آخرین خبر :

گفته می شود/مشورت خاتمی در مورد مذاکره با آمریکا

 

 

گفته می شود مرحوم آیت ا… هاشمی رفسنجانی در خاطرات سال ۷۶ از مشورت خاتمی رئیس جمهور وقت با او در مورد مذاکره با آمریکا نوشته است.در قسمتی از خاطرات ۶ دی ماه سال ۷۶ هاشمی رفسنجانی آمده است.در جلسه شورای مجمع تشخیص مصلحت، چند عنوان دیگر برای سیاست‌های کلی درامور اقتصادی تصویب شد. بعد از جلسه، آقای خاتمی، رئیس‌جمهور به دفترم آمد. خبر داد که پس از اظهارات ایشان در مورد صحبت با مردم آمریکا و جوسازی رسانه‌های غربی در خصوص تمایل ایران به مذاکره با آمریکا، پیامی از سوی دولت آمریکا- از طریق حافظ منافع‌شان، سوییس رسیده که اظهارآمادگی برای مذاکره کرده‌اند. موضوعات قابل طرح از سوی خودشان را نوشته‌اند و افرادشان را تعیین‌کرده‌اند. گفته‌اند، باید خبر مذاکرات هم داده شود و ایران هم هر موضوعی را بخواهد، می‌تواند مطرح کند؛ تقریباً همان چیزی‌که در اظهارات علنی گفته‌اند. برای کیفیت جواب، مشورت‌کرد. گفتم، قبلاً نظر رهبری را بگیرند و سپس مذاکره کنیم.

 

 

گفته می شود رحمت الله نوروزی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفته شش دهک جامعه، یعنی بیش از۲۵ میلیون نفر، توان خرید گوشت را ندارند.این نماینده مجلس، کارگران، کارمندان و بازنشستگان را از جمله این گروه‌ها دانست. به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، مصرف گوشت قرمز در سال ۹۸ در میان طبقه متوسط جامعه به‌نسبت سال ۹۵ بیش از ۳۰ درصد کاهش داشته است. علی‌اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی: استاندارد سرانه مصرف گوشت در سطح جهان ۱۲ تا ۱۲/۵ کیلو در سال است که قبلا سرانه مصرف گوشت در ایران به همین میزان بود اما کم کم به خاطر افزایش قیمت، کمبود بودجه و کاهش توان خرید مردم اکنون سرانه مصرف گوشت مردم در ایران به ۸ کیلو در سال رسیده است.

 

 

گفته می شود سید محمد صدر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با بررسی FATF گفته چهارشنبه اولین جلسه مجمع بعد از اعلام خبر موافقت رهبر معظم انقلاب با بررسی مجدد لوایح FATF بود اما زمان آغاز جلسات بررسی مجدد را دبیرخانه اعلام نکرده است. حدس اینکه حجم مخالفت‌ها در این دور کمتر باشد، با توجه به شرایط کشور و اینکه حضور ایران در لیست سیاه تبعات خود را نشان داده، حدس دور از ذهنی نیست. در این دور اگر دولت بتواند دفاع خوب و مستدلی داشته باشد امیدواریم موضوع حل شود. تبعات یک سال اخیر لیست سیاه FATF شاید در تغییر برخی موضع‌گیری‌ها در مجمع تأثیر بگذارد. نفس تأکید دولت و درخواست از رهبر معظم انقلاب و موافقت ایشان با این درخواست می‌تواند در نظر برخی تأثیر بگذارد تا با نگاهی متفاوت موضوع را ببینند.

 

 

 

گفته می شود نخست وزیر پیشین عراق جزئیاتی درباره نامه عربستان برای ایران که قرار بود سردار شهید سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس در آخرین سفر خود به بغداد پاسخ ایران به آن را به دولت عراق بدهد، فاش کرد.«عادل عبدالمهدی» نخست وزیر پیشین عراق در مستند «الرحله الاخیره» (آخرین سفر) از میانجیگری خود بین ریاض و تهران و نامه عربستان برای ایران و پاسخی که قرار بود سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از جانب ایران در جریان آخرین سفرش به بغداد ببرد، سخن گفت.

