حوادث / ارسال اطلاعات ۷۰ هزار قمارباز به دستگاه قضایی

ارسال اطلاعات ۷۰ هزار قمارباز به دستگاه قضایی

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی از ارسال اطلاعات ۷۰ هزار قمارباز فعال شناسایی شده توسط سامانه هوشمند کشف جرایم مالی شبکه پرداخت، به مرجع قضایی خبر داد.

 ارسال اطلاعات ۷۰ هزار قمارباز به دستگاه قضایی  به گزارش تسنیم، مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در توییتی نوشت: اطلاعات ۷۰ هزار قمارباز فعال شناسایی شده توسط سامانه هوشمند کشف جرایم مالی شبکه پرداخت، به مرجع محترم قضایی ارسال شد.

فعالیت سایت‌های قماربازی و استفاده از تراکنش‌های بانکی در هفته‌های اخیر باردیگر این سوال را مطرح کرده است که اساساً چطور تراکنش‌های این سایت‌ها از طریق درگاه‌های بانکی انجام می‌شود؟ بانک مرکزی در پاسخ اعلام کرده که قمارباز‌ها با پرداخت مبالغی به برخی افراد کم درآمد حساب‌های بانکی آن‌ها را اجاره کرده و امور بانکی خود را از طریق حساب‌های این افراد انجام می‌دهند.

رئیس کل بانک مرکزی هم البته به بانک‌ها دستور ویژه داده تا مانع فعالیت‌های بانکی قماربازان شوند و تأکید کرده که بانک‌ها باید حداکثر تلاش خود را برای مبارزه با این درگاه‌ها و نظارت بر این تراکنش‌ها انجام دهند.

گفتنی است تا کنون ۲۰ هزار حساب و درگاه بانکی مرتبط با سایت‌های شرط بندی و قمار با حکم قضایی مسدود شده اند و طبق اعلام بانک مرکزی شناسایی هوشمند درگاه‌های مرتبط با قماربازی همچنان ادامه دارد.

القاصی مهر خبر داد؛

محاکمه ۹ مدیر بانک دی به دلیل ارائه تسهیلات بی ضابطه به افراد خاص

دادستان تهران گفت: ۹ نفر از مسئولان وقت بانک دی به دلیل ارائه تسهیلات بی ضابطه به افراد خاص دستگیر شده‌اند.

به گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی القاصی‎ مهر دادستان تهران در جلسه صبح امروز شورای عالی قوه قضاییه با ارائه گزارشی از برخورد با عوامل اخلال در بازار سکه، طلا و ارز، یکی از عوامل افزایش قیمت‌های صوری در این بازار‌ها را ایجاد «اتاق معاملات» و اعلام لحظه‌ای قیمت‌‎ها و «معاملات فردایی» و «معاملات کاغذی» در فضای مجازی عنوان کرد.

علی القاصی‎ مهر با اشاره به تشکیل کارگروهی ویژه با حضور مسئولان پلیس فتا، مرکز ملی فضای مجازی و بانک مرکزی از شناسایی و دستگیری ۴۴ نفر از مدیران سایت‌‎ها و کانال‌های فعال در این زمینه خبر داد و متذکر شد بر اساس اعلام بانک مرکزی اقدامات انجام شده از سوی دادستانی تأثیر قابل توجهی در کاهش قیمت ارز و سکه و طلا داشته است.

وی همچنین با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت پرونده تخلفات بانک دی در پرداخت تسهیلات کلان و خارج از ضابطه به اشخاص خاص گفت که در این پرونده، گروه موسوم به «خونه به خونه» بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال (۶۳۰ میلیارد تومان) از بانک‌‎ها برای ۱۱ شرکت وابسته به خود تسهیلات خارج از ضوابط قانونی گرفته بودند.

القاصی‎ مهر اعلام کرد که در این پرونده ۹ نفر از مسئولان وقت بانک دی و همچنین ۴ نفر از مدیران شرکت‎‌های دریافت ‎کننده تسهیلات دستگیر شده اند که کیفرخواست آن‌ها به دادگاه ارسال شده و به صورت ویژه در دست رسیدگی است.

 

 

شگرد زن سارق برای دزدیدن طلای بیماران

زن شیاد که با پوشیدن لباس بهیار به سراغ بیماران بدحال در بیمارستان می‌رفت و طلاهای آنها را با بدلیجات تعویض می‌کرد، تحت تعقیب قرار گرفت.

