گفته می شود / ظریف: اطلاعات به دست آمده، حاکی از توطئه‌ای برای جنگ است

 

 

 

گفته می شود وزیر امور خارجه گفته  به جای مبارزه با کرونا در آمریکا، ترامپ و همپالگی‌هایش میلیاردها دلار برای ارسال بمب افکن‌های B52 و ناوگروه به منطقه ما به یاد می‌دهند. اطلاعات به دست آمده از عراق، حاکی از توطئه‌ای برای ساخته و پرداخته کردن بهانه‌ای برای جنگ است. ایران به دنبال جنگ نیست؛ اما آشکارا و مستقیم از مردم، امنیت و منافع حیاتی خود دفاع خواهد کرد.

 

 

 

 

گفته می شود آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی از مراجع تقلید با انتقاد از بالا بودن سودهای بانکی و آنچه آن را “رباخواری و نزول” نامید، گفته این سودها کمر مردم را شکسته و از رییس قوه قضاییه می‌خواهیم برای رفع این مشکل ورود پیدا کند.

 

 

گفته می شود رئیس انجمن صنایع خوراک دام و طیور مدعی شده ️به‌ دلیل عدم‌ تایید لوایح FATF، در بحث نقل‌وانتقال پول با مشکلاتی مواجه هستیم و در نتیجه قیمت تمام شده کالای وارداتی افزایش معناداری داشته‌ است. طبیعتا اگر کشور می‌خواهد هزینه تمام شده کالاهای وارداتی و بالطبع قیمت تمام شده محصولات تولیدی‌اش را کاهش دهد، یکی از اقدامات تایید لوایح FATF است.

 

 

 

گفته می شود مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه نزدیک به ۲ میلیون و ۸۰۸ هزار مصرف‌کننده مستمر موادمخدر در کشور وجود دارد، گفته همچنین بر اساس آمار یک میلیون و ۲۰۰ هزار مصرف‌کننده مواد مخدر تفننی در کشور وجود دارد.

 

 

 

گفته می شود عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی گفته با توجه به اینکه ثبت قیمت در سایت‌های فروش اینترنتی با دستور قضایی ممنوع شده، باید از همان طریق هم ممنوعیت آن برطرف شود، اما هنوز چیزی در این زمینه ابلاغ نشده است.

 

 

 

 

گفته می شود فوتبال مشکلات عدیده مالی دارد و به نظر این مشکلات در ساختمان فدراسیون فوتبال به اوج رسیده است. علاوه بر طلبکاران خارجی، حالا آنها طلبکار داخلی هم دارند. فدراسیون سال گذشته امیدوار بود، بتواند مطالبات خود را از فیفا بگیرد و حداقل پول شستا را بدهد، ولی آخرین نامه ای که از فیفا رسیده، ته دل تاج و فدراسیون را خالی کرده است. نایب رئیس اول فدراسیون که خوب می داند در ماجرای ویلموتس و طلب شستا او بیش از همه تحت فشار است، امیدوار بود پول های بین المللی را بگیرند ولی فیفا به گفته فغان پور، مسئول حقوقی فدراسیون در آخرین نامه خود آب پاکی را روی دست آنها ریخته و گفته به دلیل تحریم ها و قطع مراودات بانکی جهان با ایران، امکان پرداخت پول به هیچ وجه ممکن نیست.

 

 

گفته می شود حداقل میزان رهن در مناطق شمالی پایتخت، ۷۵ میلیون تومان با اجاره ماهانه ۷.۵ میلیون برای اجاره یک آپارتمان ۱۰۰ متری در تجریش است. بالا‌ترین میزان اجاره هم متعلق به یک واحد ۳۵۰ متری در الهیه با ۲ میلیارد رهن و ماهانه ۱۳۰ میلیون تومان است.

 

 

گفته می شود مهاجرانی از برخی واکنش های منفی به پیشرفت های ایران به ویژه در حوزه ساخت واکسن کرونا انتقاد کرد و نوشت: «جستجو مى کنند یک نقطه سیاه در جایى پیدا کنند، حرف سستى کسى برند، تا آرامش پیدا کنند!» سید عطاالله مهاجرانی در حساب توییتری خود نوشت: «هر پیشرفتى در ایران، از صنایع نظامى و موشکى و هسته اى و ساخت واکسن و پیروزى تیم هاى ورزشى و انتشار کتاب و ساخت فیلم و موسیقى و …برخى را در این سوى مرزها آزار مى دهد. آزارى که با غیظ همراه است. جستجو مى کنند یک نقطه سیاه در جایى پیدا کنند، حرف سستى کسى برند، تا آرامش پیدا کنند!‌

 

 

 

 

 

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، با اشاره به صحبت‌های برخی از مسئولین درباره FATF، اظهار کرد: متاسفانه شخص آقای روحانی دقتی در انتخاب اطرافیان خود در دولت ندارد. در نتیجه همیشه لانه بسیار بزرگ نفوذی‌ها و جاسوسان در اطراف آقای روحانی از ابتدای انقلاب تاکنون لانه و جا خوش کرده اند. وی ادامه داد: در زمان شورای عالی امنیت ملی هم که آقای روحانی حضور داشتند اگر نگاه شود متوجه حضور جاسوسان در اطراف ایشان می‌شدیم که تاکنون نیز ادامه دار است.

 

 

اضافه کردن دو بند جدید در بودجه ۲۰۲۱ سازمان ملل متحد برای احیای کمیته تحریم ها علیه ایران آخربن تلاش آمریکا بود که با تنها ۱۰ رای مثبت و ۱۱۰ رای منفی اعضای مجمع عمومی سازمان، شکست خورد. استدلال آمریکا این بود که کمیته تحریم های سازمان ملل علیه ایران باید کار خود را از سر گیرد چون آمریکا از برجام خارج شده و دیگر برجام وجود ندارد.

دولت عراق رایی معنادار به تلاش ایالات متحده آمریکا برای احیای تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران داد که حاوی پیام بی‌طرفی دولت بغداد در منازعه بین ایالات متحده آمریکا و ایران است.

در حالی که، سه کشور اروپایی عضو برجام، اعضای اتحادیه اروپا، چین و روسیه و کشورهای غربی که از متحدین آمریکا هستند در همراهی با کشورهای عدم تعهد، بصورت متحد به پیشنهادات آمریکا رأی منفی دادند، دولت عراق به پیشنهاد واشنگتن رای ممتنع داد که با واکنش های زیادی مواجه شد.

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*