 

 

گفته می شود از همان زمان اعلام نتایج انتخابات ۹۶ برخی ناظران از این می‌گفتند که رییسی با اتکا به حدود ۱۵ میلیون رایی که به دست آورده، خود را برای انتخابات ۱۴۰۰ آماده خواهد کرد. تا اینکه رییس قوه قضاییه چندی پیش، در نشستی به ‌مناسبت گرامیداشت ۱۶ آذر و روز دانشجو، تاکید کرد که به هیچ‌چیز غیر از قوه قضاییه فکر نمی‌کند. حال در شرایطی که گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال کاندیداتوری قالیباف هر روز با اطمینان بیشتر مطرح می‌شود، انتقاد اخیر رییسی از دولت و بازگشت او به مباحث سیاسی نیز مورد توجه برخی ناظران قرار گرفته و این پرسش را بار دیگر مطرح کرده که آیا به‌جز کاندیداتوری احتمالی رییس قوه مقننه، باید منتظر کاندیداتوری رییس قوه قضاییه نیز در انتخابات ریاست‌جمهوری باشیم

 

 

 

 

گفته می شود دونالد ترامپ» روز شنبه در رشته توییتی ضمن حمله لفظی به وزارت دادگستری و اداره تحقیقات فدرال آمریکا، «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا را «رئیس جمهور جعلی» نامید.ترامپ در پیامی توییتری نوشت: «وزارت “دادگستری” و اف‌بی‌آی در قبال تقلب آرای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، بزرگترین کلاهبرداری تاریخ ملت ما، بر خلاف شواهد قانع‌کننده هیچ کاری نکردند. آن‌ها باید خجالت بکشند. تاریخ این را به یاد خواهد داشت. هرگز تسلیم نشوید. ششم ژانویه در واشنگتن شما را می‌بینم».

 

 

 

 

 

 

گفته می شود سید ناصر موسوی لارگانی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشته “طبق قول قبلی، احضار وزیر اقتصاد به مجلس در دستور کار هفته آتی مجلس قرار خواهد گرفت. هیئت داوری با ترکیب تقریباً دولتی در پرونده هفت‌تپه به‌خلاف نظر دیوان محاسبات و سازمان بازرسی به‌نفع واگذاری غلط رأی داد.از قوه قضاییه درخواست داریم حق را به حق‌دار رسانده و متخلفان را تحت پیگرد قرار بدهد.”

 

گفته می شود با بررسی تازه‌ترین گزارش مرکز آمار در ۱۷ استان نرخ تورم نقطه‌ای گروه «خوراکی، آشامیدنی و دخانیات» بیشتر از ۵۷.۹ درصد است. بدین معنا که ساکنان این استان‌ها برای خرید یک سبد مشخصی از خوراکی نسبت به آذر سال گذشته باید بیش از ۵۷.۹ درصد هزینه بیشتری بپردازند. اغلب این استان‌ها تورم نقطه‌ای بالاتر از میانگین کشوری نیز دارند.

 

 

گفته می شود به دنبال انتشار خبری مبنی بر دیدار دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز با یکی از نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری در یکی از رسانه‌ها، طی اطلاعیه ای اعلام شده  دیداری انجام نشده و از اساس کذب است.تاکنون جامعه روحانیت مبارز و یا اعضای شورای مرکزی جامعه روحانیت با هیچکدام از نامزدهای ریاست جمهوری بحث یا مذاکره و دیداری نداشته‌اند و در هیچ کدام از جلسات شورای وحدت و یا در جلسات جامعه روحانیت در مورد نامزدی افراد یا داوطلب مطرح، بحث یا مذاکره‌ای صورت نگرفته است.

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*