به گزارش ایران، چند روز قبل زن جوانی به همراه مادر ۷۰ ساله‌اش ثریا به یکی از بیمارستان‌های شمال تهران رفت. ثریا به خاطر بیماری‌اش تحت عمل جراحی قرار گرفت اما بعد از عمل دچار عفونت خونی شد و به‌ناچار چند روز بیشتر در بیمارستان ماند و همین مسأله باعث ابتلای او به کرونا شد. کهولت سنی، عفونت خونی و کرونا باعث شد تا تلاش‌های کادر درمان برای نجات او بی‌فایده مانده و پیرزن تسلیم مرگ شود.

پس از دفن ثریا، وراث به سراغ وصیتنامه پیرزن رفتند. یکی از مواردی که او وصیت کرده بود، فروش النگوهای طلایش و خرج آن برای امور خیریه و کمک به نیازمندان بود. فرزندان ثریا برای اجرای وصیت مادرشان، ۵ النگوی طلای او را به طلافروشی برده تا با فروش آن، پولش را خرج نیازمندان کنند. اما مرد طلافروش مدعی شد که النگوها تقلبی است.

فرزندان ثریا که تصور می‌کردند النگوها از همان زمان خرید قلابی بوده به سراغ فروشنده آنها رفتند اما مدارکی که مرد طلافروش ارائه کرد، نشان داد که النگوها اصلی بوده است.

سرقت در بیمارستان

برای خانواده پیرزن جای تعجب بود که چطور طلاهای مادرشان از اصل به بدل تبدیل شده است و چه کسی آنها را عوض کرده تا اینکه به این نتیجه رسیدند شاید زمانی که مادرشان در بیمارستان بوده، چنین اتفاقی افتاده باشد.

بدین ترتیب به سراغ حراست بیمارستان رفته و موضوع را بررسی کردند. حراست بیمارستان بلافاصله وارد عمل شد و به بازبینی دوربین‌های مداربسته پرداخت. دوربین‌ها نشان می‌داد که زن جوان ناشناسی در حالی که لباس بهیاری به تن داشته، وارد بخش شده و به سراغ ثریا رفته و با اطمینان از اینکه پیرزن در خواب عمیق است، النگوهای او را سرقت کرده و به جای آن ۵ النگوی بدلی شبیه النگوهای ثریا دستش کرده و از محل متواری شده است.

سرقت‌های سریالی

با برملا شد این راز، مأموران بیمارستان با چهار شکایت مشابه دیگر مواجه شدند. در بازبینی‌ها مشخص شد که همین زن ناشناس به سراغ بیماران بدحال که طلا به همراه داشتند، می‌رفته و با شناسایی طلاهایشان، بدل طلاها را تهیه کرده و شب بعد که بیماران در خواب بودند به سراغ آنها رفته و طلای تقلبی را با طلای اصلی جابه‌جا کرده و نقشه سرقتش را اجرا کرده است.

با شکایت دختر ثریا، تحقیقات به دستور بازپرس رسولی از شعبه هشتم دادسرای ویژه سرقت آغاز شد. در حالی که تحقیقات در رابطه با شناسایی و دستگیری زن ناشناس ادامه داشت، گزارش سرقت دیگری اعلام شد.

اما این بار زن ناشناس در حالی که سرگرم سرقت طلاهای یک بیمار بی‌هوش دیگر بود، ناگهان همراه او به اتاق برگشته و زن سارق فرصت نمی‌کند که طلاهای قلابی را جایگزین طلاهای اصلی کند و با طلاهای اصلی فرار می‌کند.

تحقیقات برای دستگیری زن سارق و کشف طلاهای سرقتی بیماران ادامه دارد.

 

 

 

 

زن جوان منکر کور کردن چشم شاکی شد

زن جوان که متهم است با پاشنه کفش چشم صاحبکار شوهرش را کور کرده در جلسه محاکمه منکر اتهام خود شد.

به گزارش ایران، رسیدگی به این پرونده از سال ۹۷ با شکایت مردی آغاز شد که در بیمارستان بستری و مدعی بود از سوی همسر کارگرش مورد ضرب و شتم قرار گرفته و در پی آن یکی از چشم‌هایش را از دست داده است.

مأموران پس از حضور در بیمارستان و تحقیقات اولیه از شاکی دریافتند که زنی به نام فریبا که همسر یکی از کارگرانش بوده با پاشنه کفش ضربه‌ای به صورت و چشم شاکی زده و همین موضوع باعث کوری چشمش شده است.

