آخرین خبر :

حوادث/ اسیدپاشی در مسیر دادگاه خانواده

اسیدپاشی در مسیر دادگاه خانواده

زن جوان که به‌خاطر اختلاف با شوهرش راهی دادگاه خانواده شده بود، از سوی دو مرد موتورسوار مورد اسیدپاشی قرار گرفت.

به‌ گزارش ایران، ساعت ۱۳:۲۰ دقیقه یکشنبه ۷ دی، مأموران کلانتری ۱۵۳ شهرک ولیعصر گزارش اسید پاشی به زن جوانی را به بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام کردند.

به‌دنبال اعلام این خبر، تحقیقات آغاز شد و زن جوان که از ناحیه پا مورد اسیدپاشی قرار گرفته بود در تحقیقات گفت: دانشجوی دکترای مدیریت هستم و ۴ سال قبل با مرد جوانی به‌نام امیر ازدواج کردم. اوایل زندگی‌مان خوب بود، اما بعد از مدتی دچار اختلاف شدیم. اختلافات ما روز‌به‌روز بیشتر می‌شد تا اینکه تصمیم به جدایی از امیر گرفتم.

او ادامه داد: درخواست طلاق دادم و پرونده‌ام نیز در دادگاه خانواده در حال رسیدگی بود. روز حادثه به دادگاه رفته بودم تا پیگیر کارهای طلاقم باشم اما از دادگاه که خارج شدم تا به‌سمت خانه‌مان بروم در نزدیکی خانه در یکی از محله‌های شهرک ولیعصر ناگهان موتورسواری دو ترک به من نزدیک شد. هر دوی آنها کلاه ایمنی به سر داشتند و مردی که ترک نشین بود ظرفی را که در دست داشت به سمت من پاشید. اسید بیشتر روی لباس هایم ریخت، اما پاهایم نیز دچار سوختگی شدند. چون سوختگی شدید نبود، پس از درمان از بیمارستان مرخص شدم.

بدنبال اظهارات زن جوان و از آنجایی که او با همسرش اختلاف داشت، بازپرس مصطفی واحدی از شعبه یازدهم دادسرای امور جنایی تهران با احتمال اینکه شوهر این زن در اسیدپاشی دخالت داشته باشد دستور احضار او را صادر کرد. همچنین از کارآگاهان پلیس خواست تا تصاویر دوربین‌های مداربسته محل حادثه را برای شناسایی موتورسواران اسیدپاش مورد بازبینی قرار دهند.

 

 

 

اعتراف ۲ آرایشــگر به قتل پیرمرد ثروتمند

عاملان قتل پیرمرد ثروتمند که به خاطر سرقت دو خودرو دست به جنایت زده بودند پس از یک سال در ارومیه دستگیر شدند.

به گزارش ایران روز سی‌ام دی پارسال زنی میانسال با مراجعه به اداره پلیس آگاهی استان البرز مدعی شد شوهرش به نام ایرج به طرز مرموزی ناپدید شده است. وی که خود را همسر دوم ایرج معرفی می‌کرد، گفت: شوهرم حدود ۸۰ سال داشت و مرد ثروتمندی بود. او دو فرزند از همسر اولش دارد که در خارج از کشور هستند و خودش نیز گهگاهی به من سر می‌زد. بیشتر با دوستانش در مسافرت و تفریح بود، اما وقتی یک ماه از او خبری نشد، نگران شدم و به پلیس مراجعه کردم البته آخرین بار به من گفت با چند نفر از دوستانش قرار است به باغ خودش در ساوجبلاغ بروند. اما دیگر خبری از او نشد. شوهرم دو خودرو داشت که هر دو خودرواش نیز سرقت شده است.

