آخرین خبر :

اخبار خراسان جنوبی/ سرمایه ۱۱ هزارمیلیارد تومانی شرکت سرمایه گذاری خراسان جنوبی

کسب اولین مدال طلای المپیاد ادبی کشور توسط دانش آموز فردوسی

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: دانش آموز سال دوازدهم رشته تجربی دبیرستان شهید بهشتی استعدادهای درخشان شهرفردوس موفق به کسب اولین مدال طلای المپیاد ادبی استان در سی و هشتمین دوره ی این رقابت ها شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، محمد علی واقعی، اظهار کرد: قریب ۹۰۰ دانش آموز استان در نخستین مرحله سی هشتمین المپیاد علمی دانش آموزان کشور ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۱۵ دانش آموز جواز حضور در مرحله دوم را کسب کردند.

وی، با اشاره به راه یابی ۳ دانش آموز دبیرستان های استعدادهای درخشان استان به مرحله نهایی این المپیاد، تصریح کرد: مرحله نهایی این دوره از المپیاد علمی کشور در تابستان سال جاری به صورت آنلاین برگزار شد که علیرضا حسین نیا موفق به کسب مدال طلای المپیاد ادبی سال ۹۹ کشور شد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که این دانش آموز فردوسی از سال یازدهم با علاقه به المپیاد ادبی وارد شد؛ ابراز امید واری کرد که درسالهای آینده نیز شاهد حضور دانش آموزان این خطه در بالاترین قله های موفقیت باشیم و ایشان هم الگوی مناسبی برای سایر دانش آموزان استان برای موفقیت های علمی وتربیتی باشند.

به گفته واقعی ارتباط دانش آموزان با مدال آوران المپیادهای سال های قبل وهمکاری این عزیزان با آموزش وپرورش استان می تواند به ارتقای کیفیت برگزاری المپیادها ومسابقات علمی در سطح استان وموفقیت های ملی وبین المللی کمک بسزایی نماید.

کمک ۱۶ میلیونی خیر به هنرجویان هنرستان کاظمی فردوس

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی همچنین گفت: خیر نیکوکار فردوسی در قالب پویش لبخند رضایت، تعداد ۱۳۴ بسته کیف و لوازم التحریر به ارزش بیش از ۱۶ میلیون تومان به هنرجویان هنرستان کاظمی فردوس اهدا کرد.

محمد علی واقعی افزود: بیش از ۱۳۰ هنرجو و هنر آموز دختر فردوسی در شته های حسابداری، رایانه و معماری این هنرستان مشغول فراگیری و آموزش علم ودانش هستند.

 وی با بیان این که در رزمایش کمک های مومنانه نیز خیرین فردوسی بیش از ۸۰۰ بسته کیف و لوازم التحریر به ارزش ۶۰ میلیون تومان به دانش آموزان نیازمند و آسیب دیده از کرونا اهدا کردند، تصریح کرد: علاوه بر این دانش آموزان، فرهنگیان و خیرین فردوسی تعداد ۸ عدد گوشی و تبلت هوشمند، به ارزش ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به دانش آموزان اهدا کرده اند.

به گفته واقعی،  خیرین سفیران مهر و دوستی و الگو و نماد محبت هستند.

اولین همایش آموزشی انتخابات ۱۴۰۰ در خراسان جنوبی برگزار شد

اولین همایش آموزشی انتخابات با حضور استاندار، موسوی مدیرکل سیاسی وزارت کشور، فرمانداران، بخشداران در محل استانداری خراسان جنوبی و شرکت معاونین فرمانداران، کارکنان فرمانداری ها و بخشداری های استان خراسان جنوبی بصورت ویدئو کنفرانس در شهرستان های استان برگزار شد

