حوادث / ۳ هفته زندگی با جسد یک زن

۳ هفته زندگی با جسد یک زن

پسر جوان سه هفته جسد زنی را که مدعی است بر اثر مصرف مواد مخدر جان باخته در خانه‌اش نگه داشت.

به گزارش ایران، اواخر آذر ناپدید شدن زنی ۴۹ ساله به نام میترا به پلیس اعلام شد. خانواده‌اش مدعی بودند وی برای خرید از خانه خارج شده و دیگر برنگشته بود.

با اعلام شکایت خانواده میترا، تحقیقات از سوی کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی پایتخت آغاز شد. در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که زن میانسال، آخرین بار با پسر جوانی به نام سروش دیده شده است.

با این احتمال که سروش از سرنوشت میترا با خبر باشد، تحقیقات برای دستگیری او ادامه یافت و در نهایت سروش شناسایی و پسر ۲۵ ساله یکشنبه ۱۴ دی بازداشت شد.

سروش در تحقیقات اولیه مدعی بود از سرنوشت میترا بی‌خبر است اما فقط ۲۴ ساعت پس از بازداشت راز ناپدید شدن او را برملا کرد و گفت: یک‌سال قبل با میترا در یک گروه تلگرامی آشنا شدم. رابطه ما کم کم صمیمی شد و چندین بار او را ملاقات کردم.

او ادامه داد: حدود سه هفته قبل، میترا به خانه من آمد تا مواد مصرف کنیم. آن روز هم قرص و هم مواد مصرف کردیم که ناگهان حال میترا بد شد ترسیده بودم نمی‌دانستم چه کار کنم در همین حال متوجه شدم دیگر نفس نمی‌کشد و مرده است. می‌خواستم جسد را از خانه‌ام که در طبقه دوم بود بیرون ببرم اما ترسیدم. مدام منتظر فرصتی بودم تا بتوانم جسد را از خانه خارج کنم. اما این انتظار سه هفته طول کشید. من در این مدت با جسد در خانه تنها بودم. جسد را داخل ساک مخصوص پتو قرار داده و آن را داخل کمد گذاشتم و قبل از اینکه فرصت انتقال جسد را پیدا کنم دستگیر شدم.

با اعتراف پسر جوان تیم جنایی به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای امور جنایی تهران راهی آپارتمان سروش شدند. از جسد داخل کمد خبری نبود اما در یکی از اتاق‌ها با تعداد زیادی پتو رو به رو شدند مأموران پتوها را کنار زده و در نهایت موفق شدند جسد میترا را داخل ساک مخصوص پتو پیدا کنند.

موضوعی که باعث تعجب تیم تحقیق شد این بود که جسد یخ زده و دچار فساد نعشی نیز نشده بود. با آن‌که حدود سه هفته از مرگ زن میانسال می‌گذشت اما در بررسی‌های اولیه متخصصان پزشکی قانونی باتوجه به نبود فساد نعشی احتمال دادند زمان کمی از مرگ گذشته باشد. از سویی جسد دچار یخ زدگی شده بود اما هیچ یخچالی که جنازه را داخل آن قرار داده باشند نیز در محل پیدا نشد.

با اعتراف سروش، به دستور بازپرس محمد وهابی، جنازه زن میانسال برای مشخص شدن علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد. همچنین با انتقال متهم به اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت تحقیقات در رابطه با این حادثه ادامه دارد.

 

 

 

 

بازداشت مواد فروش مجهز به دستگاه کارتخوان

سرهنگ منافی از کشف ۱۴۰ گرم موادمخدر از نوع تریاک توسط واحد‌های گشت انتظامی قرارگاه غرب یگان امداد فاتب خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ افشین منافی فرمانده گشت انتظامی یگان امداد فاتب گفت: واحد گشت انتظامی در حال گشت زنی هدفمند در بزرگراه یادگار امام نرسیده به پمپ بنزین به یک دستگاه خودروی پراید که راننده آن با دستگاه کارتخوان بیرون از خودرو منتظر ایستاده بود، مظنون شده و برای بررسی بیشتر با هماهنگی مرکز پیام اقدام کردند.

فرمانده گشت انتظامی یگان امداد بیان داشت: با بررسی خودروی پراید راننده آن که دستپاچه و سراسیمه شده بود، از سوالات ماموران طفره رفته و ماموران با بررسی بیشتر از داخل خودرو، دو بسته مواد مخدر به مقدار ۱۴۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف کردند.