بدین‌ترتیب کارآگاهان با شروع تحقیقات دریافتند ایرج با ۲ پسر جوان به نام اردشیر و اشکان که آرایشگر او بودند ارتباط نزدیکی داشته است و آن شب نیز اشکان و اردشیر میهمان ایرج بوده‌اند. اما وقتی مأموران به سراغ آن‌ها رفتند نتوانستند ردی از آن‌ها پیدا کنند. در این میان پدر اشکان مدعی شد پسرش به ترکیه سفر کرده است و خبری از او ندارند.

سرهنگ نادر بیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز در تشریح این خبر به «ایران» گفت: در پی این ادعا و پس از استعلام کارآگاهان جنایی متوجه شدند که اشکان از کشور خارج نشده و با این فرضیه که امکان وقوع یک جنایت وجود داشت تحقیقات پلیسی با رد‌یابی خودرو‌های ناپدید شده ایرج ادامه یافت. این تحقیقات نشان می‌داد که دو خودرو فروخته شده و در تبریز تردد دارد. بدین ترتیب تیمی از کارآگاهان با اعزام به تبریز و شناسایی خودرو‌های سرقت شده توانستند چهار نفر را به‌عنوان فروشنده و خریدار بازداشت کنند.

با انتقال این چهار نفر به استان البرز تحقیقات پلیسی انجام شد و کارآگاهان دریافتند خودرو‌ها از سوی اشکان فروخته شده است. به‌دنبال کشف این موضوع باردیگر پدر اشکان به اداره پلیس احضار شد و تحت بازجویی قرار گرفت که این بار وی لب به اعتراف گشود و راز جنایت هولناک پسرش را فاش کرد.

وی گفت: اشکان به من گفت که با همدستی دوستش، ایرج را به قتل رسانده و خودروهایش را سرقت کرده‌اند بعد هم به ارومیه فرار و زندگی مخفیانه‌ای را آغاز کرد. او در ادامه مخفیگاه پسرش را به پلیس اطلاع داد و با اعزام تیمی از کارآگاهان البرز به ارومیه اشکان به همراه دوستش فرید ۳۲ ساله دستگیر شدند.

در ابتدای تحقیقات این دو متهم منکر جنایت بودند، اما سرانجام به قتل اعتراف کردند. اشکان درباره جزئیات این جنایت گفت: من و دوستم در آرایشگاه کار می‌کردیم و ایرج مشتری ما بود. می‌دانستیم مرد ثروتمندی است به همین خاطر هرچه می‌خواست برایش فراهم می‌کردیم. شب حادثه وقتی برای میهمانی شبانه همراه ایرج به یکی از باغ‌های او در ساوجبلاغ رفته بودیم به‌خاطر مصرف مشروبات الکلی حالت عادی نداشتیم. وسوسه سرقت به جانمان افتاد و او را با ضربه‌های چاقو به قتل رساندیم و جسدش را در همان باغ دفن کردیم.

در پی ادعای این دو متهم تیمی از کارآگاهان جنایی به همراه قاضی محمد عنبری، بازپرس شعبه یکم دادسرای جنایی به محل جنایت که باغ مقتول در ساوجبلاغ بود رفتند و با بیرون کشیدن جسد مقتول دریافتند متهمان وی را به طرز فجیعی به قتل رسانده بودند.

اشکان در ادامه اظهارات خود مدعی شد من و دوستم باهم نقشه قتل را کشیدیم. ۱۳ دی پارسال پس از اینکه ایرج را برای یک میهمانی سه نفره به باغ کشاندیم او را با ضربه چاقو کشتیم و بعد جسدش را دفن کردیم. سپس خودرو‌های مقتول را که در باغ بود سرقت کردیم. من آن‌ها را فروختم و نفری ۵۰ میلیون تومان بین خودمان تقسیم کردیم. بعد هم به ارومیه فرار کردیم و زندگی مخفیانه‌ای داشتیم.

به دنبال کشف راز این جنایت دو متهم به اتهام مشارکت در قتل و همچنین پدر اشکان نیز به اتهام اخفای ادله جرم پسرش بازداشت شدند. سرهنگ نادر بیگی گفت: دو خودروی سرقت شده مقتول کشف و همچنین متهمان این پرونده برای رسیدگی قضایی به دادسرا منتقل شدند.