در ادامه فریبا بازداشت شد و در جریان بازجویی گفت: شوهرم چند سالی پیش اصغر- شاکی- کار می‌کرد تا اینکه چندی پیش او شوهرم را اخراج کرد و حاضر نبود حق و حقوقش را بدهد. هرچقدر به همسرم می‌گفتم که باید حق و حقوقت را بگیری او به خاطر کمرویی‌اش قادر به گرفتن حقش نبود به همین خاطر خودم تصمیم گرفتم به آنجا بروم و با اصغر صحبت کنم. آن روز به محل کار شوهرم رفتم اما پس از درگیری لفظی با صاحبکارش ضربه‌ای به او زدم.

بعد از اعترافات این زن و همچنین شهادت شهود، کیفرخواست علیه متهم صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه ۷ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. در ابتدای جلسه رسیدگی کیفر خواست علیه متهم خوانده شد.

در ادامه مرد شاکی در جایگاه قرار گرفت و گفت: من یک کارگاه تولیدی داشتم، اما به خاطر مشکلات مالی نتوانستم کارگاه را اداره کنم و ورشکسته شدم به همین خاطر با مقدار پولی که داشتم، حقوق کارگرهایم را پرداخت کردم و به آنها گفتم که دیگر امکان ادامه همکاری با شما را ندارم.

چند روزی از این ماجرا گذشت تا اینکه یکی از کارگرهایم به نام جعفر با همسرش به کارگاه آمدند. دقایقی از حضورشان نگذشته بود که زن او به یکباره شروع به پرخاشگری کرد و گفت چرا حق شوهرم را نمی‌دهی، من در جواب او گفتم حقوق او را پرداخته و با او تسویه‌حساب کرده‌ام که این زن بدون مقدمه کفش پاشنه بلندش را درآورد و ضربه‌ای به صورتم زد که باعث کوری‌ام شد، حالا هم درخواست مجازات متهم را دارم.

این در حالی است که پزشکی قانونی اعلام کرد: «ضربه وارده به چشم چپ مرد به حدی سنگین بوده که چشم او تا۹۰ درصد نابینا شده است.»

در ادامه زن جوان به عنوان متهم در جایگاه قرار گرفت اما ضمن رد اتهامش گفت: من کاری نکردم و اصلاً روز حادثه به کارگاه شاکی نرفته بودم. گفته‌هایم را در دادسرا قبول ندارم و کسانی که علیه من شهادت دادند دروغ گفتند، روز حادثه شوهرم خودش برای گرفتن حقش به کارگاه رفته بود و نمی‌دانم چرا علیه من شهادت داده‌اند.

پس از انکار متهم، قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

 

 

 

آخرین جزئیات از دستگیری «میلاد حاتمی» در ترکیه

میلاد حاتمی؛ یکی از گردانندگان سایت‌های قمار و شرط‌بندی، توسط پلیس ترکیه بازداشت و تحویل پلیس مهاجرت این کشور شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، “میلاد حاتمی”؛ یکی از گردانندگان و تبلیغ‌کنندگان سایت‌های قمار و شرط‌بندی به شمار می‌آید و چندین سال است از این طریق پول‌های زیادی را کسب کرده و کلاهبرداری زیادی در این رابطه انجام داده، وی که از تمام روش‌های غیراخلاقی برای تبلیغ استفاده می‌کند، توسط پلیس ترکیه بازداشت شد.

این کلاهبردار که از محل راه‌اندازی سایت‌های قمار، ارتزاق می‌کند، در روز‌های گذشته ویدئویی در اینستاگرام خود منتشر کرد که در آن، داخل خودروی پلیس استانبول در حال بازی با آژیر خودروی پلیس دیده می‌شد و علت بازداشت وی نیز انجام این کار و انتشار تصاویر آن در شبکه‌های اجتماعی عنوان شده است.

حاتمی، در حال حاضر تحویل پلیس مهاجرت ترکیه شده است تا درباره وی تصمیم‌گیری صورت گیرد.

مدتی پیش نیز تصاویری توسط میلاد حاتمی منتشر شد که نشان می‌داد یکی از بازیگران ایرانی را ربوده و با تهیه ویدئو از این بازیگر می‌خواست از او عذرخواهی کند که البته تصاویر منتشر شده از پشت‌صحنه این فیلم نشان داد این اقدام نیز به احتمال زیاد به نوعی صوری و برای افزایش بیشتر فالوور بوده است.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*