وی تصریح کرد: در ادامه با سوالات فنی و بازجویی اولیه راننده پراید لب به اعتراف گشود و با تحویل دادن دستگاه کارتخوان خود به جرم خود مبنی بر فروش مواد مخدر با دستگاه کارتخوان اعتراف کرد.

منافی گفت: خودروی متهم به پارکینگ منتقل و متهم به همراه مواد مخدر مکشوفه و دستگاه کارتخوان تحویل عوامل پلیس پیشگیری شد.

 

 

 

 

برداشت ۳۰ میلیاردی از حساب شهروندان

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از دستگیری ۴ عضو باند کلاهبرداران اسکیمری خبر داد و گفت: متهمان ۳۰ میلیارد ریال از کارت‌های بانکی شهروندان برداشت کرده بودند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ “داود معظمی گودرزی” در تشریح این خبر بیان داشت: تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و از برداشت غیر مجاز از حساب بانکی شان شکایت کردند که بررسی موضوع در اختیار تیمی از کارآگاهان قرار گرفت.

وی عنوان کرد: در خصوص عامل و چگونگی برداشت از حساب مال باختگان تحقیق به عمل آمدکه با اشتراک گیری در اظهارات شاکیان، کارآگاهان دریافتند که شاکیان در محله‌های یکسانی سکونت دارند و در یک بازه زمانی معین از کارت‌های عابربانکشان خرید شده است.

رئیس پلیس فتا تهران ابراز داشت: با به دست آمدن این سرنخ‌ها کارآگاهان احتمال دادند که مجرم یا مجرمان با استفاده از دستگاه اسکیمر کارت‌های عابر بانک را کپی کرده اند.

سرهنگ گودرزی با اشاره به اینکه در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد که ۴ متهم با همکاری یکدیگر از حساب بانکی شهروندان برداشت کرده اند، ادامه داد: هویت و مخفیگاه متهمان شناسایی و با هماهنگی‌های قضائی هر ۴ نفر در عملیات‌های منسجم دستگیر شدند.

این مقام سایبری با بیان اینکه متهمان به جرم ارتکابی معترف و اظهار داشتند ۵۰ عدد عابر کارت شهروندان را کپی و با آن خرید کالا داشته اند، افزود: کارشناسان مبلغ سرقت شده از حساب‌های بانکی مال باختگان را ۳۰ میلیارد ریال اعلام کرده اند.

سرهنگ گودرزی از شهروندن خواست هنگام خرید با کارت بانکی و انجام عملیات بانکی با دستگاه پوز سیار حتما رمز اول توسط دارنده کارت زده شود و از در اختیار گذاشتن رمز‌های بانکی خود به دیگران و فروشنده‌ها خودداری کنید. فروشنده موظف است که دستگاه کارخوان (pos) را در اختیار خریدار قرار دهد.

 

 

همدستی عروس و خواهر شوهر برای سرقت از خانه‌ها

مرد شیاد که با همدستی خواهر و همسرش در پوشش شرکت خدماتی و نظافتی از خانه ای ۲ میلیارد تومان سرقت کرده بود با هوشیاری صاحب یک مغازه ساعت فروشی به دام افتاد.

به گزارش ایران، مردی ۷۰ ساله روز سیزدهم دی به کلانتری۱۶۳ ولنجک رفت و از سرقت خانه‌اش خبر داد. وی گفت: برای نظافت خانه‌ام با یک شرکت خدماتی- نظافتی تماس گرفتم و این شرکت، خانمی ۳۵ ساله را برای نظافت فرستاد. یک روز که در حال نظافت بود پس از کمی کار، آبمیوه‌ای را آماده کرد و ضمن اینکه برای خودش نیز یک لیوان آورده بود لیوان دیگر را به من تعارف کرد وقتی آبمیوه را خوردم از هوش رفتم و ۲۴ ساعت بعد به هوش آمدم و پسرم را بالای سر خودم دیدم در حالی که تمام اموال با ارزشم سرقت شده بود.

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به اینکه اموال سرقتی ۲۰ میلیارد ریال ارزش دارد، گفت: در تحقیقات پلیسی مشخص شد شرکت خدماتی ساختگی بوده و احتمال همکاری مدیر عامل شرکت با زن نظافتچی وجود دارد.