کشف ۱۷ راس گوسفند قاچاق در”سربیشه”/۴

فرمانده انتظامی شهرستان “سربیشه” از کشف ۱۷ رأس گوسفند قاچاق در این شهرستان خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش احشام کشف شده را بالغ بر۴۲۰ میلیون ریال برآورد کردند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”احمدرضا کارگر” اظهار داشت: مأموران یگان امداد شهرستان سربیشه در راستای مقابله با قاچاق دام، هنگام گشت زنی و کنترل خودروهای عبوری به یک اتوبوس مسافربری مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.
وی بیان داشت: مأموران در بازرسی از اتوبوس ۱۷ رأس گوسفند قاچاق که فاقد مجوز دامپزشکی بود کشف کردند که کارشناسان ارزش دام قاچاق کشف شده را ۴۲۰ میلیون ریال برآورد کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان سربیشه افزود: مأموران در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ کارگر تأکید کرد: با توجه به بیماری های مشترک بین انسان و دام، پلیس با هرگونه جابجایی دام و طیور بدون مجوزهای قانونی برخورد خواهد کرد.

حمل مواد مخدر با وانت در نهبندان /۴

فرمانده انتظامی”نهبندان” گفت: مأموران انتظامی در بازرسی از یک خودروی وانت پیکان ۳۶ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک در این شهرستان کشف کردند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”احسان رحیمی” اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان نهبندان هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک وانت پیکان مشکوک شدند و به آن دستور ایست داده شد.
وی بیان داشت: مأموران خودرو را متوقف و پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از خودرو ۳۶ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه ای جاساز شده بود کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان افزود: مأموران در این رابطه یک خودرو توقیف و ۲ متهم دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و روانه زندان شدند.

کشف ۳ تن چوب قاچاق در”طبس”/۴

فرمانده انتظامی شهرستان “طبس ” گفت: ۳ تن چوب قاچاق در بازرسی از یک کامیونت خاورکشف که کارشناسان ارزش کالای قاچاق کشف شده را بالغ بر ۱۵۰ میلیون ریال برآورد کردند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، سرهنگ”محمود علی پور” اظهار داشت: ماموران انتظامی بخش “دستگردان” شهرستان طبس در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، به یک کامیونت خاور حامل بار چوب مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.
وی افزود: مأموران در بازرسی از کامیونت خاور ۳ تن چوب قاچاق کشف کردند که ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده توسط کارشناسان ۱۵۰ میلیون ریال برآورد شد.
فرمانده انتظامی شهرستان طبس با بیان این که در این رابطه یک متهم دستگیر شده است؛ تصریح کرد: متهم دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف یک تن و ۶۰۶ کیلو گرم مواد مخدر در خراسان جنوبی/۴

فرمانده انتظامی استان گفت: طی هفته گذشته ماموران پلیس در خراسان جنوبی یک تن و ۶۰۶ کیلو گرم انواع مواد مخدر از سوداگران مرگ کشف کردند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، سردار”ناصر فرشید” اظهار داشت: با تلاش ماموران جان بر کف پلیس در خراسان جنوبی طی یک هفته گذشته یک تن و ۶۰۶ کیلو گرم انواع مواد مخدر از سوداگران مرگ کشف شده است و مأموران ۱۸۳ قاچاقچی مواد مخدر را در این رابطه دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی با بیان این که ۱۲ هزار لیتر سوخت از قاچاقچیان طی یک هفته کشف شده است؛ افزود: ماموران در زمینه حمل قاچاق کالا و فراورده های نفتی نیز ۶۳ قاچاقچی را دستگیر کردند.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به دستگیری ۷۷ سارق طی هفته گذشته تصریح کرد: سارقان دستگیر شده به ۱۳۴ فقره سرقت در خراسان جنوبی اعتراف کرده اند.

توقیف کامیون حامل تریاک در “نهبندان”

فرمانده انتظامی استان همچنین گفت: علاوه بر این  مأموران پلیس در بازرسی از یک کامیونت در شهرستان”نهبندان” ۱۰۱ کیلو و۴۵۰ گرم تریاک کشف کردند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، سردار”ناصر فرشید” اظهار داشت: مأموران ایست و بازرسی شهرستان نهبندان با دریافت خبری مبنی بر انتقال محموله مواد مخدر در محورهای مواصلاتی این شهرستان موضوع را پیگیری و شناسایی و دستگیری سوداگران مرگ را در دستور کار خود قرار دادند.
وی بیان داشت: مأموران هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور های مواصلاتی به یک کامیونت حمل اثاثیه منزل که از سیستان و بلوچستان به طرف شهرهای مرکزی درحرکت بود مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.
فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی تکمیلی از کامیون حمل اثاثیه منزل ۱۰۱ کیلو و ۴۵۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه ای در خودرو جاساز شده بود کشف کردند.
سردار فرشید بر مبارزه بی امان با ناامن کنندگان جامعه و سوداگران مرگ تأکید و خاطرنشان کرد: متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده به مقام قضائی معرفی و روانه زندان شد.

