشتی و ۴۶ واحد مرغ تخم گذار استان با حساسیت ویژه صورت پذیرد.

وی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی و  آموزش به روز در این خصوص به واحدهای تولیدی گفت: تمهیدات لازم در خصوص اطلاع رسانی به موقع به تولید کنندگان باید صورت پذیرد.

استاندار خراسان جنوبی از موفقیت استان در مدیریت بیماری کرونا خبر داد و اظهار داشت: با تصمیمات اتخاذ شده در ستاد استان در خصوص استفاده از ماسک، تأکید بر رعایت فاصله اجتماعی، منع تردد شبانه و آرامستان ها  با عنایت خداوند به وضعیت مطلوبی رسیده ایم، لذا با برنامه ریزی صحیح، در زمینه مهار بیماری آنفلوآنزا هم به موفقیت می رسیم.

ملانوری به لزوم اجباری شدن بیمه واحدهای تولیدی در این صنعت اشاره کرد و گفت: واحدها باید قبل از جوجه ریزی اقدام به بیمه کنند و مکاتبات لازم با مقام عالی وزارتخانه های کشور و  جهادکشاورزی و رئیس پدافند غیر عامل کشور در این خصوص صورت می پذیرد.

وی ادامه داد: واحد پی سی آر نیز تا پایان هفته  در اداره کل دامپزشکی مستقر خواهد شد تا از این پس همه آزمایش ها با این موضوع در استان انجام شود و اداره کل دامپزشکی باید واحدهای آلوده را قرنطینه کند.

استاندار خراسان جنوبی به حمایت از تولید کنندگان استان تاکید  و تصریح کرد: بحث استمهال وام ها، پرداخت بیمه بیکاری و ….  باید بر اساس مشکل به وجود آمده صورت پذیرد و  مدیران استان باید در همه بزنگاه‌های مختلف در کنار مردم و تولید کنندگان باشند و آنها را در حد توان یاری کنند.

ملانوری با اشاره به اهمیت واکسیناسیون در واحدهای تولیدی مرغ، گفت: اداره کل دامپزشکی با  عنایت به اهمیت صنعت مرغ در اشتغالزایی استان در مواردی که حتی احتمال شیوع بیماری بسیار اندک است هم نسبت به اجباری کردن واکسیناسیون با دستور حاکمیتی ورود پیدا کند و ستاد تنظیم بازار باید تمهیدات لازم در خصوص تنظیم بازار مرغ و تخم مرغ استان را تا پایان تعطیلات عید ۱۴۰۰ انجام دهد.

وی از ادارات کل جهاد کشاورزی و دامپزشکی استان به عنوان متولی موضوع خواست با اطلاع رسانی مداوم به مردم این اطمینان را به آنها بدهند که در جاهایی که نهاد های مسئول بر بی خطر بودن استفاده از محصولات تولیدی صحه می گذارند، هیچ خطری سلامت  آنها را تهدید نمی کند.

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: باید با اطلاع رسانی به موقع از سوء استفاده برخی از دلالان و ایجاد هجمه در بازار پیشگیری شود و نظارت ها باید بر بازار و نحوه توزیع تشدید شود.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*