اخبار علمی/یک هشتم بهبودیافتگان کرونا می‌میرند!

مصرف غذاهای سرخ‌شده عامل بروز بیماری قلبی و سکته مغزی

مصرف غذاهای سرخ‌شده عامل بروز بیماری قلبی و سکته مغزی

 محققان بین‌المللی با تجزیه و تحلیل تحقیقات پیشین دریافتند مصرف غذای سرخ شده با افزایش احتمال بروز بیماری‌های شدید قلبی و سکته مغزی ارتباط دارد.

به گزارش روز سه‌شنبه پایگاه خبری مدیکال نیوز، در این مطالعه که با تجزیه و تحلیل اطلاعات ۲۶ تحقیق با همکاری بیش از یک میلیون داوطلب انجام گرفت، مشخص شد افرادی که بیشترین میزان غذای سرخ شده را در طول هفته مصرف می‌کنند، در مقایسه با افرادی که کمترین میزان این نوع غذاها را دریافت می‌کنند، ۲۸ درصد بیشتر در معرض بیماری‌های شدید قلبی، ۲۲ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی مزمن و ۳۷ درصد بیشتر در معرض ابتلا به نارسایی قلبی قرار دارند.

راهکار جدید برای درمان آرتروز زانو

راهکار جدید برای درمان آرتروز زانو

محققان دانشگاه پنسیلوانیا واقع در آمریکا راهکار جدیدی را برای درمان آرتروز شناسایی کردند که در آن با انجام یک تزریق ساده به مفصل زانو می‌توان عوارض این بیماری را متوقف کرد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری ساینس‌دیلی، در این تحقیقات که با استفاده از موش‌ها انجام گرفت، محققان یک مسیر پروتئینی خاص موسوم به گیرنده فاکتور رشد اپیدرمی را شناسایی کردند که با تحریک بیش از اندازه آن می‌توان مانع تخریب غضروف مفاصل در طول زمان شد.

این مسیر پروتئینی با سیگنال‌دهی موجب تولید غضروف در مفصل زانو می‌شود و تحریک آن با استفاده از مولکولی موسوم به لیگاند موجب شکل‌گیری غضروف حجیم‌تر در مفصل و در نتیجه مقاومت بیشتر آن در برابر فرسایش ناشی از بیماری آرتروز می‌شود.

محققان با استفاده از نانوذرات توانستند مولکول‌های لیگاند را که دارای طول عمر کوتاهی هستند، مستقیما به محل مفصل زانو برسانند و مانع اثرگذاری عوامل محیطی بر آن شوند. بدین ترتیب توانستند مسیر پروتئینی گیرنده فاکتور رشد اپیدرمی  را تحریک کرده و مانع تخریب غضروف و درد مفاصل زانوی موش‌هایی شوند که از طریق جراحی عوارض بیماری آرتروز در بدن آن‌ها شبیه‌سازی شده بود. محققان امیدوارند با استفاده از این راهکار بتوانند پیشرفت بیماری آرتروز را کاهش دهند و مانع از تخریب عضروف شوند.

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد:

یک هشتم بهبودیافتگان کرونا می‌میرند!

نتیجه یک مطالعه نشان می‌دهد حدود یک سوم از بهبودیافتگان کرونا در طول ۵ ماه پس از بهبودی دوباره به بیمارستان مراجعه می‌کنند و یک هشتم آن‌ها به دلیل عوارض کووید ۱۹ می‌میرند.

اکتشافی تکان دهنده؛ یک هشتم بهبودیافتگان از کرونا، در طول پنج ماه می‌میرندبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی میل، محققان دانشگاه لستر و اداره آمار ملی انگلیس در تحقیقی دریافتند که از ۴۷۷۸۰ فرد مبتلا به کرونای مرخص شده در موج اول، ۲۹.۴ ٪ در طی ۱۴۰ روز به بیمارستان بازگشتند و ۱۲.۳ ٪ از آن‌ها فوت کردند.

این اتفاق به دلیل اثرات ویرانگر و طولانی مدت ویروس کرونا رخ می‌دهد؛ به گونه‌ای که عوارض کرونا می‌تواند در بسیاری از افراد بهبودیافته، مشکلات قلبی، دیابت و بیماری‌های مزمن کبد و کلیه را ایجاد کند.

بسیاری از بهبودیافتگان کرونا دچار دیابت می‌شوند

او توضیح داد: بهبودیافتگان از کرونا در حالی به خانه برمی‌گردند که از عوارض طولانی مدت آن رنج برده و دوباره مجبور به بازگشت به بیمارستان می‌شوند که تعدادی از آن‌ها می‌میرند.

کاملش خانتی افزود: نمی‌دانیم که آیا این بازگشت و فوت ناشی از آن، به دلیل تخریب سلول‌های انسولین ساز است که منجر به دیابت نوع ۱ می‌شود یا اینکه باعث ایجاد مقاومت به انسولین شده و در نتیجه منجر به دیابت نوع ۲ می‌شود، اما در هر حال، بسیاری از بهبودیافتگان از کرونا دچار دیابت می‌شوند.

۱۲ خوراکی که پوستتان را مثل آینه می‌کند

برای درخشان شدن پوست خود در زمستان باید به رژیم غذایی خود توجه کنید.

۱۲ خوراکی که پوستتان را مثل آینه می‌کند

به گزارش حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، باد خشک و سرد زمستان به پوست شما آسیب می‌رساند زیرا باعث می‌شود پوست، رطوبت و چربی طبیعی خود را از دست داده، کدر وکم آب شود.

علاوه بر این، در هوای سرد کمتر احساس تشنگی می‌کنیم، در زمستان کمتر از تابستان آب می‌نوشیم و این می‌تواند باعث شود به اندازه کافی آب به بدنمان نرسد تا پوستمان را در زمستان هم هیدراته و مرطوب نگه دارد.

همچنین هوای سرد باعث می‌شود که بیشتر به دنبال غذا‌های شیرین و نشاسته‌ای باشید که برای پوست مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

هویج

چغندر

کلم بروکلی

 

پرتقال و گریپ فروت

مرکبات به ویژه پرتقال و گریپ فروت

انار

بادام

چای سبز

روغن زیتون

 

خوراکی سالم

سبزیجات برگ‌دار مثل اسفناج

شکلات تیره

نارگیل

جو دوسر

 

درمان کرونا با استفاده از داروی ضد شپش

درمان کرونا با استفاده از داروی ضد شپش

 مدیر عامل گروه دارویی برکت با اشاره به تولید داروی ایورمکتین برای درمان کرونا در کشور گفت:  این دارو جدید نیست و سال‌های سال است به عنوان داروی ضد شپش در دنیا مصرف می‌شود و جزو داروی اساسی محسوب می‌شود.

اکبر برندگی در آیین رونمایی از محصولات جدید در حوزه مکمل‌ها، مواد اولیه دارویی و داروهای ایورمکتین و موکوسیل که روز سه‌شنبه ۳۰ دی ماه در شهرک دارویی برکت در استان البرز برگزار شد، اظهار کرد: گروه دارویی برک همزمان با سندیکای تولیدکننده مواد اولیه  دارویی، برنامه‌ای را تدوین کرده که با اجرای آن وابستگی بخش خصوصی به ۷۵۰ میلیون دلار ارزی که برای واردات مواد اولیه دارویی وجود دارد مرتفع می‌شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*