اجرای طرح های بیابانزدایی و ایجاد اشتغال برای روستاییان فردوس/۲
فرماندار شهرستان فردوس به همراه مهندس نصرآبادی؛مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از طرح ها و پروژه های دردست احداث منابع طبیعی واقع در بخش مرکزی شهرستان فردوس بازدید و در جریان روند اجرای عملیات این طرح‌ها قرار گرفتند.
به گزارش امروز خراسان جنوبی بازدید از پروژه ترسیب کربن(آبیاری سنواتی) که در مساحت ۲۲۵هکتار با سه نوبت آبیاری در سال۹۸ و اعتبار ۱۰۳میلیون تومان با هدف کنترل سیلاب در منطقه مرتع داری چاه پخوان و گل پخوان، بازدید از پروژه احداث هلالی آبگیر در منطقه شیفتگان دلاور در مساحت ۱۴۰۰هکتار با اعتبار ۷۱۰میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، بازدید از طرح نهال کاری و بیابان زدایی در منطقه کجه و چاهنو(پلوند) در مساحت ۱۲۵۰هکتار و اعتبار ۳میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان از جمله این طرح ها بود.
فرماندار شهرستان فردوس در این بازدیدها از خدمات ارزنده تلاشگران منابع طبیعی در طی سال تقدیر کرد و بیان داشت : این مناطق از کانونهای فرسایش خاک و گرد وغبار بوده و خدمات ارزشمند نیروهای منابع طبیعی در اجرای طرح های نهال کاری و بیابان زدایی با مشارکت مردم روستاها ضمن ایجاد اشتغال و غنی سازی مراتع برای دامداران، باعث جلوگیری از بیابان زایی شده و در حفظ محیط زیست و کنترل سیلاب و گرد و غبار نیز اثرات مثبت زیادی داشته و نسل های بعد نیز از مواهب اجرای اینگونه طرحها بهره مند خواهند شد.
تعداد بازدید: ۱۶

 

 

 

دارندگان سهام عدالت کد بورسی دریافت کنند

سرمایه ۱۱ هزارمیلیارد تومانی شرکت سرمایه گذاری خراسان جنوبی/۲-۷

جلسه ستاد ویژه سهام عدالت با حضور  فرماندار شهرستان فردوس و معاون اقتصادی اداره کل اقتصاد و دارایی خراسان جنوبی و جمعی از مسئولین شهرستان درمحل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی فرماندار شهرستان فردوس در این جلسه گفت: سهام عدالت از یکسال گذشته آزاد سازی شد و دارندگان سهام با دو روش مستقیم و روش غیر مستقیم یعنی از طریق شرکت های سرمایه گذاری امکان مدیریت سهام خود را دارند.

مهندس حلاج مقدم ادامه داد: ضروری است دارندگان سهام بویژه افرادی که روش مدیریت غیرمستقیم را انتخاب کرده اند، در ۱۵ روز آینده در سامانه سجام ثبت نام و کد بورسی دریافت کنند تا بتوانند در انتخابات هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت حضور داشته باشند و از طرفی سود سهام خود را به موقع دریافت کنند.

وی تاکید کرد: با یک حرکت جمعی و تعاملی سازنده بین دستگاه های مرتبط در شهرها و همچنین پیگیری بخشداران و دهیاران در روستاها فرآیند ثبت نام بطور کامل برای مردم اطلاع رسانی و کار ثبت نام انجام شود.