در حالی که تحقیقات ادامه داشت مالباخته صبح دوشنبه پانزدهم دی ماه با کلانتری تماس گرفت و اظهار داشت: فروشنده یک ساعت فروشی با من تماس گرفت و گفت فردی به مغازه ساعت فروشی اش مراجعه کرده و یک ساعت لوکس و گران قیمت از یک برند خاص را برای فروش به وی ارائه داده است. چون رفتار مشتری به نظرش مشکوک بوده و با توجه به این که مشخصات من به‌عنوان خریدار اولیه ساعت در سایت فروش شرکت ثبت شده بود با خریدار اصلی آن تماس گرفته است.

در ادامه تحقیقات پلیسی هویت و مخفیگاه فروشنده ساعت شناسایی و با هماهنگی‌های قضایی متهم در مخفیگاهش دستگیر شد.

سرهنگ موقوفه‌ای با اشاره به اینکه متهم در کلانتری به صراحت به جرم ارتکابی اعتراف کرد، گفت: به همراه خواهرم تصمیم به تأسیس شرکت خدماتی گرفتیم. بعد از تماس مشتریان و اعزام نظافتچی که همسرم بود با بی‌هوش کردن صاحبخانه در یک فرصت زمانی کم اموال با ارزش و قیمتی موجود در منزل را سرقت می‌کردیم.

بنابراین گزارش، تحقیقات پلیسی برای دستگیری متهمان دیگر پرونده و کشف جزئیات آن و سایر جرایم مشابه ادامه دارد.

 

 

 

۶۰۰ میلیون تومان برای رهایی از قصاص

مرد جوانی که شش سال قبل در جریان اختلاف بر سر خرید یک خودرو همکارش را به قتل رسانده بود و به قصاص محکوم شده بود درحالی که قرار بود سحرگاه دیروز در ندامتگاه کرج به دار آویخته شود با جلب رضایت اولیای دم از مرگ نجات یافت.

به گزارش ایران، رسیدگی به این پرونده ازسال ۹۳ به‌دنبال ناپدید شدن یکی از کارگران کارخانه‌ای در اشتهارد کرج شروع شد، خانواده این مرد با مراجعه به اداره پلیس اعلام کردند که پسرشان حمید ۳۲ ساله برای کار به کارخانه رفته و دیگر از او اطلاعی ندارند.

خیلی زود تیمی از کارآگاهان جنایی استان البرز برای پیدا کردن ردی از سرنوشت مرد جوان تشکیل شد.

پس از گذشت چند روز از این ماجرا، کارآگاهان به یکی از دوستان او ظنین شدند. شهرام که از همکاران و دوستان صمیمی حمید بود برای بازجویی به اداره پلیس منتقل شد، در آغاز تحقیقات منکر اطلاع از سرنوشت دوستش بود اما مدتی بعد در بازجویی‌های فنی لب به سخن گشود و راز جنایتش را برملا کرد.

این متهم در اظهاراتش گفت: به خاطر فروش یک خودرو با هم اختلاف پیدا کردیم. یک روز هنگام تعطیلی کارخانه و موقع برگشت به خانه در حوالی محل کارمان باهم درگیر شدیم و من ضربه‌ای با یک جسم سنگین به سر او زدم که روی زمین افتاد، صدای ضربان قلبش را حس نمی‌کردم تازه فهمیدم که چه اشتباه بزرگی مرتکب شدم در حالی که بشدت ترسیده بودم جسد را همانجا در بیابان رها کردم و با خودرو پا به فرار گذاشتم. پس از محاکمه متهم در شعبه یک دادگاه کیفری استان البرز به اتهام قتل عمد و درخواست اولیای دم، وی به قصاص نفس محکوم شد.

شهرام که شش سال در انتظار چوبه دار پشت میله‌های زندان با کابوس مرگ دست وپنجه نرم می‌کرد، قرار بود سحرگاه چهارشنبه ۱۷ دی به دار آویخته شود اما با تلاش مددکاران زندان و خانواده‌اش سرانجام اولیای دم راضی شدند با دریافت دیه ۶۰۰ میلیون تومانی رضایت بدهند.

بدین ترتیب شهرام بزودی از جنبه عمومی جرم در دادگاه کیفری یک استان البرز پای میز محاکمه خواهد ایستاد.

