اخبار علمی/کشف ماده سرکوب کننده ویروس کرونا

۹ معجزه مصرف آب گرم و لیمو به صورت ناشتا

اگر صبح به صورت ناشتا آب لیموترش را با آب گرم مخلوط کرده و میل کنید، متوجه اثرات بی‌نظیر آن خواهید شد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، بدون شک در مورد خواص لیموترش زیاد شنیده اید. نوشیدنی آب گرم و چند قطره لیمو به صورت ناشتا بهترین جایگزین برای نوشیدنی‌های کافئین‌دار است. تهیه‌ این نوشیدنی کار بسیار ساده‌ای است. به این ترتیب که صبح‌ها زمانی که از خواب بیدار شدید، مقداری از آب لیموترش را در یک فنجان آب گرم می‌ریزید و  میل می‌کنید.

اگر صبح به صورت ناشتا آب لیموترش را با آب گرم مخلوط کرده و میل کنید، متوجه اثرات بی‌نظیر آن خواهید شد که در ادامه این مطلب به مهم ترین فواید این نوشیدنی اشاره می کنیم.

 تقویت سیستم ایمنی بدن

 

کنترل pH بدن

 

کمک به هضم غذا

 

دفع سموم بدن

 

تسکین مشکلات تنفسی 

 

کمک به کاهش وزن

 

پاکسازی پوست

 

احساس شادابی

 

کمک به کاهش مصرف نوشیدنی های حاوی کافئین

غذا‌هایی که عمرتان را کوتاه می‌کنند

برخی مواد غذایی سهمی در کوتاه‌تر شدن عمر شما دارند به همین منظور برای داشتن یک عمر طولانی باید مصرف آنها را محدود کنید.

به گزارش اسپوتنیک، کارشناسان نسخه آلمانی مجله GQ، غذا‌هایی را ذکر کرده اند که امید به زندگی را کاهش می‌دهند. اولین خوراکی در این لیست، نوشیدنی‌های شیرین و گازدار است که هیچ ماده غذایی در آن‌ها وجود ندارد و فقط مواد مورد استفاده صنعتی برای ساخت آن‌ها به کار برده می‌شود.

گروه دوم غذا‌های مضر، شیرینی جات از جمله شکلات و بیسکویت است. سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد آن‌ها را به عنوان غذا‌های فوق العاده فرآوری شده طبقه بندی می‌کند که باید از رژیم غذایی حذف شوند.

یکی دیگر از محصولات مضر بستنی است. با این حال، قبل از انصراف از بستنی باید به ترکیب آن نگاه کرد. اگر بستنی با شیر خشک تهیه شده باشد، شما یک محصول فوق العاده فرآوری شده دارید که ضرر دارد.

در فهرست بعدی همبرگر و فست فود قرار دارند البته وقتی آن‌ها با مواد آلی ساخته می‌شوند، خطری برای سلامتی ندارند. با این حال، مواد تشکیل دهنده مورد استفاده در فست فود‌ها، همبرگر‌ها را به یک محصول کاملاً فرآوری شده تبدیل می‌کند.

گروه پنجم غذا‌های ناخواسته گوشت فرآوری شده از جمله سوسیس، ژامبون و بیکن است. کارشناسان توصیه می‌کنند گوشت در جا‌هایی خریداری شود که به مرغوبیت آن اطمینان وجود داشته باشد.

غذا‌های منجمد و به ویژه “شام‌های تلویزیونی” که قبل از سرو در مایکروویو فقط باید دوباره گرم شوند، آخرین غذا‌ها در این لیست هستند. منظور اول از همه، پیتزای آماده است.

علاوه بر این، میوه‌ها و سبزیجات کنسرو شده در لیست غذا‌های ناسالم قرار دارند.

کشف ماده سرکوب کننده ویروس کرونا

گروهی از دانشمندان در تحقیقات اخیر خود ماده‌ای را شناسایی کردند که ممکن است توانایی بالایی در سرکوب ویروس کرونا داشته باشد.