معاون اقتصادی اداره کل اقتصاد و دارائی استان نیز ادامه داد: در حال حاضر ۴۶۲هزار سهام دار در سطح استان داریم که این ها سهام دار شرکت سرمایه گذاری استانی هستند.
بهروزی افزود: شرکت سرمایه گذاری استانی با نماد وسخراج در بورس فعال بوده و سهام آن خرید و فروش می‌شود و برای آنکه این شرکت بتواند با قدرت  اهداف توسعه ای در استان انجام دهد و از سرمایه بیش از ۱۱ هزارمیلیارد تومانی شرکت به خوبی در طرح‌های سرمایه گذاری استان استفاده و حقوق سهامداران را استیفا کند، نیاز است سهامداران کد بورسی دریافت احراز هویت شوند تا بتوانند در مجمع الکترونیکی که بزودی تشکیل میشود حضور پیدا کرده ، رای دهند و هیئت مدیره را انتخاب کنند و از تمامی سود این شرکت منتفع شوند .

وی اظهار نمود : مردم می‌توانند کد بورسی را از طریق اینترنت و سامانه سجام و نرم افزار سیگنال در گوشی های اندروید دریافت کنند و افرادی که به این سه طریق دسترسی ندارند نیز می‌توانند به دفاتر پیشخوان خدمات دولت و باجه های پست بانک و دفاتر ICT در روستاها مراجعه و نسبت به احراز هویت و دریافت کد بورسی اقدام کنند.

کسب مقام دوم خراسان جنوبی، در پویش های ورزش در خانه/۷

اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی، در پویش های ورزش در خانه مقام دوم کشوری را کسب کرد.

به گزارش امروز خراسان جنوبی، بنا بر اعلام مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در پویش های ورزش در خانه، مقام دوم کشور از از آن خود کرد.
بر همین اساس حمید بنی تمیم یا رسال نامه ای این موفقیت را به حسن عزیزی مدیرکل ورزش و جوانان استان تبریک گفت.

باشگاه های ورزشی بیرجند درجه بندی می شوند/۷

اولین جلسه بررسی فرم های درجه بندی باشگاه های ورزشی شهرستان بیرجند برگزار شد

درجه بندی باشگاه های ورزشی شهرستان بیرجند در رشته های مختلف به عنوان یکی از اولویت های برنامه توسعه ورزش و پویایی جوانان به صورت جدی در دستور کار مدیریت ورزش وجوانان شهرستان و کارشناسان حوزه باشگاه های این اداره قرار گرفته است.

به گزارش امروز خراسان جنوبی در این راستا تلاش شده تا از نظرات باشگاه داران در رشته های مختلف به منظور بالا بردن دقت در این درجه بندی استفاده شود تا در آینده نزدیک ضمن درجه بندی باشگاه های ورزشی، گام موثری در راستای ایجاد زمینه درآمد زایی مناسب و رقابت سالم در بین باشگاه های ورزشی برای ارتقا سطح کیفی خدمات و ایجاد جذابیت برای ورزشکاران و جوانان علاقه مند برداشته شود.

برگزاری سومین دوره مسابقات فوتوالی کاپ آزاد خراسان جنوبی/۷

سومین دوره مسابقات فوتوالی کاپ آزاد، یادواره شهید محسن فخری زاده و شادروان عباس شرفی به همت کمیته فوتوالی استان خراسان جنوبی در روستای چهکند بیرجند برگزار شد .

به گزارش امروز خراسان جنوبی، در این دور از مسابقات بیست و دو تیم با یکدیگر به رقابت پرداختند، که تیم‌های نمایشگاه اتومبیل معلم مقام اول،و تیم‌های پیروزی و شهید شرفی فردوس به ترتیب مقام های دوم و سوم را از آن خود کردند. در پایان این دوره از رقابت ها، با حضور عزیزی مدیرکل ورزش و جوانان استان ، داوطلب رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان، بذری دهیار چهکند و رئیس هیات ورزش روستائی و بازیهای بومی محلی شهرستان بیرجند از تیم های برتر تقدیر و تجلیل شد.

پیام تسلیت مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی، در پی درگذشت آیت الله مصباح یزدی

پیام تسلیت مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی، در پی درگذشت آیت الله مصباح یزدی

حسن عزیزی مدیرکل ورزش و جوانان استان، طی پیامی درگذشت آیت الله محمدتقی مصباح یزدی را تسلیت و تعزیت گفت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی،متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

درگذشت عالم مجاهد و فقیه پارسا آیت الله مصباح یزدی موجب تاثر وتاسف عمیق گردید.

