گفته می شود / رسوایی مایک پمپئو، دلیل لغو آخرین سفر اروپایی

 

 

گفته می شود وزیر صنعت، معدن و تجارت گفته در مقابل صادرات برق به پاکستان، می‌توانیم از این کشور برنج وارد کنیم که این مهم منتظر تصویب در دستگاه‌های مرتبط در پاکستان از جمله بانک مرکزی این کشور است.

 

 

گفته می شود مجلس نمایندگان آمریکا با وجود مخالفت بیشتر جمهوری‌خواهان به قطعنامه‌ای رای داد که از معاون رئیس جمهوری و هیات دولت آن درخواست می‌کند نسبت به برکناری ترامپ اقدام کند. این قطعنامه که شامگاه سه‌شنبه با ۲۲۳ رای موافق و ۲۰۵ رای مخالف به تصویب رسید، از مایک پنس و هیات وزیران آمریکا درخواست می‌کند با اعمال متمم ۲۵ قانون اساسی، از دونالد ترامپ سلب اختیار کند و مسئولیت دولت را در اختیار پنس قرار گیرد.

 

 

گفته می شود گرچه سایت وزارت خارجه آمریکا برای پنهان‌کردن رسوایی مایک پمپئو، دلیل لغو آخرین سفر اروپایی او را انجام مقدمات لازم برای انتقال قدرت در آمریکا اعلام‌کرده ‌است، اما منابع خبری خودداری مقامات اروپایی از ملاقات با وی را دلیل لغو این سفر اعلام‌کرده اند. روز چهارشنبه رویترز، آشوب های اخیر در واشنگتن و یورش طرفداران دولت دونالد ترامپ به کنگره در روز ۶ ژانویه باعث شده تا دیپلمات اروپایی اعلام کنند که تمایلی به ملاقات با پمپئو ندارند.

 

 

 

گفته می شود فرشاد مومنی، اقتصاددان مدعی شده زمانی که قوه‌ مجریه یا سازمان برنامه جرأت کافی ندارد که بودجه بعضی‌‌ها را قطع کند بدین معنا است که اهرم فشارهایی داریم که سرنوشت بودجه را تعیین می‌کند. ریشه‌ اصلی سرگشتگی این است که نظام تصمیم‌گیری به ویژه طی ۱۲ ساله اخیر ترجیح داده امور پیچیده کشور را بدون‌برنامه اداره کند. تقریبا در درون دولت مطالعه‌های جدی و قابل‌اعتنایی وجود دارد که نشان می‌دهد بزرگترین پیامد اقتصادی- اجتماعی آغاز موج جدید تحریم‌ها افزایش چشمگیر نابودی فرصت‌های شغلی است.

 

 

گفته می شود کیانوش جهانپور رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در صفحه توییتر خود نوشته نظرسنجی مرکز افکارسنجی ایرانیان درباره واکسن کرونا نشان داد که ۷۲ درصد مردم واکسن ایرانی کرونا را تزریق خواهند کرد. همچنین ۶۰ درصد مردم امید زیادی به تولید واکسن ایرانی دارند و ۴۰ درصد به واکسن‌های خارجی اعتمادی ندارند. ۵۳ درصد هم گفته‌اند اگر وزارت بهداشت واکسنی خارجی را تایید کند آن را تزریق می کنند.

 

 

 

گفته می شود مهر ماه سال جاری بود که معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان نامه‌ای را برای رسیدگی به فعالیت سایت‌ها و کانال‌های همسریابی به دادستانی و پلیس فتا ارسال کرد؛ نامه‌ای که طی آن این معاونت خواستار ورود دادستانی به عنوان مدعی العموم به موضوع شد این در حالیست که علی رغم گذشت چندین ماه، همچنان شاهد فعالیت کلاهبرداران تحت عنوان سایت‌های همسریابی هستیم.

 

 

گفته می شود متوسط درآمد سالانه مدیران و مقامات عالی رتبه و قانون گذاران در سال ۹۸ برای اولین بار از مرز ۱۰۰ میلیون تومان گذشت که دو برابر متوسط درآمد سالانه یک خانوار شهری است. این در حالی است که متوسط درآمد سالانه کارگران ساده به ۳۴ میلیون تومان رسید.

 

 

 

گفته می شود نماینده ویژه وزیر خارجه قطر تاکید کرده که کشورش آماده میانجیگری بین ایران و عربستان است.

 

 

گفته می شود فرمانده قرارگاه بقیه‌الله گفته «چه اصراری دارید که آمریکا به برجام برگردد؟ مطمئن باشید اگر آمریکا تحریم‌ها را ابتدا لغو نکند و به برجام بازگردد، همین آقای بایدن تحریم‌های دو سه سال اخیر یا عمده آنها را خارج از برجام تلقی کرده و ضمن حفظ آنها، تلاش می‌کند برجام شما را اصلاح کند.»

 

 

 

گفته می شود وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه محل پیگیری حقوقی ترور شهید سلیمانی و همراهان ایشان محاکم قضایی ایران و عراق است، خاطر نشان کرد: حکم بازداشت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا با پیگیری زیادی که توسط وزارت امور خارجه و سایر نهادها صورت گرفت صادر شده است.

 

 

 

گفته می شود محمدجواد نیک‌بین، نماینده مردم‌ کاشمر در مجلس با بیان اینکه در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ احتمال حضور نامزدهایی از هر سه قوه کشور وجود دارد، گفته برای اظهار نظر قطعی در مورد حضور افراد باید منتظر بود و دید در سال آینده فضا به کدام سمت می‌رود، اما در حال حاضر احتمالا از مجلس شورای اسلامی حضور نمایندگانی مانند آقایان قالیباف، امیرحسین قاضی‌زاده، نیکزاد و پزشکیان در انتخابات ۱۴۰۰ وجود دارد

 

 

 

 

 

گفته می شود رسانه‌ کره جنوبی با اشاره به سفر اخیر قائم مقام وزیر خارجه کره جنوبی به تهران از «شکست» ماموریت دیپلماتیک سئول برای رفع توقیف نفتکش کره جنوبی خبر داد. روزنامه «کُریا جونگ‌آنگ» کره جنوبی در گزارشی درباره سفر اخیر مقام ارشد این کشور به ایران و دیدارهایش اعلام کرده که ماموریت او برای حل دیپلماتیک موضوع رفع توقیف نفتکش کره جنوبی در ایران شکست خورد. «چویی جونگ کان» روز یکشنبه ۲۱ دی ماه در سفری سه روزه راهی تهران شد و در این سفر با برخی مقام‌های ایران از جمله «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد. خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی پیشتر در این خصوص گزارش داده بود، که این دیپلمات قصد دارد ضمن بحث درباره موضوع پول‌های بلوکه شده جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی به واسطه تحریم‌های ایالات متحده، در خصوص آزادی نفتکش‌ و خدمه آن گفت‌وگو کند.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*