به گزارش اسپوتنیک، براساس نتایج یک مطالعه توسط گروهی از دانشمندان آلمانی و سوئدی انجام شده است فلوواستاتین با جلوگیری از انتقال و تکثیر ویروس کرونا (SARS-CoV-۲) سلول‌های آلوده را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

علاوه بر آن طی این تحقیق مشخص شد، بیماران مبتلا به کووید ۱۹ که تحت درمان با فلوواستاتین قرار گرفتند نتیجه بالینی بهتری داشتند.

به گفته دانشمندان، نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که فلوواستاتین خطر اضافی برای مبتلایان به ویروس کرونا ایجاد نمی‌کند و ممکن است تأثیر مثبتی در روند درمان این بیماری هولناک داشته باشد.

هیپرکلسترولمی (به انگلیسی: Hypercholesterolemia یا Hypercholesterolaemia) شکلی از هیپرلیپیدمی است و به بالا بودن سطح کلسترول در خون اطلاق می‌شود.

خودکنترلی دوران کودکی با روند پیری کندتر مرتبط است

خودکنترلی دوران کودکی با روند پیری کندتر مرتبط است

 بر اساس نتایج تحقیق جدید محققان دانشگاه دوک در ایالات‌متحده، کودکانی که خودکنترلی دارند، در بزرگسالی به‌احتمال‌زیاد سالم‌تر، مغز و بدن جوان‌تری دارند.

به نقل از ارث، محققان ۱۰۰۰ نفر را از بدو تولد تا ۴۵ سالگی بررسی کردند و دریافتند، افرادی که در دوران کودکی، سطح کنترل بیشتری داشته‌اند، با سرعت کمتری در مقایسه با افراد هم سن خود پیر می‌شوند. خودکنترلی به توانایی کنترل احساسات و رفتارهای شخص (حتی در صورت مواجهه با شرایط دشوار) مرتبط است.

سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت؛

ویروس انگلیسی شانس عفونت مجدد را بالا می برد

ویروس انگلیسی شانس عفونت مجدد را بالا می برد

سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، گفت: ویروس انگلیسی، شانس عفونت مجدد را بالا می برد.

فرید نجفی، در گفتگو با خبر شبکه یک سیما، افزود: اولین مورد ابتلای ویروس کرونای انگلیسی در کشور شناسایی شده است که البته شناسایی این مورد به دنبال تلاش‌هایی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: نمونه گیری از موارد مثبت در کشور به صورت مرتب انجام می‌شود و این اتفاق در بسیاری از کشورها به طور تصادفی از نمونه‌ها، برای بررسی ژنوم ویروس‌ها صورت می‌گیرد.

نجفی تصریح کرد: از ابتدای همه گیری کرونا، سعی شده تا نمونه‌های جدید این ویروس شناسایی شود.

سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: ویروس کرونای انگلیسی تا ۷۰ درصد قدرت سرایت پذیری بالاتری نسبت به نمونه‌های قبلی دارد.

وی درباره عوامل مؤثر در پیشگیری از این ویروس هم افزود: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اعم از خودداری از دورهمی‌های خانوادگی، استفاده از ماسک و شستن دست باید با شدت بیشتری صورت پذیرد.

نجفی تصریح کرد: معمولاً این نوع ویروس را در افرادی شاهد هستیم که بیماری آنها زیاد طول کشیده یا مجدداً فرد علائم دارد که در این زمینه پیگیری‌ها را بیشتر می‌کنیم و همانطور که از ابتدای اعلام این ویروس و با ردگیری، یک فرد شناسایی شد بعد از این هم با کنترل همه مبادی ورودی، پیگیری‌ها انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس اطلاعات علمی در روند این بیماری در انگلیس، بیشتر بیمارانی که در انگلیس به این بیماری مبتلا شدند سنین زیر ۶۰ سال بودند و تا کنون هیچگونه شواهدی مبنی بر افزایش مرگ و میر ناشی از ویروس کرونای انگلیسی وجود ندارد.

نجفی گفت: با قدرت سرایت بالای این ویروس، امکان درگیر شدن همه افراد وجود دارد و حتی شانس عفونت مجدد را طبق متون علمی بالاتر می‌برد.

وی ادامه داد: باید هوشیارتر باشیم و تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی را با دقت انجام دهیم.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*