بی گمان آن مرحوم با تلاش های ستودنی در نشر معارف نورانی اسلام و ترویج انگاره های دینی در زمره خیل مروجان حقیقی مکتب اسلام ناب محمدی ویاران صدیق ولایت و رهبری عزیز قرار داشت که نام و یادش هرگز از اذهان پاک نخواهد شد.

اینجانب به نمایندگی از جامعه بزرگ ورزش و جوانان خراسان جنوبی، ضمن تسلیت فقدان اندوه بار آن اندیشمند برجسته و محقق شهیر دینی به مقام معظم رهبری، حوزه های علمیه، خانواده گرانقدر ،ارادتمندان و شاگردان ایشان و نیز مردم همیشه در صحنه و انقلابی کشور عزیزمان ، علو درجات آن فقید و صبر و شکیبایی بازماندگان را از خداوند سبحان مسئلت داریم.

حسن عزیزی

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی

 

 

 

همزمان با سالگرد شهادت سردار رشید اسلام شهید سلیمانی انجام شد؛

گلباران یادمان شهدای دانشجو و مزار شهید گمنام دانشگاه بیرجند ۷-۳‏

 همزمان با سالگرد شهادت سردار رشید اسلام شهید سلیمانی با حضور اعضای هیئت رئیسه، جمعی از مدیران، ‏مسئولان و کارکنان دانشگاه یادمان شهدای دانشجو و مزار شهید گمنام دانشگاه بیرجند عطرافشانـی و ‏گلباران شد.‏
گلباران یادمان شهدای دانشجو و مزار شهید گمنام دانشگاه بیرجند ‏

به گزارش امروز خراسان جنوبی، حاضران در این مراسم با اهدای شاخه گل و قرائت ‏فاتحه به مقام شامخ شهیدان ادای احترام نمودند و با آرمانهای امام و شهیدان تجدید میثاق کردند.‏
در ادامه مراسم گلباران یادمان شهدای دانشجو و تجدید میثاق با شهدا، دکتر علی زنگوئی، معاون فرهنگی و ‏اجتماعی دانشگاه با تسلیت سالگرد شهادت سردار رشید اسلام شهید سپهبد سلیمانی و تسلیت رحلت عالم بزرگ ‏و ربانی حضرت آیت ا… مصباح و آرزوی توفیق پیروی و شناخت این دو انسان بزرگ و ادامه راه آنها، گفت: ‏انسان‌های کاریزما و تأثیرگذار دارای یک وحدت روانشناختی و وحدت شخصیت هستند که وحدت شخصیت و ‏وحدت روانشناختی و درونی عامل رسیدن به درجات شهید همت، شهید سلیمانی، امام خمینی(ره)، مقام ‏عظمای ولایت شده است. ‏
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه افزود: یک انسان از نظر درونی دارای باورها، هیجانات، احساسات و عواطف، ‏خواسته‌ها و کردار است که در صورتی که این ساحت‌های مختلف وجودی ما با هم هماهنگ باشد یک انسان ‏کاریزما و تأثرگذار و ایجاد کننده تغییر در جهان بیرون بوجود می‌آید. ‏
وی گفت: یکی از مشکلات انسان‌های معمولی، وجود شخصیت چند تکه در آنها است ولی انسان‌هایی مانند ‏شهید سلیمانی و تمام شهدای ما همچون شهید همت و شهید چراغچی که جنگ را اداره کردند و حماسه ‏آفریدند دارای وحدت روانشناختی بودند و باورهای آنها با خواسته‌ها، هیجانات، احساسات، گفتارها و کردارشان ‏یکی بوده است.‏
دکتر زنگوئی ادامه داد: شهید سلیمانی توانست یک تنه در جلوی خاورمیانه جدید آمریکا ایستادگی کند و ‏میلیاردها پول و اسلحه و امکانات آنها در برابر برنامه‌ریزی و مدیریت الهی ایشان به نفع ما تغییر کرد که این ‏موضوع باعث عصبانیت آنها از اقدامات بی‌بدیل این شهید بزرگ شد و ترامپ فاسد و فاجر خودش را با شهادت ‏ایشان مفتضح کرد همانطور که یزید با شهادت امام حسین(ع) مفتضح و نابود شد قطعاً ظلمی که بر این سردار ‏بزرگ شد به همان افتضاح مبدل خواهد شد.‏
وی گفت: ما هم باید در این وحدت روانشناختی و وجودی از شخصیت چندپاره جدا شده و یکدست شویم تا در ‏راه این انسان‌های بزرگ قرار گیریم و در زندگی و جامعه خود تأثیرگذار شویم.‏
مداحی و مرثیه سرایی نیز پایان بخش این مراسم بود.