 

 

 

کد خبر:۱۰۲۶۵۱۶
تاریخ انتشار:۱۸ دی ۱۳۹۹ – ۲۰:۳۵۰۷ January 2021

کارگر تراشکاری که به‌خاطر سوءظن به زن مورد علاقه‌اش وی را به قتل رسانده بود چند روز پس‌ از این جنایت با تلاش کارآگاهان جنایی پلیس غرب استان تهران دستگیر شد.

به گزارش ایران، رسیدگی به این پرونده از ۲۹ آذر امسال همزمان با کشف جسد زنی جوان در تپه‌های نصیرآباد شهریار آغاز شد. مرد جوانی که در حال عبور از این منطقه بود با دیدن پتویی بنفش رنگ روی زمین به آن نزدیک شد و ناگهان با مشاهده جسد زنی جوان داخل پتو موضوع را به پلیس خبر داد؛ خیلی سریع درپی تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ گشت کلانتری ۱۷ نصیر آباد در محل حضوریافته و در نخستین بررسی‌ها دریافتند وی با ضربه‌های چاقو به قتل رسیده است.

بدین ترتیب موضوع به بازپرس جنایی اعلام و جسد برای شناسایی هویت مقتول به پزشکی قانونی منتقل شد؛

با شروع تحقیقات، دستور بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل کشف جسد صادر شد و کارآگاهان به یک خودروی پژو که در آن منطقه تردد داشت ظنین شدند.

خیلی زود صاحب خودرو به‌ نام هادی دستگیر شد. وی که ابتدا منکر اطلاع از ماجرا بود وقتی با مدارک مستند رو به رو شد گفت: من در این ماجرا بی‌گناه هستم دوستم سیامک با من تماس گرفت و گفت نامزدش را کشته و از من خواست به او در مخفی کردن جسد کمک کنم.

به‌ دنبال اعتراف‌های این مرد جوان کارآگاهان به سراغ سیامک رفته و او را دستگیر کردند. سیامک که ۲۱ ساله و کارگر ساده تراشکاری بود به اداره پلیس آگاهی منتقل شد و در نخستین بازجویی‌ها به قتل زن جوان به نام سارا اعتراف کرد. وی در تشریح ماجرا گفت: حدود سه ماه قبل سارا برای کار به کارگاه ما آمد. او زنی ۲۵ ساله و زیبا بود که من از همان نگاه اول دلبسته‌اش شدم؛ وقتی پیشنهاد دوستی دادم پذیرفت. کم‌کم او هم به من علاقه‌مند شد و با من درد دل می‌کرد سارا زنی مطلقه بود که مادرش را در کودکی از دست داده و پدرش نیز به جرم سرقت در زندان بود.

یک پسر کوچک داشت که پیش شوهر سابقش بود و خودش نیز برای کار از شهرستان به شهریار آمده بود. وقتی با او ارتباط صمیمانه‌ای پیدا کردم برایش یک خانه کوچک اجاره کردم وهر شب به او سر می‌زدم. سارا از زندگی سختی که در گذشته داشت برایم تعریف می‌کرد و من هم قول دادم که همیشه کنارش باشم و از او حمایت کنم. ارتباطمان خوب بود اما این روزهای آخر احساس کردم سارا دیگر تمایلی به دیدن من ندارد و انگار پای مرد دیگری وسط بود.

شب حادثه وقتی گفت می‌خواهد از آن خانه برود خیلی عصبانی شدم و کنترل رفتارم را از دست دادم با یک طناب که در خانه بود او را خفه کردم و بعد هم با چاقو به جانش افتادم. وقتی به خودم آمدم که سارا مرده بود خیلی پشیمان شدم با این حال دیگر چاره‌ای نداشتم جز مخفی کردن جسدش؛ به دوستم هادی تلفن کردم و ماجرای قتل را گفتم بعد هم او با خودرواش آمد و جسد را داخل پتو پیچیدیم و به خارج شهر برده و حوالی نصیر آباد شهریار پشت یک تپه رها کردیم.

با اعترافات متهم اصلی پرونده کارآگاهان پلیس غرب استان تهران با تلاش فراوان موفق به شناسایی خانواده سارا شده و برای شکایت و پیگیری پرونده به اداره آگاهی مراجعه کردند.

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*