 

 

جنایتی که هویت قاتل و مقتولش مشخص نیست

همزمان با اعلام خبر مرگ مرد ناشناسی که با ضربه‌های چاقو مجروح شده و در بیمارستان جان باخته بود تحقیقات برای شناسایی هویت مقتول و عاملان این جنایت آغاز شد.

به گزارش ایران، ساعت یک بعد از ظهر یکشنبه نماینده حقوقی بیمارستان امام حسین(ع) در تماس با کلانتری ۱۲۸ تهران نو اعلام کرد مرد میانسالی که به علت جراحت با ضربه‌های چاقو مجروح شده بود روز یکم دی ماه در بیمارستان فوت کرده است.

نماینده حقوقی بیمارستان در تحقیقات گفت: ۲۲‌آذر مرد ۵۲ ساله‌ای در حالی که ضربات چاقو به پشت و پهلویش اصابت کرده بود برای درمان به بیمارستان منتقل شد اما روز یک دی ماه مرد میانسال در حالی فوت کرد که فقط یک کارت شناسایی داخل جیبش بود. با توجه به اینکه هویت مرد میانسال ناشناس بود و موفق نشدیم خانواده‌اش را پیدا کنیم موضوع را به پلیس خبر دادیم.

گزارش نماینده حقوقی بیمارستان بلافاصله به بازپرس مصطفی واحدی اعلام شد و بازپرس جنایی دستور تحقیقات را صادر کرد. در نخستین گام کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت در تحقیق از بیمارستان دریافتند که دو مرد جوان، وی را به بیمارستان منتقل کرده‌اند.

آنها مدعی شده بودند که مغازه‌دار هستند و در محدوده تهران نو سوپرمارکت دارند. مأموران بلافاصله به سراغ آنها رفته و مردان جوان در تحقیقات عنوان کردند: مرد میانسال گاهی از ما خرید می‌کرد. اما از هویت یا اطلاعات شخصی‌اش خبری نداریم. ۲۲ آذر، این مرد با لباس‌های خونین وارد مغازه‌مان شد و روی زمین افتاد. وحشت‌زده بودیم. از او پرسیدیم چه اتفاقی افتاده که به سختی و با کلمات بریده بریده گفت چند نفر به او حمله کرده و کتکش زده‌اند. بعد هم از هوش رفت. ما هم سریع با اورژانس تماس گرفتیم و او را به بیمارستان بردیم.

در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد در چند روز گذشته مأموران پلیس به جست و جو برای یافتن خانواده مرد ناشناس پرداخته‌اند اما هیچ رد و نشانی از آنها به‌دست نیاوردند.

بازپرس شعبه یازدهم دادسرای امور جنایی تهران دستور بررسی پرونده افراد ناپدید شده را که مشخصات آنها با مشخصات مرد ۵۲ ساله شباهت دارند صادر کرد با این احتمال که خانواده او ناپدید شدنش را گزارش کرده باشند.

همچنین وی دستور بازبینی دوربین‌های مداربسته، انتقال جسد به پزشکی قانونی برای مشخص شدن علت اصلی مرگ، شناسایی هویت مرد میانسال و عامل یا عاملان این حادثه را صادر کرد.‌

 

 

 

 

قتل مادربزرگ و نوه به خاطر سرقت مدارک

عامل قتل مادربزرگ و نوه در بندر لنگه پس از یک ماه با تلاش پلیس دستگیر شد.

به گزارش ایران، اوایل آذر امسال مأموران پلیس بندر لنگه در جریان قتل زنی ۶۵ ساله و نوه ۱۵ ساله‌اش به‌نام ستایش قرار گرفتند. نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد هنگام قتل دو پسر خردسال نیز در خانه بوده‌اند اما آنها زنده مانده و فقط مجروح شده بودند.