 

 

 

جذب ۸۵ دانش آموز خراسان جنوبی در طرح آبا/۲-۳

معاون آموزش متوسطه ی آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که امروز آموزش از راه دور یک آموزش اجتناب‌ناپذیر است؛ گفت: امسال، در طرح آبا ۸۵ دانش آموز شناسایی و جذب شده اند که از آموزش های الکترونیکی و تلفیقی استفاده می کنند.

به گزارش امروز خراسان جنوبی رضا یکه خانی تصریح کرد: رویکرد استان بر توسعه مدارس آموزش از راه دور می باشد.

وی، بر تحقق عدالت آموزشی با رونق آموزش از راه دور و بهره مندی حداکثری دانش آموزان از آموزش ها تأکید کرد و افزود:  ضرورت دارد تولید محتوای الکترونیکی به صورت آنلاین و آفلاین و تهیه درسنامه ها و جزوات خودخوان در اولویت قرار داده شود.

وی از برگزاری دوره های آموزشی در کنار تولید محتواهای الکترونیکی و بسته های آموزشی با هدف توانمندسازی مدیران و دبیران خبر داد و ابراز داشت: خوشبختانه با کمک مسئولین وزارتی ظرفیت جدیدی برای دانش آموزان لازم التعلیمی که دسترسی به مدارس روزانه و شبانه روزی ندارند و ممکن است از آموزش رسمی عقب بمانند فراهم شده است.

به گفته یکه خانی، در طرح آبا تمام دانش آموزان لازم التعلیم می توانند از آموزش رسمی بهره بمند شده و نیازی به طی مسافت طولانی برای شرکت در کلاس های حضوری نیست و به عبارت ساده تر معلم، برای آموزش، سراغ این قبیل دانش آموزان می رود.

علامه مصباح عمار ولایت و انقلاب بود
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: آیت ا… مصباح عمار ولایت و انقلاب و پیشگام در تحول حوزه های علمیه بود.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی محمد علی واقعی صبح امروز با صدور پیامی ارتحال عالم ربانی، علامه دین، آیت ا… مصباح یزدی را به جامعه فرهنگیان و دانش آموزان استان تسلیت گفت.

در متن پیام مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم. انا لله و انا الیه راجعون
خبر ارتحال علامه مجاهد و فیلسوف گرانمایه و مفسر فرزانه و فقیه انقلابی حضرت آیت‌الله مصباح یزدی اعلی الله مقامه الشریف برای حوزه‌های علمیه تکان دهنده و غمبار و اسف انگیز بود.
ایشان از پیشگامان نهضت و انقلاب اسلامی،یاروفادار امام خمینی (ره) و رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی«مد ظله العالی»، مرزبان اندیشه ناب اسلامی، مدافع آرمان‌ها و ارزش‌های اصیل انقلاب، استوار در همه فراز و فرودها، حوادث و فتنه‌ها بود و در دفاع از اصل ولایت فقیه و رهبری معظم انقلاب اسلامی شجاع و پیشگام و عمارصفت اقدام می‌کرد.

دقت‌ها و موشکافی‌های ایشان در حوادث تاریخ انقلاب فراموش شدنی نیست و آثار ماندگار فلسفی و فکری ایشان گنج فاخر و دستمایه وزین برای حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فلسفی داخل و خارج از کشور است.

از خدمات بارز در طول عمر پر برکت ایشان می‌توان به نوآوری‌های برجسته و اندیشه‌های مبتکرانه در قلمرو نظامات آموزشی و پژوهشی و مدیریتی حوزه و پیشگامی در تحول حوزه اشاره کرد و از رهگذر فکر عمیق آن مرحوم مرزهای دانش‌های اسلامی و حوزوی گسترش یافت.
از نقاط مهم زندگی ایشان سلوک معنوی و روحانی و اخلاقی و بهره‌گیری از استادان معرفت و معنویت مانند امام خمینی ره، علامه طباطبایی ره و آیت الله بهجت ره بود.
افزون بر آثار و نوشتار نور افشان ایشان، خیل عظیم شاگردان و دست پروردگان گواه بر کارنامه فاخر و ارزشمند وی است.
آن استاد سفرکرده و به لقای الهی پیوسته با کوله باری از توشه‌های معنوی و عرفانی ان شاء الله در پیشگاه خداوند مهربان سرافراز و مأجور و برای حوزویان و دانشگاهیان مصباح هدایت خواهد بود.

این جانب فقدان آن علامه زاهد و شکیبا را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراجع عظام، حوزه‌های علمیه،مردم شریف فرهنگیان و دانش آموزان بهارستان علم و ادب، علاقه‌مندان به ویژه بیت مکرم و آقازادگان گرامی و صهر ارجمند ایشان تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم و علو درجات آن فقید سعید و شکیبایی و پاداش نیک الهی را برای بازماندگان محترم و استمرار راهشان را از خداوند مهربان خواستارم.

هزینه ۱۰میلیاردی در قنات نیگنان بشرویه

رای آبرسانی مهندس شفیعی فرماندار شهرستان بشرویه بمنظور بررسی مشکلات نیگنان به همراه تعدادی از مسئولان شهرستان در جمع مردم این روستا حاضرشد و از نزدیک درخواست های آنها را شنید.
سرچاهی مدیر جهاد کشاورزی بشرویه در این بازدید به اقدامات انجام شده از سال  ۹۰ تا ۹۸ برای ۱۸ قنات نیگنان و روستاهای تابعه اشاره کرد.
 وی افزود: در دوسال اخیر برای قنوات نیگنان ، ۴ پروژه استخر و ۶ پروژه انتقال آب با لوله انجام شده که برای انجام آنها حدود ۱ میلیارد تومان هزینه شده است.
بازدید از پروژه های حوزه آبخیز ، آثار تاریخی و جاده های روستایی از دیگر برنامه های فرماندار بشرویه در این بازدید بود.
 

 

 

مهمترین فلسفه شوراهای پیگیری مطالبات مردم است/۲-۷

 

مهندس کریمی فرماندار قائنات در نشست هم اندیشی با اعضای شورای اسلامی شهرستان قائنات؛ خاطرنشان کرد: مهمترین فلسفه شکل گیری شوراهای اسلامی پیگیری مطالبات مردم و افزایش رضایت مندی شهروندان می باشد.

فرماندار در ادامه به ارائه گزارشی از اهم اقدامات صورت گرفته پرداخت و بیان داشت: افزایش پوشش اینترنت، شبکه های دیجیتال، مسکن روستایی، اجرای طرح مسکن ملی، گازرسانی به روستاها و واحدهای تولیدی، فاضلاب هزار واحدی، جاده اصلی قائن به بیرجند و جاده قائن به سه راهی خواف از شاخص ترین اقدامات صورت گرفته می باشد.

ایشان با اشاره به اینکه مهمترین خواسته شهروندان برخورداری از آب شرب سالم، جاده ارتباطی مناسب و پوشش دیجیتال می باشد؛ اظهار داشت: در سال جاری بالغ بر ۱۲۰۰ واحد مسکونی در قالب مسکن روستایی و طرح مسکن ملی در دست اجرا داریم و امیدواریم با فضای بسیار خوب همدلی و همراهی نماینده مردم شریف قائنات و زیرکوه، امامان محترم جمعه، شورای های اسلامی و متنفذین در ارائه خدمات بهتر و بیشتر و افزایش رضایت مندی شهروندان تلاش نماییم.

تعداد بازدید: ۲۱

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*