دایی خانواده که این موضوع را به پلیس خبر داده بود گفت: من برای کاری به شهرستان رفته بودم که مادرم تماس گرفت و گفت خواهرت کلثوم و نوه‌اش ستایش را کشته‌اند. با عجله برگشتم و به خانه خواهرم در محله رودباری بندر لنگه رفتم اما خواهرم که با ۳ نوه‌اش زندگی می‌کرد به قتل رسیده بود. مادر ستایش بعد از طلاق از همسر معتادش با مرد دیگری ازدواج کرده بود و ستایش با مادربزرگ زندگی می‌کرد.

این مرد ادامه داد: مدتی قبل پسری به خواستگاری ستایش آمده بود اما خانواده پدری‌اش به‌دلیل سن کم اجازه ازدواج ندادند. من فکر می‌کنم خواستگار ستایش برای انتقام این کار را کرده باشد.

اما بعد از اینکه پسر ۱۹ ساله بازداشت شد در تحقیقات مشخص شد وی بی‌گناه است و او را آزاد کردند تا اینکه روز یکشنبه عامل اصلی جنایت که مردی ۴۱ ساله و از بستگان این خانواده بود به اتهام قتل دستگیر و به جنایت‌ها اعتراف کرد.

سردار غلامرضا جعفری، فرمانده انتظامی استان هرمزگان در تشریح این خبر گفت: همزمان با وقوع قتل عمد در یکی از محلات شهرستان بندرلنگه در آذر امسال، بلافاصله فرمانده شهرستان به همراه مأموران به محل اعزام شدند که با جسد خونین زنی ۶۵ ساله و دختری ۱۵ ساله رو به‌رو شدند و دو پسر ۸ و ۲ ساله نیز مجروح شده بودند.

با حضور در صحنه جرم مشاهده شد مقتولان با اصابت جسم سخت به سر به قتل رسیده و جسد خون‌آلودشان در منزل است. بنا به اظهارات اهالی و همسایگان وعوامل اورژانس حاضر در صحنه دو پسربچه ۲ و ۸ ساله نیزاز ناحیه سر مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

سردار جعفری با اشاره به اینکه خانم میانسال مادربزرگ سه کودک دیگر بوده و با هم در یک منزل زندگی می‌کردند، خاطرنشان کرد: پس از وقوع قتل فردی که خواستگار دختر جوان بوده به‌عنوان مظنون معرفی و دستگیر شد. اما در ادامه مشخص شد عامل اصلی قتل مردی ۴۱ ساله و از بستگان مقتولان است که کارآگاهان پلیس بندرلنگه با تحقیقات ویژه پلیسی و اقدامات اطلاعاتی قاتل ۴۱ ساله را که اهل یکی از استان‌های غربی کشور است شناسایی کردند و پس از ردگیری او در استان‌های مختلف کشور در نهایت با همکاری پلیس آگاهی استان وی را در بندرعباس دستگیر و به پلیس آگاهی بندرلنگه منتقل کردند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در ابتدا قاتل منکر هرگونه عمل مجرمانه‌ای شد اما پس از روبه‌رو شدن با مستندات موجود، در نهایت پرده از راز این جنایت هولناک برداشت و در حضور بازپرس اقدام به بازسازی صحنه قتل کرد.

سردار جعفری در ادامه گفت: قاتل دارای آشنایی و ارتباط و رفت وآمد قبلی با بستگان مقتولان بوده و در بازجویی‌ها انگیزه خود را بازپس‌گیری و برداشتن مدارک از خانه زن میانسال عنوان کرد و مدعی شد بعد از ورود به خانه آنها و به محض دیدن مادربزرگ و نوه‌هایش طلب مالی و مدارک خود را از این زن خواسته بود که با مقاومت آنها رو به‌رو شده و به این جنایت هولناک دست زده است.

وی گفت: پلیس با اشراف کامل اطلاعاتی اجازه نخواهد داد، قانون‌شکنان و مخلان امنیت عمومی آرامشی در سطح جامعه داشته باشند.‌

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*